Lihottaako

ei lisää painoa

Mirtazapin 1/4 osa 15 mg;sta,stella 10 mg ja ketipinor 100 mg vaikean unettomuuden hoitoon.
Kaikki nukahtamis/unilääkkeet kokeiltu,joko ei tehoa tai lihoo aivan järkyttävästi ja kun painoa on muutenkin liikaa niin ei voi syödä.
Onko näiden lääkkeiden yhteisvaikutuksista kokemuksia?

Kiitos

14

3178

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matyh

Minulla nukkumisongelma ratkesi Levozin, Diapam / Tenox - rohdoilla. Ei lihottanut.

• Mirta lihotti paljon

Yhteisvaikutuksista en tiedä, mutta Mirtazapiini on kuuluisa lihottaja; lyhyessä ajassa paino voi nousta tosi paljon. Samasta mirtan sivuvaikutuksesta ovat ihmiset valittaneet, ihmetelleet, tuskailleet, vuosikausia!! Ja lääkärit vain kuitenkin suosittelevat mirtaa. Ja lääkärit tietävät sen lihottavan, mutta. Ehkä juuri siksi suosittelevat, että unettomuus on se asia, joka lääkärille voinnistaan ja olotiloistaan kertoessa yleensä AINA tulee esiin erittäin suurena ongelmana! Ja hyvähän lääke unettomuuteen mirta on. Toiset nukkuvat ihan pikkuriikkisillä annoksilla, itse esim tarvitsin 30-45 mg annoksia, että edes jotenkuten nukuin! Hyvä lääke periaatteessa, jos kestää sitten myös sen aiheuttaman jonkinlaisen hidastumisen (ainakin minulla näin, ja on hiton hankalaa käydä töissä ja yrittää olla skarppina, kun kaikki tapahtuu kuin hidastetussa filmissä:(

Olen lueskellut mirta/remeron -keskusteluja ja jotenkin tuntuisi, että MIEHILLE tämä lääke antaa paremmmin avun, masennukseen ja siitä johtuvaan unettomuuteen. Ehkä tätä on tutkittu tieteellisesti? En ole kuin hyvin harvoin lukenut, että mies olisi lihonut todella paljon juuri mirtasta! Naiset taas ovat kirjoittaneet jatkuvasti, että ovat lihonneet hirveästi aloitettuaan mirtan. Enemmänkin lihoamis-tuskailuja lääkkeen johdosta kuulee miehiltä, jokta käyttävät neuroleptejä kuten Zyprexaa tms. Olisiko niin,
      että Mirtazapiinin kaltaiset lääkkeet sovipat vain paremmin miehille kuin naisille. Pitäisikö lääkäreiden myöntää tämä asia, eikä aina vain narrata potilalle, että "lihoamisesi on kuule vain niitä masennuksen sivuoireita eikä voi johtua mirtasta...hölynpölyä.
      Stella ei tietääkseni lihota. Niin kuin eivät muutkaan nukahtamislääkkeet. Ketipinorista kuullut, että juu saattaa kai aiheuttaa pohjattoman ruokahalun, lihottaa. Mutta Ketipinor onkin neurolepti?

• insomnia...

on neurolepti.
        Mitä tulee Levoziniin, niin kiitos ei ainakaan minulle koskaan enää

• Onko kokeiltu

oikeanlainen ruokavalio ja liikunta? Jos on, niin millainen?

• tänks

Ruokavalio on kokeiltu,ammattilaisen tekemä,eikä liikunnastakaan ole kiinni.
        Hänen mukaansa olen ensimmäinen jolla se ei toimi,siksi noista lääkkeistä kyselenkin koska ei ole enää muita vaihtoehtoja painon nousuun.
        Aiemmin käytin tenoxia,sekin kyllä mun mielestä nostaa painoa,ainakin isoilla annoksilla.
        N.viisi vuotta sitten koekilin Remeronia ihan pienilä annoksilla ja nukuin tosi hyvin ja sain jopa painoa tiputettua n.10 kiloa.
        Vaikutus loppui ja eri vahvuuksia kokeiltiin eikä enää apua.
        Voisko joku kertoa että mitä vaikutuksia noilla lääkkeillä on yksistään painon suhteen?
        Vielä painotan että kyse ei ole liiasta syömisestä vaan lääkkeiden aiheuttamasta painon noususta,tuosta on saanut lääkäreiden kans inttää ihan tarpeeksi.
        Viimeksi kerroin että paino nousee vaikka syön vähemmän mitä kulutan,vastaus oli;Se on mahdotonta...
        Keskustele siinä sitte......

• Tarkoitin
        tänks kirjoitti:

Hänen mukaansa olen ensimmäinen jolla se ei toimi,siksi noista lääkkeistä kyselenkin koska ei ole enää muita vaihtoehtoja painon nousuun.
        Aiemmin käytin tenoxia,sekin kyllä mun mielestä nostaa painoa,ainakin isoilla annoksilla.
        N.viisi vuotta sitten koekilin Remeronia ihan pienilä annoksilla ja nukuin tosi hyvin ja sain jopa painoa tiputettua n.10 kiloa.
        Voisko joku kertoa että mitä vaikutuksia noilla lääkkeillä on yksistään painon suhteen?
        Vielä painotan että kyse ei ole liiasta syömisestä vaan lääkkeiden aiheuttamasta painon noususta,tuosta on saanut lääkäreiden kans inttää ihan tarpeeksi.
        Viimeksi kerroin että paino nousee vaikka syön vähemmän mitä kulutan,vastaus oli;Se on mahdotonta...

oikeanlaista ruokavaliota ja liikuntaa auttamaan unen saantia.

Miten syöt? Miten liikut? Käytätkö alkoholia, kahvia, virvoitusjuomia, teetä tai vastaavia?

• tosi on
        tänks kirjoitti:

Energiaa ei synny tyhjästä. Et todellakaan liho lääkkeestä, siinä ei monta kaloria ole. Lihot, koska lääke lisää ruokahalua ja syöt. Remeron ja Mirtazapin ovat täysin samaa lääkeainetta sisältäviä eli mirtatsapiinia. Kerro miten joku lääke lihottaa ilman, että saat kaloreja ruuasta tai juomasta.

• tänks
        tosi on kirjoitti:

Energiaa ei synny tyhjästä. Et todellakaan liho lääkkeestä, siinä ei monta kaloria ole. Lihot, koska lääke lisää ruokahalua ja syöt. Remeron ja Mirtazapin ovat täysin samaa lääkeainetta sisältäviä eli mirtatsapiinia. Kerro miten joku lääke lihottaa ilman, että saat kaloreja ruuasta tai juomasta.

En minä mitään kaloreita tarkoita vaan turvotus yms ....
        Ihan muutamassa viikossa isoja muutoksia joita ei edes syömällä sais aikaiseksi.
        Liikun,kävelen ulkona n.klo 17-18,en käytä alkoholia,kahvia juon(viimeinen kuppi n.klo18)
        Jos kulutan 2500 kaloria ja syön hieman alle ja paino nousee niin ei kait tuossa ole enää vaihtoehtoja?

• Jätä kahvi
        tänks kirjoitti:

Ihan muutamassa viikossa isoja muutoksia joita ei edes syömällä sais aikaiseksi.
        Liikun,kävelen ulkona n.klo 17-18,en käytä alkoholia,kahvia juon(viimeinen kuppi n.klo18)
        Jos kulutan 2500 kaloria ja syön hieman alle ja paino nousee niin ei kait tuossa ole enää vaihtoehtoja?

kokonaan pois. Se voi aiheuttaa unettomuutta vaikka ei joisi ennen nukkumaanmenoa.

• tosi on
        tänks kirjoitti:

Kirjoitat, että "muutamassa viikossa isoja muutoksia...". Siis kuinka isoja? Jos todella asia on niin kuin kirjoitat, on monia syitä, jotka sen voivat aiheuttaa. Kannattaisi mennä lääkäriin.

• matyh
        tosi on kirjoitti:

Kirjoitat, että "muutamassa viikossa isoja muutoksia...". Siis kuinka isoja? Jos todella asia on niin kuin kirjoitat, on monia syitä, jotka sen voivat aiheuttaa. Kannattaisi mennä lääkäriin.

Kun suolen toiminta hidastuu, ehtii ravinto imeytyä paremmin ja samasta ruoka-annoksesta kertyy painoakin enemmän.

• hohhoijaaaa
        Jätä kahvi kirjoitti:

kokonaan pois. Se voi aiheuttaa unettomuutta vaikka ei joisi ennen nukkumaanmenoa.

En saa nukuttua ellen juo illalla kahvia, Kovin yksillöllistä on tämäkin virren veisuu.

• lIHAVA....

LIHOTTAA..

• kdj

Kyllä todellakin lääkkeet lihottaa. Jatkuvaa taistelua painon kanssa. Lääkäreiden on aivan turha tulla minulle sanomaan etteivät lihottaisi.Seuraavalle pullealle lääkärille aion sanoa, että kannattaisikohan hänenkin pudottaa painoaan. !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      237
      5399
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3191
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      133
      2427
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      210
      1993
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      63
      1530
    6. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      917
    7. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      53
      784
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      771
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      122
      767
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      9
      706
    Aihe