ABDOMINOPLASTIA

nicona

Kaipailisin nyt pikaisesti ihmisten kokemuksia julkisen puolen leikkauksista? itselläni leikkaus edessä maanantaina ja hirmu jännitys päällä. oletteko ollut tyytyväisiä lopputulokseen ja kuinka kauan on kipee sen jälkeen? kaikki tieto tervetullutta :)

105

13462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maricruz

ennen sitä operaatiota...........www.corporacionmalaestetica.com
      onnea matkaan!

• juupaseipäskyllä

miten se rasva häipyi?????????????????odotellaan................ja kerro myös kahden vuoden päästä kun rasva on kerääntynyt TASAN SAMAAN PAIKKAAN TAKAISIN!!

• vastaaja.

Ei tarvitse vinoilla kun et tunne kysyjän tilannetta! Jos on päässyt julkiselle puolelle abdominoplastiaan, kyseessä ei ole laihdutuskeino. Julkiselle puolelle pääsee vain jos on terveydellisiä haittoja, esimerkiksi laihdutuksen jälkeen pahasti roikkuva alavatsa joka aiheuttaa tulehduksia. Minullakin on melkoinen roikkuva reppu alavatsalla, mutta silti en kelpaa julkiselle puolelle kun olen kuulemma liian laiha (BMI 34). Olen ilmeisesti hoitanut itseäni liian hyvin kun tuon roikkuvan repun alla on vain lievää tulehdusta, eikä se riitä julkisen puolen kriteereihin.

Minä oikeastaan toivoisin että rasvaa kertyisi mielestäni sopivampiin paikkoihin. Vartaloni muistuttaa kahden tikun varaan nostettua palloa. Takamukseen ja reisiin saisi kertyä enemmän naisellisia muotoja ja tuosta vatsasta ja vyötäröltä voisi vähentyä.

• .,.,.,.,.,.,

Mikä mättää, mikä rasva ? Ei tunnu tämä katkera kommentoija tietävän mitä "kynästään" päästelee.
        Eikö itsellä riitä rahat vai menikö sinun leikkauksesi pieleen ? Pahoittelut siitä.

• nicona
        .,.,.,.,.,., kirjoitti:

Mikä mättää, mikä rasva ? Ei tunnu tämä katkera kommentoija tietävän mitä "kynästään" päästelee.
        Eikö itsellä riitä rahat vai menikö sinun leikkauksesi pieleen ? Pahoittelut siitä.

on tää suomi24 palsta kyllä kumma paikka kun juttelet mistä tahansa tai ostat tai myyt jotain niin aina vaan negatiivista sanottavaa jollain.
        Mulla ei todellakaan ollut kyse mistään laihdutusleikkauksesta, vaan siitä että kolmen raskauden jälkeen oli maha mennyt huonoon kuntoon. Enkä ole mitenkään huomattavasti ylipainoinen vaan ihan normi mitoissa. Leikkauksen perusteet oli napatyrä, riippuvatsan korjaus ja vatsalihasten palautun omille paikoilleen kun rakoa niitten välissä oli 7cm.
        Ja julkiselle puolelle ton asian tiimoilta on todella tiukat "rajat", et sinne ei ihan huvin vuoks pääse.
        Leikkaus sujui hyvin ja nyt on tyrä korjattu, lihakset ommeltu takas yhteen ja riippuvatsa poissa. Leikkauksen jälkeinen olotilakin sitä luokkaa ettei tuollaiseen leikkaukseen ihan huvikseen kyllä mene, on kuitenkin kysessä erittäin suuri operaatio. sairaalassa ei onneks tarvinnut viettää kuin kaksi yötä. Nyt onkin sit 6vko vatsalihakset "lomalla".
        Omalla kohdalla tunnen olevani onnekas että pääsin kyseiseen leikkaukseen, koska se että vatsalihakset on noin pahasti revenny vaikutti niin moneen asiaan ja napa pullotti ilkeesti tyrän takia. Riippuvatsa aiheutti ongelmaa sen suhteen et alla oli sektio arpi joka hautui poimussa ja varsinkin kesällä tuli iho ongelmia kun on herkkä iho reagoimaan kaikkeen.
        Jos jollain jotain negatiivista sanottavaa ja tarve aukoo päätään niin ihan vapaasti jos se helpottaa jotenki omaa oloa. Tiedän et tääl on varmasti paljon myös ihmisii jotka ymmärtää ja elää itse kyseisten ongelmien kanssa ja myös ihmisiä jotka on käynyt saman operaation läpi.

• juupaseipäskyllä
        .,.,.,.,.,., kirjoitti:

faktatieto sattuu aina.....eli odotellaan se pari vuotta,kyllä se reppu siitä täyttyy!!! ei mua todellakaan ole leikelty eikä operoitu!!katkerakaan en ole,tosiasiat vaan on tosiasioita puupää!!

• esppoon
        nicona kirjoitti:

on tää suomi24 palsta kyllä kumma paikka kun juttelet mistä tahansa tai ostat tai myyt jotain niin aina vaan negatiivista sanottavaa jollain.
        Mulla ei todellakaan ollut kyse mistään laihdutusleikkauksesta, vaan siitä että kolmen raskauden jälkeen oli maha mennyt huonoon kuntoon. Enkä ole mitenkään huomattavasti ylipainoinen vaan ihan normi mitoissa. Leikkauksen perusteet oli napatyrä, riippuvatsan korjaus ja vatsalihasten palautun omille paikoilleen kun rakoa niitten välissä oli 7cm.
        Ja julkiselle puolelle ton asian tiimoilta on todella tiukat "rajat", et sinne ei ihan huvin vuoks pääse.
        Leikkaus sujui hyvin ja nyt on tyrä korjattu, lihakset ommeltu takas yhteen ja riippuvatsa poissa. Leikkauksen jälkeinen olotilakin sitä luokkaa ettei tuollaiseen leikkaukseen ihan huvikseen kyllä mene, on kuitenkin kysessä erittäin suuri operaatio. sairaalassa ei onneks tarvinnut viettää kuin kaksi yötä. Nyt onkin sit 6vko vatsalihakset "lomalla".
        Omalla kohdalla tunnen olevani onnekas että pääsin kyseiseen leikkaukseen, koska se että vatsalihakset on noin pahasti revenny vaikutti niin moneen asiaan ja napa pullotti ilkeesti tyrän takia. Riippuvatsa aiheutti ongelmaa sen suhteen et alla oli sektio arpi joka hautui poimussa ja varsinkin kesällä tuli iho ongelmia kun on herkkä iho reagoimaan kaikkeen.
        Jos jollain jotain negatiivista sanottavaa ja tarve aukoo päätään niin ihan vapaasti jos se helpottaa jotenki omaa oloa. Tiedän et tääl on varmasti paljon myös ihmisii jotka ymmärtää ja elää itse kyseisten ongelmien kanssa ja myös ihmisiä jotka on käynyt saman operaation läpi.

ollu joku webbilinkki,jossa oli näitä operoituja???olivat aika paskassa kunnossa,,,,,,,,,,

• nicona
        juupaseipäskyllä kirjoitti:

faktatieto sattuu aina.....eli odotellaan se pari vuotta,kyllä se reppu siitä täyttyy!!! ei mua todellakaan ole leikelty eikä operoitu!!katkerakaan en ole,tosiasiat vaan on tosiasioita puupää!!

kerroppas millä se reppu siitä täyttyy ku tyhjä se oli jo operaatioon mentäes? ei taida sulla kaikki käet kukkuu kellos ku ite et faktatietoja ymmärrä..

• minäkin!
        juupaseipäskyllä kirjoitti:

Mikä ihme sinua oikein pännii!!! Onko omat läskit roikkumassa ja ollaan kateellisia kun joku pääsee leikkaukseen, sitten haukutaan toisia. Kyllä se faktatieto tuli tuolta alkuperäiseltä kysyjältä ja minäkin ihmettelen kun hän kysyi aivan asiallisesti kokemuksia niin kaikenmaailman älykääpiöt alkaa kaatamaan asiatonta paskaa niskaan joka ei kyseistä henkilöä koske mitenkään. No nythän kysyjän leikkaus on ohi, vaikka asiallista tietoa ei saanutkaan.

• pilvi00
        minäkin! kirjoitti:

Mikä ihme sinua oikein pännii!!! Onko omat läskit roikkumassa ja ollaan kateellisia kun joku pääsee leikkaukseen, sitten haukutaan toisia. Kyllä se faktatieto tuli tuolta alkuperäiseltä kysyjältä ja minäkin ihmettelen kun hän kysyi aivan asiallisesti kokemuksia niin kaikenmaailman älykääpiöt alkaa kaatamaan asiatonta paskaa niskaan joka ei kyseistä henkilöä koske mitenkään. No nythän kysyjän leikkaus on ohi, vaikka asiallista tietoa ei saanutkaan.

Hei sinulle nicona!

Ihan vain haluaisin tietää hiemna sinun ongelmista joita tuo "levähtänyt" vatsa sinulle tuotti? Itselläni kaksoslasten raskaus takana ja vatsa repesi tuusan nuuskaksi tuossa hommassa. Olen lähes langan laiha mutta vatsa on tosi surkeessa kunnossa ja ympärusmitta yli 90 cm. Eli arpia trijoona, napatyrä ja vatsalihaket tosi paljon erillään toisistaan, vaikea saoa, ehkä 5 cm ainakin. Riippuvatsaa ei ole. Mutta tosiaan, vatsan seutu tuntuu hallitsemattomalta kehonosalta, tyhjää täynnä, ei tukea misään. Ennen olin kova urheilemaan, mutta nyt esim. juoksu tuntuu jotenkin holtittomalta, kun korsetti ei ole kunnossa. Tähän ei tosiaan jumpat auta. Kävin kerran omalla lääkärilläni terveyskeskuksessa ja hän nauroi minut ulos huoneesta. Siis en kuvittelekkaan että pääsisin ikinä julkiselle puolelle korjattavaksi ja tuo lääkäri sai minut "uskomaan", että ei tässä mitään korjattavaa edes ole. Siis mitkä on sun fiilikset tähän asiaan ja kuinka sinuun suhtauduttiin? Tuhannesti kiitos vastauksista!

• nicona
        pilvi00 kirjoitti:

Hei sinulle nicona!

Ihan vain haluaisin tietää hiemna sinun ongelmista joita tuo "levähtänyt" vatsa sinulle tuotti? Itselläni kaksoslasten raskaus takana ja vatsa repesi tuusan nuuskaksi tuossa hommassa. Olen lähes langan laiha mutta vatsa on tosi surkeessa kunnossa ja ympärusmitta yli 90 cm. Eli arpia trijoona, napatyrä ja vatsalihaket tosi paljon erillään toisistaan, vaikea saoa, ehkä 5 cm ainakin. Riippuvatsaa ei ole. Mutta tosiaan, vatsan seutu tuntuu hallitsemattomalta kehonosalta, tyhjää täynnä, ei tukea misään. Ennen olin kova urheilemaan, mutta nyt esim. juoksu tuntuu jotenkin holtittomalta, kun korsetti ei ole kunnossa. Tähän ei tosiaan jumpat auta. Kävin kerran omalla lääkärilläni terveyskeskuksessa ja hän nauroi minut ulos huoneesta. Siis en kuvittelekkaan että pääsisin ikinä julkiselle puolelle korjattavaksi ja tuo lääkäri sai minut "uskomaan", että ei tässä mitään korjattavaa edes ole. Siis mitkä on sun fiilikset tähän asiaan ja kuinka sinuun suhtauduttiin? Tuhannesti kiitos vastauksista!

mulle noi lihakset oli suurin ongelma. jatkuvia selkä vaivoja ja ryhti kärsi. ja pussukan poimussa oli sektio arpi ja se hautu ja iho ärty siel alla. ihmettelen kyl tota miten heikosti lääkärit suhtautuu noihin lihaksiin vaikka aikasemmin lääkäri oli mullekkin todennu ku selän takia kävin lääkärissä et johtuu niist lihaksista kun ei ole tukemassa oikeissa paikoissa ja muutenki notkoselkää ni vaikutti tosi paljon ryhtiin. munkin kohdalla oli todella lähellä et ois jääny saamatta leikkaus kunnallista kautta mut napatyrä "pelasti". sanoi vaan et samas sit ku tyrä korjataan niin voi sen pussin poistaa ja lihakset korjata. Teen ammatikseni seisomatyötä ja siinä on todella tärkeää et on kaikki tukilihakset kunnossa. leikkauksen jälkeen kirurgi sano et oli itsekkin hämmästynyt kun oli omin silmin sit nähny et koko vatsalihas rivi oli retkahtanu n. 5-7cm. sano et tyypillisint on et joku yks tai kaks lihasta alavatsalta revähtäny.
        mut oon huomannut et toi on tosi paljon kiinni lääkäristä et jotku laittaa lähetteen ja jotku ei ja ketkä selviytyy sit kirurgin juttusille saakka ni on sit viel kiinni siit et näkeekö kirurgi operaation tarpeelliseks. ihmetelen vaan et mitä se on niiltä pois jos sen lähetteen laittaa ja jos ite kärsis vastaavista ongelmista niin varmasti haluis et asia korjataan. kannattaa olla sinnikäs ja yrittää uudestaan. tiedän tapauksen joka vasta kolmannen lääkäri käynnin jälkeen sai lähetteen kirurgille, mut sillä sit kävi huonompi tuuri ja kirurgi ei vaivautunu edes tutkimaan saati edes ois koskenut siihen mahaan kun ilmoitti että on tullut väärään paikkaan apua hakemaan. eli täs näkee niin tän et se on oikeestaan arpapeliä et saatko mukavan vai vähemmän mukavan lääkärin tai kirurgin.

• mullinmallin
        nicona kirjoitti:

mulle noi lihakset oli suurin ongelma. jatkuvia selkä vaivoja ja ryhti kärsi. ja pussukan poimussa oli sektio arpi ja se hautu ja iho ärty siel alla. ihmettelen kyl tota miten heikosti lääkärit suhtautuu noihin lihaksiin vaikka aikasemmin lääkäri oli mullekkin todennu ku selän takia kävin lääkärissä et johtuu niist lihaksista kun ei ole tukemassa oikeissa paikoissa ja muutenki notkoselkää ni vaikutti tosi paljon ryhtiin. munkin kohdalla oli todella lähellä et ois jääny saamatta leikkaus kunnallista kautta mut napatyrä "pelasti". sanoi vaan et samas sit ku tyrä korjataan niin voi sen pussin poistaa ja lihakset korjata. Teen ammatikseni seisomatyötä ja siinä on todella tärkeää et on kaikki tukilihakset kunnossa. leikkauksen jälkeen kirurgi sano et oli itsekkin hämmästynyt kun oli omin silmin sit nähny et koko vatsalihas rivi oli retkahtanu n. 5-7cm. sano et tyypillisint on et joku yks tai kaks lihasta alavatsalta revähtäny.
        mut oon huomannut et toi on tosi paljon kiinni lääkäristä et jotku laittaa lähetteen ja jotku ei ja ketkä selviytyy sit kirurgin juttusille saakka ni on sit viel kiinni siit et näkeekö kirurgi operaation tarpeelliseks. ihmetelen vaan et mitä se on niiltä pois jos sen lähetteen laittaa ja jos ite kärsis vastaavista ongelmista niin varmasti haluis et asia korjataan. kannattaa olla sinnikäs ja yrittää uudestaan. tiedän tapauksen joka vasta kolmannen lääkäri käynnin jälkeen sai lähetteen kirurgille, mut sillä sit kävi huonompi tuuri ja kirurgi ei vaivautunu edes tutkimaan saati edes ois koskenut siihen mahaan kun ilmoitti että on tullut väärään paikkaan apua hakemaan. eli täs näkee niin tän et se on oikeestaan arpapeliä et saatko mukavan vai vähemmän mukavan lääkärin tai kirurgin.

Minulle tehtii abdominoplastia yleisellä puolella viikko sitten. Ainoa syy oli että mahani oli ruma. Olen käynyt monet leikkaukset läpi ja mahani roikkui toispuoleisesti ja rumasti. Mitään fyysisiä haittoja ei minulle mahasta ollut tullut, mutta sanoin että se haisee (mikä ei ollut totta) eli minun kohdallani katsottiin että tuntemani sosiaalinen haitta on niin suuri että sen takia minut leikattiin. Mahani ei edelleenkään ole mikään kaunein maailmassa, mutta selkeästi parempi. Niin ja yleensä on kyllä niin että jos sinulla on BMI 34 olet liian lihava tällaiseen leikkaukseen. Kirurgit ei mielellään leikkaa ylipainoisia koska tulos ei ole niin hyvä kuin mitä se normaalipainoisella voisi olla. Itselläni tuo BMI oli juuri tuon 34 ja lääkärit miettivät jonkin aikaa voiko kyseistä leikkausta minulle tehdä lihavuuteni takia. Päätyivät kuitenkin leikkaamaan ja nyt on maha makkara sitten poissa ja olo on kipeä mutta onnellinen.

Eli mitään tarkkoja sääntöjä siihen ei ole kuka leikkauksen saa ja kuka ei, jos osaat perustella kantasi tarpeeksi hyvin ja mahassasi oikeasti on vikaa niin kyllä sen leikkauksen saa, kunhan sitä oikeasti tarvitsee.

• nicona
        mullinmallin kirjoitti:

Minulle tehtii abdominoplastia yleisellä puolella viikko sitten. Ainoa syy oli että mahani oli ruma. Olen käynyt monet leikkaukset läpi ja mahani roikkui toispuoleisesti ja rumasti. Mitään fyysisiä haittoja ei minulle mahasta ollut tullut, mutta sanoin että se haisee (mikä ei ollut totta) eli minun kohdallani katsottiin että tuntemani sosiaalinen haitta on niin suuri että sen takia minut leikattiin. Mahani ei edelleenkään ole mikään kaunein maailmassa, mutta selkeästi parempi. Niin ja yleensä on kyllä niin että jos sinulla on BMI 34 olet liian lihava tällaiseen leikkaukseen. Kirurgit ei mielellään leikkaa ylipainoisia koska tulos ei ole niin hyvä kuin mitä se normaalipainoisella voisi olla. Itselläni tuo BMI oli juuri tuon 34 ja lääkärit miettivät jonkin aikaa voiko kyseistä leikkausta minulle tehdä lihavuuteni takia. Päätyivät kuitenkin leikkaamaan ja nyt on maha makkara sitten poissa ja olo on kipeä mutta onnellinen.

Eli mitään tarkkoja sääntöjä siihen ei ole kuka leikkauksen saa ja kuka ei, jos osaat perustella kantasi tarpeeksi hyvin ja mahassasi oikeasti on vikaa niin kyllä sen leikkauksen saa, kunhan sitä oikeasti tarvitsee.

Missä sut leikattiin? Mun leikkauksesta tulee huomenna kolme vkoa ja olo jo ihan hyvä. korsetti hieman ärsyttää kun iho kutisee sen alla ja tunto alkanut palautumaan ihoon niin kaikki koskeminen tuntuu epämukavalta kun se ei tunnu viel sellaiselta kun normi kosketus ihoon. 2vkon päästä jälkitarkastus. arpi on parantunut hyvin. olisi kiva kuulla tuoreen "kohtalotoverin" toipumisesta :)

• mullinmallin
        nicona kirjoitti:

Missä sut leikattiin? Mun leikkauksesta tulee huomenna kolme vkoa ja olo jo ihan hyvä. korsetti hieman ärsyttää kun iho kutisee sen alla ja tunto alkanut palautumaan ihoon niin kaikki koskeminen tuntuu epämukavalta kun se ei tunnu viel sellaiselta kun normi kosketus ihoon. 2vkon päästä jälkitarkastus. arpi on parantunut hyvin. olisi kiva kuulla tuoreen "kohtalotoverin" toipumisesta :)

Mulla on maha vielä aika tunteeton, eli tunoaisti ei ole palannut vielä, etenkin navan alueelle. arpi itsessään on ihan nätti vaikka siinä on kyllä haavaside vielä päällä. Napa on vain verinen klöntti tällä hetkellä mutta uskoisin että kyllä se siitä vielä paremmaksi muuttuu. Minut on leikattu pk. seudulla. Justiinsa nyt tuntuu siltä, että oliko tämä leikkaus tämän kivun ja vaivan arvoinen kun sattuu vaan ja sänkyyn meneminen, sieltä tuleminen ja vessassa käynti on yhtä tuskaa. Minulla on vielä kolme viikkoa jälkitarkastukseen, siellä sitten katsotaan josko tarvitsee vielä sairaslomaa vaiko ei.
        Tämä liivi tosiaan vähän ahdostaa, mutta se on kyllä pienin paha vielä tässä vaiheessa. Ehkä sitten kun kivut on sellaiset että pääsee kunnolla liikkumaan niin liivikin ahdistaa enemmän.

Jos olisin tiennyt että olen näinkin kipeä, olisin harkinnut uudemman kerran. Tosin vielä en näe lopputulosta, joten voi olla että kun näen masuni parin kuukausen kuluttua lopullisessa muodossaan niin kaikki olikin sen arvoista :)

Hyviä toipumisia sinne.

• nicona
        mullinmallin kirjoitti:

Mulla on maha vielä aika tunteeton, eli tunoaisti ei ole palannut vielä, etenkin navan alueelle. arpi itsessään on ihan nätti vaikka siinä on kyllä haavaside vielä päällä. Napa on vain verinen klöntti tällä hetkellä mutta uskoisin että kyllä se siitä vielä paremmaksi muuttuu. Minut on leikattu pk. seudulla. Justiinsa nyt tuntuu siltä, että oliko tämä leikkaus tämän kivun ja vaivan arvoinen kun sattuu vaan ja sänkyyn meneminen, sieltä tuleminen ja vessassa käynti on yhtä tuskaa. Minulla on vielä kolme viikkoa jälkitarkastukseen, siellä sitten katsotaan josko tarvitsee vielä sairaslomaa vaiko ei.
        Tämä liivi tosiaan vähän ahdostaa, mutta se on kyllä pienin paha vielä tässä vaiheessa. Ehkä sitten kun kivut on sellaiset että pääsee kunnolla liikkumaan niin liivikin ahdistaa enemmän.

Jos olisin tiennyt että olen näinkin kipeä, olisin harkinnut uudemman kerran. Tosin vielä en näe lopputulosta, joten voi olla että kun näen masuni parin kuukausen kuluttua lopullisessa muodossaan niin kaikki olikin sen arvoista :)

Hyviä toipumisia sinne.

Joo eka vko oli pahin, muistan kyllä. tikkien poiston jälkeen vois sanoo et alko helpottaa. navan takia jouduin käymään pari kertaa lääkärissä kun eritti aika reilusti. Nyt nouseminen ja liikkuminen jo helppoa, mut varoa pitää kuitenkin ja tuo tuntoaistin palaaminen tuntuu häijyltä. Pikaista toipumista sullekkin et pääset nauttimaan uudesta vatsasta :)

• että tämmöistä
        nicona kirjoitti:

Joo eka vko oli pahin, muistan kyllä. tikkien poiston jälkeen vois sanoo et alko helpottaa. navan takia jouduin käymään pari kertaa lääkärissä kun eritti aika reilusti. Nyt nouseminen ja liikkuminen jo helppoa, mut varoa pitää kuitenkin ja tuo tuntoaistin palaaminen tuntuu häijyltä. Pikaista toipumista sullekkin et pääset nauttimaan uudesta vatsasta :)

Minulle tehtiin uusiorinta mahaläskistä sekä laitettiin verkko estämään tyriä. Tämä kaikki kunnallisella puolella, rintasyövän takia. Minulla oli mistä ottaa läskiä rintaan mutta kosmeettinen lopputulos ei ole sitä mitä odotin. Nyt kun olen lihonut leikkauksen jälkeen, vatsani pullottaa haavan yläpuolelta ja vyötärön sivuilla on isot korvat.... Ei mikään kaunis näky.
        Pitäisi laihtua jotta kiristäminen ja pullotus helpottaisi. Laihtuminen on vaikeaa ja rasvaimuakaan tuskin tehdään tuon tyräverkon takia...

• mullinmallin
        että tämmöistä kirjoitti:

Minulle tehtiin uusiorinta mahaläskistä sekä laitettiin verkko estämään tyriä. Tämä kaikki kunnallisella puolella, rintasyövän takia. Minulla oli mistä ottaa läskiä rintaan mutta kosmeettinen lopputulos ei ole sitä mitä odotin. Nyt kun olen lihonut leikkauksen jälkeen, vatsani pullottaa haavan yläpuolelta ja vyötärön sivuilla on isot korvat.... Ei mikään kaunis näky.
        Pitäisi laihtua jotta kiristäminen ja pullotus helpottaisi. Laihtuminen on vaikeaa ja rasvaimuakaan tuskin tehdään tuon tyräverkon takia...

Sehän on asia jonka lääkärit kyllä selittävät että jos lihoo, niin maha menee ns. pilalle ja pahimmassa tapauksessa joudutaan tekemään jotain uusia leikkauksia. Mutta se on sitten ihmisen itsensä vastuulla antaako itsentä lihota (ja ei minulla ei ole mitään lihavia vastaan olen lihava itsekin) niin että maha menee uudesaan pilalle. Läskiähän sinne alavatsan alueelle ei voi tulla kun se on poissa, mutta ylävatsan rasvakudos vedetään alavatsan paikalle joten se koko vatsan alue voi lihota. Arpi tulee sen verran alas että jos lihoo, niin se vatsa alkaa roikkua sen arven yläpuolella eli tapahatuu aika luonnolliselta vaikuttavaa lihomista. Ainoa tosiaan on minullakin nämä vyötärönsivut jotka nyt näyttävät ihan hyviltä, mutta voin kuvitella että jos lihoisin, niin näky ei olisi kovin kaunis. Toisaalta, varmasti parempi silloinkin kuin mitä mahani oli ennen leikkausta. Mutta itselläni tarve olikin suuri tällaiselle leikkaukselle, ei vain mielijohde siitä että olisipa kiva saada litteä masu mahd. vähällä vaivalla. Vaan mahani oli oikeasti sen näköinen kuin sitä olisi leikelty ja venytelty vuosia (niinkuin sille olikin tehty). Nyt on edes ihmismäinen maha, jota ei tarvitse heti olla piilottelemassa.

Nyt on puolitoistaviikkoa leikkauksesta ja haava on alkanut erittää verta yhdestä kohtaa. Haavahoitaja sanoi että ihan normaalia on, mutta jos paljon alkaa vuotaa niin pitää soitella. No mistäs minä tiedän vuotaako se paljon vai vähän prkl! Muutoin alkaa kunto kohota ja kipulääkkeet olen jo kokonaan jättänyt pois. Edelleen kävely on hieman vaikeaa ja kuljenkin hieman kumarassa, mutta haavahoitajan mukaan tämäkin ihan normaalia kun maha on niin kireänä että korjaantuu kyllä ajan kanssa. Mutta kun ei jaksaisi odotella, vaan haluaisin jo niitä tiukkoja paitoja käyttämään :D Ja pikkuruisia hameita kun ei vatsa pullota. Mutta kait se on niin että kärsimysten kautta voittoon :)

• tyhmäkin voi olla...

Kun rasvasolut imetään pois rasvaimulla, ne eivät enään tule takaisin samaan paikkaan, ikinä! Kannattaisi ottaa asioista selvää, enne kuin näyttää tyhmyytensä!

• .........
        tyhmäkin voi olla... kirjoitti:

Kun rasvasolut imetään pois rasvaimulla, ne eivät enään tule takaisin samaan paikkaan, ikinä! Kannattaisi ottaa asioista selvää, enne kuin näyttää tyhmyytensä!

öö...pieni korjaus tietoihisi... jos rasvasolut imetään vatsan alueelta, eivät ne enää palaa koskaan. Vatsan rasvasolut eivät lisäänny, vaan ne kasvavat. Jos lihoo rasvaimun jälkeen useita kiloja, kyllä ne vatsankin solut taas kasvavat., mutteivät lisäännyt. Siinä tavallaan olet oikeassa.

Reisissä ja takapuolessa taas rasvasolut lisääntyvät, vaan eivät kasva.

Eli jos lihoaa rasvaimun jälkeen, kyllä se vatsa ja takamuskin taas kasvaa...

Get the facts straight.

• hoitoa etin
        mullinmallin kirjoitti:

Mun tilanne on BMI22. 3 sektiota. Selkäkipuja. Alavatsapussi. Kysyin yksityiskirurgilta leikkausta viimekesänä, hinta-arvio 5600 e, mulle liian kallis. Toki vähän rasvaakin olis keskikropassa poistettavana, m utta tärkeintä olisi saada vatsa ja leikkausarvet siisteiksi. Riitäisivätköhän nuo perustelut julkisen puolen leikkaukseen?

• Kuntoilua peliin
        vastaaja. kirjoitti:

Ei tarvitse vinoilla kun et tunne kysyjän tilannetta! Jos on päässyt julkiselle puolelle abdominoplastiaan, kyseessä ei ole laihdutuskeino. Julkiselle puolelle pääsee vain jos on terveydellisiä haittoja, esimerkiksi laihdutuksen jälkeen pahasti roikkuva alavatsa joka aiheuttaa tulehduksia. Minullakin on melkoinen roikkuva reppu alavatsalla, mutta silti en kelpaa julkiselle puolelle kun olen kuulemma liian laiha (BMI 34). Olen ilmeisesti hoitanut itseäni liian hyvin kun tuon roikkuvan repun alla on vain lievää tulehdusta, eikä se riitä julkisen puolen kriteereihin.

Minä oikeastaan toivoisin että rasvaa kertyisi mielestäni sopivampiin paikkoihin. Vartaloni muistuttaa kahden tikun varaan nostettua palloa. Takamukseen ja reisiin saisi kertyä enemmän naisellisia muotoja ja tuosta vatsasta ja vyötäröltä voisi vähentyä.

Et ole liian laiha vaan lihava BMI 25 ideaali sorry kannattaa urheilla sitten nahka parempi poistaa.Raskas ja laaja leikkaus potilaan oltava laiha ja hyvässä kunnossa. Monissa sairaanhoitopiireissä 32 BMI ehdoton yläraja. Ei ole laihdutuskeino!!

• Anestesiahoitaja
        mullinmallin kirjoitti:

Ei kyllä asianmukaista ole lihavaa leikata isompi riski veritulpille ja haavatulehduksille. Paras pyrkiä normaali BMI 25 ei mikään 34

• abdom

minulle on tehty se enkä ole tyytyväinen..arpi on eritasossa toiselta puolen ja pullottaa n 6 cm matkalta tai siis arven yläpuolelta.siihen kuulemma piti laittaa lipolyysipistoksia että on rasvaa jäänyt vaikkei sitä oikeen ollutkaan kun leikkaus tehtiin.vain iso kasa nahkaa roikkui.arpia ei saatu läheskään pois ja edelleen ruttuinen keskivatsa,ei muka saa kun oli niin iso alue ettei voi kiristää enempää.ei tehty julkisella eikä edes suomessa.vähän mietin josko menis suomesta kysymään voisiko korjata.kai pari viikkoo meni ainakin et kun nauroi haavaan sattui tosi paljon ja kävelin hiukan kumarassa kun kiristi.vuosi laikkauksesta ja tunnoton osittain iho

• mullinmellin

Tunnottomuus on ihan normaalia leikkauksesta toipuessa ja kun on näin isosta leikkauksesta kyse voi olla ettei tunto koskaan enää palaakaan. Julkisellahan on se ero että siellä ei tehdä rasvaimua ollenkaan samalla kun tehdään abdominoplastia, eli jos haluaa täydellisen litteän vatsan niin sitä ei yleisellä saa sillä läskiä ei oteta pois ylävatsalta eikä lanteilta. Minullakin on vielä pieni pömppämaha koska ylävatsassani oli jonkin verran läskiä. Mutta se ei haittaa sillä pömppämahani näyttää luonnolliselta kokooni verrattuna, ja täysin litteää vatsaa en koskaan haluaisikaan.

• 3vkoa leikkauksesta
        mullinmellin kirjoitti:

Tunnottomuus on ihan normaalia leikkauksesta toipuessa ja kun on näin isosta leikkauksesta kyse voi olla ettei tunto koskaan enää palaakaan. Julkisellahan on se ero että siellä ei tehdä rasvaimua ollenkaan samalla kun tehdään abdominoplastia, eli jos haluaa täydellisen litteän vatsan niin sitä ei yleisellä saa sillä läskiä ei oteta pois ylävatsalta eikä lanteilta. Minullakin on vielä pieni pömppämaha koska ylävatsassani oli jonkin verran läskiä. Mutta se ei haittaa sillä pömppämahani näyttää luonnolliselta kokooni verrattuna, ja täysin litteää vatsaa en koskaan haluaisikaan.

Minulla on nyt 3vkoa abdominoplastiasta, s-lomaakin olisi vielä 2vkoa, mutta niin hyvin on toipuminen mennyt että palasinkin töihin jo nyt.
        Olisin kommentoinut tuohon edellä kirjoittaneen väitteeseen, ettei kunnallisella puolella tehdä rasvaimuja kiristyksen yhteydessä=> mikä EI pidä siis paikkaansa!
        Minut leikattiin kunnallisella puolella 3vkoa sitten ja kirurgi kertoi minulle, että tarvittaessa tehdään rasvaimu myös, joko heti leikkuaksen yhteydessä tai tarvittaessa päiväkirurgisena myöhemmin leikkauksen jälkeen.
        Omalla kohdallani päätyivät kirurgit tekemään rasvaimun jälkikäteen tulehdysriskin minimoimiseksi ja sehän vain sopii.
        Minun tapauksessa kesti leikkaus 3t (aikaa meni vanhojen leikk.arpien irrotteluun), sairaalassa 2pvää, kotiutettiin dreenien(2kpl) kanssa, jotka otettiin pois 7vrk leikkauksesta. Tikit pois 12vrk leikkauksesta. Leikkaushaava on runsaat 50cm pitkä ja napa mukaanlukien oli tikkejä vajaat 250!!
        Ja kuten sanoin, Todella hyvin on mennyt, toipuminen on ollut paljon helpompaa ja nopeampaa kuin etukäteen olin ajatellut. Tyytyväinen päätökseeni olen ollut :)

• laihaksi ?
        3vkoa leikkauksesta kirjoitti:

Minulla on nyt 3vkoa abdominoplastiasta, s-lomaakin olisi vielä 2vkoa, mutta niin hyvin on toipuminen mennyt että palasinkin töihin jo nyt.
        Olisin kommentoinut tuohon edellä kirjoittaneen väitteeseen, ettei kunnallisella puolella tehdä rasvaimuja kiristyksen yhteydessä=> mikä EI pidä siis paikkaansa!
        Minut leikattiin kunnallisella puolella 3vkoa sitten ja kirurgi kertoi minulle, että tarvittaessa tehdään rasvaimu myös, joko heti leikkuaksen yhteydessä tai tarvittaessa päiväkirurgisena myöhemmin leikkauksen jälkeen.
        Omalla kohdallani päätyivät kirurgit tekemään rasvaimun jälkikäteen tulehdysriskin minimoimiseksi ja sehän vain sopii.
        Minun tapauksessa kesti leikkaus 3t (aikaa meni vanhojen leikk.arpien irrotteluun), sairaalassa 2pvää, kotiutettiin dreenien(2kpl) kanssa, jotka otettiin pois 7vrk leikkauksesta. Tikit pois 12vrk leikkauksesta. Leikkaushaava on runsaat 50cm pitkä ja napa mukaanlukien oli tikkejä vajaat 250!!
        Ja kuten sanoin, Todella hyvin on mennyt, toipuminen on ollut paljon helpompaa ja nopeampaa kuin etukäteen olin ajatellut. Tyytyväinen päätökseeni olen ollut :)

Täällä yksi epätietoinen kyselee, miten huomaa että vatsalihakset ovat revenneet irti toisistaan. Olen varmasti hieman "pönttö" kun en ymmärrä. Täytyykö lääkärin katsoa ne jotenkin ultralla vai huomaako sen käsin tunnustelemalla. Itselläni myös vatsa roikkuu ja napaa ei näy ollenkaan, kun on "vatsarötkön" piilossa. Minkälaiset vaatimukset on pääsyssä julkiselle puolelle leikkaukseen. Kesää taas kauhulla odottelen kun vatsan poimu hikoilee ja kipuilee.

• nicona
        laihaksi ? kirjoitti:

Täällä yksi epätietoinen kyselee, miten huomaa että vatsalihakset ovat revenneet irti toisistaan. Olen varmasti hieman "pönttö" kun en ymmärrä. Täytyykö lääkärin katsoa ne jotenkin ultralla vai huomaako sen käsin tunnustelemalla. Itselläni myös vatsa roikkuu ja napaa ei näy ollenkaan, kun on "vatsarötkön" piilossa. Minkälaiset vaatimukset on pääsyssä julkiselle puolelle leikkaukseen. Kesää taas kauhulla odottelen kun vatsan poimu hikoilee ja kipuilee.

Mä tunsin sen et vatsalihakset oli reilusti irti toisistaa sil et makasin maassa ja nostin päätä ja jännitin lihakset. sormet pysty upottaa vatsalihasten väliin ja pysty tuntee ne sivuilla.
        julkisella puolella mulle ainaki oli se et mahan roikkupussin mitta poimusta mitattuna piti olla vähintään 5cm. sit lisänä oli mul hygienia haitta, lihakset erillään ja napatyrä.

• EmmajaLeidi
        nicona kirjoitti:

Mä tunsin sen et vatsalihakset oli reilusti irti toisistaa sil et makasin maassa ja nostin päätä ja jännitin lihakset. sormet pysty upottaa vatsalihasten väliin ja pysty tuntee ne sivuilla.
        julkisella puolella mulle ainaki oli se et mahan roikkupussin mitta poimusta mitattuna piti olla vähintään 5cm. sit lisänä oli mul hygienia haitta, lihakset erillään ja napatyrä.

Hei!
        Te ketkä olette operaatiossa käyneet, kehtaisinko pyytää kuvia?
        Olen itse menossa mahd.pian ja haluaisin nähdä vähän etukäteen ,kiitos :)
        [email protected]

• :)
        laihaksi ? kirjoitti:

MInä olin vuosi sitten leikkauksessa kun oireet oli samat kun sulla, kutinaa, hikoilua. Otin lainan pankista ja menin leikkaukseen kun julkisella puolella en päässyt . Valita omalle lääkärille joka katsoo voiko sut laittaa julkiseen jonoon. Itse olen ollut tyytyväinen koko vuoden. 5 kg jäi leikkauspöydälle. Tunnottomuus voi kyllä jäädä näin ison leikkauksen jälkeen tohon navan seudulle. Tsemppiä kaikille jotka harkitsevat tai ovat olleet abdominoplastiassa :)

• Vuosisitten ollut
        EmmajaLeidi kirjoitti:

Hei!
        Te ketkä olette operaatiossa käyneet, kehtaisinko pyytää kuvia?
        Olen itse menossa mahd.pian ja haluaisin nähdä vähän etukäteen ,kiitos :)
        [email protected]

Kuvia näkee netistä kun laittaa abdominoplastia. Hyviä kuvia ja videon pätkiä.

• nicona1
        :) kirjoitti:

MInä olin vuosi sitten leikkauksessa kun oireet oli samat kun sulla, kutinaa, hikoilua. Otin lainan pankista ja menin leikkaukseen kun julkisella puolella en päässyt . Valita omalle lääkärille joka katsoo voiko sut laittaa julkiseen jonoon. Itse olen ollut tyytyväinen koko vuoden. 5 kg jäi leikkauspöydälle. Tunnottomuus voi kyllä jäädä näin ison leikkauksen jälkeen tohon navan seudulle. Tsemppiä kaikille jotka harkitsevat tai ovat olleet abdominoplastiassa :)

olin tiistaina uudestaan leikeltävänä. olin puol vuotta sit itse toimenpitees ja nyt piti korjata vaan paikallispuudutukses navan yläreuna ku siin oli sellanen juttu mikä ei siihen kuulunu. mut sit se kirurgi huomas et mun entiseen arpeen oli muodostunu koirankorvat ja päätti sit et samalla reissulla vois ne operoida. päättikin sit nukuttaa ja korjasivat ne arven reunat ja navan. olihan se isompi operaatio ku odotin, mut oon tyytyväinen et korjas ne ja viel nyt samalla kertaa. mut kannattaa tosiaan varautuu siihen et leikkaus ei oo ohi ekalla kerralla. on kuulemma yleistä et voi joutuu korjailee napaa ja arven reunoi myöhemmin, kun alkaa toipuu leikkauksesta ja näkee kuin iho toimii ja miten maha muokkautuu.

• myy10
        laihaksi ? kirjoitti:

Minäkin mietin sitä, mistä voi tietää ovatko vatsalihakset irronneet toisistaan? Minkähän ammattikunnan edustajat osaisivat tehdä diagnoosia (tuskin sentään lääkäriltä täytyy kysyä)?
        Ja onko niin, että jos nuo lihakset ovat revenneet irti toisistaan, vatsalihasliikkeiden teosta on ennemmin haittaa kuin hyötyä (ainakin esteettisest)? Tuli vain mieleen, kun aloitin dieetin ja kuntosalilla käynnin tuossa muutama kuukausi sitten ja ensin ylävatsan seutu (alavatsaröllykkä on ja pysyy entisellään tietty...) pieneni ja nyt se on selvästi KASVANUT. Eli irronneet lihaksetko ne alkaa pullottaa??

• leikattu
        myy10 kirjoitti:

Minäkin mietin sitä, mistä voi tietää ovatko vatsalihakset irronneet toisistaan? Minkähän ammattikunnan edustajat osaisivat tehdä diagnoosia (tuskin sentään lääkäriltä täytyy kysyä)?
        Ja onko niin, että jos nuo lihakset ovat revenneet irti toisistaan, vatsalihasliikkeiden teosta on ennemmin haittaa kuin hyötyä (ainakin esteettisest)? Tuli vain mieleen, kun aloitin dieetin ja kuntosalilla käynnin tuossa muutama kuukausi sitten ja ensin ylävatsan seutu (alavatsaröllykkä on ja pysyy entisellään tietty...) pieneni ja nyt se on selvästi KASVANUT. Eli irronneet lihaksetko ne alkaa pullottaa??

Mut leikattiin julkisella TAYSISSA juuri 22.4 .Olen 27 vuotta ja 164cm ,53kg. Maha oli revennyt kauttaaltaan ;( Vatsalihakset ihan ylhäältä ,ihan alas asti ja vatsakalvot olivat venyneet riekaleiksi.Ylimäärästä nahkaa ja vatsanpeitettä oli niin paljon että hyvän kokoiselle porukalle olis saanut hienon ison pullataikinan! Rasvaa vatsassa ei ollut nimeksikään (liian vähän kai) kun ultrattiin.Eli kaikki pelkkää venynyttä nahkaa ja revenneet lihaskalvot.

Mulle poistettiin kaikki löysä nahka ja ommeltiin lihakset kiinni ja laitettiin kokovatsan alueelle verkko tukemaan.Vanha napa oli mennyt ihan pilalle ja tehtiin kokonaan uusi,missä ei ole edes ollenkaan arpia!!:=o

Arpi on nyt siistin näköinen ja koko vatsa on UPEA! Ei yhtään löysää nahkaa ja napa on kuin tosiaan ei olis ikinä mitään tehtykään(ihan kuin nuorena);)

Kaikki meni laikkauksessa tosi hyvin ja olen palautunut hienosti ,vaikka iso oli operaatio.Mulla on 5 lasta ja mies on niitä hoitanut kotona ,että saan toipua.

Suosittelen laikkausta ehdottomasti ........se oli todellakin kaiken arvoinen .Kivut oli aluksi kovat ,mutta kipulääkkeet kyllä hoitaa homman.Nyt 2 viikkoa leikkauksesta ja olo on superhyvä;)Pitää ottaa rauhallisesti silti .

Kesäkuussa on kontrolli ja samalla pistetään rintojen ripustus jonoon;)Innokkaana sitä jo odottelen.

• myy10
        leikattu kirjoitti:

Mut leikattiin julkisella TAYSISSA juuri 22.4 .Olen 27 vuotta ja 164cm ,53kg. Maha oli revennyt kauttaaltaan ;( Vatsalihakset ihan ylhäältä ,ihan alas asti ja vatsakalvot olivat venyneet riekaleiksi.Ylimäärästä nahkaa ja vatsanpeitettä oli niin paljon että hyvän kokoiselle porukalle olis saanut hienon ison pullataikinan! Rasvaa vatsassa ei ollut nimeksikään (liian vähän kai) kun ultrattiin.Eli kaikki pelkkää venynyttä nahkaa ja revenneet lihaskalvot.

Mulle poistettiin kaikki löysä nahka ja ommeltiin lihakset kiinni ja laitettiin kokovatsan alueelle verkko tukemaan.Vanha napa oli mennyt ihan pilalle ja tehtiin kokonaan uusi,missä ei ole edes ollenkaan arpia!!:=o

Arpi on nyt siistin näköinen ja koko vatsa on UPEA! Ei yhtään löysää nahkaa ja napa on kuin tosiaan ei olis ikinä mitään tehtykään(ihan kuin nuorena);)

Kaikki meni laikkauksessa tosi hyvin ja olen palautunut hienosti ,vaikka iso oli operaatio.Mulla on 5 lasta ja mies on niitä hoitanut kotona ,että saan toipua.

Suosittelen laikkausta ehdottomasti ........se oli todellakin kaiken arvoinen .Kivut oli aluksi kovat ,mutta kipulääkkeet kyllä hoitaa homman.Nyt 2 viikkoa leikkauksesta ja olo on superhyvä;)Pitää ottaa rauhallisesti silti .

Kesäkuussa on kontrolli ja samalla pistetään rintojen ripustus jonoon;)Innokkaana sitä jo odottelen.

Kuulostaapa ihanalta tuo onnistunut leikkaus.
        Mistä homma siis alunperin lähti etenemään? Menitkö ihan itse lääkärille hakemaan diagnoosia?

• leikattu
        myy10 kirjoitti:

Kuulostaapa ihanalta tuo onnistunut leikkaus.
        Mistä homma siis alunperin lähti etenemään? Menitkö ihan itse lääkärille hakemaan diagnoosia?

HEI myy10! Menin ensin yksityiselle ,joka sanoi rahan ahneena että en pääse julkselle;(!! Mutta en kyllä uskonut ja menin oma lääkärille terveyskeskukseen ,joka taas ei ollut kuullut semmosesta leikkauksesta ikinä!!:=o Sitten siitä menin terveystaloon ,jossa mukava mies plastiikka kirurgi sanoi että mulla on mahdollisuus päästä sekä rinnoista että mahasta julkiselle puolelle leikkaukseen;) Laittoi lähetteen taysiin ja sitten kun sinne aika tuli ,niin siellä toinen mukava mies kirurgi laittoin minut heti leikkausjonoon mahasta ,ja sovittiin että rinnat tehdään eri kerralla ,ettei tule liikaa riskejä. Minulla hautui maha ja kutisi ,sekä vatsan alueella oli kiuja liikuessa ,kun lihakset irrallaan ,sekä selkäkipuja myös! Rohkeesti vaan ,eikä kannata heti lannistua!!Toinen voi sano ei ,mutta toinen kyllä;)Terveyskeskukseen ei kyllä kannata vaivautua.....ihan jo senkin takia ettei pahoita mieltä ,kun siellä on oikeasti aika tietämätöntä sakkia .

• myy10
        leikattu kirjoitti:

HEI myy10! Menin ensin yksityiselle ,joka sanoi rahan ahneena että en pääse julkselle;(!! Mutta en kyllä uskonut ja menin oma lääkärille terveyskeskukseen ,joka taas ei ollut kuullut semmosesta leikkauksesta ikinä!!:=o Sitten siitä menin terveystaloon ,jossa mukava mies plastiikka kirurgi sanoi että mulla on mahdollisuus päästä sekä rinnoista että mahasta julkiselle puolelle leikkaukseen;) Laittoi lähetteen taysiin ja sitten kun sinne aika tuli ,niin siellä toinen mukava mies kirurgi laittoin minut heti leikkausjonoon mahasta ,ja sovittiin että rinnat tehdään eri kerralla ,ettei tule liikaa riskejä. Minulla hautui maha ja kutisi ,sekä vatsan alueella oli kiuja liikuessa ,kun lihakset irrallaan ,sekä selkäkipuja myös! Rohkeesti vaan ,eikä kannata heti lannistua!!Toinen voi sano ei ,mutta toinen kyllä;)Terveyskeskukseen ei kyllä kannata vaivautua.....ihan jo senkin takia ettei pahoita mieltä ,kun siellä on oikeasti aika tietämätöntä sakkia .

Olenkin Terveystalolla asioinut YTHS:n kautta eli se lienee hyvä reitti :)

• 4poikaa
        myy10 kirjoitti:

Olenkin Terveystalolla asioinut YTHS:n kautta eli se lienee hyvä reitti :)

Minkälainen on napatyrä? Minulla on 4 lasta ja olen 166cm ja 58kg. Napa pullottaa ulospäin ja vatsassa on löysää nahkaa, jonka haluaisin pois. Leikkaukseen olen säästänyt noin vuoden verran ja mietin uskallanko... Paljonko saa saikkua?

• nicona1
        4poikaa kirjoitti:

Minkälainen on napatyrä? Minulla on 4 lasta ja olen 166cm ja 58kg. Napa pullottaa ulospäin ja vatsassa on löysää nahkaa, jonka haluaisin pois. Leikkaukseen olen säästänyt noin vuoden verran ja mietin uskallanko... Paljonko saa saikkua?

Mä en tienny ite et mul oli napatyrä. kirurgi sen löys sillon kun kävin siin tarkastuksessa, et leikataanko vai ei. mä nyt olin jo muutenki tottunu, et mun maha oli ku mutantilla. pullotti niitten vatsalihasten takii ja nahka roikku ja arvilla jne. mut kun kirurgi kerto siel sellasen olevan ja ite sit tunnustelin sen jälkeen, niin tunsin sellanen kovan "pallukan" kun paineli navan kohalta. saikust en tiiä, mut eiköhän sitäkin saa sit lisää jos vointi ei anna myöten. mul ainaki vast 2kk leikkauksen jälkeen oli "normaali" olo, et ei enää kiristäny tai kolottanu.
        Mut mun ammatis tarviiki olla kunnossa, et jaksaa tehdä.

• kysynvaan......
        nicona1 kirjoitti:

Mä en tienny ite et mul oli napatyrä. kirurgi sen löys sillon kun kävin siin tarkastuksessa, et leikataanko vai ei. mä nyt olin jo muutenki tottunu, et mun maha oli ku mutantilla. pullotti niitten vatsalihasten takii ja nahka roikku ja arvilla jne. mut kun kirurgi kerto siel sellasen olevan ja ite sit tunnustelin sen jälkeen, niin tunsin sellanen kovan "pallukan" kun paineli navan kohalta. saikust en tiiä, mut eiköhän sitäkin saa sit lisää jos vointi ei anna myöten. mul ainaki vast 2kk leikkauksen jälkeen oli "normaali" olo, et ei enää kiristäny tai kolottanu.
        Mut mun ammatis tarviiki olla kunnossa, et jaksaa tehdä.

Jos itse maksaa leikkauksen niin onko saikku palkatonta? Siis, jos leikkaus tehdään vaan ulkomuotoseikkojen takia???

• makkara-in-memoriam
        kysynvaan...... kirjoitti:

Jos itse maksaa leikkauksen niin onko saikku palkatonta? Siis, jos leikkaus tehdään vaan ulkomuotoseikkojen takia???

riippuu työnantajasta. tietääkseni saikkutodistuksen diagnoosin perusteella työnantaja voi evätä palkallisen loman. itse kun tätä vuosi sitten selvittelin etukäteen oli vastaukset sitä ja tuota: "kato sitten miten käy, ei sitä etukäteen tiedä hyväksyykö ne vai ei" jne. siksi päädyin ottamaan lomaa ja vapaapäiviä leikkauksen yhteyteen. vajaat kolme viikkoa ja olin töissä :).
        taustana omalle leikkaukselleni mainittakoon, että 4 jumbokokoista lasta, kaikkien raskausaikana kertyi n. 25kg extraa. viimeisen lapsen jälkeen palasin kuosiin, mutta veltto mahanröllykkä ei suostunutkaan samaan... muuten olin kokoa 38, mutta velton mahasäkin takia housut olivatkin kokoa 42. vyötärön ja lantion mittasuhteet olivat kuin eri ihmiseltä, ja lisäksi roikkuva maha hautoi. kesäisin sai tehdä tosissaan "ilmastointia"; ettei taive tulehtunut/hiivoittunut. se olikin ainoa ns. lääketieteellinen vaiva. Oulussa asioin vuosien varrella useallakin julkisen puolen lääkärillä, eikä taipeen infektioalttius ollut "läheskään tarpeeksi painava syy" päästä julkiselle puolelle leikkaukseen.
        Niimpä menin yksityiselle, enkä kadu hetkeäkään - tai no ainoastaan sitä, etten tajunnut tehdä tätä aikaisemmin!!! Vihasin mahaani todella paljon vuosia. Upeaa saada myös 38:n alaosa päälle kun 1,6kg:n nahkamakkara hävisi lantiolta ja vatsalihakset on palanneet entisiin uomiinsa.

• Onnellinen leikattu
        makkara-in-memoriam kirjoitti:

riippuu työnantajasta. tietääkseni saikkutodistuksen diagnoosin perusteella työnantaja voi evätä palkallisen loman. itse kun tätä vuosi sitten selvittelin etukäteen oli vastaukset sitä ja tuota: "kato sitten miten käy, ei sitä etukäteen tiedä hyväksyykö ne vai ei" jne. siksi päädyin ottamaan lomaa ja vapaapäiviä leikkauksen yhteyteen. vajaat kolme viikkoa ja olin töissä :).
        taustana omalle leikkaukselleni mainittakoon, että 4 jumbokokoista lasta, kaikkien raskausaikana kertyi n. 25kg extraa. viimeisen lapsen jälkeen palasin kuosiin, mutta veltto mahanröllykkä ei suostunutkaan samaan... muuten olin kokoa 38, mutta velton mahasäkin takia housut olivatkin kokoa 42. vyötärön ja lantion mittasuhteet olivat kuin eri ihmiseltä, ja lisäksi roikkuva maha hautoi. kesäisin sai tehdä tosissaan "ilmastointia"; ettei taive tulehtunut/hiivoittunut. se olikin ainoa ns. lääketieteellinen vaiva. Oulussa asioin vuosien varrella useallakin julkisen puolen lääkärillä, eikä taipeen infektioalttius ollut "läheskään tarpeeksi painava syy" päästä julkiselle puolelle leikkaukseen.
        Niimpä menin yksityiselle, enkä kadu hetkeäkään - tai no ainoastaan sitä, etten tajunnut tehdä tätä aikaisemmin!!! Vihasin mahaani todella paljon vuosia. Upeaa saada myös 38:n alaosa päälle kun 1,6kg:n nahkamakkara hävisi lantiolta ja vatsalihakset on palanneet entisiin uomiinsa.

Itselle tehtiin julkisella puolen ja olen niin onnellinen uudesta mahasta ;) vatsalihakset erottuu tosi kauniisti ja lölly on poissa;) Painoa mulla oli vain 50kg ja pituutta 165cm ,mutta mahalöllyä ,siis pelkkää vattanpeitettä varmaan kuin monta kiloa;/
        5-lasta saanut ja ikää 27.v ....maha näytti 80.v mummon mahalta ,mutta nyt on niinkuin oli ennen lapsia. Tai oikeestaan olen paljonkin nyt vatsalihaksiin keskittynyt ,kun huomaan kuinka tärkeät ne oikeesti onkaan ja vielä treenauttanut niitä !! Vaikuttaa kyllä vahvasti koko kroppaan . Kaikki vaatteet ja alusvaatteet meni uusiksi. Arpi ei meinaa mitään ja on alkkareissa piilossa. Itse olen kyllä menossa tatuoimaan raven piiloon ,mutta olin aina halunnut tatuoinnin muutenkin vatsaan . Otan omenananvarren kukkineen ,ja viisi ihanaa perhista lentelemään vatsalle (kuvaavat lapsiani) :D

• Pyykkilautavatsa
        mullinmellin kirjoitti:

Minut leikattiin julkisella on täysin pyykkilautavatsa tietty urheilu taustasta nyt on hyötyä minun BMI 24 leikkauspäivänä nyt BMI 23. Kuulemma parhaan tuloksen saa kun urheilee ennen leikkausta n. 3v mielellään 3krt viikossa kunnon treenejä.

• kysyjälle

minulle tehty abdominoplastia yksityisellä 3v. sitten ja silloin lääkäri muistutti,että älä sitten liho leikkauksen jälkeen...nooh..niinhän siinä kävi et vatsa venyi takaisin vanhoihin mittoihin ja jälleen roikotin sitä vyölaukkua mukanani.nyt smartlipo takanapäin ja toivotaan että siitä on apua,sillä jos ei niin sitten saa roikkua vaikka maassa asti..en aio enää mennä operoimaan tän jälkeen. ps.abdominossa minulta poistettiin 8cm nahkaa

• riittamuori

Kävin vikko sitten kyseisn leikkauksen läpi.....
      ei kipuja vaan vatsa on vielä tunnoton ja niinkuin olisi ilmaa sisällä.....
      kaikki kuuluu kuvaan.....
      2,4kg poistettiin alavatsa lippaa.
      olen tosi tyytyväinen Hyvinkään lääkäreille

• pilvi00

Tosiaan tuonne leikkaukseen meno pyörii mielessä jatkuvasti, mutta pelkään sitä kuollakseni. Suoraan sanottuna pelkään kuolevan hoitopöydälle johonkin komplikaatioon! Minua kun ei ole koskaan edes nukutettu.

Mutta mitä ihmeestä tiedän kenen operoitavaksi uskaltaudun, voistteko suositella jotain paikkaa tai lääkäriä joiden hoitoihin olette oleet tyytyväisiä?

Ihana lukea teidän onnistuneita kertomuksia!

• Riippumaha

Eli jos ei halua omalääkärille, niin voiko yksityisen kautta saada lähetteen yleiselle kyseiseen operaatioon? Siis jos menisi esim. koskiklinikalle. Vai mistä kannattaa kysellä? Itsellä siis raskaudesta johtuva riippamaha.

• Myy10

Väliaikapohdintaa:
      Virossa olisi halpaa, mutta oikeasti en sinne uskaltaisi mennä. Siispä vertailin hintoja Suomessa ja olin pariin paikkaan yhteydessä.
      Suunnitelmissa on tavata lääkäri talvella ja leikkaukseen sitten keväällä.
      Ihanaa ja jännittävää! :)

• Myy10

Ihan pakko edes jossain hehkuttaa: abdominoplastia tehty viime viikolla ja ainakin tähän saakka olen erittäin tyytyväinen. Yksityisellä siis kävin.
        Jos joku vielä tähän ketjuun joskus eksyy ja haluaa kysellä, mulle voi laittaa s-postia:
        [email protected]

• öllönlöllö

Minäkin olen tuota leikkuuta miettinyt, mutta en raaski yksityiselle puolelle lähteä.

Ekan raskauden jälkeen palauduin loistavasti, mutta toisessa raskaudessa maha venyi piloille huonommassa kunnossa olleiden vatsalihasten ja painavan vauvan takia. Pullahti napatyrä ja keskilinjan sidekudokset venyivät niin, että 4 vuotta synnytyksesä rako on noin 4 cm. Läysää nahkaa jäi ruma röllykkä, joka vaikuttaa vaatteiden istuvuuteen. Mutta ei se "pussukka" roiku kuin jotain 2 cm poimulla, että enpä taida julkiselle puolelle päästä...

Läskiä ei tosiaankaan ole, juuri kävin kehonkoostumusmittauksessa, ja siinä rasvat oli normaalin alapuolella :(. Nahkaa vaan on ihan liikaa.

• Myy10

Leikkaus oli muuten paljon halvempi, kuin ensin luulin. Muutama googletus ja hintavertailu teki ihmeitä. Että älä Öllönlöllö välttämättä heitä ajatusta hukkaan.

• öllönlöllö

Kiitos Myy10, pitääpä vielä tsekata :)!

• tietoa janoava
    • Uudella Navalla

Nosto!!!

• Sofia

Hei,
      Minkäalan kirurgi teki teillä nuo vatsan alueen leikkaukset? Plastiikkakirurgi vai gastroenterologisen kirurgian lääkäri?

• 17

Olen leikkausjonossa julkiselle puolelle ja kuulisin mielelläni kokemuksia. Synnyttänyt 3 aika lähekkäin ja vatsalihakset eivät ole palautuneet ollenkaan. Tyrääkin näytti kuulema pukkaavan navankohdilla. Jännittää hieman :(

• Hei, oletko jo käynyt leikkauksessa? minä olin 2 viikkoa sitten.lue suomi24 postia.

• Hei, minulle tehty riippuvatsankorjaus julkisella puolella marraskuussa 2012. Leikkauksen aluksi plastiikka kirurgi otti rasvaimulla ensin 600g rasvaa pois, sitten teki vatsan peitteiden irrotuksen ja uuden navan. alhaalta leikkasi n,800- 900g edestä riippua pois.Syy leikkaukseen: hygienia ongelmat sekä oikeasti haittasi naiseuttani. vatsa oli myös tois puoleinen. olin kuntoillut personal trainerin kanssa 6kk tehokkaasti eikä se vaikuttanut vatsaai yhtänää. reveennyt kun revennyt. Minulla 4 lasta, ja 3 oli todella iso, siinä vatsanpeitteet lopulta repesivät.
      olin sairaalassa 2 yötä, ja olisin saanut olla jopa koko viikonlopun yli eli 5vrk. kotiin lähdin kahden dreenipussin kera 2 yön päästä, ja 3 päivän päästä haavahoitaja poisti ne sairaalassa.. Alkuun olin vähemmän kipeä, mutta kun alkoi tunto palailla pikkaisen noin viikon kohilla niin pitää ottaa neljä kertaa päivässä buranaa ja panadolia.Ne auttavat. Vielä maha tunnoton, ja pidän binderiä. maha on outo, kuin kumipallo. paljon pitää levätä, ja olla touhuamatta, jos on paljon pystyssä niin mahaan alkaaa kertyä kudosnestettä joka pakottaa, joten jalat heti ylös kattoa niin helpottaa heti. Binderiä suositeltiin vähintään 6 vkk, mutta kuulin Mehiläisen hoitajalta että kannattaa pitää 4-6 kk jotta maha muotoutuu oikein. Joissakin maissa binderiä suositellaan aina synnytyksen jälkeen..olisipa meilläkin tämä tieto! Minulla epämukava, kova sairaalan binderi. Olisiko kenelläkään suositelle mistä saisi ostaa pehmeämäpää.

• nykysin laiha

Missä sitä kannattaisi tämä operaatio teetättää, jotta lopputulos olisi hyvä ja saisi kalliille leikkaukselle vastinetta?? Roikkuvat pussit "manboobsit" pitäs samalla poistattaa...

• 17sama

puolukankukka. Missä kävit leikkauksessa? Minulla on leikkaus tulossa nyt viikonpäästä ja olen kyllä odottanut tätä, koska selkä alkaa kipuilla vatsalihasten puutteen vuoksi kokoajan enemmän ja enemmän. Oletteko lopputulokseen tyytyväisiä? Itse olen aina ollut hoikka ja nytkin 164/57 mutta maha on aina ollut "ongelma"..sekä ennen raskauksia että raskauksien jälkeen. alavatsa on timmi mutta ylävatsa ja navan kohdilta selkeesti roikkuu. Nyt kun on pidemmälle mennyt niin tuntuu että vatsa pullottaa kokoajan enemmän ja enemmän ja pahimpaan turvotusaikaan vatsani roikkuu ja näyttää siltä kuin olisin raskaana 6kk:lla. Toivon että tämä leikkaus onnistuu ja saan selänlisäksi vatsani pieneksi ja siroksi :)

• Kaksoset1

Pääseekö julkiselle abdominoplastiaan kuinka helposti?

• Tyrä verkossa

Jos on aiemmin laitettu tyräverkko navan tienoille tähystyksellä, estääkö se vatsan roikkonahan poiston myöhemmin sekä rasvaimun?

• twins too

Hei !
        Julkiselle pääsen , kävin eilen plastikkakirugin vastaanotolla, leikkauspäätös tuli :) roikkua 8 cm kaksoset 20v. bmi max 30 ja sokeiarvo mahdh.yvä.

• lautamahaksi

Moi, minä odottelen jännityksellä leikkauspaivää, joka on neljän viikon päästä yksityisellä puolella. roikkua on mitä poistaa ja bmi 22 :)

• twins too

Olet varmaan laihtunut tosi paljon ? minä vain 20 kg, bmi 29, mutta kaksosraskaus, joka tekee ian omaa jälkeään. kerrotko sittenmite meni ja jos uskallat laittaa kuat , olis aika mahtava, joudun odottamaan 3-6 kk

• lautamahaksi
        twins too kirjoitti:

Olet varmaan laihtunut tosi paljon ? minä vain 20 kg, bmi 29, mutta kaksosraskaus, joka tekee ian omaa jälkeään. kerrotko sittenmite meni ja jos uskallat laittaa kuat , olis aika mahtava, joudun odottamaan 3-6 kk

Tottakai laitan tietoa kuinka meni leikkaus ja miten menee toipilas aika. Onhan tämä leikkaukseen odottaminen jo oma jännityksensä ja mitä sitten? :) mutta hyvin meillä kaikilla menee olkaamme hyvällä levollisella mielellä.

• Joskus edes bikinit

Olen samoissa mitoissa 173/68 bmi 22. alavatsa roikkuu, (kolme kertaa sektio)arven päällä. Selkäongelmia. kunto hyvä liikun ja reenaan viikoittain. Yksityskirurgia konsunltoin viime kesänä, hän suunnitteli minulle midiabdominoplastian (hinta 5600 e, liian kallis minulle)

Eli kysyn, miten etenit ja kustannusta tietenkin kysyn myös.
        Poistetaanko sinulta rasvaa myös, itse haluaisin sitäkin vähän pois, mutta sileän muotoinen vatsa olisi unelmani.

• lautamahaksi
        twins too kirjoitti:

Nyt on viikko leikkauksesta ja tänään kävin poistattamassa myös tikit. Kaikki on mennyt erinomaisesti. Leikkaus kesti 3 tuntia. Seuraavana päivänä kotiin. Lääkkeinä antibiootit 2 krt/vrk ja kipulääkkeenä burana 800 3 kert/vrk. Kipulääkkeitä en juurikaan tarvitse mutta otan kuitenkin kun on puuhastelua esim. autolla ajo ja kaupassa käyntiä, imurointia yms. pientä kotiduunia. Olen todella yllättynyt kuinka nopeasti leikkauksesta olen kuntoutunut, sillä lukiessani näitä kertomuksia niin pelkäsin todella kamalaa tulevaa kuukautta jopa kahta. Vatsa ei ole vielä kuitenkaan lautamaha eikä muutenkaan kaunista katsottavaa :) mutta ehkäpä vapuksi ;)

• kaksosmamma2
        lautamahaksi kirjoitti:

Nyt on viikko leikkauksesta ja tänään kävin poistattamassa myös tikit. Kaikki on mennyt erinomaisesti. Leikkaus kesti 3 tuntia. Seuraavana päivänä kotiin. Lääkkeinä antibiootit 2 krt/vrk ja kipulääkkeenä burana 800 3 kert/vrk. Kipulääkkeitä en juurikaan tarvitse mutta otan kuitenkin kun on puuhastelua esim. autolla ajo ja kaupassa käyntiä, imurointia yms. pientä kotiduunia. Olen todella yllättynyt kuinka nopeasti leikkauksesta olen kuntoutunut, sillä lukiessani näitä kertomuksia niin pelkäsin todella kamalaa tulevaa kuukautta jopa kahta. Vatsa ei ole vielä kuitenkaan lautamaha eikä muutenkaan kaunista katsottavaa :) mutta ehkäpä vapuksi ;)

Kiva kuulla, että meni hyvin leikkaus, itsellä on muutama viikko vielä leikkaukseen iiiiik ! alkaa jännittämään ja kuvasin mahani muistoksi, on niiiiiin hirveä kun voi olla !! kiva todella nähdä miten muuttuu, varmaankin housukoko pienee jälleen numerolla, kun nytkin on pienentynyt laihtumisen myötä jo 48 koosta 40-42 kokoon
        Olen vain uneksinut tästä toimenpiteestä vuosia ja en meinaa uskoa että se on tulossa............

• kaksosmamma2
        lautamahaksi kirjoitti:

Kuinka pitkä sairasloma ? minulle arveltiin 2-3 viikkoa

• lautamahaksi
        kaksosmamma2 kirjoitti:

Kuinka pitkä sairasloma ? minulle arveltiin 2-3 viikkoa

Jännitys kuuluu asiaan :) minulla lääkäri kuvasi vatsan ja kysyi haluanko että otetaan kuva vatsastani ennen leikkausta myös minun kameralla, en halunut kun olen moista röllykkää katsonut aivan tarpeeksi :) Sairauslomaa en ottanut ollenkaan sillä olen vuosilomalla, joten saikusta ei edes keskusteltu. Vointi on hyvä. Haava "tihkuttaa" parista kohdasta, mutta muutoin haava on mennyt nätisti kiinni.. Suihkuttelen haavaa aamuin illoin. Kipulääkkeitä en ole enää tarvinnut ollenkaan.

• lautamahaksi
        lautamahaksi kirjoitti:

Jännitys kuuluu asiaan :) minulla lääkäri kuvasi vatsan ja kysyi haluanko että otetaan kuva vatsastani ennen leikkausta myös minun kameralla, en halunut kun olen moista röllykkää katsonut aivan tarpeeksi :) Sairauslomaa en ottanut ollenkaan sillä olen vuosilomalla, joten saikusta ei edes keskusteltu. Vointi on hyvä. Haava "tihkuttaa" parista kohdasta, mutta muutoin haava on mennyt nätisti kiinni.. Suihkuttelen haavaa aamuin illoin. Kipulääkkeitä en ole enää tarvinnut ollenkaan.

unohtui kirjoittaa että jos vain mahdollista niin hanki parit tukitekstiilit. Kun toiset on kuivumassa niin silloin on toiset käytössäsi. Sillä uskon että tukitekstiilien käyttö on paranemisessa kaiken a ja o. Tukitekstiili on minulle tullut "rakas" antaa tukea ja turvallisuuden tunnetta. Ja tuosta sairauslomasta niin ainakin pariviikkoa menee työkuntoiseksi vaikka kotona pystyykin puuhastelemaan niin töi ssä on hieman erijuttu. Minulla lomaa kolmisen viikkoa.

• kaksosmamma2
        lautamahaksi kirjoitti:

Mittasitko ympäryksesi, kuinka paljon lähti röllykkää ? kiloja ? itse arvelen noin 5 cm ympäryksen pienenevän ja 1.5 kg.Nyt on kauheimman röllykän ympäysmitta 105 cm, vyötärö 89, lantio

• kaksosmamma2
        lautamahaksi kirjoitti:

unohtui kirjoittaa että jos vain mahdollista niin hanki parit tukitekstiilit. Kun toiset on kuivumassa niin silloin on toiset käytössäsi. Sillä uskon että tukitekstiilien käyttö on paranemisessa kaiken a ja o. Tukitekstiili on minulle tullut "rakas" antaa tukea ja turvallisuuden tunnetta. Ja tuosta sairauslomasta niin ainakin pariviikkoa menee työkuntoiseksi vaikka kotona pystyykin puuhastelemaan niin töi ssä on hieman erijuttu. Minulla lomaa kolmisen viikkoa.

Ajatus oli hankkia, rehashop taitaa hesassa olla oikea paikka, sairaalan on kuulemma kovat ja nipistvät. Lantio mitta jäi kelkasta se on 103 ,eli röllykkä on yhtä rinnan mitan kanssa :)

• kaksosmamma2
        lautamahaksi kirjoitti:

Saan sairaslomaa, kun on terveydelliset syyt toimenpiteeseen.

• lautamahaksi
        kaksosmamma2 kirjoitti:

Mittasitko ympäryksesi, kuinka paljon lähti röllykkää ? kiloja ? itse arvelen noin 5 cm ympäryksen pienenevän ja 1.5 kg.Nyt on kauheimman röllykän ympäysmitta 105 cm, vyötärö 89, lantio

kysäsin leikkaavalta lääkäriltä minkä verran putosi nahkaa roskiin, niin hän kertoi noin 800 gr. lantiota en muuten mitannut mutta vyötärö oli ennen leikkausta 75 cm.
        mutta mikä parasta niin nyt ei ole roikku edessä kun katsoo varpaita :) ja napa on nätti :))

• kaksari1
        lautamahaksi kirjoitti:

kysäsin leikkaavalta lääkäriltä minkä verran putosi nahkaa roskiin, niin hän kertoi noin 800 gr. lantiota en muuten mitannut mutta vyötärö oli ennen leikkausta 75 cm.
        mutta mikä parasta niin nyt ei ole roikku edessä kun katsoo varpaita :) ja napa on nätti :))

Kotiuduttu on ja roikku painoi 1.7 kg,että oli aihetta vihdoin .Dreenit 2 kpl kotiutui vielä mukaan

• kaksosmamma2
        lautamahaksi kirjoitti:

sain mukaan 2kpl tukiliivejä,sairaslomaa 5viikkoa

• hmmmmm1

Neljännen lapsen synnytyksestä yli vuosi. Aloin ihmetellä pömppövatsaa ja jatkuvasti kipeää selkää. Testasin vatsalihakset ja rako on 4-5 cm navan kohdalta ja napa on kuin kraateri. Kysyin jälkitarkastuksessa lääkäriltä, että voinko alkaa treenata vatsalihaksia ja vatsa oli ok, sain luvan. Ilmeisesti vatsa ei tosiaan ollut kunnossa. Treenaan kovasti vatsoja ja selkää, koska tarvitsen hyvät lihakset notkoselkääni varten. Treenauksesta ei ole ollut mitään apua selkään ja se on ollutkin jatkuvasti kipeä. Tuhosinko vatsani treenillä? Voinko saada kunnalta leikkauksen, koska selkäni on kovasti kipeä. En tarvitse rasvaimuja, enkä nahan poistoa, vaan selkää tukevat vatsalihakset. Onko tosiaan näin, että me jotka olemme tehneet tulevia veronmaksajia, emme saa kunnalta apua vaivoihin. Ja äitiysneuvola ei neuvo/välitä äideistä sen jälkeen kun lapsi on saatu maailmaan??

• Hannaliinus

Minulla nyt vuosi ks. leikkauksesta. Arven oikea puoli siisti, mutta navasta vasemmalle arven yläpuolella 10cm matkalta "pullottaa". Mistähän johtuu???? Ihan alusta asti on tuota pullotusta ollut. Ensin luulin että on vain turvotusta, mutta näköjään ei. Onkohan siellä rasvaa, tai arpikudosta?? Olen miettinyt korjausleikkausta, mutta onko se sitten sen väärti? Arpi avataan uudestaan jolloin se voi jäädä aika rumaksi. Ja suoraansanottuna en jaksaisi enää käydä sitäkaikkea läpi...Huoh... Tukihousut ja arvenhoito... Apua....

• lllllllllllllllllxxx

Tuollaisen pullotuksen korjaus hoituu todennäköisesti paljon pienemmillä tuskilla kuin alunperin. Saattaa mennä pelkällä pienellä rasvaimulla tai haavan osittaisella avaamisella. Yllättävän helposti kävi itsellä. Oli "vaivansa väärtti".

• Myy10

Eksyinpä pitkästä aikaa tänne. Leikkauksesta parisen vuotta ja yhä olen sangen tyytyväinen. :)

• mievaan3

moiks!..menen kyseiseen leikkaukseen kun muita vaihtoehtoja ei ole.en vaan tiedä vielä minne? tallinnaan ilm.,on vaan halvempaa...painoa on tällä hetkellä 95kg ja pit. 162cm..kaikki ylimääränen on vatsan seudulla...onko kellään kokemusta kyseisestä leik. että onnistuuko rasvanimu leikkaus tällä painolla jotta tulos olis hyvä??

• <..................>

Mitenkä leikkauksen jälkeisenä päivänä onnistuu matkustaminen?
      Siis sairaalasta kotiin. Matka on hieman pitempi, joten pystyykö esim. junalla menemään vai onko autokyyti parempi??

• meee2

Olin pari viikkoa sitten Virossa vatsan muotoilussa (rasvaimu lihakset yhteen ylim. nahan poisto) ja kaikki meni lpoistavasti ja olen toipounut todella nopeasti. Seuraavana päivänä olin jo shoppailemassa vaikka minulle tehtiin myös rintojen kohotus samassa yhteydessä :) Vatsa katosi heti - turvotusta viellä hieman, mutta ei paljoa. Selkäkivut kadonneet.

• <..................>

Joo, minulla on Suomessa leikkaus tulossa tuossa reilun kk. päästä.
      Sitä varmaan pitää luopua liikunnasta joksikin aikaa sitten leikkauksen jälkeen?

• Uusi litteä vatsa

Hei!
      Minulle leikataan pian julkisella puolella abdominoplastia. olen laihduttanut -51kg kuntosalin avulla olen myös synnyttänyt ison lapsen 4kg . Kaikille rohkeutta mennä lääkärin juttusille ja kuntoilu kannattaa aina kuulemma parempi tulos jos kova urheilemaan.

• kaksosmamma 2

Hei ! Paljon onnea sinulle, että olet menossa leikkaukseen :) itse olin samassa toimenpiteessä viime vuonna ( 1.6 kg) makkara otettiin pois.ja olen kohta menossa vuosi tarkastukseen, pari kohtaa ehkä korjataan samalla kun rinnat korjataan.

Onneksi tajusin itse kysyä rintojenkin korjauksesta, sain melkein maksimipisteet, bmi ainostaan 30.1 jos olisi ollut 29.9 olin saanut maksimit.

Eipä kukaan lääkäreistäni sitä ehdottanut vuosien ajan olevien särkyjen, sairaslomien ja nyt osatyökyvyttömyys eläkkeenkin saaneena. Istumatyö niskat kulumineen, tension nec, migreenit ym vaivanneet.

• Litteä vatsa pian

Hei! Minulle tehdään julkisella abdominoplastia .Minun BMI on 25 monen vuoden treenaus takana ja tänään unelma toteutuu saan litteän vatsan takaisin.Tsemppiä kaikille jotka olette menossa tai mietitte leikkausta itse olen laihtunut 50 kg ja yksi raskaus. Käyn nykyisin kuntosalilla 5-6 krt vk.

• kaksosmamma 2

Kiva kuulla miten sulla meni,lopputulos hän on näkyvissä puolen vuoden jälkeen,itse toivon korjausta,josta kyllä kerrottiin että jos jää korjattavaa Se hoidetaan myöskin samassa paikassa.kerron kun olen käynyt lopputarkastuksessa.

• Nykyinen litteä vats
        kaksosmamma 2 kirjoitti:

Kiva kuulla miten sulla meni,lopputulos hän on näkyvissä puolen vuoden jälkeen,itse toivon korjausta,josta kyllä kerrottiin että jos jää korjattavaa Se hoidetaan myöskin samassa paikassa.kerron kun olen käynyt lopputarkastuksessa.

Olen ollu nyt kaksi viikkoa litteä vatsanen kaikki vatsalihakset näkyy eikä yhtään tikkiä tosi hieno hienompi mitä toivoin. Toivottavasti sinäkin saat sen vatsan nätiksi mut uskomatonta ettei tikkejä.Vaikka bikini viilto lonkasta lonkkaan pyysin ilman tikkejä.

• kaksosmamma2
        Nykyinen litteä vats kirjoitti:

Olen ollu nyt kaksi viikkoa litteä vatsanen kaikki vatsalihakset näkyy eikä yhtään tikkiä tosi hieno hienompi mitä toivoin. Toivottavasti sinäkin saat sen vatsan nätiksi mut uskomatonta ettei tikkejä.Vaikka bikini viilto lonkasta lonkkaan pyysin ilman tikkejä.

Kiva kuulla,että olet tyytyväinen,eikö turvotusta ollenkaan ? Olen nyt jonossa,olimme yhtä mieltä toisessa operaatiossa tehtävistä korjauksista,ei jäänyt peikkoja ekastakaan,joten rauhassa odottelen soittoa milloinka pääsen taas hoitoon,ja sitten olen tyytyväinen,otetaan kokonaisuus huomioon,yläosasto ja alaosasto rasvaimulla otetaan muhkurat ja sit niristetään.

• Litteä vatsa
        kaksosmamma2 kirjoitti:

Kiva kuulla,että olet tyytyväinen,eikö turvotusta ollenkaan ? Olen nyt jonossa,olimme yhtä mieltä toisessa operaatiossa tehtävistä korjauksista,ei jäänyt peikkoja ekastakaan,joten rauhassa odottelen soittoa milloinka pääsen taas hoitoon,ja sitten olen tyytyväinen,otetaan kokonaisuus huomioon,yläosasto ja alaosasto rasvaimulla otetaan muhkurat ja sit niristetään.

Hei! Ei turvota tosi nätti vatsa tuli :) tsemppiä sinulle leikkaukseen :)

• pilvi06

Hei kaikki kirjoittaneet!
      Te joilla on jo aikaa operaatiosta, onko vatsan seudulle jäänyt jotain haittaavia tuntemuksia. Siis tunnottomuutta on ilmeisesti jäänyt osalle, mutta jääkö esim. vatsalihasten kiristämisestä kiristävää tunnetta ja jotain muuta, esim liikeratoja tai liikuntaa haittaavia esteistä? Näistä puhutaan tosi vähän. Itselleni nuo asiat ovat ulkonäköäkin tärkeämpiä, siis se, että vatsa tuntuu normaalilta operaation jälkeen?
      Entä tietääkö kukaan, voiko kiristykset "revetä" kovassa liikuntasuorituksessa eli esim. vatsalihaksia tehdessä?

Sitten niistä leikkaajista. Onko kukaan käynyt siluetissa ja ketä lääkäriä siellä suosittelette?

• mamilla

Ei kiristetty liikaa,vaan nyt vuoden päästä toimenpiteestä korjataan lisää ,rasvaimulla jääneet pullotukset jenkkakahvoista ja häpynummun yläpuolelta.silloin jo kerrottiin,jos on tarve korjata Se tehdään kyllä.jumpat sun muut onnistuu mulla ihan hyvin,kunhan ei aloita liian aikaisin,ja kaikilla kun ei kosketa vatsalihaksiin ollenkaan,niinkuin ei minulla,joten pelkkää rasvaa ja nahkaa operoidaan.Julkisella minä olen hoidossa

• 10+11

Keneltä sinne julkiseen kannattaa pyytää lähetettä? Omalääkäriltä?

• mamilla24

Työterveyslääkäri,terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteen,jos näkee tarvetta julkiselle on kriteerit,omalla kohdalla mittasi roikkuvan osan,katsottiin vaivat ja laitto lähetteen,mutta varoitti kyllä et voi tulla lähete takaisin,ilman plastikkakirugin edes tapaamista,pitää olla haittaa,ei riitä ettei tykkää,tai miehet ei

• pilvi00

Hei taas!
      Kokemuksia kaipaisin teiltä, joilla on jo aikaa kulunut abdominoplastiasta, ehkä vuosi tai enemmän? Mikä on tilanne tällä hetkellä, oletteko täysin toipuneita operaatiosta. Erityisesti kiinnostaa kokemukset vatsalihasten kiristyksestä. Onko tuntemuksia vatsassa, kiristääkö jotkin liikkeet tai rajoittaako operaatio esim. monipuolista liikuntaa mitenkään? Onko tulos pysynyt?

Itse olen edelleen harkintalinjalla, mutta operaatio syksyllä polttelee. Pelkään vain, että saan jonkin pysyvän haitan tuosta kiristyksestä. Kiitos tuhannesti jo etukäteen, jos joku vaivautuu vastaamaan. Niconan kanssa niin samanlainen tilanne.

• mamilla24

Hei taas, tehtiin korjaukset vuoden takaiseen vatsanpeitteidenkorjauksen korjaukseen.Alavatsalla 25 cm uusi haava ,vasen kylki 12 cm ja oikea 8 cm Rinnat pienenettiin samalla e:stä c:hen 500 ja 520 kg lähti. Olin tyytyväinen edelliseen leikkaukseen muutoin, paitsi nämä uudet korjaukset olivat tarpeelliset. Ei kiristellyt eikä muutakaan haittaa, pelkästään hyötyä oli, poistuihan 2 kg painavaa vatsamakkaraa...... ja nyt 500 kg lisää arpikoudosta.

Mahtavaa kun saa hoitoa vaivoihin ! Kannatan täysillä jos vaivaa, ei ne itsestään lähde, laihdutin ja roikut jäi kaksosten jälkeen 20 vuodeksi ! rinnat vaan kasvoivat 2 koolla, olivat ennen lapsia c ja e kasvoivat vaikka laihduin.

Nyt varmasti on mukavampi liikkua ja harrastaa vaikka mitä ! esteet on poistettu ei jää kun laiskuus jos ei ole vapaa kaikelle ;) vatsankorjauksen jälkeen alaselkäkivut hävisivät, jatkuva pissahätä, nyt rintojen kohdalla niska/hartia/olkapää krooniset kivut ,tulehdukset olivat syynä että pääsin pienennykseen julkiselle. Jos oikeasti omaat haitat, niin varmasti haet apua, hullua jäädä murehtimaan, itsekin odotin ihan liian kauan. Haavat paranevat ja elämää edessä, kuukausi sairaslomaa ja voi alkaa olemaan ihan normaalisti, minä en kuntosalilla käy joten siitä en tiedä kauan on taukoa, nyt olen ollut sisällä tämän viikon ja hirveä hinku jo lenkille sauvomaan, mutta en jaksa vielä onhan mulla puoli vartaloa paketissa ;) mikän ei vuoda ja kipuja vähän väsyttää kun ei nukkuminen ole normaalia 3 kertaa viime yönä heräsin ja kävelin aiemmin tunnin kahdenkin välein, eli parempaan menossa. Nukkumaasento kun on minulle aivan kaueaa SELÄLLÄÄN pitäisi olla, mutta ei onnistu puoli selkä7kylki systeemi tyynyillä onnistuu.

• mamilla24

Lisäys, ei siis lihaksiin koskettu, olivat kunnossa.

Voi olla että paraneminen on hitaampaa lihaksiin koskemalla, olen kuullut että jokin verkko laitetaan ja ne ommellaan kiinni ???? jotenkin näin minullekkin se selostettiin jos olisi ollut tarve siihen.

• elämä on

Olen menossa julkiselle 6,5,14 leikkauksen suunnitteluun. 2010 löydettiin harvinainen sairaus ja aloitettiin lääkitys josta harvinainen sivuvaikutus eli painoa tuli 38kg,a neljässä kuukaudessa. Lääke lopetettiin ja painoa putosi kolmessa päivässä 10kg.a ja vatsa repesi. Sen jlk.een putosi nopeasti 47kg.a ja vatsanahka jäi. Nyt kolmen vuoden jälkeen tilanne se, että viime vuonna toukokuussa kävin yksityisellä. Olisivat leikanneet heti, mutta perussairauteni ovat niin vakavat, että tarvitaan teho-osastovalmius eivätkä uskaltaneet leikata. Julkinen haukkui minut sairaalassa, että haluan vaan olla kaunis eikä sen takia leikkausta tehdä! Lääkäri ei katsonut vatsaa eikä kysynyt minulta mitään. Olen vaikeasti invalidi ja kuljen sähkömopolla, selkäranka on aivan sökö ja vasta-ainepuutos 39 sairautta. Olin iho-ongelmien vuoksi kahtena kesänä 70pv.ää antibioottikuureilla ihotulehdusten vuoksi jota vatsanahka joka roikkuu reisissä asti, aiheutti. Lisäksi minulla on kestokatetri, koska nesteet eivät poistu kun vatsanahka tukkii imunestekierron. Kokeilla todettu, että neste kertyy kudoksiin. Saanut olen lymfaa jonka jälkeen katetrista tullut jopa 10litraa virtsaa eli vaikka syön kuin hiiri niin en pysty laihtumaan vaan nestelasti aivan mahdoton. Nyt sisätautilääkärini laittoi lähetteen pk.seudun sairaalaan ja pääsen sen yksityislääkärin potilaaksi jonka luona kävin yksityisellä viimne vuonna. Lähetin kuvat vatsasta eli tilanteen nyt kun vatsa aivan musta ja kasvanut. Menossa kuulemma kuolioon. Leikkaus tarvittaisiin nopeasti.. Keuhkot alkavat tehdä stopin kun vatsa vie tilaa. Jalat aivan siniset ja mustat kun veri ei kierrä. Minulla siis tulossa todella riskileikkaus ja pelottaa. Lääkärit sanoivat sairaalassa suoraan, että voin kuolla leikkaukseen, mutta kuolen jos leikkausta ei tehdä eli sama tilanne joka tapauksessa. En ole näin peloissani ollut vakavien sairauksieni kanssa ja selkäleikkaukset olleet isoja joita en ole pelännyt. Nyt pelkään kipuja leikkauksen jälkeen ja kuntoutumista. Olen pystynyt joskus kävelemään, mutta nyt kivut aivan kamalat selän osalta ja lanneranka vatsan takia mennyt entistä huonompaan kuntoon. Magneettikuvaus selästä tehdään kipujen takia nukutuksessa 5,5,2014 ja katsotaan vauriot jota vatsa aiheuttanut. En saa enää pyyhittyä edes takamusta saatikka huolehtia hygieniasta kun vatsa tiellä. Ennen matkustin ulkomailla. Nyt en ole voinut kolmeen vuoteen käydä missään kun voin nukkua vain puoli-istuvassa asennossa eli en pääse kyljelleen vatsan valtavan koon takia. Arvio useita kiloja ja rinnat pitää poistaa kokonaan kun nekin menossa kuolioon. Kotisairaanhoito käy joka päivä hoitamassa haavat nivusista ja rintojen alta. Vahvat kipulaastarit menee ja sen lisäksi morfiinitasoinen lääkitys. Odotan, että saisin jätettyä kipulääkkeet leikkauksen jälkeen.. Vatsa kipeytynyt nyt uutena oireena. Kaikki hoitohenkilöt todella huolissaan paitsi kirurgi joka ei toista kertaa edes vastaan ottanut kun lähete laitettiin. Yksi lääkäri voi päättää ihmisen elämästä. Vuoden alusta muuttui se, että voit valita sairaanhoitopiirin itse ja saada lähetteen omasta sairaalasta kuten minulle tehtiin. Enää ei tarvita maksusitoumuksia tmv.aa. Tämä helpottaa niitä jotka eivät pääse julkiselle omassa sairaanhoitopiirissä!!! Kannattaa suosia kuopio, pk, oulu

• mamilla24

Oikein kovasti tsemppiä sinulle elämä on ! olet saanut todella törkeää kommenttia siellä julkisen käynnilläsi, miten voi edes olla mahdollista !!!!! itselläni sinuun verrattuna pienet ongelmat ja silti hoidettiin julkisella. Hui kamalaa minkälaisia ihmisiä onkaan ! kauniiksi tässä e enään tule jos ei tähän ikään ole sitä luoja suonut, mutta terveyshaitat pitää kunnallissesti hoitaa, emme pääse töihin ja tuomaan verorahoja jos meitä ei hoideta työkuntoon. Itse sain osatyökyvyttömyyseläkkeen vuoden alusta ja toisen puolen olen työtön, en voinut jatkaa ed.työssä siinä sairastuin. Minut hoidettu pk.seudulla. Toivon että tulet kertomaan , että vointi on parempi :) kunhan pääset koneelle, sinulla toipuminen varmasti hankalampaa ja pidempi aika menee, mutta jos saat lisää elinvuosia niin se on tärkeintä ! Olen itse samana päivänä 6.5 jälki tarkastuksessa ja toivon sinulle siellä ollessani kaikkea hyvää onnea !!!!!

• elämä on

KIITOS MAMILLA24!! NYT TULLUT VATSAAN VALTAVA KIPEÄ PATTI JA MENEN HUOMENNA ULTRAAN:( PELOTTAA MIKÄ SIELLÄ NYT ON. VATSA TUMMENEE SILMISSÄ JA KOTISAIRAANHOITAJA EI TIEDÄ MITÄ SANOA. USKON VAHVASTI, ETTÄ ELÄMÄ HELPOTTUU KUN SAA TUON YLIMÄÄRÄISEN VALTAVAN VATSAN POIS ROIKKUMASTA. OMAN PÄÄN KANNALTA PAKKO AJATELLA AIKAA KAUEMMAKSI ESIM. ENSI KESÄNÄ KUN EI OLE VATSAA NIIN VOI TEHDÄ SITÄ JA TÄTÄ. OLEN VARAUTUNUT VUODEN TOIPUMISEEN. SELVISIN VAKAVASTA VATSAHAAVAN PUHKEAMISESTAKIN VAIKKA HENKI MEINASI LÄHTEÄ. SELVIÄN TÄSTÄKIN VAIKKA LEIKKAUS TULEE OLEMAAN VALTAVA. ULKONÄKÖ ON SIVUSEIKKA. EN EDES KÄY MISSÄÄN JOTEN TOIVON VAAN SAAVANI KÄYTTÄÄ EDES ALUSVAATTEITA JOITA EI OLE TARVINNUT HAAVEILLAKAAN KOLMEEN VUOTEEN:)) HALUAN VIELÄ NÄHDÄ ESPANJAN KUNHAN PÄÄSEN SÄNKYYN NUKKUMAAN NORMAALISTI. AJATTELIN YRITTÄÄ SÄÄSTÄÄ RAHAA JA LÄHTEÄ ENSI VUONNA KESÄLLÄ TYTTÖJENI KANSSA JOS KAIKKI MENEE HYVIN. OLISI JOTAIN MITÄ ODOTTAA JA TAVOITE. NYT PELOTTAA EHDINKÖ ODOTTAA 6,5.TTÄ VAI TARVITSEEKO LÄHTEÄ AIKAISEMMIN. JA JOS 6,5.TTÄ TOTEUTUU NIIN JÄÄNKÖ SAMANTIEN SAIRAALAAN VAI JOUDUNKO VIELÄ KOTIIN ODOTTAMAAN. RINTOJEN POIS VIENTI EI VAIKUTA NAISELLISUUTEENI. OLEN SELKÄSAIRAUDEN TAKIA KUITENKIN AINA INVALIDI, MUTTA TOTTAKAI VATSA AIHEUTTAA LISÄÄ KIPUJA, MUTTA KÄVELEMÄÄN EN KOSKAAN ENÄÄ PÄÄSE. EI OLE SEKSUAALISTA ELÄMÄÄKÄÄN JOTEN HYÖTYÄ ON KAIKESTA MIKÄ VIEDÄÄN. RINNAT PAINAVAT JA OVAT IHAN HAAVOILLA ALAPUOLELTA SEKÄ MENOSSA NEKIN KUOLIOON. EI OLE HELPPOA ENKÄ MINÄKÄÄN YMMÄRRÄ MITEN JOKU LÄÄKÄRI VOI SUHTAUTUA TILANTEESEENI NOIN KUIN SUHTAUTUI. LOUKKAUS OLI JA ITKIEN LÄHDIN VASTAANOTOLTA POIS. ONNEKSI MINULLA NIIN IHANA SISÄTAUTILÄÄKÄRI JOKA YMMÄRSI JA LAITTOI LÄHETTEEN HELSINKIIN. TIEDÄ VAIKKA TÖRMÄISIMME HELSINGISSÄ TAI OLEN TÖÖLÖN SAIRAALAAN MENOSSA. LAITAN KIRJOITUKSIA MITEN MENEE JA PELKÄÄN JOS PERUUVAT HELSINGISSÄKIN LEIKKAUKSEN. ONNEKSI OLEN TAVANNUT YLILÄÄKÄRIN JOKA OLISI JO VUOSI SITTEN LEIKANNUT NIIN VOIN PYYTÄÄ AINA HÄNET PAIKALLE. TOIVON SINULLE KAIKKEA HYVÄÄ JÄLKITARKASTUKSEEN!!!

• mamilla24

Hei elämä on :) meillä molemmilla on lapsia, ja haluamme nähdä heidän kasvavan ja toivon olevani mummikin jossain vaiheessa ja jaksavani olla heidän kanssaan, itse olisin tarvinnut kaksosten kanssa apua kun olivat pieniä, mutta ei apua ollut saatavilla. Työuupumus romahti päälle, jonka jälkeen olen ollut masentunut sen ja masentuneisuuden sekä muiden vaivojen lisäksi, ei elämä ole ollut ihan aina niin mukavaa. Kroonikko olen ,reuma on perussairaus, siihen liittyvät jatkuvat kivut, huonot unet ja lääkkeitä menee max määrä kipuihin. Niska/hartia/selkä/polvien kulumat, näistä sain puoli eläkkeen. Joka päivä olen sairas enemmän tai hieman vähemmän, mutta pääsen kävelemään ja se onkin minun parasta itse hoitoa, koska olen kipeämpi jos en liiku. Ihana viikko taas tulossa nauttikaamme siitä ! ole21n yrittänyt kävellä 3 .na päivänä hieman pari km, mutta uuvun niin nopeasti ja hieman särky lisääntyy ja ei saa hikoilla alkaa kirvelemään haavat, alkoi jo ja olo tuli huonommaksi. Minulle todella ei tee hyvää kökkiä täällä kotona ja ei riitä tekemistäkään niin paljon, huomasin että pitkä nukutus vei hieman muistia, en muistakkaan ihan kaikkea viime tapahtumia ? se olikin uutta mutta ei ole aiemmin oltukkaan 7 tuntia unten mailla.

• Mamilla24
        mamilla24 kirjoitti:

Hei elämä on :) meillä molemmilla on lapsia, ja haluamme nähdä heidän kasvavan ja toivon olevani mummikin jossain vaiheessa ja jaksavani olla heidän kanssaan, itse olisin tarvinnut kaksosten kanssa apua kun olivat pieniä, mutta ei apua ollut saatavilla. Työuupumus romahti päälle, jonka jälkeen olen ollut masentunut sen ja masentuneisuuden sekä muiden vaivojen lisäksi, ei elämä ole ollut ihan aina niin mukavaa. Kroonikko olen ,reuma on perussairaus, siihen liittyvät jatkuvat kivut, huonot unet ja lääkkeitä menee max määrä kipuihin. Niska/hartia/selkä/polvien kulumat, näistä sain puoli eläkkeen. Joka päivä olen sairas enemmän tai hieman vähemmän, mutta pääsen kävelemään ja se onkin minun parasta itse hoitoa, koska olen kipeämpi jos en liiku. Ihana viikko taas tulossa nauttikaamme siitä ! ole21n yrittänyt kävellä 3 .na päivänä hieman pari km, mutta uuvun niin nopeasti ja hieman särky lisääntyy ja ei saa hikoilla alkaa kirvelemään haavat, alkoi jo ja olo tuli huonommaksi. Minulle todella ei tee hyvää kökkiä täällä kotona ja ei riitä tekemistäkään niin paljon, huomasin että pitkä nukutus vei hieman muistia, en muistakkaan ihan kaikkea viime tapahtumia ? se olikin uutta mutta ei ole aiemmin oltukkaan 7 tuntia unten mailla.

Elämä on, onko kaikki mennyt hyvin ?

• leikkausuusi
        Mamilla24 kirjoitti:

Elämä on, onko kaikki mennyt hyvin ?

Olen siis käynyt jo yhdessä leikkauksessa, mutta siinä poistettiin vaan alareppu. Nyt tehdään kunnon abdominoblastia ja siirretään napa ja ylävatsan löysät pois. Ensimmäisen leikkauksen aikana tuota rasvaa ei pahemmin ollu, mutta nyt sitå olen onnistunut saman, mietin siis tässö että onko se tosiaan niin ettö pelkät löllöt poistetaan vai otetaanko ylimääränen rasva samalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16008
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      32
      4094
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      296
      2535
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      133
      1835
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1513
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      384
      1454
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      962
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      935
    Aihe