Resilar humala

...

Resilar yskänlääkkeestä näkyy helposti saavan "humalan". Viime viikolla heräsin keskellä yötä yskäkohtaukseen. Oli pari päivää ollut vähän kurkku kipua ja lievä astma minulla on valmiiksi. Harvoi kuitenkaan yöllä heränny sen oireisiin. Kun ärsyttvä tunne kurkunpäässä ei heti mennyt ohi otin pari huikkaa Resilaria. Annosta en unenpöpperössä katsonut lainkaan. Lääke auttoi ja menin takaisin nukkumaan. Aamulla noin neljä tuntia myöhemmin heräsin normaalisti herätyskelloon. Kun nousin sängystä niin meinasin mennä nurin. Jalat ja koko keho tuntui vieraalta. Olo kuin robotilla, niin että liikkumiseen piti keskittyä. Ja puolen tunnin päästä pitäisi olla töissä.
Kun tulin töihin niin liikkumis ongelma lähes poistunut ja alkoi mennä hyvin, kun huoli työssä pärjäämisestä meni ohi. Harvoin on Tiistai aamupäivä mennyt niin mukavasti. Optimistinen, kevyt ja hyvä olo. Kaikki sujuu helposti ja mukavasti ja elämä on ihanaa! Tajusin tietenkin että lääkkeestä se johtuu, mutta päätin nauttia tilanteesta kun kerran tuntui niin hyvin menevän. Iltapäivällä jo normaali olo.
Arvioin, että olisin yöllä ottanu 20-25ml eli ei kovinkaan paljoa. Ohje annos on 10ml max 4 kertaa päivässä. Katselin netistä että huumekäytössä puoli pulloa on minimi annos jonka jotain pitäisi vaikuttaa. Olen sitten varmaan herkkä DXM:lle. Muilla vastaavia kokemuksia?

24

37117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaajaaaa

Riippuu sinun painostasi. Jos painat 70kg, tarvitset ainakin 100mg DXMää, että DXM vaikuttaisi tolla tavalla niinkuin itse kuvailit. Eli voit hyvinkin olla yliherkkä DXM:lle. Onneks olkoon, elikkä jos masentaa joskus, juot vähän resilaria ja elämä on taas ihanaa! Laillinen tapa päästä pilveen!

• Kaikkee vielä

aika lailla. Hyvä jotta pystyin kävelemään. Oli tainnu mennä joku 20 ml, en mitannut kunnolla, enkä ennen käyttänyt. Verenpainekin pamahti 220/120 asti. eikun makaan, 5-6 tuntia alkoi olla ok. Reselaria meni vessan pyttyyn.

• DJ Otello

Kerran tuli otettua myös hujaus (10-20ml) tuota Resilaria yhtenä aamuna töihin lähtiessä ja jo liikenteessä ajattelin,että nyt tulee se jokin kohtaus,pyörtyminen,tai peräti viikatemiehen vierailu kun alkoi huipata pahan kerran.
      N.tunnin päästä olo kuitenkin muuttui tosi rennoksi ja päivä meni kuin kesäillan valssi.Sellainen jotenkin pumpulimainen,mukava hyvä olo.
      Vasta illalla olo oli jälleen suhtkoht normaali ja kulmakarvatkin laskeutuneet sinne,missä yleensäkin oleilevat.
      Vasta ehkä n. puoli vuotta tuosta myöhemmin osasin yhdistää tuon Resilariin,koska samat tuntemukset myös silloin ja mielenkiintoista,että meitä onnekkaita on enemmänkin
      Olen siis kuitenkin 75 kiloinen miehenmötikkä ja poikani (10 v.) ei sanojensa tunne mitään eroa,samoin kuin vaimoni,vaikka ovat käyttäneet Resilaria.Eivät ainakaan pahemmin ole horjuneet ja hihitelleet nurkan takana...
      Eli luultavasti tuo DXM-herkkyys lienee hyvinkin yksilöllistä.Toisilla vaan sekoaa nuppi herkemmin.

• joku moku

otin yöllä lusikallisen resilaria ja alkoi oksettamaan ei meinannut nukkumisesta tulla mitään.
      vielä nytkin on ihmeellinen ahdistunut olo.

• tiikcdekcjoni

otet tii makenkaa huokka resialrii asköe vittutu pärsise :DDDdddd

• resilar ja imodium

join pullon ja hitsi ku kakkendaali lentää... sorbitooli nääs. no ei se mitää. saa sen pois mut en jaksa poistella onn idiootti

• resilarhuumeveikko

sama ostaa joka perjantaille kontti resilaria ja lähteä radalle!!

• 4+5

Ei sitä DXM:ääkään loputtomiin jaksa. Kehitin joskus toleranssin tuohon ja kesällä testailin uudestaan eikä oikean kolissut enää ja annos oli 1500mg.

• Maassa maan tavalla

Ei ole kannattavaa juoda raakana, mutta ymmärrän hyvin miksi moni ei sitä tekee.
      Kyllä sitä itsekin tulee välillä raakana otettua mutta otan usein vain 40-80ml (120mg-240mg) minkä elimistö kestää ja otan sitten lisää esim tunnin välein vaikka 40ml lisää jos tuntuu että kestää. Parempi on jos ei syö mitään koko päivänä sekä myös ettei mene mihinkään ja ottaa samaan aikaan jonkun muun psykedeelisen aineen kanssa jos mahdollista, synergia vähentää tarvittua määrää ja tekee muutoinkin paljon mielenkiintoisempia tiloja kun lääke itsessään.
      Jotkut myös sanovat että greippimehu tehostaisi DXM:n vaikutuksia.

• ressuboy69

greippi mehu mahdollistaa dxm muuttumisen dxo:ksi tietyn entsyymin avulla, lisää informaatiota löytyy googlettamalla

• Psykonautti
        ressuboy69 kirjoitti:

greippi mehu mahdollistaa dxm muuttumisen dxo:ksi tietyn entsyymin avulla, lisää informaatiota löytyy googlettamalla

Itseasiassa greippimehu estää DXM:n muuttumisen DXO:ksi sitomalla CYP3A4 entsyymit. Tämä johtaa vaikutusten muuttumiseen psykoottisemmiksi ja suuremmissa määrin mielensisäisiksi.

• keke20

ei jumalauta tyhmät älkää menkö raakana juomaan, jos robo-ihmisiks haluutte erotelkaa ne dexmit siit ettei uloste lennä kummastaki pääst samaa aikaa ja rupee päätä jomottaa.. btw erottelu on tosi helppo homma.

• chattalooga

ish thish the drinking department? ive been taking some kind of drugs or drinking, ive been drinking 13 drinks today, im sitting here relaxing on drugs, im a very respected drug user

• Resilar-mies

En tiennytkään että resilaaria käytetään yleisestikin päihtymistarkoituksessa. :D Otin joskus nuorempana ihan yskään ja ehkä vähän enemmän kuin ohjeissa neuvotaan. Kun huomasin että tästähän tulee hyvä fiilis niin naukkailin sitten lisää. Olo oli ihanan rento ja positiivinen mutta toisin kuin alkoholin kanssa sitä kesti jopa muutaman päivän. Alkoi kyllä huolestuttamaan että jääkö tämä fiilis pysyvästi päälle. :D

• resilar=dmx

Dekstrometorfaanin uutto yskänlääkkeestä

http://mirrors.hajotus.net/dxm-ekstraktio/

DXM erottelu

Postby Poika1234 on 29 Jul 2008, 17:33
      Niin, miten tämä homma tapahtuu? Anteeksi jos joudun vaimaamaan moisella asialla, mutta olen ensikertalainen. Kiitos jo etukäteen. Toivon, että joku voisi auttaa pian.

linkistä lisää!

http://psyvault.net/viewtopic.php?t=1867

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dekstrometorfaani

Dekstrometorfaani eli DXM on muun muassa yskänlääkkeissä käytettävä lääkeaine. DXM:ää on Suomessa Orion Pharman Resilar, Redol Comp (sisältää myös salbutamolia) ja Sir. Ephedrin (sisältää myös efedriiniä) -yskänlääkkeissä 3 mg/ml, ja Rometor Ratiopharmissa 2mg/ml. Niissä aine on hydrobromidimuodossa.[2] Lääkkeiden väärinkäytön estämiseksi tai vaikeuttamiseksi lääkevalmisteisiin on lisätty muita yhdisteitä: esimerkiksi Resilar-yskänlääke sisältää sorbitolia, jolla on suurina määrinä laksatiivisia vaikutuksia joten yskänlääkkeen juominen ei ole järkevää. Väärinkäytettävää dekstrometorfaania kuitenkin saadaan erottelemalla se lääkevalmisteista. Dekstrometorfaania ei luokitella huumausaineeksi, toisin kuin sen stereoisomeeri levometorfaani.

Annostus ja vaikutukset

Normaalissa dekstrometorfaania sisältävän yskänlääkkeen ohjeiden mukaisessa annoksessa DXM:ää on maksimissaan 30 mg; annoksen voi ottaa korkeintaan neljästi vuorokaudessa.

Dekstrometorfaani muistuttaa kemialliselta rakenteeltaan opiaatteja ja kuuluu samoin morfinaaneihin, mutta vaikutusmekanismi on erilainen kuin opiaateilla: DXM ja metaboliittinsa dekstrorfaani ovat NMDA-reseptorin estäjiä. Yskänärsytystä hillitsevä vaikutus johtuu aivoissa sijaitsevan yskänkeskuksen lamaantumisesta.[3][2] Myös varsinaisia opiaatteja käytetään yskänlääkkeinä, koska nekin hillitsevät yskänkeskuksen toimintaa.

Dekstrometorfaania sisältäviä lääkkeitä ei tule missään tapauksessa käyttää jos viimeisen kahden viikon aikana on käytetty MAO-estäjiä [4] tai SSRI-lääkkeitä.[5]

DXM:n yliannostuksesta voi seurata myrkytystiloja, mistä johtuen ainetta lapsille annosteltaessa tulee olla erityisen tarkka. Oireita voivat olla mm. yliaktiivisuus ja kiihtymys tai hitaus ja uneliaisuus.[2]

DXM:ää käytetään myös seudobulbaarisen affektin eli hallitsemattomien nauru- tai itkukohtausten hoitoon yhdessä kinidiinin kanssa. [6]
      Päihdekäyttö

Suurina annoksina dekstrometorfaania käytetään myös päihteenä, jonka vaikutukset muistuttavat psykedeelisillä ja dissosiatiivisilla efekteilla maustettua humalatilaa. Annoskoon kasvattaminen korostaa kokemuksen dissosiatiivisia puolia, esimerkiksi tuntemusta mielen ja ruumiin erkaantumisesta. Suuremmilla annoksilla saatetaan myös kokea perustavanlaatuisesti tavallisesta poikkeavia tajunnantiloja.

DXM hajoaa kehossa dekstrorfaaniksi (DXO), joka on sekä monimuotoinen dissosiatiivi että asetyylikoliinin estäjä eli deliriantti.[7] Deliriantteihin kuuluvat myös esimerkiksi Marzine (syklitsiini)-matkapahoinvointitabletit. Sekä matkapahoinvointilääkkeet että DXM (Resilar) ovat nuorten suosiossa.[8]

Muita dissosiatiivisia aineita ovat esim. fensyklidiini ja Salvia divinorum.

Päihdekäytössä käytettävän DXM:n määrä voi (kertakäyttäjällä) olla välillä 150 mg–1500 mg. Pieni vähemmistö ihmisistä on DXM:lle yliherkkiä, jolloin normaali päihdekäytössä otettu annos voi olla hengenvaarallinen.lähde?

Monet DXM:ää sisältävät yskänlääkkeet sisältävät myös aineita, jotka saattavat olla tappavan myrkyllisiä ylitettäessä käyttöohjeen määräämä annostelu.lähde? Suomalainen Resilar-yskänlääke sisältää muun muassa sorbitolia, joka yliannosteltaessa voi aiheuttaa päänsärkyä, kovaa kutinaa, vatsavaivoja ja ripulia. Sorbitolin lisäämisellä DXM:ää sisältäviin yskänlääkkeisiin on tarkoitus ehkäistä mahdollista väärinkäyttöä.

Etanoli eli juotava alkoholi on myös NMDA-estäjä, joskin se vaikuttaa voimakkaasti myös moniin muihin hermoston osiin.[9]
      Riippuvuuspotentiaali

Säännöllisessä käytössä toleranssi DXM:ään kasvaa, ja uusimpien tutkimusten mukaan sekä fyysisiä että psyykkisiä vieroitusoireita esiintyy, etenkin jos ainetta käytetään säännöllisesti ja suuria annoksia.[10]

• DMXTestaaja

Itellä ainaskin aluksi tuli robottiolo sitten tuli helvetin yliaktiivinen ja halu liikkua/tehdä pakkoliikkeitä

• juoppo

otin juuri tuossa 200mg ressua liikkeet esim.kävely hidastuu ei muita oireita olo rento

• Mielipuoli_idiootti

Itse kokeilin ensmäisen kerran about 2vk sitten. Join kokonaisen 200ml pullon kerta hujauksella. Ei se että persauksesta kusee,mua haitannu. Se haittas että sorbitoli laitto mut syyhyämään niin maan helvetisti. Mut sitten kun suoli oli tyhjä, kävely pimeässä psytrancea kuunnellessa,tuntui niin maan taivaalliselle. Mut sitten lähti lapasesta kun enskettalaiselle toi 3rd plateu (dxm voimakkuus alue) on vähä liikaa, niin oli PAKKO mennä pihalle. Menin sit pihalle pimeeseen mehtään tähtiä katselemaan ja ai että ne oli kauniita sen psytrancen kaa. DXM on kyllä uusi lempi päihteeni, ja mikä parasta, laillinen sellainen. Mut ne joilla on vähänkää järkee päässä ( mulla ei), kokeilee ensmäisellä kerralla max 50ml annoksel, jos sattuu olemaan yliherkkä DXM:älle. Jos oot yliherkkä ja vinttaset putelin huiviin, päädyt mullan alle.

• yöks

hyi hitto, kuka saa tota pullollisen alas? :D ite otin 15ml ja meinas laatta lentää.

• dxmfriikki

mä juon aina välillä 2 pulloo ja trippailen pöntöllä. tyylinsä kullakin

• Anonyymi
        dxmfriikki kirjoitti:

mä juon aina välillä 2 pulloo ja trippailen pöntöllä. tyylinsä kullakin

ei vittu täö hauskinta paskaa ikinä lukia tätä

• Anonyymi

Join myös noin 40-50 ml kun ajatuksissani täytin koko mitan. Paska lensi tunnin jälkeen, kahden tunnin jälkeen oli erittäin rento olo ja kävely hieman outoa, mutta sitten sen jälkeen koko loppuillan ajan oli aika hassu ja naurettava fiilis mutta huomasin että muistini oli aivan paskana koko tämän illan ajan, jotenkin lamaantunut fiilis siis myös henkisesti. Seuraavana päivänä olin kuin zombi, erittäin tehoton ja motivaatiot nollissa joka asiaa kohtaan ja huomasin että muisti oli edelleen jotenkin huonompi, jonkinlainen välinpitämätön olo jäi vielä päälle vaikka itse trippailu oli loppunut. Huumausaine käyttöön en kyllä uudestaan joisi kun vaikutukset eivät olleet mitenkään hyödyttävät vaan enemmänkin pysäyttivät ja hidastivat aivotoimintaa.. musiikki tuntui kyllä trippailun aikana erittäin hyvältä ja ruoka maistui jotenkin paremmalta :)

• Anonyymi

Ei hyvä yskään. Tämä on vain oma mielipiteeni. Monet muut parempia, kuten esimerkiksi Codesan tai reseptin vaativa Codesan comp.

• Anonyymi

Resilar! Kauhea...aloin käyttää sen koska Myyrmäen terveysasemalta sairaanhoitaja suosittelee sen, vaikka mulla oli kurkkutulehdus ei vaan yskä. Mä en suosittele tätä kenellekään! Oloni oli niin kauhea, niin kun olisin käyttänyt huumeitta, suora kävely oli hankala ja päässä pyöri jonkalaisia ajatuksia, eniten negatiivisia. Kotona olin tosi hiljainen, en puhunnut perhelle mitään, olin kun omassa maailmassa. En pystynyt syömään, söin noin 2-3 lusikallista ruokaa päivässä...en tuntenut nälkää...mä en tuntenut enään mitään. Lopun lopuksi alkoi ripuli keskiyötä. Olin koko ajan surullinen, vaikka ei ollut mitään hätää, lopuksi päätin lopetaa koska aloin miettimään itsemurhasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe