köyhyys ahdistaa ja tosiaankin petos mielessä

hurjat ajatukset

ahdistaa köyhyys,sairaus,perhekriisi.tulossa erilainen joulu.joten mielessä käynnyt niinkin hurja ajatus.ottaa matka perheelle jostain kylpylästä jouluksi.ottaa ja lähteä maksamati.kun ei ole millä maksella.jaa mitähän siitä seuraa?
tiiän että yks kundi ja kaverit teki hotellissa noin.lasku ja minipaari laskut tuli perässä.mutta ei siitä sen kummempia seurannut.
hurjia ajatuksia tulee tällä äiskällä.

23

927

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M26+

Todennäköisesti reissu käy paljon kalliimmaksi näin (ellei nyt laskulla maksu ole alalla yhtenä käytäntönä). Odotettavissa on, että asia kuitenkin viedään poliisille ja sitä kautta se menee syyteharkintaan, joten hyvällä tuurilla saisit vielä rikosrekisteriin merkinnän sakkojen lisäksi. Ja sehän auttaa aina. Se jos joku muu on selvinnyt hölmöilystään kuin koira veräjästä, ei tarkoita sitä että kaikilla näin käy.

Olisi typeryyttä hankkia itselleen lisää ongelmia, jos muutenkin on hankalaa. Tai ainahan se on, mutta eritoten.

• keskusteluun

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8584549

"Suomalaiset ihmiset ovat kohta pulassa, moni jo taistelee perustarpeiden eteen joka päivä, ruokajonot senkun kasvaa, ihmiset elää köyhyydessä, rikkaat potkii meitä päähän, sehän on köyhien vika olla köyhä ja roikkua ruokajonossa, miten tämä kaikki on mahdollista maassa, joka on täynnä pinta-alaa jolla kasvattaa ja jolla kasvaa ruokaa ja raaka-aineita? Maassa on asuntoja tyhjillään paljon ja silti on kodittomia.

Nyt vain yhteistoimella saataisiin rakennettua kaikki tarpeellinen mitä ensisijassa tarvitaan KAIKILLE, nehän oli ruoka, suojapaikka, lämpö ja vesi."

"Miten tehdä taloudestaan mahdollisimman omavarainen ja miten rakentaa omatekoinen hydroponic-farmi, jne. Nykyisessä yhteiskunnassa yksilön on vaikeaa ryhtyä omavaraiseksi, mutta yhteistyöllä voitais saada jotain aikaan, ihmiset voisivat auttaa toinen toisiaan, niin että ketään ei jätetä pulaan."

• Järkyttävää suomessa

tarjoamaan joulua! Lehdet pursuaa kehuja, kuka on ansainnut miljoonia ja naama vireneessä! Sitten on lapsiperheitä, joille jokapäiväisen ruuan ostaminen on ongelma.

Meillä ei jää tuloista käteen kun reilu 100 kuussa. Siinä on miettimistä, mitä ruokaa ostaa vai ostaako mitään.

• tilanne....

Olen hyväosainen. Minulla on vara auttaa edes hieman omien nuorimpien lasteni lisäksi vanhinta tytärtäni. Hän on pienten kaksosten yksinhuoltaja. Apumme on suunnilleen ruokaostoksia ja pikkukaksosten vaatteiden hankkimista ja välillä lastenvahtina olemista. Oikeastaan se on suuri ilo.
        Elämä ei tietenkään ole leveää, mutta tulemme kaikki toimeen toinen toistamme tukien.

Varmaan voisit saada ylimääräistä jouluapua. Esimerkiksi Yhteisvastuukeräyksen tuotosta tai seurakunnan diakonitoiminnan varoista. Siellä jaetaan esimerkiksi yksinhuoltajaperheille ostokortteja paikkakunnan kauppoihin.

Meillä Suomessa on varaa huolehtia kaikista asukkaistamme, jos vain riittävää tahtoa löytyy.

• näinseon
        tilanne.... kirjoitti:

Olen hyväosainen. Minulla on vara auttaa edes hieman omien nuorimpien lasteni lisäksi vanhinta tytärtäni. Hän on pienten kaksosten yksinhuoltaja. Apumme on suunnilleen ruokaostoksia ja pikkukaksosten vaatteiden hankkimista ja välillä lastenvahtina olemista. Oikeastaan se on suuri ilo.
        Elämä ei tietenkään ole leveää, mutta tulemme kaikki toimeen toinen toistamme tukien.

Varmaan voisit saada ylimääräistä jouluapua. Esimerkiksi Yhteisvastuukeräyksen tuotosta tai seurakunnan diakonitoiminnan varoista. Siellä jaetaan esimerkiksi yksinhuoltajaperheille ostokortteja paikkakunnan kauppoihin.

Meillä Suomessa on varaa huolehtia kaikista asukkaistamme, jos vain riittävää tahtoa löytyy.

Seurakunnalta ei tipu latin latia. Koettu on, voit lukea tuosta viestistä "EU-paketteja ei jaeta" tms.
        Turha antaa turhaa toivoa.

• miksi valheita?

riittää...jo vaan jää vain satanen kuussa mutta selitä ensin mihin ne muut sataset menevät? En usko millään että nykysuomessa pitää perheen pärjätä asumismenojen jälkeen tuolla summalla. Jotain oleellista jätät kertomatta( tai saman valittajat jätätte kertomatta) tai yksinkertaisesti ette osaa laskea miten taloutta hoidetaan? Jos on perhettä, on työssä, on lapsia ja asuu vuokralla, saa palkan, lapsilisän,pienituloiset saavat asumistuen jne... Oletteko jotain uusavuttomia vai mitä? Viime kädessä tulee tt.tuki jos minitulo ei riitä asumisen jälkeen. Voi, voi...Mutta niitä asumistukia ja tt.tukia pitää hakea, ei ne tule itsestään. Ja laitettava tärkeysjärjestykseen kulutus. Tupakka ja kalja on kielletty. Ennen niitä lapsille ruokaa ja muita tarvikkeita.

tarjoaa esim. pelastusarmeija ruokakassin jouluksi, kannattaa hakea, jos haluaa vähän jouluisempaa tunnelmaa. Lapsilla on varmaan sitten mummot, papat ja kummit jotka toivottavasti ostaa pienet paketit. Minun lapsuuden kodissa syötiin paremmin jouluna, mutta mitään älyttömyyksiä ei joululahjaksi saatu, tarpeellista esim. luistimet ja lämpöisiä sukkia jne. Sitten jos ei tullut veronpalautuksia, silloin maksettiin mätkyt samaan aikaan, niin tuli vielä vähempi lahjoja. Mutta en ole sitten omillekkaan lapsille mitään ökyjouluja koskaa tehnyt, vaikka väliin olisi ollut rahaa siihen, ja en usko että lapsenikaan sitä tekevät omilleen. Siinä on positiivistakin, kauppiaat ei määrää joulun ostoksista, kun lapset oppivat sen että yhdessäolo ja pieni paketti riittää jouluun.

• kuulun kyl vielä
        näinseon kirjoitti:

Seurakunnalta ei tipu latin latia. Koettu on, voit lukea tuosta viestistä "EU-paketteja ei jaeta" tms.
        Turha antaa turhaa toivoa.

Kai säästät sitten eroamalla kirkosta? Kannattaako maksaa kirkollisveroja, jos ei tipu apua seurakunnaltasi?

Tiedän, että moni diakoniatyöntekijä haluaisi myöntää enemmän apua ihmisille, mutta heillä ei ole valtuuksia, kun päätös isommista summista tehdään ylempänä ja heillä raja menee noin 20 euron ruokalapussa. Paremmin apu menee perille, kun maksaa suoraan ne rahat jollekin köyhälle kuin kirkon pohjattomaan kassaan, siis joku arkkipiiska tienaa yli 100 000 eur, niin hohhoijaa...

• Oikein sinulle

Tuollainen röyhkeä varas moni köyhä on. Normaalijärkiselle ei tulisi mainitsemasi asia koskaan mieleen.

• köyhä....

en sanoisi.köyhä on röyhkeä varas.kerroin että tämä on ja tuli ajatukseen.tuskin rohkeus riittäisi.jos en olisi kroonisesti sairas,etsisisin työtä.mutta kun elämäntilanteessa ahdistaa kaikki,ja kyyneleet tulee kun näkee joulukoristeet ja muut kaupoilla.sairaus ja perhekriisi syö loppuun.ja ahdistus on köyhänä aika tuplaa.kyllä köyhäkin etsii pakopaikkaa,suajaa murtuneille siiville.koska ei vain jaksa.jouluntulo ja erilainen joulu tänä vuonna tuo ahdistusta ja tuskaa.siksi surussa miettii lähes kaikkea.

• Pysiatrille vain
        köyhä.... kirjoitti:

en sanoisi.köyhä on röyhkeä varas.kerroin että tämä on ja tuli ajatukseen.tuskin rohkeus riittäisi.jos en olisi kroonisesti sairas,etsisisin työtä.mutta kun elämäntilanteessa ahdistaa kaikki,ja kyyneleet tulee kun näkee joulukoristeet ja muut kaupoilla.sairaus ja perhekriisi syö loppuun.ja ahdistus on köyhänä aika tuplaa.kyllä köyhäkin etsii pakopaikkaa,suajaa murtuneille siiville.koska ei vain jaksa.jouluntulo ja erilainen joulu tänä vuonna tuo ahdistusta ja tuskaa.siksi surussa miettii lähes kaikkea.

Olisit miettinyt sitä silloin kun juhlit koko nuoruutesi baarissa ja valitsit köyhyyden. Sairautesi on pelkkä tekosyy.

• Sairaana
        köyhä.... kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan miten krooninen fyysinen paha sairaus vaikuttaa koko perheeseen ja vie kaikki rahat, työtä et tosiaankaan voi silloin missään tehdä.
        Päätin että joulu tulee niillä keinoin kuin tulee.
        Etsin netistä joulukorttien teko-ohjeita ja sitten tein niitä kaikesta mitä kotoa sattui löytymään, lapsi piirsi kuvan, printattiin se ja maalattiin vanhoilla vesiväreillä jouluiseksi. Vien niitä kaikille ettei tarvitse maksaa postimerkkejä ja annan tavatessa ja lähetän muiden matkassa.
        Joululahjat? Menin kierrätyskeskukseen ja käyn siellä jatkuvasti nyt joulun alla, mitään ei voi ostaa mutta sieltä saa kaikenlaista joululahjaksi sopivaa kirjaa ja tavaraa enkä kyllä paljasta mistä ne ovat, lelujakin.
        Lasteni kuvajoulukalenteri maksoi 1,50, kuva Mauri Kunnaksen joulukirkko.
        Olen pohtinut sukulaisiin menoa jouluksi mutta jos en haluakaan, niin katson mitä kaapista löytyy ja leivon mitä pystyy, mahdollisimman yksinkertaisista aineksista.
        En kadehdi toisia, enkä valita rahapulaa lapsille. Saavat varmasti jotakin joululahjaa sukulaisilta, joten annan ihan rauhassa haaveilla leluluetteloidensa kanssa vaikka en itse pystyisi ostamaan mitään.
        Rikoksen polulle ei kannata ryhtyä mutta köyhän on joskus ihan pakko käytttää noloja keinoja...
        kuten hakea kierrätyskeskuksesta kaikki parhaimmat ilmaiset kirjat ja myydä ne divariin, sillä saa joitakin kolikoita esimerkiksi maitoon yms.
        Sukulaisilta saatuja joululahjoja on pakko avata ennen joulua ja kääriä ne uudestaan sellaisille henkilöille jotka eivät ole yhteyksissä toisiinsa, paitsi omien lasten saamia.
        Korut yms. panttilainaamoon, pikavippejä alhaisemmat korot ja pidemmät maksuajat.
        Myy kaikki mitä et välttämättä tarvitse, myös kirpputorilla.
        Rukoile, vie asiasi Jumalalle, ainakin minua auttaa aina ennemmin tai myöhemmin.
        Halvimmalla pääsee jos pääsee viettämään joulua jonkun toisen luo.
        Minullakin on oikeasti ollut ihan hirveä joulu takana, lähiomaiseni nimittäin kuoli yhtäkkiä jouluaattona.Siihen verrattuna kestän kyllä köyhyyttä.Vaikea kriisi se kyllä oli.
        Kun olin lapsi isäni antoi minulle usein lahjaksi nivaskan valkeaa paperia, piirrustuspaperiksi. Ihan hyvä lahja se oli.
        Joudun suurinpiirtein olemaan sairaalassa kaiken joulua edeltävän ajan niin minun on pakko jo nyt keksiä kaikenlaista jouluun liittyvää.
        Paljon hauskuutta tuovat netin erilaiset joulukalenterit- ja pelit lapsilleni ja itselleni, niinkin voi viettää joulunaikaa ja osallistumme myös joka kilpailuun, kerran tuli voittokin.
        En tunne pelastusarmeijan systeemiä mutta ota sinne yhteyttä ja kysy voivatko auttaa.
        Muistatko kun syöpäsairas yksinhuoltajaäiti ilmoitti lehdessä olevansa sairas ja pyysi ihmisiä auttamaan, jotta saisi joulun lapsillensa.Ihmiset auttoivat, lahjoja tuli runsain mitoin ja rahalahjoituksiakin.Myöhemmin hänestä tehtiin lehtijuttu jossa kiitteli kaikkia. En tiedä elääkö hän vielä, toivottavasti.

• jouluiloa
        Sairaana kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan miten krooninen fyysinen paha sairaus vaikuttaa koko perheeseen ja vie kaikki rahat, työtä et tosiaankaan voi silloin missään tehdä.
        Päätin että joulu tulee niillä keinoin kuin tulee.
        Etsin netistä joulukorttien teko-ohjeita ja sitten tein niitä kaikesta mitä kotoa sattui löytymään, lapsi piirsi kuvan, printattiin se ja maalattiin vanhoilla vesiväreillä jouluiseksi. Vien niitä kaikille ettei tarvitse maksaa postimerkkejä ja annan tavatessa ja lähetän muiden matkassa.
        Joululahjat? Menin kierrätyskeskukseen ja käyn siellä jatkuvasti nyt joulun alla, mitään ei voi ostaa mutta sieltä saa kaikenlaista joululahjaksi sopivaa kirjaa ja tavaraa enkä kyllä paljasta mistä ne ovat, lelujakin.
        Lasteni kuvajoulukalenteri maksoi 1,50, kuva Mauri Kunnaksen joulukirkko.
        Olen pohtinut sukulaisiin menoa jouluksi mutta jos en haluakaan, niin katson mitä kaapista löytyy ja leivon mitä pystyy, mahdollisimman yksinkertaisista aineksista.
        En kadehdi toisia, enkä valita rahapulaa lapsille. Saavat varmasti jotakin joululahjaa sukulaisilta, joten annan ihan rauhassa haaveilla leluluetteloidensa kanssa vaikka en itse pystyisi ostamaan mitään.
        Rikoksen polulle ei kannata ryhtyä mutta köyhän on joskus ihan pakko käytttää noloja keinoja...
        kuten hakea kierrätyskeskuksesta kaikki parhaimmat ilmaiset kirjat ja myydä ne divariin, sillä saa joitakin kolikoita esimerkiksi maitoon yms.
        Sukulaisilta saatuja joululahjoja on pakko avata ennen joulua ja kääriä ne uudestaan sellaisille henkilöille jotka eivät ole yhteyksissä toisiinsa, paitsi omien lasten saamia.
        Korut yms. panttilainaamoon, pikavippejä alhaisemmat korot ja pidemmät maksuajat.
        Myy kaikki mitä et välttämättä tarvitse, myös kirpputorilla.
        Rukoile, vie asiasi Jumalalle, ainakin minua auttaa aina ennemmin tai myöhemmin.
        Halvimmalla pääsee jos pääsee viettämään joulua jonkun toisen luo.
        Minullakin on oikeasti ollut ihan hirveä joulu takana, lähiomaiseni nimittäin kuoli yhtäkkiä jouluaattona.Siihen verrattuna kestän kyllä köyhyyttä.Vaikea kriisi se kyllä oli.
        Kun olin lapsi isäni antoi minulle usein lahjaksi nivaskan valkeaa paperia, piirrustuspaperiksi. Ihan hyvä lahja se oli.
        Joudun suurinpiirtein olemaan sairaalassa kaiken joulua edeltävän ajan niin minun on pakko jo nyt keksiä kaikenlaista jouluun liittyvää.
        Paljon hauskuutta tuovat netin erilaiset joulukalenterit- ja pelit lapsilleni ja itselleni, niinkin voi viettää joulunaikaa ja osallistumme myös joka kilpailuun, kerran tuli voittokin.
        En tunne pelastusarmeijan systeemiä mutta ota sinne yhteyttä ja kysy voivatko auttaa.
        Muistatko kun syöpäsairas yksinhuoltajaäiti ilmoitti lehdessä olevansa sairas ja pyysi ihmisiä auttamaan, jotta saisi joulun lapsillensa.Ihmiset auttoivat, lahjoja tuli runsain mitoin ja rahalahjoituksiakin.Myöhemmin hänestä tehtiin lehtijuttu jossa kiitteli kaikkia. En tiedä elääkö hän vielä, toivottavasti.

Asutko Helsingissä?
        Haluaisin mielelläni auttaa juuri sinua, antamalla tavaraa, joita voit laittaa joulupaketteihin lapsillesi. Tuon tavarat kotiisi - myös pakkausmateriaalit.
        Lähetä tekstiviestinä yhteystietosi, niin soitan sinulle. Numeroni on 040-5833308.

• sairaana
        jouluiloa kirjoitti:

Asutko Helsingissä?
        Haluaisin mielelläni auttaa juuri sinua, antamalla tavaraa, joita voit laittaa joulupaketteihin lapsillesi. Tuon tavarat kotiisi - myös pakkausmateriaalit.
        Lähetä tekstiviestinä yhteystietosi, niin soitan sinulle. Numeroni on 040-5833308.

Jos tarkoitat minua niin minua kosketti syvästi auttamistarjouksesi. Liikutuin erittäin paljon.Ja olen ikikiitollinen mutta en millään kehtaa omalla nimelläni ja kasvoillani kertoa kuka olen.
        En asu Helsingissä vaan täällä Tampereen suunnilla. Joka ikinen viikko joudun käymään täällä sairaalassa, Taysissa.

• Haluaisin auttaa
        sairaana kirjoitti:

Jos tarkoitat minua niin minua kosketti syvästi auttamistarjouksesi. Liikutuin erittäin paljon.Ja olen ikikiitollinen mutta en millään kehtaa omalla nimelläni ja kasvoillani kertoa kuka olen.
        En asu Helsingissä vaan täällä Tampereen suunnilla. Joka ikinen viikko joudun käymään täällä sairaalassa, Taysissa.

Nimimerkki "Sairaana"; minulle tuli viestiäsi lukiessa vahvasti sellainen olo että tässä taitaa tosiaan nyt olla aivan oikea ihminen kirjoittamassa, eikä keksitty hahmo tai provo.

Uskaltaisitko luottaa sen verran että antaisit tilinumerosi? Haluaisin laittaa sinulle pikkuisen joulurahaa tulemaan.

[email protected]

• Turha haave

Useimmat hotellit ovat jo varautuneet moiseen vilunkipeliin, ja vaativat luottokorttinumeron jo varausta tehdessä. Sitähän sinulla varmaankaan ei ole antaa? Jos ei ole luottokorttia, niin joutuu yleensä maksamaan koko hotellilaskun etukäteen.

Pienemmät perhehotellit voivat luottaakin asiakkaisiinsa sen verran että eivät tuota vaadi, mutta jos jotain kylpylähotellikoijausta suunnittelet, niin se ei kyllä onnistu.

Jos nyt sattuisi sellainen hotelli että tuo toimisi, niin petoshan siinä on kyseessä, ja joudut oikeuteen (kts. esim. http://www.uusimaa.fi/Uutiset/Arkisto/2008/11/25/Maksamaton-hotellilasku-vei-karajille). Siellä sinut tuomitaan maksamaan lasku korkoineen. Jos sinulla ei ole rahaa, niin ulosottoonhan ne menevät (entisten seuraksi?)

Ei kuitenkaan kannattane perheenäidin ehdoin tahdoin lähteä itselleen rikosrekisteriä hankkimaan.

• Kortiton

hotellit vaadi luottokorttia, mutta siinä tapauksessa se pitää maksaa kun kirjautuu, että ei onnistu aloittajan suunitelma. Olen hotelleissa ollut usein enkä omista luottokorttia, joten tiedä systeemit, eli maksu ensin ja sitten avain.

• Turha haave
        Kortiton kirjoitti:

hotellit vaadi luottokorttia, mutta siinä tapauksessa se pitää maksaa kun kirjautuu, että ei onnistu aloittajan suunitelma. Olen hotelleissa ollut usein enkä omista luottokorttia, joten tiedä systeemit, eli maksu ensin ja sitten avain.

Osaatko lukea?? Miksi ihmeessä tarvitsee kirjoittaa tuollainen kommentti, kun minun viestissäni aivan selvästi sanottiin: "Jos ei ole luottokorttia, niin joutuu yleensä maksamaan koko hotellilaskun etukäteen."

Haista vittu.

• anteeks
        Turha haave kirjoitti:

Osaatko lukea?? Miksi ihmeessä tarvitsee kirjoittaa tuollainen kommentti, kun minun viestissäni aivan selvästi sanottiin: "Jos ei ole luottokorttia, niin joutuu yleensä maksamaan koko hotellilaskun etukäteen."

Haista vittu.

Tässä on kuule lentsussa ollut kolmatta viikkoa, niin en kaikkea jaksa lukea. Joten anteeksi, silmät hyppii riveillä miten sattuu.

• TH
        anteeks kirjoitti:

Tässä on kuule lentsussa ollut kolmatta viikkoa, niin en kaikkea jaksa lukea. Joten anteeksi, silmät hyppii riveillä miten sattuu.

Ei, vaan minä pyydän anteeksi. Kyllä taas hävettää niin perkeleesti. Reaktioni oli täysin asiaton ja todella törkeä. Ei pitäisi vetää rähinäviinaa keskellä päivää, tulee mieleen mitä sattuu.

Anteeksi!

• niksi-niilo

Entäs jos olis sopiva porukka ja perustais jonkin ry:n (rekisteröidyn yleishyödyllisen yhdistyksen) ja hakis siihen kaikkea mahdollista apurahaa mitä voi vain hakea. Ehkä jotain tärppäis kun ois vaan jokin muodollinen järkevä perusidea.

• Orjakansalainen

Vai matka perheelle kylpylästä. Sekä se on sinun käsitys perustarpeesta????
      Jos leivän todelliseen nälkään varastaa voi vielä käydä minunkin ymmärrykseeni mutta jos elämässä
      ei ole luksusta se pitää varastaa, olet ihan tavallinen roisto ajatuksinesi ja kuulut tähän sukupolveen
      kaikki minulle ja heti ja mailma on olemassa minua varten enkä minä mailmaa varten.
      Häpeä.

• rehellisesti paras

Just tollasten huijareiden takia sitten rehellisetkin asiakkaat kärsii ja hinnat nousee, kun jostainhan ne tappiot maksatetaan. Meidän perhe säästää aina ennen lomaa pitkäänkin, että rahat on kasassa. Olemme töissä käyviä, tosin toinen pätkätyöläinen ja nyt loppui työt ja uusi pätkä luvassa joksikin viikoksi ehkä, mutta silti me rehellisesti säästetään raha kaikkeen siihen, mitä kulutetaan. Tietty se tarkoittaa sitä, että lomareissu tehdään ehkä noin joka viides vuosi ja neljä vuotta välissä säästetään ja tehdään kovasti töitä. Jos ei ole varaa lähteä, niin sitten ollaan rehellisesti kotona. Mitään petoksia en kenellekään suosittele.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe