Mohikaani27 ja Tapio522.

-mielipide-

Esittäisin teille kysymyksen, jos se sopii teille. Mitä mieltä olette siitä, että voiko ihminen olla uudestisyntynyt käsittämättä sitä itse. Oppi uudestisyntymisestä on monille vaikea, eivätkä kaikki uskovaiset saa edes sitä oppia.
Monille uudestisyntyminen on tapahtuma, joka on selkeä, eikä jätä mitään arvailujen varaan. Kun tie taivaasta aukaistaan ihmiseen, niin useimmiten sen voi tuntea suurena ilona ja hämmästyksensä, mutta voiko olla niin, että on ihmisiä, jotka ovat niin perusrauhallisia, että Jumala ei halua heidän tuntevan sellaisia tunteita, joita nämä perusrauhalliset eivät itse halua jostakin syystä tuntea ja siksi Jumala synnyttää nuo ihmiset uudeksi tavallaan vaivihkaa.

Voiko uudestisynnytetty, jos se on tapahtunut rauhallisesti ja melkein huomaamatta, huomata sen hiljalleen muuttuneesta luonteestaan?

7

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mielipide- "Oppi uudestisyntymisestä on monille vaikea, eivätkä kaikki uskovaiset saa edes sitä oppia".
      --
      Teit hyviä kysymyksiä!

Puhut uudestisyntymiskokemuksista, mikä näkyy ilona ja hämmästyksenä, mutta myös "perusrauhallisista", joille uskoontulo on hiljainen tapahtuma, jossa tunteet eivät ole niin "pinnalla".

Me ihmiset olemme niin erilaisia ja meidän taustamme myös.
      Usko ja tunteet- ovatko ne vastakohtia?

Kun Filippus saarnasi evankeliumia (tark. ilosanomaa) Samarian kaupungissa (Apt.8:5-8), niin kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
      Luukas kertoo, että "syntyi suuri ilo siinä kaupungissa" (Apt 8:8).

MITÄ ON EVANKELIUMI?

Jeesus osoitti käsittämättömän rakkautensa meitä kohtaan uhraamalla itsensä meidän puollestamme:
      ”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).

Jeesus vapaaehtoisesti vuodatti verensä meidän edestämme. Hän kantoi sen syyllisyyden ja rangaistuksen, jonka me olemme synneillämme ansainneet ja sovitti näin Jumalan vihan.
      Jeesus voitti synnin, kuoleman ja perkeleen vallan.
      Kristuksen kärsimys ja kuolema on meidän syntiemme sovitus.

Kysyt:
      "Voiko uudestisynnytetty, jos se on tapahtunut rauhallisesti ja melkein huomaamatta, huomata sen hiljalleen muuttuneesta luonteestaan"?
      --Kun otamme vastaan tämän ilosanoman, niin kyllä se myös näkyy uskovan elämässä.
      Hyvä omatunto tekee ihmisen rohkeaksi, koska oikein tehdessämme meillä ei ole mitään pelättävää.
      Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä (Joh.14:6). Kun tiedämme olevamme oikealla tiellä, niin ei tarvitse pelätä. Totuus tekee vapaaksi.
      --
      Kristityn ihmisen elämä on myös kasvamista Kristuksen opissa.
      Perustana on "opin alkeet" (Hebr.6:1-2):
      -parannus
      -usko
      -kasteet
      -kätten päällepaneminen
      -kuolleitten ylösnousemus ja
      -iankaikkinen tuomio

Nämä opin alkeet ovat "maitoruokaa" (Hebr.5:12).
      Vahva ruoka on taas niitä varten, jotka ovat edenneet pidemmälle uskossa (Hebr.5:14).
      Vahvaa ruokaa voi nauttia vain se, joka hallitsee kristillisen opin alkeet eli perustan.

• Hyvä!

voi nauttia vain se, joka hallitsee kristillisen opin alkeet ja perustan. Tuo on totisesti totta.

• Kirkkoon.
        Hyvä! kirjoitti:

voi nauttia vain se, joka hallitsee kristillisen opin alkeet ja perustan. Tuo on totisesti totta.

Jumalan valtakuntaa etsivien pitäisi alkaa etsintänsä kirkonpiiristä, sillä siellä opetetaan nuo kiristillisen opin alkeet ja perusta oikein.

• Yks-tämmönen

kommentoin että, monet tietävät sen, koska ovat tulleet uskoon Jeesukseen ja tietysti saaneet Pyhän Hengen ja tietävät sen jopa minuutilleen. Mutta minä en osaa sanoa aivan tarkkaan, koska olen tullut uskoon, se on ollut kohdallani prosessi. Toisen tälläisen ihmisen tapasin eilen seurakunnan kokouksessa. Tämä siellä puhunut mies ei hänkään pystynyt sanomaan, koska se on tapahtunut hänen kohdallaan.

Tosin muistan seitsemän vuotta sitten, erään kerran kun rukoilin, niin sellainen yliluonnollinen rauha ja hyvä olo ja ilo täyttivät sydämeni ensimmäistä kertaa. Olisiko tuo ollut se hetki. Jeesus antaa usein siinä alkuvaiheessa tälläisiä asioita, joilla Hän ikäänkuin varmistaa sen, että ihminen on tietoinen siitä, että Jeesus on kuullut hänen rukouksensa. Myöhemmin Jumala ei juurikaan anna mitään valtavia tunnekuohuja tai kokemuksia. Jos Jumala tekisi niin, että antaisi meille jatkuvasti näitä kokemuksia, niin voisi käydä niin, että me seuraisimme Jumalaa ikäänkuin tunteiden ja kokemusten perusteella. Mehän tiedämme, että sielunvihollinen käyttää myös tuota aluetta hyvin voimakkaasti. Siksi siinä on vaara joutua harhaan.
      Jumala haluaakin, että meidän uskomme ei perustu tunteisiin, vaan Jumalan Sanaan.

• oppilasso

tosi hyvä perustelu.

• veli.vapaa
        oppilasso kirjoitti:

tosi hyvä perustelu.

on saanut lahjan Jumalalta, Pyhän Hengen. Sen todistaa tuo kirjoitus, joka tulee hänen kauttaan Pyhältä Hengeltä. Tuossa henkivät nämä Jeesuksen sanat:

Joh.17.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän SANANSA KAUTTA uskovat minuun,
        21 että HE kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

Siunattua päivänjatkoa.

• Yks-tämmönen
        veli.vapaa kirjoitti:

on saanut lahjan Jumalalta, Pyhän Hengen. Sen todistaa tuo kirjoitus, joka tulee hänen kauttaan Pyhältä Hengeltä. Tuossa henkivät nämä Jeesuksen sanat:

Joh.17.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän SANANSA KAUTTA uskovat minuun,
        21 että HE kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

Siunattua päivänjatkoa.

ja ajankohtaisen Raamatun kohdan, onhan Raamattu aina ajankohtainen, mutta kysyin joskus tuota, että voiko maailma uskoa esim tämän palstan perusteella, että Jumala on lähettänyt Jeesuksen. Olemmeko me yhtä. Ei silti tavi olla aina samaa mieltä, ei se sitä tarkoita. Eihän saman seurakunnan sisälläkään välttämättä kaikki ole aina ihan samaa mieltä. Tosin Raamatullista ja toivottavaa se on.

Ap. t. 4:32

Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2373
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2106
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      44
      2068
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      323
      1863
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      119
      1514
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1435
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1167
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1065
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe