Mikä verovapaa auto ?

maybe back

Mahdollinen muutto olisi n. vuoden päästä Suomeen. Ensimmäinen auto(farmari) on jo ostettu, mutta hakusessa olisi toinen n. 20 k€:n(Saksassa) auto. Teoriassa vaimolle, mutta myös omaan ajoon. Jokin urheilullinen mahd. cabrio esim. Opel GT kiinnostaa tai sitten jokin pihi hybrid.... makua on monenlaista :D.

Miten autoiluun liittyvä verotus on Suomessa muuttumassa vai onko mitenkään esim. käyttömaksut ?. Jotain olen kuullut. Tietenkin auto pitää olla toimiva ja ei haittaa vaikka arvokin säilyisi hyvin.

Olisiko vinkkejä ja mielipiteitä järkevään ja hyvään valintaan ?!. Mahd. vittuilut ja sisältököyhät viestit voi kirjoittaa muualle.

6

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turisti2006

Jos haluat päästä autosta hyvin eroon niin osta mersu. Miellään E320 cdi farkkuhyvillä varusteilla tai sitten
      clk-cabrio tai CLS.
      Hybriditeillä et tee Suomessa edes -tiliä.

• aloittaja

olet varmaan oikeassa. esim. Opel GT:stä voi olla vaikea päästä eroon (Opel !) ja lisäksi rättikatto Suomen talvi, joka taitaa toivoton yhdistelmä ?. Tarkoitus on tuolla kuitenkin ajaa suht' ympärivuotisesti.

Ennemmin harkitsen SLK:ta kuin CLK-cabriota; paremman näköinen, kova katto ja ilm. uudempi korimallikin...

• Turisti2006
        aloittaja kirjoitti:

olet varmaan oikeassa. esim. Opel GT:stä voi olla vaikea päästä eroon (Opel !) ja lisäksi rättikatto Suomen talvi, joka taitaa toivoton yhdistelmä ?. Tarkoitus on tuolla kuitenkin ajaa suht' ympärivuotisesti.

Ennemmin harkitsen SLK:ta kuin CLK-cabriota; paremman näköinen, kova katto ja ilm. uudempi korimallikin...

slk:ta on jo tarjolla mutta uudempi koppaisia w209 malleja avona aika vähän.
        Mieti myös kovakattoista clk 320 cdi: tä ?

• Itse toisin Saksasta esim XKR tai XK8 Jaguarin... Aika hienoja laitteita kohtuuhintaan siellä ja Suomessa maksavat hunajaa.
      Ja verotuskin painottuu nykyään raskaamiin noihin urheilullisempiin autoihin, joten verohyötykin on parempi ja hinta Suomessa suhteessa kalliimpi.
      Luulisi että tuollainen 5-10 vuotias auto pitäisi arvonsakin suhteellisen hyvin, varsinkin kun noita ei ole Suomessa tarjolla niin mahdottomasti.

• taxtax
      • aloittaja

Taitaa nykyisin olla, että verovapaalla autolla ei oikeastaan tiliä tee.

MB on varmaan hyvä valinta; esim. C 200 Kompressor tai vast. SLK olisi ns. turvallinen valinta ja muutenkin erinomaisia pelejä. Toisaalta Saksassa on usein eritt. hyviä tarjouksia uusista autoista esim. Honda, Ford, Opel jne. Corvette C5 vm. 1988 - 1990 olisi upea peli, mutta ei kovin käytännöllinen.... siihen ei myöskään mahd. uusi päästöverotuskaan vaikuttaisi...

Eikähän täältä joku peli nyt löydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe