Tai jännitätkö joissain tilanteissa? Suurimmaksi osaksi olen niistä päässyt. Silti yhä vain ja edelleen tulee tilanne jolloin suorastaan ujostelen.
Kärsitkö ujoudestasi?
19
273
Vastaukset
löytyy palsta ujoille.
- nevk
Enemmänkin se on paniikkihäiriötä kuin ujostelua, mistä kärsin.
- Meriläinen
kahvikuppineurootikkona ja sosiaalisten tilanteiden pelkääjänä voin onneksi sanoa että hieman on vielä ujoutta jäljella ja pientä jännitystä.
Sopivassa suhteessa kun on jännittäjä niin elämä tuntuu elämältä. - ...
Olin kai nuorena niin pirun ujo, että se ujous vaan kului loppuun. Johtuu kyllä siitäkin, että kun tarpeekseen munii itteensä, se ei enää tunnu yhtään miltään, eikä sellaista osaa edes pelätä. Ja kun nyt on jostain syystä onnistuneesti junaillut itsensä aivan käsittämättömiin tilanteisiin, on ollut pakko unohtaa joutavat ujostelut.
Nyt siis on siinä suhteessa helppoa. Nuorenpana oli kyllä kaikkea muuta kuin helppoa.
=DW= - kivellä.istuja
Enemmän olen herkkä ja arka kuin ujo ja saatan imaista itseeni toisen ihmisen tunnelatauksen (silloin, kun joku tulee varoittamatta liian lähelle, jopa koskettaen) ja siinä sitten olen helisemässä vieraita säveliä sielunmaisema täynnä ja silloin oman tasapainon löytäminen on joskus hakusessa.
- jassumarketta
Ja joskus käy niin, harvemmin nykyään kun elämä on aikalailla koulinut. On vain pakko ollut mennä tilanteisiin joihin ei mistään hinnasta olisi halunnut. Sitten luin aiheesta kirjoja jotka kehottivat yksinkertaisesti ujostelemaan jos siltä tuntuu ja kas se meneekin ohi. En silti halua olla esillä vaikka olen sosiaalinen luonne mielestäni ja jo ammattienikin puolesta. Ulkomailla matkailu ja kielen puhuminen pakosta on hyvää koulua tähän "tautiin".
En henkilökohtaisesti usko sellaista ihmistä olevankaan joka ei joskus ujostelisi vielä vanhempanakin tai sitten se on joku muu tunne jota tulee määritellyksi ujoksi.
Eikös tämä Krisse ole söötillä tavalla ujo vaikkakin se on rooli?
T. Ujo piimä (pojan virallinen koiran nimi) - jassumarketta
jassumarketta kirjoitti:
Ja joskus käy niin, harvemmin nykyään kun elämä on aikalailla koulinut. On vain pakko ollut mennä tilanteisiin joihin ei mistään hinnasta olisi halunnut. Sitten luin aiheesta kirjoja jotka kehottivat yksinkertaisesti ujostelemaan jos siltä tuntuu ja kas se meneekin ohi. En silti halua olla esillä vaikka olen sosiaalinen luonne mielestäni ja jo ammattienikin puolesta. Ulkomailla matkailu ja kielen puhuminen pakosta on hyvää koulua tähän "tautiin".
En henkilökohtaisesti usko sellaista ihmistä olevankaan joka ei joskus ujostelisi vielä vanhempanakin tai sitten se on joku muu tunne jota tulee määritellyksi ujoksi.
Eikös tämä Krisse ole söötillä tavalla ujo vaikkakin se on rooli?
T. Ujo piimä (pojan virallinen koiran nimi)Olen myös muninut ainakin yhden kanalan verran ja siitä on kehittynyt itseironia jolle nauran ja josta koetan vääntää vitsiä. Moka päivässä pitää jalat maassa.
- Pinjatuulevi
Eiköhän jokainen joissain tilanteessa jännitä. Luulisin.
Inhoan ylikaiken isoäänisiä kookkaita levottomasti liikahtelevia tummia tai tummahkoja naisia, jännitystä ujoutta, pelkoa, tiedä häntä. Välttelen yleensäkin naisseuraa ja erityisesti juuri edellämainitun luonteen ja ulkonäön omaavia. Onneksi täällä nettimaailmassa sitä ei ehkä huomaa ja pystyn keskustelemaan lähes normaalisti noista antipatioista huolimatta. Kiva kuvitella kirjoittajan ulkoinen olemus aina mieleisekseen.
- Sinimarjanen
kyllä jännitän ja arkailen joissain tilanteissa aivan sairaasti;) Eikä se tilanne tietenkään silloin hymyilytä.
En kuitenkaan enää ihan näissä arkisissa päivittäisissä kuvioissa. Eiköhän jokainen jonkin verran jännitä ja se kai kuulunee asiaankin. Vai kuin se on? - Dorodea
Kyllä jännitän isoja tilaisuuksia, silleen hyvällä tavalla. Se kuuluu asiaan, ainakin minusta. Pitää skarppina, antaa potkua :)
- Enkeli-trio
kait täs vuasie varrel on tottunu jo sihe
ujona olemissee.Mää ole lapsest saakka ollu ujo. - Jiddu
Enkeli-trio kirjoitti:
kait täs vuasie varrel on tottunu jo sihe
ujona olemissee.Mää ole lapsest saakka ollu ujo.Oiskohan se ujous itsetarkkailu-/itsekeskeisyystauti joka meitä useimpia vaivaa. Onhan meille niin usein "opetettu" millaisia meidän pitäisi olla.
- tuskin ..
Jiddu kirjoitti:
Oiskohan se ujous itsetarkkailu-/itsekeskeisyystauti joka meitä useimpia vaivaa. Onhan meille niin usein "opetettu" millaisia meidän pitäisi olla.
ujoja voi mainita, luulenpa, täysin päinvastaisiksi. Siksipä esilletulo ujostuttaakin.
Röyhkeät itsekeskeiset tuskin ujoudesta kärsivät. - Jiddu
tuskin .. kirjoitti:
ujoja voi mainita, luulenpa, täysin päinvastaisiksi. Siksipä esilletulo ujostuttaakin.
Röyhkeät itsekeskeiset tuskin ujoudesta kärsivät.Itsekeskeisyys tarkoittaa tässä tapauksessa liiallista itsetarkkailua.
- Meriläinen
tuskin .. kirjoitti:
Röyhkeät itsekeskeiset tuskin ujoudesta kärsivät.No niin taas voi ajatella monella tapaa.
Pahimmoillaan kun kärsin kahvikuppineuroosistani sanoi yks ihminen mulle ajka rajusti;
"Luuletko olevas niin tärkeä tässä maailmassa että kaikki ihmiset sua tuijottaa."
Siitähän siinäkin niinkuin usein ujoudessa on kysymys, mitä muut ihmiset ajattelee. Ainakin taustalla.
Ensin ajattelin että ompa kamala ihminen kun noin saoo ja kaveri vielä, mutta mutta jäi ajatus takaraivoon. Se auttoi mua pitkälle se lause kun aloin pääsemään suureta ujoudesta ja kkuppinauroosista. - mitä ..
Jiddu kirjoitti:
Itsekeskeisyys tarkoittaa tässä tapauksessa liiallista itsetarkkailua.
tarkoitat. Kuitenkin, minulle sana itsekeskeisyys merkitsee lähinnä itsekkyyttä, kyynisyyttä.
Sinulle, ilmeisesti, oman navantarkkailun pitämistä pääosassa elämässä.
Sanoilla on paljon merkityksiä. - Jiddu
mitä .. kirjoitti:
tarkoitat. Kuitenkin, minulle sana itsekeskeisyys merkitsee lähinnä itsekkyyttä, kyynisyyttä.
Sinulle, ilmeisesti, oman navantarkkailun pitämistä pääosassa elämässä.
Sanoilla on paljon merkityksiä.Sitähän tää semantiikka on. Sanojen merkitysoppia.
- ejk kalkkis
Ja erityisen hankalaksi juttu menee jos se toinenkin on samalla tavalla ujo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681428
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411019Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14650
- 37637
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573