Kenellä on vastuu onnestasi?

Meriläinen

Tätäkin aloitusta voi sitten rauhassa alkaa mollaamaan ja toisaalta tätähän ei ole pakko avata tai lukea:))

Jäin miettimään lausetta joka nosti niskavillat pystyyn: nainen kun voi miehen nostaa tai laskea.
Yksi syy siihen että elän yksin on kun se on niin helppoa.
En halua tuntea että minun päälläni on miehen elämä. (Mies kyllä olis kiva joskus :)) )
Olen kuullut lauseita: "Sinä olet kaikkeni" "en voi elää ilman sinua" jne. Minua ne aahdistaa koska en ole voinut samoin sanoa toiselle osapuolelle.
Enkä todellakaan halua olla kenenkää kaikki, ihminen joka voi laskea tai nostaa.

Toki kaikki ihmiset tavalla tai toisella vaikuttavat toisiinsa, mutta tuo lause oli hurja.
Sai minut taas tajuamaan kuinka onnellinen olenkaan.
Olen kenties itsekäs ja kaikkea sitä mitä minusta on täällä kirjoitettu mutta minun onneni ei ainakaan ole yhdenkään miehen hartioilla.
Sinkkuna olo on parasta meikäläisen tapaiselle ihmiselle.
Hyvää päivän jatkoa kaikille, pitäkää onnestanne itse kiinni. Älkää antako toisen ihmisen sen paremmin nostaa kuin laskeakaan :))

94

1102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostattaja :D

ei siihen tarvita suuria taikatemppuja kun miehellä jo nousee (siis jos on vielä viriili) ja eiköhän joka naisella ole niin halutessaan keinot ja pelit millä se aina lopuksi laskee.

• Meriläinen

Kyllä hoituu jos tuolla tasolla puhutaan täälläkin.
        Mutta tarkoitin nyt sellaista henkisempää puolta, jos nyt uskaltaa ja voi tätä kauhun sanaa täällä käyttää ettei tule hihhuliksi kutsutuksi.
        No tääkin varmaan menee poistoon kohta mutta So What :)))

• ""Sinä olet kaikkeni" "en voi elää ilman sinua" jne. " eivät itseasiassa kuulu rakastumisvaiheeseen ollenkaan. Ne kuuluvat narsistiselle miehelle, jolle on näytetty juuri ovea.;-D))))))))))))))))))))

Tasapainoinen ja hyvän itsetunnon omaavan ihmisen kirjoitus. Bravoo:-)

• Meriläinen

Myhäilee itsekseen ja punastuu hieman.
        Tulinkohan nyt nostetuksi, miehen puoleltä :D))))))))

• 1+1=2

näin sanoo mies. buahhahhahhahhaaaaa

• Meriläinen kirjoitti:

Myhäilee itsekseen ja punastuu hieman.
        Tulinkohan nyt nostetuksi, miehen puoleltä :D))))))))

oli vain ilmoittaa mielipide kirjoittajasta ja itse tekstistä:-D)))))

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

oli vain ilmoittaa mielipide kirjoittajasta ja itse tekstistä:-D)))))

ujona punastuu ;D))))

• jassumarketta
        1+1=2 kirjoitti:

näin sanoo mies. buahhahhahhahhaaaaa

Kyllä jokaisella ihmisellä on vastuu omasta onnestaan. Sitä ei voi oikein sälyttää kenenkään muun harteille. Minäkin olen valinnut "yksin" olemisen ja elämisen, siis vapauden valita siitä mitä teen ja mitä jätän tekemättä. Mitä paremmin tähän elämänmuotoon tutustun, sitä onnellisempi olen.
        Minulla on ollut vain vahvoja miehiä joita ei ole tarvinnut nostella, liiankin vahvoja tai sitten minä liian periksiantavainen.
        En silti poissulje mitään koska niin monta kertaa elämä on heittänyt häränpyllyä mutta tämä elämän rauhallisuus ja vapaus ovat nyt ne kaksi joita en nyt vaihtaisi.

Voihan joku sanoa, että se on itsekästä mutta sanon ihan samoin, että so what.

http://www.youtube.com/watch?v=r4evLR_LR4I

• Meriläinen
        jassumarketta kirjoitti:

Kyllä jokaisella ihmisellä on vastuu omasta onnestaan. Sitä ei voi oikein sälyttää kenenkään muun harteille. Minäkin olen valinnut "yksin" olemisen ja elämisen, siis vapauden valita siitä mitä teen ja mitä jätän tekemättä. Mitä paremmin tähän elämänmuotoon tutustun, sitä onnellisempi olen.
        Minulla on ollut vain vahvoja miehiä joita ei ole tarvinnut nostella, liiankin vahvoja tai sitten minä liian periksiantavainen.
        En silti poissulje mitään koska niin monta kertaa elämä on heittänyt häränpyllyä mutta tämä elämän rauhallisuus ja vapaus ovat nyt ne kaksi joita en nyt vaihtaisi.

Voihan joku sanoa, että se on itsekästä mutta sanon ihan samoin, että so what.

http://www.youtube.com/watch?v=r4evLR_LR4I

Toi löytyy mun galleriastakin ja vaikka en ole Sillanpää fani niin tuota kappaletta käyn välillä kuuntelemassa.
        Se on niin totta paikka paikoin.

• Meriläinen kirjoitti:

ujona punastuu ;D))))

antaa palautetta, jos on jotain hyvää sanottavaa. Se nostaa mieltä, ei miestä tai naista.:-)

• Luin juuri lehdestä mielenkiintoisen artikkelin koskien tasapainon löytämistä terapialla. Aijon tehdä aiheesta aloitteen jahka sisäistän tekstin kokonaa. Onni on jokaiselle yksilöllistä.

Tunnen olevani hyvin tärkeä miesystävälleni, kuin myös, mutta kyllä ne lapset menee kaiken edelle. Eli ei mieheni ole "ilma jota hengitän" ;))))))

Suosittelen LAT-suhdetta. (Asutaan erillään ollaan yhdessä) Molemmilla on omaa ja yhteistä tilaa hengittää.

• ajatellut, että olisiko parempi niin. "Suosittelen LAT-suhdetta. " Siis tämä. Mites se käytännössä menee?

• Meriläinen

kunhan vastaani ensin tulee mies joka saa minut kiinnostumaan ja toisaalta toisinpäin eli ketä minä kiinnostan.
        Kun minun viimeiset yritykset joita ei ole kovin montaa eron jälkeen tuli heti liian liki ja etsivät nimenomaan sitä naista saman katon alle.

• Meriläinen kirjoitti:

kunhan vastaani ensin tulee mies joka saa minut kiinnostumaan ja toisaalta toisinpäin eli ketä minä kiinnostan.
        Kun minun viimeiset yritykset joita ei ole kovin montaa eron jälkeen tuli heti liian liki ja etsivät nimenomaan sitä naista saman katon alle.

korpikirjailijan malli vaikutti mielenkiintoiselta tavalta elää. Saisi kirjoittaakin rauhassa ja ei ehkä tulisi sitä tahtomatonta itsesensuuria; että kun tuo tämän kirjan kuitenkin lukee, niin se ei etsi muuta kuin itseään siitä:-)

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

korpikirjailijan malli vaikutti mielenkiintoiselta tavalta elää. Saisi kirjoittaakin rauhassa ja ei ehkä tulisi sitä tahtomatonta itsesensuuria; että kun tuo tämän kirjan kuitenkin lukee, niin se ei etsi muuta kuin itseään siitä:-)

Mutta, mutta :))

• Teotwawki kirjoitti:

ajatellut, että olisiko parempi niin. "Suosittelen LAT-suhdetta. " Siis tämä. Mites se käytännössä menee?

Olen kihloissa, mieheni on yksinhuoltaja kuten itsekin olen. Hän asuu kahden, toinen opiskelija ja toinen koululainen kanssa omaa kotiaan tuossa 500-metrin päässä. Minä asun kotiani, joka kuuluu minulle ja pojilleni. Pokani tosin asuvat jo omillaan, mutta kuten itsekin ymmärrät kotiin on ihana palata kun siellä on tutut turvalliset kuviot eikä ylimääräisiä jännitteitä. Ei kilpailua huomion saamisesta kenenkään osalta. Lapsemme ovat hyvillään suhteestamme ja onnellisia nähdessään kuinka isällä ja äidillä on ystävä joka "huolehtii". Tuon allekirjoitan nyt kiitollisena kun olen toipilas sillä esikoiseni asuu Helsingissä ja kuopus on armeijassa.

Olemme kuin aviopari asumme eri osoitteissa, mutta jaamme jokapäiväistä arkea yhdessä.

• Meriläinen kirjoitti:

Mutta, mutta :))

Kolmetoista vuotta elin yksin joten vuothan toki vähän ehkä jonain päivänä ; )))

Nyt täytyy alkaa valmistelemaan sisaren ja hänen miehensä vierailua. Palaillaan ; )

• korpikirjailija kirjoitti:

Olen kihloissa, mieheni on yksinhuoltaja kuten itsekin olen. Hän asuu kahden, toinen opiskelija ja toinen koululainen kanssa omaa kotiaan tuossa 500-metrin päässä. Minä asun kotiani, joka kuuluu minulle ja pojilleni. Pokani tosin asuvat jo omillaan, mutta kuten itsekin ymmärrät kotiin on ihana palata kun siellä on tutut turvalliset kuviot eikä ylimääräisiä jännitteitä. Ei kilpailua huomion saamisesta kenenkään osalta. Lapsemme ovat hyvillään suhteestamme ja onnellisia nähdessään kuinka isällä ja äidillä on ystävä joka "huolehtii". Tuon allekirjoitan nyt kiitollisena kun olen toipilas sillä esikoiseni asuu Helsingissä ja kuopus on armeijassa.

Olemme kuin aviopari asumme eri osoitteissa, mutta jaamme jokapäiväistä arkea yhdessä.

ole onnellinen siitä:-)

• korpikirjailija kirjoitti:

Kolmetoista vuotta elin yksin joten vuothan toki vähän ehkä jonain päivänä ; )))

Nyt täytyy alkaa valmistelemaan sisaren ja hänen miehensä vierailua. Palaillaan ; )

Kotkan Aittokorven vieraat lähtivät juuri Vuokatin Katinkultaan, jossa he paimentavat sisareni tytärtä, joka on työharjoittelussa urheiluopistolla. Kotkalaisia kaikki, yksi toivomus kun tulen ensi kerralla sinne haluaisin tavata sinut, mutta sinä päätät ; )

Sain sisareltani ihanan ovikranssin, jonka hän oli tehnyt Kainuu korven luonnon tuotteista. Asetan sen oveen heti huomenissa ; )

• paapuuri

Olen kuullut myös valituksen "elämä on pettänyt minut" ja miettinyt, miten
      se tapahtuu. Eikö omilla valinnoilla ja teoilla ole mitään vaikutusta, odotellaan vaan,
      mitä se elämä antaa tai ottaa.
      Kun ei onnistu tai tulee pettymyksiä, se on elämän aiheuttamaa.
      Siirtääkö siinä syyn pois omilta hartioilta.

Ei kenenkään onni saa olla yhdestä ihmisestä kiinni, mutta ei ole paha asia, vaikka joskus
      sanookin toiselle, että olet kaikkeni. Hetkittäinhän niin voi ollakin.

• Valinnat ovat onnea tai epäonnea. Ei vaikuta kauhean loogiselta. Kyllä tuurillakin on tietysti oma sijansa, mutta omasta onnesta on jokainen vastuussa omalta osaltaan. On totta kai paljon ihmisiä, joilla ei kerta kaikkiaan ole partneria vaikka he sitä kuinka haluaisivat. Tunnen myötätuntoa sellaisia kohtaan, mutta en mene silti pelastamaan.

• Meriläinen

Voihan sitä niinkin ajatella että elämä pettää, paitsi etten minä voi.
        Olen kyllä ihan omilla valinnoillani tullut tähän elämän pisteeseen ja mitään en kadu.
        Yksikään mies minun elämässäni ei ole ollut turhaan, viimeinen suhde kun loppui kolme vuotta sitten, siis oikea suhde, (nuo muut ei ole menneet edes suhteen tasolle koska aika äkkiä parin tapaamisen jälkeen on tullut selväksi ettemme ole ajatelleet samoin.) Viimeisen suhteen jälkeen taas sanoin itselleni että tunnen itseäni taas paremmin ja myös sen opin mikä oikeasti satuttaa, ja sellaista mallia en tule itse koskaan käyttämään ketään kohtaan.
        Joka suhde on ollut opetus.

Sinulla on tilanne toinen, ja myönnän että välillä kadehdin sinua ja sinus tapaasi suhtautua kaikkeen.
        Kiitos että olet olemassa.

• Paljon nähnyt

minulle että, olet kaikkeni. Olet rakkaani. Saatan sanoa itsekin myös miehelle. Aika usein vieläkin. Mitä kummallista siinä on? Ei oikein ymmärrä. Ihminen on luotu parisuhteeseen. Yksin olisin minä ainakin hyvin onneton. Eihän nyt mikään suhde ole pelkästään sitä auvoista onnea ja auringon paistetta. Parisuhteeseen mahtuu niin myötä- kuin vastamäet. Yhdessä vaan ne kuljetaan. Katsotaan mitä elämä tuo ja mitä se vie....kumpaakin mahtuu. Iloa ja surua.

• Meriläinen kirjoitti:

Olen kyllä ihan omilla valinnoillani tullut tähän elämän pisteeseen ja mitään en kadu.
        Yksikään mies minun elämässäni ei ole ollut turhaan, viimeinen suhde kun loppui kolme vuotta sitten, siis oikea suhde, (nuo muut ei ole menneet edes suhteen tasolle koska aika äkkiä parin tapaamisen jälkeen on tullut selväksi ettemme ole ajatelleet samoin.) Viimeisen suhteen jälkeen taas sanoin itselleni että tunnen itseäni taas paremmin ja myös sen opin mikä oikeasti satuttaa, ja sellaista mallia en tule itse koskaan käyttämään ketään kohtaan.

Sinulla on tilanne toinen, ja myönnän että välillä kadehdin sinua ja sinus tapaasi suhtautua kaikkeen.

"Olen kyllä ihan omilla valinnoillani tullut tähän elämän pisteeseen ja mitään en kadu." Niin olen minäkin ja päin persettä on mennyt:-D)))))))))))))))))))))))))

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

"Olen kyllä ihan omilla valinnoillani tullut tähän elämän pisteeseen ja mitään en kadu." Niin olen minäkin ja päin persettä on mennyt:-D)))))))))))))))))))))))))

Kyl mie nyt sinnuu säälin :D)))))))))))))))))))))

• Meriläinen kirjoitti:

Kyl mie nyt sinnuu säälin :D)))))))))))))))))))))

nyt muaki alko itkettää:-(((((((((((((((((( :-D))))))))))))))))))))))))

• Paljon nähnyt
        Meriläinen kirjoitti:

Emmehän kohtaa ketään ihmistä turhaan? Kaikki kohtaamiset ovat juuri meille tarkoitettu.Paljon olen minäkin elämää kokenut ja nähnyt. Yksi päivä kerrallaan voidaan kuitenkin vain elää. Se riittänee. Hyvä niin. Elämä on hyvä ja kaunis asia. Jos, sen niin haluaa vain itse nähdä. Jos, ei olisi niitä suruja ja vastoinkäymisiä ihmissuhteissa niin eivät ne onnenhetket niin kirkkaita ja ihania sitten olisi myöskään. Mieti kuinka paljon elämää mahtuukaan 50 vuoteen? Se on paljon se. Ole onnellinen jokapäivästä minkä saat elää. Itselläni kun jokavuosi joku ystävä myös lopullisesti myös täältä lähtee.Olemme nyt siinä iässä jolloin rivit harvenet. On aika jäähyväisten. Myös. Elämä on myös luopumista ei vaan pelkästään sitä onnen saamista ja etsimistä..

• Meriläinen
        Paljon nähnyt kirjoitti:

Emmehän kohtaa ketään ihmistä turhaan? Kaikki kohtaamiset ovat juuri meille tarkoitettu.Paljon olen minäkin elämää kokenut ja nähnyt. Yksi päivä kerrallaan voidaan kuitenkin vain elää. Se riittänee. Hyvä niin. Elämä on hyvä ja kaunis asia. Jos, sen niin haluaa vain itse nähdä. Jos, ei olisi niitä suruja ja vastoinkäymisiä ihmissuhteissa niin eivät ne onnenhetket niin kirkkaita ja ihania sitten olisi myöskään. Mieti kuinka paljon elämää mahtuukaan 50 vuoteen? Se on paljon se. Ole onnellinen jokapäivästä minkä saat elää. Itselläni kun jokavuosi joku ystävä myös lopullisesti myös täältä lähtee.Olemme nyt siinä iässä jolloin rivit harvenet. On aika jäähyväisten. Myös. Elämä on myös luopumista ei vaan pelkästään sitä onnen saamista ja etsimistä..

voisin tehdä aivan oman aloituksen, ja nimenomaan meidän ikäisten kuolemasta.
        Se on asia jota mieluummin pohdin itsekseni kuin täällä.
        Mutta sanon sen verran kun veli kuoli nukkuessaan kuuskymppisenä ja sisko meni yksin kun verisuoni katkes päästä. Lapset oli hänen luonaan samana päivänä käyneet ja parin päivän päästä meni toinen äitiään katsomaan ja löysi kuolleena kotoa. Hän oli myös kuuskymppinen.
        Paljon olen miettinyt kuolemaa ja juuri siitä ansiosta haluankin puhua onnesta.
        Mietin jossain vaiheessa onko mun nyt PAKKO ettiä se mies etten kuolisi yksin.
        Monenlaista muutakin on mielessä pyörinyt.
        Tämä ikä on sellainen että kuolema on joka päivä kintereillä, elämä lyhenee se on varmaa.
        Olen myös itse ollut monta kertaa lähellä kuolemaa, ensimmäisen kerran kaksi vuotiaana ja viimeisen kerran ihan tiedetysti kolme vuotta sitten.
        Olen saanut monta jatkoaikaa elämälleni ja siksi elän kuin elän, ja olen onnellinen elämästäni.
        Myös katsellen kuinka oma ikäluokka harvenee, nopeampaa ja nopeampaa.

• Paljon nähnyt
        Meriläinen kirjoitti:

voisin tehdä aivan oman aloituksen, ja nimenomaan meidän ikäisten kuolemasta.
        Se on asia jota mieluummin pohdin itsekseni kuin täällä.
        Mutta sanon sen verran kun veli kuoli nukkuessaan kuuskymppisenä ja sisko meni yksin kun verisuoni katkes päästä. Lapset oli hänen luonaan samana päivänä käyneet ja parin päivän päästä meni toinen äitiään katsomaan ja löysi kuolleena kotoa. Hän oli myös kuuskymppinen.
        Paljon olen miettinyt kuolemaa ja juuri siitä ansiosta haluankin puhua onnesta.
        Mietin jossain vaiheessa onko mun nyt PAKKO ettiä se mies etten kuolisi yksin.
        Monenlaista muutakin on mielessä pyörinyt.
        Tämä ikä on sellainen että kuolema on joka päivä kintereillä, elämä lyhenee se on varmaa.
        Olen myös itse ollut monta kertaa lähellä kuolemaa, ensimmäisen kerran kaksi vuotiaana ja viimeisen kerran ihan tiedetysti kolme vuotta sitten.
        Olen saanut monta jatkoaikaa elämälleni ja siksi elän kuin elän, ja olen onnellinen elämästäni.
        Myös katsellen kuinka oma ikäluokka harvenee, nopeampaa ja nopeampaa.

miettiä;) kunhan oivaltaa tämän elämän rajallisuuden. Nyt mennään sitä viimeistä kolmasosaa. Senkun oivaltaa niin tyytyy vähempään ja elämä tavallaan seestyy. Sen minkä elämä meille itsekullekin suo. Jos, sinulla on ystäväviä niin turhaan pelkäät. Todellisen ystävän tuntee siitä, hän on vierelläsi silloin kun häntä myös sinä tarvitset. Älä pelkää elämää. Nauti siitä täysin siemauksin. Tänään täälläkin sataa valkoista puuterimaista lunta. On niin, kaunista. Jos, oikein elämässään jotain todella sydämessään haluaa. Se myös toteutuu. Toivo kuitenkin aina hyvää. Älä koskaan pahaa.

Itselläni käynyt näin. Monasti. Toivon nyt sinulle että, löydät rinnallesi sen elämäsi rakkauden. Joka käy rinnallasi niin myötä- kuin vastamäetkin.

• jassumarketta
        Meriläinen kirjoitti:

Sinä et olekaan fatalisti. Fatalisti uskoo, että elämä pettää ja odottaa tumput suorana mitähän seuraavaksi tapahtuu. Niin ei pitäisikään tehdä vaan niitä valintoja, vaikka ne joskus jälkeenpäin katsottuna olisivat vääriäkin.
        Minäkin olen tehnyt monta kertaa vääriä valintoja mutta jotakin myös oikein ja siitä pitää olla iloinen eikä jäädä tuleen makaamaan. Kaikesta oppii mutta kaikkea ei voi oppia eikä tarvitsekaan.

Tulin muuten lenkiltä, olipa jäätävä tuuli, terveiset sieltä.

• jassumarketta
        jassumarketta kirjoitti:

Sinä et olekaan fatalisti. Fatalisti uskoo, että elämä pettää ja odottaa tumput suorana mitähän seuraavaksi tapahtuu. Niin ei pitäisikään tehdä vaan niitä valintoja, vaikka ne joskus jälkeenpäin katsottuna olisivat vääriäkin.
        Minäkin olen tehnyt monta kertaa vääriä valintoja mutta jotakin myös oikein ja siitä pitää olla iloinen eikä jäädä tuleen makaamaan. Kaikesta oppii mutta kaikkea ei voi oppia eikä tarvitsekaan.

meni nyt ihan väärään paikkaan. Menköön sitten, Meriläiselle vastasin kuitenkin.

• Kaupunkilainen
        jassumarketta kirjoitti:

Minä ymmärrän fatalisti-käsitteen hiukan toisin. Äitini kuoli nuorena syöpään, ja se oli sellainen paikka, ettei sille itse mitään voinut. Eikä voinut lääketiedekään 40 vuotta sitten, nyt ehkä voisi. Tapa, jolla hän tautiinsa suhtautui, oli minusta hyvällä tavalla fatalistinen, hän hyväksyi sen, mikä oli tapahtuakseen, kun ei sille mitään voinut. Tällainen asenne on yleinen uskovaisille ihmisille, mutta minun äitini oli ateisti. Hän sopeutui olosuhteisiin, kun ei kapinoimalla olisi mitään kuitenkaan voittanut.

Minusta on väärin sanoa, että jokainen on oman onnensa seppä, juuri siksi, että elämässä voi tulla eteen suuria, odottamattomia esteitä, joille ei kerta kaikkiaan voi mitään. Varsinkin meitä vanhempien sukupolvien elämässä myös esimerkiksi köyhyys esti tekemästä monia sellaisia asioita, joita nykyään pidetään itsestään selvyyksinä, ajatellaan vaikka opiskelua.

Siinä mielessä sanonta pitää paikkansa, että asenteesta riippuu paljon. Jos rupeaa jotain tekemään ajatellen "ei siitä mitään tule", varma lopputulos on, ettei siitä todella tulekaan mitään. Toisaalta vähempäänkin voi olla tyytyväinen, jos itsellä ei kerta kaikkiaan ole edellytyksiä johonkin, mitä kauheasti haluaisi (minusta ei esimerkiksi olisi ikinä voinut tulla oopperalaulajaa, lahjat eivät yksinkertaisesti riitä - ei silti, että olisin sellaisesta koskaan haaveillutkaan), tai jos olosuhteet tekevät toivomuksen toteuttamisen mahdottomaksi.

• jassumarketta
        Kaupunkilainen kirjoitti:

Minä ymmärrän fatalisti-käsitteen hiukan toisin. Äitini kuoli nuorena syöpään, ja se oli sellainen paikka, ettei sille itse mitään voinut. Eikä voinut lääketiedekään 40 vuotta sitten, nyt ehkä voisi. Tapa, jolla hän tautiinsa suhtautui, oli minusta hyvällä tavalla fatalistinen, hän hyväksyi sen, mikä oli tapahtuakseen, kun ei sille mitään voinut. Tällainen asenne on yleinen uskovaisille ihmisille, mutta minun äitini oli ateisti. Hän sopeutui olosuhteisiin, kun ei kapinoimalla olisi mitään kuitenkaan voittanut.

Minusta on väärin sanoa, että jokainen on oman onnensa seppä, juuri siksi, että elämässä voi tulla eteen suuria, odottamattomia esteitä, joille ei kerta kaikkiaan voi mitään. Varsinkin meitä vanhempien sukupolvien elämässä myös esimerkiksi köyhyys esti tekemästä monia sellaisia asioita, joita nykyään pidetään itsestään selvyyksinä, ajatellaan vaikka opiskelua.

Siinä mielessä sanonta pitää paikkansa, että asenteesta riippuu paljon. Jos rupeaa jotain tekemään ajatellen "ei siitä mitään tule", varma lopputulos on, ettei siitä todella tulekaan mitään. Toisaalta vähempäänkin voi olla tyytyväinen, jos itsellä ei kerta kaikkiaan ole edellytyksiä johonkin, mitä kauheasti haluaisi (minusta ei esimerkiksi olisi ikinä voinut tulla oopperalaulajaa, lahjat eivät yksinkertaisesti riitä - ei silti, että olisin sellaisesta koskaan haaveillutkaan), tai jos olosuhteet tekevät toivomuksen toteuttamisen mahdottomaksi.

Sinun äitisi oli rohkea ja opetti että se mikä on väistämätöntä täytyy hyväksyä. Niin pitää ollakin. On kertakaikkiaan sellaisia asioita joita tapahtuu mutta luulen, että fatalisti romahtaa eikä taistele vastaan vaikka sitten olisi vastassa kuolemaa vähäisempikin asia. Osasinkohan selittää oikein.

• paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

Jokaisella on oma elämä ja tilanteet sen mukaiset, ei kannata kadehtia ketään,
        sen olen huomannut.
        Kiitos itsellesi, ystävä.

• Enkeli-trio
        jassumarketta kirjoitti:

pessimisti,jos uskoo elämän pettävän.
        Fatalistin uskoo kohtaloon,niin hyvään ku pahaan ja ettei ihminen voi sitä muuttaa,mitä tuleman pitää.
        Mää olen hiukka kans fatalisti, mut uskon kyl et valinnoillas ihmine voi muuttaa...
        paljonki, mene ja tiedä ....

• minunkin ..
        Enkeli-trio kirjoitti:

pessimisti,jos uskoo elämän pettävän.
        Fatalistin uskoo kohtaloon,niin hyvään ku pahaan ja ettei ihminen voi sitä muuttaa,mitä tuleman pitää.
        Mää olen hiukka kans fatalisti, mut uskon kyl et valinnoillas ihmine voi muuttaa...
        paljonki, mene ja tiedä ....

mielestäni.
        Eihän fatalisti ole samaa kuin pessimisti.
        Fatalisti ottaa elämän sellaisenaan, kuin uskoo sen olevan etukäteen määrätty, suruineen kuin myös iloineen päivineen.

Itse en usko fatalismiin, miksi muuten ihmiselle olisi annettu järki ja mieli.

• Meriläinen
        jassumarketta kirjoitti:

viima kun ulkona kulkee, ja nyt on melkein maa valkoinen, siis nyt ja melkein. Tunnin päästä voi olla jo toisin :))

Mielenkiinnolla luin noita ajatuksia fatalismista ym. mitä tonne oli tullut.

Elämä on opettanut että hyvin harvoin asiat menee niin kuin olen suunnitellut. Usein ne on menneet täysin pieleen, mikä kuitenkin pitkällä aikavälillä ja loppujen lopuksi on ollut parempi.
        Ihminen tekee aina parhaan valinnan sen hetkisen tiedon ja ajatuksen tai uskon mukaan, tuskin kukaan halusta väärin valitsee, tai tekee hallaa tietoisesti, itselleen (muille ehkä voi jos on senkaltainen luonne)

Elämä antaa, se todellakin antaa ihmiselle jos sen näkee tai haluaa ottaa vastaan.
        Ja sitten tulee se aika kun se ottaa, ottaa omansa pois tai lainansa pois. Kaikkihan on täällä vain lainaa.

Elämä on mielnkiintoista :)))

• hetki kerrallansa
        Paljon nähnyt kirjoitti:

Kunpa muistaisimme olla armollisia ja lempeitä toisillemme. Miksi tuhlata lyhyttä aikaamme täällä torailuun ja ilkeilyyn, se on niin turhaa.

• Alioituksen kysymykseen jokainen vastaa, että itse on onni oman onnensa seppä.
      Kun sitten kysytään, kenelle haluaisit tuottaa epäonnea, pahaa mieltä ja rikkoa jonkun onnellisuuden, ei yhtään kättä nouse. Mutta miten paljon niitä sellaisia onkaan. Ja miten pienillä asioilla se onnentuhoaminen saadaan aikaan. Tässä parin panacodin voimin aikaansaatu viisaus, että kyllä sitä jokainen on vastuussa myös toisten onnesta.
      Sulle vielä erikseen. Yksin on hyvä olla, mutta ilonpitoon tarvitaan AINA kaksi.

• Meriläinen

Nytkin taitaa olla muutama koneella.
        Eli minä olen yksin ja olen hyvinkin iloisesti nauranut täällä tänään.:)))))
        Ja kun kaupoille lähden niin luulen että taas saan jossain vaiheessa naureskella
        Ilo ja onni on ihmisessä itsessään.
        Suru ja murhe on ihmisessä itsessään.
        Joku niistä vain on aina pinnalla ja muut sitten pinnan alla odottavat esiin tulon paikkaa.
        Joku hakee ja näkee tuskaa ja se lisääntyy, kääntämällä ajatuksien suuntaa voisi tuosta samasta ihmisestä tulla onnellinen.

Paranemista sulle sinne lähetän :))

• Meriläinen kirjoitti:

Nytkin taitaa olla muutama koneella.
        Eli minä olen yksin ja olen hyvinkin iloisesti nauranut täällä tänään.:)))))
        Ja kun kaupoille lähden niin luulen että taas saan jossain vaiheessa naureskella
        Ilo ja onni on ihmisessä itsessään.
        Suru ja murhe on ihmisessä itsessään.
        Joku niistä vain on aina pinnalla ja muut sitten pinnan alla odottavat esiin tulon paikkaa.
        Joku hakee ja näkee tuskaa ja se lisääntyy, kääntämällä ajatuksien suuntaa voisi tuosta samasta ihmisestä tulla onnellinen.

Paranemista sulle sinne lähetän :))

Onnestain on puolet sinun. Olen ajatellut, että jos minunkin onnesta joku puolet saa, niin ei se ainakaan voitollaan kehu. Mutta naiset on niin kummallisia ja vähään tyytyväisiä, että niin vain kehuja saan.
        Että ei siitä kaikesta onnesta tarvii vastuuta ottaa, jos vaikka siitä puolikkaasta, se on jo helpompi kantaa:).

• Paljon nähnyt
        k-kotton kirjoitti:

Onnestain on puolet sinun. Olen ajatellut, että jos minunkin onnesta joku puolet saa, niin ei se ainakaan voitollaan kehu. Mutta naiset on niin kummallisia ja vähään tyytyväisiä, että niin vain kehuja saan.
        Että ei siitä kaikesta onnesta tarvii vastuuta ottaa, jos vaikka siitä puolikkaasta, se on jo helpompi kantaa:).

mistä tiedät kuinka paljon voisit toiselle ihmiselle todella merkitä? Älä turhaan väheksy itseäsi. Kun antaa itsestään saa myös monin verroin sitä onnea takaisin. Vaatii kuitenkin sinulta epäitsekkyyttä. Kaikkea ei mitata suinkaan rahassa ja materiaalissa. Elämässä paljon arvoja mitä ei ole ostettavissa. Hyvässä parisuhteessa nämä arvot ovat itseisarvoja. Pysyviä.

• Paljon nähnyt kirjoitti:

mistä tiedät kuinka paljon voisit toiselle ihmiselle todella merkitä? Älä turhaan väheksy itseäsi. Kun antaa itsestään saa myös monin verroin sitä onnea takaisin. Vaatii kuitenkin sinulta epäitsekkyyttä. Kaikkea ei mitata suinkaan rahassa ja materiaalissa. Elämässä paljon arvoja mitä ei ole ostettavissa. Hyvässä parisuhteessa nämä arvot ovat itseisarvoja. Pysyviä.

Tuo huumorilla pistetty heitto tarkoitti enemmänkin ,sitäkun tuo liki 40 vuoden työputki rahan ja mammonan perässä on jättänyt jälkensä, minkä vuoksi noita panacodeja joutuu aina välillä ottamaan. Ja muutenkin reaaliteettejä on hyvä hyväksyä, ettei enää olla rippikoululaisia, eikä edes alle kolmikymppisiä.
        Niillä materiaaliin pohjautuvilla antamisilla ja saamisilla on tässä iässä vähäinen merkitys, liekkö kovin suuri muuloinkaan.

• Paljon nähnyt
        k-kotton kirjoitti:

Tuo huumorilla pistetty heitto tarkoitti enemmänkin ,sitäkun tuo liki 40 vuoden työputki rahan ja mammonan perässä on jättänyt jälkensä, minkä vuoksi noita panacodeja joutuu aina välillä ottamaan. Ja muutenkin reaaliteettejä on hyvä hyväksyä, ettei enää olla rippikoululaisia, eikä edes alle kolmikymppisiä.
        Niillä materiaaliin pohjautuvilla antamisilla ja saamisilla on tässä iässä vähäinen merkitys, liekkö kovin suuri muuloinkaan.

Parhaat ansityövuodet menivät jo. Nyt on mitä on. Ja se kummasti riittää. Enemmän sitä arvostaa aitoa ihmissuhdetta, niin puolisossa kuin ystävissäkin. Valopilkkuna sellaiset pienet jutut elämässä ja hyvät kohtaamiset. Ihmiset tulevat ja menevät elämässä. Parhaat jäävät kuitenkin rinnallesi. Kunnes lähtevät nekin. Ja sinäkin lähdet aikanasi. Kun sen aika on. Niinkuin minäkin;) Valoisin ajatuksin...toivon niin. Turhia surematta.Siinä yhdelle elämälle kylliksi. Eikö vain?,))

• Paljon nähnyt kirjoitti:

Parhaat ansityövuodet menivät jo. Nyt on mitä on. Ja se kummasti riittää. Enemmän sitä arvostaa aitoa ihmissuhdetta, niin puolisossa kuin ystävissäkin. Valopilkkuna sellaiset pienet jutut elämässä ja hyvät kohtaamiset. Ihmiset tulevat ja menevät elämässä. Parhaat jäävät kuitenkin rinnallesi. Kunnes lähtevät nekin. Ja sinäkin lähdet aikanasi. Kun sen aika on. Niinkuin minäkin;) Valoisin ajatuksin...toivon niin. Turhia surematta.Siinä yhdelle elämälle kylliksi. Eikö vain?,))

Jos on yksi iso, eikä sen jälkeen mitään, mitä se sellainen on. Pitäs aina olla vaan isoja, kun ne pienet ei tunnu missään.
        Nyt on vaan sellainen yleinen riittämättömyyden tunne, ettei mikään riitä, eikä milloinkaan ole tarpeeksi hyvin. Siitä kun pääsisi eroon , niin mikä tässä minulla ja monella muullakaan. Jonkun verran olen siitä eroon päässyt (pakosta:) ), mutta vielä sitä tehtävää olisi.
        Näin kuitenkin jatketaan ja toivottavasti hyvää elämää.

• Paljon nähnyt
        k-kotton kirjoitti:

Jos on yksi iso, eikä sen jälkeen mitään, mitä se sellainen on. Pitäs aina olla vaan isoja, kun ne pienet ei tunnu missään.
        Nyt on vaan sellainen yleinen riittämättömyyden tunne, ettei mikään riitä, eikä milloinkaan ole tarpeeksi hyvin. Siitä kun pääsisi eroon , niin mikä tässä minulla ja monella muullakaan. Jonkun verran olen siitä eroon päässyt (pakosta:) ), mutta vielä sitä tehtävää olisi.
        Näin kuitenkin jatketaan ja toivottavasti hyvää elämää.

että jaetaan. Ystävien ja tuttavien kanssa vaikka sitä satoa mitä saadaan. Kysymys ei siitä etteikö olisi kullakin varaa hankkia itse. Vähän sellaista vaihtotaloutta. Se on kummasti lähentänyt ihmisiä. Meillä kun nyt tiedossa valmiiksi paistettu joulukinkku;) Vastalahjana omista palveluista. Minusta tälläinen toiminta että, annat toiselle sen mikä itsellesi ylimääräistä. Niin kummasti sitä valoisuutta ja yhteenkuluvaisuutta tuo. Ihmiset kaipaavat sitä välittämistä. Sitä voi itse kukin omalta osaltaan tehdä. Jos, vai haluaa. Joskus, tuo oman ajan antaminen, on jo sellainen teko.

Auton korjaamisestakaan emme ole vuosiin enää maksaneet. Palvelu sitten vastapalvenuna;) Jokainen osaa jotakin. Jos, ei muuta niin olla kiltti ja ymmärtäväinen toiselle ihmiselle. Sekin on paljon. Ihmiset kaipaavat sitä arjen yhteistoimintaa. Aika monet. Kuitenkin.

• Marlyn

että ihan itselläni,tällä hetkellä.Ketään en voi osoittaa sormella että kun sinä jne.
      Oma valintani myös että elän ja olen yksin,on helpompaa olla näin.

Erosta on kulunut jo jonkin aikaa ja päivä päivältä hengitän yhä syvempään,itsenäisemmin.En silti sulje pois mukavia ihmisiä ympäriltäni,mutta tuntosarveni kehottaa pysymään itsenäisenä.

Voisin sanoa eläväni elämäni parasta aikaa,juuri tässä ja nyt,tällaisena marraskuun lumituiskuisena päivänä ;-))

• Meriläinen

Tuuli on kova täällä ja lunta satoi illalla, (tai räntää joka tippui katolta ikkualaudalle ja pelästytti).
        Nyt ei ole kun vähän valkoista siellä ja täällä.
        Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa :))

• Dorodea

Oli pakko avata ja ihan pakko lukea, nih! :)
      Joo, asiaa puhut ja olis paljonkin juttua tuosta, mutta tyydyn vaan peesaamaan :)

• Meriläinen

Kiitti paljon peesistä.
        Sinä mustikkaan mahtuva :D)))))))

• Dorodea
        Meriläinen kirjoitti:

Kiitti paljon peesistä.
        Sinä mustikkaan mahtuva :D)))))))

Ollos hyvä ja onnellinen. Ja oletkin :)
        Noo, tais tulla pikkasen liioteltua.. kyllä siinä useemman mustikan tarvii, köh.. :D Mutta ei kiinnitetä pikku seikkoihin huomiota :)

• Meriläinen
        Dorodea kirjoitti:

Ollos hyvä ja onnellinen. Ja oletkin :)
        Noo, tais tulla pikkasen liioteltua.. kyllä siinä useemman mustikan tarvii, köh.. :D Mutta ei kiinnitetä pikku seikkoihin huomiota :)

;D))))))))) niin varmaan, mutta taskuun kuitenkin mahdut?

• Dorodea
        Meriläinen kirjoitti:

;D))))))))) niin varmaan, mutta taskuun kuitenkin mahdut?

Juu juu, ilman muuta, taskuun mahdun, kun vaan löytyy sopivan kokoinen tasku :)

• 7+13

ei elämä ole koko ajan yhtä onnea, sitä rakennetaan joka päivä et ois hyvä olla, onnistua.
      On yksittäisiä onnen kiljahduksia, on jaettavia onnen tunteita.
      Onnen avain pitää säilyttää paikassa jota ei toinen voi löytää, jokaisella on omat onnensa avaimet.

Jokainen valitsee omantiensä mitä kulkea, jos tie haaraantuu ihminen kuitenkin valitsee tien josta onnen löytäisi. Se tie voi olla koloja ja säröjä täynnä, oman onnensa kuitenkin jokainen löytävä/haluava joskus löytää. Onnen ei tarvitse olla iso paketti, vaan sitä kerrytetään ajan saatossa, kasvatetaan kuin kukkaa.

• Meriläinen

että pelkkää onnea olis :D)))))
        en voisi kuvitella eihän silloin tietäisi mitä onni on jos ei olisi vastakohtia.
        Pimeys/valo, taivas/maa, ylhäällä/alhaalla, onni/tuska.
        Olisi aika onnetonta jos olisi pelkkää onnea.

Valisematta jättäminenkin on valinta, moni ei sitä oivalla ja siksi jää itkemään.

• Adria

Onni on vähän sellainen 'hötö' juttu jota ei voi samanmittaisesti käsitellä muiden kanssa. Onni miehenä taas edustaa luojakunnan kruunua ja kantakoon he sitä kunnialla.

Onnijuttuihin palatakseni koen onnen olevan helevatun kiva olotila jolla on teflon pinta. Onnen tunne ei välttämättä kai ole sama kuin tunne rakkaudesta. Olen kuullut sanottavan, että rakastaminen on raskasta ja että siitä tilasta siirtyminen mahdollisimman nopeasti todellisen yhteiselon ja onnen rakentamiseen ja siinä tyytyväisenä toistaan kunnioittaen on paljon tavoiteltavampi olotila.

Rakastuminen on hyvä vaihe elämässä joka sitten teettää vähän myöhemmin kaikenlaista kiusaa pienessä ihmismielessä. Rakkauksia saatetaan oikein kaivata ja hakea, unohtaen muut tärkeämmät elämän realiteetit.

• Meriläinen

onnellinen ihan ilman syytä. Alussa kun koin näitä hetkiä yritin analysoida mistä kaikki johtuu, nykyään vain lilluttelen miettimättä onnessani.
        Usein ne tulevat luonnossa, töiden jälkeen kun väsyneenä palaan kotiin ja otan tuon ison kahvikupin käteeni. Joskus joku hyvä levy saa onnentunteen aikaiseksi ja pyörin täällä ympäri huushollia ja laulan mukana.

Joskus tulee mieleen että voishan näitä jakaakin jonkun kanssa, mutta kun ei niin nautitaan yksin.

Rakastuminen, silloin kun saa vastarakkautta (tai luulee saavansa) on todella hyvä tunne.

• on ..

omanlainen, sinulle sopii sinun omasi, minulle minun.
      Onni ei kadehdi, ei loukkaa, ei ole ilkeä, ei häpeä itseään.

Ei ole onnen kaavaa, ei muottia, tultuaankin se voi muuttaa muotoaan.
      Kaksinkin voi toteuttaa itseään, ei pari ole kahlein sidottu, vaan lempein, näkymättömin silkkirihmoin.

Vastuu on aina ihmisellä itsellään.

• Enkeli-trio

mää olen kait joteski "läheisriippuvaine" ku emmää tykkä olla kauvaa yksin.
        Tyyliin ;rakastan ja vihaan,mut jos on pois ,ni kaipaan :)
        Tykkään köhnöttää viärekkäi, vaiks iha hiljaa vaa.Tuikkuje valos.
        Kirjan lukeminenki on kivampaa, ku miäs tuhisee viäres.Kintut on
        hiukka yhres kii jne.Mut se ei onnistukka enää hämärän hyssys :)

• Meriläinen

lause sanoi juuri sen mitä tarkoitin aloituksessani. Vastuu on aina ihmisellä itsellään.

• Meriläinen
        Enkeli-trio kirjoitti:

mää olen kait joteski "läheisriippuvaine" ku emmää tykkä olla kauvaa yksin.
        Tyyliin ;rakastan ja vihaan,mut jos on pois ,ni kaipaan :)
        Tykkään köhnöttää viärekkäi, vaiks iha hiljaa vaa.Tuikkuje valos.
        Kirjan lukeminenki on kivampaa, ku miäs tuhisee viäres.Kintut on
        hiukka yhres kii jne.Mut se ei onnistukka enää hämärän hyssys :)

Jos on löytänyt sen toisen puolikkaansa niin tuohan ihan hyvä asia.
        Onnea teille :))

• kivellä.istuja

Sillä joka 'estää' minua pääsemästä kulloisenkin päivän tai hetken tai pitemmän pätkän onnenlähtehelle. Usein syy on miussa ja siinä että 'kuuntelen' sitä ns. sisäistä puhetta joka syyllistää miuta esim. vanhempien, opettajien ja muiden kanssa-auktoriteettien äänellä: hyi hyi, itku pitkästä jne. Syyllistämisen lisäksi sieltä sisäisestä puheesta löytyy kaikenlaisia vaateita ja toivomuksia ja olettamuksia.

• Meriläinen

Tuo on niin tuttua minulle jostain menneisyydestä.
        Olin "kiltti tyttö" joka aina kuunteli mitä toiset sanoo, auktoriteetteja oli minullakin pilvin pimein ja minun tunteeni eivät merkinneet mitään.
        Kuuntelin ihmisiä ja olin aina käytettävissä kun tarvittiin.
        Kevät on minulle vaikeinta aikaa ja silloin romahdin muutaman kerran.
        Keväällä tuli se tunne että repeän, en kestä enää en jaksa enää. Muutaman kevään kävin näitä tosi syviä kuiluja läpi, tosi pohjalle jossa tuntui ettei päivä enää paista. Mutta kun olin ensimmäisen pohjani käynyt läpi niin seuraavat oli jo helpompia, minulla oli tieto että selviän koska olen ennekin selvinnyt.

Nyt en enää anna "kiltin tytön" tai yhtään minkäänlaisen auktoriteetin, en elävän enkä kuolleen tulla minun onneni eteen.
        Minun onneni on aika tavallista elämää, rauhaa ja hiljaisuutta. Se ei ole extremeä tai jotain suurta ja mahtavaa.
        Minun onneni on toisinaan ihan minun yksin, ja sitten on sitä onnea johon kuuluu omat ihmiset ja ystävät.
        Minun elämääni.

• kawe

aika veitikka........ se on kuin kuohuva shampanja lauloi G. Malmsten
      Jokaisen onneen vaikuttavia tekijöitä on useita. Kuten moni mainitsee me koemme onnen omalla tavallamme. Meillä on aikaa miettiä olemmeko onnellisia ja miten voisin olla vielä onnellisempi.
      Toisaalta me 50 olemme kokeneet jo niin paljon että tiedämme ettei onni ole sampo joka täytetään mukavilla asioilla ja nautitaan hyvän kanssa.
      Miten onni määritellään? Se ei ole niin yksinkertaista, kun kolme ihmistä kertoo miten he sen kokevat, on tasan kolme erilaista näkemystä asiaan. Mitä me opimme, ei mitään, koska onni on henkilökohtainen mielentila. Kukaan muu ei sitä voi tietää tai määrittää.
      On selvää, että omat valinnat ovat vaikuttamassa miten elämä menee, mutta aina sattuma korjaa satoaan ja muuttaa koko pakan.
      Yksi onnen perusta on *rauha omassa mielessä, silloin on vahvempi kohtaamaan sen mitä elämään kuuluu.
      Tuon rauhan löytäminen vie aikaa ja vaatii kyyneleensä joita vuodatetaan niin monien syiden vuoksi.

• Meriläinen

se minulle tärkeä asia.
        Ja sen löytääkseni olen tehnyt työtä, tuskaa ja kyyneleitä on koettu.
        Rauha on nyt ja toivottavasti jatkossakin, elämästä kun ei koskaan tiedä mitä sillä on tarjolla.

Rauha saattaa kadota, senkin olen kokenut. Onneksi löysin sen takaisin, tuskan jälkeen jälleen.
        Näin pyörii maapallo ja ihminen sen mukana.

• HTZA
        Meriläinen kirjoitti:

se minulle tärkeä asia.
        Ja sen löytääkseni olen tehnyt työtä, tuskaa ja kyyneleitä on koettu.
        Rauha on nyt ja toivottavasti jatkossakin, elämästä kun ei koskaan tiedä mitä sillä on tarjolla.

Rauha saattaa kadota, senkin olen kokenut. Onneksi löysin sen takaisin, tuskan jälkeen jälleen.
        Näin pyörii maapallo ja ihminen sen mukana.

Mutta elämänilo ei.
        Korvikkeen saa kirjoittelemalla palstoille.

Näiden kahden suhdetta ajattelisin toiseenkin kertaan.

• Meriläinen
        HTZA kirjoitti:

Mutta elämänilo ei.
        Korvikkeen saa kirjoittelemalla palstoille.

Näiden kahden suhdetta ajattelisin toiseenkin kertaan.

Miten niin ei elämäniloa.
        Korvikkeita mun tielleni on mahtunut paljon, joissa ei ollut elämäniloa. Kaikkea muuta.

• K/K

Mä koitan ny iha selväst kirjotta sul,mehän puhuttii siin ketjus avioliitost ja erostaki muistaakseni.
      Kun ihminen rakastaa toista tai sanotaan ny sillai et kun mä rakastan ja tykkään jostain niin mä haluan et se ihminen hyväksyy munt sellasena ku olen.
      mä puolestani anna sil toisel tilaa olla ja liikkuu,mut olen semmottis lähel et pysty reakoimaa jos apuu ja tukee tarvitaa.
      Mun sanat jotka sinuu pöyristyttivät tarkottavat suomeks sitä et,minuu ei pysty helpolla vieraat masentamaan,mut jos se moite tulee sellasen ihmisen suust jost tykkään se tuntuu pahalle,siin se oli enemppi selittämät.

• Meriläinen

ootinkin koska tulet palstalle :)))
        Mua pöyristyttää:)) monet sanat. Ihan yksittäiset sanatkin ja olen ennenkin jokun lauseen jälkeen tehnyt aloituksen.
        Enkä nyt edes oikeastaan ajatellut sinua, vaikka sinun lauseesi sai mut tekemään tän aloituksen.
        Tästä on tullut mielenkiintoinen ketju joten kiitän sinua syvään, ja niiaan.

Ja ymmärrän hyvin mitä tarkoitat mutta.... siinä on taas se pieni mutta, niinkun aina silloin tällöin on.

Ja tiedäthän että olen onnellinen sinun puolestasi, niinkun kaikkien toisensa löytäneitten puolesta olen.
        Te kuitenkin annatte mulle toivoa että oikeitakin suhteita on olemassa :))

• viivi-amaldiina

ja perheeni vastaavat onnellisuudestani. :)

• Meriläinen

Menit pikkuisen niinkuin sieltä mistä aita on matalin. :)))))
        Vaiko limboamalla ;))))

• viivi-amaldiina
        Meriläinen kirjoitti:

Menit pikkuisen niinkuin sieltä mistä aita on matalin. :)))))
        Vaiko limboamalla ;))))

limbosin.

• En ole oikeastaan koskaan ollut ns.sinkku. Monta vuotta kyllä seurustelin komennustöitä tekevän miehen kanssa, mutta varsinainen sinkku en ole tainnut kyllä olla. Aina on joku jonkunlainen miehenkuvatus ollut kuvioissa, ja erilaisilla menestyksillä. Tota nostaa ja laskee, en kyllä taida oikein ymmärtää, matikka on ollut aina se heikompi puoleni. hih hih

• Meriläinen

Koulussa opetettiin että 1 1=2, muistaakseni.
        Mutta huomasin elämässäni että mulle oli valehdeltu, nimittäin mun laskuopin mukaan 1 1= yksin.
        Näin mulle kävi.

• Meriläinen kirjoitti:

Koulussa opetettiin että 1 1=2, muistaakseni.
        Mutta huomasin elämässäni että mulle oli valehdeltu, nimittäin mun laskuopin mukaan 1 1= yksin.
        Näin mulle kävi.

Sä olet laskenut väärin. 1 1=3 näin mulle kävi ihan yllättäen. Opettaja olikin valehdellut. Ja sit piti itse alkaa vähentään jotain...Heh heh

• Meriläinen
        miljoona kirjoitti:

Sä olet laskenut väärin. 1 1=3 näin mulle kävi ihan yllättäen. Opettaja olikin valehdellut. Ja sit piti itse alkaa vähentään jotain...Heh heh

No sitten meille molemmille oli valehdeltu :)))
        Hyi hyi koululaitosta ;))

• jartsev

• Meriläinen

• ihan itse olevani vastuussa onnestani. Naimisissa olo ja elo pitkässä suhteessa, ei todellakaan ole toistensa nostattamista. Jokainen ihminen on yksilö tässäkin elämäntilanteessa, tukea voi aina toista ja antaa sitä kautta toiselle onnen tunteita, ja välittämistä, muttei koskaan voi toista omistaa ja olla toiselle kaikki, ei myöskään mikään itsestään selvyys. Kaksi erillistä ihmistä, joilla on tottakai, yhteistä paljonkin.

• Meriläinen

Sinäpä sitä tuot esiin mitä minä haen.
        Nimenomaan itse vastuussa, vaikka yhdessä.
        Myös itse vastuussa yksin silloin ei voi sälyttää toiselle, tai toisille.

• Meriläinen kirjoitti:

Sinäpä sitä tuot esiin mitä minä haen.
        Nimenomaan itse vastuussa, vaikka yhdessä.
        Myös itse vastuussa yksin silloin ei voi sälyttää toiselle, tai toisille.

tää nyt vähän vaikea laji,,,, toisaalta, koska parisuhde on kahden ihmisen eloa ja oloa, siinä sitoudut elämään toisen ihmisen kanssa, ja se eläminen kattaa niin paljon kaikenlaista,, laaja alue, kun oikein fundeeraa.
        Mut yksilöitä ollaan kuitenkin:)))

• jokainen lähinnä itse ole oman onnensa seppä. Joskin parisuhteessa sillä toisellakin osapuolellakin jonkinmoinen vastuu on, suhteessa ei voi elää pelkästään itselleen, puolin eikä toisin.

"Sinä olet kaikkeni", "en voi elää ilman sinua". Voisiko nuokin lauseet tarkoittaa ja tulkita useammalla tavalla.
      Jokuhan voi "oikeasti" olla niin riippuvainen toisesta, että tarkoittaa mitä sanoo. Mutta voisiko nuo lauseet olla vain toisesta välittämisen ilmaisu, tarkoittamatta sitä niin sananmukaisesti.

Eihän sinkkuus mitään itsekkyyttä ole. Sinkku toki voi olla itsekäs mutta vielä itsekkäämpi voi olla sellainen parisuhteessa elävä, joka ei ota sitä pientäkään vastuuta toisen osapuolen onnesta.

• Meriläinen

itsekään pidä itseäni itsekkäänä.
        Mietin juuri tänään sitä kun sisaren tyttären kanssa taas juttelin.
        Yleensä ne jotka tuon lauseen lausuvat ovat jotenkin vaikeassa suhteessa itse, eivätkä pääse elämään omansalaista elämää.
        On helppo syyttää toista ihmistä, varsinkin silloin jos itse haluaisi muutosta mutta ei uskalla siihen lähteä.
        Jotkut elävät mieluummin tutussa helvetissä kun lähtevät uusille urille.

• Meriläinen kirjoitti:

itsekään pidä itseäni itsekkäänä.
        Mietin juuri tänään sitä kun sisaren tyttären kanssa taas juttelin.
        Yleensä ne jotka tuon lauseen lausuvat ovat jotenkin vaikeassa suhteessa itse, eivätkä pääse elämään omansalaista elämää.
        On helppo syyttää toista ihmistä, varsinkin silloin jos itse haluaisi muutosta mutta ei uskalla siihen lähteä.
        Jotkut elävät mieluummin tutussa helvetissä kun lähtevät uusille urille.

kanssa olen paininut helvetisti: "Jotkut elävät mieluummin tutussa helvetissä kun lähtevät uusille urille. "

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

kanssa olen paininut helvetisti: "Jotkut elävät mieluummin tutussa helvetissä kun lähtevät uusille urille. "

mikä on pahinta mitä sinulle voi tapahtua, jos lähdet:))

• Meriläinen kirjoitti:

mikä on pahinta mitä sinulle voi tapahtua, jos lähdet:))

mistä?

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

mistä?

Yleensä lähdetään siitä missä ollaan.
        On vaikea lähteä naapurista jos sillä hetkellä onkin omassa kotona.
        Ja tässähän oli kyse sinne uusille urille menosta, eli vastauksen kysymykseen mistä riedät itse parhaiten :))))

• aiju

Ja lässyn lässyn.Olen siis kanssasi aivan samaa mieltä(alittelijan kanssa)Oikein tympäsee nuo tuollaiset sanat,millä ei ensinnäkään ole katetta,muusta puhumattakaan.Sinkkuna kans elelen ja täytyy sanoa,että on ihanan vapaata.Ehkä mun luonteeni ei halua sitoutumista tai olen niin monesti pettynyt,tiedä häntä.Tietenkin pidän miehistä ja mukava olisi kahdestaan tehdä kaikkee mukavaa,mihin ei yksinään osaa tai halua osallistua ja harrastella ym.Toinen olisi eteenpäin tuuppijana.Eiköhän se kohdalle satu,kun sitä vähiten odottaa.Mukaville ihmisille mukavaa talven odotusta.

• Meriläinen

Niin se on tämäkin sunnuntai mennyt tuolla 1900 luvun alussa ja Imatran suunnalla.
        Välillä kahvia keittäen ja ulkona happihypyllä käyden, sitten taas pitkin pituuttaan lukemaan.

• 28??

Joo sitä
      Meriläinen Käyttäjän viestit 29.9.2009 17:28
      paitti sen repussa voi olla naisen kokonen mustikka, mieti vähän kuinka paljon sellainen painaa ja siitä voi lähteä väriä. ;((
      Ei mennä kumpikaan nih.

• 7????

Lainaus näyttää olevan ketjusta "kohtasin tänään kotiovellani".

• Meriläinen

??????????????????????????????????
        Miten tää liittyi mihinkään?

• Meriläinen

Se on hyvä niin tosi elämää :))))))))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe