Itse operaatio meni hyvin ja ohjeita sain sekä apteekista hain Corsodyl merkkistä liousta.
Minulta on yksi viisuadenhammas poistettu ja tikit tuli siihen ja tähän ei, ja en tajunnut kysyä hammaslääkäriltä asiaa syömisen suhteen.
Voiko melko normaalisti syödä?
Jos olette saaneet kurlaus liuosta niin pitääkö se tehdä ainoastaan hampaiden pesun yhteydessä?
Ei tikkejä viisaudenhampaan poiston jälkeen
6
4450
Vastaukset
- pula80
Heippa, alahampaat joutuu useimmiten tikkaamaan, eli jos sinulta on nyt poistettu ylähammas, niin se paranee paljon nopeammin ja ei tarvitse tikkejä.
Syöminen hoituu ihan oman fiiliksen mukaan. Jos tuntuu, että et voi pureskella, tee herkullista sosekeittoa tms. Syömisen jälkeen kannattaa kyllä ainakin purskutella ja puhdistaa hampaat.
Minulta lähti kaikki viisaudenhampaat kerralla pari viikkoa sitten: edelleen on alhaalla kunnon kolot, joihin ruoka jää ikävästi kiinni. Sen kolon puhdistamiseen sain ruiskeen mukaan, eli kannatta kysyä h-lääkäriltä, jos olet epävarma puhdistamisen suhteen.
Mulle sanottiin, että purskutella sais ainakin kolme kertaa päivässä ja kevyt harjaus aina ruoan jälkeen.- mukaan
Ilmeisesti tikkejä laitetaan tarpeen mukaan. Kun minulta poistettiin viisaudenhampaat, mitään niistä ei tarvinnut tikkejä, vaikka jokin oli niin tiukassa että jouduttiin halkaisemaan ennen kuin saatiin pois. Esimerkiksi muita ylähampaita poistettaessa toinen tarvitsi tikit, toinen ei. Minulta on poistettu aika paljon hampaita ja muistaakseni vain kerran on tarvittu tikit.
- rYTTYILIJÄ
mukaan kirjoitti:
Ilmeisesti tikkejä laitetaan tarpeen mukaan. Kun minulta poistettiin viisaudenhampaat, mitään niistä ei tarvinnut tikkejä, vaikka jokin oli niin tiukassa että jouduttiin halkaisemaan ennen kuin saatiin pois. Esimerkiksi muita ylähampaita poistettaessa toinen tarvitsi tikit, toinen ei. Minulta on poistettu aika paljon hampaita ja muistaakseni vain kerran on tarvittu tikit.
hAMMASHARJASTA?
- asdfasdfass
Minulta poistettiin kaikki viisaudenhampaat, tikkejä laitettiin tarpeen mukaan, alas ei tarvinnut laittaa toiselle puolelle ja ylös laitettiin toiselle puolelle.
- pkojijb
jos ei laitettu tikkejä, voi olla hoitovirhe
- jdodöw
Olisiko lanka loppunut???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978