Jos ateistit haluavat hävittää kristilliset arvot maastamme niin silloin on tarjottava parempaa tilalle.
http://www.youtube.com/watch?v=Lo_edXUlrT8
Islam leviää ja kristinusko näivettyy ateismin ansiosta.
Kristillisten arvojen korvaaminen
27
172
Vastaukset
Paras vaihtoehto on, että ollaan kokonaan ilman. Ei mitään uskontoa, ei mitään tuhansista jumalista...se sopii oikein hyvin.
- H3mmo
Uskonto on vähän kuin kallonporaus. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa ihmiset hämmästelevät museossa, kuinka joskus kauan sitten ihmiset olivat sokeita ja pystyivät uskottelemaan itselleen mitä omituisempia taruja täytenä totena. Yleisön selkäpiitä vielä silloinkin karmii ne kaikki älyttömyydet mitä moinen aivopesu ja sokea usko saivat muinoin aikaan.
- Aslak Mustapää
Mitä kristillisiä arvoja nyt ajat takaa?
Lähimmäisenrakkaus ja eettisesti hyvä käytös kuuluvat ihmisen luontaisiin ominaispiirteisiin eikä siihen tarvita kristinuskoa tai islamia.
Lapsikasteen voi korvata nimenantojuhlalla.
Tunnustuksellisen uskonnonopetuksen kouluissa voi korvata elämänkatsomustiedolla ja historialla.
Avioliittoon siunauksen voi korvata halauksella.
Hautaan siunauksen voi korvata asiallisemmalla puheella.
Aseiden siunauksen vo korvata...- kiitos vinkistä
>>Lähimmäisenrakkaus ja eettisesti hyvä käytös kuuluvat ihmisen luontaisiin ominaispiirteisiin eikä siihen tarvita kristinuskoa tai islamia.
- Foulheart
kiitos vinkistä kirjoitti:
>>Lähimmäisenrakkaus ja eettisesti hyvä käytös kuuluvat ihmisen luontaisiin ominaispiirteisiin eikä siihen tarvita kristinuskoa tai islamia.
Omatunto ok nyllä, mutta tuo omantunnon ja jumalan suhde on vähän hatara.
Mistäs sie tuon pahuuden siunaamisen vetäisit? Ja ihan vain tiedoksesi, että Saatananpalvojien tapoihin ei kuulu pahuuden siunaaminen.
"Ihminen joutuu valitsemaan hyvän ja pahan väliltä (aina) ja siksi kristilliset arvot ovat parempi ratkaisu kuin ateismi."
Kun minä joudun valitsemaan hyvän ja pahan, ateismin ja kristinuskon välillä niin valitsen aina ensimmäisen. Ateistin etiikka ja moraali ovat aina puhtaimmat, koska niiden taustapiruna on vain ihminen itse. Ei kirkkoja, paaveja tai jumalia. - Aslak Mustapää
Nykyisten valtauskontojen alullepanijat eivät tietenkään ole olleet aivan idiootteja vaan ovat omineet ihmisille lunontevat perusarvot pohjaksi uskontojen arvoihin. Tällä tavalla ideologia on helppo saada kaupaksi ja pysymään markkinoilla.
Mutta tänä päivänä kuulostaa äärimmäisen naivilta kun joku väittää että eettisesti sovelias käytös olisi tullut ihmisille jonkun satuolennon antamana. Hyvä käytös sattuu olemaan ihmisille ja muillekin laumaeläimille hyödyllinen ominaisuus. Psykopaatteja ilmestyy aina toisinaan, mutta yhteisö hylkii sellaisia eikä ominaisuus siten yleisty. - DIIPAdaapaa
Foulheart kirjoitti:
Omatunto ok nyllä, mutta tuo omantunnon ja jumalan suhde on vähän hatara.
Mistäs sie tuon pahuuden siunaamisen vetäisit? Ja ihan vain tiedoksesi, että Saatananpalvojien tapoihin ei kuulu pahuuden siunaaminen.
"Ihminen joutuu valitsemaan hyvän ja pahan väliltä (aina) ja siksi kristilliset arvot ovat parempi ratkaisu kuin ateismi."
Kun minä joudun valitsemaan hyvän ja pahan, ateismin ja kristinuskon välillä niin valitsen aina ensimmäisen. Ateistin etiikka ja moraali ovat aina puhtaimmat, koska niiden taustapiruna on vain ihminen itse. Ei kirkkoja, paaveja tai jumalia.>> Ateistin etiikka ja moraali ovat aina puhtaimmat, koska niiden taustapiruna on vain ihminen itse.
- kukkulan keisari :)
Aslak Mustapää kirjoitti:
Nykyisten valtauskontojen alullepanijat eivät tietenkään ole olleet aivan idiootteja vaan ovat omineet ihmisille lunontevat perusarvot pohjaksi uskontojen arvoihin. Tällä tavalla ideologia on helppo saada kaupaksi ja pysymään markkinoilla.
Mutta tänä päivänä kuulostaa äärimmäisen naivilta kun joku väittää että eettisesti sovelias käytös olisi tullut ihmisille jonkun satuolennon antamana. Hyvä käytös sattuu olemaan ihmisille ja muillekin laumaeläimille hyödyllinen ominaisuus. Psykopaatteja ilmestyy aina toisinaan, mutta yhteisö hylkii sellaisia eikä ominaisuus siten yleisty.Minua ei ole kukaan kirkko tai ihminen käännyttänyt vaikka olin entinen ateisti.
Arvostan ainakin kristillisiä arvoja.
Ateimissa pönkitetään omaa arvoa (etiikka?) HOKEMALLA MANTRAA että USKOVAT OVAT IDIOOTTEJA. - ja paha
DIIPAdaapaa kirjoitti:
>> Ateistin etiikka ja moraali ovat aina puhtaimmat, koska niiden taustapiruna on vain ihminen itse.
ihminen kykenee molempiin, mutta pyrkii hyvään. Ihmisen pahuudesta löytyy kyl monia todisteita kahden tuhannen vuoden ajalta. Mikä onkaan kestänyt suunnilleen ton ajan.
Perusteluina: Ihminen itse oman tiedon ja maailmankäsityksen kautta käsittää hyvän ja pahan, ei uskonnosta joka on jämähtänyt aikaan joka salli "etnisen puhdistuksen" ja orjuuden, eikä jumalalta joka nämä "kehitti" ja on muuttumaton.
Kristinuskon moraali on alempaa kuin nykyihmisen moraali. Eihän esim uskovat hyväksy erillaisuutta perusteluna "synti". - ...
kukkulan keisari :) kirjoitti:
Minua ei ole kukaan kirkko tai ihminen käännyttänyt vaikka olin entinen ateisti.
Ateimissa pönkitetään omaa arvoa (etiikka?) HOKEMALLA MANTRAA että USKOVAT OVAT IDIOOTTEJA.Kristinuskon moraali on alempi kuin nykyihmisen ja luulisi että jokainen sen tajuaisi. Tietämättömyydessä pysyminen jopa sen vaaliminen on idioottimaista.
Miten ateisti voi kääntyä takaisin uskoon, Millä perusteella? Tunteisiin viittaavat eivät ole hyviä perusteita, vain faktalla tai mahdollisimman todellisella tiedolla voi ateisti alkaa uskoa johonkin jumalaan. DIIPAdaapaa kirjoitti:
>> Ateistin etiikka ja moraali ovat aina puhtaimmat, koska niiden taustapiruna on vain ihminen itse.
"mutta ei yhtään todistetta ateistin TAUSTAPIRUN hyvyydestä."
Jospa yrittäisit ymmärtää että ateistille ei oletusarvoisesti ole taustapirua eikä jumalaa. Joten jos haluaa saada vähänkään asiallista keskustelua aikaan, niin näiden satuhahmojen mainitseminen pitäisi jättää vähemmälle.- Aslak Mustapää
Tuossapa on kaksi väitettä, joiden merkitystä pysähdyin taas pitkästä aikaa miettimään.
1) Hyvä valinta vs. paha valinta
Onko tosiaan niin että jotkut ihmiset kokevat elävänsä tällaisten mustavalkoisten valintojen keskellä? Minä kyllä olen (ehkä sinisilmäisesti) kuvitellut, että muillakin olisi kuten minulla, että valinnat vain pyrkivät luontaisesti painottumaan sinne hyvän puolelle. Olisiko niin että tuo valinnan pakko onkin kristinuskon aivopesuohjelman osanen?
2) Kristilliset arvot vs. ateismi
Edelleenkin aloittajalta odotellaan selvitystä millaisista arvoista on kyse. Eettisten sääntöjen osaltahan kristinusko ei tuo käytökseemme mitään uutta. Ja jos kyse on avioliiton siunaamisesta tai siunaamatta jättämisestä, niin perusteita puoleen tai toiseen ei ole näkyvissä, kun asia rinnastetaan hyvä vs. paha -valintaan. - Aslak Mustapää
kukkulan keisari :) kirjoitti:
Minua ei ole kukaan kirkko tai ihminen käännyttänyt vaikka olin entinen ateisti.
Ateimissa pönkitetään omaa arvoa (etiikka?) HOKEMALLA MANTRAA että USKOVAT OVAT IDIOOTTEJA.Mistäs nyt taioit tuon idiootti-mantran?
I-sanahan esiintyi kyllä tekstissä mutta sangen laupiaassa asiayhteydessä...
Ateismissa ei tarvitse tuollaisia mantroja. Kyllä uskovaiset hoitavat asian esille tuonnin kiitettävästi. - mukaan
Tuossapa on kaksi väitettä, joiden merkitystä pysähdyin taas pitkästä aikaa miettimään.
Onko tosiaan niin että jotkut ihmiset kokevat elävänsä tällaisten mustavalkoisten valintojen keskellä? Minä kyllä olen (ehkä sinisilmäisesti) kuvitellut, että muillakin olisi kuten minulla, että valinnat vain pyrkivät luontaisesti painottumaan sinne hyvän puolelle. Olisiko niin että tuo valinnan pakko onkin kristinuskon aivopesuohjelman osanen?
Edelleenkin aloittajalta odotellaan selvitystä millaisista arvoista on kyse. Eettisten sääntöjen osaltahan kristinusko ei tuo käytökseemme mitään uutta. Ja jos kyse on avioliiton siunaamisesta tai siunaamatta jättämisestä, niin perusteita puoleen tai toiseen ei ole näkyvissä, kun asia rinnastetaan hyvä vs. paha -valintaan.Mitä henkisiä kärsimyksiä ateisteille tulee kun he näkevät ristin esim. koulun seinässä?
Henkiset kärsimykset tulevat aivan muusta. - jokaiselle
Edelleenkin aloittajalta odotellaan selvitystä millaisista arvoista on kyse. Eettisten sääntöjen osaltahan kristinusko ei tuo käytökseemme mitään uutta. Ja jos kyse on avioliiton siunaamisesta tai siunaamatta jättämisestä, niin perusteita puoleen tai toiseen ei ole näkyvissä, kun asia rinnastetaan hyvä vs. paha -valintaan.Parempi on siunata kuin kirota.
- Foulheart
DIIPAdaapaa kirjoitti:
Taustapiru oli tässä asiassa täysin vertauskuvallinen. Lue näin: Ateistin tekoihin vaikuttaa ainoastaan hän itse. Kristityllä aina jumalat sun muut sotkemassa järkevää ajattelua.
- Nalle PuhHuh
mukaan kirjoitti:
Mitä henkisiä kärsimyksiä ateisteille tulee kun he näkevät ristin esim. koulun seinässä?
Henkiset kärsimykset tulevat aivan muusta.ei ristin vaan krusifiksin=ristiinnaulattu verinen mies
alakoulun seinällä. - H3mmo
mukaan kirjoitti:
Mitä henkisiä kärsimyksiä ateisteille tulee kun he näkevät ristin esim. koulun seinässä?
Henkiset kärsimykset tulevat aivan muusta.Ristien vierelle voitaisiin lisätä myös vastaavat islamilaiset uskonsymbolit, tasa-arvon nimissä. Mutta eihän se tietenkään käy, koska hihut repisivät perseensä. "Nyt kristityt pellavapäämme joutuvat helvetiin! Iiiiiik!"
- atte mohammed
Foulheart kirjoitti:
Taustapiru oli tässä asiassa täysin vertauskuvallinen. Lue näin: Ateistin tekoihin vaikuttaa ainoastaan hän itse. Kristityllä aina jumalat sun muut sotkemassa järkevää ajattelua.
Euroopan islamisoituminen on matemaattinen fakta jota mikään ei enää pysäytä. Ja sen saa koko Eurooppa kokea nahoissansa muutaman vuosikymmenen päästä. Osa kokee sen jo tänään, esim Malmö. Kannattaa tutustua termiin White Flight ja mitä se euroopassa tarkoittaa.
Kristinusko ja kristilliset arvot korvataan islamilla ja ateismilla Euroopassa. - elba white
Mutta tänä päivänä kuulostaa äärimmäisen naivilta kun joku väittää että eettisesti sovelias käytös olisi tullut ihmisille jonkun satuolennon antamana. Hyvä käytös sattuu olemaan ihmisille ja muillekin laumaeläimille hyödyllinen ominaisuus. Psykopaatteja ilmestyy aina toisinaan, mutta yhteisö hylkii sellaisia eikä ominaisuus siten yleisty.Länsimainen oikeusjärjestelmämme perustuu Jumalan antamaan kymmennen käskyyn eikä sharialakiin.
atte mohammed kirjoitti:
Euroopan islamisoituminen on matemaattinen fakta jota mikään ei enää pysäytä. Ja sen saa koko Eurooppa kokea nahoissansa muutaman vuosikymmenen päästä. Osa kokee sen jo tänään, esim Malmö. Kannattaa tutustua termiin White Flight ja mitä se euroopassa tarkoittaa.
Kristinusko ja kristilliset arvot korvataan islamilla ja ateismilla Euroopassa."Euroopan islamisoituminen on matemaattinen fakta jota mikään ei enää pysäytä."
Jos se on fakta, niin laita sitten ne faktat näkyviin.elba white kirjoitti:
Länsimainen oikeusjärjestelmämme perustuu Jumalan antamaan kymmennen käskyyn eikä sharialakiin.
Ei perustu.
"1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Ei löydy oikeusjärjestelmästämme.
"2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä."
"3. Pyhitä lepopäivä."
"4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi."
"5. Älä tapa."
On ollut lakina jo ennen kymmentä käskyä ja kulttuureissa, joissa ei edes ole abrahamilaisia uskontoja edustettuna kuin marginaalisesti.
"6. Älä tee aviorikosta."
"7. Älä varasta."
On ollut lakina jo ennen kymmentä käskyä ja kulttuureissa, joissa ei edes ole abrahamilaisia uskontoja edustettuna kuin marginaalisesti.
"8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi."
"9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta."
"10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu."
Ei löydy oikeusjärjestelmästämme.- ....
homoviha "kristilliseen lähimmäisen rkkauteen"?
- ..
Voi sentään.
- Phoebus
Yleensä en alatyylistä perusta, mutta tuo video pisti kyllä nauramaan vedet silmissä. Kiitoksia linkistä.
Voi olla, että islam leviää. Se ei kuitenkaa eroa mistä tahansa muusta fundamentalismista. Yhtä pahoja ovat kaikki ryppyotsat.
Luullakseni islamkaan ei kestä länsimaista, maallistavaa kulttuuria sen paremmin kuin kristinusko. Hulluimmat tulevat aina vaan hullummiksi, mutta uskovien pääosa maallistuu.
Olisi mukava ajatella, että koulutus ja maailmankuvan avartuminen matkailun ja joukkoviestimien ansiosta saisivat ihmiset ajattelemaan itse omilla aivoillaan, mutta ansio maallistumisesta taitaa mennä viihdeteollisuuden piikkiin. On niin paljon muuta kivempaa tekemistä, että kirkossa pitkästyminen ja paatoksellinen ylistäminen jäävät hopealle. - H3mmo
Ensin te uskovat selitätte, että me ateistit olemme vain äänekäs, mutta voimaton pieni vähemmistö. Kuitenkin seuraavaan hengenvetoon syytätte meitä kristinuskon tuhoamisesta ja islamin leviämisen avustamisesta. Miten näin pieni ja voimaton vähemmistö voi näivettää maailman suurimman uskonnon ja auttaa toiseksi suurinta leviämään?
Jos pystymme näivettämään maailman suurimman uskonnon, niin ei kai se toiseksi suurinkaan tuota ongelmia. ;) lähimmäistäsi on juutalainen käsky, jonka kristityt ovat omineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1022262
- 1291428
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231420Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau301365- 681243
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371078- 89995
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56944- 122821
- 82806