Pissalle kerran päivässä

Sleepless At Night

Minulla on ollut ongelma virtsaamisen kanssa jonkin aikaa.
Saatan käydä vain kerran päivässä pissalla, joskus harvemmin. Rakko ei siis ole räjähtämäisillään kokonaisen päivän jälkeen, vaan virtsaa tulee silloin aivan normaalin verran.
Olen alkanut juomaan vettä ja muita nesteitä enemmän kuin normaali ihminen päivässä; silti virtsan määrä on sama.
Haluaisin tietää, mihin kaikki tuo juomani neste varastoituu? Voisiko munuaisissani olla jotain vialla?

5

2969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ureter

Vähävirtsaisuus voi olla taudinkin oire, muistaakseni kilpirauhaseen liittyen. Minulla tällainen periodi tulee kuin juna talvisaikaan ja tasaantuu sitten aikanaan.
      Olen tulkinnut vaivani siten, että janon tunne voi olla vähäinen talvella, mutta nesteen todellinen tarve silti suurikin mm kuivan pakkasilman takia. Hengitys haihduttaa osan ilmaan.
      Olin hyvin huolissani, mutta rupesin pitämään pissapäiväkirjaa. Mittasin tuottamani määrän ja totesin sen sittenkin normaaliksi. Ainakin joillakin hedelmillä voi edistääkin virtsan tuotantoa, esim omenilla.
      Oletko tarkkaillut virtsan väriä? Se kertonee jotain sen väkevyydestä ja mahd nestevajauksesta. Jos pelkäät veden varastoitumista voinee henkilövaaka kertoa siitäkin. Minä menin lopulta lääkäriin ja sain normaalin tuloksen.

• Anonyymi

Jos alle 4d päivässä niin on virtsan eritys pienentynyt. Normaali määrä on noin 0.8-2l

• Anonyymi

Jos saunoo paljon tai muuten hikoilee niin virtsaa ei tietenkään erity yhtä paljon. Itselläkin voi mennä iltapäivään seuraavana päivänä jos saunonut paljon, eikä muutenkaan tarvitse heti aamulla käydä pissalla, vaikka jotkut väittää että on parempi pissata heti aamulla. Isompi riesa jos joutuu yöllä käymään, rakkoa kannattaa totuttaa ettei käy jatkuvasti vessassa. Yleensä riittää että juo kun janottaa, pelkkä muoti pitää vesipulloa mukana joka paikassa.

• Anonyymi

Mene lääkäriin tutkituttamassa asia, se voi olla ihan korjattavissa.
      Verikoe näyttää jos tarvitset lääkityksen .

• Anonyymi

Vastasit 13 vuotta vanhaan viestiin.Eiköhän aloittaja ole käynyt lääkärissä jo asia on vaivannut mieltä eikä odota että joku vastaa täällä 13 vuotta myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe