Voiko 115/75 verenpaine aiheuttaa huimausta, vai onko syy jossakin muualla?
Minua vaivaa huimaus, jota on kestänyt jo n. vuoden. Veriarvot ovat ok, ruokatavat hyvät, liikuntaakin harrastan enkä ole raskaana ja poskiontelotkin on vasta röntgattu, eli syy ei ole niissäkään.
Hartiat ovat toisinaan jumissa (kuten varmasti kaikilla opiskelijoilla) mutta ei erityisen paljon.
Olisiko ideoita, mistä huimaus voisi johtua?
Kiitoksia vastauksista
matala verenpaine, huimaus?
13
7078
Vastaukset
- Opiskelija
Hei
Mulla on verenpaine samaa luokkaa kun sinulla. Äitini puolelta kaikilla on todella alhainen. Joskus se aiheuttaa huimausta. Tuskin sairas olet jos veriarvotkin ovat normaalit.
Olen itsekkin opiskelija ja hartiat ovat jumissa usein. Käyppäs hierojalla. Olo paranee ainakin hetkellisesti. Sen jälkeen venyttelet säännöllisesti. Huimaus voi johtua kireistä hartioista, veri ei pääse kunnolla päähän.- sairasko?
Hei!
Käyn selkäni takia säännöllisesti naprapaatilla ja fysioterapiassa, molemmat hoitavat myös hartioitani. Selkäni takia teen myös lähes päivittäin lihasliikkeitä venytystä kotona. Lisäksi saan täällä kotona hierontaa lähes joka päivä. Ja silti huimaus vaan jatkuu.
Enkä ole pannut merkille, että se olisi voimakkaampaa esim. niinä viikkoina, jolloin kouluhommia (eli istumista, kirjoittamista) olisi ollut enemmän. Mutta yksi syy huimaukseen saattaa tietysti olla jumissa olevat syvälihakset.
Tuskin minä sairas olen, ainakaan verenpaineen puolesta, sillä alle 120/80 :han on ideaali. Pah! Sanon minä! Mikä ideaalitila se semmonen on, että jatkuvasti huimaa? ;)
Kiitos kuitenkin neuvoista. - Jenni
sairasko? kirjoitti:
Hei!
Käyn selkäni takia säännöllisesti naprapaatilla ja fysioterapiassa, molemmat hoitavat myös hartioitani. Selkäni takia teen myös lähes päivittäin lihasliikkeitä venytystä kotona. Lisäksi saan täällä kotona hierontaa lähes joka päivä. Ja silti huimaus vaan jatkuu.