Voiko 115/75 verenpaine aiheuttaa huimausta, vai onko syy jossakin muualla?
Minua vaivaa huimaus, jota on kestänyt jo n. vuoden. Veriarvot ovat ok, ruokatavat hyvät, liikuntaakin harrastan enkä ole raskaana ja poskiontelotkin on vasta röntgattu, eli syy ei ole niissäkään.
Hartiat ovat toisinaan jumissa (kuten varmasti kaikilla opiskelijoilla) mutta ei erityisen paljon.
Olisiko ideoita, mistä huimaus voisi johtua?
Kiitoksia vastauksista
matala verenpaine, huimaus?
13
7078
Vastaukset
- Opiskelija
Hei
Mulla on verenpaine samaa luokkaa kun sinulla. Äitini puolelta kaikilla on todella alhainen. Joskus se aiheuttaa huimausta. Tuskin sairas olet jos veriarvotkin ovat normaalit.
Olen itsekkin opiskelija ja hartiat ovat jumissa usein. Käyppäs hierojalla. Olo paranee ainakin hetkellisesti. Sen jälkeen venyttelet säännöllisesti. Huimaus voi johtua kireistä hartioista, veri ei pääse kunnolla päähän.- sairasko?
Hei!
Käyn selkäni takia säännöllisesti naprapaatilla ja fysioterapiassa, molemmat hoitavat myös hartioitani. Selkäni takia teen myös lähes päivittäin lihasliikkeitä venytystä kotona. Lisäksi saan täällä kotona hierontaa lähes joka päivä. Ja silti huimaus vaan jatkuu.
Enkä ole pannut merkille, että se olisi voimakkaampaa esim. niinä viikkoina, jolloin kouluhommia (eli istumista, kirjoittamista) olisi ollut enemmän. Mutta yksi syy huimaukseen saattaa tietysti olla jumissa olevat syvälihakset.
Tuskin minä sairas olen, ainakaan verenpaineen puolesta, sillä alle 120/80 :han on ideaali. Pah! Sanon minä! Mikä ideaalitila se semmonen on, että jatkuvasti huimaa? ;)
Kiitos kuitenkin neuvoista. - Jenni
sairasko? kirjoitti:
Hei!
Käyn selkäni takia säännöllisesti naprapaatilla ja fysioterapiassa, molemmat hoitavat myös hartioitani. Selkäni takia teen myös lähes päivittäin lihasliikkeitä venytystä kotona. Lisäksi saan täällä kotona hierontaa lähes joka päivä. Ja silti huimaus vaan jatkuu.
Enkä ole pannut merkille, että se olisi voimakkaampaa esim. niinä viikkoina, jolloin kouluhommia (eli istumista, kirjoittamista) olisi ollut enemmän. Mutta yksi syy huimaukseen saattaa tietysti olla jumissa olevat syvälihakset.
Tuskin minä sairas olen, ainakaan verenpaineen puolesta, sillä alle 120/80 :han on ideaali. Pah! Sanon minä! Mikä ideaalitila se semmonen on, että jatkuvasti huimaa? ;)
Kiitos kuitenkin neuvoista.Oletko varma ettei näössäsi ole mitään vikaa? Esim taittovika? Sekin voi aiheuttaa huimausta
- sairasko?
Jenni kirjoitti:
Oletko varma ettei näössäsi ole mitään vikaa? Esim taittovika? Sekin voi aiheuttaa huimausta
Hei!
Juu, taittovika on - korjattu.
Minulla on lasit ollu noin kaksi ja puoli vuotta, ja viimeksi syksyllä kävin näöntarkastuksessa. Joten kait se silloin olisi selvinnyt, jos tilanne olisi muuttunut?
Mutta tuo on tietysti yksi mahdollisuus, ja mikäli muuta vikaa ei löydy, niin täytynee tilata uusi aika optikolle.
Entäs voisiko esim. huono purenta aiheuttaa huimausta?
- Huimausta
Hei,
Voipi olla aika henkilökohtaista missä verenpainelukemissa kellekin tulee huimausta, mutta itselläni huimausta tulee vasta kun verenpaineet on alle 100/50. - Sanna
Mulla on verenpaine samoissa kun sulla ja usein kun nousee nopeesti ylös, huimaa. Siitä sen tietää, että se johtuu nimenomaan verenpaineesta.
Olisko oire psykosomaattinen? Jonkinlainen paniikkihuimaus?- sairasko?
Hei!
Mulla ongelma esiintyy lähinnä kun ole seissyt jonkin aikaa, esim. ruokaa laittaessa. Eli ilmeisesti veri ei kierrä tarpeeksi kun lihakset on pitkään paikallaan, tai sitten verenpaine ei jaksa työntää verta aivoille asti :)
Kyseessä tuskin on mikään psyykkinen juttu, eikä varsinkaan mikään paniikkihuimaus. Oletan, että tuolla tarkoitat paniikkihäiriöön liittyvää oiretta. Olen näytellyt 6-vuotiaasta asti, rakastan esiintymistä, en pelkää sosiaalisia tilanteita ja kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa on parasta mitä tiedän. Vai tarkoititko tuolla psykosomaattisuudella kenties jotain muuta?
Kiitos kuitenkin ajatuksistasi.
- vatsallaan?
Miten nukut? Tasapainoelin on kuulemma niskan ylänivelen tuntumassa, ja jos nukut esim. vatsallaan paljon, niska on liian kauan kääntyneenä sivulle ja tämä aiheuttaa häiriötä tasapainoelimeen, mikä aiheuttaa huimausta.
Väärä purentakin voi aiheuttaa huimausta, jos esim. narskuttelet yöllä tai puret hampaita tiukasti yhteen. Purentalihakset ovat tasapainoelimen lähellä ja voivat siis aiheuttaa harmia. Kannattaa käydä hammaslääkärillä. Esim. yöllä käytettävä purentakisko voi auttaa.- sairasko?
Hei!
Nukun vatsallani tai kyljelläni, joten tuo voi olla mahdollinen syy.
Kävin eilen lääkärillä ja hänen mielestäni oireet eivät sovi tasapainoelimen aiheuttamaan huimaukseen, vaan luultavasti syy löytyy verenkierrosta.
Olen jo jonkin aikaa miettinyt, onko minulla purentavika. Kävin viime viikolla hammaslääkärillä tarkastuksessa, ja kerroin tästä. Hänen mielestäni jotku nivelet tms. olivat hieman kireillä, joten ensi käynnin aikana tarkistetaan mun purentaa hieman tarkemmin. Ehkä syy ei olekaan verenpaineessa tai kireissä lihaksissa vaan purennassa :)
Kiitos ajatuksistasi! - vatsallaan?
sairasko? kirjoitti:
Hei!
Nukun vatsallani tai kyljelläni, joten tuo voi olla mahdollinen syy.
Kävin eilen lääkärillä ja hänen mielestäni oireet eivät sovi tasapainoelimen aiheuttamaan huimaukseen, vaan luultavasti syy löytyy verenkierrosta.
Olen jo jonkin aikaa miettinyt, onko minulla purentavika. Kävin viime viikolla hammaslääkärillä tarkastuksessa, ja kerroin tästä. Hänen mielestäni jotku nivelet tms. olivat hieman kireillä, joten ensi käynnin aikana tarkistetaan mun purentaa hieman tarkemmin. Ehkä syy ei olekaan verenpaineessa tai kireissä lihaksissa vaan purennassa :)
Kiitos ajatuksistasi!Itse sain avun huimaukseen ja niskan/ kasvojen kipuun ja kireyteen vähitellen. Ensin hampaideni purenta hiottiin mahdollisimman kohdalleen, sitten käytin purentakiskoa 3 vuotta öisin ja sain kasvojumppaohjeet.
Hammaslääkärini kehotti lopulta menemään fyskaaliseen tutkimukseen, koska oli sitä mieltä, että narskutteluni johtui niskasta.
Niskani tutkittiin ja todettiin, että ylänivel on liian liikkuva/ löysä, ja tämä aiheutti narskuttelua. Yritin siis öisin purra hampaitani yhteen saadakseni tukea liian löysälle niskanivelelle (nukuin mahallaan silloin).
Vatsallaan nukkuminen kiellettiin kohdallani kokonaan ja sain niskaa vahvistavat jumppaohjeet. Tämä auttoi ja jätin lopulta purentakiskon pois, kun se tuntui hankalalta.
Toivottavasti sinun ongelmasi löytyy ja saat avun!
- vesaasve
olin väärällä sivulla en ole kiinnostunut kommenteista
Itelläki oli verenpaine ja huimaus ongelmia ja sitten minulle tarjottiin jotain luontaistuotetta Bio-Paine, vetäsin sitä muutaman paketin ja huomasin että se auttoi.. Suosittelen ainakin kokeilemaan!! itse tilasin luontaistuntijat verkkokaupasta. osoite : luontaistuntijat.fi
- lilli1234
moi! minulla on alhaiset verepaineet ja välillä kun yläpaine menee alle 100 niin silloin tulee pää kipeeksi ja huimaa. kun menee tuonne 90 yläpaine niin välillä lattia "keinuu". en pysty autolla ajaan enkä pyörällä silloin kun huimaa. mun käskettiin syömään salmiakkia, kahvia juomaan jotta paineet nousisivat, ei ole auttanut mulle ainakaan. olen myös sairastanut asentohuimauksen, se on niin kova huimaus ettei sitä voi verratakkaan tuollaiseen. asentohuimauksessa yksinkertaisesti sulla lähtee kuin karuselliin maailma... tupakka ja alkoholin pitäisi nostaa paineita, nekään ei ole vaikuttanut minulla ainakaan. tympeä vaiva, mutta sen kans oppii elämään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041761
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1401484
- 981430
- 781361
- 1191219
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741121- 691021
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18995- 38992