Kiertäjäkalvosin kipeänä

kaipaa kuntosalia

Olen ilmeisesti tulehduttanut kiertäjäkalvosimeni kuntosalilla, vaiva on jo jonkin aikaa ollut ja olen ollut lääkärillä näyttämässä. 4 vkoa reenitaukoa takana, ja paremmaksi ei ole mennyt. Olkapää sallii yllättävän paljon liikeratoja, mutta pienellä kuormalla sattuu jo äkkiä, saati että kuvittelisi esimerkiksi treenaavan olkapäitä käsipainoilla. Fysioterapeutilla on aika kuuden viikon päästä, mutta osaako joku kertoa kuntouttavia liikkeitä, joita voisi tehdä kotioloissa? Minkälaisia vaivoja muilla on ollu kiertäjän kanssa, kuinka kauan on mennyt, että on parantunut?

14

7071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Total-lifter

Kiertäjäkalvo-vaivat häipyi sen siliän tien, kun aloitin niitten säännöllisen jumppaamisen kuminauhoilla, ja lopetin olkapäitten turhan rääkkäämisen.

Tai noh, EI "sen siliän tien", kyllä siinä meni jonkin aikaa, ennen kuin kivut hävisi.

• 65-v

Nuorena tietämättäni hankittu olkapäävamma alkoi vaivaamaan lähestyessäni 6-kymppiä.

Sain jumpparilta ohjeet ja kumilenksut joiden kanssa kuntoutin olkaani, myös terveempää, ohjeiden mukaan pari kuukautta.

Olkapää kuntoutui ja samoja aikoja muutimme lähelle keskustan kuntosalia.
      Menin sinne lähinnä kuntouttamaan leikattua polveani mutta siinä ohessa aloitin varovaisesti tekemään muutakin.
      Osa voimatasosta palautui ja ryhdyin mm. vetelemään raakoja tempauksia ja lisäpainoleukoja.
      Rinnalle-ja maastavedot tulivat mukaan pienten painojen kyykkäämisen ohella.
      Myös pystypunnerrusta.

Söhläsin hölmöyttäni olkani leikkauskuntoon.
      Vanhat, myöhemmin oireilleet vammat näkyivät uusien lisäksi.

Leikkauksen jälkeen meni puoli vuotta ennenkuin pystyin nostamaan edes 20kg:n levyn kahdella kädellä.

Nyt asiaan!
      Googlasin kiertäjäkalvosimen ja olen nyt salilla aina käyttänyt vähintään 5-minuuttia olkapäiden lämmittelyyn 5-minuuttia souteluun pikku hien saamiseksi.

Kunhan saat olkapääsi kuntoon niin hoida helkutissa niiden lämmittely KUNNOLLA vaikka tuntuisi miten turhauttavalta!

Toivottavasti sinulla on pelkkä tulehdus ilman pysyviä vaurioita.
      Minulle tehtiin 4-aukkoa.
      Titaaniankkureita joihin kiinnitettiin lyhennettyä jännettä, möyhennettiin pois joku irtopaakku, hiottiin jänteitä, hoonattiin jännetupet ja taltattiin pyöreäksi joku terävä luun pää.

En muuten enää tempaa, en vedä leukaa lisäpainoilla enkä tee dippiä.
      Pysty- ja vauhtipunnerrukset sujuvat työntöjen ohella.
      Mavessa ei ole muuta ongelmaa kuin voiman puute.
      Kyykyt edestä.
      Näitäkin täytyi ryhtyä varovasti tunnustelemaan puolen vuoden kuntoutuksen jälkeen.

Putkivempeleitä olen ottanut mukaan täydentämään rajallista liikevalikoimaani.

Mutta olkapäiden perusteellinen, järkevä voimistelu riittävän usein ja aina treenin aluksi vaikka ei tuntuisikaan välttämättömältä.
      Saattaa säästää meikäläisen kaltaiselta revohkalta myöhempinä vuosina.

.

• laihukainen 124kg

penkki poisssssssss. kierjäkalvosiimii voi treenata ainaki useemmin ku penkkii ja monel taval.

• 563tr

repijä enkä rikkonut koskaan. monipuolisuus a ja o

• Sitten kun

saat kiertäjäkalvosimesi kuntoon, niin tee pystypunnerrusta ainoana punnerrusliikkeenä. Ennen penkkipunnerruksen yleistymistä kiertäjäkalvosinvaivat olivat lähes tuntemattomia voimailijoilla.

• kaipaa kuntosalia

Olen aina ymmärtäny antaa arvoa perusteelliselle lämmittelylle ennen kuin mitään aletaan tekemään. Penkkiä olen ennenkin miettinyt, vaikkakin olen pyrkinyt sen kanssa aina olemaan fiksu, että se on liike joka vielä voi kostautua olkapäille.. Ajattelin viikon parin päästä lähte salille kokeilemaan ja kuntoittamaan kiertäjää, oli sen kunto mikä tahansa. Penkin unohdan hyvin mielin ennen kuin homma on hoidettu ja olkapää kestää jo normaalisti. Tai toivottavasti kuntoutuu siihen kuntoon, että pystyy vielä ykkösiä ottamaan. Kumilenksuja kokeilin kaverin luona, ja tuntuivat hyvältä tähän.

Röntgentulokset näyttivät normaalilta, syytä ei siis tarvitse sieltä hakea, vaan kyseessä tulehdus. Tai näin olen ymmärtänyt. Joku puhui dipistä, en ole koskaan tehnyt enkä suosittele raiskaamaan olkapäitä sen liikkeen kanssa :) samaan kastiin kuuluu tyyliin pystysoutu ym..

• täytyy huolehtia

siitä, että suoritus on teknisesti suoritettu oikein. Liike on muuten ihan ykkösluokkaa.

• 311111111111

Mulla repesi osittain vasemman olkapään ulkokiertäjä. Kipu (ja treenitauko) kesti yli vuoden. Jossain vaiheessa se sitten meni ohi. Aloittelin varovasti etunojapunnerruksilla yms. Tästä aikaa jo 7 vuotta ja nykyään penkkaan ihan täysillä ja teen ennätyksiä. nykyään kuminauhajumpat kiertäjille kuuluu viikottaisiin treeneihin.

• benderr
      • Penkkipunnertajakin

Mulla kiertäjäkalvosimen kanssa ongelia pitemmän aikaa. Kävin ortopedilla joka määräsi magneettikuvauksen. Kävin kuvassa ja ortopedilla uudestaan, joka totesi ettäolkapäässä jonkinlainen "pinne". Pisti kortisonipiikin ja
        määräsi fysioterapeutille 12 X. Kävin selkäcenterissä pari kertaa ja sain ohjeet olkapään ja kiertäjäkalvosimen
        "kuntouttamiseen". Ongelmat hävisivät ja olen koko ajan normaalisti tehnyt penkkiä ja dippiä yms harjoittelua. Prosessi kesti nin pari viikkoa ja siitä on nyt aikaa pari kuukautta ja olkapää on ihan kunnossa
        edelleen.

• neuvoa,neuvoa
        Penkkipunnertajakin kirjoitti:

Mulla kiertäjäkalvosimen kanssa ongelia pitemmän aikaa. Kävin ortopedilla joka määräsi magneettikuvauksen. Kävin kuvassa ja ortopedilla uudestaan, joka totesi ettäolkapäässä jonkinlainen "pinne". Pisti kortisonipiikin ja
        määräsi fysioterapeutille 12 X. Kävin selkäcenterissä pari kertaa ja sain ohjeet olkapään ja kiertäjäkalvosimen
        "kuntouttamiseen". Ongelmat hävisivät ja olen koko ajan normaalisti tehnyt penkkiä ja dippiä yms harjoittelua. Prosessi kesti nin pari viikkoa ja siitä on nyt aikaa pari kuukautta ja olkapää on ihan kunnossa
        edelleen.

tasapenkkiä ei pysty tekee lainkaan,pikkasen vinossa kulmassa jotenkuten,kyrsii miestä kun rauta ei
        paina näpeissä mut etuolat kuin puukkoa lyötäis,kele.
        Siis ehkä kiertäjäkalvot,näkeekö magneettikuvauksella,ei huvittais arvauskeskuksiin mennä tunnusteltavaksi ja burana lepoa 'vinkkejä' kuullostelemaan.vai onko jollain levolla(kuinka pitkällä)vaiva
        häipynyt?
        Punnerukset out,vipareita pikkuisilla helistimillä,isoilla sattuu niin s***nasti,ristitaljaa,p-deckiä pystyy
        kyllä tekee.

• estimeitti
        neuvoa,neuvoa kirjoitti:

tasapenkkiä ei pysty tekee lainkaan,pikkasen vinossa kulmassa jotenkuten,kyrsii miestä kun rauta ei
        paina näpeissä mut etuolat kuin puukkoa lyötäis,kele.
        Siis ehkä kiertäjäkalvot,näkeekö magneettikuvauksella,ei huvittais arvauskeskuksiin mennä tunnusteltavaksi ja burana lepoa 'vinkkejä' kuullostelemaan.vai onko jollain levolla(kuinka pitkällä)vaiva
        häipynyt?
        Punnerukset out,vipareita pikkuisilla helistimillä,isoilla sattuu niin s***nasti,ristitaljaa,p-deckiä pystyy
        kyllä tekee.

mitä olkapään kiertäjäkalvoille voi tehdä,onko joku leikkaus? estimeitti paljon maksaa hoitaa?

• Riippuu
        estimeitti kirjoitti:

mitä olkapään kiertäjäkalvoille voi tehdä,onko joku leikkaus? estimeitti paljon maksaa hoitaa?

miten paha vaivasi nyt on.

• 66-v
        estimeitti kirjoitti:

Erään kaverini olkapään jänteet hiottiin ja jännetupet hoonattiin tähystämällä.
        Viikon kuluttua kaveri oli jo salilla treenailemassa tosin olkapäätään varoen.
        Käsittääkseni kunnallisesti toteutettuna koko hoito jäi alle 100E:n.

Itseltäni siirrettiin jänteen pää titaaniankkuriin.
        Joku irtomöykky möyhennettiin pois ja terävä luun pää taltattiin pyöreäksi.
        Jänteiden hionta ja tuppien hoonaus.
        Koko höskä ensimmäisestä lääkärikäynnistä ( yksityinen ) Eiran leikkauksesta kotiin kuskatuksi huiteli lähempänä 4000E:a.
        Puoleen vuoteen ei kärsinyt edes käsitellä kahdella kädellä 20kg levyä.
        Nyt on muuten hyvässä kunnossa mutta tempauksen olen saanut unohtaa ja leuanvedoissa alariipunnassa (suorana) olkapää klonksahtaa.

Varmaan kalvosimen nivelsiteistä löytyy suurempiakin hommia.

Lekuriin ja kuvauksiin!
        Pelkkä röntgen ei välttämättä paljasta vielä mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      26
      3214
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2359
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      76
      2252
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1991
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1643
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      45
      1489
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1406
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1295
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      119
      1159
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1116
    Aihe