Varokaa kuskeja joilla vakuutus Pohjolassa!Vaimoni kauppareissu päättyi eilen siihen että toinen peruutti automme kylkeen!Peruuttajalla vakuutus Pohjolassa!Autokorjaamon mukaan korjaaminen vie 5--7 arkipäivää!!Vaimoni käyttää autoa lasten hoitoon viemiseen sekä työmatkaan!Pohjola-vakuutus ei korvaa sijaisautoa vaikka olemme syyttömiä??
Pohjola vakuutusyhtiö!
9
4363
Vastaukset
- vakuutettu
Ikävä kyllä, vakuutusyhtiö ei maksa sijais autoa.
Keskeytynyt matka muistaakseni korvataan (halvinman mukaan).
Siis jos olet menossa lappiin laskettelemaan, maksetaan matka (lappiin) asuinpaikkaan, ei muuta.
Kulje nyt sitte mäkeen ja takas jollakin, puhumattakaan kotiin tulosta.
No, kuka käski olla alla, ku joku muu halus olla just siinä silloin...
No, vakuutuksia on erilaisia, itselle! - kaikilla
vakuutusyhtiöillä, sijaisautoista on ihan samat säännöt. Itse sinun pitää keskeytysvakuutus ottaa jos haluat aina auton allesi.
- Väärä kohde
Ei tuo sijaisauton saamattomuus ole vakuutusyhtiöstä kiinni, vaan siitä, miten kattava vakuutus on otettu.
Jos on "säästänyt" ja ei ole ottanut keskeytysvakuutusta Kaskoonsa, niin ei mikään vakuutusyhtiö sitä sijaisautoa anna. - Pohjolan asiakas...
...jos on tullut säästettyä vakuutuksessa sen verran, että keskeytysvakuutus on jäänyt pois.
Itse sain vastapuolen vakuutusyhtiöltä seisonta-ajalta n. 8 €/päivä ja omasta (Pohjola) muutaman kympin päivältä. Ihan hyvän tilin nettosin, kun pärjäsin kaverien kyydillä. Niin ja olin syytön koko kolhuun.- ihan jees yhtiö
auto hyytyi kesken matkan ja pohjola maksoi vuokra-auton kitisemättä ja ilman byrokratiaa.
- ohjeet olemassa
Tuossa tapauksessa kyse on vastapuolen liikennevakuutuksesta.
Kaikki vakuutusyhtiöt soveltavat liikennvahinkolautakunnan ohjeita ja lakia määritellessään, korvataanko
sijaisauto korjauksen ajaksi vai ei.
Sijaisautokorvauksen edellytyksenä on käytännössä se, että joko tarvitsee autoa työtehtävien hoitamiseen tai autottomuus aiheuttaa kohtuutonta haittaa (esim. matka-aikojen pidentyminen tuntuvasti). Nähtävästi tästä ei ollut kyse kohdallasi tai et osannut sitä riittävästi perustella.
Omalla kohdala, kun Pohjolassa vakuutettu autoilija kolhi perheen toista autoa, ongelmia ei ollut. Molempien autojen vakuutukset ovat minun nimissäni ja omalla kohdallani tuo "tarvitsee autoa työssään" - ehto täyttyy. Eli vaikka kolhittu auto sattuikin olemaan vaimon käytössä ollut, asia hoitui yhdellä puhelinsoitolla eikä Pohjola edes alkanut räpistä siitä, että minulla on joka tapauksessa tuo toinen auto käytettävissä (ja vaimo ei täytä em. ehtoja).- ohjeet olemassa
Vähän täydennystä/korjausta....
Eli perheen molemmat autot ovat minulle rekisteröityinä (ja vakuutukset minun nimelläni, mutta
sillä ei ole väliä kun korvaus meni vastapuolen vakuutuksesta).
- kokemusta on
Kannataa perehtyä niihin vakuutusehtoin, kuten suojelumääräyksiin...
Jos varmasti haluat kolaritapauksessa sijaisauton, niin tarvitset oman keskeytysvakuutuksen.
Saatat saada sijaisauton ilman em. vakuutustam jos pyydät työnantajalta todistuksen, että tarvitset autoa työajoon.
Joka tapauksessa pitää silti maksaa sijaisauton kuluista omavastuu sekä polttoaineet.- se on...
Näinhän se on, eli pitää ottaa itselle vakuutus MUIDEN töppäilyjen aiheuttamien kustannusten kattamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521