Koko totuus ehtoollisesta!

benedi=siunattu

Minua on aina ihmetyttänyt, mitä ihmettä te voitatte sillä, että jätätte jokaisesta
Jeesuksen antamasta käskystä, jonkun niistä pois, ettei vaan KOKO TOTUUS, tulisi julki!

Miksi te teette sellaista? Eikö Jeesus noussut kesken ehtoolliselta (aterialta) ja ryhtynyt pesemään
opetuslapstensa jalkoja (nöyryyden, palvelemisen asetus).

Miksi Hän nousi niitä pesemään kesken ehtoollisen? " Silloin Jeesus joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava" Joh 18: 4
Kirjoitin tuon jakeen siksi, että Jeesus jo ennalta tiesi, että monet teistä koettavat vääntää jalkojen
pesun, perinnäissäännöksi!!

" Tuohon aikaan oli tapana että palvelija, pesi aterialle tulleiden , juhlavieraitten jalat"...voihan teillä olla jokin muukin vastaava selitys.

Jeesus kuitenkin, Jumala kun on tiettä kaiken, ..Ja Jeesusta on nyt kohdannut se, ettei Hänen sanojaan kuulla, eikä varsinkaan totella!

Pyhä Henki joka on tullut, ottaa Jeesuksen omasta ja julistaa teille"

" KUn Hän oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja TAAS asettunut aterialle, sanoi hän heille: " Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt" Joh 13: 12

Moni teistä kiirehtii sanomaan" Ymmärrämme, sinä pesit heidän jalkansa, koska esiinnyit orjana, ja opetuslasten jalat oli likaiset, teit juutalaisen tavan mukaan"
No, ihminen kun puhuu hän puhuu valhetta!

" Jos siis minä teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne (kesken aterian),
olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat" jae 14

" Sillä minä annoin teille sikuvan, että myös te tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt" jae 15

" Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette" jae 17

Eikö menekin jatkossa näin: " Sen minkä sinä sanoit Herran nimessä, siinä me emme sinua tottele"
Me teemme omain tapojemme mukaan, ja vaikka me emme voikkaan nostaa katsettamme, ja tiedämme että synti väijyy ovella, niin emme silti halua hallita sitä, ..vaan jätämme jatkossakin jalat ehtoollisella oltaessa pesemättä!
Ja mitä autuus lupauksiin tulee, teemme monta muuta asiaa, joka tekee meistä autuaita!

Kuka teistä oli se, joka ensin tässäkin asiassa Jeesuksen kavalsi?

11

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventisteja viettämään ehtoollista jalkojenpesun kera AINOASTAAN neljä kertaa vuodessa?!

Siltikinkö, vaikka apostolit ja muut opetuslapset viettivät ehtoollista kerran päivässä, niinkuin apostolien teoissa kerrotaan..

• benedi=siunattu

Jos adventistit muistelevat Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemista neljäkertaa vuodessa, kuten sanot,
        ja opetuslapet, joka päivä, niin " Yksi pitää neljäkertaa vuodessa olevan ehtoollisen parempana, toinen
        syö ja juo ja pesee jalat jokapäivä, Jeesusta muistellen, kukin oplkoon omassa mielessään täysin varma!!

Tärkeintä ei liene kerrat, vaan se että " Ne jotka tämän tietävät , ovat AUTUAITA, JOS tämän tekevät!

• 1one1

Jeesus näytti jalkapesun opetuslapsilleen sen vertauksena kuinka hän on pesevä heidät pois synnistä veressään, mutta myös esimerkkinä että meidän tulee toisiammekin pestä ja armahtaa.

• Locutus

Se että jättä pois jalkojen pesu suurin osa vuodessa ei ole vakavin asia tässä.
      Paljon pahempi on että suri joukko kristittyjä kieltä Jeesuksen omat sanat eikä tunnustaa että kysessä on enemmän kuin jonkinlainen muistoateria jossa leipä ja viini symboloi Jeesuksen läsnäolo.
      Ehtolisessa kysessä on Herrame tosi ruumis ja tosi veri. Ei mitään vertauskuvia tai sellaista, vain tosi Jumala, joka voidaan ja pitää palvoa. Kuten tässä:
      http://www.youtube.com/watch?v=6zZgkIUZQQM&feature=related

• benedi=siunattu

leipä on tosi ruumis, ja viini tosi veri, niin mikä sitten jalkojen pesu on??

• Ei sitten pitänyt

Joh.6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
      54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

http://www.cyberphobias.com/jesus_supper_zombie.jpg

• benedi=siunattu

ehtoollistilaisuuteen Jumalan pojan lihaa, ja verta taivaasta, kun Hän on jo ollut siellä n. 2000vuotta?

Raamattu kertoo: " Tehkää se minun muistokseni"...kyseessä on muistoateria, johon liittyy jalkojen pesu,
        koska sillä koetellaan henget ovatko ne Jumalasta, ja tottelevatko ne Opettajansa ja Herransa ääntä!

" Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen" Joh 13: 13

Kyllähän jokainen on nöyrää poikaa,ja hyvä Jeesuksen opetuslapsi, kun tarjotaan herkullista leipää ja viiniä,
        mutta kun kesken herkullisen ja hyvältä tuoksuvan aterian parista, pitääkin kumartua likaisten? ja haisevien
        jalkojen juureen niitä pesemään ja pyyhkimään, niin kyseessä on samanlainen tilanne kuin Isäntä, joka ampui katolla istuvaa 7:ää varista, ..joista vain yksi jäi nöyränä ja kuolleena katolle makamaan, muut lensivät tiehensä!

Haju ei niitä karkoittanut, vaan käskyn, eli laukauksen kovuus!

" Niin olette autuaat, jos te sen teette"

• Jeesus one
        benedi=siunattu kirjoitti:

ehtoollistilaisuuteen Jumalan pojan lihaa, ja verta taivaasta, kun Hän on jo ollut siellä n. 2000vuotta?

Raamattu kertoo: " Tehkää se minun muistokseni"...kyseessä on muistoateria, johon liittyy jalkojen pesu,
        koska sillä koetellaan henget ovatko ne Jumalasta, ja tottelevatko ne Opettajansa ja Herransa ääntä!

" Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen" Joh 13: 13

Kyllähän jokainen on nöyrää poikaa,ja hyvä Jeesuksen opetuslapsi, kun tarjotaan herkullista leipää ja viiniä,
        mutta kun kesken herkullisen ja hyvältä tuoksuvan aterian parista, pitääkin kumartua likaisten? ja haisevien
        jalkojen juureen niitä pesemään ja pyyhkimään, niin kyseessä on samanlainen tilanne kuin Isäntä, joka ampui katolla istuvaa 7:ää varista, ..joista vain yksi jäi nöyränä ja kuolleena katolle makamaan, muut lensivät tiehensä!

Oletko adventisti vai branhamilainen? Vastaa rehellisesti.
        Usktoko William Branhamin vai Ellen G Whiten Elia-profeetaksi?

• benedi=siunattu kirjoitti:

>> Miten haet aina
        benedi=siunattu 16.11.2009 13:22
        ehtoollistilaisuuteen Jumalan pojan lihaa, ja verta taivaasta, kun Hän on jo ollut siellä n. 2000vuotta? >>

Eikö siellä Jeesuksen isännöimällä viimeisellä aterialla Yläsalissa ollut käytössä aivan tavallinen maallinen viini ja leipä, joidenka Jeesus sanoi olevan hänen ruumiinsa ja verensä. Jos sinä otat nuo Jeesuksen sanat todesta niin silloin aivan tavallinen viini ja leipä ovat oikea ja todellinen Jeesuksen ruumis ja veri - ei niitä mistään taivaasta tarvitse hakea vaan esim. leipäkaupasta ja Alkosta. Toisekseen, tuosta "taivaallisesta ruumiista. Eikö ole Raamatussa selvästi sanottu, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa (Taivasta?)? Jos niin on, eikö tämä silloin päde myös Jeesukseen itseensä? Jos pätee, niin silloin Jeesus ei voi ollakaan lihana ja verenä missään taivaassa - vai kuinka?

• benedi=siunattu
        Jeesus one kirjoitti:

Oletko adventisti vai branhamilainen? Vastaa rehellisesti.
        Usktoko William Branhamin vai Ellen G Whiten Elia-profeetaksi?

Oliko minun profetoimiseni taivaasta vai maasta, kun kirjoitin joku vuosisitten eräälle pastorille kirjeen, tosin netin kautta!

Kehoitin poistamaan, tai poistttamaan epäjumalankuva taulun n. 80x100 seurakuntasalin takaseinältä
        (kuva jeesuksesta, paimensauvoineen)...kirjoitin" Jos et poista kuvaa, tai poistata, niin tämä kirkko on palava maan tasalle kolmen viikon kuluttua, siitä kun olet saanut tiedon!

Kirjoitin Jumalan sanasta paljon muutakin epäjumalien kuviin liittyvää.
        Kun kolme viikkoa oli täynnä, ja olin jo itse unohtanut kirjeeni pastori T.Hilbergille, niin sapatti aamulla
        MTV3 aamu-uutisissa kerrottiin että viime yönä ko. kirkko paloi maan tasalle.

3 viikkoa oli täynnä ja tuho tuli.
        Oliko tämä 3 viikkoa ennen annettu profetia Ylhäältä vai alhaalta, ihmisistä!
        Minkälainen on Herran profeetan määritelmä?

• benedi=siunattu
        Epiktetos kirjoitti:

>> Miten haet aina
        benedi=siunattu 16.11.2009 13:22
        ehtoollistilaisuuteen Jumalan pojan lihaa, ja verta taivaasta, kun Hän on jo ollut siellä n. 2000vuotta? >>

Eikö siellä Jeesuksen isännöimällä viimeisellä aterialla Yläsalissa ollut käytössä aivan tavallinen maallinen viini ja leipä, joidenka Jeesus sanoi olevan hänen ruumiinsa ja verensä. Jos sinä otat nuo Jeesuksen sanat todesta niin silloin aivan tavallinen viini ja leipä ovat oikea ja todellinen Jeesuksen ruumis ja veri - ei niitä mistään taivaasta tarvitse hakea vaan esim. leipäkaupasta ja Alkosta. Toisekseen, tuosta "taivaallisesta ruumiista. Eikö ole Raamatussa selvästi sanottu, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa (Taivasta?)? Jos niin on, eikö tämä silloin päde myös Jeesukseen itseensä? Jos pätee, niin silloin Jeesus ei voi ollakaan lihana ja verenä missään taivaassa - vai kuinka?

Tavallista leipää ja tavallista viiniähän, ne ovat kun Jeesuksen suurta uhria muistellaan, ehtoollisella.
        Ja tavallista hana vettähän se on vesi, jolla jalat pestään, samoin kuin pyyhkeetkin..kuvaavat Jeesuksen vaippaa!

Mitä siihen tulee, oliko Jeesus lihaa ja luita, kun haudasta nousi, niin vastaus on kyllä!
        Jeesus saa pitää lihansa ja luunsa..halki vuosimiljardien, samoin kuin, arvet käsissään ja jaloissaan!

Se on todiste ihmisten pelastamisesta, sillä missään maailmankaikkeudessa ei ole ollut aiemmin syntiä ja syntisiä aiemmin,...taivasta lukuunottamatta...sieltähän saatana on kotoisin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      8834
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      37
      4804
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4763
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      198
      3694
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3043
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      42
      2828
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2756
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2453
    9. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      65
      2196
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      171
      2144
    Aihe