Ikuinen autuus odottaa murhamiestä joka kuolinvuoteellaan sanoo "minä uskon Jeesukseen".
Henkilö joka on elänyt tavallisen elämän "jeesuksettomana" ei tehnyt mitään pahaa, korkeintaan ylinopeus-sakko tai jotain pieniä virheitä -tälläistä henkilöä odottaa ikuinen kadotus.
Järjetöntä.
klassisen kristinuskon dogmatiikkaa
47
787
Vastaukset
kadotus väärennettin raamattuun 400-luvulla.
Kreikan sana aion,aionos,eooni tarkoittaa ajanjaksoa jolla on tietty alkamis ja loppumisaika.
Kaikissa muissa UT:n jakeissa on aion-sana käännetty sanalla "ajallinen", vain puhuttaessa ikuisen maailman rangaistukista on aion käännetty "ikuisuudeksi".
Joitain kohtia apostolin kirjeistä..
Kristus sanoo että elonaika on tämän EOONIN(maailmanajan) loppu.
>>Älkää mukautuko tietämättömyytenne tämän EONIIN (maailman)mukaan.>>
Vertauksessa kylväjästä sanotaan myös, että tämän(maailman) EOONIN huolet takahduttivat jotkut siemenet.
Nyt on käytetty samaa sanaa EOONI niissäkin kohdin, joissa puhutaan näkymättömän maailman rangaistuksista. Millä oikeudelle kääntäjät käänsivät 'ajallisen' tarkoittamaan 'ikuisutta'??
Se oli kirkkoisä Augistinoksen käsialaa. Hän ei osannut kreikkaa, vaan puhui latinaa äidinkielenään. Häneltä ovat peräisin ikuinen kadotus, perisynti, predestinaatio-oppi ja monet muut asiat, joita ensimmäiset kristityt eivät tunteneet.- serkkeunen
Keitä me olemme sanomana kuka saa anteeksi ja kuka ei kun emme osaa tuomita oikein edes sitä, joka otti yhden karkin kaupasta liikaa.
Rakkaus antaa anteeksi.
Jokaiselle ihmiselle annetaan mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan tai ei.
Ei Jumala väärin tuomitse.
Ja ne, jotka eivät ikinä elämässään kuulleet Jeesuksesta: En tiedä. Jumala on hyvä ja tietää.- sekkeunen
"Jeesuksettomana" kuollut ihminen on Jumalan tuomittavissa.
Jumala on hyvä ja koko tämän ihmisen elämän ajan on Jumala häntä auttanut ja johdattanut vaikkei hän sitä itse tietäisi.
Ihminen on vajaa ja rajallinen kyvyissään.
Jumalalle on kaikki mahdollista.
Voimme luottaa Häneen.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Kysymys; Milloin ja miten ja miksi alkaa muodostua sellainen 'oma persoona' joka olisi syyntakeinen?
Tuo asia kiinnostaa siksi, koska mieleeni nousee kysymys [kristinuskon pohjilta]; Miten voi olla vastuussa sellaisesta, joihin syihin ja seurauksiin laadun ja valintojen suhteen ei voi itse vaikuttaa. Senhän tekee joku muu kuin ihminen, tosin sanoen alku-laaduttajana tuntematon tekijä tuntemattomista omista syistään?
Ihminen ja kaikki oli valmiiksi alku-laaduttuneena kristinuskon jumalan sanoessa tyttyväisenä; "Katsoi kaikkea luotua ja se oli HYVÄ!". Mistä muusta pahuus, itsekkyys eli mm. "saatanan" lakeemukseen syyt tulivat kuin itse jumalasta?on VAPAA TAHTO. Tämä oli Luojan suurin lahja luoduilleen.
Ikävät asiat maapallolla johtuvat juuri tästä.
Jumala tiesi että lankeemus voisi tapahtua, mutta hän ei voinut puuttua asiaan, koska se olisi rikkonut hänen lakejaan vastaan.- kuolematon sielu
MarkkuP kirjoitti:
on VAPAA TAHTO. Tämä oli Luojan suurin lahja luoduilleen.
Jumala tiesi että lankeemus voisi tapahtua, mutta hän ei voinut puuttua asiaan, koska se olisi rikkonut hänen lakejaan vastaan.liittynee vapaaseen tahtoon.
Lahjoja ei ole olemassa kuin ei ole olemassakaan ihmiskunnan ulkopuolella olevan olennon säätämiä lakejakaan. On vain luonno lait joiden vaikutuksen alaisia ollaan me kaikki.
Kukaan ei saa täällä mitään ilmaiseksi. - cybo-ceronimo-cabriel-61
MarkkuP kirjoitti:
Jumala tiesi että lankeemus voisi tapahtua, mutta hän ei voinut puuttua asiaan, koska se olisi rikkonut hänen lakejaan vastaan.Ihmisellä tahto ei ole vapaa, koska kaikki teot ja ajatukset ovat pohjimmiltaan Jahven omia tekoja ja ajatuksia, näin ainakin kristinuskon mukaan, koska Jahve on alku-laaduttanut[luonut] kaiken.
Kristinuskon mukaan kausaaliketjun alussa on Jahve, joten sinun tulisi nyt kyetä osoittamaan se, mistä muusta kuin Jahvesta johtuisi se, että ihminen olisi jonkun muun laatuinen kuin Jahven luomistyön eli alku-laadutuksensa mukainen?
Loogisesti ---> "tehty" ei voi vaikuttaa "Tekijänsä" valintoihin, siis suomeksi omalla kohdallaan siihen, miksi mm. suhtautuminen on minkäkinlaista.
Esimerkiksi mistä se ylpeys oli kotoisin, joka Jahven kauniin lapsen osaksi tuli ja sai lankeamaan? Eikö kaikki ollutkaan ensin luotu synnitömäksi, eli jossain universumin kätkössä piilotteli siis erillinen synti? Tuliko se Saatanasta itsestään, tällöinhän häntä ei oltu luotu synnittömäksi. Eihän Saatana olisi tiennyt ylpistymistään vääräksi jos pahaa ei olisi ollut jo olemassa?
Jos Saatana ei tiennyt ylpeyttä vääräksi Saatana teki väärin syyntakeettomana, eli tällöin taka-kieroksi ja sadistiseksi osoittuva Jahve oli tietämättömän rakkaan ja kauniin lapsensa luonut tahallaan sellaiseksi, että voisi jälkiviisasti määritellä tämän teon pahaksi. - Täh?
MarkkuP kirjoitti:
Jumala tiesi että lankeemus voisi tapahtua, mutta hän ei voinut puuttua asiaan, koska se olisi rikkonut hänen lakejaan vastaan.Vai, että oikein vapaa tahto?
Olemmehan me kaikki oikeasti Jumalan lapsia ja jos lapsi ei tajua omaa parastaan, niin silloin häntä tulee ohjata oikeaan suuntaan.
Jos vapaa tahto olisi todellista, niin kaikkihan tekisivät mitä tahtovat! Ihmiset eivät vain usein ymmärrä mitä tekevät ja heille tuleekin silloin antaa anteeksi. Aivan kuten Jeesuskin antoi heille ristillä anteeksi.
On naurettavuuden huippu väittää, että Jumala ei pakota ketään taivaaseen. Minäkin voisin ihan yhtä hyvin sanoa, että voin tappaa toisen ihmisen tuosta noin vain jos minua huvittaa, mutta enpäs tapakaan! Enkös olekin tosi "armollinen"?
Jumala ei ole mikään kosminen, hullu diktaattori, joka sanoo ihmisille, että jos ette ole puolellani, olette minua vastaan. Niin sanoo vain hullu diktaattori! On myös olemassa sekin vaihtoehto, että saan olla ulkopuolellakin. Joka onkin oikeastaan juuri se usko, mitä Jeesuskin opetti. Ei tarvitse mennä massan mukana, vaan voi ihan yhtä hyvin uskoa kovasti sydämmessään Jumalaan. Olla todellinen Jumalan lapsi! - arjuuna
Täh? kirjoitti:
Vai, että oikein vapaa tahto?
Olemmehan me kaikki oikeasti Jumalan lapsia ja jos lapsi ei tajua omaa parastaan, niin silloin häntä tulee ohjata oikeaan suuntaan.
Jos vapaa tahto olisi todellista, niin kaikkihan tekisivät mitä tahtovat! Ihmiset eivät vain usein ymmärrä mitä tekevät ja heille tuleekin silloin antaa anteeksi. Aivan kuten Jeesuskin antoi heille ristillä anteeksi.
On naurettavuuden huippu väittää, että Jumala ei pakota ketään taivaaseen. Minäkin voisin ihan yhtä hyvin sanoa, että voin tappaa toisen ihmisen tuosta noin vain jos minua huvittaa, mutta enpäs tapakaan! Enkös olekin tosi "armollinen"?
Jumala ei ole mikään kosminen, hullu diktaattori, joka sanoo ihmisille, että jos ette ole puolellani, olette minua vastaan. Niin sanoo vain hullu diktaattori! On myös olemassa sekin vaihtoehto, että saan olla ulkopuolellakin. Joka onkin oikeastaan juuri se usko, mitä Jeesuskin opetti. Ei tarvitse mennä massan mukana, vaan voi ihan yhtä hyvin uskoa kovasti sydämmessään Jumalaan. Olla todellinen Jumalan lapsi!Tahto on itsekkyys ihmisessä, ja kaikki mitä se valitsee on pahasta,vaikka se tekisi sen hyvän idean nimissä,
sillä uskontojen ja aatteiden olemassa olo jatkuvuus,vaativat pahuuden oloa maailmassa, koska ne elävät,
pahan olemassaolosta
Jos tahdot ja haluat ikuista elämää,niin tuo tahtoja ei tule sitä saavuttamaan,koska se aikaa ja ainetta,
ajaton on ikuista - luikerrella
Täh? kirjoitti:
Jumala ei ole mikään kosminen, hullu diktaattori, joka sanoo ihmisille, että jos ette ole puolellani, olette minua vastaan. Niin sanoo vain hullu diktaattori! On myös olemassa sekin vaihtoehto, että saan olla ulkopuolellakin. Joka onkin oikeastaan juuri se usko, mitä Jeesuskin opetti. Ei tarvitse mennä massan mukana, vaan voi ihan yhtä hyvin uskoa kovasti sydämmessään Jumalaan. Olla todellinen Jumalan lapsi!>On myös olemassa sekin vaihtoehto, että saan olla ulkopuolellakin.<
On toki. Saat olla ulkopuolella mutta sitten kerran huomaat jääneesi sinne ulkopuolelle.
>Joka onkin oikeastaan juuri se usko, mitä Jeesuskin opetti.<
Älä keksi omiasi. Ei taatusti ole Jeesuksen opettamaa!
>Ei tarvitse mennä massan mukana, vaan voi ihan yhtä hyvin uskoa kovasti sydämmessään Jumalaan.<
Massa ja massa. On kyse Jumalan tarjoamasta pelastuksesta, jonka monet ovat vastaanottaneet. Jos niistä massa muodostuu, hyvä niin. Mitä enemmän ihmisiä pelastuksen löytää, sen riemullisempaa taivaassa. Ei kyse ole mistään massan mukana menemisestä eli pelkästä tahdottomasta valumisesta massan mukana, vaan Jeesuksen ristintyön hyväksymisestä, jota ilman ei voi lähestyä Jumalaa. Voi sanoa uskovansa J:aan, mutta se ei riitä. Tarvitaan välimies, Jeesus, jonka läpi Jumala ihmistä katsoo. Vain siten voi olla se todellinen Jumalan lapsi.
Sinä yrität omilla ansioilla ohi Jeesuksen luikerrella. - Täh?
luikerrella kirjoitti:
>On myös olemassa sekin vaihtoehto, että saan olla ulkopuolellakin.<
On toki. Saat olla ulkopuolella mutta sitten kerran huomaat jääneesi sinne ulkopuolelle.
>Joka onkin oikeastaan juuri se usko, mitä Jeesuskin opetti.<
Älä keksi omiasi. Ei taatusti ole Jeesuksen opettamaa!
>Ei tarvitse mennä massan mukana, vaan voi ihan yhtä hyvin uskoa kovasti sydämmessään Jumalaan.<
Massa ja massa. On kyse Jumalan tarjoamasta pelastuksesta, jonka monet ovat vastaanottaneet. Jos niistä massa muodostuu, hyvä niin. Mitä enemmän ihmisiä pelastuksen löytää, sen riemullisempaa taivaassa. Ei kyse ole mistään massan mukana menemisestä eli pelkästä tahdottomasta valumisesta massan mukana, vaan Jeesuksen ristintyön hyväksymisestä, jota ilman ei voi lähestyä Jumalaa. Voi sanoa uskovansa J:aan, mutta se ei riitä. Tarvitaan välimies, Jeesus, jonka läpi Jumala ihmistä katsoo. Vain siten voi olla se todellinen Jumalan lapsi.
Sinä yrität omilla ansioilla ohi Jeesuksen luikerrella.>>On toki. Saat olla ulkopuolella mutta sitten kerran huomaat jääneesi sinne ulkopuolelle.>Älä keksi omiasi. Ei taatusti ole Jeesuksen opettamaa!>Massa ja massa. On kyse Jumalan tarjoamasta pelastuksesta, jonka monet ovat vastaanottaneet. Jos niistä massa muodostuu, hyvä niin. Mitä enemmän ihmisiä pelastuksen löytää, sen riemullisempaa taivaassa. Ei kyse ole mistään massan mukana menemisestä eli pelkästä tahdottomasta valumisesta massan mukana, vaan Jeesuksen ristintyön hyväksymisestä, jota ilman ei voi lähestyä Jumalaa.>Sinä yrität omilla ansioilla ohi Jeesuksen luikerrella.
- Saagapolku
Täh? kirjoitti:
Jumala ei ole mikään kosminen, hullu diktaattori, joka sanoo ihmisille, että jos ette ole puolellani, olette minua vastaan. Niin sanoo vain hullu diktaattori! On myös olemassa sekin vaihtoehto, että saan olla ulkopuolellakin. Joka onkin oikeastaan juuri se usko, mitä Jeesuskin opetti. Ei tarvitse mennä massan mukana, vaan voi ihan yhtä hyvin uskoa kovasti sydämmessään Jumalaan. Olla todellinen Jumalan lapsi!Mitä nämä ovat ?
Jumala ei ole mikään kosminen, hullu diktaattori
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." - Täh?
Saagapolku kirjoitti:
Mitä nämä ovat ?
Jumala ei ole mikään kosminen, hullu diktaattori
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."Niin, mutta kyseessä ei ole olekaan noissa teksteissä T_O_D_E_L_L_I_N_E_N Jumala, joka on pelkkää Rakkautta. Kyseessä on pelkkä ihmismielen projektio.
Mutta mitä olikaan ennenkuin oli psykologiaa? - Saagapolku
Täh? kirjoitti:
Niin, mutta kyseessä ei ole olekaan noissa teksteissä T_O_D_E_L_L_I_N_E_N Jumala, joka on pelkkää Rakkautta. Kyseessä on pelkkä ihmismielen projektio.
Mutta mitä olikaan ennenkuin oli psykologiaa?Sekä tiedosta että aistihavainnoista lähtee kaksi erilaista ajattelusuuntaa, jotka kaikissa suhteissa ovat toistensa vastakohtia. Tiedon valtakunnassa ei ole olemassa yhtään ajatusta, joka olisi erillään Jumalasta, sillä Jumala ja Hänen Luomuksensa noudattavat samaa Tahtoa. Aistihavaintojen maailma sitä vastoin on tehty uskosta vastakohtiin ja erillisiin tahtoihin, jatkuvaan ristiriitaan toisten ihmisten ja Jumalan kanssa. Mitä aistihavainnot näkevät ja kuulevat, tuntuu olevan todellista, koska ne sallivat tietoisuuteen tulevan vain sen, mikä tukee havainnoijan toivomuksia. Se johtaa harhojen maailmaan, joka tarvitsee jatkuvaa puolustamista juuri siksi, että se ei ole todellinen.
- A I V A N
Saagapolku kirjoitti:
Sekä tiedosta että aistihavainnoista lähtee kaksi erilaista ajattelusuuntaa, jotka kaikissa suhteissa ovat toistensa vastakohtia. Tiedon valtakunnassa ei ole olemassa yhtään ajatusta, joka olisi erillään Jumalasta, sillä Jumala ja Hänen Luomuksensa noudattavat samaa Tahtoa. Aistihavaintojen maailma sitä vastoin on tehty uskosta vastakohtiin ja erillisiin tahtoihin, jatkuvaan ristiriitaan toisten ihmisten ja Jumalan kanssa. Mitä aistihavainnot näkevät ja kuulevat, tuntuu olevan todellista, koska ne sallivat tietoisuuteen tulevan vain sen, mikä tukee havainnoijan toivomuksia. Se johtaa harhojen maailmaan, joka tarvitsee jatkuvaa puolustamista juuri siksi, että se ei ole todellinen.
A I V A N ! ! !
- joku vaan
Saagapolku kirjoitti:
Sekä tiedosta että aistihavainnoista lähtee kaksi erilaista ajattelusuuntaa, jotka kaikissa suhteissa ovat toistensa vastakohtia. Tiedon valtakunnassa ei ole olemassa yhtään ajatusta, joka olisi erillään Jumalasta, sillä Jumala ja Hänen Luomuksensa noudattavat samaa Tahtoa. Aistihavaintojen maailma sitä vastoin on tehty uskosta vastakohtiin ja erillisiin tahtoihin, jatkuvaan ristiriitaan toisten ihmisten ja Jumalan kanssa. Mitä aistihavainnot näkevät ja kuulevat, tuntuu olevan todellista, koska ne sallivat tietoisuuteen tulevan vain sen, mikä tukee havainnoijan toivomuksia. Se johtaa harhojen maailmaan, joka tarvitsee jatkuvaa puolustamista juuri siksi, että se ei ole todellinen.
Kultaisen maljan voi sotkea siten ettei sitä enää kullaksi tunnista.
- Jedi Yoda
joku vaan kirjoitti:
Kultaisen maljan voi sotkea siten ettei sitä enää kullaksi tunnista.
Sähän kirjoitat varsin Raamatullista tekstiä!
Tiesitkö muuten, että Raamatun ovat kirjoittaneet lähinnä vielä nuoressa sieluniässä olevat ihmiset?
Varsin mahtipontista liirumlaarumia osaavatkin nämä nuoressa sieluniässä olevat ihmiset kirjoittaa. Hitlerkin oli muuten nuoressa sieluniässä. En ole lukenut Mein Kampfia, mutta kuvittelisin sen olevan varsin mahtipontista liirumlaarumia.
Kaikkia on helppo kusettaa yhtä aikaa, mutta yhtä on vaikea kusettaa kaiken aikaa...
Force be with you! - joku vaan
Jedi Yoda kirjoitti:
Sähän kirjoitat varsin Raamatullista tekstiä!
Tiesitkö muuten, että Raamatun ovat kirjoittaneet lähinnä vielä nuoressa sieluniässä olevat ihmiset?
Varsin mahtipontista liirumlaarumia osaavatkin nämä nuoressa sieluniässä olevat ihmiset kirjoittaa. Hitlerkin oli muuten nuoressa sieluniässä. En ole lukenut Mein Kampfia, mutta kuvittelisin sen olevan varsin mahtipontista liirumlaarumia.
Kaikkia on helppo kusettaa yhtä aikaa, mutta yhtä on vaikea kusettaa kaiken aikaa...
Force be with you!Vai vertaat minua Hitleriin. Aika lapsellista.
Mitään nuoria sieluja olekaan, on vain tyhmiä ja viisaita ja siltä väliltä.
Olisin tyhmä jos sanoisin että viestisi oli mahtipontista.
Olisin tyhmä jos vertaisin sinua Hitleriin.
Olisin tyhmä jos puhuisin nuorista ja vanhoista sieluista.
Olisin tyhmä jos koettaisin kusettaa ihmisiä.
Vai on Raamatun kirjoittaneet nuoressa sieluniässä olevat ihmiset. Höpön löpön. Ne jotka eivät kuseta eivät ajattele noin.
Sinä uskot ilmeisesti noihin inkarnaattorijuttuihin kun puhut tuollaista. Voin vain sanoa sinulle että sitten sinä olet vauvaiässä kun puhut Raamatusta noin.
Minä olen vain kerran syntynyt fyysisesti ja kykenen ymmärtämään Raamatun sisällön. Sinäkin kykenisit jos vain haluaisit, sen on vain sinusta kiinni tämän ainoan elämäsi aikana. - Jedi Yoda
joku vaan kirjoitti:
Vai vertaat minua Hitleriin. Aika lapsellista.
Mitään nuoria sieluja olekaan, on vain tyhmiä ja viisaita ja siltä väliltä.
Olisin tyhmä jos sanoisin että viestisi oli mahtipontista.
Olisin tyhmä jos vertaisin sinua Hitleriin.
Olisin tyhmä jos puhuisin nuorista ja vanhoista sieluista.
Olisin tyhmä jos koettaisin kusettaa ihmisiä.
Vai on Raamatun kirjoittaneet nuoressa sieluniässä olevat ihmiset. Höpön löpön. Ne jotka eivät kuseta eivät ajattele noin.
Sinä uskot ilmeisesti noihin inkarnaattorijuttuihin kun puhut tuollaista. Voin vain sanoa sinulle että sitten sinä olet vauvaiässä kun puhut Raamatusta noin.
Minä olen vain kerran syntynyt fyysisesti ja kykenen ymmärtämään Raamatun sisällön. Sinäkin kykenisit jos vain haluaisit, sen on vain sinusta kiinni tämän ainoan elämäsi aikana.Sinulla vielä paljon matka todellisen forcen luokse!
Ole siis rohkea jedi! - joku vaan
Jedi Yoda kirjoitti:
Sinulla vielä paljon matka todellisen forcen luokse!
Ole siis rohkea jedi!Aijaa, no voi voi.
Ähinästä päätellen olet jo saavuttanut sen, tekikö kipeää? - Jedi Yoda
joku vaan kirjoitti:
Aijaa, no voi voi.
Ähinästä päätellen olet jo saavuttanut sen, tekikö kipeää?I am your father!
- harrastaa
Jedi Yoda kirjoitti:
I am your father!
lapsensa kiusaamista nettipalstoilla?
Jäljet taitaa johtaa itse sylttytehtaalle, kun Hitlerinkin tunnet. Olivatko Hitler, Göbbels ja Göring oppivaisia heppuja?
http://lehti.samizdat.info/2004/07/24/307/ - Jedi Yoda
harrastaa kirjoitti:
lapsensa kiusaamista nettipalstoilla?
Jäljet taitaa johtaa itse sylttytehtaalle, kun Hitlerinkin tunnet. Olivatko Hitler, Göbbels ja Göring oppivaisia heppuja?
http://lehti.samizdat.info/2004/07/24/307/MUTTA 2000 vuoden päästä ihmiskunta vihdoin uskoo minuun!!!! Heille Star Wars mytologia on silloin totista totta! Lukeen uskotaan ja Darth Vaderia vihataan!
Saatte nähdä! I will be back....
http://www.youtube.com/watch?v=ub0nykvHRuc&feature=related
Force I will be! Hahahhahahhahaha.............. - joku vaan
Jedi Yoda kirjoitti:
MUTTA 2000 vuoden päästä ihmiskunta vihdoin uskoo minuun!!!! Heille Star Wars mytologia on silloin totista totta! Lukeen uskotaan ja Darth Vaderia vihataan!
Force I will be! Hahahhahahhahaha..............Mielikuvituksestasi päätellen olet inkarnaattori. Lapsellista mutta kai sinusta hauskaa. Hessu Hopo sinusta tulee eikä mikään muu. Taidat olla jo....
- Yoda Jedi
joku vaan kirjoitti:
Mielikuvituksestasi päätellen olet inkarnaattori. Lapsellista mutta kai sinusta hauskaa. Hessu Hopo sinusta tulee eikä mikään muu. Taidat olla jo....
Hoopoa on vain pilkka kaltaisesi!
Keskustelenhan nyt omalla tasollasi yhdellä mytologialla toista mytologiaa vastaan. Tältä keskustelu meistä, jotka emme ole "oikeassa uskossa" kanssasi vaan tuntuu. Täysin hoopolta eikä miltään keskustelulta alkuunkaan. Enkä ole inkarnaattori vaan reinkarnaattori. Inkarnaattori on maan päälle vain yhden kerran syntynyt jumalolento. "Jumalat" inkarnoituu ja ihmiset reinkarnoituu. Jos nyt haluaa uskotella itselleen, että "jumalat" voisivat ylipäätään edes syntyä ihmisiksi. Tai sittenhän olemme kaikki oikeastaan pieni jumalia? On tää sellanen helvetti, että ei ne "jumalat" tätä edes kestäis!
Kyllästy etkö kirjoittamaan tänne? Sinua mikä ajaa tänne yhä uudelleen ja uudelleen? Profeetta oletko sinä? Be wanna prophet???? - harrastaa
Jedi Yoda kirjoitti:
MUTTA 2000 vuoden päästä ihmiskunta vihdoin uskoo minuun!!!! Heille Star Wars mytologia on silloin totista totta! Lukeen uskotaan ja Darth Vaderia vihataan!
Force I will be! Hahahhahahhahaha..............kehnoja viritelmiä fiktiivisistä hahmoista, jolla yrittää selittää pois sen pimeän puolensa...
- joku vaan
Yoda Jedi kirjoitti:
Hoopoa on vain pilkka kaltaisesi!
Keskustelenhan nyt omalla tasollasi yhdellä mytologialla toista mytologiaa vastaan. Tältä keskustelu meistä, jotka emme ole "oikeassa uskossa" kanssasi vaan tuntuu. Täysin hoopolta eikä miltään keskustelulta alkuunkaan. Enkä ole inkarnaattori vaan reinkarnaattori. Inkarnaattori on maan päälle vain yhden kerran syntynyt jumalolento. "Jumalat" inkarnoituu ja ihmiset reinkarnoituu. Jos nyt haluaa uskotella itselleen, että "jumalat" voisivat ylipäätään edes syntyä ihmisiksi. Tai sittenhän olemme kaikki oikeastaan pieni jumalia? On tää sellanen helvetti, että ei ne "jumalat" tätä edes kestäis!
Kyllästy etkö kirjoittamaan tänne? Sinua mikä ajaa tänne yhä uudelleen ja uudelleen? Profeetta oletko sinä? Be wanna prophet????Mistä tuollaisia mielleyhtymiä minusta? Miksi muka olisin profeetta?
Ja vielä muka pilkkaan sinua, Darth Wader? En suinkaan.
Oletko huomannut että aina kun joku tuo totuuden esille niin häntä aletaan mollaamaan. Asian ei tarvitse olla sikainfluenssaa isompi.
Jos minä en usko sinun pölinöihisi inkarnaattoreista ja re-sellaisista saatikka "me ollaan jumalia" väitteistä niin se on sitten sitä pilkkaa mielestäsi. Minusta sinä pilkkaat järkeviä ihmisiä uskottelemalla tuollaisia satuja heille. Ajattele jos minä uskottelisin ja vakuutteleisin ihmisille että auton tankkiin kannattaa laittaa pullataikinaa jos haluaa lisää heposvoimia. Minua ensin koetettaisiin oikoa harhakäsityksistäni mutta kun vakuuttelisin heille että olen oikeassa niin he jo pitäisivät puheitani pilkkana, ja pilkkaahan se olisikin.
Joten se ainoa force joka sulla on niin laita se vaikka pullataikinaan ja se taikina uuniin eikä suinkaan bensatankkiin. Ei se force ole hiivaa kummempaa. - Aritta
joku vaan kirjoitti:
Mistä tuollaisia mielleyhtymiä minusta? Miksi muka olisin profeetta?
Oletko huomannut että aina kun joku tuo totuuden esille niin häntä aletaan mollaamaan. Asian ei tarvitse olla sikainfluenssaa isompi.
Jos minä en usko sinun pölinöihisi inkarnaattoreista ja re-sellaisista saatikka "me ollaan jumalia" väitteistä niin se on sitten sitä pilkkaa mielestäsi. Minusta sinä pilkkaat järkeviä ihmisiä uskottelemalla tuollaisia satuja heille. Ajattele jos minä uskottelisin ja vakuutteleisin ihmisille että auton tankkiin kannattaa laittaa pullataikinaa jos haluaa lisää heposvoimia. Minua ensin koetettaisiin oikoa harhakäsityksistäni mutta kun vakuuttelisin heille että olen oikeassa niin he jo pitäisivät puheitani pilkkana, ja pilkkaahan se olisikin.
Joten se ainoa force joka sulla on niin laita se vaikka pullataikinaan ja se taikina uuniin eikä suinkaan bensatankkiin. Ei se force ole hiivaa kummempaa."Oletko huomannut että aina kun joku tuo totuuden esille niin häntä aletaan mollaamaan."
Minä ainakin olen huomannut että en voi kirjoittaa mitään täällä ilman että mollaisit minua. :-) - kuolematon sielu
Aritta kirjoitti:
"Oletko huomannut että aina kun joku tuo totuuden esille niin häntä aletaan mollaamaan."
Minä ainakin olen huomannut että en voi kirjoittaa mitään täällä ilman että mollaisit minua. :-)Niitä kun on niin helekutin paljon.
Jedi Yodalla on rohkea totuus.
Rohkeat menevät pitkälle ja näkevät kaiken. - joku vaan
Aritta kirjoitti:
"Oletko huomannut että aina kun joku tuo totuuden esille niin häntä aletaan mollaamaan."
Minä ainakin olen huomannut että en voi kirjoittaa mitään täällä ilman että mollaisit minua. :-)Älä viitsi mollata. Sinähän pidit ihmisiä täällä pilkkanasi noilla raiskaus ja sairaala jutuilla. Raiskaus se vaan kasvattaa....ja höpön löpön. Niin ja olet sanojesi mukaan itsekin raiskannut....et vaan muista kenet.
- kuolematon sielu
joku vaan kirjoitti:
Älä viitsi mollata. Sinähän pidit ihmisiä täällä pilkkanasi noilla raiskaus ja sairaala jutuilla. Raiskaus se vaan kasvattaa....ja höpön löpön. Niin ja olet sanojesi mukaan itsekin raiskannut....et vaan muista kenet.
minusta sinä voisit jo unohtaa tuon.
Kerkesin jo kehua sinua tuolla toisessa jutussa.
Ei kai vaan ole niin että kun joudut alakynteen niin otat nuo vanhat korttisi esille? - Jedi Yoda
joku vaan kirjoitti:
Mistä tuollaisia mielleyhtymiä minusta? Miksi muka olisin profeetta?
Joten se ainoa force joka sulla on niin laita se vaikka pullataikinaan ja se taikina uuniin eikä suinkaan bensatankkiin. Ei se force ole hiivaa kummempaa.Tiesitkö muuten, että ihmiskunta on pelkkä vitsi? Joka sen tietää kuolee nauraen...
- Aritta
joku vaan kirjoitti:
Älä viitsi mollata. Sinähän pidit ihmisiä täällä pilkkanasi noilla raiskaus ja sairaala jutuilla. Raiskaus se vaan kasvattaa....ja höpön löpön. Niin ja olet sanojesi mukaan itsekin raiskannut....et vaan muista kenet.
Se oli siinä elämässä jossa olin mies ja raakalainen. Kait. :-)
Niin olet sinäkin raiskannut, et vain muista. - joku vaan
kuolematon sielu kirjoitti:
minusta sinä voisit jo unohtaa tuon.
Kerkesin jo kehua sinua tuolla toisessa jutussa.
Ei kai vaan ole niin että kun joudut alakynteen niin otat nuo vanhat korttisi esille?Niin se mieli ailahtelee..... joskus kehutaan ja sitten haukutaan...
Vai vanhat kortit? Tarkoittaako tämä sitä että Aritta on katunut sanomisiaan. Jos näin on niin pyydän anteeksi.
En kyllä tuonut esiin mitään kortteja vaan hänen ajatusmaailmansa jota se on vielä tänä päivänä. - joku vaan
Aritta kirjoitti:
Se oli siinä elämässä jossa olin mies ja raakalainen. Kait. :-)
Niin olet sinäkin raiskannut, et vain muista.Aritta: "Niin olet sinäkin raiskannut, et vain muista."
Jos olisin ymmärtämätön ja tympeä niin ottaisin tuon loukkauksena. Ymmärrän mikä on tilasi joten jätän sen omaan mitättömään arvoonsa. - kuolematon sielu
joku vaan kirjoitti:
Niin se mieli ailahtelee..... joskus kehutaan ja sitten haukutaan...
Vai vanhat kortit? Tarkoittaako tämä sitä että Aritta on katunut sanomisiaan. Jos näin on niin pyydän anteeksi.
En kyllä tuonut esiin mitään kortteja vaan hänen ajatusmaailmansa jota se on vielä tänä päivänä.mutta joka vanhoja kaivelee sitä tikulla silmään on vanha sanonta.
Joskus sanoilla loukkaaminen on pahempaa kuin fyysillinen väkivalta. - Aritta
joku vaan kirjoitti:
Aritta: "Niin olet sinäkin raiskannut, et vain muista."
Jos olisin ymmärtämätön ja tympeä niin ottaisin tuon loukkauksena. Ymmärrän mikä on tilasi joten jätän sen omaan mitättömään arvoonsa.Sinähän et usko reinkarnaatioon.
- joku vaan
kuolematon sielu kirjoitti:
mutta joka vanhoja kaivelee sitä tikulla silmään on vanha sanonta.
Joskus sanoilla loukkaaminen on pahempaa kuin fyysillinen väkivalta.Kuka tässä vanhoja kaivelee? En minä ainakaan.
En kyllä tuonut esiin mitään kortteja vaan hänen ajatusmaailmansa jota se on vielä tänä päivänä. Siis tänään. 20.11.2009. Voihan olla että mieli on muuttunut pari minuttia sitten ja sittenhän minä kyllä kaivelen vanhoja 2 minuutin takaisia asioita. - joku vaan
Jedi Yoda kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että ihmiskunta on pelkkä vitsi? Joka sen tietää kuolee nauraen...
Ja omaiset naureslelevat kuopatessaan ja muistellessaan omituisen naureskelijan elämää. Ja hautaustoimiston väki tuskasteli irvistyksen kanssa. Ja pappi sai kahvia juodakseen. Ja äippä se tuumii että olisipa ollut edes räkänokka eikä tyhjän naureskelija. Ja sosiaalitoimiston asiakaspalvelijat on helpottuneet kun pääsevät naureskelijasta eroon. Ja naapurit pitävät karkelot, eipä enää tarvitse kuunnella sitä naureskelijaa. Ja Igor saa maksun palveluksestaan ruskeassa kuoressa. Mutta vain Jumalan edessä omituinen naureskelija on samassa asemassa noiden muiden kanssa.
- Yoda Jedi
joku vaan kirjoitti:
Ja omaiset naureslelevat kuopatessaan ja muistellessaan omituisen naureskelijan elämää. Ja hautaustoimiston väki tuskasteli irvistyksen kanssa. Ja pappi sai kahvia juodakseen. Ja äippä se tuumii että olisipa ollut edes räkänokka eikä tyhjän naureskelija. Ja sosiaalitoimiston asiakaspalvelijat on helpottuneet kun pääsevät naureskelijasta eroon. Ja naapurit pitävät karkelot, eipä enää tarvitse kuunnella sitä naureskelijaa. Ja Igor saa maksun palveluksestaan ruskeassa kuoressa. Mutta vain Jumalan edessä omituinen naureskelija on samassa asemassa noiden muiden kanssa.
Ja se omituinen naureskelija oletkin SINÄ ITSE!
mmmmm.... - joku vaan
Yoda Jedi kirjoitti:
Ja se omituinen naureskelija oletkin SINÄ ITSE!
mmmmm....Pystyt siis pelkästään asiattomuuksiin. Ei ihme että uskot re-juttuihin. Nämä re-tyypithän puhuvat koko ajan kehittymisestä joten kummastuttaa miksi juuri he ovat vähiten kehittyneitä. Ajattele jos joku puhuisi koko ajan auton korjaamisesta ja sitten kun pitäisi vaihtaa öljyt niin sormi menisi suuhun.
- Jedi Yoda
joku vaan kirjoitti:
Pystyt siis pelkästään asiattomuuksiin. Ei ihme että uskot re-juttuihin. Nämä re-tyypithän puhuvat koko ajan kehittymisestä joten kummastuttaa miksi juuri he ovat vähiten kehittyneitä. Ajattele jos joku puhuisi koko ajan auton korjaamisesta ja sitten kun pitäisi vaihtaa öljyt niin sormi menisi suuhun.
Usko EN mihinkään juttuihin! Totuuteen uskon, jonka vain todellinen jediritari nähdä ja kokea voi.
Puoli pimeä on sinut kokonaan valtaansa ottanut. :/
Ouh nou!
Liian myöhäistä ei kuitenkaan vielä ole! Katui ja pelastuihan Darth Vaderkin! :)
- luikerrella
Synnin sokaiseman ihmismielen mukaan se on järjetöntä. Sen sijaan Jumalan näkökulmasta katsottuna murhamies ei ylenkatsonut ihmiskunnan kallisarvoisinta lahjaa, Jeesuksen sovitustyötä. Tavallinen taavi sen sijaan yritti omilla hyvillä teoilla, mitä nyt pienet ylinopeudet siinä sattui, lepyttää oikeuden tuomaria, joka kuitenkaan ei ole lahjottavissa. Taavi kielsi Kristuksen työn. Se on loukkaus Jumalaa kohtaan.
Toisaalta kuolinvuoteella turvauduttu pelkkä mantranomainen hokema: "minä uskon Jeesukseen", ei välttämättä taivaaseen vie. Vain Jumala näkee sydämen aitouden.
Jumalalle ihmisen omat hyvät työt ovat kuin saastainen vaate. Vain Pyhän Hengen vaikuttamat teot, jotka kristitty tekee, on aarteiden keräämistä taivaaseen, mutta eivät nekään pelasta.
1600-luvulla elänyt Thomas Wilcox on kirjoittanut tunnetussa kirjassaan 'Kallis hunajan pisara':
"Raamatussa ei ole ainoatakaan pahaa sanaa köyhää syntistä vastaan, jolta itsevanhurskaus on riisuttu. Ei, selvästi Raamattu osoittaa, että juuri sellainen ihminen, eikä kukaan muu, on evankeliumin armon kohteena. Luota vain Kristuksen halulliseen mieleen, se tekee sinutkin halulliseksi. Jos huomaat, ettet voi uskoa, niin muista, että on Kristuksen tehtävä saada sinut uskomaan. Jätä asia hänelle. Hän vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen hyvän tahtonsa mukaan. Murehdi epäuskoasi, joka tekee omassatunnossasi olevan syyllisyyden Kristusta suuremmaksi, aliarvioiden Kristuksen ansiota ja pitäen Kristuksen verta epäpyhänä, halpana ja riittämättömänä.
Älä muuta evankeliumia laiksi, ikään kuin osa jäisi sinun suoritettavaksesi ja kärsittäväksesi, ja Kristus olisi vain puolinainen välimies, ikään kuin sinun täytyisi kantaa osa syntitaakastasi ja suorittaa osa sovituksesta. Anna synnin särkeä sydämesi, mutta älä anna sen särkeä evankeliumin toivoasi.
Sinun työsi ja itsekylläisyytesi on joka päivä kuoletettava. Sinun täytyy ottaa kaikki Jumalan kädestä. Kristus on Jumalan lahja. Usko on Jumalan lahja. Syntien anteeksiantamus on armolahja. Voi, kuinka luontomme riehuu, kiivailee ja raivoaa sitä vastaan, että kaikki on lahjaa, ettei se voi ansaita mitään omilla teoillaan, kyyneleillään eikä velvollisuuksiensa täyttämisellä, että kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa.
Luonto tahtoisi viitoittaa tien, jolla teot vanhurskauttaisivat, siksi se kauhistuu Kristuksen ansiota itselleen mitä tuhoisimpana. Luonto haluaisi pelastuakseen tehdä mitä tahansa mieluummin kun mennä Kristuksen luo, liittyä Kristukseen ja olla hänelle velassa kaikesta. Kristus ei vaadi mitään, mutta sielu tahtoisi tyrkyttää Kristukselle ainakin jotain omaansa. Tässä juuri on tuo suuri ristiriita. Mieti tarkoin, oletko koskaan vielä nähnyt Kristuksen ansiota, oletko koskaan nähnyt, miten ääretön on hänen kuolemansa tuottama sovitus? Näitkö sen, kun syntikuorma ja Jumalan viha raskaina painoivat omaatuntoasi. Se on armoa. Kristuksen ansion suuruuden tuntee vain syvässä ahdistuksessa oleva köyhä sielu. Heikko synnintunto ylistää vain vaimeasti ja matalalla äänellä Kristuksen verta ja ansiota.
Sinun on murehdittava kaikkia hyviä tekojasi (kuinka mainioita ne ovatkin), joita et ole tehnyt Kristuksen rakkauden tuntemisessa ja katselemisessa. Jos ei omaatuntoa puhdisteta Kristuksen veressä, ovat kaikki teot kuolleita."
Kun katson ristin ihmettä,
niin pääni painuu häpeillen.
Jo murtuu mieli ylpeä
ja suuruus, valta ihmisen.
En tahdo muusta kerskata
kuin kuolemasta Kristuksen.
Muu rikkaus sen rinnalla
vain rihkaman on arvoinen.
Oi ihmeellinen armahdus!
Kun katson Herran haavoja,
niin tuska sekä rakkaus
nyt vuotaa niistä virtana.
Näin ruumis peittyy purppuraan
hetkellä suuren sovinnon.
En enää turvaa maailmaan,
se minulle nyt kuollut on.
Nyt kuinka siitä kiittäisin,
kun, Jeesus, annoit itsesi.
Rakkaus, täytä minutkin,
kaikkeni annan käyttöösi.
(Virsi 70)
Tästä on kyse. Yksinkertainen asia mutta niin hirvittävän vaikea hyväksyä:
http://www.youtube.com/watch?v=u6Au4Vqcv8w- vänkis
Olitkos tänään jossain kirkossa käymässä, kun tunnut olevan taas niin "täynnä henkeä" että? ;)
Sähän julistat täällä taas jälleen kerran. Täällä pitäs yrittää kuitenkin keskustella ja hyvän keskustelun ehtona on se, että näkee toisen näkemyksissä myös hyviä juttuja. Meidän jutut on siis mielestäsi 100% "koirankakkaa"?
Et sä nää mitään hyvää niissä? Tulee edelleenkin mieleeni se eräs oppinut kirkonmies, joka sanoi, että reinkarnaatiossa on kyllä paljon järkeä, mutta hän ei siihen voi millään uskoa. Ja näin se todellakin on! Järkeä on vaikka kuinka, mutta myös tunnettakin! Mäkin haluun julistaa! (no, en haluaa!) ;)
No, en nyt taas ala kertomaan sitä miten järkevä koko idea sitten oikein on. Ei jaksa. ;)
Meikäläinen näkee paljonkin hyvää nykyisessä kristinuskossa. Jos paatunut rikollinen tulee uskoon ja paljastaa rikolliset tekonsa, niin kristinusko on jo täyttänyt paikkansa maailmassa! Tai jos joku juoppo lopettaa juomisensa, perheenisä (kuten Veikko Hursti) perheensä pieksemisen, niin kristinusko on täyttänyt paikkansa maailmassa!
Hyvä homma vaan! ;)
Kerroppa sinä nyt puolestasi joku hyvä juttu meidän uskostamme. Yritä mennä kenkiimme! Kokeileppa sitä!
Ehkä tästä vielä syntyy jotain keskusteluakin...
;) - kuolematon sielu
kristinuskon dogmatiikkaa tuo ja virrellä höystettynä.
Tuon mukaan Äiti Ammallakin, joka vieraili vasta Suomessa halaamassa ihmisiä, on saastaiset vaatteet.
Järjetöntä ja -olet oikeassa- hirvittävän vaikea hyväksyä.
- näin juuri!
Varastat kerran elämässäsi nälkääsi kilon pottuja ja olet helsvetissä ikuisesti!
Stalin kuulemma huusi pelokkaasti ennen kuolemaansa. Ehkä hän katui syntejään ja pääsi taivaaseen?
Mahtavaa ja ihanaa!- kuolematon sielu
taivaalliset salaiset poliisit hakemaan ajelulle...
tai lennolle,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?313740- 983374
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1013295- 773128
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m703050Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862785- 352560
- 692473
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se452392- 902136