Olen kirjoittanut aiheesta "Modernit vapaustaistelijat". Alkuperäinen kirjoitus on ruotsiksi.
Tässä osaksi automaattisen käännösohjelman kääntämä suomennos.
Olen seurannut nykyajan ”vapaustaistelijoiden” keskusteluja lehdissä ja radiossa sekä televisiossa. Nyt haluan käyttää hyväksi sananvapautta. Tässä maassa on todellakin itsepintaisia vapaustaistelijoita. He haluavat hämärtää kaikki rajat. He lupaavat vapautta, mutta, millaista vapautta he lupaavat? He päättelevät että vapaus on sitä kun ei ole mitään sääntöjä eikä ohjeita joita pitää noudattaa. Ts. pyritään anarkiaan. Joku on sanonut että todellinen vapaus on olemassa vain tiettyjen rajojen sisäpuolella. Mitä tarkoitan tällä?
Otamme vertauksen. Oletamme että sinulla on 5-15 vuotiaita lapsia. Eräänä aamuna kun lapset ovat heränneet ja tulleet aamiaiselle, he huomaavat hämmästyksekseen pöydän olevan tyhjä. Ei ruokaa edes liedellä. Lapset ihmettelevät ja kysyvät: ”Emmekö me saa aamiaista ollenkaan?” Sinä ja puolisosi selitätte lapsillenne, että me vanhemmat olemme olleet ilkeitä teitä kohtaan. Mehän olemme rajoittaneet teidän vapauttanne päättämällä elämästänne. Nyt emme enää rajoita vapauttanne millään tavalla. Tästä lähtien te päätätte itse kaikesta. Voitte aloittaa päättämällä mitä syötte aamiaiseksi. Siten päätätte itse menettekö kouluun vai jäättekö kotiin surffaamaan internetissä vai teettekö jotakin muuta kivaa. Sitten saatte päättää itse kuinka paljon katsotte televisiota ja pelaatte tietokonepelejä, kuinka myöhäiseen olette ulkona kavereiden kanssa ja koska menette nukkumaan jne.
Miten uskot perhe-elämän kehittyvän? Lapset varmaankin ilahtuvat saamastaan vapaudesta. Mutta jo seuraavana päivänä, he havaitsevat ettei tuo vapaus olekaan enää niin hauskaa.
Muutaman vuorokauden kuluttua vallitsisi täydellinen kaos perheessä. Lapset kokisivat suurta turvattomuutta.
He olisivat tuuliajolla. Super Nannyllä olisi nyt töitä.
Nyt joku sanoo että onhan selvää, että lapsilla täytyy olla sääntöjä jotka vanhemmat päättävät ja joiden mukaan lapset elävät mutta että, meillä aikuisilla ei tarvitse eikä saa olla mitään sääntöjä.
Otetaan toinen vertaus. Ulkona luonnossa näet etäällä lammaslauman niityllä. Jotkut lampaat syövät ruohoa tyytyväisenä. Muutama makaa rauhallisen ja turvallisen näköisenä märehtien ruokaansa. Jotkut lampaat ovat pysähtyneet katsomaan sinua joka lähestyt niitä. Lampaat miettivät kuka sinä olet ja mitä sinä tahdot heistä.
Sinä näet että lampaat ovat aitauksen sisällä. Lampaat näyttävät olevan hyväkuntoisia ja voivan hyvin. Mutta sinä ajattelet olevasi älykkäämpi kuin lampaat ja sinulla on näky lampaiden vapaudesta. Sinä sanot lampaille: ”Te ette ole vapaita.” Lampaat sanovat sinulle: ”Miten niin emme ole vapaita? Mitä tarkoitat?” Sinä toistat tuon yllättävän väittämäsi ja toteat että lampaat eivät voi olla vapaita koska paimen on rajannut ne aitaukseen. Aita rajoittaa lampaiden liikkumista ja vapautta. Lampaan kysyvät: ”Mitä tekemistä meillä olisi aidan toisella puolen? Me voimme hyvin sisäpuolella eikä meillä ole mitään tarvetta mennä aitauksen ulkopuolelle vieraaseen metsän. Emme tiedä mitä meitä odottaa aidan toisella puolen.” Sinä sanot lampaille että todellinen ja oikea vapaus on olemassa aidan ulkopuolella ilman mitään aitauksia. Lampaat selittävät sinulle, että heillä on hyvä olla aitauksessa ja että he kokevat turvallisuutta näissä nykyisissä olosuhteissa ja puitteissa. He eivät tahdo mennä tuntemattomaan metsään.
Sinä kiivastut lampaiden yksinkertaisuudesta ja tyhmyydestä koska ne eivät ymmärrä että lammaspaimen rajoittaa aidallaan lampaiden elämää. Sinä poljet kiivastuksissasi aidan maahan. Sitten sinä käännyt lampaiden puoleen ja osoitat niille metsää. Sanot lampaille: ”Olkaa hyvä, nyt olette vapaat. Menkää vapaasti ulos aitauksesta. Hetken epäiltyään lauman johtaja johtaa laumansa metsään. Metsässä ne kohtaavat suden, joka repii joitakin niistä, tappaa ja syö muutamia lampaista. Nyt lampaat saavat kokea tunteita joita ne eivät koskaan aikaisemmin ole kokeneet; epävarmuutta, pelkoa ja ahdistusta. Nyt susi ja muut villieläimet pääsevät laumaan vapaasti raatelemaan sitä. Nyt herää kysymys: Tulivatko lampaat vapaiksi? Oliko aitaus lampaiden vapauden rajoittamista varten? Olikohan aitauksella muu tarkoitus kuin rajoittaa lampaiden vapautta?
Modernit vapaustaistelijat
28
186
Vastaukset
Tämän edellä kertomani johdosta kysyn;
Miksi purkaa vanhoja lakeja ja sääntöjä joita meillä on ollut vuosisatojen ajan? Monet luulevat että synnin harjoittaminen ja sen hyväksyminen tuo vapauden. Ihminen haluaa purkaa Jumalan asettamia ”aitoja” luullen näin saavuttavansa vapauden. Synti ei tuo vapautta. Synti orjuuttaa ihmisen. Synti aiheuttaa ihmiselle; epävarmuutta, ahdistusta, pelkoa ja syyllisyyden tuntoa. Synnin harjoittaminen vahingoittaa ihmistä itseään sekä usein myös kanssaihmisiä. Synti sitoo ihmisiä vahingollisiin tottumuksiin joista ihminen ei omin voimin pääse vapauteen.
Miksi Jeesus Kristus tuli maailmaan? Hän tuli vapauttamaan ihmiset synnistä. Nykyaikaiset ”vapaustaistelijat” pyrkivät viemään ihmisiä syntiin ja näin he lupaavat ihmisille valheellista vapautta. Maailman ihmisten opetuksen ja Jeesuksen opetuksen välillä on suuri ero. Jeesuksen opetus on totuus. Totuus tekee ihmisestä vapaan, ei valhe. Jeesus Kristus sanoi: "Kenet Poika (Jeesus) tekee vapaaksi, hän on todella vapaa". Ainoa henkilö, joka voi luvata vapautta ja jolla on myös valtuudet vapauttaa ihminen on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus elää tänäkin päivänä. Kun kohtaamme Jeesuksen Kristuksen, koemme vapauden Hänessä. Jeesus ei päätä sitä kenet hän vapauttaa. Jokainen ihminen päättää itse, jos hän tahtoo tulla Jeesuksen luokse ja antaa Hänen pelastaa.
"Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta" (Apt. 2:40).
Tekstiin liittyvät jakeet: John 8:31-47, Matt 1:21, John 14:6, Luukas 4:18, 2:11, Gal 5:1, 1 Tim 2:3, Room 8:2jaikal: "Miksi purkaa vanhoja lakeja ja sääntöjä joita meillä on ollut vuosisatojen ajan"?
--
Kiitos jaikal viestistäsi. Se valaisi hyvin tätä aikaa, missä elämme.
Jeesus itse varoitti lopunajoista puhuessaan:
Matt.24:11,12
--
11. "..monta väärää profeettaa nousee ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee USEIMPIEN rakkaus.
--
Mikähän merkitys on eri valtioiden rajoilla?
Apt. 17:26
"Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,...".aikal: Tekstiin liittyvät jakeet: John 8:31-47
---
Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"(31,32).
Jeesuksen sanojen sisältönä on totuus, jonka valossa ihminen kykenee arvioimaan oikein Jumalaa, maailmaa ja itseänsä.
Kun ihminen pysyy tässä totuudessa ja pyrkii soveltamaan Jeesuksen antamia neuvoja jokapäiväisessä elämässään, saa hän siunauksen.
Ihminen vapautuu synnin orjuudesta, johon hän on joutunut tottelemattomuutensa tähden (34,35). Hän vapautuu kuolemasta, mikä on synnin palkka.
Jeesus sanoo:
”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa"(Joh.8:51).- -----
on aika laaja oikeus päätää millaisia moraalisia ja eettisiä arvoa elämäsäsi noudatat kunhan ne eivät riko maallisia lakejamme. Kenellekään toiselle sinä et voi kuitenkaan asettaa rajoja tai sääntöjä joita tulisi noudattaa. Se tehtävä on yhteiskuntamme tehtävä, joka onneksi on hyvin maallistunut yhteiskunta.
Teiltä uskovilta unohtuu valitettavan usein se, että te etee voi määritellä sääntöjä kuinka muiden tulisi elää vaikka toki mieluusti niin tekisitte. - Niin,nykyäänhän
----- kirjoitti:
on aika laaja oikeus päätää millaisia moraalisia ja eettisiä arvoa elämäsäsi noudatat kunhan ne eivät riko maallisia lakejamme. Kenellekään toiselle sinä et voi kuitenkaan asettaa rajoja tai sääntöjä joita tulisi noudattaa. Se tehtävä on yhteiskuntamme tehtävä, joka onneksi on hyvin maallistunut yhteiskunta.
Teiltä uskovilta unohtuu valitettavan usein se, että te etee voi määritellä sääntöjä kuinka muiden tulisi elää vaikka toki mieluusti niin tekisitte.kaikki vain haluavat nauttia elämästään,eikä sille saa asettaa
minkäänlaisia rajoja..sen mukana vastuuttomuuskin lisääntyy! - Niinpä niin...
Niin,nykyäänhän kirjoitti:
kaikki vain haluavat nauttia elämästään,eikä sille saa asettaa
minkäänlaisia rajoja..sen mukana vastuuttomuuskin lisääntyy!ollu siitä, ettei minkäänlaisia rajoja saisi asettaa. Saa tietenkin ja niitä myös asetetaan, kuten hyvin varmasti tiedät.
Periaatteessa on kuitenkin niin, että mikäli ryhtyisimme (uudelleen) säätämään lakejamme uskonnollisten näkemysten pohjalta olisi laistamme poistettava tarpeettomana ensimmäisenä uskonnonvapauslaki. Tässä törmätään jälleen tähän samaan ja valitettavaan ilmiöön: uskovat katsivat oikeudekseen määrittää muidenkin moraalin ja toimintavapaudet omista moraalisista lähtökohdista käsin. Jos tälle tielle lähdettäisiin ei olisi vaikea kuvitella mihin perikatoon yhteiskuntamme joutuisi... - Iso Lapis
Kirjoitit totuutta Poika Jeesus Kristus tekee vapaaksi, ei Isä Jumala ,koska hän on antanut kaiken vallan
Pojalleen maan päällä ja taivaassa, AAMEN.
Jeesuksen opetus on totuus. Totuus tekee ihmisestä vapaan, ei valhe. Jeesus Kristus sanoi: "Kenet Poika (Jeesus) tekee vapaaksi, hän on todella vapaa". Ainoa henkilö, joka voi luvata vapautta ja jolla on myös valtuudet vapauttaa ihminen on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus elää tänäkin päivänä. Kun kohtaamme Jeesuksen Kristuksen, koemme vapauden Hänessä. Jeesus ei päätä sitä kenet hän vapauttaa. Jokainen ihminen päättää itse, jos hän tahtoo tulla Jeesuksen luokse ja antaa Hänen pelastaa. Iso Lapis kirjoitti:
Kirjoitit totuutta Poika Jeesus Kristus tekee vapaaksi, ei Isä Jumala ,koska hän on antanut kaiken vallan
Jeesuksen opetus on totuus. Totuus tekee ihmisestä vapaan, ei valhe. Jeesus Kristus sanoi: "Kenet Poika (Jeesus) tekee vapaaksi, hän on todella vapaa". Ainoa henkilö, joka voi luvata vapautta ja jolla on myös valtuudet vapauttaa ihminen on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus elää tänäkin päivänä. Kun kohtaamme Jeesuksen Kristuksen, koemme vapauden Hänessä. Jeesus ei päätä sitä kenet hän vapauttaa. Jokainen ihminen päättää itse, jos hän tahtoo tulla Jeesuksen luokse ja antaa Hänen pelastaa.>>>Jaikal miten osasit totuutta kirjoittaa???????
- mjuk654
Iso Lapis kirjoitti:
Jeesuksen opetus on totuus. Totuus tekee ihmisestä vapaan, ei valhe. Jeesus Kristus sanoi: "Kenet Poika (Jeesus) tekee vapaaksi, hän on todella vapaa". Ainoa henkilö, joka voi luvata vapautta ja jolla on myös valtuudet vapauttaa ihminen on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus elää tänäkin päivänä. Kun kohtaamme Jeesuksen Kristuksen, koemme vapauden Hänessä. Jeesus ei päätä sitä kenet hän vapauttaa. Jokainen ihminen päättää itse, jos hän tahtoo tulla Jeesuksen luokse ja antaa Hänen pelastaa.hän tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi jolle ISÄ on ANTANUT kaiken VALLAN.
Iso Lapis kirjoitti:
Jeesuksen opetus on totuus. Totuus tekee ihmisestä vapaan, ei valhe. Jeesus Kristus sanoi: "Kenet Poika (Jeesus) tekee vapaaksi, hän on todella vapaa". Ainoa henkilö, joka voi luvata vapautta ja jolla on myös valtuudet vapauttaa ihminen on Herra Jeesus Kristus. Jeesus Kristus elää tänäkin päivänä. Kun kohtaamme Jeesuksen Kristuksen, koemme vapauden Hänessä. Jeesus ei päätä sitä kenet hän vapauttaa. Jokainen ihminen päättää itse, jos hän tahtoo tulla Jeesuksen luokse ja antaa Hänen pelastaa.käsittelemään kolminaisuutta. Miksi ihmeessä aina pitää samasta asiasta väitellä.
Näin huomaat ja todistat itse että aina Raamattua luettaessa törmätään Jumalan
kolminaisuuteen. Miksi näin? Eikö Jumala ole ilmoittanut itsensä SANASSAAN (Joh 1:18).
Et voi välttyä tältä totuudelta ja sinä itse todistat sen ihan jatkuvasti.
Sinä kirjoitit Raamatun ilmoituksen vastaisen väitteen. Kirjoitit näin;
>>>Poika Jeesus Kristus tekee vapaaksi, ei Isä Jumala- Iso Lapis
jaikal kirjoitti:
käsittelemään kolminaisuutta. Miksi ihmeessä aina pitää samasta asiasta väitellä.
kolminaisuuteen. Miksi näin? Eikö Jumala ole ilmoittanut itsensä SANASSAAN (Joh 1:18).
>>>Poika Jeesus Kristus tekee vapaaksi, ei Isä Jumalaettä Isä Jumalan täytyy Poikaansa Jeesusta Kristusta vielä opettaa, vaikka Isä Jumala on antanut
Pojalleen kaiken vallan maan päällä ja taivaassa ja kaikki liha on alistettu Jeesuksen Kristuksen Jumalan
Pojan vallan alle????? Iso Lapis kirjoitti:
että Isä Jumalan täytyy Poikaansa Jeesusta Kristusta vielä opettaa, vaikka Isä Jumala on antanut
Pojalleen kaiken vallan maan päällä ja taivaassa ja kaikki liha on alistettu Jeesuksen Kristuksen Jumalan
Pojan vallan alle?????Aamen!
- Iso Lapis
jaikal kirjoitti:
Aamen!
tullut ajatelleeksi ,miksi ihmiset ei ymmärrä Raamatun mukaista aikajärjestystä?
jaikal kirjoitti:
käsittelemään kolminaisuutta. Miksi ihmeessä aina pitää samasta asiasta väitellä.
>>>Poika Jeesus Kristus tekee vapaaksi, ei Isä Jumala"Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee" (Joh 5:19).
----
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html
Lainaus rov. Olavi Peltolan kotisivuilta:
”Kristus Jeesus on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala" (Room 9:5).
-Hän oli olemassa ennen ihmiseksi tuloa (Kol 1:17).
-Hänellä oli Jumalan muoto ja hän oli Jumalan vertainen (Fil 2:6).
-Hän on Jumalan olemuksen kuva (Hepr 1:3).
-Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona (Joh 1:1-2).
Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen (Fil 2:6; Room 1:4; 8:3).
-Hän luopui kaikesta, rikas tuli köyhäksi (2 Kor 8:9; Matt 8:20).
-Hän tuli ihmiseksi (Hepr 2:14; Joh 1:14; 1 Joh 1:2-3). Se merkitsi alentumista ja orjan muodon ottamista (Hepr 2:17,18; 4:15; Jes 53:2-3).
Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4). Hän luopui omasta tahdostaan (Matt 26:39; Hepr 10:9) ja oli kuuliainen Isälle. Se merkitsi heikkoutta (2 Kor 13:4) ja ristinkuolemaa (Hepr 12:2).
Kuolema on täysin vastakkaista iankaikkiselle Jumalalle (Room 6:23; Hepr 2:9; 5:7). Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).
Jeesus Kristus nousi kuolleista. Siinä riemullinen pääuutinen, jota julistetaan kaikkialla UT:ssa.
Nyt Jumala on hänet korottanut yli kaiken (Fil 2:9).
Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään. Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11).
Tässä on suurin ja väkevin voima maailmassa, rakkauden voima. Tämän Jumala on tehnyt rakkaudesta tätä maailmaa kohtaan (Joh 3:16). Siinä on seurakunnan täysin riittävä ja alati tyydyttävä voiman lähde”.- Iso Lapis
Tapio522 kirjoitti:
"Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee" (Joh 5:19).
----
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3g.html
Lainaus rov. Olavi Peltolan kotisivuilta:
-Hän oli olemassa ennen ihmiseksi tuloa (Kol 1:17).
-Hän on Jumalan olemuksen kuva (Hepr 1:3).
-Hän on Sana ja Sana oli Jumala ja oli Jumalan luona (Joh 1:1-2).
Kristus ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan kanssa tasa-arvoinen (Fil 2:6; Room 1:4; 8:3).
-Hän luopui kaikesta, rikas tuli köyhäksi (2 Kor 8:9; Matt 8:20).
-Hän tuli ihmiseksi (Hepr 2:14; Joh 1:14; 1 Joh 1:2-3). Se merkitsi alentumista ja orjan muodon ottamista (Hepr 2:17,18; 4:15; Jes 53:2-3).
Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4). Hän luopui omasta tahdostaan (Matt 26:39; Hepr 10:9) ja oli kuuliainen Isälle. Se merkitsi heikkoutta (2 Kor 13:4) ja ristinkuolemaa (Hepr 12:2).
Kuolema on täysin vastakkaista iankaikkiselle Jumalalle (Room 6:23; Hepr 2:9; 5:7). Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).
Jeesus Kristus nousi kuolleista. Siinä riemullinen pääuutinen, jota julistetaan kaikkialla UT:ssa.
Emme vielä näe jokaisen notkistavan polviaan kunnioittamaan hänen nimeään. Kerran tulee se hetki. Silloin jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra (Jahve) ja Isä Jumala saa kaikessa kunnian ja ylistyksen (2:10-11).
Tässä on suurin ja väkevin voima maailmassa, rakkauden voima. Tämän Jumala on tehnyt rakkaudesta tätä maailmaa kohtaan (Joh 3:16). Siinä on seurakunnan täysin riittävä ja alati tyydyttävä voiman lähde”.Kirjoituksestasi huomaa kuinka kahtaalla olet ja totuutta et ymmärrä.
Kirjoituksestasi saa sen kuvan että sinulla on Isä ja Poika, mutta kuitenkin sinulla on kaksi Jumalaa!
Jumalan Poika tuli nyt ihmisen pojaksi (Gal 4:4).
Kristus ei kuollut omien syntiensä tähden, vaan Isän tahdosta meidän syntiemme tähden (1 Kor 15:3; Jes 53:5).
Tutki Evankeliumia että totuuden löytäisit,AAMEN. Iso Lapis kirjoitti:
tullut ajatelleeksi ,miksi ihmiset ei ymmärrä Raamatun mukaista aikajärjestystä?
* Siitä syystä, että kiellät Jumalan Pojan, eksyt ekivaarin harhaan, tunnustat ainoastaan Joosefin pojan, eikä se ole Jumalan Pojan tunnustamista !
- Iso Lapis
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Siitä syystä, että kiellät Jumalan Pojan, eksyt ekivaarin harhaan, tunnustat ainoastaan Joosefin pojan, eikä se ole Jumalan Pojan tunnustamista !
Minä tunnustan että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Pyhässä Hengessä siinnyt ja syntyi neitsyt
Mariasta, AAMEN.
Tutkippa näitä kotisivuja ja kerro kumpi meistä on opetusta vailla:
sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta - jaikall
Iso Lapis kirjoitti:
Minä tunnustan että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Pyhässä Hengessä siinnyt ja syntyi neitsyt
Mariasta, AAMEN.
Tutkippa näitä kotisivuja ja kerro kumpi meistä on opetusta vailla:
sites.google.com/site/kulmakivenseurakuntatuoko kiistelyä kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta tähän ketjuun.
Keskustelkaa aloituksen aiheesta.
TÄMÄ HUOMAUTUKSEKSI KAIKILLE KESKUSTELIJOILLE TÄSSÄ KETJUSSA.
Virsi 378
------------
1.
Kaitse, Jeesus, paimen hyvä,
laumassasi minua.
Eksyvä ja erehtyvä
olen ilman sinua.
Luonasi saan turvan parhaan,
auta, etten koskaan harhaan
läheltäsi joutuisi,
laumastasi luopuisi.
--
3.
Lammas seuraa paimentansa,
paimen kaitsee lammastaan.
Jeesus läsnäolollansa
turvan antaa laumassaan.
Milloin peto uhkaa niellä,
apuasi älä kiellä.
Paimensauva kohota,
vaara kauas karkota.
--
5.
Kaikki eksyneetkin lampaat
saata, Jeesus, laumaasi,
ettei niitä pedon hampaat
raatelisi, surmaisi.
Harhateiltään kotiin tuo ne,
että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi,
armotyösi täyttyisi.
6.
Jeesus, tule turvakseni,
Jeesus, anna armosi.
Anna rauha sielulleni,
käännä minuun kasvosi.
Johda, paimen, laumassasi
sanallasi, sauvallasi.
Kiitos olkoon Jeesuksen,
uskollisen paimenen.- Hmmm....
ontuvat ja ovat huonoja väkisin väännettyjä vertauksia.
Ensimmäisessä vertauksessa kyse ei ole vapaudesta vaan vastuuttomuudesta. Toinen vertauksesi taas kertoo tyhmyydestä, ei vapaudesta.
Mutta asiasta toiseen: mikä olisi ollut mielestäsi sopiva vuosisata milloin vapauksien "myöntäminen" kansalaisille olisi pitänyt lopettaa ja pitäytyä Raamatulla perustelluissa näkemyksissä, joihin näkemyksiin lainsäädäntö euroopassa pitkälle perustuikin ennen uskonnon vallan murtumista.
Olisiko orjuuden aika sopiva? Vai noitavainojen? Vai olisitko mielummin seurannut Galilei Galileon oikeudenkäyntiä?>>>Olisiko orjuuden aika sopiva? Vai noitavainojen?
Vai olisitko mielummin seurannut Galilei Galileon oikeudenkäyntiä?- AMEN!
jaikal kirjoitti:
>>>Olisiko orjuuden aika sopiva? Vai noitavainojen?
Vai olisitko mielummin seurannut Galilei Galileon oikeudenkäyntiä?TOTISESTI NÄIN TULEE TAPAHTUMAAN.
- mjuk654
jaikal kirjoitti:
>>>Olisiko orjuuden aika sopiva? Vai noitavainojen?
Vai olisitko mielummin seurannut Galilei Galileon oikeudenkäyntiä?niin mitä sinä höpiset täällä yleensäkään uskosta.
- leahim
mjuk654 kirjoitti:
niin mitä sinä höpiset täällä yleensäkään uskosta.
NO KERTOKAAS NYT KAIKKI,
OMINSANOIN,
KELLÄ SE OIKEA USKO ON??????? - Minä oikeassa
leahim kirjoitti:
NO KERTOKAAS NYT KAIKKI,
OMINSANOIN,
KELLÄ SE OIKEA USKO ON???????Eikä kellään muulla!
- Eikö edes
Minä oikeassa kirjoitti:
Eikä kellään muulla!
mjuk654 ole oikeaa uskoa. Yleensä kaikilla riidanhaastajilla on!
- VapausTaistelijat
Nostetaan hyvin ajankohtainen aihe päivänvaloon .
Katsotaan mitä palstapaneeli tuumaa tästä tänä päivänä.
Onko aihe tänään enemmän vai vähemmän ajankohtainen
kuin silloin kun se tänne kirjoitettiin runsaat kahdeksan
vuotta sitten? Onko syntielämä tuonut sinulle kaipaamasi
vapauden. Minulle Herra Jeesus toi vapauden. - qwmet87
Aika, jossa elämme, on paha, Vapaustaistelijat taistelevat vapaudesta elää
miten tahansa ja kukaan ei saa tuomita minua siitä miten elän . Jos joku ilmoittaa
asian synniksi, hän on paha ja vanhanaikainen vapaudelle vaarallinen ihminen.
Jos joku vielä julistaa Raamatun ilmoitusta, ts. totuutta. Häntä ei pidä kuunnella.
Hän pitää vihapuheita koska vastustaa tiettyä ihmisryhmää - syntisiä ja heidän
syntejään.
Ihmisten synnit tulee tietenkin hyväksyä, koska Paha pitää siitä, sillä synnit vievät
ihmisen hetkelliseen nautintoon, josta taas he pitävät. Mutta synti vie ihmisen myös
kadotukseen josta taas Saatana, tämän maailman jumala pitää.
Tyhmät ihmiset seuraavat laput silmillään Saatanaa. Tyhmät ihmiset ovat Saatanan
naruttamia ja kävelevät Pahan vetäminä kohti kadotusta Saatanan narussa.
Ja sielujemme vihollinen nauraa partaansa ihmisten sokeudelle ja tyhmyydelle.
Mutta, ...
ÄLKÄÄ PUHUKO TÄSTÄ KENELLEKÄÄN, IHMISET VOIVAT LOUKKAANTUA.
Eikös olekin kiva kuunnella valepuheita valheellisesta vapaudesta? Saan elää miten
tahdon, -miten Saatana tahtoo minun elävän - eikä kukaan saa kajota siihen. Se on näes
paljon kivempaa kuin kuulla Totuutta ja Totuuden pasuunoita. Totuus kun kirpaiseen
pahasti.
Olen istunut hammaslääkärin tuolilla useita kertoja. Ja kyllä se on epämukava
paikka ja monesti vihloo ja käy jopa kipeää. Mutta jälkeen päin olo on hyvä.
Joskus sitä joutuu altistamaan itsensä hetkelliselle kivulle, jotta pääsee vapauteen
suuremmasta kivusta ja suuremmasta vahingosta, joka muuten olisi väistämättä edessä.
Raamattu ilmoittaa, että tämä maailma on Pahan vallassa. Maailma on siis
persoonallisen Pahan vallassa. Ja koska maailma koostuu yksilöihmisistä -ihmisistähän
siinä on kyse - yksilöihmiset ovat Pahan vallassa ja Pahan vietävissä. Tämä näkyy
maailmalla useissa politikoissa ja heidän toimissaan.
1.Joh:5:19 "Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."
2:1 -6 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen
hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden
joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin; mutta Jumala, joka
on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt
meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut
meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa."
1.Tim:5:15 "Sillä muutamat ovat jo kääntyneet pois seuraamaan saatanaa."
Apt :26:18 "avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja
saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja
perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"
Room 16:20 "Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939