Mitä sana Herra tarkoittaa?

Haluun tietää

Siin kun Raamattu sanoo että Jeesus on Herra, niin tarkoittaako se samaa kuin herra virtanen? Jos lähentän joulukortin ja kirjoitan siihen Herra Virtanen, niin onko se sama?

Mikä on mielen neitsyys? Mitä se tarkoittaa ja onko se Raamatussa?

Ketä tarkoitetaan kun sanotaan, Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä?

108

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

Sanalla "Herra" tarkoitetaan nykyään tietenkin myös kristinuskon Jumalaa.

Mielen neitsyys tarkoittanee mielen- ja omatunnon turmeltumattomuutta tms. Selitykset hiukan vaihtelevat, jopa siinä määrin, että merkityskin voi muuttua.

• Tahtoo tietää

sitten ole swelvää ekivaarille ja hänen kumppaneilleenkaan vaikka ovat niin "viisaita" kun eivät kerran usko että Jeesus on Jumala?

>>>Sanalla "Herra" tarkoitetaan nykyään tietenkin myös kristinuskon Jumalaa.

• Tahtoo tietää kirjoitti:

sitten ole swelvää ekivaarille ja hänen kumppaneilleenkaan vaikka ovat niin "viisaita" kun eivät kerran usko että Jeesus on Jumala?

>>>Sanalla "Herra" tarkoitetaan nykyään tietenkin myös kristinuskon Jumalaa.

mutta sinulle ei mikään näytä Raamatusta kirkastuvan:

1. Korinttolaiskirje 15
        27 "Sillä »Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken«. Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, TÄMÄN ULKOPUOLELLE JÄÄ TIETYSTI JUMALA, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, SILLOIN HÄN ITSE, Poika, ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin JUMALA HALLITSEE TÄYDELLISESTI KAIKKEA." [1. Kor. 3:23, 11:3]

-

• Tahtoo tietää
        ekivaari kirjoitti:

mutta sinulle ei mikään näytä Raamatusta kirkastuvan:

1. Korinttolaiskirje 15
        27 "Sillä »Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken«. Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, TÄMÄN ULKOPUOLELLE JÄÄ TIETYSTI JUMALA, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, SILLOIN HÄN ITSE, Poika, ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin JUMALA HALLITSEE TÄYDELLISESTI KAIKKEA." [1. Kor. 3:23, 11:3]

-

"JUMALA HALLITSEE TÄYDELLISESTI KAIKKEA." [1. Kor. 3:23, 11:3]"

Mitä Jeesus siten tuon jälkeen tekee? Tuleeko Hänestä sitten "viraaton" vai miten on?

"JUMALA HALLITSEE TÄYDELLISESTI KAIKKEA." [1. Kor. 3:23, 11:3]"

Mitä Jeesus siten tuon jälkeen tekee? Tuleeko Hänestä sitten "viraaton" vai miten on?

ei enää minkäänlaista ulkopuolista valvontaa, käskemistä, alistamista ja komentoa tarvita, vaan kaikki toimii niin kuin Jumala on suunnitellut ... ja "kaikki entinen on mennyt ja kadonnut"!

Johannes 17
        23 "minä heissä, ja sinä minussa- ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."

1. Korinttolaiskirje 13
        12 "Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."

-

• usko vanhurskauttaa

Ihmisen mieli ei ole koskaan neitsyt, eikä sellaiseksi tule.

Mitä taas tulee neitseelliseen uskoon, niin se tarkoittaa VANHURSKAUTTAVAA uskoa Kristukseen ILMAN YHTÄKÄÄN LAIN TEKOA.

Ilm. 14:2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        Ilm. 14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Ilm. 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        Ilm. 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

• usko vanhurskauttaa kirjoitti:

Ihmisen mieli ei ole koskaan neitsyt, eikä sellaiseksi tule.

Mitä taas tulee neitseelliseen uskoon, niin se tarkoittaa VANHURSKAUTTAVAA uskoa Kristukseen ILMAN YHTÄKÄÄN LAIN TEKOA.

Ilm. 14:2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        Ilm. 14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Ilm. 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        Ilm. 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Roomalaiskirje 8
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 "Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 "sen tähden että - l i h a n - m i e l i - o n - v i h o l l is u u s - J u m a l a a - v a s t a a n, - sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

Filippiläiskirje 2
        5 "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,"

Sama mieli kuin Kristuksella on se oikea neitsytmieli, josta 2. Kor.11:2-4 jakeet sekä Ilm.14:4,5 jakeet kertovat, ja pääsemme siitä osallisiksi kiinnittämällä mielemme tunnustuksemme apostoliin Kristukseen!
        [Hepr. 3:1]

-

• hallitusvaltansa Joosefille, se kertomus kuvannee parhaiten sitä, mitä herruus merkitsee:

1. Mooseksen kirja 41
      38 "ja farao sanoi heille: »Voisimmeko löytää toista hänen veroistaan miestä! Hänessä asuu Jumalan henki!«
      39 Joosefille hän sanoi: »Koska Jumala on tämän kaiken sinulle ilmoittanut, ei voi olla toista niin viisasta ja taitavaa miestä kuin sinä.
      40 Sinä saat hallita minun valtakuntaani, ja koko kansani on totteleva sinun sanaasi. Vain valtaistuimeni tekee minut sinua korkeammaksi.« [Ps. 105:21,22; 1. Makk. 2:53; Ap. t. 7:10]
      41 Farao sanoi vielä Joosefille: »Näin minä asetan sinut hallitsemaan koko Egyptiä.«
      42 Ja farao otti sinettisormuksensa sormestaan ja pani sen Joosefin sormeen, puki hänet vaatteisiin, jotka olivat hienointa pellavaa, ja ripusti hänen kaulaansa kultakäädyt. [Est. 3:10, 8:2; Dan. 5:7]
      43 Hän antoi Joosefin ajaa toiseksi parhailla vaunuillaan, ja Joosefin edellä huudettiin: "Abrek!"* Näin hänestä tehtiin koko Egyptin käskynhaltija. [Sana abrek merkitsee luultavasti 'antakaa tietä!' tai 'polvillenne!'.]
      44 Ja farao sanoi Joosefille: »Minä olen farao, mutta ilman sinun lupaasi älköön kukaan koko Egyptin maassa ryhtykö mihinkään.«"

Tämä kertomus sopii kuvaamaan myös Isän Jumalan ja Kristuksen keskinäistä valtasuhdetta, sillä Raamattu sanoo poikaa uskolliseksi Jumalan huoneenhaltijaksi, [Hepr. 3:6].

-

• Tahtoo tietää

ole kertaakaan sanaa Herra. Joten siitä ei ullut minulle mitään hyötyä. Mutta kun jo vastauksen sain, että Raamatussa mainittu sana Herra tarkoittaa Jumalaa, niin kiistämättä Jeesus on silloin Jumala. Sen nyt ainakin sitten ymmärrän. Siitä minun omn hyvä jatkaa Raamatun tuntemistäni. Toivottavasti joku uskovainen minulle vielä selittää sen ,mitä mielen neitsyys oikein tarkoittaa. Sinä ekivaari sitä kyllä usein olet käyttänyt, mutta ymmärrän hyvin sen, että et välttämättä tiedä mitä se tarkoittaa.

ole kertaakaan sanaa Herra. Joten siitä ei ullut minulle mitään hyötyä. Mutta kun jo vastauksen sain, että Raamatussa mainittu sana Herra tarkoittaa Jumalaa, niin kiistämättä Jeesus on silloin Jumala. Sen nyt ainakin sitten ymmärrän. Siitä minun omn hyvä jatkaa Raamatun tuntemistäni. Toivottavasti joku uskovainen minulle vielä selittää sen ,mitä mielen neitsyys oikein tarkoittaa. Sinä ekivaari sitä kyllä usein olet käyttänyt, mutta ymmärrän hyvin sen, että et välttämättä tiedä mitä se tarkoittaa.

Psalmit 105
        16 "Ja kun hän kutsui nälänhädän maahan ja kokonaan mursi leivän tuen,
        17 oli hän lähettänyt heidän edellänsä miehen: Joosef oli myyty orjaksi.
        18 Hänen jalkojansa vaivattiin kahleilla, hän joutui rautoihin,
        19 siksi kunnes hänen sanansa kävi toteen ja Herran puhe osoitti hänet puhtaaksi.
        20 Niin kuningas lähetti ja päästätti hänet, kansojen hallitsija laski hänet irti.
        21 Hän PANI HÄNET TALONSA HERRAKSI ja KAIKEN OMAISUUTENSA HALTIJAKSI," (ei siis omistajaksi)!

Mielen neitsyys tarkoittaa tervettä ja turmeltumatonta mieltä;

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen - p u h t a a n - n e i t s y e n.
        3 Mutta minä pelkään, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin - t e i d ä n - m i e l e n n e
        e h k ä - t u r m e l t u u - pois v i l p i t t ö m y y d e s t ä - ja - p u h t a u d e s t a, - joka teissä on Kristusta kohtaan.
        4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

Olepa hyvä ja vastaa, osasiko mielestäsi oikein ekivaari vastata!

-

• ekivaari kirjoitti:

Psalmit 105
        19 siksi kunnes hänen sanansa kävi toteen ja Herran puhe osoitti hänet puhtaaksi.
        20 Niin kuningas lähetti ja päästätti hänet, kansojen hallitsija laski hänet irti.
        21 Hän PANI HÄNET TALONSA HERRAKSI ja KAIKEN OMAISUUTENSA HALTIJAKSI," (ei siis omistajaksi)!

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen - p u h t a a n - n e i t s y e n.
        3 Mutta minä pelkään, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin - t e i d ä n - m i e l e n n e
        e h k ä - t u r m e l t u u - pois v i l p i t t ö m y y d e s t ä - ja - p u h t a u d e s t a, - joka teissä on Kristusta kohtaan.
        4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

-

ei neitsyydellä tarkoiteta sitä että naimattomat miehet tahi naiset olisivat sen puhtaampia tai saastaisia kuin naineetkaan henkilöt, vaan tässä tarkoitetaan todella "puhdasta sydäntä, hyvää omaatuntoa ja vilpitöntä mieltä sekä uskoa! Vertaa myös Ilmestyskirjan 14:4,5,jakeet,! Isän siunausta Siunausta kaikille Kristuksessa!

-

• Pete..
        ekivaari kirjoitti:

Psalmit 105

2. Korinttolaiskirje 11

-

puhuttu MIELEN NEITSYYDESTÄ MITÄÄN! Se taitaakin olla sinun keksimääsi?

• kun ei
        ekivaari kirjoitti:

Psalmit 105

2. Korinttolaiskirje 11

-

ole kahta herraa, vaan on ainoastaan YKSI HERRA!

• Pete.. kirjoitti:

puhuttu MIELEN NEITSYYDESTÄ MITÄÄN! Se taitaakin olla sinun keksimääsi?

jakeissa ainakin puhutaan sekä neitsyydestä että mielen turmeltumisesta, eli jos puhdasta mieli saastuu, se vastaa mielen neitsyyden menetystä;

2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

-

• kun ei kirjoitti:

ole kahta herraa, vaan on ainoastaan YKSI HERRA!

kun eivät ole eritelleet alkukielestä sanoja JHWH ja Kyyrios-sanoja,!

-

• Pete..
        ekivaari kirjoitti:

jakeissa ainakin puhutaan sekä neitsyydestä että mielen turmeltumisesta, eli jos puhdasta mieli saastuu, se vastaa mielen neitsyyden menetystä;

2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

-

olet keksinyt sanan, mielen neitsyys omasta päästäsi! Sitä ei Raamatusta löydy.

• Pete..
        ekivaari kirjoitti:

-

jakeet teille merkitse mitään? Siinä sanotaan että Jeesus on Jumala. Onko kaikki käänetty väärin mielestänne?

• Pete..
        Pete.. kirjoitti:

jakeet teille merkitse mitään? Siinä sanotaan että Jeesus on Jumala. Onko kaikki käänetty väärin mielestänne?

Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Joh. 14:9
        9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Fil 2:10-11

10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

Tiit.2:13-14
        13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

- (1 Kor 2:7,8) vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -

- (1 Tim 3:16) Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.

(1 Tim 4:10) Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

(1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

(Room 9:5) heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

(Joh 20:28) Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

- (1 Kor 2:7,8) vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -

- (1 Tim 3:16) Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.

(1 Tim 4:10) Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien."

• Pete.. kirjoitti:

olet keksinyt sanan, mielen neitsyys omasta päästäsi! Sitä ei Raamatusta löydy.

jakeissa turmeltuneesta mielestä, niin kuin hän useissa kirjeissään puhui, niin hyvällä syyllä voidaan puhua turmeltumattomasta mielenlaadusta myös neitsyenä, koska jakeissa mainittu "mielen turmeltuminen" on verrattavissa mielen neitsyyden menetykseen! "He ovat niin kuin neitsyet", Ilm.14:4,5,!

-

• Pete.. kirjoitti:

saaneista ihmisistä myös jumala-nimitystä, mutta sanoo heitä kuolevaisiksi jumaliksi;

Psalmit 82
        1 "Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

Jeesus viittasi tähän raamatunkohtaan (Joh.10:34,35) ja tässä merkityksessä, Jumalalta saatua kirkkautta Raamattu kutsuu myös "jumalaksi".

-

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

jakeissa turmeltuneesta mielestä, niin kuin hän useissa kirjeissään puhui, niin hyvällä syyllä voidaan puhua turmeltumattomasta mielenlaadusta myös neitsyenä, koska jakeissa mainittu "mielen turmeltuminen" on verrattavissa mielen neitsyyden menetykseen! "He ovat niin kuin neitsyet", Ilm.14:4,5,!

-

kait uskot myös että Jeesus on Jumala. Sehän mainitaan Raamatussa suoraan monta kertaa, mutta sun mielenneitsiytäsi siellä ei mainita.

• Asko T kirjoitti:

kait uskot myös että Jeesus on Jumala. Sehän mainitaan Raamatussa suoraan monta kertaa, mutta sun mielenneitsiytäsi siellä ei mainita.

mainitsee, se tarkoittaa AINA Isältä saatua jumaluutta, josta mekin saamme olla osalliset, ja jonka Jeesus itse yksityiskohtaisesti selitti Joh. 10:34,35 jakeissa;

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

Mutta sinä, Asko T, et tätä usko, etkä usko Raamatun antamaa määritelmää siitä, kuka Jumala on! Se määritelmä on tämä;

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ja Jeesus todisti usein, ettei hän ole itsestänsä tullut vaan ISÄSTÄ.

-

• benedi=siunattu
        ekivaari kirjoitti:

mainitsee, se tarkoittaa AINA Isältä saatua jumaluutta, josta mekin saamme olla osalliset, ja jonka Jeesus itse yksityiskohtaisesti selitti Joh. 10:34,35 jakeissa;

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

Mutta sinä, Asko T, et tätä usko, etkä usko Raamatun antamaa määritelmää siitä, kuka Jumala on! Se määritelmä on tämä;

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ja Jeesus todisti usein, ettei hän ole itsestänsä tullut vaan ISÄSTÄ.

-

johon me olemme luodut on Jeesus!!

" Kaikki mikä on luotu on luotu ja syntynyt häneen, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään joka syntynyt on!

" Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän...kuinka sinä ekivaari sitten sanot: " Näytä meille Isä"
        Filippus näki Isän, joka oli hänen edessään, mutta hänpä ei tajunnut että isähän siinä oli pukeutunut..vähäksi aikaa " enkeleitä halvemmaksi"

• tarkoitetaan, että Jeesus on Jumala, Raamatun mukaan.

• todella

tarkoitetaan, että Jeesus on Jumala!

• taappo

...tulkintaa ilman perusteluja. Uskottavuus lisääntyisi, jos käyttäisit Raamattua perusteluihin.

• taappo kirjoitti:

...tulkintaa ilman perusteluja. Uskottavuus lisääntyisi, jos käyttäisit Raamattua perusteluihin.

Moosekselle ja sanoi hänelle: Minä olen Herra. Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille Jumalana Kaikkivaltiaana, mutta nimelläni Herra en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi. 2 Moos.6:2-3

Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. Jesaja42:8, Jesaja48:11 ja Psalmi 83:19

Ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. Fil.2:9-11

• taappo

Paavali teki melkein aina selvän eron Herran ja Jumalan välillä:

"Niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on, ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa"(1 Kor.8:6).

"Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa" (Ef.4:5-6).

Melkein jokaisen kirjeensä alussa Paavali tekee selvän eron Jumalan ja Herran välilläkirjoittaessaan: "Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta."

Myös Pietari kutsui Jeesusta Herraksi? Tarkoittiko hän tällä, että Jeesus on itse Jumala? Saamme vastauksen Pietarin helluntaipäivän jälkeisestä saarnasta (Apt.2:36):

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala teki hänet sekä Herraksi että Messiaaksi, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Pietarin mukaan Jeesus on Herra siitä syystä, että Jumala on tehnyt hänet Herraksi.

• ml213.

Juuri noin.Paavali tiesi ja ymmärsi ja uskoi, miten Jumala on antanut Pojalleen Jeesukselle Kristukselle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä eli ymmärsi ja uskoit miten Jeeesus on Herra.VT puolella tilanne oli toinen ja siellä Herra sana kohdentui Jumalaan,- koska silloin Jumalalla itsellään oli kaikki valta.

Niin, kuten toitkinm esille, niin UT puolella eritellään Jumala ja Herra, joka on Kristus. Tästä mielikuvasta katsoen, niin on helppo ymmärtää mitä tarkoittaa kun ihminen sano, "Jeesus Kristus on Herra". Siis Jeesuksella on valta tähän ihmiseen - Jeesus on Herra ja senkin vielä helposti ymmärtää, ettei noita sanoja voi ihminen lausua kuin Pyhässä Hengessä eli tämä Pyhä Henki antaa ihmiselle voiman olla alamainen Kristukselle. Tavallinen ihminen ei totisesti voi olla alamianen Krisukselle ajatellen Krisuksen mieltäkin, vaan todella ihminen tulee olla Pyhän Hengen valtaama.

No, joakinen voi taas arvioida onko kaikille ihmisille Jeesus Herra,- ei todella, jos ei usko mitä Krisus on sanonut ja opettanut. Juuri koko opetus lähtee siitä, että on uskollinen mitä Jeesus on sanonut ja opettanut ja silti voi sanoa,Jeesus Kristus on Herra.

SiiisJeesuksen oleminen Herrana tarkoittaa ihmisessä sitä, että hän on antanut kaiken vallan Jeesukselle ja on riippuvainen Jeesuksesta.Tavallaan ihminen on Kristuksen orja/alamainen, koska Kristus on Herra.

• taappo
        ml213. kirjoitti:

Juuri noin.Paavali tiesi ja ymmärsi ja uskoi, miten Jumala on antanut Pojalleen Jeesukselle Kristukselle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä eli ymmärsi ja uskoit miten Jeeesus on Herra.VT puolella tilanne oli toinen ja siellä Herra sana kohdentui Jumalaan,- koska silloin Jumalalla itsellään oli kaikki valta.

Niin, kuten toitkinm esille, niin UT puolella eritellään Jumala ja Herra, joka on Kristus. Tästä mielikuvasta katsoen, niin on helppo ymmärtää mitä tarkoittaa kun ihminen sano, "Jeesus Kristus on Herra". Siis Jeesuksella on valta tähän ihmiseen - Jeesus on Herra ja senkin vielä helposti ymmärtää, ettei noita sanoja voi ihminen lausua kuin Pyhässä Hengessä eli tämä Pyhä Henki antaa ihmiselle voiman olla alamainen Kristukselle. Tavallinen ihminen ei totisesti voi olla alamianen Krisukselle ajatellen Krisuksen mieltäkin, vaan todella ihminen tulee olla Pyhän Hengen valtaama.

No, joakinen voi taas arvioida onko kaikille ihmisille Jeesus Herra,- ei todella, jos ei usko mitä Krisus on sanonut ja opettanut. Juuri koko opetus lähtee siitä, että on uskollinen mitä Jeesus on sanonut ja opettanut ja silti voi sanoa,Jeesus Kristus on Herra.

SiiisJeesuksen oleminen Herrana tarkoittaa ihmisessä sitä, että hän on antanut kaiken vallan Jeesukselle ja on riippuvainen Jeesuksesta.Tavallaan ihminen on Kristuksen orja/alamainen, koska Kristus on Herra.

..., mutta näyttää parin päivän tutustumisen jälkeen vahvasti siltä, ettei tämä ole mikään keskustelupalsta. On vain puolueita, jotka linnoittautuvat omien barrigaadiensa suojaan ja hutkitaan sieltä sitten.

Aikuisuiteen kuuluu pystyä keskustelemaan asioista, vaikkei oltaisikaan samaa mieltä.
        Keskusteluun kuuluu myös omien väittämien perusteleminen - ja nimenomaan Raamatulla, koska keskustelun pitäisi olla hengellisiin asioihin pureutuvaa.

Palstan mielivaltaisuuteen liittyy myös erottautuminen toisin ajattelevista, niin ettei yritetäkään keskustella, vaan panetellaan ja lytätään erilaisuus heti kättelyssä.

Tätäkö on tämän ajan helluntailaisuus?

Aika paradoksaalinen asia esille tuomasi kirjoituksesi: "Jeesuksen oleminen Herrana tarkoittaa ihmisessä sitä, että hän on antanut kaiken vallan Jeesukselle ja on riippuvainen Jeesuksesta.Tavallaan ihminen on Kristuksen orja/alamainen, koska Kristus on Herra."

Amen. Jeesuksen alaisuudessa olemme Kristuksen orjia, mutta maailman orjuudesta vapaita. Ihminenhän kuvittelee olevansa vapaa, kun on mahdollisimman riippumaton kaikesta, mutta huomaa pian olevansa maailman houkutusten orjuuttama. Sama pätee perinnäissääntöihin, jotka vaikuttivat Jeesuksen aikana - ja jotka vaikuttavat vielä enemmän tänään...

Siunausta sinulle!

• jonka Herra on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas.

UT:n käännöksissä sanalla Herralla (kreikaksi Kyrios sanasta Kyros, valta) tarkoitetaan Jumalaa, joka on kaiken muun herrauden yläpuolella (tosin myös mm. isännistä ja merkittävistä henkilöistä voidaan käyttää herra-nimitystä, mutta tekstiyhteys kyllä kertoo, että silloin ei ole kysymys Kaikkivaltiaasta Jumalasta). VT:n kreikan kielelle käännetyssä Septuagintassa Jumalan nimet, myös tetragrammi JHWH on käännetty sanalla Herra (Kyrios). Näin useita tuhansi kertoja ja aina sillä viitataan Jumalaan. UT:ssa kerrotaan, että Isä on Herra, Jeesus on Herra ja Pyhä Henki on Herra. Heitä siis kutsutaan Jumalaksi. Merkittävää on se, että monissa VT:n kohdissa, joissa JHWH puhuu on UT:ssa käännetty tarkoittamaan Jeesusta. Jeesus on siis Herra, samoin Pyhä Henki, joka UT:ssa puhuu.

>>Ketä tarkoitetaan kun sanotaan, Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä?

• Tahtoo tietää

Nyt ymmärrän, miksi ekivaaria sanotaan harhaoppiseksi. Samalla ymmärrän, ettei hän tiedäkkään eikä ymmärräkkään Raamattua, niinkuin olen ymmärtänyt hänen ymmärtävän. Olen luullut että hän tuntee Raamatun ja tietää mistä puhuu. Tuon sanomasi perusteella, voin ekivaarin suhteen heittää kaiken luottamukseni häneen menemään. Olen siirtynyt seuraavalle askelmalle, ja nyt ymmärrän sen, että Jeesus on Herra Jumala kaikkivaltias Itse. HUOM! Olihan se noin? Jukalta kysyn!

Olen ihmetelly, kun ekivaarille ja hänen kumppaneilleen täällä on jatkuvasti toitotettu sitä, että Jeesus on Jumala ja he eivät ole sitä uskoneet. Enkä itsekkään ollut varma, niin siksi minä kysyinkin sitä teiltä. Jotta sain nyt selvyyden mitä sana Herra tarkoittaa, se tarkoittaa Jumalaa. On muuten kiva olo, kun tuntee jälleen viisastuneensa. Ei tämä palsta ole todellakaan turha, kun tälläinen vajavainen kuin minä olen, saa asiallista ja REHELISTÄ opetusta täällä.

Kiitos Jukka ja sinun kumppanit jotka vastasivat mulle!

Nyt ymmärrän, miksi ekivaaria sanotaan harhaoppiseksi. Samalla ymmärrän, ettei hän tiedäkkään eikä ymmärräkkään Raamattua, niinkuin olen ymmärtänyt hänen ymmärtävän. Olen luullut että hän tuntee Raamatun ja tietää mistä puhuu. Tuon sanomasi perusteella, voin ekivaarin suhteen heittää kaiken luottamukseni häneen menemään. Olen siirtynyt seuraavalle askelmalle, ja nyt ymmärrän sen, että Jeesus on Herra Jumala kaikkivaltias Itse. HUOM! Olihan se noin? Jukalta kysyn!

Olen ihmetelly, kun ekivaarille ja hänen kumppaneilleen täällä on jatkuvasti toitotettu sitä, että Jeesus on Jumala ja he eivät ole sitä uskoneet. Enkä itsekkään ollut varma, niin siksi minä kysyinkin sitä teiltä. Jotta sain nyt selvyyden mitä sana Herra tarkoittaa, se tarkoittaa Jumalaa. On muuten kiva olo, kun tuntee jälleen viisastuneensa. Ei tämä palsta ole todellakaan turha, kun tälläinen vajavainen kuin minä olen, saa asiallista ja REHELISTÄ opetusta täällä.

Kiitos Jukka ja sinun kumppanit jotka vastasivat mulle!

Juuri noin se on. Jeesus on Herra, Jumala, Kaikkivaltias.

Toivotan Sinulle runsasta Herran siunausta ja koska poistun nyt palsta, toivotan myös Sinulle "hyvää yötä, Jeesus myötä".

• veli.vapaa

Pyhän Hengen opettamana miehenä mielen neitsyyden tärkeydestä.

2. Kor. 11:3
        Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän MIELENNE ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

Room. 8:5
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

• Asko T
        veli.vapaa kirjoitti:

Pyhän Hengen opettamana miehenä mielen neitsyyden tärkeydestä.

2. Kor. 11:3
        Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän MIELENNE ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

Room. 8:5
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

kohtaa lainaamissasi jakeissa puhutaan mielen neitsuudestä? Näyttä siltä, että lukihäiriökö sua ja ekivaaria vaivaa? Puhutte mielen neitsyydestä, vaikka Jeesus ei niin opettanut. Minä en usko ihmis- oppeihin minä uskon Raamattuun!

• taappo
        Asko T kirjoitti:

kohtaa lainaamissasi jakeissa puhutaan mielen neitsuudestä? Näyttä siltä, että lukihäiriökö sua ja ekivaaria vaivaa? Puhutte mielen neitsyydestä, vaikka Jeesus ei niin opettanut. Minä en usko ihmis- oppeihin minä uskon Raamattuun!

...kolminaisuusoppiin?

• veli.vapaa
        Asko T kirjoitti:

on lihan mieltä, ja sellainen tekee kysymyksiä, joihin vastaukset löytyvät SANASTA.

2. Kor. 7:11
        Sillä katsokaa, kuinka suurta intoa juuri tuo Jumalan MIELEN mukainen murehtimisenne on saanut teissä aikaan, mitä puolustautumista, mitä paheksumista, mitä pelkoa, ikävöimistä, kiivautta, mitä kurittamista! Olette kaikin tavoin osoittaneet olevanne PUHTAAT tässä asiassa

1. Kor. 2:16
        Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Meillä on Kristuksen puhdas neitseellinen mieli.

• veli.vapaa
        veli.vapaa kirjoitti:

on lihan mieltä, ja sellainen tekee kysymyksiä, joihin vastaukset löytyvät SANASTA.

2. Kor. 7:11
        Sillä katsokaa, kuinka suurta intoa juuri tuo Jumalan MIELEN mukainen murehtimisenne on saanut teissä aikaan, mitä puolustautumista, mitä paheksumista, mitä pelkoa, ikävöimistä, kiivautta, mitä kurittamista! Olette kaikin tavoin osoittaneet olevanne PUHTAAT tässä asiassa

1. Kor. 2:16
        Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Meillä on Kristuksen puhdas neitseellinen mieli.

äskeinen oli Asko T:lle osoitettu SANAN opetus puhtaasta Kristuksen neitseellisestä mielestä. Siitä mikä meilläkin on Kristuksessa.

• tämä
        Asko T kirjoitti:

2.Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan NEITSYEN.
        2.Kor. 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän MIELENNE ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

ja ymmärrä. Ellei sinua vaivaa lukihäiriö.

• Asko T
        taappo kirjoitti:

...kolminaisuusoppiin?

että Uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen ja kolmiyhteiseen jmalaan. Joka on Isä Poika ja Pyhä Henki.

Tässä vastaukseni, ole hyvä!

• Asko T kirjoitti:

että Uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen ja kolmiyhteiseen jmalaan. Joka on Isä Poika ja Pyhä Henki.

Isä YKSIN on totinen Jumala, ja Raamattu on antanut myös tarkan määritelmän siitä KUKA JUMALA ON:

1. Korinttolaiskirje 8

Jeesus sanoi tulleensa Isästä eikä itsestänsä

-

• ekivaari kirjoitti:

Isä YKSIN on totinen Jumala, ja Raamattu on antanut myös tarkan määritelmän siitä KUKA JUMALA ON:

1. Korinttolaiskirje 8

Jeesus sanoi tulleensa Isästä eikä itsestänsä

-

kuten noistakin jakeista ilmenee Jerramme Jeesus Kristus!

"
        Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
        8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

Luuk. 1:47 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
        47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;

Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. "

Joten kiistatta ekivaari on selvää, että et halua uakoa Raamatun sanomaa.

• Asko T
        Il-Mari kirjoitti:

kuten noistakin jakeista ilmenee Jerramme Jeesus Kristus!

"
        Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
        8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. "

Joten kiistatta ekivaari on selvää, että et halua uakoa Raamatun sanomaa.

että joka ei noistakaan jakeista jotka esille otit, ei ymmärrä kenestä siinä on kysymys, niin turhaa on sanoa olavansa uskovainen.

kiitos Il-Mari, kun olet myös kiireiltäsi ehtinyt täällä tuomaan sanaa ja opetusta esille!

• taappo
        Asko T kirjoitti:

...Jeesukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, mutta kolmiyhteistä Jumalaa en Raamatustani löydä.
        Voisitko auttaa minua?

• taappo

>>Ketä tarkoitetaan kun sanotaan, Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä?

• ml213.

" Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone (JA NETTIKANSA) , ellä Jumala on hänet HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" Ap2:36

Siis UT puolella Herra ei tarkoita Jumalaa,- vaan Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta.

• Pete..

valehtelet julkisella palstalla! Herra on Jumala! Lue Raamattua että opit tuntemaan Herrasi!

• "nimitti Joosefin talonsa herraksi ja Egyptin valtiaaksi, niin pojan nimittäminen by Fathers` taholta oli täysin siihen verrattava; luovutti kaiken muun paitsi valtaistuimensa!

-

• ml213.
        Pete.. kirjoitti:

valehtelet julkisella palstalla! Herra on Jumala! Lue Raamattua että opit tuntemaan Herrasi!

" Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone (JA NETTIKANSA) , että Jumala on hänet HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" Ap2:36

No, tuo ilmoitus ei totisesti ole omasta päästäni keksitty eikä järkeilty tao päätelty,- vaan se on totista Jumala/N SANAA.

PS.

Miksi näin julkisesti haluat olla epäuskoinen Jumalan aivoituksille?????

• Pete..
        ml213. kirjoitti:

" Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone (JA NETTIKANSA) , että Jumala on hänet HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" Ap2:36

No, tuo ilmoitus ei totisesti ole omasta päästäni keksitty eikä järkeilty tao päätelty,- vaan se on totista Jumala/N SANAA.

PS.

Osaatko lukea? Jeesus on Jumala lue ja ymmärrä jos sinullaymmärrystä on?

"Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Joh. 14:9
        9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

(1 Tim 4:10) Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

(1 Joh 5:20,21) Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

(Room 9:5) heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

(Joh 20:28) Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

(1 Tim 4:10) Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien."

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

"nimitti Joosefin talonsa herraksi ja Egyptin valtiaaksi, niin pojan nimittäminen by Fathers` taholta oli täysin siihen verrattava; luovutti kaiken muun paitsi valtaistuimensa!

-

Juuri noin. Jumala teki Kristuksesta Pojastaan Herran antamalla häelle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä ja samoin Joosef sai nimen herra ja sai/pääsi Egyptin valtiaaksi.

• ml213. kirjoitti:

PS.

että olet pohtinut ja kirjoittanut tuosta lauseesta tällä palstalla. "11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

Niin ymmärrätkö mitä tuo tarkoittaa? Että Jeesus Kristus on Herra. Se tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on JUMALA. sitä se tarkoittaa!

Ihmettelenkin sitä, miksi se sinulle on niin vaikeata ymmärtää. Raamatussa on lukuisia kohtia joissa asia todistetaan, että Jeesus on Jumala. Joten aika heikolla pohjalla oppinen on. Huomaan myös että Raamatun tuntemisesi on aika heikko, joten en suosittelisi sinulle sen opettamista. Itsekin aika varovainen olen opettamisen suhteen, vaikka yli 30 vuotta olen Raamattuani tutkinut ja Ilosanomaa julistanut. Joten en kovin käkäs ole opettamaan siitäkään huolimatta, vaikka Raamatusta jotain ymmärrän. Siksi olenkin keskittynyt Ilosanoman julistukseen, kun sen koen Jumalata saaduksi tehtäväkseni.

• Kristus Jeesus
        ekivaari kirjoitti:

"nimitti Joosefin talonsa herraksi ja Egyptin valtiaaksi, niin pojan nimittäminen by Fathers` taholta oli täysin siihen verrattava; luovutti kaiken muun paitsi valtaistuimensa!

-

istuu Jumalan valtaistuimella!

• veli.vapaa
        Kristus Jeesus kirjoitti:

Isä Jumalan kunniaksi, että Hänen Poikansa Jeesus Kristus on Herra.

9 Sentähden onkin JUMALA HÄNET korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on HERRA.

• AskoT
        veli.vapaa kirjoitti:

9 Sentähden onkin JUMALA HÄNET korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman ISÄN JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on HERRA.

ja samalla Herra sana tarkoittaa Jumalaa. Uskoisit nyt jo, mitä täällä monet ovat kertonee ja Raamatulla sen sinulle osoittaneet. Lisää tietoa saat tuosta linkista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra

Siittä kun jatkat etenemistä, niin kyllä luulisi sinullekin valkenevan että Jeesus todellakin on Herra Jumala.

Raamatussa se todistetaan lukuisia kertoja, etä Jeesus on Jumala. Netissä on osoitteita lukemattomia määriä joissa asia todistetaan Raamatulla, Pyhä Henkin on minulle sen kertonut että Jeesus on Jumala.

Mutta näyttää sille, että vaikka Jeesus taivaasta astuisi alas eteesi, ja ketoisi että Hän on sinun Jumalasi jota sinun tulee kumartaman, niin sinä et sitä uskoisi. Niin paatunut kivi sydän sinulla näyttää olevan.

• on Herra
        veli.vapaa kirjoitti:

ja Jumala!
        Ilm. 7:15-17 "Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän , joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

16) Ei heidän enää tule nälkä eikä jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

17) sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

• veli.vapaa
        on Herra kirjoitti:

ja Jumala!
        Ilm. 7:15-17 "Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän , joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

16) Ei heidän enää tule nälkä eikä jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

17) sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

todistaa totuutta.

1. Kor.15

22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Isä Jumala on Jeesuksenkin Jumala ja Isä, kuten meidänkin, joissa asuu Pyhä Henki.

• on Herra kirjoitti:

ja Jumala!

"Ison Herran" "pienestä herrasta" tällä tavalla:

Psalmit 110
        1 "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: »Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi«".

Samalla lailla VT;ssa Jumalan poika on aina "poika" kirjoitettu pienellä alkukirjaimella;

Psalmit 2
        7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: »Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.«"

-

• Mikä on menossa?
        ekivaari kirjoitti:

"Ison Herran" "pienestä herrasta" tällä tavalla:

Psalmit 110
        1 "Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: »Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi«".

Samalla lailla VT;ssa Jumalan poika on aina "poika" kirjoitettu pienellä alkukirjaimella;

Psalmit 2
        7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: »Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.«"

-

Onko luomakunnassa jotakin suurta kehitteillä (globalisaatio ja ekumenia, Esiintuleva Kirkko, sikaflu ihmiskuntaa vähentämässä .... tai jotain muuta), josta paholaiselle on tullut kiire? Miksi tässä viikonvaihteessa palstan pakanat pauhaavat aivan erikoisesti?
        Ml213 ja velivapaa, jotka eivät Raamatusta paljon mitään ymmärrä, mutta vähän osaavat jakeita copypastailla, ovat alkaneet Sanan selittäjiksi!!?? :-))
        Sananlaskut
        26:9 Kuin ohdake, joka on osunut juopuneen käteen, on sananlasku tyhmäin suussa.

Ja ekivaarikin, vaikkei kunnolla ymmärrä mistä puhutaan, on kai siksi äänessä koko ajan. Hän on pelkkä sekoittaja ja ison maailman eksyttäjiin verrattuna vastaantulija koomillisen oppinsa kanssa.
        Sananlaskut
        21:20 Kalliita aarteita ja öljyä on viisaan majassa, mutta tyhmä ihminen syö suuhunsa sellaiset.

Kuka kertoisi, mikä on tämän pienen eksyttäjäporukan noin paisuttanut? Ja keille he kuvittelevat selittävänsä muutaman jakeen opillaan?
        Jeremia
        7:19 Minulleko he tuottavat mielikarvautta, sanoo Herra, eivätkö pikemmin itselleen, omaksi häpeäksensä?

Tällä palstalla on suuret määrät kirjoittajia, erittäin hyvin Raamatun sanoman sisäistäneitä, joten heille on turha saarnata tai heitä yrittää eksytellä. Taitavat nyt ihmetellä ja jotkut ovat tainneet joitakin varoituksia lausua
        Hesekiel
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

• veli.vapaa
        AskoT kirjoitti:

ja samalla Herra sana tarkoittaa Jumalaa. Uskoisit nyt jo, mitä täällä monet ovat kertonee ja Raamatulla sen sinulle osoittaneet. Lisää tietoa saat tuosta linkista.

Siittä kun jatkat etenemistä, niin kyllä luulisi sinullekin valkenevan että Jeesus todellakin on Herra Jumala.

Raamatussa se todistetaan lukuisia kertoja, etä Jeesus on Jumala. Netissä on osoitteita lukemattomia määriä joissa asia todistetaan Raamatulla, Pyhä Henkin on minulle sen kertonut että Jeesus on Jumala.

Mutta näyttää sille, että vaikka Jeesus taivaasta astuisi alas eteesi, ja ketoisi että Hän on sinun Jumalasi jota sinun tulee kumartaman, niin sinä et sitä uskoisi. Niin paatunut kivi sydän sinulla näyttää olevan.

omaan SANAAN, jonka Pyhä Henki minulle todistaa.

Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

• Kristus Jeesus kirjoitti:

ja sijaitsee Jumalan valtaistuimen oikealla puolella;

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"

Taivaissa näyttää olevan paljonkin valtaistuimia, mutta ne ovat kaikki Isän Jumalan tahdon mukaan jakamia, joten ne kaikki ovat Jumalan valtaistuimia;

Ilmestyskirja 4
        4 "Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut."

Ilmestyskirja 3
        21 "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa "

Tässä jakeessa Jeesus opetti selvästi erikseen "minun valtaistuimeni" ja; "hänen valtaistuimensa"!

Tästä asiasta ainakin helluntailaisuudessa on opetettu väärin; ikään kuin taivaassa olisi yksi Jumalan valtaistuin, jonka paikasta Isä ja poika kilvoittelee! Kuten asian esitin, Raamattu opettaa toisin!

-

• Puhun totta
        AskoT kirjoitti:

Asko T:
        *Mutta näyttää sille, että vaikka Jeesus taivaasta astuisi alas eteesi, ja ketoisi että Hän on sinun Jumalasi jota sinun tulee kumartaman, niin sinä et sitä uskoisi.

En uskoisi minäkään sillä antikristus on se, joka tulee lopunaikana ja julistaa olevansa Jumala. Hän tulee esittämään kaikin tavoin olevansa Kristus. Kuka hänen julistuksensa uskoo?
        Vastaan itse, kolminaisuusopin kannattaja, totuudesta eksynyt, joka uskoo Jeesuksen olevan Jumala.

2Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        2Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Luopumus on jo tapahtunut 300-luvulla Nikean ja Konstantinopolin kirkolliskokousten vahvistamana.
        Ja tähän luopumukseen ovat yhtyneet kaikki kirkkokunnat. He ovat jo juoneet Ilmestyskirjan suuren porton maljasta.

Ilm. 17:5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Katolinen kirkko on äitikirkko omienkin sanojensa mukaan. Se on maan portojen äiti. Siitä koko luopumus lähti liikkeelle 300-luvulla. Ja se on muiden maan porttojen äiti, siitä ne ovat syntyneet. Tästä äitikirkosta ovat kaikki kirkot saaneet alkunsa.
        Ja kun nämä eivät ottaneet vastaan totuutta niin 2.Tess. 2:11-12: Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Älä sekaannu näihin likaisiin naisiin, kirkkoihin ja niiden opetukseen. Vaan pyri puhtauteen ja totuuteen Jumalan sanan mukaisesti, pyri olemaan puhdas kuin neitsyt. Niin, että sinulle voidaan sanoa:
        Rev 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Aikaa on vähän. Etsi itse henkilökohtaisesti totuutta tutkimalla raamattua. Älä tutki ihmisoppeja, tutki sanaa. Ehkä Jumala antaa sinulle uskon totuuteen.

Jumalan siunausta ja Pyhän Hengen ohjausta tutkimuksillesi.

• Mikä on menossa? kirjoitti:

Onko luomakunnassa jotakin suurta kehitteillä (globalisaatio ja ekumenia, Esiintuleva Kirkko, sikaflu ihmiskuntaa vähentämässä .... tai jotain muuta), josta paholaiselle on tullut kiire? Miksi tässä viikonvaihteessa palstan pakanat pauhaavat aivan erikoisesti?
        Ml213 ja velivapaa, jotka eivät Raamatusta paljon mitään ymmärrä, mutta vähän osaavat jakeita copypastailla, ovat alkaneet Sanan selittäjiksi!!?? :-))
        Sananlaskut
        26:9 Kuin ohdake, joka on osunut juopuneen käteen, on sananlasku tyhmäin suussa.

Ja ekivaarikin, vaikkei kunnolla ymmärrä mistä puhutaan, on kai siksi äänessä koko ajan. Hän on pelkkä sekoittaja ja ison maailman eksyttäjiin verrattuna vastaantulija koomillisen oppinsa kanssa.
        Sananlaskut
        21:20 Kalliita aarteita ja öljyä on viisaan majassa, mutta tyhmä ihminen syö suuhunsa sellaiset.

Kuka kertoisi, mikä on tämän pienen eksyttäjäporukan noin paisuttanut? Ja keille he kuvittelevat selittävänsä muutaman jakeen opillaan?
        Jeremia
        7:19 Minulleko he tuottavat mielikarvautta, sanoo Herra, eivätkö pikemmin itselleen, omaksi häpeäksensä?

Tällä palstalla on suuret määrät kirjoittajia, erittäin hyvin Raamatun sanoman sisäistäneitä, joten heille on turha saarnata tai heitä yrittää eksytellä. Taitavat nyt ihmetellä ja jotkut ovat tainneet joitakin varoituksia lausua
        Hesekiel
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

Danielin kirjassa kerrotaan ja luvataan Jumalalta saadun ymmärryksen lisääntyvän, ja silloin monet salassa pysyneet asiat paljastuvat kun sinetit murtuvat;

Danielin kirja 12
        4 "Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja
        y m m ä r r y s - l i s ä ä n t y y."

Kiitän sydämestäni Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää, että hän on viime vuosina antanut yhä useammalle ja useammalle ymmärrystä, voimaa ja rohkeutta todistaa Kristuksesta Jumalan tahdon mukaan, ja kiitän useista veljien ML213, Veli.vapaa, taappo, ja mjk sekä eräiden nimimerkkien ymmärrystä osoittavista, hyvistä kirjoituksista!

-

• efox
        ekivaari kirjoitti:

ja sijaitsee Jumalan valtaistuimen oikealla puolella;

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"

Taivaissa näyttää olevan paljonkin valtaistuimia, mutta ne ovat kaikki Isän Jumalan tahdon mukaan jakamia, joten ne kaikki ovat Jumalan valtaistuimia;

Ilmestyskirja 4
        4 "Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut."

Ilmestyskirja 3
        21 "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa "

Tässä jakeessa Jeesus opetti selvästi erikseen "minun valtaistuimeni" ja; "hänen valtaistuimensa"!

Tästä asiasta ainakin helluntailaisuudessa on opetettu väärin; ikään kuin taivaassa olisi yksi Jumalan valtaistuin, jonka paikasta Isä ja poika kilvoittelee! Kuten asian esitin, Raamattu opettaa toisin!

-

""Tässä jakeessa Jeesus opetti selvästi erikseen "minun valtaistuimeni" ja; "hänen valtaistuimensa"!

Tästä asiasta ainakin helluntailaisuudessa on opetettu väärin; ikään kuin taivaassa olisi yksi Jumalan valtaistuin, jonka paikasta Isä ja poika kilvoittelee! Kuten asian esitin, Raamattu opettaa toisin!""

Ekivaari näyttää olevan Jumalaakin etevämpi valtaistuin spesialisti. Loppupeleissä Jeesuksella ja Isällä on minun Raamattuni mukaan sama valtaistuin. Eihän se vaarin mukaan tietenkkään näin voi olla. Siinä on käännösvirhe?

Ilm. 22:11. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

• Loppu typeryyksille!
        efox kirjoitti:

""Tässä jakeessa Jeesus opetti selvästi erikseen "minun valtaistuimeni" ja; "hänen valtaistuimensa"!

Tästä asiasta ainakin helluntailaisuudessa on opetettu väärin; ikään kuin taivaassa olisi yksi Jumalan valtaistuin, jonka paikasta Isä ja poika kilvoittelee! Kuten asian esitin, Raamattu opettaa toisin!""

Ekivaari näyttää olevan Jumalaakin etevämpi valtaistuin spesialisti. Loppupeleissä Jeesuksella ja Isällä on minun Raamattuni mukaan sama valtaistuin. Eihän se vaarin mukaan tietenkkään näin voi olla. Siinä on käännösvirhe?

Ilm. 22:11. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

Eilen ekivaari ilmoitti, ettei hänellä ole vielä psyykelääkitystä. Monet eivät näin tätä itsessään tiedosta tarpeelliseksi ja se kuuluu taudin kuviin, joiden hoitokeinoja ei ole helppo löytää kohdalleen.

Nykyisellään tällä vaarilla on megalomaaninen vaihe menossa ja siinä hän kuvittelee itselleen olevan kaikki luvallista ja tekevänsä sekä ymmärtävänsä kaiken muita paremmin. Näitä korostuksia on usein luettu hänen ihmisjumaluutensa esittelykirjoituksissa.

Samoin hän myönsi eilen, että hänelle on luvallista vuosikautinen foorumien terrorisointi. Katkerina muistoina tästä taipeleesta nostelee saamiaan bannauksia sekä täällä kokemaansa, kun Murtsi poisteli muutamia hänen ketjujaan. Nyt se olisi enemmän kuin ajankohtaista ekivaarin ja velivapaan kohdalla, sillä ei ole varmaankaan tarkoitus pitää foorumia kahden häirikön roskaposteja varten.

Pääseekö/laitetaanko ekivaari psyykelääkitykseen tai ei, ei huoleta minua.
        Eikä sekään, että hän ei saa saatanalliselta käärmehengeltä rauhaa. Hänen on joka päivä vuodesta toiseen jankutettava muutamaa väitettä.

Lyhyesti sanottuna ne ovat, ettei helvettiä ole ja kaikki pelastuvat. Kolmas väite toistuu jatkuvana, miten Jeesus oli Joosefin biologinen poika, mutta pyhyyden hengen kautta katsottuna hänet voidaan nähdä Jumalan poikana. Kuitenkin pienenä kuolevana jumalana, jonka kaltainen hän on itsekin. Näillä pyhyyden henki-vääristelyillään ja ajoittaisilla rivouksilla, ekivaarin kirjoittelu on irvokasta Jumalan pilkkaamista

Näiden typeryyksien lisänä on muutamia jehovalaisten iskulauseita. Päivittäiseen tekopyhään kuorrutukseen kuuluu vielä hajanaista jakeiden nostelua jonkin valheväittämän tai kuvittelemiensa Raamatun ristiriitaisuuksien todistelun mukana. Kun vielä ekivaarin perässä kulkeva pieni opetuslasten joukko toistelee näitä ja uhoaa omaa sydäntään hurmoksiin näistä älyttömyyksistä, on pakko täällä puhdistaa ja saada foorumi asiallisten kirjoittajien käyttöön.

KIRJOITUSOIKEUDET POIS sopivaksi ajaksi ainakin ekivaarilta, velivapaalta ja ml213:ta

.

• Pete..
        ekivaari kirjoitti:

Danielin kirjassa kerrotaan ja luvataan Jumalalta saadun ymmärryksen lisääntyvän, ja silloin monet salassa pysyneet asiat paljastuvat kun sinetit murtuvat;

Danielin kirja 12
        4 "Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja
        y m m ä r r y s - l i s ä ä n t y y."

Kiitän sydämestäni Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää, että hän on viime vuosina antanut yhä useammalle ja useammalle ymmärrystä, voimaa ja rohkeutta todistaa Kristuksesta Jumalan tahdon mukaan, ja kiitän useista veljien ML213, Veli.vapaa, taappo, ja mjk sekä eräiden nimimerkkien ymmärrystä osoittavista, hyvistä kirjoituksista!

-

kaipaatkin. Eikä sinua kukaan muu ymmärräkkään kuin opettamasi opetuslapset!

>>> kiitän useista veljien ML213, Veli.vapaa, taappo, ja mjk sekä eräiden nimimerkkien ymmärrystä osoittavista, hyvistä kirjoituksista!

• Il-Mari kirjoitti:

että olet pohtinut ja kirjoittanut tuosta lauseesta tällä palstalla. "11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

Niin ymmärrätkö mitä tuo tarkoittaa? Että Jeesus Kristus on Herra. Se tarkoittaa sitä että Jeesus Kristus on JUMALA. sitä se tarkoittaa!

Ihmettelenkin sitä, miksi se sinulle on niin vaikeata ymmärtää. Raamatussa on lukuisia kohtia joissa asia todistetaan, että Jeesus on Jumala. Joten aika heikolla pohjalla oppinen on. Huomaan myös että Raamatun tuntemisesi on aika heikko, joten en suosittelisi sinulle sen opettamista. Itsekin aika varovainen olen opettamisen suhteen, vaikka yli 30 vuotta olen Raamattuani tutkinut ja Ilosanomaa julistanut. Joten en kovin käkäs ole opettamaan siitäkään huolimatta, vaikka Raamatusta jotain ymmärrän. Siksi olenkin keskittynyt Ilosanoman julistukseen, kun sen koen Jumalata saaduksi tehtäväkseni.

verrataan Jeesuksen opetukseen että "ISÄ YKSIN on totinen Jumala", ja samoin apostolien opetukseen, joka sisältää Raamatun määritelmän, siitä kuka Jumala on, niin sinun opetustasi, Il-Mari, kukaan luku- ja luetun ymmärrystaitoinen ei voi uskoa todeksi. Apostoli Paavali opetti;

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Apostolit tunnustivat YKSIN ISÄN Jumalaksi, ja antoivat lisäksi vielä määrityksen, jota ei kukaan muu kuin Isä täytä: "JOSTA KAIKKI ON"! Olet kaiketi sinäkin, Il-Mari, lukenut Jeesuksen opetuksia: "En minä ole itsestäni tullut, vaan Isä on minut lähettänyt" , ja: "Minä olen Isästä lähtenyt" j.n.e.!

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Apostoli Pietari myös oli täysin yksimielinen Paavalin opetuksen kanssa;

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

-

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

verrataan Jeesuksen opetukseen että "ISÄ YKSIN on totinen Jumala", ja samoin apostolien opetukseen, joka sisältää Raamatun määritelmän, siitä kuka Jumala on, niin sinun opetustasi, Il-Mari, kukaan luku- ja luetun ymmärrystaitoinen ei voi uskoa todeksi. Apostoli Paavali opetti;

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Apostolit tunnustivat YKSIN ISÄN Jumalaksi, ja antoivat lisäksi vielä määrityksen, jota ei kukaan muu kuin Isä täytä: "JOSTA KAIKKI ON"! Olet kaiketi sinäkin, Il-Mari, lukenut Jeesuksen opetuksia: "En minä ole itsestäni tullut, vaan Isä on minut lähettänyt" , ja: "Minä olen Isästä lähtenyt" j.n.e.!

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Apostoli Pietari myös oli täysin yksimielinen Paavalin opetuksen kanssa;

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

-

totta, mutta se täytyy ymmärtää mitä mikin tarkoittaa. Sinullekkin on laitettu jakeita jossa käy selville kuka Jeesus todella on. Mutta se ei jehovalaisiin uppoa, jota sinä edustat tällä palstalla. Nimellisesti voit olla Helluntailainen, mutta tuskin olet rukoushuoneelllasi aikoihin käynyt. Valtakunnansali taitaa sinulle olla tutunpi paikka?

Et ole vieläkään sanonut mielipidettäsi noihin jakeisiin, vaikka Il-Mari jo aikoja sitten sinulta sitä kysyi. Joten laitan niitä muutaman tuohon ja selitä ihan omin sanoin, mitä ne sinunmielestäsi tarkoittaa. Näen sitten osaatko sinä selittää ja miten sinä ne ymmärrät, vai ymmärrätkö mitenkään? Siis selit omin sanoin miten ymmärrät kyseiset jakeen, kenestä niissä puhutaan, tai ketä niissä tarkoitetaan. Sovitaanko niin että selität jakeen kerrallaan, niin ymmärrän sitten paremmin selityksesi. Sopiiko sinulle tämä?

"Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

Selitä nyt ekivaari, mitä nuo jakeet mielestäsi tarkoittavat. Toivon että suhtaudut kysymyksiini asiallisesti ja samoin asiallisesti vastaisit! Kiitos!

• Asko T kirjoitti:

totta, mutta se täytyy ymmärtää mitä mikin tarkoittaa. Sinullekkin on laitettu jakeita jossa käy selville kuka Jeesus todella on. Mutta se ei jehovalaisiin uppoa, jota sinä edustat tällä palstalla. Nimellisesti voit olla Helluntailainen, mutta tuskin olet rukoushuoneelllasi aikoihin käynyt. Valtakunnansali taitaa sinulle olla tutunpi paikka?

Et ole vieläkään sanonut mielipidettäsi noihin jakeisiin, vaikka Il-Mari jo aikoja sitten sinulta sitä kysyi. Joten laitan niitä muutaman tuohon ja selitä ihan omin sanoin, mitä ne sinunmielestäsi tarkoittaa. Näen sitten osaatko sinä selittää ja miten sinä ne ymmärrät, vai ymmärrätkö mitenkään? Siis selit omin sanoin miten ymmärrät kyseiset jakeen, kenestä niissä puhutaan, tai ketä niissä tarkoitetaan. Sovitaanko niin että selität jakeen kerrallaan, niin ymmärrän sitten paremmin selityksesi. Sopiiko sinulle tämä?

"Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

Luuk. 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

Selitä nyt ekivaari, mitä nuo jakeet mielestäsi tarkoittavat. Toivon että suhtaudut kysymyksiini asiallisesti ja samoin asiallisesti vastaisit! Kiitos!

sinulta ja Il-Marilta selitystä, millä tavalla te ymmärrätte Joh. 10:34,35 jakeista löytyvän selityksen jumaluuteensa;

Johannes 10
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-«"

Ja samoin olen pyytänyt selitystä 1. Kor. 8:6 jakeesta löytyvään määritelmään siitä, kuka Jumala on, uskotteko siihen vai ettekö usko?

1. Korinttolaiskirje 8

-

• Pete.. kirjoitti:

kaipaatkin. Eikä sinua kukaan muu ymmärräkkään kuin opettamasi opetuslapset!

>>> kiitän useista veljien ML213, Veli.vapaa, taappo, ja mjk sekä eräiden nimimerkkien ymmärrystä osoittavista, hyvistä kirjoituksista!

ja opettanut, eikä ekivaari. Iloitsen heidän läsnäolostaan ja kirjoituksistaan.

-

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

--------

Vaikka enkeli ilmottaisi tuon asian, - johon sinä uskot, niin en usko sitä Jumalan aivoitukseksi.

Ensinnäkään UT puolella Herra sana ei kohdennu Jumalaan,- vaan Poikaan Jeesukseen Kristukseen. koska Jumala antoi Pojalleen kaiken vallan maanpäällä ja taivaassa ja näin Jumala teki Krisuksen Herraksi;

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone (ja Il-Mari), että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI ja KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitistte" Ap 2:36

Ymmärrätkö, miten tämän Jeesuksen Krisuksen , joka on Herra, niin tulee todella kaikkien ihmisten jalkojen polvistuman ja suullaan lausuman Jeesus Kristus on Herra. Ymmä'rrätkö, Kristus on Herra,- eli Jumala ei ole nyt Herra,- vaan Kristus.Jumalahan teki Krisuksen Herraksi. Ymmärrätkö?????

Mutta, VT puolella Jumala oli Herra,- koska Jumalalla itsellään oli kaikki valta,- ei Pojallaan.Mutta, jos uskonet, niin Poikakin antaa tämäön vallan Isälleen Jumalalle kun sitä ennen on alistanut KAIKEN viholliset jalkojensa alle.

Ihmettelen suursti miksi et usko selkeitä ilmoituksia kuka on Herra UT aikana.

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

sinulta ja Il-Marilta selitystä, millä tavalla te ymmärrätte Joh. 10:34,35 jakeista löytyvän selityksen jumaluuteensa;

Johannes 10
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-«"

Ja samoin olen pyytänyt selitystä 1. Kor. 8:6 jakeesta löytyvään määritelmään siitä, kuka Jumala on, uskotteko siihen vai ettekö usko?

1. Korinttolaiskirje 8

-

vastannut minun kysymyksiini?

Se mitä sinä olet kysynyt on monia kertoja selitetty sinulle tällä palstalla monien kirjoittajien toimesta. On käsittämätöntä, että et huomioi lainkaan sitä mitä sinulta kysytään, näkee ettei sun "oppisi käsikirjassa" ole vastausta, joten et voi sitä siitä katsoa. Mutta tosiasia ekivaari on, että Raamattu on totta, siitäkin huolimatta uskotko sinä sitä vai et.

Ei olisi ollut paljon vaarittu, jos olisit pysähtynyt miettimään sitä, mitä kysymäni jakeet pitää sisällään. Mutta ei, ei ekivaari herra sellaisia mieti, hän vain laittaa sattumanvaraisesti siirtäen kysymyksen takaisin että vastaappa tuohon. Sellainen se ekivaari on. Kun tulee opilleen vaikeita kysymyksiä, niin niistähän pitää päästä pakoon konstilla millä hyvänsä. Näinhän minun on jehovantodistajien kanssa käynyt ennenkin, eli sikäli ei ole mitään uutta tämäkään ekivaarin kanssa.

No tuosta jälleen näemme sen, että vajavaista on oppisi, kun ei Raamattua kokonaisuutena kestä. Meidän oppimme Jeesukseen Kristukseen käsittää koko Raamatun, ALUSTA LOPPUUN MITÄÄN SIITÄ POIS JÄTTÄMÄTTÄ JA MITÄÄN SIIHEN LISÄÄMÄTTÄ!

Ekivaarin oppi joutuu jättämään Raamatustaan paljon pois. Esim. Jeesuksen Jumaluuden, neitseestä syntymisen Pyhän Hengen kautta, iankaikkisen kadotuksen ym. Joten on sulla ekivaari todella köyhä oppi!

• taappo
        Asko T kirjoitti:

Se mitä sinä olet kysynyt on monia kertoja selitetty sinulle tällä palstalla monien kirjoittajien toimesta. On käsittämätöntä, että et huomioi lainkaan sitä mitä sinulta kysytään, näkee ettei sun "oppisi käsikirjassa" ole vastausta, joten et voi sitä siitä katsoa. Mutta tosiasia ekivaari on, että Raamattu on totta, siitäkin huolimatta uskotko sinä sitä vai et.

Ei olisi ollut paljon vaarittu, jos olisit pysähtynyt miettimään sitä, mitä kysymäni jakeet pitää sisällään. Mutta ei, ei ekivaari herra sellaisia mieti, hän vain laittaa sattumanvaraisesti siirtäen kysymyksen takaisin että vastaappa tuohon. Sellainen se ekivaari on. Kun tulee opilleen vaikeita kysymyksiä, niin niistähän pitää päästä pakoon konstilla millä hyvänsä. Näinhän minun on jehovantodistajien kanssa käynyt ennenkin, eli sikäli ei ole mitään uutta tämäkään ekivaarin kanssa.

No tuosta jälleen näemme sen, että vajavaista on oppisi, kun ei Raamattua kokonaisuutena kestä. Meidän oppimme Jeesukseen Kristukseen käsittää koko Raamatun, ALUSTA LOPPUUN MITÄÄN SIITÄ POIS JÄTTÄMÄTTÄ JA MITÄÄN SIIHEN LISÄÄMÄTTÄ!

Ekivaarin oppi joutuu jättämään Raamatustaan paljon pois. Esim. Jeesuksen Jumaluuden, neitseestä syntymisen Pyhän Hengen kautta, iankaikkisen kadotuksen ym. Joten on sulla ekivaari todella köyhä oppi!

...odottaa kysymys vastattavaksi:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8622203/40987226

• ml213. kirjoitti:

--------

Vaikka enkeli ilmottaisi tuon asian, - johon sinä uskot, niin en usko sitä Jumalan aivoitukseksi.

Ensinnäkään UT puolella Herra sana ei kohdennu Jumalaan,- vaan Poikaan Jeesukseen Kristukseen. koska Jumala antoi Pojalleen kaiken vallan maanpäällä ja taivaassa ja näin Jumala teki Krisuksen Herraksi;

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone (ja Il-Mari), että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI ja KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitistte" Ap 2:36

Ymmärrätkö, miten tämän Jeesuksen Krisuksen , joka on Herra, niin tulee todella kaikkien ihmisten jalkojen polvistuman ja suullaan lausuman Jeesus Kristus on Herra. Ymmä'rrätkö, Kristus on Herra,- eli Jumala ei ole nyt Herra,- vaan Kristus.Jumalahan teki Krisuksen Herraksi. Ymmärrätkö?????

Mutta, VT puolella Jumala oli Herra,- koska Jumalalla itsellään oli kaikki valta,- ei Pojallaan.Mutta, jos uskonet, niin Poikakin antaa tämäön vallan Isälleen Jumalalle kun sitä ennen on alistanut KAIKEN viholliset jalkojensa alle.

Ihmettelen suursti miksi et usko selkeitä ilmoituksia kuka on Herra UT aikana.

Kyllä me uskovaiset sen ymmärrämme! Voi kun ymmärtäisit sinäkin, sitä meistä varmaan moni toivoo. Mikä totisesti on, kun et millään näytä ymmärtävän mitä Raamattu kertoo. Lue hyvä mies ajatuksella nuo jakeet, ja lakkaa inttämästä vastaan. Tuo on Jumalan sanaa, mitä tuohon kopsaan Pyhästä Raamatusta!

Koita nyt hyvä mies ymmärtää, äläkä aina intä vastaan. Laitan vielä uusiksi tuon jakeen, jota pyydän sinun oikein pohtimaan, kun olet siihen "ammattilainen".

"8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias."

Siis JOKA TULEVA ON, huomaa kuka on tuleva? Ei ole muuta tulevaa kuin Herra Jeesus. Ystävä hyvä, ymmärrä nyt että tässä on kyseessä Herra Jumala Jeesus Kristus Kaikkivaltias. Ymmärrätkö sinä nyt?

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

--------

Niin, ilmoitus Jeesus Kristus on Herra, tarkoittaa , miten Jumala on antanut Kristukselle/Pojalleen kaiken vallan maan päällä ja taivaasa ja tästä johtuen Kristus on Herra. Siis Jumala on aivoittanut Pojan tehtävään kuuluvaksi tämän Herrauden. Raamattuhanselkeästi ilmoittaa,- ken siihen uskoo,miten JUMALA TEKI KRISTUKSESTA HERRAN. Siis kaikki liittyy Pojan tehtävään ja Raamatussa on ilmoitettu kun tämä tehtävä on suoritettu, nin Poika antaa takaisin tämän vallan Isälleen Jumalalle,- että Isä Jumala olisi jälleen kaikki kaikessa. 1 Kor. 15:22........28
        Kun viestejänne lukee, niin harva edes uskoo tuohon ilmoitukseen, ja ymmärrettävästä syystä.

Siis Jumala tekemällä teki Kristuksesta Herraan,antamalla kaiken vallan Pojalleen.Ilmoituksessa ei sanallakaan viitata, että Herra olisi sama käsite kuin Jumala.No, kaikkea se ihmine keksii opissaan.

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Kyllä me uskovaiset sen ymmärrämme! Voi kun ymmärtäisit sinäkin, sitä meistä varmaan moni toivoo. Mikä totisesti on, kun et millään näytä ymmärtävän mitä Raamattu kertoo. Lue hyvä mies ajatuksella nuo jakeet, ja lakkaa inttämästä vastaan. Tuo on Jumalan sanaa, mitä tuohon kopsaan Pyhästä Raamatusta!

Koita nyt hyvä mies ymmärtää, äläkä aina intä vastaan. Laitan vielä uusiksi tuon jakeen, jota pyydän sinun oikein pohtimaan, kun olet siihen "ammattilainen".

"8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias."

Siis JOKA TULEVA ON, huomaa kuka on tuleva? Ei ole muuta tulevaa kuin Herra Jeesus. Ystävä hyvä, ymmärrä nyt että tässä on kyseessä Herra Jumala Jeesus Kristus Kaikkivaltias. Ymmärrätkö sinä nyt?

Mutta, nyt oli pohdinnan alla kuka on Herra UT puolella ja tähän täsmäopetuksena Jumala on ilmoitanut, että hän on tehnyt Pojan /Krisuksen Herraksi.Tästähän on kysymys ja tämä ymmärryksen ja uskon varassa tulee edestä tutkimaanmujita ilmoituksia.

Muuten huomatko,miten tänä aikana ihminen kyhää ymmärryksensä jostain asiasta ihan toisista ilmoituksista,- jotka eivät liity edes pohdittavaan aiheeseen.Kä'yppä kysymässä vaikka Lut. papilta kasteasiaa, niin hän tuo esille aivan muita ilmoituksia, jotka eivät edes liity kasteeseen.Olen muuten tarkistanut asian.

Eikö todella Jumalan tahto ole koota Raamatusta ne ilmoitukset, jotka liittyvät aiheeseen ja siitä lähteä liikkeelle hahmottamaan ja ymmärtämään sanan merkitystä.

Esim. jos pohdimme miten ihminen uudestisyntyy tai miten ihminen tulee osalliseksi Jumalan seurakunnasta, niintärkeintä on pohtia niiden jakeiden sisältöä, joka opettaa just tätä sanaa/sananmerkitystä.

Siis, jos pohdimme onko Kristus/Poika Herra, NIIN JUURI TUO AP 2:36 ANTAA TÄSMÄLLISEN VASTAUKSEN TÄSMÄ ILMOITUKSELLA.

Mutta, ymmärrän sinua/kin erittäin hyvin eli miten vaikeaa tai mahdoton sinun on ymmärtää ja uskoa, että Pojalla Krisuksella on tämä Herra asema UT puolella.Mutta, jos uskosit tuon 1kor 15:22.....28 luvun ilmoituksen (ja siihen jäsentyvän ilmoituksen; miten kaikkien ihmisten tulee polvistuman Jeesuksen Krisuksen edessä ja suun tunnustaman Jeesus Krisus on Herra), niin Poika tulee luovuttamaan tämän valta/aseman Herruuden Isälle Jumalalle,- että Isä olisi kaiki kaikessa.Tämä aika/tilanne kuvaa juuri sitä, miten Jumalan Pojalle aivoittama tehtävä on päättynyt ja toteutunut tuo 1 Kor 15:22 ilmoitus.Siis koko Jeesuksen tehtävä kulminoituu tuon jakeen sisällön toteuttamiseen.

"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa". eli todella KAIKKIEN ihmisteh polvien tulee notkistuman Jeesuksen edessä ja suu tunnustaman ; Jeesus Krisus on Herra."

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Huomaatko, miten et käsitä sitä tosiasiaa,että VT puolella Herra sana oli kohdennettu Jumalaan kohdistuvaksi ja UT puolella taas Krisukseen/Poikaan kohdistuvaksi. Lueppa UT puolta, niin siellä todella on eritelty Isä Jumala ja Herramme Jeeesus Kristus. Taas VT puolella AINA on Jumalaan kohdennettu Herra sanan merkitys.
        Toivon hartaasi että ymmärtäisit mistä tämä tekijä tulee,- joka on sinulla pimeydessä.Siis et näe/ymmärrä tätä Herra sanan siirtymistä Jumalalta Pojalle.

• ml213. kirjoitti:

Mutta, nyt oli pohdinnan alla kuka on Herra UT puolella ja tähän täsmäopetuksena Jumala on ilmoitanut, että hän on tehnyt Pojan /Krisuksen Herraksi.Tästähän on kysymys ja tämä ymmärryksen ja uskon varassa tulee edestä tutkimaanmujita ilmoituksia.

Muuten huomatko,miten tänä aikana ihminen kyhää ymmärryksensä jostain asiasta ihan toisista ilmoituksista,- jotka eivät liity edes pohdittavaan aiheeseen.Kä'yppä kysymässä vaikka Lut. papilta kasteasiaa, niin hän tuo esille aivan muita ilmoituksia, jotka eivät edes liity kasteeseen.Olen muuten tarkistanut asian.

Eikö todella Jumalan tahto ole koota Raamatusta ne ilmoitukset, jotka liittyvät aiheeseen ja siitä lähteä liikkeelle hahmottamaan ja ymmärtämään sanan merkitystä.

Esim. jos pohdimme miten ihminen uudestisyntyy tai miten ihminen tulee osalliseksi Jumalan seurakunnasta, niintärkeintä on pohtia niiden jakeiden sisältöä, joka opettaa just tätä sanaa/sananmerkitystä.

Siis, jos pohdimme onko Kristus/Poika Herra, NIIN JUURI TUO AP 2:36 ANTAA TÄSMÄLLISEN VASTAUKSEN TÄSMÄ ILMOITUKSELLA.

Mutta, ymmärrän sinua/kin erittäin hyvin eli miten vaikeaa tai mahdoton sinun on ymmärtää ja uskoa, että Pojalla Krisuksella on tämä Herra asema UT puolella.Mutta, jos uskosit tuon 1kor 15:22.....28 luvun ilmoituksen (ja siihen jäsentyvän ilmoituksen; miten kaikkien ihmisten tulee polvistuman Jeesuksen Krisuksen edessä ja suun tunnustaman Jeesus Krisus on Herra), niin Poika tulee luovuttamaan tämän valta/aseman Herruuden Isälle Jumalalle,- että Isä olisi kaiki kaikessa.Tämä aika/tilanne kuvaa juuri sitä, miten Jumalan Pojalle aivoittama tehtävä on päättynyt ja toteutunut tuo 1 Kor 15:22 ilmoitus.Siis koko Jeesuksen tehtävä kulminoituu tuon jakeen sisällön toteuttamiseen.

"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa". eli todella KAIKKIEN ihmisteh polvien tulee notkistuman Jeesuksen edessä ja suu tunnustaman ; Jeesus Krisus on Herra."

ei siinä ole minulle mitään pohtimista. Herra sana tarkoittaa Raamatussa Jumalaa!

Et sitten viitsinyt,
        todennäköisesti edes lukea, mitä kysyin? En minä voi sitä tietää mitä sinä milloinkin pohdit, sillä en tunne sun käsikirjaasi. Mutta olen kyllä kuullut, että jehovantodistajilla joku sellainen on, mitä he pohdiskelevat. Eli heidän "käsikirjassaan" on määräyksi joita heidän tulee kulloisestikkin pohdiskella. Joten herääkin kysymys, olet jehovantodistaja? Minä Olen Helluntailainen, joten kai sinäkin kerrot mikä on seurakuntayhteytesi. Eli mikä on sinun seurakuntasi!

Toivoisin kuitenkin että pohtisit nyt mun kysymystäni, vaikka se ei sun käsikirjassasi olisikaan nyt käsittelyn kohteena!

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

ei siinä ole minulle mitään pohtimista. Herra sana tarkoittaa Raamatussa Jumalaa!

Et sitten viitsinyt,
        todennäköisesti edes lukea, mitä kysyin? En minä voi sitä tietää mitä sinä milloinkin pohdit, sillä en tunne sun käsikirjaasi. Mutta olen kyllä kuullut, että jehovantodistajilla joku sellainen on, mitä he pohdiskelevat. Eli heidän "käsikirjassaan" on määräyksi joita heidän tulee kulloisestikkin pohdiskella. Joten herääkin kysymys, olet jehovantodistaja? Minä Olen Helluntailainen, joten kai sinäkin kerrot mikä on seurakuntayhteytesi. Eli mikä on sinun seurakuntasi!

Toivoisin kuitenkin että pohtisit nyt mun kysymystäni, vaikka se ei sun käsikirjassasi olisikaan nyt käsittelyn kohteena!

Eli mikä on sinun seurakuntasi!
        ----

No, tämän odotin jo sinun/kin tietävän, koska olen tuonut tätäkin asiaa monasti esille.

Niin, ymmärrän, miten ihminen uudestisyntymässä/Hengessä kastaen kastetaan Jumalan seurakuntaan (ei puolueeseen) ja tämä on seurakunta, johon kuulun. Siis paikkakuntani KAIKKI uudestisyntyneet ihmset ovat sisariani ja veljiäni. Taas he puolestaan saavat kuulua vaikka hottentotti puolueeseen.

Siis paikallis seurakunta on tuo ja tietenkin yleensä seurakuntaan kuuluu kaikki lähemmin tai muutebn "etäämmin" tuntemani ihmiset. Ihan täältä netinkin välityksellä.

Niin, ja osallistun sellaisiin kokouksiin, joissa tuodaan esille Raamatun TODELLISIA ilmoituksia ja niistä opettaen. En todella viihdy kokouksissa, jotk ailmentävät uskonnollisuutta kaatumisineen.

• Asko T
        ml213. kirjoitti:

Eli mikä on sinun seurakuntasi!
        ----

No, tämän odotin jo sinun/kin tietävän, koska olen tuonut tätäkin asiaa monasti esille.

Niin, ymmärrän, miten ihminen uudestisyntymässä/Hengessä kastaen kastetaan Jumalan seurakuntaan (ei puolueeseen) ja tämä on seurakunta, johon kuulun. Siis paikkakuntani KAIKKI uudestisyntyneet ihmset ovat sisariani ja veljiäni. Taas he puolestaan saavat kuulua vaikka hottentotti puolueeseen.

Siis paikallis seurakunta on tuo ja tietenkin yleensä seurakuntaan kuuluu kaikki lähemmin tai muutebn "etäämmin" tuntemani ihmiset. Ihan täältä netinkin välityksellä.

Niin, ja osallistun sellaisiin kokouksiin, joissa tuodaan esille Raamatun TODELLISIA ilmoituksia ja niistä opettaen. En todella viihdy kokouksissa, jotk ailmentävät uskonnollisuutta kaatumisineen.

Il-Marin kysymykseen vastaisit? jota hän niistä laittamistaan jakeista tuossa ylenpänä kysyi.

• Asko T kirjoitti:

ekivaarin ja hänen kumppaniensa kanssa keskustellessa. Kun heille esittää kysymyksen, niin siihen ei vastata, tai jos vastataan, niin sitten vastataan aivan muuta kuin mitä on kysytty. Mullekkin he ovat laittaneet kysymyksiä, kun heidän vastata olisi pitänyt. Yrittävät näin välttää vastaamasta, kun Raamatun jakeet joihin vastausta olen kysynyt eivät sovi heidän oppiinsa. Eli jakeista, mistä käy selville että Jeesus on Jumala, he eivät kommentoi niitä mitenkään. Ekivaarikin laittoi mulle kysymyksiä joihin pyysi minua
        vastaamaan, vaikka tällä palstalla on kymmeniä kertoja hänelle niihin vastattu. Joten en viitsi samaa asiaa jauhaa, useita kertoja samalle henkilölle.

• Asko T kirjoitti:

Il-Marin kysymykseen vastaisit? jota hän niistä laittamistaan jakeista tuossa ylenpänä kysyi.

pohtivat keskenään mitä niihin vastaisi, jos vastaisi.

• PIMEÄÄ ON!

kun mä näin sun aloituksen, että nimmareilla ekivaari ja veli.vapaa on paljon "sanottavaa" asiasta, mitä sä kysyit. Eikä arvaus mennyt pieleen. Mulla ei ole heille mitään sanottavaa.

• taappo

...keskustella asioista - myös tällä 'helluntailaisuus' -foorumilla. En ole varmaan ymmärtänyt tämän palstan 'sääntöä', kun kaikilla tuntuu olevan vain omat teesinsä, jotka juntataan esiin - toisen ajatuksia varmaan lukemattakaan. Sitten ammutaan puskista toisin ajattelevat alas.

Tällainen 'keskustelu' ei johda mihinkään!
        Se ei rakenna ketään... vain viha lisääntyy.
        Jumalan Henki on rakkauden henki.
        Se sallii erilaisten asioiden - myös oppikiistojen - kyseenalaistamisen.
        Vain tällä tavoin keskustelu johtaa eteen päin.

Eriasia sitten on, halutaanko keskustelua edes viedä eteen päin!

• asiat asioina
        taappo kirjoitti:

...keskustella asioista - myös tällä 'helluntailaisuus' -foorumilla. En ole varmaan ymmärtänyt tämän palstan 'sääntöä', kun kaikilla tuntuu olevan vain omat teesinsä, jotka juntataan esiin - toisen ajatuksia varmaan lukemattakaan. Sitten ammutaan puskista toisin ajattelevat alas.

Yleiseen keskusteluun tarkoitettu foorumi, vaikkakin tietyn teeman ympärille, tarvitsee kuitenkin valvontaa. Se on täällä olematonta. Jonnekin pitää raja vetää, jotta keskustelu voi kulkea monipuolisena.

Jos kirjoittajat lähes yksimielisesti toteavat täällä tilanteen vääristyneen, kun pieni joukko haluaa vallata tämän julistuskentäkseen, niin miksi asiaa ei korjata? Miksi muiden pitäisi katsella kaikkiin ketjuihin tungettavaa, lähinnä roskapostiksi luettavaa kiistelyä, jota tämä pieni ekivaarin poppoo pyörittää vuodesta toiseen?
        Muutaman väitteen ympäriltä nostetaan jatkuvaa aloitusta ja viestiä asenteella, joka kertoo lopun. Siinä on sama henki kuin pitkin nettiä seilaavilla häiriköillä: halu ärsyttää, kiistellä ja vääristellä. Muualta ne bannataan, mutta tänne ne ovat saaneet keräytyä. :-(((

• taappo kirjoitti:

että yrittävät toisinajattelijat puskea pois palstalta, tahi jos se ei onnistu, niin vetäytyvät keskustelemaan keskenään grillikatoksista, sienimuhennoksista ja mersuista, sillä "sydämen kyllyydestä suu puhuu"!

-

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

että yrittävät toisinajattelijat puskea pois palstalta, tahi jos se ei onnistu, niin vetäytyvät keskustelemaan keskenään grillikatoksista, sienimuhennoksista ja mersuista, sillä "sydämen kyllyydestä suu puhuu"!

-

keskustella välillä noistakin aiheista, "" niin vetäytyvät keskustelemaan keskenään grillikatoksista, sienimuhennoksista ja mersuista,""

Sinun kansasiko sitä pitäisi päivätpitkät keskustella, sinun harhaopistasi? Katsos kun me tiedämme jo oppisi, niin se on jo kaluttu tyhjään! Ei siinä ole enää mitään keskusteltavaa, sinä olet oppeinesi harhassa, ja sen jo palstalaiset tietävät, sinäkin tiedät sen, mutta ylpeydeltäsi et voi sitä myöntää. On samaoin kuin eräs jehovantodistaja kertoi minille, että hän tietää että se ei ole Raamatullinen järjestö, mutta kun on ollut yli 15 vuotta sen järjestön jäsen, niin ei voi erota. Siinä kun menisi kaikki ystävät ja sukulaiset, kun ovat myös sen järjestön jaseniä. Sanoi, että ei voisi kuvitella sitä tilannetta, jossa tuttu jehovantodistaja tulee vastaan, eikä se tervehtisi häntä, syystä että on reonnut jehovalaisuudesta. Eli hän tunnusti että hänen oppinsa on väärä, mutta ystävien takia ei voinut väärästä opistaan luopua. Tuntuu sille, että sinulla on samanlainen ongelma, ja taidan olla siinä vieläpä oikeassakin?

• arkaa asiaa!
        Asko T kirjoitti:

keskustella välillä noistakin aiheista, "" niin vetäytyvät keskustelemaan keskenään grillikatoksista, sienimuhennoksista ja mersuista,""

Sinun kansasiko sitä pitäisi päivätpitkät keskustella, sinun harhaopistasi? Katsos kun me tiedämme jo oppisi, niin se on jo kaluttu tyhjään! Ei siinä ole enää mitään keskusteltavaa, sinä olet oppeinesi harhassa, ja sen jo palstalaiset tietävät, sinäkin tiedät sen, mutta ylpeydeltäsi et voi sitä myöntää. On samaoin kuin eräs jehovantodistaja kertoi minille, että hän tietää että se ei ole Raamatullinen järjestö, mutta kun on ollut yli 15 vuotta sen järjestön jäsen, niin ei voi erota. Siinä kun menisi kaikki ystävät ja sukulaiset, kun ovat myös sen järjestön jaseniä. Sanoi, että ei voisi kuvitella sitä tilannetta, jossa tuttu jehovantodistaja tulee vastaan, eikä se tervehtisi häntä, syystä että on reonnut jehovalaisuudesta. Eli hän tunnusti että hänen oppinsa on väärä, mutta ystävien takia ei voinut väärästä opistaan luopua. Tuntuu sille, että sinulla on samanlainen ongelma, ja taidan olla siinä vieläpä oikeassakin?

Jehovalaisuus on ekivaarismin vankimpia tukijalkoja.

• taappo
        Asko T kirjoitti:

...se on helluntailaisillakin:

>>...eräs jehovantodistaja kertoi minille, että hän tietää että se ei ole Raamatullinen järjestö, mutta kun on ollut yli 15 vuotta sen järjestön jäsen, niin ei voi erota. Siinä kun menisi kaikki ystävät ja sukulaiset, kun ovat myös sen järjestön jaseniä. ...

• on
        taappo kirjoitti:

...se on helluntailaisillakin:

>>...eräs jehovantodistaja kertoi minille, että hän tietää että se ei ole Raamatullinen järjestö, mutta kun on ollut yli 15 vuotta sen järjestön jäsen, niin ei voi erota. Siinä kun menisi kaikki ystävät ja sukulaiset, kun ovat myös sen järjestön jaseniä. ...

niinkuin sanoit. Olen seurannut tätä forumia kolme kuukautta. Ja asia on juuri niinkuin sanot.
        Täällä ei pysty keskustelemaan aikuisen ihmisen tavoin. Aina on joku nälvimässä ja haukkumassa.
        Pitäisi päästä pois hiekkalaatikosta, jossa lapset riitelevät keskenään. Ja keskustella asioista, ei siitä kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei. Kuka on oikeassa ja kuka on väärässä.

Pitäisi lähteä niinsanotusti nollilta. Eli ilman mitään ennakkokäsityksiä. Lähtien siitä, mitä apostolit opettivat ennen kuin mitään ns. seurakuntaa tai kirkkoa oli muodostunut. Kirjanoppineita ei pidä oikopäätä uskoa. Eivät he ymmärtäneet Jeesuksen ensimmäistäkään tulemusta. Ymmärtävätkö he toistakaan tulemusta? Siinä kysymys.

Ja sen vuoksi pitää tutkia sanaa. Nimittäin, ei mitään uutta auringon alla, sanoi saarnaaja (=kokoonkutsuja) Daavidin Poika, Jerusalemin kuningas.

Ecc 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

• Kirjoitat,Asko T
        Asko T kirjoitti:

tismalleen niinkuin asia on! Elivaari ja muut todella ovat pilanneet palstan!

• ml213.
        on kirjoitti:

niinkuin sanoit. Olen seurannut tätä forumia kolme kuukautta. Ja asia on juuri niinkuin sanot.
        Täällä ei pysty keskustelemaan aikuisen ihmisen tavoin. Aina on joku nälvimässä ja haukkumassa.
        Pitäisi päästä pois hiekkalaatikosta, jossa lapset riitelevät keskenään. Ja keskustella asioista, ei siitä kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei. Kuka on oikeassa ja kuka on väärässä.

Pitäisi lähteä niinsanotusti nollilta. Eli ilman mitään ennakkokäsityksiä. Lähtien siitä, mitä apostolit opettivat ennen kuin mitään ns. seurakuntaa tai kirkkoa oli muodostunut. Kirjanoppineita ei pidä oikopäätä uskoa. Eivät he ymmärtäneet Jeesuksen ensimmäistäkään tulemusta. Ymmärtävätkö he toistakaan tulemusta? Siinä kysymys.

Ja sen vuoksi pitää tutkia sanaa. Nimittäin, ei mitään uutta auringon alla, sanoi saarnaaja (=kokoonkutsuja) Daavidin Poika, Jerusalemin kuningas.

Ecc 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

Lisäisin vielä pohdinnan aiheeseen, sen,miten monelta kirjoittajalta on hämärtynyt miksi yleensä Jumalan aivoituksia tulisi pohtia.Mielestäni parhaimman vastauksen/mielikuvan tähän tuo Matt. 25 luvun ilmoitukset,- vaikkakin ne on vertauskuvainnolista opetusta.Siis tulee aika ihmiskuntaan, jolloin uskosta osalliset ihmiset tavallaan heräävät siihen todellisuuteen, että Raamatu ja sen ilmoitukset on TOTTA. Siis kyse ei ollutkaan oppiriitojen rakentamisesta tai puoluepelin pelaamisesta vaan todella elämästä ja Jeesuksen toisesta tulemisesta.

Itse pidän tärkeimpänä asiana tässä ajassa, että ihmisellä oleva lamppu antaisi kirkasta valoa, että näkisi.Tyhmien neitsyeiden ongelma juuri oli, eteivät he nähneet kun lamppu alkoi sammua ja siten lampusta tuleva valo alkoi hiipua eli ihminen alkaa sokeutua ymmärryksessään nähdä asioita oikeassa/kirkkaassa valossa.

Siis tärkein asia ihmisellä tänä päivä'nä on NÄHDÄ Raamatun ilmoitukset oikeassa valossa.Soos oppiriidoista/ tai kuka on viisaampi, - niin tästä ei saisi olla kysymys,- vaan kysymys tulisi olla elämästä ja kaikki vääristyneet opit/nähdä asiat väärässä valossa, niin näivettää ihmisen elämää.

Jeesus sanoi, miten hän on TIE - TOTUUS - ja ELÄMÄ ja jos Tie tai Totuus puuttuu ihmiseltä, niin ihmisen elkämä on uhattuna.Tämän voi havainnoida havainnoidessa ihmisen mielenongelmia.Siis ihmisen elämän halu ja mielentasapainoisuus ei ole turvattu materiaaliseen rikkauteen,- vaan siihen mitä sydemessä on.

• ml213. kirjoitti:

Lisäisin vielä pohdinnan aiheeseen, sen,miten monelta kirjoittajalta on hämärtynyt miksi yleensä Jumalan aivoituksia tulisi pohtia.Mielestäni parhaimman vastauksen/mielikuvan tähän tuo Matt. 25 luvun ilmoitukset,- vaikkakin ne on vertauskuvainnolista opetusta.Siis tulee aika ihmiskuntaan, jolloin uskosta osalliset ihmiset tavallaan heräävät siihen todellisuuteen, että Raamatu ja sen ilmoitukset on TOTTA. Siis kyse ei ollutkaan oppiriitojen rakentamisesta tai puoluepelin pelaamisesta vaan todella elämästä ja Jeesuksen toisesta tulemisesta.

Itse pidän tärkeimpänä asiana tässä ajassa, että ihmisellä oleva lamppu antaisi kirkasta valoa, että näkisi.Tyhmien neitsyeiden ongelma juuri oli, eteivät he nähneet kun lamppu alkoi sammua ja siten lampusta tuleva valo alkoi hiipua eli ihminen alkaa sokeutua ymmärryksessään nähdä asioita oikeassa/kirkkaassa valossa.

Siis tärkein asia ihmisellä tänä päivä'nä on NÄHDÄ Raamatun ilmoitukset oikeassa valossa.Soos oppiriidoista/ tai kuka on viisaampi, - niin tästä ei saisi olla kysymys,- vaan kysymys tulisi olla elämästä ja kaikki vääristyneet opit/nähdä asiat väärässä valossa, niin näivettää ihmisen elämää.

Jeesus sanoi, miten hän on TIE - TOTUUS - ja ELÄMÄ ja jos Tie tai Totuus puuttuu ihmiseltä, niin ihmisen elkämä on uhattuna.Tämän voi havainnoida havainnoidessa ihmisen mielenongelmia.Siis ihmisen elämän halu ja mielentasapainoisuus ei ole turvattu materiaaliseen rikkauteen,- vaan siihen mitä sydemessä on.

lääkkeeksi hengen hedelmistä saatava öljy; se ei ole keinotekoista maaöljyä vaan se on öljypuun öljyä!

Galatalaiskirje 5
        22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensä hillitseminen. 23 Sellaista vastaan ei ole laki."

Psalmit 133
        1 "Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
        2 Se on niin kuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan-Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
        3 Se on niin kuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi."

"Olen matkalla murheiden maasta, kohti ihanaa kotiani. Sinne pääse ei synti eikä saasta, veri matkaajat puhdistavi"!

-

• ekivaari kirjoitti:

lääkkeeksi hengen hedelmistä saatava öljy; se ei ole keinotekoista maaöljyä vaan se on öljypuun öljyä!

Galatalaiskirje 5
        22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensä hillitseminen. 23 Sellaista vastaan ei ole laki."

Psalmit 133
        1 "Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
        2 Se on niin kuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan-Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
        3 Se on niin kuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi."

"Olen matkalla murheiden maasta, kohti ihanaa kotiani. Sinne pääse ei synti eikä saasta, veri matkaajat puhdistavi"!

-

"
        1.Tim 4:10

10. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten VAPAHTAJA, varsinkin uskovien."

• Il-Mari kirjoitti:

"
        1.Tim 4:10

10. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten VAPAHTAJA, varsinkin uskovien."

joka sanansa kautta on meidät vapahtanut synnistä ja perkeleen vallasta! "Isä tekee teot, jotka ovat hänen".

-

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

joka sanansa kautta on meidät vapahtanut synnistä ja perkeleen vallasta! "Isä tekee teot, jotka ovat hänen".

-

10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
        11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
        Luuk. 2.

• Usko Toivonen kirjoitti:

10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
        11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
        Luuk. 2.

syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhdistetussa mielessä, puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa. Tätä poikaa Jumala rakastaa, sillä emme tunne ketään lihan mukaan:

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

-

• ekivaari kirjoitti:

syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhdistetussa mielessä, puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa. Tätä poikaa Jumala rakastaa, sillä emme tunne ketään lihan mukaan:

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

-

meille selväksi tehnyt sen, että et usko Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen! Joten ei sinun sitä tarvitse enää täällä lisää todistella.

Mutta hyvä olisi, kun sinäkin tekisit ekivaari parannuksen, ja ottaisi Vapahtajamme Herran Jeesuksen Kristuksen PELASTUKSEN VASTAAN!

Päätös on sinun!

• Rauhaa rakastava

Nyt on löytynyt erittäin hyvä sivusto kaikenlaiseen keskusteluun
      Myös kaikki uskonto aiheet ovat suosittuja näillä sivuilla.
      Tervetuloa kaikki ikään ja sukupuoleen katsomatta.
      Sivusto ei ole tarkka tiedoista mitä laittetaan kirjautumisen yhteydessä
      jopa kuvana käy koirat, maisemat, ikä ym tiedoilla ei ole väliä joten
      suosittelen kaikille.
      Sielä on tosi hyviä juttuja kaikilta alueilta.

http://irc-galleria.net/

• benedi=siunattu

, se tarkoittaa että hän on herrain Herra!
      herrojahan on vaikka minkälaisia maailma väärällään,..Mutta herrain Herra on Jeesus Kristus!

Tarkoittaa että kaikki muut herrat, notkistavat polvensa tämän Herran edessä!

Mielen neitsyys, ei ole suora lainaus raamatusta!
      Se kuitenkin tarkoittaa puhdasta, ja koskematonta. Kun emme enää itse elä, vaan Kristus elää meissä, niin meihin käy Jeesuksen sanat ehtoollisella " Te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki"

Sitten hän antoi palan Juudakselle, ja sanoi: " Minkä teet, tee se pian"

Ja eihän siinä kauan mennytkään, kun Juudas kavalsi Jeesuksen!

" Totinen Jumala, iankaikkinen Isä...tarkoittaa " Herra Sebaotia eli Jeesusta, Kristusta, Jumalan Poikaa!

• "" Totinen Jumala, iankaikkinen Isä...tarkoittaa " Herra Sebaotia eli Jeesusta, Kristusta, Jumalan Poikaa!"

Voi kun kaikki ymmärtäisivät tuon, ja Raamatustahan sekin tieto löytyy. Kovin monet lukevat vain liian"ohutta" Raamattuaan, josta "puuttuu" paljon sivuja.

• Jeersus on Herra

Kirjoitus oli näin:

Aloitukseesi vastaa nyt herra Virtanen,
      jukka.finland Käyttäjän viestit 15.11.2009 17:43
      Vastauksia: 92 Lukukertoja: 174 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: jonka Herra on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas.

UT:n käännöksissä sanalla Herralla (kreikaksi Kyrios sanasta Kyros, valta) tarkoitetaan Jumalaa, joka on kaiken muun herrauden yläpuolella (tosin myös mm. isännistä ja merkittävistä henkilöistä voidaan käyttää herra-nimitystä, mutta tekstiyhteys kyllä kertoo, että silloin ei ole kysymys Kaikkivaltiaasta Jumalasta). VT:n kreikan kielelle käännetyssä Septuagintassa Jumalan nimet, myös tetragrammi JHWH on käännetty sanalla Herra (Kyrios). Näin useita tuhansi kertoja ja aina sillä viitataan Jumalaan. UT:ssa kerrotaan, että Isä on Herra, Jeesus on Herra ja Pyhä Henki on Herra. Heitä siis kutsutaan Jumalaksi. Merkittävää on se, että monissa VT:n kohdissa, joissa JHWH puhuu on UT:ssa käännetty tarkoittamaan Jeesusta. Jeesus on siis Herra, samoin Pyhä Henki, joka UT:ssa puhuu.

Huomasin, että kukaan ei ollut vastannut kirjoitukseen paitsi aloituksen tekijä.

Tuttuni on Helsingin yliopistossa vanhaa kreikan ja hebrean kieltä opiskellut ja opettaa näitä kieliä. Hän on opiskellut myös vanhaa arameaa. Soitin hänelle kun luin jukka.finlandin kirjoituksen. Hänen mukaansa Jeesuksen herrautta ei voida selittää Vanhan Testamentin mukaan mitenkään muuten, kuin että Jeesus on Jahve (JHWH) ja se tuodaan Uuden Testamentin sivuilla selvästi tiettäväksi.

• opetti näin:

2. Timoteus 2
        14 "Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat."

Jeesuksen jumaluus ja herruus on samanlaista jumaluutta kuin Joosefilla oli sen jälkeen kun Farao oli korottanut hänet ylimmäksi käskynhaltijaksi. Asiayhteyden kokonaisuus ratkaisee, mikä on oikea konteksti.

1. Mooseksen kirja 41
        40 "Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan valtaistuimen puolesta minä olen sinua korkeampi." [Vertaa Heprealaiskirjeen 3:6]!
        41 Ja farao sanoi Joosefille: "Katso, minä asetan sinut koko Egyptin maan hallitusmieheksi".
        42 Ja farao otti sinettisormuksensa kädestään ja pani sen Joosefin käteen ja puetti hänen ylleen hienot pellavavaatteet ja ripusti kultakäädyt hänen kaulaansa.
        43 Ja hän antoi hänen ajaa omissa, lähinnä parhaissa vaunuissaan, ja hänen edellään huudettiin: abrek! Niin asetettiin hänet koko Egyptin maan hallitusmieheksi."
        44 Ja farao sanoi Joosefille: "Minä olen farao, mutta sinun tahtomattasi älköön kukaan nostako kättä tai jalkaa koko Egyptin maassa".

-

• kurious

selitys yliopistossa opiskelleelta opettajalta. VT:n Jumalan nimi on Jahve, mutta kreikkalaisissa käännöksissä se poistettiiin teksteistä ja sen tilalle kirjoitetttiin Kyrios, ja koska samaa kreikan sanaa alettiin myöhemmin kristittyjen parissa käyttää Jeesuksesta, käytäntö osoittaa että Jeesus on VT:n Jahve. Miten niin?

• kurious kirjoitti:

selitys yliopistossa opiskelleelta opettajalta. VT:n Jumalan nimi on Jahve, mutta kreikkalaisissa käännöksissä se poistettiiin teksteistä ja sen tilalle kirjoitetttiin Kyrios, ja koska samaa kreikan sanaa alettiin myöhemmin kristittyjen parissa käyttää Jeesuksesta, käytäntö osoittaa että Jeesus on VT:n Jahve. Miten niin?

ensimmäisellä vuosisadalla on kristittyjen kesken käynyt kuuma taisto kolminaisuusopista ja kun maalliset hallitsijat asettuivat oman etunsa tähden kolminaisuusopin puolustajiksi, on myös raamatunkopioinnissa tehty selviä väärennöksiä, joissa sanotaan VT; kirjoitusten sanovan sellaista, mitä ne eivät sano.

Välähti vain kerran mieleeni, että olisivatko juutalaiset niin kovasti kolminaisuusoppia vastaan, jos Vanhasta Testamentista löytyisi Heprealaiskirjeen 1:8 jakeessa esitetty väite, että Isä Jumala puhuttelisi poikaansa Jumalaksi. Päätin etsiä VT;ta sen jakeen, jossa se mahdollisesti sanottaisiin, mutta ei koko Raamatusta löydy sellaista, mutta 2. Sam. 2:14 jaetta on Heprealaiskirjeessä muutettu sanomaan muuta kuin mitä se sanoo;

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan. [7:14,15: Ps. 89:27-38]
        15 Mutta minä pysyn uskollisena enkä hylkää häntä, niin kuin hylkäsin Saulin, jonka siirsin pois sinun tieltäsi. [1. Sam. 15:26]
        16 Ja sukusi ja kuninkuutesi pysyvät edessäni ikuisesti lujina, ja valtaistuimesi on kestävä ikuisesti."
        [Ps. 45:7, 89:5, 110:4; Hepr. 1:8]

-

• Anonyymi

Tuliko Joosefista Egyptin käskynhaltia

• Anonyymi

Jeesus kristus on herra tarkoittaa sitä, että Jeesus on kaikkien luotujen yläpuolelle korotettu kuningas, mutta silti ihminen.

Hebrealaiskirje:
      2:5 Sillä enkelien alle hän ei alistanut tulevaa maailmaa, josta me puhumme.
      2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?

Tuleva maailma (ja nykyinen jo nyt hengessä) on alistettu ihmisen kristuksen Jeesuksen valtaan: ei enkelien valtaan.

1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Jeesus ei ole koskaan lakannut olemasta ihminen. Hän on ihminen vielä taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella valtaistuimella ja Jumalan kansan ylimmäisenä pappina. Joka ei tätä tunnusta, on antikristus ja villitsijä.

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. 1. Joh. 4:2

Tämä on kirjoitettu niitä eksyttäjiä vastaan, jotka eivät tunnustaneet Jeesuksen olleen lihaa ja verta oleva ihminen, niin että olisi kärsinyt ja kuollut ristillä, ja että Jumala olisi hänet kuolleista herättänyt. (doketistit, doketismi, gnostilaisuus)

Kun siis sanotaan Jeesuksen kristuksen olevan herra, niin sillä tarkoitetaan sitä, että hän on ihmisenä kaikkien muiden luotujen yläpuolelle korotettu kuningas ja Jumalan poika, ainoa laatuaan ja esikoinen kuolleista nousseiden joukossa; silti pelkkä ihminen, ei mitään muuta.

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/

• Anonyymi

Jeesus Kristus on Herra tulee hebrean kielestä ja se tarkoittaa, että Jeesus Kristus on Jehova. Tämä tarkoittaa, että Jumalan Poika on ihmiseksi syntynyt Jumala.

Paavali siteeraa sanoja Joelin kirjasta, jossa Herra on kirjoitettu Jehova.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
      ---
      13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Joel 2:26 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe