Jeesus kastoi vedellä parannuksen tehneitä ihmisiä.

Sioux_3,14

Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.

-Jeesus rupesi saarnaamaan parannuksen teosta, ja kastoi parannuksen tehneet vedellä.
-Vasta sen jälkeen kun Jeesus oli kuollut, Jumala oli hänet herättänyt ja ottanut luokseen, saivat opetuslapset/apostolit Pyhän Hengen kasteen ja kastoivat itse parannuksen tehneitä ihmisiä Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Matteuksen evankeliumi:
4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

Markuksen evankeliumi:
1:14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

Luukkaan evankeliumi:
12:50 Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
Roomalaiskirje:
6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
3:29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
3:32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

42

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä Raamattu opettaa kasteesta?
      Seurakuntakoulu / Suomen Raamattuopisto / Timo Junkkaala
      ----
      Uuden liiton kaste – apostolien opetus

- Apostolien teot: Apt 2:38:
      ”Kääntykää ja tulkoon kukin teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi.”
      Sama ajatus on toisessakin kohdassa: ”Nouse, tule kastetuksi ja pestyksi synneistäsi” (22:16).
      Kaste välittää syntien anteeksiantamuksen.
      Helluntain jälkeen UT ei opeta Pyhän Hengen odottamista, vaan sen saamista evankeliumin ja kasteen kautta.

- Apt 8:12-16 Samarian tapaus vahvistaa:
      kasteen yhteydessä tuli olla Pyhän Hengen saaminen. Ellei niin tapahtunut, tilanne oli poikkeuksellinen.)

- Apt 19:1-6 Efeson tapaus vahvistaa kristillisen kasteen merkitystä:
      Jos oli vain Johanneksen kaste, ei ollut Pyhää Henkeä.

- Perhekuntakasteet:
      Cornelius Apt 10:47, Lyydia Apt 16:13-15, Filippin vanginvartija Apt 16:25-34, Crispus Apt 18:8; Stefanas 1 Kor 1:16; 16:15.
      --------
      - Kasteopetus apostolien kirjeissä.

-Room 6:3(2-11):
      Kastettu Jeesuksen kuolemaan, kasteessa kuollut, haudattu ja ylösnoussut Jeesuksen kanssa.
      Sama ajatus Kol 2:11-13. Kaste toimittaa teloittajan ja haudankaivajan virkaa.

- 1 Kor 6:11:
      ”teidät pestiin puhtaiksi, pyhitettiin ja vanhurskautettiin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta”.
      Kolminkertainen aoristin passiivi: Kasteessa puhdistettu synnistä, pyhitetty eli erotettu Jumalan yhteyteen ja vanhurskautettu.
      Kasteen kertakaikkisuutta korostaa säännöllisesti käytetty aoristi-muoto, joka ilmaisee kertakaikkista päättynyttä tapahtumaa.

- Gal 3:26-28:
      Kristukseen kastetut ovat pukeneet Kristuksen ylleen.

- Ef:4:5:
      ”Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.”

• Sioux_3,14

Eikö Seurakuntakoulu / Suomen Raamattuopisto / Timo Junkkaala kerro siitä mitään?
        Jeesus kastoi opetuslapsensa vedellä, ja se oli parannuksen kaste.
        Heitä ei kukaan kastanut enään senjälkeen, jos eivät sitten toinen toisiaan, mutta ne yksitoista opetuslasta saivat ensin Jeesukselta Pyhän Hengen ja sen jälkeen tulivat helluntaipäivänä Pyhällä Hengellä täytetyiksi.

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Eikö Seurakuntakoulu / Suomen Raamattuopisto / Timo Junkkaala kerro siitä mitään?
        Heitä ei kukaan kastanut enään senjälkeen, jos eivät sitten toinen toisiaan, mutta ne yksitoista opetuslasta saivat ensin Jeesukselta Pyhän Hengen ja sen jälkeen tulivat helluntaipäivänä Pyhällä Hengellä täytetyiksi.

Sioux_3,14: "...ne yksitoista opetuslasta saivat ensin Jeesukselta Pyhän Hengen ja sen jälkeen tulivat helluntaipäivänä Pyhällä Hengellä täytetyiksi".
        ---
        Mitä tarkoitatkaan?

LUPAUS PYHÄSTÄ HENGESTÄ
        Apt. 1:1-5
        --
        1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.

1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        --
        ”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän” (Joh .16:7).
        Jeesuksen oli ensin "mentävä pois" ennenkuin lähettäisi Hengen.

• Sioux_3,14
        Tapio522 kirjoitti:

Sioux_3,14: "...ne yksitoista opetuslasta saivat ensin Jeesukselta Pyhän Hengen ja sen jälkeen tulivat helluntaipäivänä Pyhällä Hengellä täytetyiksi".
        ---
        Mitä tarkoitatkaan?

LUPAUS PYHÄSTÄ HENGESTÄ
        Apt. 1:1-5
        --
        1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.

1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        --
        ”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän” (Joh .16:7).
        Jeesuksen oli ensin "mentävä pois" ennenkuin lähettäisi Hengen.

Jeesus kastoi opetuslapsensa vedellä:

Johanneksen evankeliumi:
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
        (Joh.1:15,30)

Jeesus antoi opetuslapsilleen Pyhän Hengen:

Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Opetuslapset saivat jo toisen kerran Pyhän Hengen, tultuaan täytetyiksi Pyhällä Hengellä:

Apostolien teot:
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

Unohtaa ei myöskään sovi:

Matteuksen evankeliumi:
        10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Opetuslapset saivat jo toisen kerran Pyhän Hengen, tultuaan täytetyiksi Pyhällä Hengellä:

Apostolien teot:
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

Matteuksen evankeliumi:

Eikö Jeesus tarkoita ko. jakeessa (Matt.10:20) tulevia tapahtumia, jolloin apostolit joutuvat oikeuden eteen ja ruoskittaviksi (Matt. 10:16-23).
        Samaa Matteus puhuu 24. luvussa.

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien teot:

Matteuksen evankeliumi:

Jotkut ymmärtävät, että opetuslapset saivat Hengen jo silloin, kun Jeesus puhalsi heidän päälleen (Joh.20:21-23).

Jeesuksen "puhaltaminen" oli vain lupaus tulevasta, koska Jeesuksen oli ensin
        "mentävä pois" ennenkuin lähettäisi Hengen (Joh.16:7).

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien teot:

Matteuksen evankeliumi:

PYHÄ HENKI VUODATETAAN
        Apt. 2:1-13
        --
        Helluntai oli juutalaisten yksi vuoden suurista juhlista (Apt. 2:1). Jerusalemiin oli kokoontunut paljon kansaa.
        Tapahtui jotain yllättävää, jonka kuvaamiseen eivät Luukkaan sanat riittäneet. Kuului humaus taivaasta, ”niin kuin olisi käynyt väkevä tuulispää” (Apt.2:2) ja ”he näkivät ikään kuin tulisia kieliä” (3). Kaikki tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhumaan muilla kielillä (4).

Nyt toteutui Jeesuksen lupaus; Nyt Pyhä Henki tuli, ja ”heidän päällensä puettiin voima korkeudesta”.

Hämmästys kansan joukossa oli suuri (7). Paikalla oli erikielisiä ihmisiä ja he kuulivat puhuttavan sen maan kieltä, jossa olivat syntyneet (8).
        Kyse ei ollut sellaisesta kielilläpuhumisesta, mitä ilmeni myöhemmin mm. Korintissa (1. Kor.14. luku). Tapahtui ihme, joka oli ainutkertainen. Pyhän Hengen voimassa apostolit saivat kertoa” Jumalan suuria tekoja” (11) kaikille kansoille ja kaikilla kielillä.

Tämä oli alku sille, mistä Jeesus oli puhunutkin; ”... kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka" (Apt. 1:8).

• Sioux_3,14
        Tapio522 kirjoitti:

Eikö Jeesus tarkoita ko. jakeessa (Matt.10:20) tulevia tapahtumia, jolloin apostolit joutuvat oikeuden eteen ja ruoskittaviksi (Matt. 10:16-23).
        Samaa Matteus puhuu 24. luvussa.

eikä luottaa Raamattukouluissa kuultuihin huhupuheisiin Raamatun sisällöstä. Raamattukoulut opettavat vajavaisesti, ottamalla esille vain hyväksymiään asioita sieltä. Ei niissä Raamattuopistoissa opi mitään, kuten huomaat jo itsekin, vaan Raamattua itse lukemalla oppii!

Matteus 10:1-20, ei kertonut samalla tavoin "tulevista tapahtumista", kuin Matteus 24.
        Jeesus lähetti juuri silloin, juuri sillä hetkellä, opetuslapsensa Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö. Tuonhan todistaa jo jae Matt.10:4 !
        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ..
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ..

Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
        10:11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
        10:12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
        10:13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
        10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
        10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
        10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
        10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.

• Sioux_3,14
        Tapio522 kirjoitti:

Jotkut ymmärtävät, että opetuslapset saivat Hengen jo silloin, kun Jeesus puhalsi heidän päälleen (Joh.20:21-23).

Jeesuksen "puhaltaminen" oli vain lupaus tulevasta, koska Jeesuksen oli ensin
        "mentävä pois" ennenkuin lähettäisi Hengen (Joh.16:7).

Olet hyvä esimerkki siitä, kuinka Raamattuopistot aivopesevät uhrejaan "ymmärtämään" Raamattua omalla haluamallaan tavalla!
        Uhrit vieroitetaan itsenäisestä Raamatuntutkimisesta!

Mitä SINÄ ITSE ymmärrät jakeella:

Johanneksen evankeliumi:

Eikö siinä aivan selvästi tuoda esille, että Jeesus JUURI SILLÄ HETKELLÄ, puhalsi Pyhän Hengen opetuslastensa päälle?!

Usko mieluummin Raamatun Sanaa, kuin Raamattuopistojen, "omia ymmärtämisiä", sanaa!

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Olet hyvä esimerkki siitä, kuinka Raamattuopistot aivopesevät uhrejaan "ymmärtämään" Raamattua omalla haluamallaan tavalla!
        Uhrit vieroitetaan itsenäisestä Raamatuntutkimisesta!

Mitä SINÄ ITSE ymmärrät jakeella:

Johanneksen evankeliumi:

Eikö siinä aivan selvästi tuoda esille, että Jeesus JUURI SILLÄ HETKELLÄ, puhalsi Pyhän Hengen opetuslastensa päälle?!

Usko mieluummin Raamatun Sanaa, kuin Raamattuopistojen, "omia ymmärtämisiä", sanaa!

Sioux_3,14: "Eikö siinä aivan selvästi tuoda esille, että Jeesus JUURI SILLÄ HETKELLÄ, puhalsi Pyhän Hengen opetuslastensa päälle?!
        ---
        Miksi sitten Jeesus käski vielä opetuslapsiaan odottamaan Pyhän Hengen lahjaa, jos se olisi jo "puhallustilanteessa" tapahtunut?

Apt.1:4
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen (Pyhästä Hengestä) täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet".

• benedi=siunattu
        Sioux_3,14 kirjoitti:

älä eksy! Jeesus ei kastanut yhtään ainoata henkilöä
        vedellä parannukseen, eikä muutoinkaan!

Raamattu kertoo: " Sillä Jeesus ei itse kastanut...

• Sioux_3,14
        Tapio522 kirjoitti:

Sioux_3,14: "Eikö siinä aivan selvästi tuoda esille, että Jeesus JUURI SILLÄ HETKELLÄ, puhalsi Pyhän Hengen opetuslastensa päälle?!
        ---
        Miksi sitten Jeesus käski vielä opetuslapsiaan odottamaan Pyhän Hengen lahjaa, jos se olisi jo "puhallustilanteessa" tapahtunut?

Apt.1:4
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen (Pyhästä Hengestä) täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet".

Jospa Matteuksen Jeesus on sama kuin Joh.20:22, ja Luukkaan Jeesus on sama kuin Apt.1:4, tai sitten toisinpäin.

Matteuksen evankeliumi:
        2:13 Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet."
        2:14 Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin.
        2:15 Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani."
        2:19 Mutta kun Herodes oli kuollut, niin katso, Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille Egyptissä
        2:20 ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja mene Israelin maahan, sillä ne ovat kuolleet, jotka väijyivät lapsen henkeä."
        2:21 Niin hän nousi, otti lapsen ja hänen äitinsä ja meni Israelin maahan.
        2:22 Mutta kun hän kuuli, että Arkelaus hallitsi Juudeaa isänsä Herodeksen jälkeen, niin hän pelkäsi mennä sinne. Ja hän sai unessa Jumalalta käskyn ja lähti Galilean alueelle.
        2:23 Ja sinne tultuaan hän asettui asumaan kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret; että kävisi toteen, mikä profeettain kautta on puhuttu: "Hän on kutsuttava Nasaretilaiseksi."

Luukkaan evankeliumi:
        2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
        2:22 Ja kun heidän puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen
        2:23 - niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: "Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi" -
        2:39 Ja täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.

• Sioux_3,14 kirjoitti:

eikä luottaa Raamattukouluissa kuultuihin huhupuheisiin Raamatun sisällöstä. Raamattukoulut opettavat vajavaisesti, ottamalla esille vain hyväksymiään asioita sieltä. Ei niissä Raamattuopistoissa opi mitään, kuten huomaat jo itsekin, vaan Raamattua itse lukemalla oppii!

Matteus 10:1-20, ei kertonut samalla tavoin "tulevista tapahtumista", kuin Matteus 24.
        Jeesus lähetti juuri silloin, juuri sillä hetkellä, opetuslapsensa Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö. Tuonhan todistaa jo jae Matt.10:4 !
        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ..
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ..

Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
        10:11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
        10:12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
        10:13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
        10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
        10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
        10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
        10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.

Sioux_3,14:

--
        Kertoisitko pari esimerkkiä, missä opetuslapset olisivat joutuneet synagoogissa "ruoskittaviksi" (17) tai todistamaan "maaherrain ja kuningasten edessä" (18) Jeesuksen eläessä maan päällä.
        (Esim. Matteuksen evankeliumista)

• Sioux_3,14
        Tapio522 kirjoitti:

Sioux_3,14:

--
        Kertoisitko pari esimerkkiä, missä opetuslapset olisivat joutuneet synagoogissa "ruoskittaviksi" (17) tai todistamaan "maaherrain ja kuningasten edessä" (18) Jeesuksen eläessä maan päällä.
        (Esim. Matteuksen evankeliumista)

En minä voi Matteuksen puolesta vastata, että missä ja milloin niin olisi tapahtunut.
        Niin Raamattuun on präntättynä, eikä se ole minun pränttäämääni, joten etsi itse joko Raamatusta tai Raamattuopistostasi vastausta tuohon kysymykseesi.

Epäiletkö Matteuksen vai peräti Jeesuksen sanoja?
        Jeesushan niin oli sanonut, Matteuksen mukaan.
        Joten jos Matteus todenmukaisesti, sanatarkasti kirjoitti ylös nuo Jeesuksen puheet, niin silloin saat tuon kysymyksen tehdä itselleen Jeesukselle, .....iltarukouksesi yhteydessä vaikkapa.

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien teot:

Matteuksen evankeliumi:

>> Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. >>

Joh. 4:1,2. "Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - "

• Sioux_3,14 kirjoitti:

En minä voi Matteuksen puolesta vastata, että missä ja milloin niin olisi tapahtunut.
        Niin Raamattuun on präntättynä, eikä se ole minun pränttäämääni, joten etsi itse joko Raamatusta tai Raamattuopistostasi vastausta tuohon kysymykseesi.

Epäiletkö Matteuksen vai peräti Jeesuksen sanoja?
        Jeesushan niin oli sanonut, Matteuksen mukaan.
        Joten jos Matteus todenmukaisesti, sanatarkasti kirjoitti ylös nuo Jeesuksen puheet, niin silloin saat tuon kysymyksen tehdä itselleen Jeesukselle, .....iltarukouksesi yhteydessä vaikkapa.

Sioux_3,14 ei taida löytää esimerkkejä.
        Löytäiskö joku toinen.

Pietarikaan ei käyne esimerkistä, kun hän kielsi kolme kertaa Mestarinsa (Matt. 26:34).

• Sioux_3,14
        Epiktetos kirjoitti:

>> Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. >>

Joh. 4:1,2. "Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - "

Johannes kastajan omat opetuslapset kertoivat Jeesuksen kastaneen ihmisiä vedellä, eikä jokin jälkeenpäin lisätty huomautus tee heistä valehtelijoita.
        Miksi Johannes muuten olisi kertonut siitä evankeliumissaan (3:22,25-26)?
        Mietippä sitä!
        Miksi hän vielä toistamiseen olisi siitä maininnut (4:1)?
        Lause, joka löytyy jakeesta 4:2, on jälkeenpäin sinne lisätty, lukijoiden harhaanjohtamiseksi.
        Johanneksen kynästä sitä ei ole sinne raaputeltu.
        Jakeesta Luuk.3:2, löytyy myös samanlainen jälkihuomautus, joka ei ole sinne Luukkaan kirjoittama: - niinkuin luultiin -

Johanneksen evankeliumi:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -

• Sioux_3,14
        Tapio522 kirjoitti:

Sioux_3,14 ei taida löytää esimerkkejä.
        Löytäiskö joku toinen.

Pietarikaan ei käyne esimerkistä, kun hän kielsi kolme kertaa Mestarinsa (Matt. 26:34).

Miksi jankkaat tuota yhtä ja samaa?
        Ei kukaan voi tietää, että miksei opetuslapsia vedettykään oikeuksiin, ruoskittu synagoogeissa, eikä viety maaherrain ja kuningasten eteen Jeesuksen nimen tähden.
        Etsi itse Raamatustasi vastaus tuohon kysymykseesi, tai soittaa pirautappas Raamattuopistoosi.
        Sinulla on nyt jäänyt tuo levy päälle, ja kysynkin nyt, että minkätähden .....?

• Sioux_3,14 kirjoitti:

Johannes kastajan omat opetuslapset kertoivat Jeesuksen kastaneen ihmisiä vedellä, eikä jokin jälkeenpäin lisätty huomautus tee heistä valehtelijoita.
        Miksi Johannes muuten olisi kertonut siitä evankeliumissaan (3:22,25-26)?
        Mietippä sitä!
        Miksi hän vielä toistamiseen olisi siitä maininnut (4:1)?
        Lause, joka löytyy jakeesta 4:2, on jälkeenpäin sinne lisätty, lukijoiden harhaanjohtamiseksi.
        Johanneksen kynästä sitä ei ole sinne raaputeltu.
        Jakeesta Luuk.3:2, löytyy myös samanlainen jälkihuomautus, joka ei ole sinne Luukkaan kirjoittama: - niinkuin luultiin -

Johanneksen evankeliumi:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -

>> Johannes kastajan omat opetuslapset kertoivat Jeesuksen kastaneen ihmisiä vedellä, eikä jokin jälkeenpäin lisätty huomautus tee heistä valehtelijoita. >>

Onko sinulla joitakin hyviä perusteita päätellä, että juuri tuo Joh.4:2 on jälkeenpäin lisätty huomautus ja jotenkin vähemmän traditionaalinen Johanneksen evankeliumin kohta kuin muut sen osat?

• Sioux_3,14
        Epiktetos kirjoitti:

>> Johannes kastajan omat opetuslapset kertoivat Jeesuksen kastaneen ihmisiä vedellä, eikä jokin jälkeenpäin lisätty huomautus tee heistä valehtelijoita. >>

Onko sinulla joitakin hyviä perusteita päätellä, että juuri tuo Joh.4:2 on jälkeenpäin lisätty huomautus ja jotenkin vähemmän traditionaalinen Johanneksen evankeliumin kohta kuin muut sen osat?

Aivan tuon sinun viestisi yläpuolella.
        Etkö lukenut niitä, vai eivätkö ole sinulle tarpeeksi riittäviä?

• Sioux_3,14 kirjoitti:

En vain huomannut perusteita väitteellesi, että esim. juuri tuo Joh. 4:2. ( " - vaikka ei Jeesus itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -" ) olisi myöhemmin lisätty (lukijoitten harhauttamiseksi).

• ml213.

En lukenut koko viestiketjuja,mutta huomautan sinulle Tapio, miten ennen kasteen ottamista,- tai jos mielleät sen saamiseksi, niin ensin ihmisen tulee kuulla sanoma pelastuksesta ja uskoa se; "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuulemien Krisuksen sanan kautta". Siis tämä SANA ja sen kuuleminen uudestisynnyttää ihmisen 1 Piet. 1:23 ja ihminen ottaa sen pelastuksen vastaan ja kaikki jotka ottivat tämän pelastuksen vastaan,- niin ne kastettiin.

Tämä on Raamatun marssijärjestys ja Raamatussa ei mainita, että ketään olisi kastettu,-jos hän ei kuullut tai ymmärtänyt sanojen merkitystä.

Siis jos ihminen ei ole edes kuullut SANAA tai ei ymmärrä sanojen merkitystä, niin tälle ihmiselle kaste on aivan hyödytön toiminpide.

• benedi=siunattu
        Sioux_3,14 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien teot:

Matteuksen evankeliumi:

Mutta ei!!
        ---vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa" Joh 4: 2

On myös kirjoitettu: " Tyhmälle vitsa selkään"

• benedi=siunattu
        Sioux_3,14 kirjoitti:

että opetuslapset olivat oppilaita, ja Jeesuksen palvelijoita,..Jeesus tietenkin pyysi heitä
        kastamaan, Jeesukseltahan koko lähetyskäsky on peräisin!

Tottakait,ryhmä joka vaelsi opetuslapsineen kylästä toiseen ja kaupungeista toiseen
        Jeesuksen johdolla, koska Jeesus on aina Pää.

Kristus on seurakunnan Pää, ja kun Pää käskee ruumiin jäseniä jotakin tekemään,
        niin ruumis tottelee.
        On luonnollista että ulkopuolelta koko kastamistoiminta pantiin heidän johtajansa Jeesuksen piikkiin!

Tarkalleen samoin tehdään terrostijärjestöissä,...alaiset ampuvat ja asettelevat pommeja, mutta johtaja se, ja se kertoo että " Minä ammuin, Minä räjäytin...vaikka kaiken tekivät hänen sotilaansa!

Tiedetäänhän sanotun että " Tiitus hyökkäsi Jerusalemiin 70 jkr. surmasi juutalaiset, poltti Salomonin temppelin jne.jne.

Tiitusko se itse teki ne teot? Eipä lainlkaan, hän vain ohjasi toimintaa!

Itsekin sanotte: Henki tuli minuun ja minä puhuin kielillä!
        Vaikka on monta todistajaa että sinä itse puhuit.....SiouX ...menehän viidakkoon oppimaan intiaaneilta uutta

• Sioux_3,14
        benedi=siunattu kirjoitti:

että opetuslapset olivat oppilaita, ja Jeesuksen palvelijoita,..Jeesus tietenkin pyysi heitä
        kastamaan, Jeesukseltahan koko lähetyskäsky on peräisin!

Tottakait,ryhmä joka vaelsi opetuslapsineen kylästä toiseen ja kaupungeista toiseen
        Jeesuksen johdolla, koska Jeesus on aina Pää.

Kristus on seurakunnan Pää, ja kun Pää käskee ruumiin jäseniä jotakin tekemään,
        niin ruumis tottelee.
        On luonnollista että ulkopuolelta koko kastamistoiminta pantiin heidän johtajansa Jeesuksen piikkiin!

Tarkalleen samoin tehdään terrostijärjestöissä,...alaiset ampuvat ja asettelevat pommeja, mutta johtaja se, ja se kertoo että " Minä ammuin, Minä räjäytin...vaikka kaiken tekivät hänen sotilaansa!

Tiedetäänhän sanotun että " Tiitus hyökkäsi Jerusalemiin 70 jkr. surmasi juutalaiset, poltti Salomonin temppelin jne.jne.

Tiitusko se itse teki ne teot? Eipä lainlkaan, hän vain ohjasi toimintaa!

Itsekin sanotte: Henki tuli minuun ja minä puhuin kielillä!
        Vaikka on monta todistajaa että sinä itse puhuit.....SiouX ...menehän viidakkoon oppimaan intiaaneilta uutta

Sinä se sitten olet sinnikäs, etkä anna millään periksi.
        Niin sitä pitää - niinkuin luullaan -
        Jos saan lottovoiton, niin lähden heti siitä paikasta viidakkoon oppimaan papukaijoilta uutta, (kyllä, kyllä, niin, niin, jees, jees, Polle halaa keksin, krääk.......)

• ml213. kirjoitti:

En lukenut koko viestiketjuja,mutta huomautan sinulle Tapio, miten ennen kasteen ottamista,- tai jos mielleät sen saamiseksi, niin ensin ihmisen tulee kuulla sanoma pelastuksesta ja uskoa se; "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuulemien Krisuksen sanan kautta". Siis tämä SANA ja sen kuuleminen uudestisynnyttää ihmisen 1 Piet. 1:23 ja ihminen ottaa sen pelastuksen vastaan ja kaikki jotka ottivat tämän pelastuksen vastaan,- niin ne kastettiin.

Tämä on Raamatun marssijärjestys ja Raamatussa ei mainita, että ketään olisi kastettu,-jos hän ei kuullut tai ymmärtänyt sanojen merkitystä.

Siis jos ihminen ei ole edes kuullut SANAA tai ei ymmärrä sanojen merkitystä, niin tälle ihmiselle kaste on aivan hyödytön toiminpide.

ml213: "...ihminen ottaa sen pelastuksen vastaan ja kaikki jotka ottivat tämän pelastuksen vastaan,- niin ne kastettiin..."
        ---
        Näin on!

Apt.2:41
        "...jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin,...".

Lapsen uskosta hyvää opetusta:
        Miten Jeesus suhtautui lapsiin.
        (Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)

http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html

• azek

Joh.3:23
      Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

Johannes kastoi Jeesuksenkin parannuksen kasteella.
      Johannes ensin esteli, mutta taipui Jeeesuksen pyyntöön "salli nyt".

Minkähän vuoksi Jeesus koki tarvitsevansa parannuksen kasteen?
      Omien sanojensa mukaan siksi, että "näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus".

Miksi täysin vanhurskaan, synnittömän (perisynnistäkin vapaan) piti täyttää vanhurskauden vaatimus kastattamalla itsensä parannuksen kasteella?

• Sioux_3,14

Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

• Sioux_3,14

Jeesus ei lain alaisena ollut perisynnistä vapaa ja siksi halusi syntiensä anteeksi saamisen kasteen Johannekselta.

• azek
        Sioux_3,14 kirjoitti:

Jeesus ei lain alaisena ollut perisynnistä vapaa ja siksi halusi syntiensä anteeksi saamisen kasteen Johannekselta.

> Jeesus ei lain alaisena ollut perisynnistä vapaa ja siksi halusi syntiensä anteeksi saamisen kasteen Johannekselta. <

Lainalaisuusko teki Jeesuksesta perisynnistä osallisen?
        Perisyntihän on perua paljon vanhemmalta ajalta kuin laki.
        Perisynti syntyi jo Edenissä, syntiinlankeemuksessa. Laki tuli vasta Mooseksen kautta.

• benedi=siunattu
        Sioux_3,14 kirjoitti:

tuoda tuomittavaksi oikeudessa!
        " Ihminen tuomitaan tekojen mukaan, ei perisynnin mukaan!

• Sioux_3,14
        azek kirjoitti:

> Jeesus ei lain alaisena ollut perisynnistä vapaa ja siksi halusi syntiensä anteeksi saamisen kasteen Johannekselta. <

Lainalaisuusko teki Jeesuksesta perisynnistä osallisen?
        Perisyntihän on perua paljon vanhemmalta ajalta kuin laki.
        Perisynti syntyi jo Edenissä, syntiinlankeemuksessa. Laki tuli vasta Mooseksen kautta.

Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa Jumalasta. (lainaus wikipediasta)

Jeesus syntyi ihmiseksi lain alle ja oli siis myöskin hän, muiden ihmisten lailla, osallisena n.s. "perisynnistä".

Roomalaiskirje:
        5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -

5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.

5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
        5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
        5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

Roomalaiskirje:
        5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        5:2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        5:3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
        5:4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
        5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
        5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
        5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
        5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
        5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
        5:16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
        5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
        5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
        5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
        5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
        5:21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.

• azek
        Sioux_3,14 kirjoitti:

Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa Jumalasta. (lainaus wikipediasta)

Jeesus syntyi ihmiseksi lain alle ja oli siis myöskin hän, muiden ihmisten lailla, osallisena n.s. "perisynnistä".

Roomalaiskirje:

Roomalaiskirje:
        5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        5:2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        5:3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
        5:4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
        5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
        5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
        5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
        5:16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
        5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
        5:21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.

>>Jeesus syntyi ihmiseksi lain alle ja oli siis myöskin hän, muiden ihmisten lailla, osallisena n.s. "perisynnistä".>Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa Jumalasta. (lainaus wikipediasta)

• meni
        Sioux_3,14 kirjoitti:

metsään selityksesi, että Jeesus ei mollut perisynnistä vapaa.
        Jeesus oli puhdas, viaton ja tahraton, syntisistä erotettu, ja kukaan ei voinut Häntä näyttää vikapääksi syntiin!
        Koetahan pysyä Sanassa!

• Sioux_3,14
        azek kirjoitti:

>>Jeesus syntyi ihmiseksi lain alle ja oli siis myöskin hän, muiden ihmisten lailla, osallisena n.s. "perisynnistä".>Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa Jumalasta. (lainaus wikipediasta)

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Luukkaan evankeliumi:
        18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Galatalaiskirje:
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,

Roomalaiskirje:
        3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

Apostolien teot:
        13:26 Miehet, veljet, te Aabrahamin suvun lapset, ja te, jotka Jumalaa pelkäätte, meille on tämän pelastuksen sana lähetetty.
        13:27 Sillä koska Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet, niin he tuomitessaan hänet myös toteuttivat profeettain sanat, joita kunakin sapattina luetaan;
        13:28 ja vaikka he eivät löytäneet mitään, mistä hän olisi kuoleman ansainnut, anoivat he Pilatukselta, että hänet surmattaisiin.
        13:29 Ja kun he olivat täyttäneet kaiken, mikä hänestä on kirjoitettu, ottivat he hänet alas puusta ja panivat hautaan.
        13:30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.
        13:31 Ja hän ilmestyi useina päivinä niille, jotka olivat tulleet hänen kanssansa Galileasta Jerusalemiin ja jotka nyt ovat hänen todistajansa kansan edessä.
        13:32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,
        13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt.'
        13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot.'
        13:35 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: 'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.'
        13:36 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.
        13:37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

Roomalaiskirje:

Jesaja:
        42:1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        Matteuksen evankeliumi:
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."

• Sioux_3,14
        Sioux_3,14 kirjoitti:

Jesaja:

Luukkaan evankeliumi:
        18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Galatalaiskirje:

Roomalaiskirje:
        3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

Apostolien teot:
        13:26 Miehet, veljet, te Aabrahamin suvun lapset, ja te, jotka Jumalaa pelkäätte, meille on tämän pelastuksen sana lähetetty.
        13:27 Sillä koska Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet, niin he tuomitessaan hänet myös toteuttivat profeettain sanat, joita kunakin sapattina luetaan;
        13:28 ja vaikka he eivät löytäneet mitään, mistä hän olisi kuoleman ansainnut, anoivat he Pilatukselta, että hänet surmattaisiin.
        13:29 Ja kun he olivat täyttäneet kaiken, mikä hänestä on kirjoitettu, ottivat he hänet alas puusta ja panivat hautaan.
        13:30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.
        13:31 Ja hän ilmestyi useina päivinä niille, jotka olivat tulleet hänen kanssansa Galileasta Jerusalemiin ja jotka nyt ovat hänen todistajansa kansan edessä.
        13:32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,
        13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt.'
        13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot.'
        13:35 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: 'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.'
        13:36 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.
        13:37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

Roomalaiskirje:

Jesaja:
        42:1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        Matteuksen evankeliumi:
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."

Matteuksen evankeliumi:
        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Psalmit:
        22:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.
        22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
        22:3 Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
        22:4 Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
        22:5 Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
        22:6 He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
        22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
        22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
        22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
        22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
        22:12 Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
        22:13 Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
        22:14 avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
        22:15 Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
        22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
        22:17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
        22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
        22:20 Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
        22:21 Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
        22:22 Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle.
        22:23 Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
        22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
        22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
        22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
        22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
        22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
        22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
        22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
        22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
        22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

• ml213.
        meni kirjoitti:

metsään selityksesi, että Jeesus ei mollut perisynnistä vapaa.
        Jeesus oli puhdas, viaton ja tahraton, syntisistä erotettu, ja kukaan ei voinut Häntä näyttää vikapääksi syntiin!
        Koetahan pysyä Sanassa!

Raamatussa on ilmoitettu miten Jeesus oli KAIKESSA kiusattu. Siis Jeesus koki samat kiusaukset kuin turmeltunutkin ihminen, niin eikö tämä todista, että Jeesus oli turmeltuneisuudesta osallinen. Mutta, juuri Jeesus Kristus Jumalan Poika kesti kaikki kiusaukset ja näin sovitti synnit.

Voisi näin lihallisesta ihmisestä käsin miettiä. Jos Jeesus ei olisi ollut turmeltuneisuudesta osallinen, niin voin mieltää,että ; "Helppohan Jeesuksen oli elää synnitöntä elämää kun ei synnistä tiennyt mitään". Ei, Jeesus oli todella KAIKESSA kusattu ja tiesi mitä synti on ja miten se vaikuttaa ihmisessä.Näin ymmärrän Jeesuksen kokemat kiusaukset.

• benedi=siunattu
        Sioux_3,14 kirjoitti:

Kastehan annetaan sen vuoksi, että henkilö tulee synnin tuntoon, ja päättä ottaa
        Jeesuksen vastaan .
        Kaste antaa hyvän omantunnon, jolla mennään pyytämään synnit ja rikokset anteeksi!

Kyllä kait jokainen haluaa polkupyöränsä takaisin ..ja pönityt autostereot myös!

Kuka voi antaa anteeksi syntejä, paitsi Jumala yksin?

Ne rikkomukset joita ollaan tehty Jumalaa vastaan pyydetään anteeksi häneltä, ja ne, joita lähimmäistä, tai jotkain yritystä vastaan, niin ...kipin kapin juttelemaan!

" Se, joka syntinsä (lain rikkomista) tunnustaa ja hylkää, se saa armon!

Pyörä pitää siis hylätä sinne, mistä otitkin sen!! Ei salaa, sitä viedäsinne takaisin

• azek
        Sioux_3,14 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Psalmit:
        22:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.
        22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
        22:3 Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
        22:4 Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
        22:5 Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
        22:6 He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
        22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
        22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
        22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
        22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
        22:12 Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
        22:13 Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
        22:14 avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
        22:15 Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
        22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
        22:17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
        22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
        22:20 Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
        22:21 Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
        22:22 Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle.
        22:23 Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
        22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
        22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
        22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
        22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
        22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
        22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
        22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
        22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
        22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

Tutkin asiaa. Luin useaan kertaan heprealaiskirjeen 5.luvun. Pyhä Henki avasi sisimpäni ymmärtämään sen sanoman, joka on sopusoinnussa mainitsemiesi Raamatun kohtien kanssa.

Hepr.5:
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

Minulle kävi näin:
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Kiitän keskustelusta.

• Sioux_3,14
        azek kirjoitti:

Tutkin asiaa. Luin useaan kertaan heprealaiskirjeen 5.luvun. Pyhä Henki avasi sisimpäni ymmärtämään sen sanoman, joka on sopusoinnussa mainitsemiesi Raamatun kohtien kanssa.

Hepr.5:
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

Minulle kävi näin:
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Kiitän keskustelusta.

On mukava löytää aina jotain uutta Raamatusta, kuten sinä tänään löysit.
        Raamatun itsenäinen luku on kuin aarteen etsintää, ja kun sieltä sitten jotain löytää, niin mieli tulee iloiseksi.
        Alaviitteet ovat korvaamattomia.

Roomalaiskirje:
        1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
        1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
        1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
        1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Hyvää jatkoa!

• Sioux_3,14

Matteuksen evankeliumi:
      3:1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi taivasten valtakuntaa Juudean erämaassa
      3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
      3:5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
      3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

Matteuksen evankeliumi:
      3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
      3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
      3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.

Matteuksen evankeliumi:
      4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
      Jaakobin kirje:
      1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.

Matteuksen evankeliumi:
      4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
      Johanneksen evankeliumi:
      3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi

• benedi=siunattu

hän ei itse kastanut, vaan opetuslapset!

Onko opetuslapsi opettajaansa suurempi...ei oo suurempi...täysin oppineena yhtä suuri
        joten kastamaan kelpaavat!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      8544
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4703
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      36
      4664
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      190
      3611
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2953
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2716
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      39
      2696
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2393
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      167
      2082
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      65
      2056
    Aihe