Sielu-oppi adventismissa

kulminaatio

Mikä on sielu adventismin mukaan?
Onko Gehenna sama kuin helvetti adventismissa?

Jehovan todistajien (joiden perustaja oli saanut vaikutteita adventismista) tavoin adventistit eivät usko sielun kuolemattomuuteen. Kaikissa näissä kohdissa Raamattu todistaa adventisteja vastaan (Ap.t. 1:25, 2. Kor. 5:8, Luuk. 23:43, Matt. 22:32, Mark. 9:43,48, Matt. 25:41,46).

Adventismissa on ihania lupauksia mutta ne ovat kateettomia.

35

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!??!!

      sielu = koko ihminen holistisena kokonaisuutena eikä yksikään noista Raamatun paikoista todista mitä sinä väität.

      • äläkä höpötä

        Mikä on sielu adventismin mukaan?
        Onko Gehenna sama kuin helvetti adventismissa?

        Jehovan todistajien (joiden perustaja oli saanut vaikutteita adventismista) tavoin adventistit eivät usko sielun kuolemattomuuteen.


      • tutkimus
        äläkä höpötä kirjoitti:

        Mikä on sielu adventismin mukaan?
        Onko Gehenna sama kuin helvetti adventismissa?

        Jehovan todistajien (joiden perustaja oli saanut vaikutteita adventismista) tavoin adventistit eivät usko sielun kuolemattomuuteen.

        http://koti.mbnet.fi/kaukop/rttu-egw3.htm


      • !!??!!
        äläkä höpötä kirjoitti:

        Mikä on sielu adventismin mukaan?
        Onko Gehenna sama kuin helvetti adventismissa?

        Jehovan todistajien (joiden perustaja oli saanut vaikutteita adventismista) tavoin adventistit eivät usko sielun kuolemattomuuteen.

        adventistien sielu-käsite on just se mitä sanoin, holistinen.


      • ,,..--

        Uudesta Testamentista löytyy joukko kohtia, joilla sinun väitteesi kumotaan mennentullen.

        Jeesus puhui, ja kansa uskoi HÄNEEN.

        Adventisti puhuu, ja yrittää saada kansaan uskomaan adventistiin.
        Teihin uskominen on epäjumaliin uskoa.


      • 273498237
        ,,..-- kirjoitti:

        Uudesta Testamentista löytyy joukko kohtia, joilla sinun väitteesi kumotaan mennentullen.

        Jeesus puhui, ja kansa uskoi HÄNEEN.

        Adventisti puhuu, ja yrittää saada kansaan uskomaan adventistiin.
        Teihin uskominen on epäjumaliin uskoa.

        puhut ihan mitä sylki suuhun tuo. Adventismissa on kyse Jeesuksen opettamasta uskosta.


      • ,,..--
        273498237 kirjoitti:

        puhut ihan mitä sylki suuhun tuo. Adventismissa on kyse Jeesuksen opettamasta uskosta.

        Adventismissa on kyse siitä opista, mitä adventisteille opetetaan.
        Adventismi on ihmisten päättelyn tuloksena kehittynyt uusi erilainen uskonto.
        Adventismi poikkeaa Evankeliumin pyhyydestä hävyttömään suuntaan, jota ei vitsi kertoa.

        Se joka ottaa opikseen adventismista, on adventtikirkon eikä Jumalan palvelija.
        Adventistien lauantai on adventistiksi leimauskirves, jolla saa adventismin sinetin korviensa väliin.
        Muutamat vielä silmienväleihinkin, mikäli heidän katseestaan jotain päätellään.
        (katso vaikka)

        http://www.audiopankki.com/?cat=12


      • ,,..--

      • 23745289347
        ,,..-- kirjoitti:

        Adventismissa on kyse siitä opista, mitä adventisteille opetetaan.
        Adventismi on ihmisten päättelyn tuloksena kehittynyt uusi erilainen uskonto.
        Adventismi poikkeaa Evankeliumin pyhyydestä hävyttömään suuntaan, jota ei vitsi kertoa.

        Se joka ottaa opikseen adventismista, on adventtikirkon eikä Jumalan palvelija.
        Adventistien lauantai on adventistiksi leimauskirves, jolla saa adventismin sinetin korviensa väliin.
        Muutamat vielä silmienväleihinkin, mikäli heidän katseestaan jotain päätellään.
        (katso vaikka)

        http://www.audiopankki.com/?cat=12

        asiaa. Ainoastaan pilkkaat muita. Joten tässä sulle omalla mitallas mitattuna.

        Sun uskossas on kyse siitä mitä itsellesi valehtelet.
        Sun uskos on oman järkesi palvontaa, erilainen uskonto.
        Sun uskos poikkeaa evankeliumin pyhyydestä sellaiseen suuntaan, ettei tartte sinne edes vilkaista.
        Joka ottaa opikseen sun uskostas on epäjumalanpalvoja.
        Sun oppis on muiden pilkkaamista ja sen näkee sun silmistäs, kato vaikka peiliin.


      • ,,..--
        23745289347 kirjoitti:

        asiaa. Ainoastaan pilkkaat muita. Joten tässä sulle omalla mitallas mitattuna.

        Sun uskossas on kyse siitä mitä itsellesi valehtelet.
        Sun uskos on oman järkesi palvontaa, erilainen uskonto.
        Sun uskos poikkeaa evankeliumin pyhyydestä sellaiseen suuntaan, ettei tartte sinne edes vilkaista.
        Joka ottaa opikseen sun uskostas on epäjumalanpalvoja.
        Sun oppis on muiden pilkkaamista ja sen näkee sun silmistäs, kato vaikka peiliin.

        Voihan asiasta poiketa pois noinkin kirjoittaen.
        Pääasiahan adventismissa onkin, että pääkonfferenssi saa ainoana sanoa, miten adventisti uskoo!

        Adventistin kanssa ei voi olla samaa mieltä, sillä adventistilla on toisaalla tehty mieli.
        Kenen oppilas olet, ja ketä tittelemaan ANTAUDUT, se on sinun "jumalasi".
        Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella maleksii.


    • benedi=siunattu

      Raamattua?
      "..osta juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa" Apost.1: 25
      eikö olekin niin, yrität huijata " omaan paikkaansa" mitä se on muka olevinaan?

      Ai että sielulla on tietty paikka,vai?
      Onko kuolleella sialla ja koiralla joku paikka myös?

      " Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtälainen henki on kaikilla.
      Ihmisellä ei ole mitään etua eläinten edellä...Saarnaaja 4: 19

      " Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, EIKÄ HEILLÄ OLE PAIKKAA, VAAN HEIDÄN MUISTONSA ON UNHOTETTU" sAARNAAJA 9: 5

      Eikö olekin niin, että kaikki myöntävät että Salomo on viisaampi kuin sinä?

      Samoin olet seonnut 2 Kor 5: 8....kerrotaanko tuossa että ihmisen sielu on kuolematon? EI!

      Ei se " että haluaisimme muuttaa pois ruumiista, ja päästä Herran tykö" ...suinkaan tarkoita että " kun raha kirstuun kilahtaa sielu taivaaseen vilahtaa"

      Se, mikä ruumiista eli elävästä sielusta kerran lähtee on henki, joka palajaa Jumalan tykö, joka on sen kohdussa antanutkin!

      Ja tuo Luukas 23: 43 ..oli sulla nyt ihan hatusta!

      Ei, se että Jeesus sanoi tuona päivänä: " Sinun pitää olla minun kanssani paratiisissa"...tarkoita että
      Jeesus mihinkään paratiisiin, joka on Taivaassa ryövärin kera meni!

      Jeesus antoi tälle tulevaisuuden ja toivon! " Sinä olet oleva .kerran minun kanssani paratiisissa!

      "Maria älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni tykö"...Näin kertoili Jeesus sunnuntaina
      Marialle!
      Ja sitäpaitsi Jeesus kuoli ennen sapatin alkua, perjantaina ...ryöväri ei kuollut samana päivänä!

      " Isä sinun käsiisi minä annan henkeni" ja sen sanottuaan hän antoi henkensä" jae 46

      No, antoiko ryövärikin samalla hetkellä henkensä? Oikein, ei antanut!!!..eikä voinut antaa ja tehdä itsaria, kun oli kädet ja jalat sidottu.
      Kieleen pureminen ei henkeä vie!

      • Totuuden etsijä

        He väittävät oppiaan valoksi, mutta kun se on sanan varsinaisessa merkityksessä pimeyttä henkisen näkemyksen puolelta katsottuna. Jos me luemme Uutta Testamenttia ajatuksella, niin emme todellakaan eksy, vaan se valo joka sieltä teksteistä kirkastaa sen sanoman sisällön on selvääkin selvempää, sen sisältö paljastaa Kristuksen henkeä janoavan sielun kaipuun ja täyttää hänen henkisen rakkauden ikävänsä valtavalla lohdutuksella.

        Kun luemme Raamattua,niin meidän täytyy riisuutua kaikista meitä henkilökohtaisesti sitovista uskonnollisista oppijärjestelmistä, opinkohdista ja omaksumistamme kirkon rakentamista päätelmistä, dogmaattisista opinkohdista, jotka meille on syötetty monien vuosien ja jopa vuosikymmenien kuluessa, ja ne on kenties sinne kuin valettu petoninen kivijalka. Mutta meidän tulee irroittatua itsenäisiksi totuuden etsijöiksi, jos mielimme löytää sen viisauden joka kätkeytyy vain ja ainoastaan Jeesus Kristuksen opettamaan Kristinuskoon. Ja siksi meidän on tunkeuduttava raamatun tekstien syvällisen tarkoituksen kätkemään sanomaan: Miksi se on kätketty tekstien sisään, kun ajattelemme ihmisjärkeä, niin sillä on kolme toimintatapaa, ja niitä kutsutaan nimityksillä, tieteeksi ,filosofiaksi ja uskonnoksi.

        Tiede, ollakseen tiedettä perustuu, ainoastaan tosiasioihin, ja siksi liittyen havantoihin, eli vain tosiseikkoihin, sekä tietysti loogisiin luokitteluihin, sekä tieteen käsitteihin luonnonlaista. Tieteellisen tutkimuksen avulla onkin näkyvä maailma, joka meitä ympäröi kaikkialla mukaan lukien oma fyysinen olemuksemme tullut meille sangen tutuksi. Siksi ei meidän tarvitse luottaa kaikenlaisiin uskonnollisten oppisuuntien vakuutteluihin ja kertomuksiin luottaa, me voimme itse ottaa selvää miten kaikki on tapahtunut ja miten minun elämäni laita tulee olemaan. Samoin Kristus on avannut raamatussa Evankeliumissaan elämän portit, niille jotka todella syventyvät etsimään omakohtaisesti tuon elämän porttia joka johtaa henkemme sen sisään, sehän on kuin neulansilmä, ja siitä ei tämä fyysinen kehomme mene sisään "elämään".
        Mikä on se elämä, se joka on kaiken olemassaolon takana. Jos me käännämme huomiomme siihen peruuttamattomaan tapahtuma ilmiöön, joka on meitä kaikkia pysyvästi lähellä, ja kerran ottaa meidät lopullisesti mukaansa, nim; kuolema, mitä sitten kuoleman takana on, voiko olla elämää sen tuolla puolen, sitä ei tiedekkään ainakaan virallisesti myönnä, siten ei ole voinut sitä paljastaa. Toinen erittäin tärkeä kysymys, että mikä on Jumala? Mikä on tämän kaiken olemassaolon takana olemassaolon alkulähde, eli syy. Mistä on tämä tuntematon voima, joika on elämän esille kutsunut, joka on meidän jokaisen ihmisen "syy/alku" tähän maailmaan?

        Mistä on se sanomaton viisaus, joka on kaiken edellä kävijä? Tähän kysymykseen on kaikki kirkollisesti järjestäytyneet oppisuunnat yrittäneet löytää vastausta omilla oppirakenteillaan - Dogmaattisilla sovitteluillaan, joilla ei suinkaan ole voinutkaan saada totuuden mukaista ratkaisevaa vastausta aikaan, vaan kysymys iankaikkisesta Jumalasta on pysynyt tähän päivään asti ratkaisemattomana Kirkkoyhteisöjen taholta. Jokainen tämän päivän kirkko ja lahkoyhteisö, mm. Adventtiyhteisö, joka selittää ikuisuutta, eli Jumalaa ja antaa siitä oman määrittelynsä, ja "yrittää" antaa siitä oman määrittelynsä ja Vanhan Testamentillisen kuvansa joka kulkee erillään kokonaan Uuden Testamentin Jumalallisesta rakkauden opista

        On merkille pantavaa se, että adventtioppi esiintyy täällä todella suurella mahtipontisuudella ja antaa ymmärtää, että heidän ratkaisunsa ovat olleet aina vain oikeat, koska heidän opetuksensa vakuutena on lähes varmasti Ellen G White. Mitä muuta ihminen joka ei itse ajattele, ei filosofoi, mitä muuta hän voi, kuin tyytyä valmiiksi purettuun ruokaan, eli valmiiksi maalattuun kuvaan. Siksi lähes kaikki kirkkokuntien jäsenet jäävät "uskovaisen asteelle"eli vain korkeintaan puolitiehen, koska eivät voi syventyä uskonnon syvällisiin puoliin: joissa totuuden salatuimmistakin puolista, kuten esim. Paavali 2Kor.12:1-7. Niimpä uskontojen ensimmäiset perustajat, merkittävät henkilöt ovat olleet aina ihmisiä, jotka ovat tahtoneet tietää totuuden, kuten Paavali Kristikunnan suurin Apostoli. Siksi totuuden etsijän on oltava niinkuin Paavali omakohtainen totuuden etsijä, muuten emme koskaan totuuden tietoon pääse. Vain näin kulkemalla omaa Damaskon tietä: voi meistäkin tulla totuuden löytäjiä, ja siten sisälle uuteen Hengen elämään.

        Me voimme päästä samaan tietoon kuin Paavali, mutta se edellyttää, että me osaamme lukea etenkin Uutta Testamenttia oikealla tavalla. Koska me voimme lukea raamattua, tunteen, älyn, tai tahdon kannalta. Kun esim, luemme tunteen kannalta, silloin se tapahtuu uskon valossa, ja silloin me uskomme ennakko ohjauksen mukaan, ja luotamme siihen lukemaamme. Jos taa luemme älyn ohjauksen mukaan, lukeminen tapahtuu kritiikin kannalta. Taas tahdon kannalta lukeminen tapahtuu käytännöllisen elämän kannalta. Nämä ovat erittäin tärkeitä muistaa.


      • elmeri vauhtipyörä
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        He väittävät oppiaan valoksi, mutta kun se on sanan varsinaisessa merkityksessä pimeyttä henkisen näkemyksen puolelta katsottuna. Jos me luemme Uutta Testamenttia ajatuksella, niin emme todellakaan eksy, vaan se valo joka sieltä teksteistä kirkastaa sen sanoman sisällön on selvääkin selvempää, sen sisältö paljastaa Kristuksen henkeä janoavan sielun kaipuun ja täyttää hänen henkisen rakkauden ikävänsä valtavalla lohdutuksella.

        Kun luemme Raamattua,niin meidän täytyy riisuutua kaikista meitä henkilökohtaisesti sitovista uskonnollisista oppijärjestelmistä, opinkohdista ja omaksumistamme kirkon rakentamista päätelmistä, dogmaattisista opinkohdista, jotka meille on syötetty monien vuosien ja jopa vuosikymmenien kuluessa, ja ne on kenties sinne kuin valettu petoninen kivijalka. Mutta meidän tulee irroittatua itsenäisiksi totuuden etsijöiksi, jos mielimme löytää sen viisauden joka kätkeytyy vain ja ainoastaan Jeesus Kristuksen opettamaan Kristinuskoon. Ja siksi meidän on tunkeuduttava raamatun tekstien syvällisen tarkoituksen kätkemään sanomaan: Miksi se on kätketty tekstien sisään, kun ajattelemme ihmisjärkeä, niin sillä on kolme toimintatapaa, ja niitä kutsutaan nimityksillä, tieteeksi ,filosofiaksi ja uskonnoksi.

        Tiede, ollakseen tiedettä perustuu, ainoastaan tosiasioihin, ja siksi liittyen havantoihin, eli vain tosiseikkoihin, sekä tietysti loogisiin luokitteluihin, sekä tieteen käsitteihin luonnonlaista. Tieteellisen tutkimuksen avulla onkin näkyvä maailma, joka meitä ympäröi kaikkialla mukaan lukien oma fyysinen olemuksemme tullut meille sangen tutuksi. Siksi ei meidän tarvitse luottaa kaikenlaisiin uskonnollisten oppisuuntien vakuutteluihin ja kertomuksiin luottaa, me voimme itse ottaa selvää miten kaikki on tapahtunut ja miten minun elämäni laita tulee olemaan. Samoin Kristus on avannut raamatussa Evankeliumissaan elämän portit, niille jotka todella syventyvät etsimään omakohtaisesti tuon elämän porttia joka johtaa henkemme sen sisään, sehän on kuin neulansilmä, ja siitä ei tämä fyysinen kehomme mene sisään "elämään".
        Mikä on se elämä, se joka on kaiken olemassaolon takana. Jos me käännämme huomiomme siihen peruuttamattomaan tapahtuma ilmiöön, joka on meitä kaikkia pysyvästi lähellä, ja kerran ottaa meidät lopullisesti mukaansa, nim; kuolema, mitä sitten kuoleman takana on, voiko olla elämää sen tuolla puolen, sitä ei tiedekkään ainakaan virallisesti myönnä, siten ei ole voinut sitä paljastaa. Toinen erittäin tärkeä kysymys, että mikä on Jumala? Mikä on tämän kaiken olemassaolon takana olemassaolon alkulähde, eli syy. Mistä on tämä tuntematon voima, joika on elämän esille kutsunut, joka on meidän jokaisen ihmisen "syy/alku" tähän maailmaan?

        Mistä on se sanomaton viisaus, joka on kaiken edellä kävijä? Tähän kysymykseen on kaikki kirkollisesti järjestäytyneet oppisuunnat yrittäneet löytää vastausta omilla oppirakenteillaan - Dogmaattisilla sovitteluillaan, joilla ei suinkaan ole voinutkaan saada totuuden mukaista ratkaisevaa vastausta aikaan, vaan kysymys iankaikkisesta Jumalasta on pysynyt tähän päivään asti ratkaisemattomana Kirkkoyhteisöjen taholta. Jokainen tämän päivän kirkko ja lahkoyhteisö, mm. Adventtiyhteisö, joka selittää ikuisuutta, eli Jumalaa ja antaa siitä oman määrittelynsä, ja "yrittää" antaa siitä oman määrittelynsä ja Vanhan Testamentillisen kuvansa joka kulkee erillään kokonaan Uuden Testamentin Jumalallisesta rakkauden opista

        On merkille pantavaa se, että adventtioppi esiintyy täällä todella suurella mahtipontisuudella ja antaa ymmärtää, että heidän ratkaisunsa ovat olleet aina vain oikeat, koska heidän opetuksensa vakuutena on lähes varmasti Ellen G White. Mitä muuta ihminen joka ei itse ajattele, ei filosofoi, mitä muuta hän voi, kuin tyytyä valmiiksi purettuun ruokaan, eli valmiiksi maalattuun kuvaan. Siksi lähes kaikki kirkkokuntien jäsenet jäävät "uskovaisen asteelle"eli vain korkeintaan puolitiehen, koska eivät voi syventyä uskonnon syvällisiin puoliin: joissa totuuden salatuimmistakin puolista, kuten esim. Paavali 2Kor.12:1-7. Niimpä uskontojen ensimmäiset perustajat, merkittävät henkilöt ovat olleet aina ihmisiä, jotka ovat tahtoneet tietää totuuden, kuten Paavali Kristikunnan suurin Apostoli. Siksi totuuden etsijän on oltava niinkuin Paavali omakohtainen totuuden etsijä, muuten emme koskaan totuuden tietoon pääse. Vain näin kulkemalla omaa Damaskon tietä: voi meistäkin tulla totuuden löytäjiä, ja siten sisälle uuteen Hengen elämään.

        Me voimme päästä samaan tietoon kuin Paavali, mutta se edellyttää, että me osaamme lukea etenkin Uutta Testamenttia oikealla tavalla. Koska me voimme lukea raamattua, tunteen, älyn, tai tahdon kannalta. Kun esim, luemme tunteen kannalta, silloin se tapahtuu uskon valossa, ja silloin me uskomme ennakko ohjauksen mukaan, ja luotamme siihen lukemaamme. Jos taa luemme älyn ohjauksen mukaan, lukeminen tapahtuu kritiikin kannalta. Taas tahdon kannalta lukeminen tapahtuu käytännöllisen elämän kannalta. Nämä ovat erittäin tärkeitä muistaa.

        Adventismi on eri oppi kuin apostoleilla.
        Kun tätä kerrot adventistille osoittaen tosiasioita, hän ei usko eikä suostu pohtimaan oppinsa koukeroita kohtakohdalta. Adventistista voikin todeta, ettei totuus ole adventistin kiinnostuksen kohde.


      • totuuden etsijä
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        He väittävät oppiaan valoksi, mutta kun se on sanan varsinaisessa merkityksessä pimeyttä henkisen näkemyksen puolelta katsottuna. Jos me luemme Uutta Testamenttia ajatuksella, niin emme todellakaan eksy, vaan se valo joka sieltä teksteistä kirkastaa sen sanoman sisällön on selvääkin selvempää, sen sisältö paljastaa Kristuksen henkeä janoavan sielun kaipuun ja täyttää hänen henkisen rakkauden ikävänsä valtavalla lohdutuksella.

        Kun luemme Raamattua,niin meidän täytyy riisuutua kaikista meitä henkilökohtaisesti sitovista uskonnollisista oppijärjestelmistä, opinkohdista ja omaksumistamme kirkon rakentamista päätelmistä, dogmaattisista opinkohdista, jotka meille on syötetty monien vuosien ja jopa vuosikymmenien kuluessa, ja ne on kenties sinne kuin valettu petoninen kivijalka. Mutta meidän tulee irroittatua itsenäisiksi totuuden etsijöiksi, jos mielimme löytää sen viisauden joka kätkeytyy vain ja ainoastaan Jeesus Kristuksen opettamaan Kristinuskoon. Ja siksi meidän on tunkeuduttava raamatun tekstien syvällisen tarkoituksen kätkemään sanomaan: Miksi se on kätketty tekstien sisään, kun ajattelemme ihmisjärkeä, niin sillä on kolme toimintatapaa, ja niitä kutsutaan nimityksillä, tieteeksi ,filosofiaksi ja uskonnoksi.

        Tiede, ollakseen tiedettä perustuu, ainoastaan tosiasioihin, ja siksi liittyen havantoihin, eli vain tosiseikkoihin, sekä tietysti loogisiin luokitteluihin, sekä tieteen käsitteihin luonnonlaista. Tieteellisen tutkimuksen avulla onkin näkyvä maailma, joka meitä ympäröi kaikkialla mukaan lukien oma fyysinen olemuksemme tullut meille sangen tutuksi. Siksi ei meidän tarvitse luottaa kaikenlaisiin uskonnollisten oppisuuntien vakuutteluihin ja kertomuksiin luottaa, me voimme itse ottaa selvää miten kaikki on tapahtunut ja miten minun elämäni laita tulee olemaan. Samoin Kristus on avannut raamatussa Evankeliumissaan elämän portit, niille jotka todella syventyvät etsimään omakohtaisesti tuon elämän porttia joka johtaa henkemme sen sisään, sehän on kuin neulansilmä, ja siitä ei tämä fyysinen kehomme mene sisään "elämään".
        Mikä on se elämä, se joka on kaiken olemassaolon takana. Jos me käännämme huomiomme siihen peruuttamattomaan tapahtuma ilmiöön, joka on meitä kaikkia pysyvästi lähellä, ja kerran ottaa meidät lopullisesti mukaansa, nim; kuolema, mitä sitten kuoleman takana on, voiko olla elämää sen tuolla puolen, sitä ei tiedekkään ainakaan virallisesti myönnä, siten ei ole voinut sitä paljastaa. Toinen erittäin tärkeä kysymys, että mikä on Jumala? Mikä on tämän kaiken olemassaolon takana olemassaolon alkulähde, eli syy. Mistä on tämä tuntematon voima, joika on elämän esille kutsunut, joka on meidän jokaisen ihmisen "syy/alku" tähän maailmaan?

        Mistä on se sanomaton viisaus, joka on kaiken edellä kävijä? Tähän kysymykseen on kaikki kirkollisesti järjestäytyneet oppisuunnat yrittäneet löytää vastausta omilla oppirakenteillaan - Dogmaattisilla sovitteluillaan, joilla ei suinkaan ole voinutkaan saada totuuden mukaista ratkaisevaa vastausta aikaan, vaan kysymys iankaikkisesta Jumalasta on pysynyt tähän päivään asti ratkaisemattomana Kirkkoyhteisöjen taholta. Jokainen tämän päivän kirkko ja lahkoyhteisö, mm. Adventtiyhteisö, joka selittää ikuisuutta, eli Jumalaa ja antaa siitä oman määrittelynsä, ja "yrittää" antaa siitä oman määrittelynsä ja Vanhan Testamentillisen kuvansa joka kulkee erillään kokonaan Uuden Testamentin Jumalallisesta rakkauden opista

        On merkille pantavaa se, että adventtioppi esiintyy täällä todella suurella mahtipontisuudella ja antaa ymmärtää, että heidän ratkaisunsa ovat olleet aina vain oikeat, koska heidän opetuksensa vakuutena on lähes varmasti Ellen G White. Mitä muuta ihminen joka ei itse ajattele, ei filosofoi, mitä muuta hän voi, kuin tyytyä valmiiksi purettuun ruokaan, eli valmiiksi maalattuun kuvaan. Siksi lähes kaikki kirkkokuntien jäsenet jäävät "uskovaisen asteelle"eli vain korkeintaan puolitiehen, koska eivät voi syventyä uskonnon syvällisiin puoliin: joissa totuuden salatuimmistakin puolista, kuten esim. Paavali 2Kor.12:1-7. Niimpä uskontojen ensimmäiset perustajat, merkittävät henkilöt ovat olleet aina ihmisiä, jotka ovat tahtoneet tietää totuuden, kuten Paavali Kristikunnan suurin Apostoli. Siksi totuuden etsijän on oltava niinkuin Paavali omakohtainen totuuden etsijä, muuten emme koskaan totuuden tietoon pääse. Vain näin kulkemalla omaa Damaskon tietä: voi meistäkin tulla totuuden löytäjiä, ja siten sisälle uuteen Hengen elämään.

        Me voimme päästä samaan tietoon kuin Paavali, mutta se edellyttää, että me osaamme lukea etenkin Uutta Testamenttia oikealla tavalla. Koska me voimme lukea raamattua, tunteen, älyn, tai tahdon kannalta. Kun esim, luemme tunteen kannalta, silloin se tapahtuu uskon valossa, ja silloin me uskomme ennakko ohjauksen mukaan, ja luotamme siihen lukemaamme. Jos taa luemme älyn ohjauksen mukaan, lukeminen tapahtuu kritiikin kannalta. Taas tahdon kannalta lukeminen tapahtuu käytännöllisen elämän kannalta. Nämä ovat erittäin tärkeitä muistaa.

        Mitä merkitsee lukea raamattua tunteen kannalta, eli uskon valossa? Sitä, että uskoo edeltäkäsin mistä raamattu teksteissään, eli "Jumalam oma ääni puhuu". On hyvin paljon ihmisiä, jotka edellä mainitulla tavalla lukevat raamattua, lähes kaikki itseään kristityiksi kutsuvat ovat aina lukeneet raamattua tällä mainitulla tavalla. Siis Jumala puhu heidän omalle tunnolleen raamatusta. On aivan selvä että jaamme raamatun kahteen osaan Vanhaan ja Uuteen Testamenttiin. Vanhassa testamentissa Jahve /jumala puhuu meille ankaralla äänellä rankaisijana, aivan kuin pahan kostajana, lakina, joka kohtaa syntistä. Tästä tietenkin ihminen pelästyy jehovan "vanhurskautta" ja siksi pelosta luopuu synnistä.

        Mutta Uuden Testamentin Jumala puhuu taas aivan toisella tavalla. Hän puhuu siellä armon, anteeksiannon vapahtajan äänellä. Jeesus Kristus kertoo siinä syntiselle ihmiselle, ettei tämä ole suinkaan luotu viihtymään lopullisesti syntisessä ja tuhoon tuhoon johtavassa elämässä. Rakkauden Jumala kertoo ihmiselle, että on olemassa pelastus kaikesta pahasta: "Ja sinä voit tulla lumi valkeaksi", ja syntisi kerran pyyhitään pois, vaikka ne olisivat veriruskeat" Tallainen Jeesuksen Kristuksen elämän-ymmärrys on tuonut valtavasti lohdutusta tuhansille ja taas tuhansille ihmisille ja sieluille, jotka ovat kärsineet ja kamppailleet elämän taisteluissa, ja jotka osaavat lukea Uuden Testamentin kirjoja oikeassa uskon valossa hartaalla luottamuksella.

        Silloin Uuden Testamentin kirjoitukset ollen Pyhän Hengen virittämiä: vaikuttavat todella puhdistavasti ihmisen tunne ja sieluelämään. Mutta raamattua luetaan toisellakin tavalla. Meidän aikamme kaikki ajattelevat ihmiset, ja niitä on paljon ja tänä aikana niiden lukumäärä kasvaa päivä päivältä. He lukevat raamattua etenkin Uutta testamenttia, vain älyn kannalta siis järjen valossa. Siksi he lukevat sitä kritiikillä. Kun sitten kysymme heiltä, minkä tähden U.T-menttia on ruvettu lukemaan pelkän järjen valossa, eli kritiikillä, niin he sanovat, että siihen on historialliset syyt. Ennenkuin alettiin lukea älyn kannalta, lukivat kaikki ne jotka lukivat raamattua uskon valossa. Onhan nyt älyllinen kehitys mennyt huimaa vauhtia eteenpäin kaikilla aloilla, niimpä se tuli mukaan myöskin kristilliselle puolelelle kaikissa sivistysmaissa, joten ei enään ihminen saattanut sokeasti uskoa ja lukea raamattua pelkän tunteen pohjalta.
        Vaan heräsivät epäilykset siitä puhuuko Jumalan ääni raamatun sanassa, vai onko raamattu ihmisten kirjoittama. Ja minkä tähden näin sitten tapahtui? Syyt ymmärtääkseni on meille lähes kaikille tuttuja. Mutta silti on paikallaan muistuttaa mieliin ainakin muutamia niistä: Kun toista sataa vuotta sittern alettiin tutustua maailman toisiin uskontoihin ja huomattiin, että niissäkin on sellaisia kirjoja jjotka vastaa raamatun kuvaa sisältöineen, kirjoja joita pidettiin pyhinä. Tutustuttiin vanhoihin Persialaisiin, Intialaisiin, vähän myöhemmin Egyptiläisiin, Kiinalaisiin j,n,e. Viisauskirjoihin.

        Ja Euroopan tiedemiehet huomasivat, että niitä aivan yhtä suurella syyllä voi pitää pyhinä kirjoina kuin konsanaan raamattua. Eikä ainoastaan sen tähden, että niiden muoto oli samankaltainen, vaan koska niiden sisältö oli yhtä ylevä, ja lisäksi niiden henkinen opetus ja neovot olivat aivan yhtäpitäviä kristinuskon ja raamatun opetusten kanssa. Tämä sitten johti ja herätti vertailevan uskontutkimuksen eloon, ja samalla kristittyjen pyhien kirjoitusten arvo aleni. Eikä enään niitä pidetty ainoina laatunsa puolesta, siis ehdottomasti ylempinä kaikkia muita pyhiä kirjoituksia, koaska yhtä kauniita sanoja viljeltiin, ja yhtä viisaita neovoja annettiin muuallakin.

        Ole hyvä ja lue tämä Matt.17:1-13. Mark.9:14-29:2-13. Matt.11:13-14. Yksistään nämä tekstit vahvistavat, että Henki ja sielu sen yhdeydessä ovat kuolemattomia, ja jotka palaavat elämänhengen yhteyteen jättäessään kuoleman tapahtumassa fyysisen majansa.


      • edremith

        johtaisi samaan kuoppaan mihin nolet itse langeemassa. Lue nyt se 10 jae siitä 2Korin. kirjeestä jossa Paavali kuinka monennen kerran vakuuttaa sielun kuolemattomuutta. "Sillä kaikki meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän 'HUO' ruumiissa olessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Eikö tämä sovi sinuun tajuntaasi, vai onko se niin adventismilla hapatettu, ettei sinne Paavalin elämän ymmärrys löydä sijaa. Paavali joka oli aikansa suurimpia viisaudessaan? Mutta ei materialistisen näkemyksen omaava ymmärrä sitä mikä on Hengelliselle ihmiselle valjennut.


      • et olekaan tie ...

        Miksi Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä mutta teki päinvastoin TUOMAAN KANSSA?
        Miten kirkkosi selittää tuon eroavuuden?


      • mn-nb
        edremith kirjoitti:

        johtaisi samaan kuoppaan mihin nolet itse langeemassa. Lue nyt se 10 jae siitä 2Korin. kirjeestä jossa Paavali kuinka monennen kerran vakuuttaa sielun kuolemattomuutta. "Sillä kaikki meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän 'HUO' ruumiissa olessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Eikö tämä sovi sinuun tajuntaasi, vai onko se niin adventismilla hapatettu, ettei sinne Paavalin elämän ymmärrys löydä sijaa. Paavali joka oli aikansa suurimpia viisaudessaan? Mutta ei materialistisen näkemyksen omaava ymmärrä sitä mikä on Hengelliselle ihmiselle valjennut.

        Jokainen adventisti puolustaa kirkkonsa oppia, eikä itsensä omaa uskoa.
        Adventisti lunttaa vaikka kirjaasta miten "hänen kuuluu" sanoa uskovansa eikä ole itse lukien saanut perustaa oman uskon kasvun kautta.
        Koska adventisteilla on kultinomainen yhteinen usko, joka on tietenkin kaikkea muuta kuin uskolla kristinuskossa tarkoitetaan, hän ei kykene keskusteluun hengellisistä asioista muuten kuin MANTROJA lasetellen.


      • et olekaan tie ... kirjoitti:

        Miksi Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä mutta teki päinvastoin TUOMAAN KANSSA?
        Miten kirkkosi selittää tuon eroavuuden?

        [][][] Miksi Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä mutta teki päinvastoin TUOMAAN KANSSA? [][][]
        - Haastavan hyvän kysymyksen esitit. Maria ei saanut koskea, mutta Tuomasta vaadittiin koskemaan,
        viikon kuluttua siitä. Vaikka Jeesus vasta 10. päivä meni Isän luo ja kirkastettiin.

        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo.
        Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille,
        että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo,
        oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo." [Hepr. 2:11]

        "Varhain" sunnuntai-aamuna ei Jeesus ollut vielä mennyt ylös taivaaseen, kirkastettu tuonelassa
        saarnaamassa käymsiensä jälkeen. (Pelastusta uhrinsa kautta saarnasi ennen eläneille).
        Eikä ollut vielä 8. päivänäkään, kun Tuomas sai koskea, vaan vasta 10. päivä Jeesus kirkastettiin Isän luona ja vasta 50. päivä
        oli helluntai, Hengen vuodatus. Joten kaikin puolin eriskummallisista päivistä on kyse.

        Täytyy lisätä 22. jakeen huomio, että Jeesus samana päivänä puhalsi ja sanoi: ottakaa Pyhä Henki.
        Mutta Tuomas ei ollut läsnä ja Hengen vuodatuskin tuli vasta 50. päivänä.

        Kukaan ei kysymystäsi osaa ratkaista, mutta mielipiteitä voidaan julkituoda ja keskustella.
        Minä korostaisin sitä että Maria uskoi pelkästä näkemisstä ja opetuslapsetkin, (jae 20.).
        Mielestäni avainajakeet kysymystäsi ajatellen ovat 25-29, kun erityisen epäuskoinen Tuomas suostuu
        uskomaan vasta kun saa koskea Jeesukseen. Ja Jeesus julistaa autuaiksi ne, jotka uskovat vaikka eivät
        saa koskea ELI nähdä (29). Tuomas sai armon vaikka oli niin kovasydäminen. Tutkikaamme koko luku muutamaan kertaan.

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni.
        Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." [2. Kor. 5:7; 1. Piet. 1:8]


      • IDENEB

        \\\josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului.\\\

        Ap.t. 1.
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15 | Sananl. 16:33]
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

        Juu - Juudas meni omaan paikkaansa omankädenoikeuden kautta. Eikä todellakaan kuvitellut että kuolema
        vapauttaisi syyllisyydentunteesta. Mutta ei vaan kestänyt katkeraa katumustaan, kun oli katkera itselle,
        muttei jaksanut Jumalan armoon takertua. Jos Juudas olisi kuvitellut että kuolema vapauttaa niin
        tyynenä olisi pysynyt. Kyllä Juudas tiesi helvetin esikartanoihin, tuonelaan menevänsä, kun ei kyennyt
        itselleen anteeksi antamaan ja kavaltamaansa Jeesukseen turvautumaan. Ei mikään ihme.

        Matt. 27.
        4 ja sanoi: "Tein väärin, kun kavalsin viattoman veren." Mutta he vastasivat: "Mitä se meitä liikuttaa? Omapa on asiasi."
        5 Silloin Juudas paiskasi rahat temppeliin, meni pois ja hirttäytyi.
        6 Ylipapit ottivat rahat ja sanoivat: "Nämä ovat verirahoja, näitä ei ole lupa panna temppelirahastoon."

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.


      • 2830923984
        edremith kirjoitti:

        johtaisi samaan kuoppaan mihin nolet itse langeemassa. Lue nyt se 10 jae siitä 2Korin. kirjeestä jossa Paavali kuinka monennen kerran vakuuttaa sielun kuolemattomuutta. "Sillä kaikki meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän 'HUO' ruumiissa olessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Eikö tämä sovi sinuun tajuntaasi, vai onko se niin adventismilla hapatettu, ettei sinne Paavalin elämän ymmärrys löydä sijaa. Paavali joka oli aikansa suurimpia viisaudessaan? Mutta ei materialistisen näkemyksen omaava ymmärrä sitä mikä on Hengelliselle ihmiselle valjennut.

        sun vänkäykses on Paavalin sanojen tahallista vääristelyä.


      • 30293+08
        IDENEB kirjoitti:

        \\\josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului.\\\

        Ap.t. 1.
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15 | Sananl. 16:33]
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

        Juu - Juudas meni omaan paikkaansa omankädenoikeuden kautta. Eikä todellakaan kuvitellut että kuolema
        vapauttaisi syyllisyydentunteesta. Mutta ei vaan kestänyt katkeraa katumustaan, kun oli katkera itselle,
        muttei jaksanut Jumalan armoon takertua. Jos Juudas olisi kuvitellut että kuolema vapauttaa niin
        tyynenä olisi pysynyt. Kyllä Juudas tiesi helvetin esikartanoihin, tuonelaan menevänsä, kun ei kyennyt
        itselleen anteeksi antamaan ja kavaltamaansa Jeesukseen turvautumaan. Ei mikään ihme.

        Matt. 27.
        4 ja sanoi: "Tein väärin, kun kavalsin viattoman veren." Mutta he vastasivat: "Mitä se meitä liikuttaa? Omapa on asiasi."
        5 Silloin Juudas paiskasi rahat temppeliin, meni pois ja hirttäytyi.
        6 Ylipapit ottivat rahat ja sanoivat: "Nämä ovat verirahoja, näitä ei ole lupa panna temppelirahastoon."

        Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Juudas meni hautaansa odottamaan tuomionsa täytäntöönpanoa, tulessa tuhoutumista.


      • Tuli hännän alla?
        30293+08 kirjoitti:

        Juudas meni hautaansa odottamaan tuomionsa täytäntöönpanoa, tulessa tuhoutumista.

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Hmm...

        Matt. 25:41
        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Matt. 25:46
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


      • eremith
        mn-nb kirjoitti:

        Jokainen adventisti puolustaa kirkkonsa oppia, eikä itsensä omaa uskoa.
        Adventisti lunttaa vaikka kirjaasta miten "hänen kuuluu" sanoa uskovansa eikä ole itse lukien saanut perustaa oman uskon kasvun kautta.
        Koska adventisteilla on kultinomainen yhteinen usko, joka on tietenkin kaikkea muuta kuin uskolla kristinuskossa tarkoitetaan, hän ei kykene keskusteluun hengellisistä asioista muuten kuin MANTROJA lasetellen.

        Sinun ymmärryksesi on kuorrutettu tosi perusteellisesti adventismin hapanopilla/taikinalla, joten et pysty sisällistämään Paavalin kirjeiden sisäistä viisautta: Henkistä merkitystä. Siksi hänen kirjeensä onkin tarkoitettu "vahvaa ruokaa nauttiville". Eli täysiikäisille, jotka pystyvät jopa tutkimaan Jumalan salatuimpiakin kätköjä, kuten Paavali kirjeissään kuvaa ja mainitsee. Täysiikäiset keskustelevat vain täysiikäisten kanssa. Lapset saavat vain "maitoruokaa" jota sinäkin vielä tunnut nauttivan, eli olet kuunteluoppilaan paikalla, etkä siedä vielä "vahvempaa ruokaa" eli sanaa joka kätkeytyy vallankin hebrealaiskirjeisiin, ja Efesolaisille kirjeisiin. Toivoisin kyllä, että pääsisit kaikesta huolimatta niin pitkälle, että alkaisit ymmärtää totuuden merkityksen, mutta se edellyttäisi sinulle vapautumista adventismin kahleista, ja sen dokmatiikasta, juutalaisista perinnäis-säännöistä.


      • Petri Paavolaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

        [][][] Miksi Jeesus kielsi Mariaa koskemasta itseensä mutta teki päinvastoin TUOMAAN KANSSA? [][][]
        - Haastavan hyvän kysymyksen esitit. Maria ei saanut koskea, mutta Tuomasta vaadittiin koskemaan,
        viikon kuluttua siitä. Vaikka Jeesus vasta 10. päivä meni Isän luo ja kirkastettiin.

        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo.
        Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille,
        että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo,
        oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo." [Hepr. 2:11]

        "Varhain" sunnuntai-aamuna ei Jeesus ollut vielä mennyt ylös taivaaseen, kirkastettu tuonelassa
        saarnaamassa käymsiensä jälkeen. (Pelastusta uhrinsa kautta saarnasi ennen eläneille).
        Eikä ollut vielä 8. päivänäkään, kun Tuomas sai koskea, vaan vasta 10. päivä Jeesus kirkastettiin Isän luona ja vasta 50. päivä
        oli helluntai, Hengen vuodatus. Joten kaikin puolin eriskummallisista päivistä on kyse.

        Täytyy lisätä 22. jakeen huomio, että Jeesus samana päivänä puhalsi ja sanoi: ottakaa Pyhä Henki.
        Mutta Tuomas ei ollut läsnä ja Hengen vuodatuskin tuli vasta 50. päivänä.

        Kukaan ei kysymystäsi osaa ratkaista, mutta mielipiteitä voidaan julkituoda ja keskustella.
        Minä korostaisin sitä että Maria uskoi pelkästä näkemisstä ja opetuslapsetkin, (jae 20.).
        Mielestäni avainajakeet kysymystäsi ajatellen ovat 25-29, kun erityisen epäuskoinen Tuomas suostuu
        uskomaan vasta kun saa koskea Jeesukseen. Ja Jeesus julistaa autuaiksi ne, jotka uskovat vaikka eivät
        saa koskea ELI nähdä (29). Tuomas sai armon vaikka oli niin kovasydäminen. Tutkikaamme koko luku muutamaan kertaan.

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni.
        Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
        28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." [2. Kor. 5:7; 1. Piet. 1:8]

        Kinkkiset viikot nuo sielunopin kannalta, mutta siitä eteenpäin on Raamattu selkeä, toteaa Petri Paavola ....

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Sielu Raamatussa

        "Raamatun selvää opetusta iankaikkisesta rangaistuksesta ja tulisesta järvestä ei pysty selittämään vertauskuviksi tai olankohautuksella. Ne ovat Raamatun selvää opetusta"


    • Ihmis-oppi

      Raamatulla on ihmisoppi, Raamattu puhuu koko ihmisestä.

      1. Tess. 5:23
      Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

      Jeesuksen helvetti-oppi

      Mark. 9:47
      Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
      48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
      49 "Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]

      Ja suolaamisellahan Jeesus tarkottaa että säilyy olemassa.

      • w0938409234

        niin, että olet puhtaasti epäjumalanpalvoja.


      • Oletko huomannut sam
        w0938409234 kirjoitti:

        niin, että olet puhtaasti epäjumalanpalvoja.

        Olen pannut aina merkille, että adventisteista huokuu kylmää vihaa ulkopuolisiin , vaikka he eivät mitään puhuisikaan.


      • Oletko huomannut sam kirjoitti:

        Olen pannut aina merkille, että adventisteista huokuu kylmää vihaa ulkopuolisiin , vaikka he eivät mitään puhuisikaan.

        on parasta mitä heillä on tarjota.Hän on tyypillinen esimerkki adventistista."Pyh" on heidän ajatusmaailmansa keskipiste,pyh,pyh ja pyh.


      • m.naat kirjoitti:

        on parasta mitä heillä on tarjota.Hän on tyypillinen esimerkki adventistista."Pyh" on heidän ajatusmaailmansa keskipiste,pyh,pyh ja pyh.

        Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


      • Johannes III

        että vaikka Jeesus sanoisi sinulle, että olet väärässä inttäisit vastaan.

        Eiköhän asia ole niin, että olet ensin alkanut uskomaan ja sitten haet Raamatusta kohtia joista saat näennäistä tukea uskollesi. Raamattua ei kuitenkaan saa lukea siten vaan vain siten kuin Raamattu asiat kertoo yhtenä kokonaisuutena.

        Raamatussa lukee:
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

        Uskovalle joka luottaa Raamattuun Jumalan Sanana se tarkoittaa että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".
        Kuinka Luoja sen teki sitä ei tuossa kerrota ja siksi on tuo Raamatun paikka luettava vain että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" ja kun Raamattu sanoo alussa se tarkoittaa sitä hetkeä tai aikaa jolloin Jumala loi taivaan ja maan.

        Kun Raamattu sitten kertoo esimerkiksi mitä tapahtui ensimmäisenä päivänä, lukee uskova sen juuri siten kuin Raamattu sen kertoo ja pitää samalla mielessään että se oli Jumala loi taivaan ja maan.

        Kun Jumala Raamatussa varoittaa ihmista syömästä hyvän ja pahatiedon puusta jottei ihminen kuolisi - sekin tarkoittaa juuri sitä mitä Raamattu sanoo Jumalan sanoneen "älkää syökö siitä puusta ettette kuolisi.

        Ei mitään uhkailua vaan ainoastaan toteamista älkää tehkö niin ettette kuolisi .... uskova uskoo että Jumala todella tarkoitti mitä sanoi .. Ei Jumala sanonut älkää syökö ettette joutuisi helvettiin ikuisesti kitumaan, vaan Jumala sanoi "ettette kuolisi".

        Jos ihminen olisi uskonut Luojansa varoituksen ei Raamattua olisi edes tarvittu, sillä ihminen olisi elänyt Jumalan tahdossa eikä omassaan ja kuolema ei olisi tullut tuhoamaan Luojan työtä - Jumalahan katsoi kaikkea minkä oli luonut ja se oli hyvää.

        Syy miksi Raamattua tarvittiin ja pelastajaa (Jumalan Poikaa) oli siis ihmisen lankeaminen eroon Luojastaan mikä tapahtui koska "käärme" sai ylipuhuttua ihmisen (huom. EI JUMALAA) ja valehteli että "Ei ette te kuole" ... ja ihmisparka luuli olevansa kuolematon (ja monet luulevat yhä) , he muuttavat mielessään Jumalan sanat toiseksi, mutta eivät tajua että eivät ne vaihdu Jumalan mielessä. He puhuvat kuolemasta kuin se olisi vain siirtymistä toiseen ulottuvuuteen ja unohtavat että kuolema on tila josta Jumalan täytyy herättää kuolleet - että elämä loppuu kuolemassa. Kaikki elämä joka kuolee loppuu siihen - se energia mikä on elämässä lakkaa olemasta elämä. Ruumis lahoaa ja mätänee ja se lakkaa toimimasta ja ehkä lannoittaa kedon kukkaset ja se henkinen energia minkä meidän olemuksemme on tuottanut ajatuksemme ja pannut meidät tekemään tekojamme palaa Luojan luo joka sen on alkujaan pannutkin, mutta ei meidän tietomme tai uskomuksemme mene minnekään, ne lakkaavat olemasta. Kuollut ei tiedä, tunne tai toivo mitään. Kuollut on kuollut. Raamattu kertoo kuitenkin Luojan lupauksesta että Jumala herättää kerran jokaisen ihmisen kuolemasta, myäs ne jotka eivät Jumalaan luota vaan itseensä, ei Jumala herätä ketään vain rangaistkseen heitä vaan osoittaakseen että se muinoin annettu varoitus minkä Luoja antoi ihmiselle "olet kuolemalla kuoleva" on totta ja yhä voimassa on tosi.

        Silloin jokainen joka uskoo olevansa kuolematon (jokainen joka uskoo käärmeen sanoihin "Ei ette te kuole" jotka lausuttiin ENNEN syntiin lakeemusta) saa todeta, että Jumalan Sana pitää.

        Ei Jumalan olisi pakko tehdä mitään ja Hänen sanansa kävisivät toteen kuitenkin "ihminen todella tuhoaisi itse itsensä ja sen planeetan missä asuu" mutta valittujen tähden ei sen anneta tapahtua. Mutta Jumala tuhoaa synnin ja samalla ne jotka ovat valinneet synnin tien (siis kuoleman tien joka kulkee erossa Luojasta) ..

        Tämä ei nyt sitten ole adventismia (jota en edes tarkemmin tunne) vaan Raamattua.

        Koska kaikki ikuinen elämä täytyy pakostakin elää Jumalan yhteydessä (Jumalan täydellisyydessä) jotta elämä ylipäätään voisi säilyä ja koska se siis on ainoa tapa voida elää iankaikkisesti, ei mitään ikuista piinaa voi olla olemassa. Jumala on AINOA iankaikkinen elämä ja hänen yhteydessään ei ole ikuista piinaa.

        Opi tämä, epätäydellisyydessä ei voi olla ikuista elämää ja koska vain Jumala on ainoa "Täydellinen Elämä" (sillä kaikki täydellisyys on HÄNESSÄ) - me tiedämme ainoastaan HÄN on iankaikkinen ja kuolematon, että Jumalan On ja Sana pysyy aina ja iankaikkisesti.

        Älkää siis hyvät ihmiset uskoko helvetin olevan ikuisen piinan paikka, se on tuhon paikka.

        Huom. kerran vielä "Tämä ei ole adventismia vaan Raamattua".


      • ===========
        Johannes III kirjoitti:

        että vaikka Jeesus sanoisi sinulle, että olet väärässä inttäisit vastaan.

        Eiköhän asia ole niin, että olet ensin alkanut uskomaan ja sitten haet Raamatusta kohtia joista saat näennäistä tukea uskollesi. Raamattua ei kuitenkaan saa lukea siten vaan vain siten kuin Raamattu asiat kertoo yhtenä kokonaisuutena.

        Raamatussa lukee:
        1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

        Uskovalle joka luottaa Raamattuun Jumalan Sanana se tarkoittaa että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".
        Kuinka Luoja sen teki sitä ei tuossa kerrota ja siksi on tuo Raamatun paikka luettava vain että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" ja kun Raamattu sanoo alussa se tarkoittaa sitä hetkeä tai aikaa jolloin Jumala loi taivaan ja maan.

        Kun Raamattu sitten kertoo esimerkiksi mitä tapahtui ensimmäisenä päivänä, lukee uskova sen juuri siten kuin Raamattu sen kertoo ja pitää samalla mielessään että se oli Jumala loi taivaan ja maan.

        Kun Jumala Raamatussa varoittaa ihmista syömästä hyvän ja pahatiedon puusta jottei ihminen kuolisi - sekin tarkoittaa juuri sitä mitä Raamattu sanoo Jumalan sanoneen "älkää syökö siitä puusta ettette kuolisi.

        Ei mitään uhkailua vaan ainoastaan toteamista älkää tehkö niin ettette kuolisi .... uskova uskoo että Jumala todella tarkoitti mitä sanoi .. Ei Jumala sanonut älkää syökö ettette joutuisi helvettiin ikuisesti kitumaan, vaan Jumala sanoi "ettette kuolisi".

        Jos ihminen olisi uskonut Luojansa varoituksen ei Raamattua olisi edes tarvittu, sillä ihminen olisi elänyt Jumalan tahdossa eikä omassaan ja kuolema ei olisi tullut tuhoamaan Luojan työtä - Jumalahan katsoi kaikkea minkä oli luonut ja se oli hyvää.

        Syy miksi Raamattua tarvittiin ja pelastajaa (Jumalan Poikaa) oli siis ihmisen lankeaminen eroon Luojastaan mikä tapahtui koska "käärme" sai ylipuhuttua ihmisen (huom. EI JUMALAA) ja valehteli että "Ei ette te kuole" ... ja ihmisparka luuli olevansa kuolematon (ja monet luulevat yhä) , he muuttavat mielessään Jumalan sanat toiseksi, mutta eivät tajua että eivät ne vaihdu Jumalan mielessä. He puhuvat kuolemasta kuin se olisi vain siirtymistä toiseen ulottuvuuteen ja unohtavat että kuolema on tila josta Jumalan täytyy herättää kuolleet - että elämä loppuu kuolemassa. Kaikki elämä joka kuolee loppuu siihen - se energia mikä on elämässä lakkaa olemasta elämä. Ruumis lahoaa ja mätänee ja se lakkaa toimimasta ja ehkä lannoittaa kedon kukkaset ja se henkinen energia minkä meidän olemuksemme on tuottanut ajatuksemme ja pannut meidät tekemään tekojamme palaa Luojan luo joka sen on alkujaan pannutkin, mutta ei meidän tietomme tai uskomuksemme mene minnekään, ne lakkaavat olemasta. Kuollut ei tiedä, tunne tai toivo mitään. Kuollut on kuollut. Raamattu kertoo kuitenkin Luojan lupauksesta että Jumala herättää kerran jokaisen ihmisen kuolemasta, myäs ne jotka eivät Jumalaan luota vaan itseensä, ei Jumala herätä ketään vain rangaistkseen heitä vaan osoittaakseen että se muinoin annettu varoitus minkä Luoja antoi ihmiselle "olet kuolemalla kuoleva" on totta ja yhä voimassa on tosi.

        Silloin jokainen joka uskoo olevansa kuolematon (jokainen joka uskoo käärmeen sanoihin "Ei ette te kuole" jotka lausuttiin ENNEN syntiin lakeemusta) saa todeta, että Jumalan Sana pitää.

        Ei Jumalan olisi pakko tehdä mitään ja Hänen sanansa kävisivät toteen kuitenkin "ihminen todella tuhoaisi itse itsensä ja sen planeetan missä asuu" mutta valittujen tähden ei sen anneta tapahtua. Mutta Jumala tuhoaa synnin ja samalla ne jotka ovat valinneet synnin tien (siis kuoleman tien joka kulkee erossa Luojasta) ..

        Tämä ei nyt sitten ole adventismia (jota en edes tarkemmin tunne) vaan Raamattua.

        Koska kaikki ikuinen elämä täytyy pakostakin elää Jumalan yhteydessä (Jumalan täydellisyydessä) jotta elämä ylipäätään voisi säilyä ja koska se siis on ainoa tapa voida elää iankaikkisesti, ei mitään ikuista piinaa voi olla olemassa. Jumala on AINOA iankaikkinen elämä ja hänen yhteydessään ei ole ikuista piinaa.

        Opi tämä, epätäydellisyydessä ei voi olla ikuista elämää ja koska vain Jumala on ainoa "Täydellinen Elämä" (sillä kaikki täydellisyys on HÄNESSÄ) - me tiedämme ainoastaan HÄN on iankaikkinen ja kuolematon, että Jumalan On ja Sana pysyy aina ja iankaikkisesti.

        Älkää siis hyvät ihmiset uskoko helvetin olevan ikuisen piinan paikka, se on tuhon paikka.

        Huom. kerran vielä "Tämä ei ole adventismia vaan Raamattua".

        Jeesus Kristus evankeliumissaan sanoo, ja siksi häntä on Hengessä palvottava. Toisin sanoen Jumala ei ketään ihmistä hävitä ja tuhoo, vaan ihminen itse hankkii itselleen onnettomuutta ja tuhoa, omalla elämän käytöksellään ja välinpitämättömyydellään. Elämän henki ei koskaan katoa, sillä se pitää muotojen elämää yllä, elämä on ikuista uusiutumista muotojen maailmassa, niin kauan kuin elämän lait maapallon antaa elämää jatkaa. Mutta kun vaikkapa pinenkin piirto elämänlaista pettää, silloin vaikeuksia alkaa ilmetä, esim, luonnon saastuminen on sen pienimmän piirron katoamista tätä maapalloa yllä pitävistä laista. Ihminen söi hyvän ja pahan tiedon puusta, jotta tuli erottamaan hyvän ja pahan, se oli tietysti aivan välttämätöntä, että ei hänen tarvinnut tunnottomana ja tietämättömänä vaeltaa kuin villieläin Jumalallisen "järjen talutusnuorassa" eli ohjauksessa, vaan tuli erottamaan hyvän ja pahan.

        Mutta nyt ihminen on jo syönyt elämänpuustakin ja elää ikuisesti, sillä hänen henkensä palajaa Isän Jumalan tykö joka sen on antanutkin. Jeesus Kristus sanoo evankeliumeissaan, ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan se on sisäisesti teissä, ja Jumalan valtakunta on sielun eli Hengen elämää ajassa, siis persoonassamme, mutta kun tämän fyysisen ruumiin aika on eletty loppuun, niin henki ja sielu palaa Isän Jumalan tykö - yhteyteen.


    • ymmärtänyt yskän

      Maan tomusta tehty ruumis Jumalan puhaltama henki = elävä sielu eli ihminen (kuin Adam)

      Maan tomusta tehty ruumis - Jumalan pois ottama henki, (henki palajaa Jumana tykö, joka on sen antanutkin) = jäljelle jäänyt ruumis, joka tulee maaksi jälleen.

      Voiko tämän yksinkertaisempaa asiaa ollakaan?
      Ellei tätä käsitä, on aivan pikkulapsen tasolla ymmärryksessä.

      Hyvää sapattia, sielut, jotka kokoonnutte aamulla jumalanpalvelukseen. Jumala siunatkoon yhdessäolomme.

    • mitä hyvänsä

      Ihan löysin sen RAAMATUSTA!Se SIELU joka syntiä tekee,sen on KUOLTAVA.
      ELI JOKA SYNTYY YHDESTI KUOLEE KAHDESTI.MUTTA JOKA SYNTYY KAHDESTI(UUDESTI SYNTYMINEN)HÄNEEN EI TOISELLA KUOLEMALLA OLE VALTAA.TÄSSÄ PUHUTAAN IANKAIKKISESTA KUOLEMASTA JA ELÄMÄSTÄ.Totuus ei muutu,kuvitelkaa mitä hyvänsä.

      • Raamatusta voi löytää ihan mitä vaan kuten todistuksen yhdestä yksipersoonaisesta Jumalasta ...

        Jes. 6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Ap. t. 24:15
        ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.


      • järkihoi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Raamatusta voi löytää ihan mitä vaan kuten todistuksen yhdestä yksipersoonaisesta Jumalasta ...

        Jes. 6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Ap. t. 24:15
        ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Olenkin ihmetellyt miksi tunget niitä Raamatun paikkoja kaikkiin kirjoutuksiisi.
        AntiVKantola kirjoitti "Raamatusta voi löytää ihan mitä vaan" ... no nyt se on nähty ja itse olet sen sanallasi ja kirjoituksellasi todistanut.
        Et siis edes yritä löytää Raamatusta totuutta, vaan todistaa Raamatulla omat mielipiteesi tosiksi. Sinun mukaasi se ilmeisesti onnistuu helposti. Onneksi me adventistit emme ole yhtä helposti höynäytetteviä kun luulet ja siksi emme usko todistuksiisi vaikka kokpioisit kuinka paljon Raamatun jakeita niitä puoltamaan.
        Me luemme Raamattua kokonaisuutena Jumalan Pyhän Hengen ohjauksessa, rukouksella ja avonaisella mielellä, oppien joka hetki ja kerta jotain uutta Jumalan rakkaudesta ja armosta. Meidän ei tarvitse todistella mitään, Raamattu todistaa itse puolestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe