Valoa pimeään..

Näinä aikoina sisälläkin on pimeää, mutta kun kaikessa yrittää säästää niin ei malttaisi lamppujakaan sytytellä ja pitkin päivää poltella. Avasin kaihtimet aamulla toivottaen päivänvalon sisään, mutta kuka olikaan asentanut yön aikana pimennysverhot niiden alle?

16

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piristystä

      Piristysta laita muutama ikkunavalo esim kinttilät ..tai muuta sytytä muutama tuikku..
      Niillä kumma taika saavat ihanan tunnelman ja vähän myös valaisevat..ainakin mieltä jos ei muuta

      • mutta kun tottunut kynttilöitä polttamaan illalla...samoin tunnelmalliset valot kuuluvat iltaan. Menisiköhän sitä ihan päivärytmi pieleen, jos kuitenkin ottais ja tekis ihan jotain muuta kuin mihin on tottunut?
        Kynttilän värillä väliä? Punaista ei ainakaan ennen joulua..


    • tämä odottelukin...*viheltelee*

      Hyviä ehdotuksia kaipaisin lisää. Laittakaa nyt edes idealamppu päälle;D

      Kun tämä odottelu vei multa herkullisen näpyttelyhetken, niin pakko vislata peli poikki nyt ja palata illalla uudestaan. Hyvät ideat palkitaan hymymadolla...*tsemppaa*

    • NK:-

      on huoneessa yks punainen hämyvalo ja keitiössä ikkunalla sähkökynttilät. Sisäinen oma valo on aktivoitu:-

      • tuolta melkein 20 vuotta taaksepäin. Elämässäni oli tapahtunut valtavan suuri muutos.
        Iltaisin laitoin aina lasteen huoneen ikkunalle valon. Lamppu ei ollut häävinen, kovin oli pieni ja kokonaan muovia, mutta se tunnelma siitä valosta mikä lankesi huoneeseen oli hämmästyttävä. Mustaa ikkunalasia vasten valo oli kodikas ja turvallinen. Mukavaa oli katsoa sitä myös ulkoa päin.

        Sisäinen valo auttaa pimeimpiinkin hetkiin. Ehdottomasti hymymadon arvoinen vastaus.

        :))))))))))))))))))))))))))))>


    • ei sähkövalo tai kynttilät käy,niin eihän siihen jää kuin öljylyhty..sellanen vanhanaikanen..:DDD


      Mä olen lapsuudessa saanut elää niin pimeässä säästämisen vuoksi,että nyt pidän kyllä valoja..Vaikka menis sitten viimeisetkin siemenperunat...:¤ Oho..Silläkös mä oonkin nii pimee tyyppi..;)

      • harmi tosin, että niissä piilee suuri tulipalovaara;D

        Mulle on sisäistynyt ilmeisesti tuo sähkön säästäminen jo lapsuudesta. En muistaisi muita syitä kuin energiakriisin. Keskellä päivää kirkkaalla säällä valot päällä saa mut kyllä napsauttelemaan katkaisijaa hyvin nopeasti. Sitten jos joku pitää jääkaapin ovea liian kauan auki mä paukautan sen kiinni, samoin pakastimen oven! Nyt tässä on kasvun paikkaa kerrakseen ja annos itsetukistelua.

        Oivallista mii-su. Herättelit tähän päivään. Tässä matoa kerrakseen. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        ))))))))))))))))>))))))))))))))>


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        harmi tosin, että niissä piilee suuri tulipalovaara;D

        Mulle on sisäistynyt ilmeisesti tuo sähkön säästäminen jo lapsuudesta. En muistaisi muita syitä kuin energiakriisin. Keskellä päivää kirkkaalla säällä valot päällä saa mut kyllä napsauttelemaan katkaisijaa hyvin nopeasti. Sitten jos joku pitää jääkaapin ovea liian kauan auki mä paukautan sen kiinni, samoin pakastimen oven! Nyt tässä on kasvun paikkaa kerrakseen ja annos itsetukistelua.

        Oivallista mii-su. Herättelit tähän päivään. Tässä matoa kerrakseen. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        ))))))))))))))))>))))))))))))))>

        ei sit jääny sieltä lapsuudest mitään kammoa.Mä en kyllä tuhlaa turhaan sähköä eli valoja ei pidetä päällä jos muutenkin näkee.Vettä ei juoksuteta turhaan viemäristä alas sun muuta.Sen päätin kumminkin ,kun omaan huusholliin muutin,että kaikkea käytän niin paljon kuin tarvin.Mitä iloa on sähköstä jos sitä ei käytä..:))


      • mii-su kirjoitti:

        ei sit jääny sieltä lapsuudest mitään kammoa.Mä en kyllä tuhlaa turhaan sähköä eli valoja ei pidetä päällä jos muutenkin näkee.Vettä ei juoksuteta turhaan viemäristä alas sun muuta.Sen päätin kumminkin ,kun omaan huusholliin muutin,että kaikkea käytän niin paljon kuin tarvin.Mitä iloa on sähköstä jos sitä ei käytä..:))

        ei ainakaan pimeän pelkoa. Pimeys ei pelota, mutta harmaan sävyt kyllä vie mehut. Laita siihen mukaan sumu, tihkusade, huonot pyyhkijäsulat ja saparovitsaus.
        !! Saa laittaa vielä päälle maitolasin kaatumimen näppiksille..aargh...ei saisi syödä koneen ääressä.

        Mammille haisee nyt koko nurkkaus..;D


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        ei ainakaan pimeän pelkoa. Pimeys ei pelota, mutta harmaan sävyt kyllä vie mehut. Laita siihen mukaan sumu, tihkusade, huonot pyyhkijäsulat ja saparovitsaus.
        !! Saa laittaa vielä päälle maitolasin kaatumimen näppiksille..aargh...ei saisi syödä koneen ääressä.

        Mammille haisee nyt koko nurkkaus..;D

        mitään pimeän pelkoa ole jäänyt,vaan ihan semmonen säästökammo..:))


    • Clown-24

      tietokone kuluttaa lifestylessä/taloudessa eniten sähköä =)

      • ainakin jatkuvassa valmiustilassa. Onko mahdollisesti kuluttavaa olla 24 tuntia klovni? :D


    • Masse setä

      Vainen voisiko se olla kirja, joka voidaan sulkea tai avata mistä kohtaa tahansa ilman, että kukaan tietää tai laskuttaa?
      Tuo ongelma kuulostaa aika tekniseltä, joten ajattelin sekaantua... Niin siis tähtiä katsomalla on saatu inkvisiitiot ja noblessit. Eli kannattaa ehkä kokeilla ilman, että sanoo äidille.

      • yhteen valittuun painokseen. Ei valoa synny pimeään hakuammunalla, sivuja omaksi mielikseen kääntelevälle.

        Äiti muuten opetti mut pitämään jalat maassa :)


      • Masse setä
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        yhteen valittuun painokseen. Ei valoa synny pimeään hakuammunalla, sivuja omaksi mielikseen kääntelevälle.

        Äiti muuten opetti mut pitämään jalat maassa :)

        Se ei ole Se kirja, vaan kaikki ne kirjat, jotka on jääneet myös lukematta. Ihan FE Sillanpäästä ja UK-myllykirjeistä alkaen aina tähän päivään.
        Esimerkiksi vesisängyssä suhisee ja tein minkä voin, siis olen - kirjat on jääneet lukematta.


      • Masse setä kirjoitti:

        Se ei ole Se kirja, vaan kaikki ne kirjat, jotka on jääneet myös lukematta. Ihan FE Sillanpäästä ja UK-myllykirjeistä alkaen aina tähän päivään.
        Esimerkiksi vesisängyssä suhisee ja tein minkä voin, siis olen - kirjat on jääneet lukematta.

        lukemattomia kirjoja riittää metrikaupalla. Aikaa on rajatusti..harmi ja hyvä. Vuodenaika kyllä olisi tähdellinen lukuhetkille.

        *sytyttää lukulampun*

        Matoa tulee..:))))))))))))((((( -))))))))))>


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe