Mä tunnen vain yhden JT:n

1818

Hän on omasta mielestään täydellinen JT.
Itseäni ihmetyttää kovasti muutama asia, onko tämä normaalia jehovan todistajien keskuudessa.

-Hän vihaa kaikkia aviorikkojia MUTTA.. sillon kun hän nykyisen miehensä löysi, mies oli naimisissa. Mies petti tämän JT:n kanssa vaimoaan, erosi entisestä ja nai tämän JT:n. Kysymys kuuluukin EIKÖ tämä ole avioliiton rikkomista vai eikö sitä vain lasketa?

-Tämä JT puhuu pahaa lähes kaikista paitsi omasta miehestään. Oma äiti on tälle JT:lle huora koska tällä on lapsia useamman miehen kanssa. Kuitenkin muiden pahansuopaisuus on paheksuttavaa..

-Hän paheksuu jos ihminen juo itsensä humalaan ja varsinkin jos on ihmisten ilmoilla päihtyneenä.. ja kuitenkin tekee tätä itse. En ymmärrä miksi hänen oma juominen ei ole paheksuttavaa.

Taidan olla vain tyhmä ja vääräuskoinen.

6

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salla_1

Seurakunnissa on kovasti puutetta veljistä. Näitä tarvitaan paljon, koska sisaret, joita on suuri enemmistö, eivät kelpaa muuhun kuin siivoamiseen, ammattitaidosta riippumatta.

• Markku_Meilo

>>Hän on omasta mielestään täydellinen JT.

Ei muuten ole ainoa laatuaan, siis omasta mielestään.

>>Itseäni ihmetyttää kovasti muutama asia, onko tämä normaalia jehovan todistajien keskuudessa.

Normaalius ei ehkä ole kuvaavin sana, mutta kyseessä ei ole lainkaan harvinainen ilmiö. Vartiotorniseura tuudittaa jäsenistönsä eräänlaiseen täydellisyydentilaan, onhan heillä Ainoa Oikea Totuus, vastaukset kaikkiin merkittäviin ongelmiin ja pian tulevassa maailmanlopussa ainoastaan heillä on mahdollisuus päästä sukimaan heinää syöviä leijonia jne.

>>Taidan olla vain tyhmä ja vääräuskoinen.

Salikerman kannalta katsoen 99,9 % maapallon väestä on vääräuskoista ja tuon joukon tyhmyyden he havaitsevat siitä, ettei tuo 99,9 % kirkuen ryntää salille kun pian alkava maailmanloppu on jo 135 vuotta lähempänä kuin alkaessaan ensimmäisen kerran vuonna 1874.

• aaaabbb

Kyseinen henkilö on tyypillinen narsisti.
        Persoonallisuushäiriö ei välttämättä liity mitenkään jt-taustaan , mutta voi tehostaa sitä.

• Markku_Meilo
        aaaabbb kirjoitti:

Kyseinen henkilö on tyypillinen narsisti.
        Persoonallisuushäiriö ei välttämättä liity mitenkään jt-taustaan , mutta voi tehostaa sitä.

Mitä nyt olen viimeisen vuosikymmenen kuluessa jutellut jehovantodistajien kanssa, niin mulle on syntynyt mielikuva, että nykymeno on kylmempää ja/tai tunteettomampaa kuin nuoruudessani. En usko sen johtuvan pelkästään ajan kultaamista muistoista nuoruudesta. Muutama vuosi sitten juttelin asiasta ikäluokkani syntymätodistajan kanssa ja hän sanoi asian olevan aivan selvästi havaittavissa. Hän kertoi menevänsä kokouksiin ja pikaisesti takaisin kotiin, koska ei pidä salimenosta, jota hän nimitti itsekkääksi.

No missään tapauksessa todistajat eivät ole kuin lauantaimakkarasiivuja, toistensa kaltaisia. Joihinkin Vt-seuran propaganda vaikuttaa voimakkaammin kuin toisiin.

• Kokosukuristiinnai

Ei riipu siitä, että ymmärrätkö sinä nämä erityiset: JT:den hyväksymät ristiinnainnit vai et. Selvää on, että näitä ristisiitoksia tapahtuu, vieläpä usein "veljien" avittaessa asioden kulkua, eli toimiessa naittajina ja tavallaan siten myös avustavina: "aisankannattajina". Seuraako tästa ristiinnainnista, tämän pienen polulaationn keskuudessa myös, seuraavissa sukupolvissa jatkoassa sukurutsausta, ei varmaan tiedä edes Vartiotorniseura kerton lehtisissään ja julkaisuissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      11
      2139
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1206
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      993
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      239
      985
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      43
      681
    Aihe