sevas/vuokra-asunnot!!!??

asunnon etsijä

kävin kattomas yhtä sevaksen kämppää, oli ihan hirvittäväs kunnos... onko ne kaikki??? ei oo missään muualla tullu vastaan yhtä kamalaa kaupungin vuokra-asuntoa... jostain pitäis saada kämppä mut jos kaupungin tarjonta on tuota luokkaa niin ennemmin asun pahvilaatikossa pihalla. ja huom, en vaadi kohtuutonta ollenkaan, joku raja silti pitäis olla...
'yksityiset ok muuten, mut mitään vuoden sopimusta en halua tehdä ja kissakin löytyy niin ne saa näköjään unohtaa kaikki.

70

10939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seinäjokinen

kaikki ole kamalia, kattele vain lisää.

• jape,

mulle sevas ainakin aikoinaan korjas kaikki viat ja jäljet ennen kun tein vuokrasopimuksen, kannattaa sanoa että otan kämpän jos häiritsevät asiat laitetaan kuntoon. näin mä sanoin ja tapettia ja lattiamattoa vaihdettiin mukisematta. itse olin ainakin tyytyväinen palveluun, pitää vaan rohkeesti valittaa. kaupungilla on kuitenkin miehet hommis jatkuvasti remppaamas noita kämppiä. varmaan sitä mukaa korjataan kun joku valittaa.

• jopas nyt

ei pidä paikkaansa että korjaavat,meillä on ollut jo neljä ja puolivuotta hajuhaitta,eli yksi kämppä on käyttökelvoton silti maksan vuokraa kolmiosta vaikka voin käyttää vain kahta huonetta?otsoonikoneella käytiin kerran raikastamassa,mutta ammattilaiset sanovat että haju pitää ensin tutkia ja tehdäkkin jotain!että näin sevaksella kiusataan.sielä istuu ammatti kiusaajia.

• diidii
        jopas nyt kirjoitti:

ei pidä paikkaansa että korjaavat,meillä on ollut jo neljä ja puolivuotta hajuhaitta,eli yksi kämppä on käyttökelvoton silti maksan vuokraa kolmiosta vaikka voin käyttää vain kahta huonetta?otsoonikoneella käytiin kerran raikastamassa,mutta ammattilaiset sanovat että haju pitää ensin tutkia ja tehdäkkin jotain!että näin sevaksella kiusataan.sielä istuu ammatti kiusaajia.

kyllähä ne korjaa.. mut kannattas käydä suihkussa ni ei haise ja ja ainaha vessassa paska haisee

• -
        diidii kirjoitti:

kyllähä ne korjaa.. mut kannattas käydä suihkussa ni ei haise ja ja ainaha vessassa paska haisee

olispa hyvä kun se haju olisikin vessassa mutta kun on makuuhuoneen laattiassa ja seinissä

• puhtaat_neliöt

"kyllähä ne korjaa" .........ja vitut mitään korjaa, meillä vetää parvekkeen ovesta että sukat pyörii jaloissa ja oon asiasta sevakselle ilmoittanut jo viisivuotta sitten eikä oo vieläkään "korjaajaa" näkynyt.
        Hassua kun katsoin vatupassilla niin ovi on suora mutta karmi on vinossa 1cm. alhaalta......joo ooonhan siihen karmiin helvetisti laitettuna tiivistenauhaa mutta kun se ei riitä siihen oveen asti.

• kaikkiroikkuujaretajaa
        puhtaat_neliöt kirjoitti:

"kyllähä ne korjaa" .........ja vitut mitään korjaa, meillä vetää parvekkeen ovesta että sukat pyörii jaloissa ja oon asiasta sevakselle ilmoittanut jo viisivuotta sitten eikä oo vieläkään "korjaajaa" näkynyt.
        Hassua kun katsoin vatupassilla niin ovi on suora mutta karmi on vinossa 1cm. alhaalta......joo ooonhan siihen karmiin helvetisti laitettuna tiivistenauhaa mutta kun se ei riitä siihen oveen asti.

Netti sivuilla lukee, että jokaiselle uudelle asukkaalle annetaan: Muuttotarkastus-lomake tai Tervetuloa asukkaaksi-lomake.

Mutta, eipähän sellaista ole koskaan missään näkynyt. Netti sivut on vanhoja, eikä työntekijät koskaan viitsi edes lukea niitä, mitä kaavakkeita(papereita) asukkaille kuuluisi muutonyhteydessä antaa.

Huoltomiehelle kun soittaa: Siellä on puhelin kiinni tai lupaa tulla katsomaan, Koska vuoden päästä??? sekään ei kyseisellä firmalta onnistu.

• Jukkijuki
        kaikkiroikkuujaretajaa kirjoitti:

Netti sivuilla lukee, että jokaiselle uudelle asukkaalle annetaan: Muuttotarkastus-lomake tai Tervetuloa asukkaaksi-lomake.

Mutta, eipähän sellaista ole koskaan missään näkynyt. Netti sivut on vanhoja, eikä työntekijät koskaan viitsi edes lukea niitä, mitä kaavakkeita(papereita) asukkaille kuuluisi muutonyhteydessä antaa.

Huoltomiehelle kun soittaa: Siellä on puhelin kiinni tai lupaa tulla katsomaan, Koska vuoden päästä??? sekään ei kyseisellä firmalta onnistu.

Samaa mieltä sevas ei välitä paskaakaan missä kunnos asunnot on.Pääasia että saadaan vaan äkkiä asunnot vuokralle ja tuottamaan rahaa...Sevaksella on ylivoimaisesti seinäjoen kalleimmat vuokrat ja paskimmat kämpät vuokrat nousee joka vuosi ja vedotaan mitä milloinkin syihin miksi nousee vuokrat ja valehtelevat syyt kun ottaa asioista selvää niin mikään ei pidä paikkaa...paska pulju ei voi muuta todeta

• Anonyymi
        kaikkiroikkuujaretajaa kirjoitti:

Mulla 3 vk j se ei osata kenkiä ottaa pois myös osata tehdä töitä itse osaa jo alaan liittyvää asiaa enemmän

• vuokralle pian

minkälaista vukraa sevas pyytää yksiöstä ja kaksioista? kalliita?

• nurmosta tosin

onneksi löytyi ja hyvä kämppä löytyikin... yksityiseltä. nurmosta tosin mut vuokra oli sen verran halpa että kannatti ottaa. sjoelta ei saa edes kaksiota tuolla hintaa. parempikuntoinenkin oli kuin kaupungin asunto jota kävin katsomassa ja pientä remppaa saa tehdä vuokr.antajan laskuun. sevakselta ei ole kuulunu mitään sen jälkeen kun ilmotin etten asuntoa ota. fiksua toimintaa. tarjotaan murjua ja jos se ei kelpaa lapsen kanssa muuttavalle, niin ei sitte mitään. kiitos hei.

• Asukas!

mutta olisit ottanu asunnon, kuka nyt kämpässä viitsii asua.

• vuokralleko

Se vähän riippuu kuka on Isännöitsijänä.
      Siellä on tosi huonojakin, eräs ei edes viitsi käydä asunnoissa, vaan jättää vain lapun postilaatikkoon: Ei mitään suurempaa korjattavaa. Kiire tupakalle ja kahville

Mutta, näinhän sitä maksatetaan seuraavalla edellisen nyrnkinmentävät reijät ovissa , hellan-uunit niin pasksus paskas, tuskin koskaan on siivousta nähnytkään. jne....
      Vaikka Sevaksen sivuilla onkin kirjoitus tasapuolisesta kohtelusta ja plää plää plää.....

Ennemmin yksityiselle, siellä saa rahoilleen vastinetta ja kämmät pidetään kunnossa.
      Vuokratasokin alkaa olemaan kohtuudella ja neuvottelu varaakin aina on.

Tästä huolto yhtiöstä voisi mainita, kun se on Seiki. Annettu uusi nimi PREIKKI.

• näinsetoimii

No nyt saatiin asianmukainen huoltoyhtiö.

Tällä miehellä asiat/hommat hoituu, eikä soita suuttaan vaan.
        Kätevästi myöskin sellaiset korjaukset jotka huomaa, ilman ilmoitusta.

Tästä voisi sanoa: Kyllä mies vaihtaen paranee ; >

• kotikaikille

En oikein ymmärrä että asunnot saadaan tollaseen kuntoon? Vastuu on aina vuokraa maksavalla. En yleistä mutta välillä tämä unohtuu asukkaalta. Tietenkin vuokranantajankin täytyisi kunnostaa asunto siihen kuntoon että uusi asukas olisi tyytyväinen, sillä vuokrat ovat kalliita. Kannattaa kuvata asunto muuttoa ennen ja muuton jälkeen niin on sitte todistusaineistoa jos jotain riitaa tulee vuokranantajan kanssa myöhemmin. Olen kuullut että esim. Vaasas iso vuokranantaja laskuttaa 30 e jos poismuuton jälkeen löytyy käytetty leivinpaperi uunista.

• omakämppä

ensimmäisenä kannattas teilata se v..un kissa niin olis mahiksia saada yksityisiltä kämppä...kuka tervejärkinen yleensä pitää elukkaa joka tekee tarpeensa sisälle? kävelee ruokapöydällä samoilla töppösillä joilla sonti just...nooo kissaihmiset kuuluu huonoihin luukkuihin tai omiin asuntoihin sen ammoniakin hajun kans

• haehoitoon

Kuulepas omakämppä. Tee ny äkkiä jotain tuolle sun pahalle ololle..

• seurattu

Olen ihmitellyt Sevaksen sallivan uusiin asuntoihin otettavan koiria ja kissoja, useimmissa jopa useampia. Eläimistä on aina naapureille haittaa, kun yksin jäädessään ulvovat, haukkuvat. Ilmeisesti näistä eläimistä ei edes mainita vuokratessa asuntoa. Kun asunto haisee jo asukkaankin nenään, muutetaan taas uuteen kämppään ja saastutetaan se.

• Anonyymi

On se upeaa nähdä näin älykästä tekstiä täällä edes joskus! Äänestät varmaan persuja? 🤣

• niinettämitä

En ymmärrä VALVOOKO näitä Sevaksen työntekijöitä kukaan.
      Soitin asioidakseni sinne, niin se joka vastas puhelimeen aloitti keskustelun näin: Kello on nyt(kolme) 15.00 olemme auki 15.30, mutta voisitko soittaa Maanantaina, että mitä????

Kiire oli kotia, mitään asiaan ei selvyyttä tullut ja lupasi, että sieltä palataan asiaan Maanantaina. Sitä soittoa edelleen odotellessa.
      Sanontakin sanoo: Parempi olla varma, kuin pahoillaan, mutta tässä firmassa on ihan toisin päin.

• ostakaaoma

Sevaksen kämpät ja Hannun kämpät hohoijaa.....

• 56776567

no miks ne ny niistä niin tarkasti välittäs ku suurin osa vuokralaisista on vuokratuella ja sossu maksaa loput eli raha tulee kuitenkin...fakta ny vaan on niin ettei seinäjoella oo töitä ja nyt kun toimeentulotuki muuttuu kelaan vuodenvaihteessa vuora asujien olot pahenee ainakin niiden jotka on työttömänä...joutuu käydä soppajonossa tai varkaissa...

• yöks

Siis sinä et varmastikkaan tiedä tai halua tietää, mutta näissä Sevaksen kämpissä asuu suurinosa työssä käyviä ihmisiä.

Eikä halua todellakaan asua missään läävässä, niinkuin Sevaksen henkilökunta antaa ymmärtää tai yrittävät maksattaa toisten jäljet seuraavalla.
        Muuttihan ne nimeäänkin tässä taannoin Hyvän mielen kodit muuttuikin, Sevas kodiksi.
        Mutta, muuttuiko asunnot siisteiksi, : (.

• tietokonepeliäkahvilla

ihmettelen Sevaksen toimintaa????asuntoja on tyhjillään hyrymykken.
      Asunnon tarvitsioita, hakioitakin on, MUTTA kun asuntoa hakee:
      Menee ensimmäiset 5kk:tta ennenkuin tulee ensimmäistäkään ilmoitusta(soittoa) mahdollisesta asunnosta.
      Sitten sama peli jatkuu, vuosi vierähtää, edelleen olet samassa pisteessä. Sitten kun mahdollinen asunto on löytynyt ja sinulla on kuukauden irtisanomisaika(edellisestä), valitetaan, että etkö voisi muuttaa ennemmin, kun tulee tappioita , kun asunto joutuu olemaan tyhjillään.
      Mitä ihmettä ne ihmiset siellä tekevät VAI tekevätkö yhtikäs mitään??????????????

• Jukkijuki

Pelasta itsesi äläkä vain ota sevakselta asuntoa,jos on toinen vaihtoehto olemas...

• hometaloasukas

Täällä sevaksella on hyvin asiat asuttu 2 vuotta tässä talossa en sano tarkempia tietoja ja (HOMEONGELMA!! ASUTTU 2 VUOTTA HOMETTA HENGITELLEN) hometta oli vessassa ja ovissa reikiä vettä ei tule kunnolla suihkun hanasta huoltoyhtiö vaihtui seinäjoen talonmiespalvelusta SOL huolloksi ja vuokra liian korkea alussa luvattiin tapettien vaihto ja muuta ei vieläkään näy kiitoksia herra tekninen isännöitsijä.

• äkkiäpois

Nyt haisahkaa, siltä isännöitsiältä jota, EI KIINNOSTA.
        Osanottoni, muuta äkkiä pois.

• Anonyymi

Tää kirjotus oli jotenki erittäin vaivalloista lukea. Pliis, ei CAPS LOCKIN käyttöä, sekä lauseen pilkuttaminen kuntoon. Jos ulosantisi on tota luokkaa, en ihmettele miksei talkkaria kiinnosta sinua kuunnella.

• pianAsunnoton

onko tämä normaalia toimintaa Sevakselta: soitin sevakseen, koska minut on nykyisestä asunnosta irtisanottu. Tarvitsen siis katon pääni päälle. Sieltä vastasivat että asia kokoustetaan kuukauden päästä. Odotin siis kuukauden. Asia kokoustettiin ja tarjosivat erittän huono kuntoista ja vanhaa asuntoa kasperista, missä asuu kaikki narkkarit ja juopot. En ottanut asuntoa. Sevakselta sanottiin siihen että kokoustetaan jälleen kuukauden päästä ja multa lähtee kämppä alta viimene päivä!!!! joudun sit vissii muutta perheeni kanssa kadulle. onko kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta ollut?

• eipäsjuupas

Juu, näin se toimii. Jos olet työtön jne....
        Mutta, jos olet esim: Opiskelija, töissä, äitiyslomalla jne.. saat kämpän.
        Sinne Kasperiin ne kaikille ensin kämpää pökkää, kun sinne ei halua kukaan.

Sinun on vain saneltava minne alueelle haluat muuttaa.

Siellä voidaan sanoa näinkin: MEILLÄ EI OLE ASUNTOA SINULLE.

Vaikka täyttäisitkin kaikki kriteerit asunnon saamiseen ; / riippuu kuka on palvelemassa.

• Anonyymi

Olen asunut20 v. Kasperis en valita. Jokaisessa kaupunkin osassa on huumeita ym. Sevaksen asunnot on hyvät ja halvat.

• Anonyymi

Jokaisessa kaupunginossa on juoppoja ja huumen käyttäjiä ei yksin kasperis. Olen asunut 20 v. Ei mitään ongelmaa tykkään asua.

• Anonyymi

Missä täällä asuu kaikki narkkarit ja juopot kerto ihmeessä poliisille ja meille muillekin tiedetään varoa🫣

• nytomassa

Oltiin myös sevaksella pari kuukautta vuokralla ennen kuin ostettiin oma uusi koti. Ei pahaa sanottavaa. Joustavaa palvelua nopeallakin aikataululla, vuokra-asuntoa tarjosivat pohjasta ja se otettiin.

• huhhuhhu

sevaksen toiminta on ihan peestä. Ihminen joutuu sokkona etsimään kotia itselleen. he tarjoavat kaikista huonointa ja jos asunto ei kelpaa niin kuukausi täytyy odottaa että pääsee näkemään toista kämppää. hmm ennen kuulumatonta

• ettäsillain

Siellä on aina ns, tiskinalla asuntoja tyhjillään, mutta niitä ei kaikille anneta.
      Esim: jos olet työtön, äitiyslomalla, ulkopaikkakunnalta muuttamassa työn perässä tai ihn vain ns, pieni palkkainen.

Kukaan ei käy tarkistamassa asuntojen kuntoa, saati onko siellä siivottu.
      Eräässäkin kämpässä oli lattiat mustana, naulakot revitty seinistä, kylppärin kaapisto tuulikaapissa, ulkovaraston lukot revitty irti, lattiakaivot täynnä paskaa.

Kun asuntovuokraus pelkää, että kun uusi asukas joutuu siivoamaan edellisen jäljet, niin pääsee asumaan ns, ilmaiseksi siivouksen ajaksi.
      Mutta, kuka vie tavaroitaan sikaiseen kämpään.
      Isännöisijät kiertävät vastuutaan, haistattelevat ja ovat välinpitämättömiäkin.

• Sevas-Kirosana

Sevas on kirosana minulle. Aikoinaan jouduin väittelemään Sevaksen kanssa asunnon siisteysasioissa. Edellinen asukas oli jättänyt tosi huonolle siivolle, hella pesemättä, jääkaappi pesemättä ja siellä oli jopa HOMETTA, vessanpöntön renkaan alapuoli kusitipoissa. Pakkohan se oli siivota itse lattiasta kattoon, kun oli viikonloppu ja muuttokuorma pihassa. Kun yritin vaatia hyvitystä siivouksesta, Sevakselta kuitattiin valitukseni tyyliin "Siisteys on niin kovin suhteellinen käsitys, jotkut on vaan tarkempia sen kanssa". Jep.

• kylpiintynyt

"Siisteys on niin kovin suhteellinen käsitys, jotkut on vaan tarkempia sen kanssa"
      Tuo pätee tasan tarkkaan myös sevaksen käsitykseen asunnon kuntoon kuten myös talon ympäristön kuntoon kun vaihtoivat SOL huoltoyhtiöön joka ei tuon taivaallista välitä asuntojen eikä myöskään talon ympäristön kunnosta.....ei ihme että sevas sai halvalla tuon "huoltoyhtiön" öööö .............."huoltamaan"

• muutoauto

Siisteys suhteellinen käsity, juu.

Mutta, Sevaksen käsitys on, että kamat kantoon asuntoon, oli sitten siivottu tahi ei, kunhan vain asukas äkkiä tulee maksajan paikalle. Sanoin: Muuten tulee tappiota.

Asukkaalle ei anneta aikaa yhtään ennen muuttoa itse siivota. Sanotaan, avaimia ei luovuteta, ennen kuin on muuttoa edeltävä päivä.
        Muovimatot on ruskeat paskasta, ei pajoakaan ole moppia nähnyt. Jätetty kuin paska puostansa.
        Tähän Sol:n siivoukseen ei sitten ole mitään takuita, ihan samaa jälkeä syntyy oli siivottu tahi ei.
        Jos vastaan tulee pintyneenpää likaa, ei ole rahkeita saada sellaista pois, se kuuluu sitten siihen kalliimpaan siivous katekoriaan, jotenka jää sitten siihen.

Isännöitsijästä riippuen, kun sellaiseen ottaa yhteyttä saa kiukkuisia vastauksia: Itse olette sen aiheuttanut tai jotain muuta vastaavaa.

• hälläväliämenoa

Suurinosa Sevaksen isännöitsijöistä ja varmastikkin henkilökunnastakin on niin kyrpääntynyt työhönsä, että välittää piu paut koko touhusta.
        Menevät vain työmaalleen jotta tilipussiin karttuu kuukadessa saamisia.

• Eikannatavuokrata

Lapualta saat ostaa hyviä asuntoja 800-1000 euron neliöhinnalla. Putki- ja kattoremontit sekä kylpyhuone remontit tehty.

• omistaminenonhalvempaa

Lapualla on tosiaan asuntojen halpismarkkinat, omakotitalot, rivitalot ja kerrostalo-osakkeet 30-60% alle käypien hintojen. Alle 200 euron kuukaden lainaksulla saat hyvän kodin.

• Dfyuuuu

Halpismarkkinat? Käypä hinta on juuri se minkä asunnosta saa kun joku sen ostaa. Taitaa 15 vuoden päästä lapualta saada 60-80% alle käypien hintojen kämppiä, ehkä odotan siihen saakka. Seinäjoella kämppien hinnat 110% käyvistä hinnoista mutta mitenhän 15v päästä?

• Arvokasvaa
        Dfyuuuu kirjoitti:

Halpismarkkinat? Käypä hinta on juuri se minkä asunnosta saa kun joku sen ostaa. Taitaa 15 vuoden päästä lapualta saada 60-80% alle käypien hintojen kämppiä, ehkä odotan siihen saakka. Seinäjoella kämppien hinnat 110% käyvistä hinnoista mutta mitenhän 15v päästä?

Lapua tulee liittymään Seinäjokeen aika pian. Silloin hinnat pyrähtävät ylöspäin.

• kauhiaa

Sevaksen kämpät( 2h tk) on kuuleman mukaan hinnoiteltu yläkantiin. Kun jossain vuokra on 520,00/kk mutta täälläSeinäjoen taajamassa 630,00/kk.
      Joten Kela on kehoittanut ihmisiä siirtymään halvempiin vuokra-asuntoihin.
      Säästöähän se on jollekkin asuessa vankikopissa, jos yksiön neliöt on 40m ja vuokra 700,10e/kk.
      Kumpaankohan ihmiset muuttaisi?? katsoen vuokraa vai neliöitä.

• Ettäniin

Mulla hella pamahti vanhuuttaan rikki.toivat tilalle käytetyn ja todella paskainen jota ei saanut puhtaaksi millään.sevas sanoi että ei ole mun huoli.kun muutin myöhemmin pois.lasku tuli perästä likaisesta uunista.

• työmaa

Muissa kaupungin tahi kunnan vuokra asunto oy:ssä saa täytettäväkseen loppu siivous -ja avaintenluovutus lomake.
      Sen jälkeen isännöitsiä käy tarkistamassa Aina kohteen.
      Mutta, ei Sevaksella.
      Siellä seuraava maksaa edellisen rötöstelyt, jos ei laiskuuttaan viitsi itse tarkistaa asuntoa ja ilmoittaa vioista.
      Ihmetyttääkin mistä ihmeestä nuo ns, laiskat-ja elämäänsä kyllästyneet ihmiset pakkaantuvat samaan työpaikkaan ; =

• Neverne

Oon kuullut että joitain asukkaita on valittanut jo sevaksen toiminnasta ylempiin tahoihin,kämpät on kuulemma täysin epäkelvollisia asumiseen,hirveitä rakennus ajan virheitä ym..silti vuokrahinnat aivan yli hinnoiteltuja...

• rekku___

Meillä kävi joku äijä asunnossa ja sille kerroin vioista joita olin havainnut tässä kämpässä. Se sanoi ettei tuollaisia vikoja aleta korjaamaan ja mä sille ihmettelin, että emmä edes vaadi niiden korjausta vaan haluan ilmoittaa niistä ettei mun tarvi niistä maksaa sitten kun muutan pois. Mitään ei kirjattu paperille ylös, nyt kun on vuoskymmen kulunut, niin muistaako se äijä mun ilmoittamia vikoja, itse kun en edes muista kuka se oli.

• Hemmotellut

Jos asuusit Helesingis, olisit turpa kiinni ja iloonen asunnosta ja sen hinnasta.

• Sirrpa100

Voiko sevaksen kämppiin ottaa koiranpentua

• wroom

eikös seinäjoella kaikilla jolla ei oo ajokoira ni oo sitte viis kissaa kämpäs...vituttaa aiva se haju..huomaa että maalaaset on muuttanu kauppalaan ja tykkää kodon hajusta täälläkin

• Anonyymi

Ei mikään ihme, kun kämppiä mainostetaan oksettavan narkkarin näköisellä karvanaamalla.
      Ei tuollaisesta paikasta uskalla tavallinen arka mummo edes kysyä asuntoa.

• Anonyymi

Sevaksen asunnoissa asuu Seinäjoen pahikset, linna kundit ja huumehörhöt. Kannattaa varoa näitä porukoita, tykkää homostella yleensä viiden miehen laumassa

• Anonyymi

Karijoenkadulla oli niin heikko seinä , että leuanvetotankoa kiristäessä kaatu. Ei siis kantava seinä.

• Anonyymi

Aina karijoenkadulla korjaukset tehty hyvin. Tosin vuosi tai pari sen jälkeen , kun viasta ilmoitettu. Ja joku toinen paikka hajoo heti , kun joku korjataan. Onneks Btalo sai peruskorjauksen , kun yks nimeltä mainitsematon juoppo poltti sen pahoin kesällä 2019. Karijoenkadulla siis on A , B , C , D ja E talo. Plus pyykkitupa , juhla ja kokoushuone ja häkkivarastot. Ja autotallitkin löytyy. Mahtava paikka asua vioista huolimatta.

• Anonyymi

En nyt tiedä kuinka hyvin karijoenkadun B talo rempattii, ihan varmasti vuosien kuluessa löytyy hometta. Näin yks asukas sano, että ois pitäny laittaa B talo matalaksi ja rakentaa uudestaan, ei ne sitä vettä saa rakenteista pois pelkällä kuivaamisella (on siis tehny näitä hommia aiemminkin tolla samalla kaavalla ja home sieltä sit tuli ku ei korjattu kunnolla.)

• Anonyymi

Mitä niitä korjaamaan, kun katebillarilla saa nurin alta-aika yksikön.
      Näin ei tarvi minkään isännöitsiä, eikä muidenkaan vaivautua ahteriaan nostamaan mukavasta työtuolista, senkun vain ottaa puhelun ja talo on maanmatonen.

Mutta, kaikkihan sen tietää huoltomiehiä myöten mitä on nämä Sevaksen asunnot.

• Anonyymi

tuntuu että seinäjoella on jotenkin erikoinen tuo vuokra-asunto kulttuuri? kuinka opiskelijat onnistuu saamaan asunnot? ilmeisesti yksityisiltä sitten,tai sitten tässä ketjussa puolet oli paska puhetta.

• Anonyymi

Välttäkää suviviita 1!!!!! Talossa luteita!!!!!

• Anonyymi

Sevaksen asunnot on avara- asuntoja joissa pitäisi on halvempi vuokra mutta todellisuussa niissä on tosi kallis vuokra ei oo ihan laillista toimintaa.

• Anonyymi

Kasperissa vilisee luteita

• Anonyymi

Miksi kukaan palkkatyössä oleva asuu ylihintaisissa vuokrakämpissä? Kolmiosta joutuu pahimmillaan maksamaan tonnin vuokraa? Ostat vanhasta jo suurimmat korjaukset 10 vuoden sisällä tehty, maksat lainaa n 300€/kk ja vastike 150-200€ eli noin 500€/kk. Sevaksen ja muiden op (pankin) asuntojen vuokrat aivan järkyttäviä, ketä niissä asuu? Sosiaalipuolen porukka joilla kaikki tuet jne?

• Anonyymi

Itseppä sen sanoit, monet ovat pienituloisia, eläkeläisiä, työttömiä ja varhaisella eläkkeellä olevia (lusmut, narkkari ja mt ongelmaiset,) Niille kaupunki myöntää asumistukea ja toimeentulotukea ja näin ottaa kaiken takaisin plus se eläkkeen ja jättää asukkaalle jonkun pienen summa perunoihin ja lääkkeisiin

• Anonyymi

Op pankin välittämät asunnot ovat yksityisten asuntoja joita ei saada myytyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseppä sen sanoit, monet ovat pienituloisia, eläkeläisiä, työttömiä ja varhaisella eläkkeellä olevia (lusmut, narkkari ja mt ongelmaiset,) Niille kaupunki myöntää asumistukea ja toimeentulotukea ja näin ottaa kaiken takaisin plus se eläkkeen ja jättää asukkaalle jonkun pienen summa perunoihin ja lääkkeisiin

Kelasta toimeentulotuen ja asumistuen saa seinäjoen kaupunki ei mitään anna vaikka kuolisi nälkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelasta toimeentulotuen ja asumistuen saa seinäjoen kaupunki ei mitään anna vaikka kuolisi nälkään

Muut ongelmaiset ovat niitä joita ei huolita mihinkään töihin.

• Anonyymi

On siellä myös nuoria työnhakijoita, ne vaa ostaa heti oman ku saa töitä. Mutta monet nuoret on kyllä menettänyt törttöilyjen takia luottotiedot.

• Anonyymi

yhtiövastikkeet nousee vielä ennen helmikuuta keskimäärin 100e/kk se vaikuttaa vuokriinkin toki mutta tulee kaupunkien liepeillä tosi paljon myyntiin noita sähkö ja öljylämmitteisiä tupia. ei olla kehdattu vielä puhua mutta on eletty kun pellossa velalla,talolainaa,kahta autoa,mukulojakin monella..nyt tulee soukat ajat? ainakin pitää tosi kovaa tinkiä

• Anonyymi

Jos yksi kämppä on kaameassa kunnossa,.niin ei kai se sama sottapytty ole niissä.kaikissa Kämpissä asunut?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5888
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2787
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2277
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2019
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1981
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1365
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1332
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1257
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1197
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      281
      1184
    Aihe