Varsinkin vasemman jalan varpaat ovat olleet monta kuukautta oudon tuntuiset, ihan niinkuin eivät olisi omat. Varsinainen kipu on varpaiden alla, käveleminen aiheuttaa kipua. Varpaisiin ei ole mikään sattunut. Kivun kanssa pärjää, mutta kiinnostaisi tietää, onko muilla vastaavaa.
kipu varpaissa
3
622
Vastaukset
- diabeetikolla
Saisit varmaankin runsaammin vastauksia tuolla sisätautiosiolla diabeetikoilta.
Minullakin diabeetikkona on jo alkanut samanlaiset kivut ja pistelyt. Olen tulkinnut että kyseessä on diabeetikolle pidemmän ajan kuluessa syntyvä neuropatia ja hoitohenkilökuntakin on ollut samaa mieltä. Testeissä tunto on todettu olevan vielä tallella kaikkialla jaloissa. On todella kiusallista kun jaloissa on matkamittari, joka estää pidemmät kävelymatkat tai seisomisen.
Hyvä selvitys löytyy linkistä http://www.diabetes.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=637- vanha diabeetikko
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Neuropatiaahan se varmasti on, tuntuu vaan oudolta, että varpaat oireilee.
- diabeetikolla
vanha diabeetikko kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Neuropatiaahan se varmasti on, tuntuu vaan oudolta, että varpaat oireilee.
Tuosta se alkaa ja jos jalkojaan ja diabetestä ei hoida kunnolla, pahin lopputulos on amputaatio kuolion johdosta. Äitini (82 vuotias) on hoitanut jalkojaan aika vähän ja tällä hetkellä hänellä on pahoja kovettumia ja vasaravarpaita. Tunnon hän kertoo säilyneen. Olen häntä 20 vuotta nuorempi ja minulla on vasta noita tuntohäiriöitä. Vasta viime vuosina on jalkojani hoidettu kunnolla kun sain lähetteen terveyskeskuksesta säännölliseen diabetesjalkahoitajan hoitoon. Nyt joudun vaihtamaan hoitajaa ja pitää vaan toivoa että säännöllinen hoito jatkuisi. Viimeksi hoitaja kehui että jalkani on hyvässä kunnossa. Oma hoitoni on hieman huonolla tolalla ja naisena rasitus on pahempi kun välillä käyttää korkokenkiäkin juhlissa ym. Jalkojen rasvaus on vähän satunnaista, mutta tuntuu riittävän että jalat ovat edes tässä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222638- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189