Lukiossa, peruskoulun jälkeisessä II asteen oppilaitoksessa, kaikki, myös alle 18-vuotiaat, saisivat mielestäni valita UE/ET välillä mikäli "katsomusaineet" säilytetään. Toinen vaihtoehto on, että katsomusaine ja filosofia yhdistettäisiin yhteiseksi aineeksi. II asteen ammatillisella puolellahan ei ole uskontoa, mutta jokin aika sitten sinne tuli valinnainen etiikka. Lukiossa oppiaine voisi olla vaikka kaksoisnimellä Etiikka ja filosofia (- eli EF :-).
Jos kirkkoon pienenä liitettynä on pitänyt jo peruskoulussa opiskella "omaa uskontoa" pakolliset 9 vuotta, on aivan luonnollista, että vihdoin lukiossa olisikin kiinnostunut valitsemaan elämänkatsomustiedon, vaikka kirkkoon kuuluukin tqai kka opiskelamaan Etiikkaa ja folosofiaa eli effiä.
effiä kehiin
esakalevin
0
366
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408