Onko kukaan kuullu mitään, pitääkö huhut paikkaansa?
Poroja ammuttu
12
549
Vastaukset
- ny
maata ja katto onko painajaaset karonnu. Kerro aamulla.
evijärvellä kirjoitti:
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=464150&Title=Poliisi ampui poroja Evijärvellä
Tiedän, tiedän, että älä sekaannu joka asiaan ja tiedän, että kotia pitäisi mennä....
Mut kuitenkin mulla on jostakin jäänyt sellainen muistikuva, että kaikki porot pitäisi nimenomaan ampua tietyn rajan alapuolella, ettei ne sekaantuisi metsäpeuroihin..Eikös joku metsästäjä voisi kertoa kuis se OIKEASTI menee?- että toisen
mave kirjoitti:
Tiedän, tiedän, että älä sekaannu joka asiaan ja tiedän, että kotia pitäisi mennä....
Mut kuitenkin mulla on jostakin jäänyt sellainen muistikuva, että kaikki porot pitäisi nimenomaan ampua tietyn rajan alapuolella, ettei ne sekaantuisi metsäpeuroihin..Eikös joku metsästäjä voisi kertoa kuis se OIKEASTI menee?poliisin, näistä jotka ne ampuivat, hirvikoira olisi mennyt Evijärvellä sijaitsevaan porotarhaan ja käynyt siellä porojen kimppuun ja raadellut niitä. Porot tietysti karkuun tarhasta ja joku sivullinen oli ne verissään nähnyt ja tehnyt ilmoituksen poliisille loukkaantuneista valkohäntäpeuroista!!! Samainen poliisi joka ei vielä tiennyt että oma koira oli tässä asialla oli sitten ampunut porot valkohäntäpeuroina. Ja vielä kutsunut naapuripitäjästä toisen poliisin talkoisiin. Saa nähä miten asiat jatkuu, vai painetaanko villasella?
- Murto-Nekkeri
että toisen kirjoitti:
poliisin, näistä jotka ne ampuivat, hirvikoira olisi mennyt Evijärvellä sijaitsevaan porotarhaan ja käynyt siellä porojen kimppuun ja raadellut niitä. Porot tietysti karkuun tarhasta ja joku sivullinen oli ne verissään nähnyt ja tehnyt ilmoituksen poliisille loukkaantuneista valkohäntäpeuroista!!! Samainen poliisi joka ei vielä tiennyt että oma koira oli tässä asialla oli sitten ampunut porot valkohäntäpeuroina. Ja vielä kutsunut naapuripitäjästä toisen poliisin talkoisiin. Saa nähä miten asiat jatkuu, vai painetaanko villasella?
Kirjoitin aiheesta tänne heti sen paljastuttua. Joku serihvi sai webmasterin ottamaan viestini pois, kun ehdollistin siinä poliisien metsästäjän taidot.
Mutta ehdollistan vieläkin. Jos kokeneet metsätäjät, joiksi heitä tituleerattiin lehdissä, eivät erota poroa peurasta, miten sellaiselle ihmiselle voi metsätyskortin antaa. Pois se pitää ottaa ja samoin aseenkantoluvat.
Minulle opetettiin v. 1972 metsästyskurssilla, että kattokaa mitä olette tappamssa, että ootte varmoja kohteesta. Sanoivat vanhat opettajat silloin, että jos saatte muuta, mitä kuvittelette ampuvanne, saatte itteminällenne antaa luvan ottaa metsätysoikeus itteltänne pois.
Niin, pitäs näidenkin poliisimiesten tehdä. - mitään uutta
Murto-Nekkeri kirjoitti:
Kirjoitin aiheesta tänne heti sen paljastuttua. Joku serihvi sai webmasterin ottamaan viestini pois, kun ehdollistin siinä poliisien metsästäjän taidot.
Mutta ehdollistan vieläkin. Jos kokeneet metsätäjät, joiksi heitä tituleerattiin lehdissä, eivät erota poroa peurasta, miten sellaiselle ihmiselle voi metsätyskortin antaa. Pois se pitää ottaa ja samoin aseenkantoluvat.
Minulle opetettiin v. 1972 metsästyskurssilla, että kattokaa mitä olette tappamssa, että ootte varmoja kohteesta. Sanoivat vanhat opettajat silloin, että jos saatte muuta, mitä kuvittelette ampuvanne, saatte itteminällenne antaa luvan ottaa metsätysoikeus itteltänne pois.
Niin, pitäs näidenkin poliisimiesten tehdä.tässä asiassa?
- tutkii
mitään uutta kirjoitti:
tässä asiassa?
poliisia, ei tarvitse odottaa mitään kuulumisia?
- peuranpoika
tutkii kirjoitti:
poliisia, ei tarvitse odottaa mitään kuulumisia?
erottakaa nyt ihmeessä eläinsuojelu ja metsästys. Peuroja/poroja ei lopetettu metsästystarkoituksessa, vaan eläinsuojelulain perusteella, toisella oli kolarivammoja ja toisen oli koira ajnut näännyksiin ja se oli hukkumassa laskuojaan. Sillä, kuka eläimet ampui ei ole merkitystä, muuten koiran omistanut poliisi ei ole ampunut laukaustakaan. Lehtitekstiä lainaten "koko tapahtumaketju oli onnettomien yhteensattumien summa".
- koiralla saa
peuranpoika kirjoitti:
erottakaa nyt ihmeessä eläinsuojelu ja metsästys. Peuroja/poroja ei lopetettu metsästystarkoituksessa, vaan eläinsuojelulain perusteella, toisella oli kolarivammoja ja toisen oli koira ajnut näännyksiin ja se oli hukkumassa laskuojaan. Sillä, kuka eläimet ampui ei ole merkitystä, muuten koiran omistanut poliisi ei ole ampunut laukaustakaan. Lehtitekstiä lainaten "koko tapahtumaketju oli onnettomien yhteensattumien summa".
ajattaa eläintä henkihieveriin, eikö se ole eläinrääkkäystä?
- ajonainen
koiralla saa kirjoitti:
ajattaa eläintä henkihieveriin, eikö se ole eläinrääkkäystä?
ole, muutoin kaikki ajavalla koiralla tapahtuva metsästys olisi kielletty.
- kiellettyä siis!
ajonainen kirjoitti:
ole, muutoin kaikki ajavalla koiralla tapahtuva metsästys olisi kielletty.
..
- mahtaa asia
kiellettyä siis! kirjoitti:
..
edetä, onko kuulunut mitään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366238
- 574406
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282918- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271476Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371457- 311271
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431171