Että voi olla surkea tuo MP3-äänenpakkausmenetelmä, kun sitä vertaa CD-toistoon!
MP3...hyi!
13
512
Vastaukset
- tuota..
onko tässä jotain uutta mitä ei kaikki jo tietäisi? Ilmaista lounasta vaan ei ole eli jos haluat ne biisit pienempään tilaan niin jostain täytyy tinkiä. Jokaisella on täysi vapaus valita että haluaako soittimeensa tuhat vähän huonompilaatuista biisiä vai kymmenen ääneltään kristallinkirkasta biisiä.
Jotenkin tuo koko viesti haiskahtaa hifistien teknorunkkaukselta, kuinka he halveksivat ämpäreitä kuuntelevia taviksia jotka ei älyä kuinka hienot soundit heidän vehkeissään on, onhan niissä kaapelitkin apassien keskiyön aikaan louhittua kultaa... Jaa, no odottellaanpas että joku tosi hifisti tulee kommentoimaan kuinka surkea CD -toisto on verrattuna vinyylitoistoon (niin, onhan siinä CD -toistossakin "pakattu" analogista ääntä, se kvantisointikohina suorastaan riipii korvia)...sitten joku vielä todempi hifisti tulee sanomaan että vinyylitoisto on umpisurkea verrattuna ihan todellisen konsertin äänentoistoon...sitten joku yyberhifisti tulee kertomaan kuinka epävireinen koko länsimainen säveljärjestelmä on eli jos haluaa kuunnella täydellistä äänentoistoa pitää kuunnella vain itämaista musiikkia...jne. ikuisuuksiin.että toiset ohjelmat osaavat tehdä "parempia" mp-kolmosia kuin toiset, elikäs handlaavat pakkausalgoritmit paljon paremmin.
- Nichya
ThreeMice kirjoitti:
että toiset ohjelmat osaavat tehdä "parempia" mp-kolmosia kuin toiset, elikäs handlaavat pakkausalgoritmit paljon paremmin.
ohjelmastakin, mutta tärkeä on myös käytettävä encoder. Windowssissa ehdottomasti paras CD rippaus ohjelma on EAC LAME.
http://www.exactaudiocopy.de/
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Exact_Audio_Copy
Pakkaa FLAC:illa sitten, niin ei tule kitinää...
että tämä ketju jäi näin lyhyeksi; Olisi luullut tulevan enemmän kommentteja. Noh, jos vaikka Windows MediaPlayerilla rippaa cd:ltä 128 bitratella mp3:sia, on jälki useimmiten aika kammottavaa, kun taas esim. AudaCity kirjoittaa mielestäni paljon paremman kuuloista jälkeä. Mutta, jos tehdään bitratella vaikka 300-jotain, niin aika lepakkotutkakorva saa aloittaja olla, jos erottaa alkuperäisestä cd:stä.
- jos...
ThreeMice kirjoitti:
että tämä ketju jäi näin lyhyeksi; Olisi luullut tulevan enemmän kommentteja. Noh, jos vaikka Windows MediaPlayerilla rippaa cd:ltä 128 bitratella mp3:sia, on jälki useimmiten aika kammottavaa, kun taas esim. AudaCity kirjoittaa mielestäni paljon paremman kuuloista jälkeä. Mutta, jos tehdään bitratella vaikka 300-jotain, niin aika lepakkotutkakorva saa aloittaja olla, jos erottaa alkuperäisestä cd:stä.
haluaa ketjuun keskustelua niin kannattaisi aloittaa se vähän paremmin, ei siis niin että "onpa mp3 huono" vaan vaikka että "onko mp3 -pakkausohjelmissa eroja, pääseekö millään lähellekään CD:tä?"
- Nichya
ThreeMice kirjoitti:
että tämä ketju jäi näin lyhyeksi; Olisi luullut tulevan enemmän kommentteja. Noh, jos vaikka Windows MediaPlayerilla rippaa cd:ltä 128 bitratella mp3:sia, on jälki useimmiten aika kammottavaa, kun taas esim. AudaCity kirjoittaa mielestäni paljon paremman kuuloista jälkeä. Mutta, jos tehdään bitratella vaikka 300-jotain, niin aika lepakkotutkakorva saa aloittaja olla, jos erottaa alkuperäisestä cd:stä.
että Audacityssä käytetään kokoajan kehittyvää LAME encoderia toisin, kuin WMP:ssä.
http://lame.sourceforge.net/
- Nichya
mp3 pakattu ääni on ihan kiva taustaääneksi autossa tai bileissä. Mutta ei sitä kotona kyllä kehtaa kuunnella.
- wnb-hifisti
192 VBR LAME MP3 vs FLAC välinen ero on ihmiskorvaan jopa hifilaitteilla olematonta, paitsi kirkkaiden kohdalla esiintyy pientä, omin sanoin sanottuna "metallisuutta". Jopa omilla ESI nEAR 08 classic lähikenttämonitori asus xonar kortin yhdistelmällä, sekä 20 vuotta vanhoilla yamahan viritinvahvistimilla ja Cerwin vegan huippukaiuttimilla hyvin pakatun MP3 ja FLACIn ero on vaikea havaita.
Nykyajan pilalle äänitetyt musiikit, kuten leidi kakat ja chiiiikit kuullostaa kuralta, joten niille riittää se 128kbps CBR ja creativen huippu nappikuulokkeet. Onneksi ei niitä tarvitse kuunnella, on sen verta karmivaa musiikkia muutenkin.- wnb-hifisti
Niin ja lisäyksenä:
Itse käytän kuitenkin 320 kbps MP3 tiedostoja, sekä flaceja, koska eron kuitenkin kuulee 192 kbps ja 320 kbps välillä omilla laitteilla. - Nichya
pellit on kauheeta kuraa mp3 pakkauksella. Otetaan vaikkapa esimerkiksi To/Die/For - All Eternity tai Negative - War of Love CD. Tsiu tsiu tsa...
Jep nykyään äänitetään ylibassoilla ja sun muilla boost jutuilla monikin levy, että mp3 kelpaa, mp3 ystäville, kun sieltä sumpparista jytisee jotain epämääräistä ja muihin taajuuksiin ei sitten kehdatakkaan panostaa. "Vittu että kuuluu hyvin"....
Itse ostin toissa päivänä LP-soittimen, että pääsee digitaalisoimaan levyja LP-muotoon. Pitää vaan odotella että postipoika puottaa 24 bittisen äänikortin laatikkoon. Kaikki CD-levytkin olen kopioinut Flac muotoon ja matka käyttöön sitten muuntanut ogg muotoon.
Se jolle mp3 soundi kelpaa, niin mikäs siinä. Onhan mp3 kuitenkin ihan hyvä bilekäytössä tai vaikkapa autossa mölinää peittämässä. - Nichya
wnb-hifisti kirjoitti:
Niin ja lisäyksenä:
Itse käytän kuitenkin 320 kbps MP3 tiedostoja, sekä flaceja, koska eron kuitenkin kuulee 192 kbps ja 320 kbps välillä omilla laitteilla.ja jotkut ostaa vielä jotain alle 320kb/s kuraa? Kallista hommaa maksaa jostain epämääräisestä mössösstä. Tulis vaan äkkiä monipuolisia Flac kauppoja. Siihen asti joutuu ostamaan levyt CD:nä ja käyttämään kirjastoa, P2P ja muita keinoja :(
Jokainen tavallaan. - Nichya
Nichya kirjoitti:
pellit on kauheeta kuraa mp3 pakkauksella. Otetaan vaikkapa esimerkiksi To/Die/For - All Eternity tai Negative - War of Love CD. Tsiu tsiu tsa...
Jep nykyään äänitetään ylibassoilla ja sun muilla boost jutuilla monikin levy, että mp3 kelpaa, mp3 ystäville, kun sieltä sumpparista jytisee jotain epämääräistä ja muihin taajuuksiin ei sitten kehdatakkaan panostaa. "Vittu että kuuluu hyvin"....
Itse ostin toissa päivänä LP-soittimen, että pääsee digitaalisoimaan levyja LP-muotoon. Pitää vaan odotella että postipoika puottaa 24 bittisen äänikortin laatikkoon. Kaikki CD-levytkin olen kopioinut Flac muotoon ja matka käyttöön sitten muuntanut ogg muotoon.
Se jolle mp3 soundi kelpaa, niin mikäs siinä. Onhan mp3 kuitenkin ihan hyvä bilekäytössä tai vaikkapa autossa mölinää peittämässä.metallissa (matallissa) :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519