Olisi hollilla yksi tämän vuosituhannen MB Sprinter 313 (tai 311?) ruotsin kilvillä. Voiko katsastaa suomalaisiin kilpiin pakettiautoksi? Kun näitä on käsittääkseni paljon kuorma-autoinakin.
Sprinter, kuorma-auto vai pakettiauto?
5
1801
Vastaukset
- vero vero
maksamaan ylimääräinen vero joka on 7000 eura saat sen pakettiautoksi! Sillon ei ole rajotin mikä pitää olla jos ei maksa tuo vero!
- piikkii
luokitus menee kokonaispainon mukaan jos paino yli 3500kg se on kuormaauto ja jos alle niin paku,
painot näkyy otteella ja valmistajan kilvellä.
painoja voidaan nostaa valmistajan todistuksella, mutta laskeminen hankalampaa.
voi olla helpompi laskea saksassa ta tai ruotsissa.
sitten kannattaa muistaa verot(tulevat veromuutokset), paikkalukuasiat, nopeudenrajoitin, väliseinä ja ajokorttiasiat ja niiden perusteella miettiä kumpi parempi.- onko?
koska kuorma-autosta saa pakun pelkällä muutoskatsastuksella siten että kantavuudesta otetaan liiat pois pelkällä tietokoneen näppäimistöllä.
Toisin päin ei juuri onnistu koska jos kantavuutta lisättään pitää aina tehdä alustaan tehtaan vaatimat muutokset. - niikus
onko? kirjoitti:
koska kuorma-autosta saa pakun pelkällä muutoskatsastuksella siten että kantavuudesta otetaan liiat pois pelkällä tietokoneen näppäimistöllä.
Toisin päin ei juuri onnistu koska jos kantavuutta lisättään pitää aina tehdä alustaan tehtaan vaatimat muutokset.Painon pudottainen ei onnistu tai sanotaan nyt niin kuin se on, eli ei saa tehdä.
Se on totta, että katsuri voi sen tehdä ihan näppäimistöllä, mutta kun sääntöjä rikkoo jos tekee.
Painon pudottamiselle pitäisi löytyä perusteet miksi pitäisi pudottaa esim jokin rakennemuutos joka aiheuttaa kokonaismassan pudottamisen.
Lisäksi pitää muistaa kun mennään kuorma-autosta pakuun tulee autovero maksuun ja siinnä sovelletaan uusia verosääntöjä, eli maksamista tulee joku tonni helposti.
Toiseen suntaan suht´helppo valmistajan vaatimat muutokset nop,rajoitin jos tarvii, roiskeläpät, väliseinä, kiinnityspisteet, renkaat kantavuuden mukaiset, jne. - kkkkd
niikus kirjoitti:
Painon pudottainen ei onnistu tai sanotaan nyt niin kuin se on, eli ei saa tehdä.
Se on totta, että katsuri voi sen tehdä ihan näppäimistöllä, mutta kun sääntöjä rikkoo jos tekee.
Painon pudottamiselle pitäisi löytyä perusteet miksi pitäisi pudottaa esim jokin rakennemuutos joka aiheuttaa kokonaismassan pudottamisen.
Lisäksi pitää muistaa kun mennään kuorma-autosta pakuun tulee autovero maksuun ja siinnä sovelletaan uusia verosääntöjä, eli maksamista tulee joku tonni helposti.
Toiseen suntaan suht´helppo valmistajan vaatimat muutokset nop,rajoitin jos tarvii, roiskeläpät, väliseinä, kiinnityspisteet, renkaat kantavuuden mukaiset, jne.onnistui. Jos esim. kuormaa sai olla 1500 kg siitä voi ottaa katsastuksessa 700 tai 1000 kg pois jolloin kokonaispaino jäi alle 3500 kg. Tällöin riitti henkilöauton kortti ja perään sai laittaa jarrullisen peräkärryn ja kortti riitti. Myös painon mukaan laskettava diisselivero pieneni.
Nykyään pitää tuo autovero tarkistaa vaikuttaako siihen mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243