Ensinnä kiitän kaikkia ystäviä lukemattomista säköposti ja puhelin viesteistä ,sekä useista korteista jotka olette minulle lähettäneet tänne Espanjaan. Nyt todella huomaan kuinka paljon minulla on ystäviä. On karavaani ja rutu ystäviä, ihmisiä monissa johtotehtävissä olevia, yrittäjiä, ym. muuta rahvasta. Ei uskoisi että maailma on näin pieni. Ystävät täällä espanjatakin ihmettelevät kuinka yhdellä ihmisellä voi olla noin paljon ystäviä.
Siihen ei varmasti ole muuta selitystä kuin minun mukava ja sosiaalinen luonne. Kyllähän ihmisten kanssa pärjää, kun heihin ottaa puhekontateja,. Suomalaisethan ovat yleensä sisäänpäin lämpiäviä erakoita, katsovat hiukan kieroon jos heille menee puhumaan ja kyselemään jotain asiaa, lähtevät karkuun. Ovat kuin rautakaupan myyjät juoksevat nopeasti nurkan taakse.
No se rautakaupan myyjistä, ohan minulla muutakin tekemistä kuin kehua myyjiä, Em. valokuvaus sekä lehtiartikkeiden kirjoittelu useampaan lehteen . Olen kirjoittanut Conilistakin jo pari artikkelia karavaanareiden elämästä , siitä miten saavat aikansa kulumaan sekä muusta heidän harrastuksistaan. Itsekin paljon maailmaa nähneenä tiedän että aika ei kulu makaamalla . Tänäänkin kiertelin torilla ja kaupungissa aamupäivällä, iltasella täytyy vielä kävellä kaupungilla ja mennä nauttimaan hyvä ateria ravintolaan paikallisten ystävien kanssa. suomalaisethan eivät jaksa viettää tälläistä iltaelämää ja käyhan se heidän kukkarollekin, eihän sitä mania kaikille sada .
Minulla on tekeillä pitempi artikkeli tänne tulosta koko matkasta Suomesta Espanjaan, matkalla sattui ja tapahtui mielenkiintoisia asioita. On mukava saada ne julkaistua, näkevät uudetkin karavaanarit mitä maailmalla voi sattua. Ei mitään vakavaa kuitenkaan ihan normaalia kommellusta vain. Aamulla läti kertomus Brasiliaan Suomesta ja Suomen olosuhteista seä suomalaisten tavoista.
Joo sellaista tänään.
Voi rakkaat ystävät
49
1125
Vastaukset
- topias22
Tak Tak vaan ittelles ;
On ollut kiva sinuun tutustua ,kun olet Jorkka tollanen maailmanmies
Kova päivä sullakin on ollut ,kun aikasin olet kipassut sinne toripäivillekin.Mekin ollaan Tompan ja anopin kanssa oltu täällä Agatiirissä tänään hevosmarkkinoilla ,kun meillä on toi kaania jolla saadaan ori tuotua Suomeen
Katos kun me Tompan kanssa käydää kesäisin raviloissa ,niin ajateltiin ostaa ori jolla sitten kilpaillaan Suomessa
Tosin ori on iällä ,pääsee jo ikämiehiin .
Ollaankin vanhalla hevosella pärjätty aika hyvin.Ollaan voitettu pöytäliina ja kukkavaasi .
Molemmat on meidän kanikassa .Pöytäliina alkaa vaan olla pesun tarpeessa ,kun on läikkynyt laarseenia liinalle.
Oletko lähdössä Suomeen Taikun pirskeisiin?
Me ollaan Tompan ja anopin kanssa vähän fundeerattu ,josko lähtisimme juhliin poikkeemaan.
Mutta juhlissa on vaara saada se sikojen tauti ,kun siellä ei ole niistä sioista ollut koskaan puutetta.
Voisimme mennä vaikka Rautieaseman ravintolaan jatkoille ,kun siellä tulee tunne ,että on niin kuin Agatiirissä ,on sen verran tummaa työtöntä siellä istumassa ,että tuntee itsensä turistiksi.
Varaanko pöydän meille ja ruuat aseman grilliltä valmiiksi?
Kyllä Taikku varmaan meitä Penan kanssa kovasti odottelee poikkeemaan.
Paneppas miettien
Tomppa ja anoppi odottaa kovasti näkevänsä sinut.
Että Sukran
Topias- Toimittaja Kouhija
salekumi aleikumi täältä Nigeriasta, perskules tuuli heitti kuin lapasen, meinaten päällikkö. Saatans sai V iron raportin tehtyä ja pienen jutun karavaanareiden surujuhlasta Maisassa. Joutuivat pirut suuriin lipun sylkijäis juhliin kun Lehtokorven Tanelin telivaunusta oli jäänyt teli Äpesuon leirintä alueelle, ei muuten ole ihme oli piru jäätynyt suohon kiinni meinaten Taneli. Siinä kirveellä muuten, Piirakaisen Asko taisi olla se joka kirvestä käytti. Askonhan oikea nimi on Pasko mutta hän on toivonut että ei käytettäisi nimeä julkisesti eihän Kakolan ruunatkaan anna nimeään käyttää . Jos saavat selville että joku on käyttänyt tulee heti puukkolitta leikki , sattuu olemaaan Tampereen murretta ja tarkoittaa puukkotappelua. Niin piti kertoman siitä kun se vaunun teli oli jäänyt Isännän henkilökohtaiseen varastoon kun Taneli ei ollut maksanut vuokraansa. Ei muuten ole ensimmäinen eikä viimeinen karavaanari jättää maksamatta. Tämähän on tapa karavaanareilla , eivät tunnu pääsevän eroon siitä kunnes osamaksukauppa loppuu tystin. Onhan asia niinkin että suomessa on niin saatanan heikot liksat, ei niillä elä edes koirat karavaanareista puhumattakaan.
Sitä olen ihmetellyt mistä saavat ruokansa, olen kuullut että jotkut tonkivat kaupan roskiksia, no tapansa kullakin . Näkyy hyvin usein siniset tuulipuvun housun puntit ja kumiläpykkäät roskiksen reunan sivusta.Virkattu Suomipipo ja kummirukkaset on nätisti pinkattu viereen maahan. no onhan karavaanarilla aikaa muihinkin harrastuksiin .Yksi suosituimmista porukkaleikeistä on varmaankin ,en nyt sano että minä tiedän, vaan sanon että olen kuullut toisilta ammatti golleegoilta jotka myöskin kirjoittelevat ei nyt niin julkisesti kuin minä . Kirjoittelevat vai vessapaperin kulmaan sitten tyrkyttävät juttujansa karavaanari lehteen. Kai sielläkin vielä päätoimitajalla aivot sentään on ,vaikka en tiedä minkälaiset mutta eihän se minulle kuulukaan. Eiväthän hekään voi ottaa mitään paskajuttuja, palkoilliset ihmiset. Taitaisi tulla kenkää heti kun porukka lukisi niitä juttuja, onhan heilläkin kai jollain jonkunlaista älyn poikasta vaikka ei sitä huomaakaan. Niin se se karavaanareiden suosima leikkihän on olut kolpakon heitto. Leikkiinhän kuuluu että akka makaa seljällänsä maassa ja ukko yrittää heittää täyden kolpakon akan rämsään , joutuu piru vie vahtimaan etteivät toverit kipua päällensä.
Jaa että pöytäliinankin olette voittaneet raveista, voi helvetti nyt täytyy kyllä ihmetellä teidän voittojen suuruutta. Helvetti soikoon vaikka kyllähä mekin voitettiin aika ruhtinaallisesti kun vertailee näihin toimittajan palkkoihin, saatana kun noi lehti mogulit on niin helvatun nuukia että olkein sylettää. Niin yksissäkin raveissa voitettiin tulitikkuaski tosin tikut oli jo viety mutta se tikkuaski on vieläkin minulla palkintokaapissa. Sitten muistaakseni Vermossa tuli kunikuusraveista pääpalkinto,Nuppineuloja 50 kpl net oli niitä muovipäisiä tosi arvokkaita neulomis kaupassa niin ja tulihan mukana käytettyjä hammastikkuja. Sanoikin jo tuomarille että olisit pistänyt pottiin muutaman käytetyn hampaankin. Eikös mitä tuomarin retale ampaisi kurkkuun kiinni ja huusi odotas juippi vähän . No minä poika odottelin, ei mennyt kauaa kun tuomari antoi maasta muutaman risan käytetyn torahampaan. Minä rupesin sitten kotona katselemaan hampaita meinaten palkintohampaita kovin olivat tutun näköisiä samat oli reijätkin . Kieppasin peilin eteen ja avasin kitani ,no juu perkele minun hampaitahan ne oli . Nyt oli kita kuin hiilikaivos kuilu, voi perkule. No enhän minä mikään ori Vikkelä ole kuin sängyssä , aina kun olen hereillä mutta harvemmin. Nämät ovat nämät toimittajan hommat niin raskaita että hyvä jos pyssyy yhtäsoittoa herreillä kuusi tuntia, niin ovat raskaita.
Ei kai tässä poijaat muuta, kirjoittelen täältä Nikeriasta kunhan tulee kerrottavaa, tai kyllä sitä jo olisi kun tapasin vanhan ystäväni Konkon ajoilta. No se assia sitten kunhan saan nämä sormet järestykseen ovat sekaisin kuinn nippu kyrpiä, sanoivat vanhat tukkimiehet, ainaskin Ranualla ja Pohjan maalla. Pohjanmaallahan virtaa joetkin sisämäähän päin niin ovat lestaatiolaisia .Kattokaas vesikin kokoontuu sinne missä piretään heräämis juhlia. Ei ole tullut koskaan käytyä juttua tekemässä mutta kukatietää kun näi julkisesti annan ymmärtää että olisin kiinnostunut herättelemään likkoja aamuisin. Heillähän on kaikki yhteistä jopa muijatkin, kerrankin kattelin kun kolmekymmentä akkaa ja ukkoa pyöri ja melskas samassa parisängyssä . Enhän minä sitä melskaamista ihmettele vaan sitä kuinka mahtuvat noin pieneen tilaan, kaippa se herra auttaa.
joo ei muuta poijaat kuin terveisiä teille sinne kuumaan etelään
Toivottaa Toimittaja kouhija Kaikkien karavaanareiden pyynnöstä toivottavasti tämän jälkeen lestaatiolaistenkin
- ehko
hohhoh. joka miehellä on 0 0 7 jalkojen välissä ,ja jorma on sen nmaalaisempi nimi. Ein viittsisi hirveästi hehkuttaa, töllaista nimivaintaa. olllenkaan, Mulkku, vaan kavereitten kesken.
- Espaanjan
tunnetuin suomalainen maailmanmatkaaja.
Kyllä se on sitten mukava kuulla kun Sinulle niitä kortteja nyt tulee, ystäviähän ei ole koskaan liikaa.
Nythän niiden korttien oikeastaan pitäisi jo kohta kaikkien perillä ollakkin, niiden satojen jotka jo etukäteen lähettelit sinne Coniliin.
Vaan etpä ole tavis-karavaaniporukan kera kovin laajasti veljeillyt, jos on vaan niissä se yksi karavaanarituttu, ja sekin vaan sellainen hyvänpäivän tuttu, ei edes mikään kunnon kaveri.
Mutta mitäpä noista on niin väliäkään jos on enempi johtajien ja yrittäjien kanssa vaan tekemisissä.
On minullakin kyllä silmäätekeviä ja isokenkäisiä ystäviä, en mitenkään asialla kehuskele, mutta kyllä niitä riittää.
Johtava kihlakunnanvoutikin se aina muistaa kirjoitella, ja yrityspuolelta tulee kanssa postia, on Sanoma Oy :n, Allerkustantamon ja muidenkin isoje firmojen päättäjät jatkuvassa kirjeyhteydessä kanssani.
Ja karavaanariystäviä on kanssa useita, esimerkiksi Topias ja Rane, muutamia tässä alkuun mainitakseni.
Ilahtuu ne varmaan Brasilian sademetsien iäkkäät suomalais-siirtolaiset kun saavat nyt Sinulta uutta tietoa Suomen nykyoloista. Niistä kun oli tuonnoin oikein telviisioonkin elokuvan tehneet, siellä ne viljelivät kaskea ja karjaa pitivät. Suomipojat.
Vaan kirja se kyllä kannattaisi Sinun kirjoittaa kokemuksistasi.
Ehkä "Jorman tarina " sopisi kirjalle nimeksi, tai voisi se olla joku muukin joka osuvasti kuvailisi vaarallisen matkasi Suomesta Autsvitsin kautta Coniliin, niitä ihan huikeimpia kohokohtia. Ja kanteen kokonaamakuva. Niitä sitten toimittelisit pelastusarmeijan joulupatoihin eri puolille, niin tavoittaisi kyllä teos kattavasti kohderyhmän.
Saleikum ja pidä itsesi miehenä siellä Conilissa. - Tom Tomppa
Espaanjan kirjoitti:
tunnetuin suomalainen maailmanmatkaaja.
Kyllä se on sitten mukava kuulla kun Sinulle niitä kortteja nyt tulee, ystäviähän ei ole koskaan liikaa.
Nythän niiden korttien oikeastaan pitäisi jo kohta kaikkien perillä ollakkin, niiden satojen jotka jo etukäteen lähettelit sinne Coniliin.
Vaan etpä ole tavis-karavaaniporukan kera kovin laajasti veljeillyt, jos on vaan niissä se yksi karavaanarituttu, ja sekin vaan sellainen hyvänpäivän tuttu, ei edes mikään kunnon kaveri.
Mutta mitäpä noista on niin väliäkään jos on enempi johtajien ja yrittäjien kanssa vaan tekemisissä.
On minullakin kyllä silmäätekeviä ja isokenkäisiä ystäviä, en mitenkään asialla kehuskele, mutta kyllä niitä riittää.
Johtava kihlakunnanvoutikin se aina muistaa kirjoitella, ja yrityspuolelta tulee kanssa postia, on Sanoma Oy :n, Allerkustantamon ja muidenkin isoje firmojen päättäjät jatkuvassa kirjeyhteydessä kanssani.
Ja karavaanariystäviä on kanssa useita, esimerkiksi Topias ja Rane, muutamia tässä alkuun mainitakseni.
Ilahtuu ne varmaan Brasilian sademetsien iäkkäät suomalais-siirtolaiset kun saavat nyt Sinulta uutta tietoa Suomen nykyoloista. Niistä kun oli tuonnoin oikein telviisioonkin elokuvan tehneet, siellä ne viljelivät kaskea ja karjaa pitivät. Suomipojat.
Vaan kirja se kyllä kannattaisi Sinun kirjoittaa kokemuksistasi.
Ehkä "Jorman tarina " sopisi kirjalle nimeksi, tai voisi se olla joku muukin joka osuvasti kuvailisi vaarallisen matkasi Suomesta Autsvitsin kautta Coniliin, niitä ihan huikeimpia kohokohtia. Ja kanteen kokonaamakuva. Niitä sitten toimittelisit pelastusarmeijan joulupatoihin eri puolille, niin tavoittaisi kyllä teos kattavasti kohderyhmän.
Saleikum ja pidä itsesi miehenä siellä Conilissa.ihan tahallani kirjoittanut nimettömänä edellistä.
Unohtu vaan tuoda nimi esiin kun olen niin vaatimaton.
Kyllä nyt täytyy meidän jättää Tallun pippalot väliin, sattuu niin pahasti päällekkäin noita menoja.
Kun on ystävystytty täällä jo syvästi noiden muutamien suippopäiden kanssa ja ne haluaa että ollaan niiden rantakalaillassa justiinsa samana viikonloppuna. Kuitenkin on Topiaksen kanssa jo päätetty varmaksi että itsenäisyyden kunniaksi otetaan Karhupipot päästä silloin kun on sen maammelaulun aika linnassa. Ja kortti laitetaan Tallulle ja Penalle kyllä.
Mutta käy Sinä, ja sano Tallulle vielä terkkuja että pitää siellä omissa juhlissaan sitten aamupalalla lautasensa laidasta tiukasti kiinni, muuten Pitkä-Masa sen vie.
Eikä tuon Helkan mitään kameleita tarte hengailla, se on jo itse tuoksahtanut kamelille viikokausia.
Vaan hiljaisia ei ole olleet illat täällä, Ksaanian ASA-autosoitin kun huutaa täysillä yötäpäivää suomipoppia.
Ja Helka laulaa suvivirttä samaan tahtiin.
Ei sitten leijonat tule tuolta arolta vaanimaan ihmishenkiä, sieltä kun kohta loppuu se niiden luonnollinen eväs. Ne kun sankoin joukoin soutaa ja ui sinne Espaanjaan tomaatteja poimimaan.
Pinkeä Leidi on kai ehkä varmaan uskon junassa nyt tänne meidän tykö matkustamassa. Kun ei ole nyt kuuluvuusalueella ollut. Se kun ei se Suomen DNA-puhelin pelitä täällä ulkomaiden ratikoissa.
Järjestelin jo varalta noita lavereita silleen yhtenäisempään ryhmään, niin että sopii Pinkkis sitten mukavasti tuohon Helkan ja minun väliin lämpimään. Kun Pinkkis tulee sieltä kylmästä liitosta, niin on hyvä heti vähän lämmitellä ystävien kanssa.
Vaan tuuria oli kun siihen Carmelaan tutustuit, nyt sitten sulla jugurttia riittää.
Jugurtti se onkin terveellistä, oliko se Monkooliassa kun sielläkin ne vanhukset syövät paljon jugurttia niin elävät pitkän ja kuivakkaan elämän sitten. On vuosia ehkä nyt jugurtin voimalla Sullakin mahdollista vielä sinnitellä.
Oikein pikasta ajankulua sinne Conaliin Sinulle sitten vaan. - topias22
Tom Tomppa kirjoitti:
ihan tahallani kirjoittanut nimettömänä edellistä.
Unohtu vaan tuoda nimi esiin kun olen niin vaatimaton.
Kyllä nyt täytyy meidän jättää Tallun pippalot väliin, sattuu niin pahasti päällekkäin noita menoja.
Kun on ystävystytty täällä jo syvästi noiden muutamien suippopäiden kanssa ja ne haluaa että ollaan niiden rantakalaillassa justiinsa samana viikonloppuna. Kuitenkin on Topiaksen kanssa jo päätetty varmaksi että itsenäisyyden kunniaksi otetaan Karhupipot päästä silloin kun on sen maammelaulun aika linnassa. Ja kortti laitetaan Tallulle ja Penalle kyllä.
Mutta käy Sinä, ja sano Tallulle vielä terkkuja että pitää siellä omissa juhlissaan sitten aamupalalla lautasensa laidasta tiukasti kiinni, muuten Pitkä-Masa sen vie.
Eikä tuon Helkan mitään kameleita tarte hengailla, se on jo itse tuoksahtanut kamelille viikokausia.
Vaan hiljaisia ei ole olleet illat täällä, Ksaanian ASA-autosoitin kun huutaa täysillä yötäpäivää suomipoppia.
Ja Helka laulaa suvivirttä samaan tahtiin.
Ei sitten leijonat tule tuolta arolta vaanimaan ihmishenkiä, sieltä kun kohta loppuu se niiden luonnollinen eväs. Ne kun sankoin joukoin soutaa ja ui sinne Espaanjaan tomaatteja poimimaan.
Pinkeä Leidi on kai ehkä varmaan uskon junassa nyt tänne meidän tykö matkustamassa. Kun ei ole nyt kuuluvuusalueella ollut. Se kun ei se Suomen DNA-puhelin pelitä täällä ulkomaiden ratikoissa.
Järjestelin jo varalta noita lavereita silleen yhtenäisempään ryhmään, niin että sopii Pinkkis sitten mukavasti tuohon Helkan ja minun väliin lämpimään. Kun Pinkkis tulee sieltä kylmästä liitosta, niin on hyvä heti vähän lämmitellä ystävien kanssa.
Vaan tuuria oli kun siihen Carmelaan tutustuit, nyt sitten sulla jugurttia riittää.
Jugurtti se onkin terveellistä, oliko se Monkooliassa kun sielläkin ne vanhukset syövät paljon jugurttia niin elävät pitkän ja kuivakkaan elämän sitten. On vuosia ehkä nyt jugurtin voimalla Sullakin mahdollista vielä sinnitellä.
Oikein pikasta ajankulua sinne Conaliin Sinulle sitten vaan.Aikaisemma präntissä kyselet kuinka sovitaan kanikkaan majoittumaan ,vaikka orikin on tulomatkalla mukana,ja anoppi harmina
Ei anoppi ole harmina ,kyllä anopilla on Tompan kanssa ollut sen verran tiivistä touhua ,ettei he tarvitse kuin yhden lavitsan .Tomppa on kuule senverran solitaarinen yksilö,että ontaa osan laverista aina naiselle ,Tomppa ei naista hevosen viereen laske ,vaan jakaa punkkansa aina naisen kanssa mielellään,Tämä apu tulee Tompalta aina sydämmestä.
On se harmi kun ei päästä nyt sitten Taikun pippaloihin.
Taikku on tietysti leiponutkin isolle porukalle purtavaa ,ja jos suurinosa rahvaasta on sairastunut sikojen tautiin ,jää pian paljon syömistä tähteelle.
Tosi Taikku oli ostamassa uutta pakastinta Penan kanssa Kikantista ,kun Kikantissa oli avajaistarjouksena pakastimia edullisesti tarjouksessa
Taikku laittaa pakastimeen kaikki tähteeksi jääneet voikkoleivät talteen
Syövät joskus Penan kanssa iltasella kesällä siellä puutarhamökillään ,jos rupiaa kovasti huikopalaa tekemään mieli.
Kullä ne siat siellä juhlissa pärjäävät sillä poolillakin kovasti ,kun sikataudissa lääkärit ovat määränneet että pitää juoda paljon ,Ja nämä siat noudattaa ohjeita kun on käsketty.
Se Taikku osaa sitten leipoa niitä lohipasteijoita ,ja Hannatädin pipareita ,Ovat niin suussasulavia ,ja rapsakoita.
Liekö oikein voilla leivottuja. Kyllä harmittaa kun ei pääse maistelemaan leivonnaisia .
Ja ei pääse Vinetosta ja Aperiitasta tehtyä poolia litkimään
Terkut Conilaan
Topias - Jorma K
topias22 kirjoitti:
Aikaisemma präntissä kyselet kuinka sovitaan kanikkaan majoittumaan ,vaikka orikin on tulomatkalla mukana,ja anoppi harmina
Ei anoppi ole harmina ,kyllä anopilla on Tompan kanssa ollut sen verran tiivistä touhua ,ettei he tarvitse kuin yhden lavitsan .Tomppa on kuule senverran solitaarinen yksilö,että ontaa osan laverista aina naiselle ,Tomppa ei naista hevosen viereen laske ,vaan jakaa punkkansa aina naisen kanssa mielellään,Tämä apu tulee Tompalta aina sydämmestä.
On se harmi kun ei päästä nyt sitten Taikun pippaloihin.
Taikku on tietysti leiponutkin isolle porukalle purtavaa ,ja jos suurinosa rahvaasta on sairastunut sikojen tautiin ,jää pian paljon syömistä tähteelle.
Tosi Taikku oli ostamassa uutta pakastinta Penan kanssa Kikantista ,kun Kikantissa oli avajaistarjouksena pakastimia edullisesti tarjouksessa
Taikku laittaa pakastimeen kaikki tähteeksi jääneet voikkoleivät talteen
Syövät joskus Penan kanssa iltasella kesällä siellä puutarhamökillään ,jos rupiaa kovasti huikopalaa tekemään mieli.
Kullä ne siat siellä juhlissa pärjäävät sillä poolillakin kovasti ,kun sikataudissa lääkärit ovat määränneet että pitää juoda paljon ,Ja nämä siat noudattaa ohjeita kun on käsketty.
Se Taikku osaa sitten leipoa niitä lohipasteijoita ,ja Hannatädin pipareita ,Ovat niin suussasulavia ,ja rapsakoita.
Liekö oikein voilla leivottuja. Kyllä harmittaa kun ei pääse maistelemaan leivonnaisia .
Ja ei pääse Vinetosta ja Aperiitasta tehtyä poolia litkimään
Terkut Conilaan
Topiaskyllä on hyvä kun se anoppi on nostettu sinne oriin kanssa yläritsille, siellähän hänen on hyvä köllötellä vaiika tuoksu ei ole paras mahdollinen. Eipähän kulu vehkeet siellä jos ei Toppa käy vehtaamassa, Muistitkos laittaa pahnoja sinne ritsille, ettei tule kylköset kipeäksi. Kyllä on hyvä kun sinulla on noin avulias matkakumppani, nyt en tarkoittanut oriitta tarkoitin Tomppaa. Eikä se anoppikaan mikään huono ole kun soppaa väsää teille niistä kamelin sorkista. Minä en ole syönyt koskaan kyseistä ruokalajia , tiedustelisin miltäpä maistuu. Suomessa olen kyllä joutunut sorkkasoppaa syömään kun tua vaimo on niin nuuka. Ostaa kaupastakin toissapäiväisiä sorkkia. Siinä meillä arkilihat tai sanoisinko luut. Jouluna sitten keittellee paremmasta kiisken lihasta joulukeiton. Tosi maukasta kun muistaa jättää syömättä tai ainakin nielaisematta. Minullahan on oma sylkykuppi pöydän alla mihinkä prujautan keiton salaa vaimolta. Perkule jos huomaisi kyllä tukka pöllyäisi, lähtisi loputkin hilseet päästä.
Joo kyllä minuakin harmittaa ,oltaisiin saatu jutella hiukan pidempään kuin tässä netissä, oikein hermostuu välillä kun ei saa kerralla mahtumaan kuin 5000 merkkiä. Asiaa olisi enemmän kuin puhelin keskuksen hotajalla ja Prisman kassoilla, niillä kyllä juttua riittää. Aamulla kun menee kassoille jonottamaan niin voi jo iltahämärissä päästä kotiin . Täytyy vain muistaa ottaa makkaravoileivät mukaan kun Prismasta ei saa lenkkimakkaraa siivutettuna, onhan se vähän outoa kun palvelu ei pelaa.
Mitenkäs siellä Akaritissä, minkälaiset Prismat siellä on, voin vain kuvitella niitä lautamarketteja ajatuksissani., Naisethan ei kai saa olla myyjinä kuin iltahämärissä, olen vain kuullut ihan vaan huutojuttuna. Kun tuossa Tarifan rannalla kerran kuuntelin sieltä Akaritistä pain niitä huuto uutisia niin sain käsityksen siitä huudosta että kielsivät naisilta päivätyön. Tai enhän minä varmasti tiedä kuulinko oikein, huutohan oli niinkuin kissatappelussa ja tuli kuin hiukan yläkantista. Minä vain sitä ihmettelin kun Tarifan rannassa vileda päät veti kontollensa kun ulinan kuulivat. Käänsivät takapuolensa minuun päin,ja alkoivat mölöttämään ja piereskelemään että minun oli kyllä poistuttava paikalta. Sanokaas te kun tiedätte asioista paremmin mitä ne äijät oikein pyllisteli, epäilin kyllä että heillä oli jonkin asteisia vatsan väänteitä.
Niistä lautamarketeista kyselisin vielä että myydääkos siellä siatkin suoraan narun päästä. Ei muuten mutta kun katselin keran kuivia kun naapuri oli jättänyt jalkansa sinne, väitti että lihakauppias nirhasi kyllähän sen kuvistakin näki että koipi roikkui marketin senässä kengän nauhoista. Niin että kai siellä siatkin teurotaan siinä järjestyksessä miten asiakas haluaa. Kyllä pistää miettimään jos käy kauppiaala huno flaksi asiakkaiden suhteen niin roikuuko se sama sika viikkotolkulla kunnes on myyty kärpäsineen päivineen. Ei sillä etteikö laatu paranisi, ja kai kauppias ei kai sitten ota maksua kärpäsistä. Tai mistä sen tietää kun ne vaakatkin ovat pajusta veistettyjä.
Täällä Conilissakin Pyörähti yksi huntu Hanna, jotainhan se siinä kauppasi kun nosteli hameen helmoja, minusta hän tuntui puhuvan jostain västäräkistä, no kyllä siellä kameen alla jonkun linnun siivet lepatti mutta oli kyllä mustaselkäinen. Vaikeahan minun on sanoa kun en ole mikään tipupongaaja.
Jaahas kyllä on paras lopettaa tai joutuu taas pulet pyykimään pois, että ei muuta kuin terveisiä sinne Akaritiin. Piti vielä kysymän ootteko saaneet pinkkiksen ukkoa houkuteltua sinne, alkaa nua kirput niin kaikertamaan tulla alhaalla. - topias22
Jorma K kirjoitti:
kyllä on hyvä kun se anoppi on nostettu sinne oriin kanssa yläritsille, siellähän hänen on hyvä köllötellä vaiika tuoksu ei ole paras mahdollinen. Eipähän kulu vehkeet siellä jos ei Toppa käy vehtaamassa, Muistitkos laittaa pahnoja sinne ritsille, ettei tule kylköset kipeäksi. Kyllä on hyvä kun sinulla on noin avulias matkakumppani, nyt en tarkoittanut oriitta tarkoitin Tomppaa. Eikä se anoppikaan mikään huono ole kun soppaa väsää teille niistä kamelin sorkista. Minä en ole syönyt koskaan kyseistä ruokalajia , tiedustelisin miltäpä maistuu. Suomessa olen kyllä joutunut sorkkasoppaa syömään kun tua vaimo on niin nuuka. Ostaa kaupastakin toissapäiväisiä sorkkia. Siinä meillä arkilihat tai sanoisinko luut. Jouluna sitten keittellee paremmasta kiisken lihasta joulukeiton. Tosi maukasta kun muistaa jättää syömättä tai ainakin nielaisematta. Minullahan on oma sylkykuppi pöydän alla mihinkä prujautan keiton salaa vaimolta. Perkule jos huomaisi kyllä tukka pöllyäisi, lähtisi loputkin hilseet päästä.
Joo kyllä minuakin harmittaa ,oltaisiin saatu jutella hiukan pidempään kuin tässä netissä, oikein hermostuu välillä kun ei saa kerralla mahtumaan kuin 5000 merkkiä. Asiaa olisi enemmän kuin puhelin keskuksen hotajalla ja Prisman kassoilla, niillä kyllä juttua riittää. Aamulla kun menee kassoille jonottamaan niin voi jo iltahämärissä päästä kotiin . Täytyy vain muistaa ottaa makkaravoileivät mukaan kun Prismasta ei saa lenkkimakkaraa siivutettuna, onhan se vähän outoa kun palvelu ei pelaa.
Mitenkäs siellä Akaritissä, minkälaiset Prismat siellä on, voin vain kuvitella niitä lautamarketteja ajatuksissani., Naisethan ei kai saa olla myyjinä kuin iltahämärissä, olen vain kuullut ihan vaan huutojuttuna. Kun tuossa Tarifan rannalla kerran kuuntelin sieltä Akaritistä pain niitä huuto uutisia niin sain käsityksen siitä huudosta että kielsivät naisilta päivätyön. Tai enhän minä varmasti tiedä kuulinko oikein, huutohan oli niinkuin kissatappelussa ja tuli kuin hiukan yläkantista. Minä vain sitä ihmettelin kun Tarifan rannassa vileda päät veti kontollensa kun ulinan kuulivat. Käänsivät takapuolensa minuun päin,ja alkoivat mölöttämään ja piereskelemään että minun oli kyllä poistuttava paikalta. Sanokaas te kun tiedätte asioista paremmin mitä ne äijät oikein pyllisteli, epäilin kyllä että heillä oli jonkin asteisia vatsan väänteitä.
Niistä lautamarketeista kyselisin vielä että myydääkos siellä siatkin suoraan narun päästä. Ei muuten mutta kun katselin keran kuivia kun naapuri oli jättänyt jalkansa sinne, väitti että lihakauppias nirhasi kyllähän sen kuvistakin näki että koipi roikkui marketin senässä kengän nauhoista. Niin että kai siellä siatkin teurotaan siinä järjestyksessä miten asiakas haluaa. Kyllä pistää miettimään jos käy kauppiaala huno flaksi asiakkaiden suhteen niin roikuuko se sama sika viikkotolkulla kunnes on myyty kärpäsineen päivineen. Ei sillä etteikö laatu paranisi, ja kai kauppias ei kai sitten ota maksua kärpäsistä. Tai mistä sen tietää kun ne vaakatkin ovat pajusta veistettyjä.
Täällä Conilissakin Pyörähti yksi huntu Hanna, jotainhan se siinä kauppasi kun nosteli hameen helmoja, minusta hän tuntui puhuvan jostain västäräkistä, no kyllä siellä kameen alla jonkun linnun siivet lepatti mutta oli kyllä mustaselkäinen. Vaikeahan minun on sanoa kun en ole mikään tipupongaaja.
Jaahas kyllä on paras lopettaa tai joutuu taas pulet pyykimään pois, että ei muuta kuin terveisiä sinne Akaritiin. Piti vielä kysymän ootteko saaneet pinkkiksen ukkoa houkuteltua sinne, alkaa nua kirput niin kaikertamaan tulla alhaalla.Ahläm vua sähläm !!!!!
Kyselet anopista .Anoppihan torkkuu kanikan perälavitsalla.Kyllä anoppiin hevosenhaju tarraa kovastikin.
Mutta näin anoppi pysyy paljon raikkaampana ,Anopin rexsona kun on loppu.
Täällä noissa valinnoissa kun Rexonaa ei ole ,ja anopin iho kun on jo vähän parkkiintunut ei muuta reoranttia kestä.
Kyllä täällä valintoja on ,on hyvin samanlaisia kun kotona Tohmajärvellä ,
Lihatiskillä pyörii kärpäset ja juoruakat .
Täällä on ruvettu nyt myymään noita peduiinin sandaaleita lihatiskillä,kun sandaaleita on jäänyt rantaa isojamääriä ,kun omistajat ovat öiseenaikaan lähteneet kuutamouinnille kohti Epsanjaa
Sandaaleista tulee niin makonen soppa ,kun muistaa laittaa runsaasti timjamia liemeen.
Soppa on niin hyväks vatsalle ,että sinunkin Jorkka kannattaisi opetella soppaa valmistamaan ,Litkisit soppaa sitten kerran päivässä ,pysyisi sinun vatsakin paremmin iskussa.Sinun vatsahan on ollut koko sinun reissunajan änkyrällä ,niin tällä sopalla tokenisi.
Täytyypä koittaa josko pinkin ukko lennähtäisi tänne akatiiriin ,niin voisit pinkin saada sinne Conilaan kyörattyä .Saisivat kirput sinulta sitten kyytiä
Etkös ole niin kirppuihin kokeillut sitä täystuhoa?Kyllä täystuho jeesaa ,Ainakin anoppiin.
Kirjoitellaa taas kuulumisa
Tomppakin lupasi taas kirjoitella ,kunhan kiireiltään ehtii
Lui netistä että Finnairin lentäjien lakkokin loppu.
Kova liittohan se on ,kun menee oikein lakkoon että saa lentäjät palkkaansa alentaa .Oli hyvä ettei enempää halunneet alentaa ,muuten lakosta olisi tullut pitkä ,koska lie olisi päättynyt.
Hyvä että työnantaja antoi nopeasti periksi,ei tullut paljon tappiota Finnairille.
Jaksetaan Topias - Jorma K
topias22 kirjoitti:
Ahläm vua sähläm !!!!!
Kyselet anopista .Anoppihan torkkuu kanikan perälavitsalla.Kyllä anoppiin hevosenhaju tarraa kovastikin.
Mutta näin anoppi pysyy paljon raikkaampana ,Anopin rexsona kun on loppu.
Täällä noissa valinnoissa kun Rexonaa ei ole ,ja anopin iho kun on jo vähän parkkiintunut ei muuta reoranttia kestä.
Kyllä täällä valintoja on ,on hyvin samanlaisia kun kotona Tohmajärvellä ,
Lihatiskillä pyörii kärpäset ja juoruakat .
Täällä on ruvettu nyt myymään noita peduiinin sandaaleita lihatiskillä,kun sandaaleita on jäänyt rantaa isojamääriä ,kun omistajat ovat öiseenaikaan lähteneet kuutamouinnille kohti Epsanjaa
Sandaaleista tulee niin makonen soppa ,kun muistaa laittaa runsaasti timjamia liemeen.
Soppa on niin hyväks vatsalle ,että sinunkin Jorkka kannattaisi opetella soppaa valmistamaan ,Litkisit soppaa sitten kerran päivässä ,pysyisi sinun vatsakin paremmin iskussa.Sinun vatsahan on ollut koko sinun reissunajan änkyrällä ,niin tällä sopalla tokenisi.
Täytyypä koittaa josko pinkin ukko lennähtäisi tänne akatiiriin ,niin voisit pinkin saada sinne Conilaan kyörattyä .Saisivat kirput sinulta sitten kyytiä
Etkös ole niin kirppuihin kokeillut sitä täystuhoa?Kyllä täystuho jeesaa ,Ainakin anoppiin.
Kirjoitellaa taas kuulumisa
Tomppakin lupasi taas kirjoitella ,kunhan kiireiltään ehtii
Lui netistä että Finnairin lentäjien lakkokin loppu.
Kova liittohan se on ,kun menee oikein lakkoon että saa lentäjät palkkaansa alentaa .Oli hyvä ettei enempää halunneet alentaa ,muuten lakosta olisi tullut pitkä ,koska lie olisi päättynyt.
Hyvä että työnantaja antoi nopeasti periksi,ei tullut paljon tappiota Finnairille.
Jaksetaan Topiastäältä myskyisestä Conilista, katselen täässä rannalla, ajautuisiko ytään soppalihaa sieltä Marokon suunnasta. Nimittäin kuulin rutuveljiltä että heille on sattunut aina silloin tällöin napakymppi lihan suhteen. Viirullista kuulemma on niin kuin Mannen hevonen, lienevätkö saaneet siellä Marokossa lähteissään Kamelin häntä ruoskasta. Ei olisi pahitteeksi että eivät pyrkisi tänne Coniliin, vaikka onhan se toisaalta hyvä pysytään soppalihassa.
Mitähän jos pistäisin anopille pienen erän kokeeksi rikkaruohoraikastta, haju on kyllä mahtavan hyvä. Tuossa yksi naapuri kokeili sitä nyt on laudoissa ja odottelee että pääsisi vähäsen lämmittelemään. Sukulaisetkin totesivat raikasteen toimivaksi, odottelevat vain perunkirjoituksia. Voisinko pistää noin kokeeksi sitä raikastetta sinulle, annat vain osoitteen niin kyllä tulee. Pistäppä sinä minulle parit kamelin hännät keittelen lihaliemeksi, saa pirun hyvän liemen,mutta pistä pullopostina tulee nopeammin tähän Conilin rantaan. Kattos kun siellä joutuu Kuninkaalta hakemaan leiman joka lappuseen mikä maasta poistuu ja se Kunkun retale on häissä Islannissa. Tiedä koska tulee.Olen jo vuosia käyttänyt sitä riisipuurossa saostuttajana. Joulukin on tulossa niin olisi hyvä kun saisin se siihen mennessä. Voi helvetti mutta se antaa melkoisen maun, täytyy vain pitää kengät jaloissa ja kiristy siteet ympärillä jottei kynnet lähde lentoon, on se niin hyvää.
Kyllä minulla vatsa on taas kunnosta, tiedän sen siitä kun linnut eivät enään liihoittele selkäni takana, mutta ei kyllä Carmelatkaan.
Juu olisi kyllä hyvä jos saisit Pinkin äijän sinne, Pinkki jo soittelikin että mitä ne pojat kuppaa, alkaa jo alapäätä vääntää että ei pysty herättämään sitä äijän rutjaketta edes töihin. Vaikka mitä sitä herättelemään. Eihän sillä ole ollut enään kuuteen vuoteen työ vaatteitakaan, mihin lie aamuisin hiipiä. Ei auta täystuho nostaa vain hien pintaan ja siitä en tykkää, en tykännyt töissäkään. Koitin katsella puun alla auringolta suojassa kun pojat raatoivat. Vaikka mitäs minä yrittäjä mies itseäni työllä olisin rasittanut.
Onhan se hyvä että liitto painosti Finnairin jeppejä palkan alennuksiin ei tarvitse täältä sitten lennellä keväällä muutolintujen selässä kotiin. Katsoppas vain Topias niin ensivuonna Finnairilaiset maksaa jo omasta pussistaan yhtiölle että saavat käydä töissä, vaikka oikeinhan se on kyllä valtio rahaa tarvitsee että pystyy maksamaan meikäläisen eläkkeen. Muutenhan sillä ei olisi väliä. Eihän sitä lapsiperheillekkään voi antaa laiskistuvat vielä. Annettakoon pakolaisille ja Romanialaisille kerjääjille ei heidänkään tarvitsisi istua lappu kourassa joka kadun kulmassa. Jäisipä heille aikaa varasteluun ja murtokeikkoihin. Pekele ovat jo Conilissakin maanvaiva, päälle käyvät jos ei euroja raaski nakella heidän koppaansa, taikka täällähän heillä on saavi nokkansa edessä. Saavin pohjalla näkyy olevan lautanen, sellainen alumiinikippo joka oli meillä joskus koiran ruokastiana. Jotain huttuahan siellä näkyy matojen seurassa olevan.
Tänäänpä' ei ole huntuhannoja näkynyt kuin pari rannassa makasivat perse tuuleen päin, hameen helmat korvissa. En minä heitä sen paremmin kurkkaillut totesin vai että kyllä tuossakin ammatissa on helppoa nykyään, ei tarvitse enään hameenhelmojakaan nostella. Niin Sanoihan minä heille että kouluttaisivat kulkukoiria repäsemään housut kinttuihin, avot kyllä homma rupeasi pelaamaan. Olen aivan varma että koiratkin toimisivat nuukaisu palkalla. Päättelen vain siitä kun tuossa rannassa pyöriin 35 kissan lauma, ovat vähän kuin silakka apajilla. Meinaan vain että Porissakin oli sama homma, aina kun tultiin silakkaverkoilta niin 136 kissan lauma oli siinä vonkumassa. Suomessahan on kaikki suurempaakuin Marokossa jopa kissalaumatkin.
Että näin tänään Terkkuja teille poijat ja työt sinne Marokkoon, jos myyjät kauppaa jotain ,ostakaa muuten tulee sapelista. Olen nähnyt Ranskanmaalla monesti päättömiä Lapin polttajia kaahaavan kohti kotiansa jos ei ole jo omistaja yllättäen vaihtunut.
- leiki poju
Yksinhuoltajaäidin kieroonkasvatettu poju kirjoittaa ja vastaa itselleen. Ha haa haaa ai vittu aia iii haa haaaaa
- Jorma K
kusitko housuihisi vai. En tiennytkään että olet yksinhuoltajaäidin kieroon kasvatettu itselleen vastaava ja vielä itselleen naurava poika riepu. Kuinka voit vitusta puhua kun et tiedä mikä se on . Eiko ole parempi että koitat pysyä siellä lastenosastolla niissä paskan peittämissä polvihousuissasi.
- ha haa haaaa
Jorma K kirjoitti:
kusitko housuihisi vai. En tiennytkään että olet yksinhuoltajaäidin kieroon kasvatettu itselleen vastaava ja vielä itselleen naurava poika riepu. Kuinka voit vitusta puhua kun et tiedä mikä se on . Eiko ole parempi että koitat pysyä siellä lastenosastolla niissä paskan peittämissä polvihousuissasi.
Älä pillastu kusipää sairas runkku. Enhän vielä paljastanut, että nukut 43 vuotiaan äitisi kanssa ja insestoit.
- +++++++++++
ha haa haaaa kirjoitti:
Älä pillastu kusipää sairas runkku. Enhän vielä paljastanut, että nukut 43 vuotiaan äitisi kanssa ja insestoit.
Oletko Niuvanniemestä vai eduskunnasta
Sinulla on uskoisin paljon kavereita homojen Ruotsissa - Carlos Ruiz
ha haa haaaa kirjoitti:
Usted no folla jormalle Dick o desde aquí será mayor y el número de tiempos tan mal que nunca no han recibido de vuelta saunas España Carlos Ruiz
- Tom Tomppa
auttaa nyt hyväntahtoisesti Sinua tuon hieman suppean sanavarastosi kartuttamisessa.
Nuo kaikki ilmaisumuodot ovat vapaasti käytettävissäsi, oleppa hyvä !
http://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/vituttaa
ps.
Opettelethan nyt nuo kaikki taivutusmuodot ulkoa, jotta voit aina tarvittaessa osallistua keskusteluun !
- Tom Tomppa
ei oikein jaksa ymmärtää näiden "leiki pojun" ja "Jorma Koon" käymän keskustelun tarkoitusta.
Jos nyt ei räkkyäminen heti lopu, niin setä tulee ja ottaa pois teiltä näppikset.- rteqw
Kolmasa mielikuvituskusipääpersoonasikin tuli esiin? Kuka nyt insestaa mutsin kanssa?
- se vaan
rteqw kirjoitti:
Kolmasa mielikuvituskusipääpersoonasikin tuli esiin? Kuka nyt insestaa mutsin kanssa?
jaksaa. Kai se nyt sitten olet sinä ?
- ?????????
se vaan kirjoitti:
jaksaa. Kai se nyt sitten olet sinä ?
Onko rahat sinulta loppu ja kova krapula
Sinulla on varmaan paljon kavereita Niuvanniemessä.?
Vedä hyppyseen se rauhottaa Muijaa tollasella ei ole ,ja jos on niin on samanlainen tyhjäpää.kuin sinä olet - asdgfhy6
????????? kirjoitti:
Vedä hyppyseen se rauhottaa Muijaa tollasella ei ole ,ja jos on niin on samanlainen tyhjäpää.kuin sinä oletPaha jakomielitautiko sinua riivvaa?
- ??????????
asdgfhy6 kirjoitti:
Paha jakomielitautiko sinua riivvaa?
Kaikki rakastaa sinua Gaypoika
- ihan
????????? kirjoitti:
Vedä hyppyseen se rauhottaa Muijaa tollasella ei ole ,ja jos on niin on samanlainen tyhjäpää.kuin sinä oletinnostui todistelemaan viisauttaan. On se hyvä että olet nyt noin virkeässä kunnossa, leiki poju.
- 333333333333
ihan kirjoitti:
innostui todistelemaan viisauttaan. On se hyvä että olet nyt noin virkeässä kunnossa, leiki poju.
Yksinhuoltajaäitisi ei ilmeisesti päästänyt sinua iholleen, kun noin otta kalloon?
- ??????????
333333333333 kirjoitti:
Yksinhuoltajaäitisi ei ilmeisesti päästänyt sinua iholleen, kun noin otta kalloon?
Laita kuule homo, sormi perseeseen ja kuuntele humiseeko päässäsi.
Olet sellaineen punaposkinen Gaypoika Mussalosta - Carlos Ruiz
?????????? kirjoitti:
Olet sellaineen punaposkinen Gaypoika Mussalosta¿Tiene mucho en Finlandia como el loco de Internet. Aquí en España, dado este punto de vista de la web y encerrados en hospitales psiquiátricos, Carlos Ruiz
- niin vaihtuu
?????????? kirjoitti:
Olet sellaineen punaposkinen Gaypoika MussalostaKas et olekaan enää Jorma K. Topias, Tom, Tomppa tai jakojäännöspersoona nolla!
Mitä tulee homouteesi, niin se ei ole ollut enää rikoslaissa vuoden 1973 jälkeen rangasitavaa. - Tom Tomppa
Carlos Ruiz kirjoitti:
¿Tiene mucho en Finlandia como el loco de Internet. Aquí en España, dado este punto de vista de la web y encerrados en hospitales psiquiátricos, Carlos Ruiz
on huomannut että hulluja Suomessakin riittää myös muualle kuin nettiin.
Tänne vaan sitten uskaltavat kirjoitella nuokin ihan patahullut jotka eivät muualla tohdi avautua, kuten leiki poju ja 33333 ja ????? sekä muut kaltaisensa.
Mutta onhan se kuitenkin hyvä että on tällainen vapaa kanava olemassa missä hekin voivat tuoda päänsä sisällön julki.
- Pink Lady
en ole nyt pääsysyt seuraamaan mitä täällä tapahtuu läppärini on virusten tuhoama.Olen nyt täällä miehen koneella,mutta tämä on niin vaivalloista kun laittavat minut heti etsimään,jotain pirun varaosia.Yritän nyt olla oikein kiltti loppuvuoden,jos pukki tois sitten uuden koneen minulle.Kaipaavin terveisin surullinen PINKKIS!Onko Marokossa kaikki hyvin ja miten voi Helka?
- Tom Tomppa
, Topias ja Helka voidaan täällä ihan paksusti.
Helka varsinkin on oikein hyvässä lihassa ja iloluontoinen.
Vain Topiaksella on nyt ollut hiukka pallo hukassa, se kun fikkarin kera kiertelee rantaviivoja yökaudet niitä sandaaleita metsästämässä. Se on niihin ihan himona. Itse kyllä tykkään enempi noista muista merenelävistä, kuten sinpukoista ja kaviaarista.
Kyllä Sinä Pinkerö saat sitten tällä minun Mikromikolla kirjoitella ja kommunikoida kunhan nyt tulet tänne Adakiriin. Et sen takia tarvitse sinne joulua jäädä odottelemaan että pukki koneen toisi. Jos vaan sitten Sulla täällä aika antaa periksi, kun täällä on niin paljon nähtävyyksiä katseltavana. Tai ainakin meillä Topiaksen kanssa on ihan silmät ja niskat ollu kipeenä kun ollaan tuijotettu noita setsemänsiä ihmeitä.
Nyt jo kuitenkin pitää pikkuhiljaa alkaa siirtymään sinne tulevaan rantakalailtaan piitsille, etteivät vaan nämä kikkarapäät kaikkia itse juo.
Mutta ollaan yhteyksissä taas.
- Jorma K.
Voi rakkaat ystävät! Vituttaa, kun ei voi leikkiä itsensä kanssa kun joku aina löytää ja paljastaa! Ei ole hauskaa!
- topias22
Kuules Pinkki .
Helka on nyt kovassa iskussa ,Helkan kihti rupesi tokenemaan ,kun Helkka jätti tyystin laarseenin ja siirtyi ainoastaan kirkkaaseen tuotteeseen
Virukankee on oiva tuote kihtiin.
Muutenkin Helka on vähentänyt nesteen ottamista.Helka ei laita enään lantrinkia niin paljoa kuin ennen.
Kohta tuleekin Helkan synttärit,hän täyttää kunnioittavat 86 v ,jos naisen ikää saa koskaan paljastaa.
Mutta vetree on.Komiasti Helka kumartuu muutanman kerran päivässä mineraatteihin päin ,vai vanhasta muististako hän pyllistää ,odottaen Tomppaa
Jorkka ei hän sinuun ole vaan iskenyt kaamosväsymys ,kun olet siellä palatsissa joutunut muutaman päivän pitämään sitä syysmyrkyä?
Jokos se puoli Välimerta alkaa pian vetämään jäähileeseen ?
Pääset kohta luistelemaan sitä retkiluistelua Välimerelle ,kun luistelusta olet kovasti aina pitänytkin.
Siellä on sitten lääniä päästellä.
Jorkka odottaa kovasti sinua Pinkki sinne Conilaan.
Ja toivoo että ukkosi tulisi tänne Akatiiriin.Ukkos tulo sopii kyllä meille ,Olisi yksi laveri vielä vappana ukollesi kanikassa,Että kyllä siinä kylkösellään joogailee kovasti.
Kirjoitellaan taas
Ähläm Topias - Jorma K
topias22 kirjoitti:
Kuules Pinkki .
Helka on nyt kovassa iskussa ,Helkan kihti rupesi tokenemaan ,kun Helkka jätti tyystin laarseenin ja siirtyi ainoastaan kirkkaaseen tuotteeseen
Virukankee on oiva tuote kihtiin.
Muutenkin Helka on vähentänyt nesteen ottamista.Helka ei laita enään lantrinkia niin paljoa kuin ennen.
Kohta tuleekin Helkan synttärit,hän täyttää kunnioittavat 86 v ,jos naisen ikää saa koskaan paljastaa.
Mutta vetree on.Komiasti Helka kumartuu muutanman kerran päivässä mineraatteihin päin ,vai vanhasta muististako hän pyllistää ,odottaen Tomppaa
Jorkka ei hän sinuun ole vaan iskenyt kaamosväsymys ,kun olet siellä palatsissa joutunut muutaman päivän pitämään sitä syysmyrkyä?
Jokos se puoli Välimerta alkaa pian vetämään jäähileeseen ?
Pääset kohta luistelemaan sitä retkiluistelua Välimerelle ,kun luistelusta olet kovasti aina pitänytkin.
Siellä on sitten lääniä päästellä.
Jorkka odottaa kovasti sinua Pinkki sinne Conilaan.
Ja toivoo että ukkosi tulisi tänne Akatiiriin.Ukkos tulo sopii kyllä meille ,Olisi yksi laveri vielä vappana ukollesi kanikassa,Että kyllä siinä kylkösellään joogailee kovasti.
Kirjoitellaan taas
Ähläm Topiasmikään kaamos väsymys. Olin uimassa ja sormet oli vähän kohmeessa. Ei kirjoiteta sille hullulle enään mitään ,joutuu saatana vielä hoitoon. Äitinsa syyttää vielä meitä siitä vaikka olenkin tottunut siihen, mutta kuitenkin. Kirjoittelen sitten illala lisää kun tulen kämpille. Jos tässä nyt saa aikaiseksi mitään pitempää juttua kuin sivun pari.
Että ei muuta kuin hei vaan siihen asti - Jorma K.
Jorma K kirjoitti:
mikään kaamos väsymys. Olin uimassa ja sormet oli vähän kohmeessa. Ei kirjoiteta sille hullulle enään mitään ,joutuu saatana vielä hoitoon. Äitinsa syyttää vielä meitä siitä vaikka olenkin tottunut siihen, mutta kuitenkin. Kirjoittelen sitten illala lisää kun tulen kämpille. Jos tässä nyt saa aikaiseksi mitään pitempää juttua kuin sivun pari.
Että ei muuta kuin hei vaan siihen astiEi sun kuule tarvikaan! Minä, tomppa ja Topias kyllä skrivataan sunkin jutut. Menen sinä siitä koisiin ja masturboi kevyesti taboolovea muistellen.
- Toimittaja Kouhija
Jorma K kirjoitti:
mikään kaamos väsymys. Olin uimassa ja sormet oli vähän kohmeessa. Ei kirjoiteta sille hullulle enään mitään ,joutuu saatana vielä hoitoon. Äitinsa syyttää vielä meitä siitä vaikka olenkin tottunut siihen, mutta kuitenkin. Kirjoittelen sitten illala lisää kun tulen kämpille. Jos tässä nyt saa aikaiseksi mitään pitempää juttua kuin sivun pari.
Että ei muuta kuin hei vaan siihen astituossa mieleen ettei vain unohdu, jos vaikka muistelisi tarinoita jorkasta . Tein hänestä reportaasin karavaani lehteen vuosi sitten jaa niin taisi tulla Hesariinkin ja olihan siitä maikkarin uutisissakin ja ajankohtaisessa kakkosessa.
Niin Jorkka muisteli menneitä heti hänelle tuli mieleen Uhkailija Tervo joka oli itse karavaanarit ry. Meinaten vaan kun eroittaa mieli Jorkan koko seurapiiri kerhosta, oli perskules niin iso viskaali Jorkka että eipä eroittanutkaan. Sitten oli Rahti Antti melkoinen porukolli ruikutti kolme pyyhettä illassa märjäksi kuin tumman suukko. Oli Armastelija en tarkoita nyt rakastelua . Armastelija oli kaveri joka oli käynyt jopa Italiassa mutta Jorkka epäilee että muija oli käynyt, no voihan armastelija saattanut olla autossa sängyn alla piilossa kun muija oli ookannut. Mutta sankari armastelija oli uskalsi vittuilla Jorkalle, sitä ei moni tee, edes joululahjaksi, mutta sankari Armastelija oli.
Sitten Jorkan suuri ihanne Nöyristelija Sönen päästelee ruostuneella busilla kaikki männiköt mitä euroopasta löytää, ressukka . On kuuleman mukaan kuskannut romaanien hevosia sillä risallaan . Kyllä sen huomaa miehestä on kuin Manne itse, pitää atk luentoja mielestään luentoja eräiden kerholaisten keskuudessa, en viitsi sanoa mitä olen ja moni on mieltä niistä luennoista mutta sen voin sanoa ja saankin sanoa sopisi paremmin seimi ikäisille ne luennot.
Joo olihan joku joskus halukas tulemaan kylään Jorkalle, no Jorkka tunnetusti reiluna miehenä ottaa kyllä vastaan lupaa jopa tarjota kakkukahvit ja reilut, esittelee kun kahvit on juotu itse sorvaamiaan puupamppuja. Ihmetteli kun ei kahvi ja kakku kelvannutkaan. Näinkin voi käydä jos hyväsydäminen ja ystävällinen mies odottaa vierasta aamuyöhön asti.
Olipa mies joka omisti hevostilankin, siitä Jorkka vaan päätteli kun kaveri lupasi antaa vaikka kärrillisen paskaa. sitä en tiedä minkälaisen kun ei ollut puhetta mutta homma tyrehtyi siihen kun tuli kuljetus ongelmia, oli kuulemma jossain Kuopion takana . Kas kun ei Kittilän sieltä Jorkkakin olisi viitsinyt hakea, olisi nähnyt Vähän Mellajärven rantojakin . On kuulemma, ei ole minun tietoa on kuulemma mutu tietoa jonkun mellan kävijän suusta. Kuulemma sanon nyt kuulemma koska en ole itse käynyt enkä varmaan tule käymäänkään ,onhan itselläni sen verran rahaa että pystyn lihat ostamaan kaupasta. En minä muuten mutta hyttyset on mellalla suuria kuin merikotkat, tiedä häntä. Voi olla jonkun unelmissa vain.
Onhan niitä, kuulemma kaiken näköisiä maaneuvoksia Jorkka nähnyt, on jopa Portugalissa Bejan leirintä alueella. Niikkin takkoja että on rajannut tonttinsa, taikka cämpnig alueen maatahan se on hyvä ettei kettingillä no löytämällään auton vanteella kuitenkin. Ei varmaankaan suomessa omistanut maata kun piti lainamaata keräillä. Keräili hän myös roskisten sisällöt, niillä rahoilla kiersi kuulemma Espanjassa lomailemassa . Mielestäni on työtä tai ainakin luetaan työksi jos kä joka päivä aamusta iltaan tyhjentelemässä roskikset.
Olkoot nyt aluksi näin pienet muistelmat, kyllä niitä piisaa monta sivua,kunhan kerkiän olen nimittäin itse vielä täällä Nikeriassa tekemässä juttua paikallisesta elämästä. kyllä sitä on tehtykin mutta sekstiä ei ole vielä päässyt aloittamaan näin meidän toimittajien kielellä sanottuna.
terveisiä teille pojat sinne Marokkoon Toimittaja Kouhija Karavaanareiden erikoistoimittaja, ennen kaikkea karavaanareiden pyynnöstä - Tom Tomppa
Toimittaja Kouhija kirjoitti:
tuossa mieleen ettei vain unohdu, jos vaikka muistelisi tarinoita jorkasta . Tein hänestä reportaasin karavaani lehteen vuosi sitten jaa niin taisi tulla Hesariinkin ja olihan siitä maikkarin uutisissakin ja ajankohtaisessa kakkosessa.
Niin Jorkka muisteli menneitä heti hänelle tuli mieleen Uhkailija Tervo joka oli itse karavaanarit ry. Meinaten vaan kun eroittaa mieli Jorkan koko seurapiiri kerhosta, oli perskules niin iso viskaali Jorkka että eipä eroittanutkaan. Sitten oli Rahti Antti melkoinen porukolli ruikutti kolme pyyhettä illassa märjäksi kuin tumman suukko. Oli Armastelija en tarkoita nyt rakastelua . Armastelija oli kaveri joka oli käynyt jopa Italiassa mutta Jorkka epäilee että muija oli käynyt, no voihan armastelija saattanut olla autossa sängyn alla piilossa kun muija oli ookannut. Mutta sankari armastelija oli uskalsi vittuilla Jorkalle, sitä ei moni tee, edes joululahjaksi, mutta sankari Armastelija oli.
Sitten Jorkan suuri ihanne Nöyristelija Sönen päästelee ruostuneella busilla kaikki männiköt mitä euroopasta löytää, ressukka . On kuuleman mukaan kuskannut romaanien hevosia sillä risallaan . Kyllä sen huomaa miehestä on kuin Manne itse, pitää atk luentoja mielestään luentoja eräiden kerholaisten keskuudessa, en viitsi sanoa mitä olen ja moni on mieltä niistä luennoista mutta sen voin sanoa ja saankin sanoa sopisi paremmin seimi ikäisille ne luennot.
Joo olihan joku joskus halukas tulemaan kylään Jorkalle, no Jorkka tunnetusti reiluna miehenä ottaa kyllä vastaan lupaa jopa tarjota kakkukahvit ja reilut, esittelee kun kahvit on juotu itse sorvaamiaan puupamppuja. Ihmetteli kun ei kahvi ja kakku kelvannutkaan. Näinkin voi käydä jos hyväsydäminen ja ystävällinen mies odottaa vierasta aamuyöhön asti.
Olipa mies joka omisti hevostilankin, siitä Jorkka vaan päätteli kun kaveri lupasi antaa vaikka kärrillisen paskaa. sitä en tiedä minkälaisen kun ei ollut puhetta mutta homma tyrehtyi siihen kun tuli kuljetus ongelmia, oli kuulemma jossain Kuopion takana . Kas kun ei Kittilän sieltä Jorkkakin olisi viitsinyt hakea, olisi nähnyt Vähän Mellajärven rantojakin . On kuulemma, ei ole minun tietoa on kuulemma mutu tietoa jonkun mellan kävijän suusta. Kuulemma sanon nyt kuulemma koska en ole itse käynyt enkä varmaan tule käymäänkään ,onhan itselläni sen verran rahaa että pystyn lihat ostamaan kaupasta. En minä muuten mutta hyttyset on mellalla suuria kuin merikotkat, tiedä häntä. Voi olla jonkun unelmissa vain.
Onhan niitä, kuulemma kaiken näköisiä maaneuvoksia Jorkka nähnyt, on jopa Portugalissa Bejan leirintä alueella. Niikkin takkoja että on rajannut tonttinsa, taikka cämpnig alueen maatahan se on hyvä ettei kettingillä no löytämällään auton vanteella kuitenkin. Ei varmaankaan suomessa omistanut maata kun piti lainamaata keräillä. Keräili hän myös roskisten sisällöt, niillä rahoilla kiersi kuulemma Espanjassa lomailemassa . Mielestäni on työtä tai ainakin luetaan työksi jos kä joka päivä aamusta iltaan tyhjentelemässä roskikset.
Olkoot nyt aluksi näin pienet muistelmat, kyllä niitä piisaa monta sivua,kunhan kerkiän olen nimittäin itse vielä täällä Nikeriassa tekemässä juttua paikallisesta elämästä. kyllä sitä on tehtykin mutta sekstiä ei ole vielä päässyt aloittamaan näin meidän toimittajien kielellä sanottuna.
terveisiä teille pojat sinne Marokkoon Toimittaja Kouhija Karavaanareiden erikoistoimittaja, ennen kaikkea karavaanareiden pyynnöstäon innoissaan noista toimittaja Kuohijan laatimista Jorma Koon muistelmista.
Voiko kukaan muu tuon selkeämmin ja täsmällisemmin kertoa Joren elämänvaiheista?
On se taitava journalisti tuo Kuohija.
Nyt onkin ehkä kiiruun vilkkaa riennettävä Espaanjaan Jorkan tykö, tiedä jos vaikka Kuohijakin sinne tulisi niin laatisi vaikka reportaasin, taikka vaikka ihan kovakantisen teoksen, näistä meidänkin matkan vaiheista.
Nämä meidän ( = allekirjoittanut ja Topias ) omat sepustukset kun tuskin kustantajan seulaa läpisisivät, kun näin harrastelijapohjalta on vaan tiedotettu.
Täytyykin jo aamun valjettua ottaa käynnistyskampi esille ja passata Ksaanian puristukset hollilleen, sitten vain jos Helka startilla vielä vähä avittaa niin eiköhän helähdä käyntiin. Ksaania.
Ja etuvalot suunnataan sinne Conaliin Jormalaan.
Asiasta täytyy vielä kuitenkin pitää sellainen miitinki. Kun en vielä ole kerennyt noilta toisilta kysymään josko ne olisivat jo valmiita täältä lähtemään. Jahka heräilevät niin päätetään.
Varaappas jo Kuohija muutama aanelonen ja pännä, niin sitten kun kuulustelet tarkemmin kaikkia asianosaisia näistä meidän retkemme vaiheista, niin voit suoraan pikakirjoittaa ne muistiin.
Ei tule sitten muistivirhettä siihen kirjaan.
Aloita vasta sitten sen Tiuran paljastusjuttukirjan teko kunhan ensin olet saanut kasattua tämän enempi suurta yleisöä kiehtovan matkakertomuksemme kansiin.
Aleikum taas Kuohija ja samoin kaikille ! - topias22
Tom Tomppa kirjoitti:
on innoissaan noista toimittaja Kuohijan laatimista Jorma Koon muistelmista.
Voiko kukaan muu tuon selkeämmin ja täsmällisemmin kertoa Joren elämänvaiheista?
On se taitava journalisti tuo Kuohija.
Nyt onkin ehkä kiiruun vilkkaa riennettävä Espaanjaan Jorkan tykö, tiedä jos vaikka Kuohijakin sinne tulisi niin laatisi vaikka reportaasin, taikka vaikka ihan kovakantisen teoksen, näistä meidänkin matkan vaiheista.
Nämä meidän ( = allekirjoittanut ja Topias ) omat sepustukset kun tuskin kustantajan seulaa läpisisivät, kun näin harrastelijapohjalta on vaan tiedotettu.
Täytyykin jo aamun valjettua ottaa käynnistyskampi esille ja passata Ksaanian puristukset hollilleen, sitten vain jos Helka startilla vielä vähä avittaa niin eiköhän helähdä käyntiin. Ksaania.
Ja etuvalot suunnataan sinne Conaliin Jormalaan.
Asiasta täytyy vielä kuitenkin pitää sellainen miitinki. Kun en vielä ole kerennyt noilta toisilta kysymään josko ne olisivat jo valmiita täältä lähtemään. Jahka heräilevät niin päätetään.
Varaappas jo Kuohija muutama aanelonen ja pännä, niin sitten kun kuulustelet tarkemmin kaikkia asianosaisia näistä meidän retkemme vaiheista, niin voit suoraan pikakirjoittaa ne muistiin.
Ei tule sitten muistivirhettä siihen kirjaan.
Aloita vasta sitten sen Tiuran paljastusjuttukirjan teko kunhan ensin olet saanut kasattua tämän enempi suurta yleisöä kiehtovan matkakertomuksemme kansiin.
Aleikum taas Kuohija ja samoin kaikille !Ei taitaisi Kuohija olla eturivissä ,kun valitaan vuoden journalistia.
Voisi kultainen medaljongi jäädä saamatta.
Jorkka , emme pääse vielä sinne Conilaan piipahtamaan,
Anopilla on kiireitä näin Joulun alla .Anoppi esiintyy kahdessä joulunäytelmässä
Akatiirin työväentalolla.
Ensimmäisessä näytelmässä anoppi on niissä tiernapojissa ,Anoppi seisoo miekka tanassa ylöspäin.
Hän olisi halunnut olla tiernapoikana se ,joka on murjaani ,mutta murjaania on kuulemma Akatiirissä riittämiin muutenkin,Eipä tarvitse anopin naamaa plankata mustaksi silloin.
Toinen näytelmä on se ,jossa naisella on se pikkumukula laatikossa jossakin tallissa .
Anoppi on tässäkin näytelmässä vaativa osa,Anoppi on tässä näytelmä hevosenhajuna ,kun tallissa ovatkin esiintymässä
Vaativan roolin ovat keksineetkin hänelle.
On ollut kovaa reenamista näytöksiä varten
Mutta kunhan kiireet helpottaa ,niin oitis sinne riennetään.
Jokos Jorkka olet leiponut niitä joulutähtiä ? Ne kun on suurtaherkkua ,varsinkun luumuhillo siinä keskellä.
Joulutähtiä kun on vähän vaikea saada missään Suomalaisessa kyläpaikassa.
Ei niitä tahdo kenelläkään olla tarjottavana,Harvinaisia ovat.
Tämä on tälläistä hösäämistä joulunalla ,mutta kyllä se pian helpottaa.
Tomppallakaan on enään muutama paketti vääntämättä anopille
Onko sulla jorkka sitä pakkasnestettä vielä siellä tynnyrinpohjalla,Kanikka vähän vuotaa nestettä.Saadaan sitten Conilassa nestettä lisättyä.
Täällä Motonetissä on nyt nesteet loppu ,Tammikuussa tulee kuulemma uusilähetys nestettä
Muuten Tuiran Marja, kuulemma menee uudessa Novagroupin tuulipuvussa huomenna Taikun pippaloihin.Erottuu kivasti porukasta
Ählän
Topias - jorma, topias, tom
topias22 kirjoitti:
Ei taitaisi Kuohija olla eturivissä ,kun valitaan vuoden journalistia.
Anopilla on kiireitä näin Joulun alla .Anoppi esiintyy kahdessä joulunäytelmässä
Ensimmäisessä näytelmässä anoppi on niissä tiernapojissa ,Anoppi seisoo miekka tanassa ylöspäin.
Hän olisi halunnut olla tiernapoikana se ,joka on murjaani ,mutta murjaania on kuulemma Akatiirissä riittämiin muutenkin,Eipä tarvitse anopin naamaa plankata mustaksi silloin.
Toinen näytelmä on se ,jossa naisella on se pikkumukula laatikossa jossakin tallissa .
Anoppi on tässäkin näytelmässä vaativa osa,Anoppi on tässä näytelmä hevosenhajuna ,kun tallissa ovatkin esiintymässä
Jokos Jorkka olet leiponut niitä joulutähtiä ? Ne kun on suurtaherkkua ,varsinkun luumuhillo siinä keskellä.
Onko sulla jorkka sitä pakkasnestettä vielä siellä tynnyrinpohjalla,Kanikka vähän vuotaa nestettä.Saadaan sitten Conilassa nestettä lisättyä.
Täällä Motonetissä on nyt nesteet loppu ,Tammikuussa tulee kuulemma uusilähetys nestettä
Muuten Tuiran Marja, kuulemma menee uudessa Novagroupin tuulipuvussa huomenna Taikun pippaloihin.Erottuu kivasti porukasta
Ählän
TopiasEihän täällä ole Volvosta mitään juttua.. Eiks tän pitäny olla traktoripalsta. Volvohan on synonyymi traktorille. No en sit tiie.. Niin ja se on paras rattori se Volvo. Kulkeekin paljon kovempaa kuin joku Zetor.
- Tom Tomppa
jorma, topias, tom kirjoitti:
Eihän täällä ole Volvosta mitään juttua.. Eiks tän pitäny olla traktoripalsta. Volvohan on synonyymi traktorille. No en sit tiie.. Niin ja se on paras rattori se Volvo. Kulkeekin paljon kovempaa kuin joku Zetor.
eikä Topiaskaan noista Volovoloista paljon piittaa.
Se kun on tuö Ksaania Vaabbis enempi lähempänä sydäntä ja se Saappi.
Saapilla kun nuornamiesnä Tohmajärvellä tehtiin kaikki mitä nyt semmoisessa normaali kartanossa töitä oli. Ojanpohjat kynnettiin, halot haettiin kunnan pinosta, naapureiden rtatkorit vedettiin käyntiin ja kirkossa käytiin äitin kanssa itsenäisyyspäivämessuilla.
Että se Volovoista. - Jorma K
Tom Tomppa kirjoitti:
eikä Topiaskaan noista Volovoloista paljon piittaa.
Se kun on tuö Ksaania Vaabbis enempi lähempänä sydäntä ja se Saappi.
Saapilla kun nuornamiesnä Tohmajärvellä tehtiin kaikki mitä nyt semmoisessa normaali kartanossa töitä oli. Ojanpohjat kynnettiin, halot haettiin kunnan pinosta, naapureiden rtatkorit vedettiin käyntiin ja kirkossa käytiin äitin kanssa itsenäisyyspäivämessuilla.
Että se Volovoista.Niin kertokaapas viisammat onkos sitä muissa koneissa tuota tasaista lattiata kuin valmeteissa/valtroissa itse olen kuvitellut että ei, mutta tässä nyt väiteltiin erään henkilön kanssa että foordeissa ois, itse olin sitä mieltä että noissa ei olisi sellaasta, tai edes mahdollisuuksia kääntyvälle penkille niin kuin joissakin ferguissa että penkki kääntyy.
Lieneekö tuo 6000 sarjan valtrat parhaat sinne mehtään. - Toimittaja Kouhija
topias22 kirjoitti:
Ei taitaisi Kuohija olla eturivissä ,kun valitaan vuoden journalistia.
Ählän
Topiasja anoppi, kiitosta vain noista ylenpalttisista vuodatuksista ja kehuista. Vaatimattomana toimittajana en voi itseäni olla kehumatta, mutta lukeudun siihen parhaimmistoon tai parhaimpaan toimittaja ryhmään mikä sai kutsun ei nyt aivan Tarjan linnaan vaan Sörkkään toimittelemaan ja muistelemaan menneitä . Jorkan menneitä vuosia kutsu tuli kahtena kappaleena, poliisin ja vangin vartijan ominaisuudessa mutta ei kuulemma ole kiirettä. Kyllähän pitäisi mennä Tarjan vai oliko se nyt Turjanlinnaan tai ainakin Hämeenlinnaan myöskin.
Kyllä minulla on suunnitelmissa lähteä sinne Espanjaan mutta vasta kun Tarjukka armahtaa minut sillä, eihän karavaanarit voi ellää ilman minua. Eikä lestaatiolaisetkaan ainakaan typykät. Tuli niin hyvin tehtyä juttuja siellä uskon korkeimmalla paikalla vessan alla. Hieman likaista puuhaa kirjoitella kun kaiken näköista raamattua vilahtelee pään yläpuolella. Onneksi, sanon onneksi koska haluan korostaa että tila missä tein raporttia, on niin suuri että sikaariporras pitää kokousta siellä, aina kun on täysistunto. No kullakin on omat tapansa, mieltymyksensä.
Näin toimittaja, perkules erikoistoimittaja miehenä piru kun jää aina tuo erikois sana pois tuosta tittelen edestä vaikka se on jo kahteen kertaan myönnetty RESITENTIN LINNAN SIIVOJIEN TAHOLTA. Ovat kuulemma ainoa ryhmä joka myöntää nuita arvonimiä . Nyt en tarkoita Alvaria vaan ihan titteleitä. Siihen kustantajan seulaan mennäkseni niin kyllä läpäisee teidänkin kirjoitukset, mutta seulan pitää olla niin harva että variksetkin lentävät läpi kylki edellä. Että kyllä on aivan tuhtia luettavaa.
Löysitttekö ksanikan kampea, kuulin linnuntietä että silmäsi on huonossa kunnossa Tomppa. Olet ollut kuulemma jo toista viikoa kovassa ripulissa. ota kuules maitohappopakteerria pari purkkia niin kyllä silmäsi paranee. Kerron sen vanhasta kokemuksesta .
Sattui nimittäin niin, kun olin Turkissa sehän on maa tuolla Siipperian takanatei artikkelia rättien käytöstä erään heimon. En nyt sano minkä heimon että ei syytetä rasistiksi, ruuppeevat Betuiinit vielä uhkailemaan niinkuin sitä Salama Rustieta. Parempi olla hiljaa heimoloista. Tunsin aikanaa Errään Haiton taisi olla Heimo etunimeltään, niitä nimiäkin on niin paljon tullut tavattua. Katsokaas kun lueskelen illat almanakkaa, yliopiston eihän niissä mitään ole. Hölkäsen pölyä koko raapustus. en nyt tarkoita mittään sänky puuhia. Niin nii suuri viulisti oli pienestä pitäen, maiilman miehiä. Mutta oli hänelläkin onneton loppu, sekosi Viron valkolaisiin.
Jos ette saa skaniaa hollillensa niin tulkaapa pullo postilla, muuten on paljon parempi vaihto- ehto, ette ole ennen kevättä Ceniilissä potkittavana. Meinaan vaan että Conilissa on Rutut Aika kärkkäitä potkimaan Enkkuja. Viimet aamuna pari Kanervakuoron jäsentä löytyi viskipullo tungettuna sinne, en kyllä uskalla mainita minne käy vielä luuta ja pyhkäisee pitkällä varrella. Helka kyllä varmasti olisi mielissään jos sensuuri pykäisisi pitkällä. Juu kyllä oli kauhia tapaus se Englanttilaisten tapaus. Älköt menko vittuilemaan Suomipojille kyllä sieltä pessee.
Kakkos nelonen seuraa minua aina mukana, on vielä nimikin Olli Ree, loput jääköön arvoitukseksi, kattos kun täytyy aina noudattaa hyvvää lehtimiestapaa, noista Suomen tuhoojista. Jotten paremmin sano , sontiaisista-. Pännä on minulla nyt autokuskina se saamarin niin sanottu suukko, on kuulemma syntynyt Nikeriassa jossain helvatun savimajassa, siinähän on ei vaikuta minun kenkien lankkaamiseen millään tavalla. Plankka vain kengät ja muuten pittää turpansa kiinni.
Vai on se Tiuran Marja sekkaantunut Novatti Ruppiin, Mahtaa tulla sitten perhheen lisäystä . Ainakin pari soffaa Topilta, mutta en kyllä myönna mittään. Ainoastaan sen että sain toisenkin konneen pelaamaan Taikka en minä sitä korjannut, annoin olla vuorokauden kiinni niin nyt pellaa . Täytyy myöntää että tutkimattomat ovat herran tiet ja lestaatiolaisten-.
Olen vähän sillä mielellä että täytyy lopetella ettei taas joudu nuolaisemaan tilanpuutteen tähden .Sormet kyllä tanssaisivat ja kurkku, olen kurlannut koko aamun vinetillä.
että ei muuta poijaat kuin terveiset sinne Saharaan kamelien ja huntujen maahan : Toimittaja Kouhija karavaanareiden ja Tarjuskan pyynnöstä. - etupenkillä istuja..
Jorma K kirjoitti:
Niin kertokaapas viisammat onkos sitä muissa koneissa tuota tasaista lattiata kuin valmeteissa/valtroissa itse olen kuvitellut että ei, mutta tässä nyt väiteltiin erään henkilön kanssa että foordeissa ois, itse olin sitä mieltä että noissa ei olisi sellaasta, tai edes mahdollisuuksia kääntyvälle penkille niin kuin joissakin ferguissa että penkki kääntyy.
Lieneekö tuo 6000 sarjan valtrat parhaat sinne mehtään.olipa mukava lukea noita matkatarinoita ite en vielä pääse minnekkää muutenko lomilla töissä kun pitää pakertaa.Mutta jos terveyttä jne piisaa, asuntoautolla mennään vielä talvellakin aina kun tilaisuus.Kesällä ostettiin eka asuntoauto.Olipa ihanaa ajella tuolla tutuilla seuduilla,lomilla muutenkin kiertänyt suomea ja yöpyä ei mökissä,vaan autossa.Lapin upeet mökit vaihtu uuteen:-)
Itse asiassa nukuin autossa kotonakin elok.loppuun syysk.alkuun(lämmitys ) oli niin hyvä raikas ja hyvät unet sai työpaineet kun alkoi jo elokuussa.Asuntoautoilijat on mukavaa väkeä sen on saanut huomata.Välitöntä.AvuliastaSosiaalisena ihmisenä tuntuu kivalle.
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta paljon reissuja ja kilsoja meille kaikille :-D!
MORJENS - topias22
etupenkillä istuja.. kirjoitti:
olipa mukava lukea noita matkatarinoita ite en vielä pääse minnekkää muutenko lomilla töissä kun pitää pakertaa.Mutta jos terveyttä jne piisaa, asuntoautolla mennään vielä talvellakin aina kun tilaisuus.Kesällä ostettiin eka asuntoauto.Olipa ihanaa ajella tuolla tutuilla seuduilla,lomilla muutenkin kiertänyt suomea ja yöpyä ei mökissä,vaan autossa.Lapin upeet mökit vaihtu uuteen:-)
Itse asiassa nukuin autossa kotonakin elok.loppuun syysk.alkuun(lämmitys ) oli niin hyvä raikas ja hyvät unet sai työpaineet kun alkoi jo elokuussa.Asuntoautoilijat on mukavaa väkeä sen on saanut huomata.Välitöntä.AvuliastaSosiaalisena ihmisenä tuntuu kivalle.
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta paljon reissuja ja kilsoja meille kaikille :-D!
MORJENSTerve vaan tuloa meidän sopuisaan sakkiin
Paneppas lähtien tänne Akatiiriin meidän sakkiin.
Laittaisitte kaaranne samaan rinkiin ,voisimme laittaa ressut katokseksi sateen varalle
Meillä täällä kurtuilla on riittänyt vettä oikein kunnolla taivaalta tulevan
Onhan sulla sitten noita kuormalavoja riittämiin ,ettei nilkat vaan tule märäksi.
Ei muutan tervetuloa''
'Topias - äitee on
Toimittaja Kouhija kirjoitti:
ja anoppi, kiitosta vain noista ylenpalttisista vuodatuksista ja kehuista. Vaatimattomana toimittajana en voi itseäni olla kehumatta, mutta lukeudun siihen parhaimmistoon tai parhaimpaan toimittaja ryhmään mikä sai kutsun ei nyt aivan Tarjan linnaan vaan Sörkkään toimittelemaan ja muistelemaan menneitä . Jorkan menneitä vuosia kutsu tuli kahtena kappaleena, poliisin ja vangin vartijan ominaisuudessa mutta ei kuulemma ole kiirettä. Kyllähän pitäisi mennä Tarjan vai oliko se nyt Turjanlinnaan tai ainakin Hämeenlinnaan myöskin.
Kyllä minulla on suunnitelmissa lähteä sinne Espanjaan mutta vasta kun Tarjukka armahtaa minut sillä, eihän karavaanarit voi ellää ilman minua. Eikä lestaatiolaisetkaan ainakaan typykät. Tuli niin hyvin tehtyä juttuja siellä uskon korkeimmalla paikalla vessan alla. Hieman likaista puuhaa kirjoitella kun kaiken näköista raamattua vilahtelee pään yläpuolella. Onneksi, sanon onneksi koska haluan korostaa että tila missä tein raporttia, on niin suuri että sikaariporras pitää kokousta siellä, aina kun on täysistunto. No kullakin on omat tapansa, mieltymyksensä.
Näin toimittaja, perkules erikoistoimittaja miehenä piru kun jää aina tuo erikois sana pois tuosta tittelen edestä vaikka se on jo kahteen kertaan myönnetty RESITENTIN LINNAN SIIVOJIEN TAHOLTA. Ovat kuulemma ainoa ryhmä joka myöntää nuita arvonimiä . Nyt en tarkoita Alvaria vaan ihan titteleitä. Siihen kustantajan seulaan mennäkseni niin kyllä läpäisee teidänkin kirjoitukset, mutta seulan pitää olla niin harva että variksetkin lentävät läpi kylki edellä. Että kyllä on aivan tuhtia luettavaa.
Löysitttekö ksanikan kampea, kuulin linnuntietä että silmäsi on huonossa kunnossa Tomppa. Olet ollut kuulemma jo toista viikoa kovassa ripulissa. ota kuules maitohappopakteerria pari purkkia niin kyllä silmäsi paranee. Kerron sen vanhasta kokemuksesta .
Sattui nimittäin niin, kun olin Turkissa sehän on maa tuolla Siipperian takanatei artikkelia rättien käytöstä erään heimon. En nyt sano minkä heimon että ei syytetä rasistiksi, ruuppeevat Betuiinit vielä uhkailemaan niinkuin sitä Salama Rustieta. Parempi olla hiljaa heimoloista. Tunsin aikanaa Errään Haiton taisi olla Heimo etunimeltään, niitä nimiäkin on niin paljon tullut tavattua. Katsokaas kun lueskelen illat almanakkaa, yliopiston eihän niissä mitään ole. Hölkäsen pölyä koko raapustus. en nyt tarkoita mittään sänky puuhia. Niin nii suuri viulisti oli pienestä pitäen, maiilman miehiä. Mutta oli hänelläkin onneton loppu, sekosi Viron valkolaisiin.
Jos ette saa skaniaa hollillensa niin tulkaapa pullo postilla, muuten on paljon parempi vaihto- ehto, ette ole ennen kevättä Ceniilissä potkittavana. Meinaan vaan että Conilissa on Rutut Aika kärkkäitä potkimaan Enkkuja. Viimet aamuna pari Kanervakuoron jäsentä löytyi viskipullo tungettuna sinne, en kyllä uskalla mainita minne käy vielä luuta ja pyhkäisee pitkällä varrella. Helka kyllä varmasti olisi mielissään jos sensuuri pykäisisi pitkällä. Juu kyllä oli kauhia tapaus se Englanttilaisten tapaus. Älköt menko vittuilemaan Suomipojille kyllä sieltä pessee.
Kakkos nelonen seuraa minua aina mukana, on vielä nimikin Olli Ree, loput jääköön arvoitukseksi, kattos kun täytyy aina noudattaa hyvvää lehtimiestapaa, noista Suomen tuhoojista. Jotten paremmin sano , sontiaisista-. Pännä on minulla nyt autokuskina se saamarin niin sanottu suukko, on kuulemma syntynyt Nikeriassa jossain helvatun savimajassa, siinähän on ei vaikuta minun kenkien lankkaamiseen millään tavalla. Plankka vain kengät ja muuten pittää turpansa kiinni.
Vai on se Tiuran Marja sekkaantunut Novatti Ruppiin, Mahtaa tulla sitten perhheen lisäystä . Ainakin pari soffaa Topilta, mutta en kyllä myönna mittään. Ainoastaan sen että sain toisenkin konneen pelaamaan Taikka en minä sitä korjannut, annoin olla vuorokauden kiinni niin nyt pellaa . Täytyy myöntää että tutkimattomat ovat herran tiet ja lestaatiolaisten-.
Olen vähän sillä mielellä että täytyy lopetella ettei taas joudu nuolaisemaan tilanpuutteen tähden .Sormet kyllä tanssaisivat ja kurkku, olen kurlannut koko aamun vinetillä.
että ei muuta poijaat kuin terveiset sinne Saharaan kamelien ja huntujen maahan : Toimittaja Kouhija karavaanareiden ja Tarjuskan pyynnöstä.taas tuonut löysäpäälle keppanaa kaupasta.
- ++++++
äitee on kirjoitti:
taas tuonut löysäpäälle keppanaa kaupasta.
Mene vittu hoitoon ja kysy onko päällesi enään mitään tehtävissä runkkari
- topias22
topias22 kirjoitti:
Terve vaan tuloa meidän sopuisaan sakkiin
Paneppas lähtien tänne Akatiiriin meidän sakkiin.
Laittaisitte kaaranne samaan rinkiin ,voisimme laittaa ressut katokseksi sateen varalle
Meillä täällä kurtuilla on riittänyt vettä oikein kunnolla taivaalta tulevan
Onhan sulla sitten noita kuormalavoja riittämiin ,ettei nilkat vaan tule märäksi.
Ei muutan tervetuloa''
'TopiasNiin ja poikkee Tallinnassa Livikossa ja tuo meille Sakun tummaa öllee,Se on niin ruokaisaa
Topias - 78787878
++++++ kirjoitti:
Mene vittu hoitoon ja kysy onko päällesi enään mitään tehtävissä runkkari
Nyt pitäisi kuorma-autoon hankkia sopiva koura sähkö- ja puhelinpylväiden sekä pienten maa-ainesnyssäköiden siirtelyyn kappaletavaranostimella.
Nosturi on 18,6tm 5:llä jatkolla. Nostaa 15m:n päästä 1000kg ja vierestä 4500kg.
Tekeekö kahmarilevyillä mitään? Vai kannattaako soran ja mullan siirtely unohtaa.
Mitä mallia/merkkiä suosittelette?
Minkä kokoinen? Haittaako koko pylväiden käsittelyä?
Pylvästä ei tarvitse nostaa pystyyn. Riittää kun nostaa kyytiin ja pois.
Minkälainen pyörittäjä?
Aiempaa kokemusta kourista ei ole. - ++++++++
78787878 kirjoitti:
Nyt pitäisi kuorma-autoon hankkia sopiva koura sähkö- ja puhelinpylväiden sekä pienten maa-ainesnyssäköiden siirtelyyn kappaletavaranostimella.
Nosturi on 18,6tm 5:llä jatkolla. Nostaa 15m:n päästä 1000kg ja vierestä 4500kg.
Tekeekö kahmarilevyillä mitään? Vai kannattaako soran ja mullan siirtely unohtaa.
Mitä mallia/merkkiä suosittelette?
Minkä kokoinen? Haittaako koko pylväiden käsittelyä?
Pylvästä ei tarvitse nostaa pystyyn. Riittää kun nostaa kyytiin ja pois.
Minkälainen pyörittäjä?
Aiempaa kokemusta kourista ei ole.Älä vaan osta mitään ,kun et ymmärrä mitä sillä tehdään
Osta niillä rahoilla pillereitä
- Messinas....south
Kun kiittelet lukemattomista...............
- +++++++
Osta Fiskarssin kihveli
Saat itse säätää sille nopeudenkin
Pidä siitä ohuemmasta päästä vaan kiinni ja ala askareisiin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2104861Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html213998Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2203717Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1293041Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1573005Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis612935Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat152561Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos642502Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien852315En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132125