Paikka oli kuulemma "tasokas" jossa "saa tanssia rauhassa". Uskoin ja menin mukaan. Ajattelin viettäväni hauskan juhlaillan, vaihteeksi naisporukassa. No mun mielestäni paikan tunnelma oli lähinnä kuin senssibaarissa. Ja meidänkin sakissamme oli vain yks sinkku, jotkut vain käyttäytyivät kuin sinkut. Itse aloin kieltäytyä kiusaantuneena kaikista (joskus melko suoristakin) ehdotuksista jo parin tanssin jälkeen, jolloin joillakin miehillä näytti loppuvan niin sanavarasto kuin käytöstavat - eivätkä he olleet edes juovuksissa.
Vaihdettiin sitten osalla porukasta ravintolaa, pääkaupungissa kun niitä riittää. Sama toistui. Sinkun motkotettiin edelleenkin olevan meistä "ainoa jolla on oikeasti hauskaa". Me muutamat kun viihdyimme pöydässämme keskenämme keskustellen. Naurumme veti miehiä "kuin hunaja mehiläisiä" ja muut kollegat naureskeli meille "istujille", että "teilläkin olis tuota vientiä, jos vaan..." ihan kuin se olisi ollut koko illan tarkoitus. Paikan muutkin oikein nätiksi laittautuneet naiset heitteli puukkoja koska me olimme kai heidän apajillaan tai jotain.... (?!)
Paljon ulkomailla asuneena mua hämmästytti se aggressiivisuus, jolla meitä näkyvästi rengastettujakin yritettiin iskeä, sekä se kova tarve joka osalla rengastetuista naiskollegoistani oli saada huomiota vierailta miehiltä. Naisena mua suretti myös niin reiluna ja rehtinä pitämieni suomalaisten miesten heikko taito ns. luopua kunniallisesti. Ykskin, ihan aikuinen, hyvin pukeutunut mies, kehtasi tulla vielä jälikäteenkin piikittelemään, että "miksi sä sitten olet täällä jos muka olet onnellinen ja varattu?" Vastaukselleni, että "en mä täällä viihdykään, sun kaltaisesi ihmiset ajaa mut riemulla takas kultani kainaloon" se sormus sormessa peittelemättä metsästävä aviomies naurahti vaan halveksuvasti.
Siitä illasta jäi lähinnä surullinen fiilis, sillä niin paljon siitä "hauskanpidosta" vaikutti perustuvan vain jollekin salaiselle "lupaukselle" josta ei puhuttu ääneen mutta jota pidettiin jotekin itsestään selvänä.
Nyt jälkikäteen, ja näitä välttelevän hiljasia kollegoja katsellessa, tulee väkisinkin ajatelleeksi, että pikkujoulut taitaakin olla aika monelle ihmiselle vain (vuoden ainoa?) mahdollisuus päteä seksuaalisesti ja kokea valloittamisen riemu - vaikkakin ehkä karmeella krapulalla höystettynä, mutta siihenhän täällä Pohjolassa on jo totuttu.
Pikkujoulut, antamisen "juhla"?
90
5673
Vastaukset
- gwfddfs
joukolla - sellaistahan se.
- .
jii71 kirjoitti:
känäs pitää olla koko joulukuu
- joulupukki puree ja lyö-Vuoden kohokohta haistattaa vitut itsenäisyydelle ja pikkujouluille!
LUKEKAA KOMMENTIT:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lissabonin-sopimus-astuu-voimaan-tanaan/163181
Linkistä löytyy historiallista faktaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8652235
EU sanakirja suomeksi.
Tämä on internet-sanakirja, joka tarjoaa lyhyet selitykset useimmille EU keskusteluissa käytettäville termeille. Täältä löydät myös monia hyödyllisiä linkkejä.
http://fi.euabc.com/
Katsokaa vihdoinkin kaikki osat 1-14 ja herätkää!!!!
End Game (suomeksi tekstitetty)
http://www.youtube.com/watch?v=q37CoRrpoxg&feature=PlayList&p=30FD881224A87756&index=0 - HERÄTKÄÄ!
. kirjoitti:
Vuoden kohokohta haistattaa vitut itsenäisyydelle ja pikkujouluille!
LUKEKAA KOMMENTIT:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/lissabonin-sopimus-astuu-voimaan-tanaan/163181
Linkistä löytyy historiallista faktaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8652235
EU sanakirja suomeksi.
Tämä on internet-sanakirja, joka tarjoaa lyhyet selitykset useimmille EU keskusteluissa käytettäville termeille. Täältä löydät myös monia hyödyllisiä linkkejä.
http://fi.euabc.com/
Katsokaa vihdoinkin kaikki osat 1-14 ja herätkää!!!!
End Game (suomeksi tekstitetty)
http://www.youtube.com/watch?v=q37CoRrpoxg&feature=PlayList&p=30FD881224A87756&index=0OSA 1 VALTIOIDEN LOPPU - EU:n VALLANKAAPPAUS & LISSABONIN SOPIMUS
http://isovimma.blogspot.com/2008/03/valtioden-loppu-eun-vallankaapaus.html
http://isovimma.blogspot.com/2008/03/osa-2-valtioiden-loppu-eun.html
http://isovimma.blogspot.com/2008/03/osa-3-valtioiden-loppu-eun.html
- j...
jätän suosilla kaikki pikkujoulut väliin..mis ollaan naisporukalla..koska osa sekoilee varattunaki..ja miehet..no ne on mitä on..
ei kauheesti innosta lähtee mihkään pikkujouluihin ihan justiisa noista syistä..et siel tulee ennemmin vaivaantunu, kun kiva fiilis..
=o(- mä vaan
Olemme pariskuntana olleet mieheni työnantajan järjestämässä pikkujoulussa ja siellä jopa oma mieheni unohti olevansa naimisissa vaikka olin mukana. Flirttiä riitti ja jopa tyhmiä tekoja. Sitten vaan pokkana aamulla pyytämään anteeksi. Ei tosin onnistunut. Ero tulee..... vihdoinkin !
- mskh
mä vaan kirjoitti:
Olemme pariskuntana olleet mieheni työnantajan järjestämässä pikkujoulussa ja siellä jopa oma mieheni unohti olevansa naimisissa vaikka olin mukana. Flirttiä riitti ja jopa tyhmiä tekoja. Sitten vaan pokkana aamulla pyytämään anteeksi. Ei tosin onnistunut. Ero tulee..... vihdoinkin !
parasta oli että ei tuntenut entinen omaa muijaansa ja aamulla heräsi "ns väärästä sängystä"
- dayum
"Naisena mua suretti myös niin reiluna ja rehtinä pitämieni suomalaisten miesten heikko taito ns. luopua kunniallisesti"
Syystä tai toisesta minulle on jäänyt maku, jotta niin miehillä kuin naisilla olisi tuossa opittavaa. Niin tarjoutumisessa, kieltäytymisessä kuin tuossa luopumisessakin. Etenkin kahdessa viimeisessä, mutta varmaan myöskin ekassa.- tt
ENKELI
Kaksi enkeliä tuli matkallaan rikkaan perheen luo yöpyäkseen Heidän luonaan.
>>Perhe oli piittaamaton, ja enkelit saivat nukkua kylmässä
>>kellarihuoneessa.
>>Kun he olivat menossa nukkumaan vanhempi enkeli näki kolon seinässä ja
> korjasi sen.
>>Nuorempi enkeli kysyi miksi hän korjasi kolon.
>>Asiat eivät ole aina sellaisia, kuin luulemme niiden olevan.
>>
>>Seuraavan yön enkelit yöpyivät köyhässä talossa.Kiltti isäntäväki jakoi
> päivällisensä heidän kanssaan, ja enkelit saivat nukkua isäntäväen
> vuoteessa.
>>Kun kaikki heräsivät seuraavana aamuna talon ainoa elinkeino, ainoa lehmä
>>makasi kuolleena niityllä.
>>
>>Nuorempi enkeli oli vihainen ja kysyi vanhemmalta, kuinka tämä voi sallia
> sellaisen tapahtuvan.
>>Autoit ilkeää isäntää, mutta nämä jakoivat meidän kanssamme vähästään ja
> sinä annoit heidän ainoan lehmänsä kuolla.
>>
>>Asiat eivät aina ole kuin luulemme.
>>Kun olimme kylmässä kellarissa näin,että kolossa oli kultaa, siksi
>>korjasin kolon,
>>jottei isäntä sitä löytäisi. Köyhään taloon tuli yöllä kuoleman enkeli
> noutamaan talon emäntää, joten annoin lehmän hänen sijastaan.
>>
>>Asiat eivät ole niin kuin luulemme niiden olevan.
>>
>>Joskus tapahtuu jotain, josta olemme onnettomia.
>>Usko,että jokainen tapaus on omaksi eduksesi.
>>
>>Tulee aika jolloin saat tietää...
>>
>>Jotkut ihmiset tulevat nopeasti elämäämme ja Katoavat yhtä nopeasti.
>>
>>Joistain ihmisistä tulee ystäviämme ja he jäävät pitkäksi ajaksi
>>elämäämme.
>>He jättävät jälkiä sydämeemme.
>>Meistä ei enää ikinä tule entisen kaltaisia, koska opimme tuntemaan hyvän
> ystävän.
>>
>>Eilinen on historiaa. Huominen on arvoitus.
>>Tänään on lahja ja siksi se on nimeltään nykyisyys.
>>Elä ja nauti jokaisesta silmänräpäyksestä.
>>Ota pieni enkeli, ja suojele sitä.
>>Hän suojelee sinua.
>>
>>Erityinen enkeli tulee lähettää viidelle henkilölle tunnin kuluessa ja
>>voit
> toivoa jotain.
>>
>>Lähetettyäsi viestin toiveesi toteutuu.. Ellet lähetä, tulevat kyyneleet
> virtaamaan.
>>
>>Juuri nyt...
>>*joku ajattelee sinua
>>*joku kaipaa sinua
>>*joku haluaa puhua kanssasi
>>*joku haluaa, että sinulla ei ole ongelmia
>>*joku on kiitollinen avustasi
>>*joku haluaa pidellä kättäsi
>>*joku haluaa nähdä sinut onnellisena
>>*joku haluaa että sinä löydät hänet
>>*joku haluaa antaa sinulle lahjan
>>*joku uskoo että sinä olet hänen lahjansa
>>*joku rakastaa sinua
>>*joku ihailee sinun voimaasi
>>*joku tarvitsee olkapäätäsi
>>*joku tarvitsee tätä enkeliä, lähetä se hänelle. - positiivista viestiä
tt kirjoitti:
ENKELI
Kaksi enkeliä tuli matkallaan rikkaan perheen luo yöpyäkseen Heidän luonaan.
>>Perhe oli piittaamaton, ja enkelit saivat nukkua kylmässä
>>kellarihuoneessa.
>>Kun he olivat menossa nukkumaan vanhempi enkeli näki kolon seinässä ja
> korjasi sen.
>>Nuorempi enkeli kysyi miksi hän korjasi kolon.
>>Asiat eivät ole aina sellaisia, kuin luulemme niiden olevan.
>>
>>Seuraavan yön enkelit yöpyivät köyhässä talossa.Kiltti isäntäväki jakoi
> päivällisensä heidän kanssaan, ja enkelit saivat nukkua isäntäväen
> vuoteessa.
>>Kun kaikki heräsivät seuraavana aamuna talon ainoa elinkeino, ainoa lehmä
>>makasi kuolleena niityllä.
>>
>>Nuorempi enkeli oli vihainen ja kysyi vanhemmalta, kuinka tämä voi sallia
> sellaisen tapahtuvan.
>>Autoit ilkeää isäntää, mutta nämä jakoivat meidän kanssamme vähästään ja
> sinä annoit heidän ainoan lehmänsä kuolla.
>>
>>Asiat eivät aina ole kuin luulemme.
>>Kun olimme kylmässä kellarissa näin,että kolossa oli kultaa, siksi
>>korjasin kolon,
>>jottei isäntä sitä löytäisi. Köyhään taloon tuli yöllä kuoleman enkeli
> noutamaan talon emäntää, joten annoin lehmän hänen sijastaan.
>>
>>Asiat eivät ole niin kuin luulemme niiden olevan.
>>
>>Joskus tapahtuu jotain, josta olemme onnettomia.
>>Usko,että jokainen tapaus on omaksi eduksesi.
>>
>>Tulee aika jolloin saat tietää...
>>
>>Jotkut ihmiset tulevat nopeasti elämäämme ja Katoavat yhtä nopeasti.
>>
>>Joistain ihmisistä tulee ystäviämme ja he jäävät pitkäksi ajaksi
>>elämäämme.
>>He jättävät jälkiä sydämeemme.
>>Meistä ei enää ikinä tule entisen kaltaisia, koska opimme tuntemaan hyvän
> ystävän.
>>
>>Eilinen on historiaa. Huominen on arvoitus.
>>Tänään on lahja ja siksi se on nimeltään nykyisyys.
>>Elä ja nauti jokaisesta silmänräpäyksestä.
>>Ota pieni enkeli, ja suojele sitä.
>>Hän suojelee sinua.
>>
>>Erityinen enkeli tulee lähettää viidelle henkilölle tunnin kuluessa ja
>>voit
> toivoa jotain.
>>
>>Lähetettyäsi viestin toiveesi toteutuu.. Ellet lähetä, tulevat kyyneleet
> virtaamaan.
>>
>>Juuri nyt...
>>*joku ajattelee sinua
>>*joku kaipaa sinua
>>*joku haluaa puhua kanssasi
>>*joku haluaa, että sinulla ei ole ongelmia
>>*joku on kiitollinen avustasi
>>*joku haluaa pidellä kättäsi
>>*joku haluaa nähdä sinut onnellisena
>>*joku haluaa että sinä löydät hänet
>>*joku haluaa antaa sinulle lahjan
>>*joku uskoo että sinä olet hänen lahjansa
>>*joku rakastaa sinua
>>*joku ihailee sinun voimaasi
>>*joku tarvitsee olkapäätäsi
>>*joku tarvitsee tätä enkeliä, lähetä se hänelle.en voi sietää näitä näennäisesti kauniita ja muka henkeviä viestejä, joiden lopussa uhataan tuomiolla. Lopettakaa kiusaamasta ihmisiä tällaisilla typerillä ja aina lopulta negatiivisilla viesteillä !!!!
- Marjelie
ihan normaalistikin ja ihan varmasti on yhtä hauskaa. Paljonkinhan kuulee niitä ns. pikkujoulujuttuja, kuka lähtee "metsästämään" kuka ei. Riippuu tietenkin asianomaisesta itsestään. Oma valinta itsekullakin, antaako periksi vai ei.
- sinkku mam
Voi varattu parkaa, sun ukkos on pitänyt niin liekassa, kun joudut etäällesi miehestä, vuodatat jo kyyneliä!! pysyppä vain siellä miehes kainalossas, ja vanhene rauhassa, itse olen nainen ja läpikäynyt avioliiton, ja nyt sinkku, jotenkin vain negatiiviseen sävyyn mainitsit yksi sinkku mukana".. ehkä katkeruuttako ??
- Sinkku myös
Hei Sinkku mam. Luepa uudelleen aloittajan viesti. Nyt et oikein ymmärtänyt. Kirjoittaja ei todellakaan ollut mitenkään katkera.
- olskof
No ei viestin kirjoittaja varmasti tuota tarkoittanut! Ihmetteli varmaan vaan, että vaikka kaikki lähes oli varattuja niin silti tyrkyllä kun lihatiskillä :D Itse taidat kokea sinkkuutesi noin, siksi luet viestin väärään sävyyn. Omassa silmässäs se negatiivisuus oli.
- ei ymmärrä
Sinkku mam taitaa olla vähän tyhmä.
- Ei tonttuilua
Jos pikkujoulua juhlitaan ryyppämällä kapakassa, niin ehkä ne kannattaa skipata. PIkkujoulun vietto käy mainiosti niinkin, että mennään teatteriin tai konserttiin ja sen jälkeen porukalla syömään johonkin tasokkaaseen ruokaravintolaan. Olen ollut tosi hauskoissa pikkujouluissa, joissa juhlittu on pelkästään alkoholittoman glögin ja joulupiparien voimalla. Pikkujouluha voisi olla myös vaikka ulkoilutapahtuma. En ole mikään raittiusihminen, mutta silti tämä nykyajan älyttömyyksiin menevä dokaaminen ihmetyttää. Kivoja ovat olleet myös ne juhlat, joihin myös puoliso on tervetullut.
- vänksy
toi että puolisokin ois tervetullut.. Pikkujoulut..jos itse saisin valita niin mielummin viettäisin ne sellaisessa porukassa, johon puolisokin olisi kutsuttu, enkä minkään työkavereiden tms keskuudessa. Jos mun valittava olisi työpaikan pikkujoulut tai vaikka sitten jotain kivaa yhteistä tekemistä sen oman kullan kanssa, niin ei tarvis kahta kertaa miettiä, kumman valitsisin - sen oman kultani tietenkin :-)
vänksy kirjoitti:
toi että puolisokin ois tervetullut.. Pikkujoulut..jos itse saisin valita niin mielummin viettäisin ne sellaisessa porukassa, johon puolisokin olisi kutsuttu, enkä minkään työkavereiden tms keskuudessa. Jos mun valittava olisi työpaikan pikkujoulut tai vaikka sitten jotain kivaa yhteistä tekemistä sen oman kullan kanssa, niin ei tarvis kahta kertaa miettiä, kumman valitsisin - sen oman kultani tietenkin :-)
Missä firmassa on tapana ottaa avec mukaan pikkujouluihin?
- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
joka ainakin kutsuu puolisot. Järjestävätpä vielä työntekijöiden lapsillekin oman joulujuhlan.
Siitä, että puolisot alettii kutsua mukaan, tuli kuulemma hirveän hyvää palautetta ja mukana olleet ovat kertoneet, että ovat olleet tosi hyviä juhlia. - scale
Ratikkakuski kirjoitti:
aika harva kuitenkaan ottaa ja tänä vuonna ei pidetä pikkujouluja ollenkaan. Mua asia ei pahemmin haittaa, mä en viihdy kaiken maailman kissanristiäisissä, vaikka pitkin vuotta kutsuja kyllä sateleekin.
- ilkka*
Ratikkakuski kirjoitti:
Ihmettelen suuresti teidän pikkujoulunviettoo. Olen ollut työelämässä 35v, kolmen eri työnantajan palveluksessa. Kaikissa mentiin pikkujouluihin joko vaimon tai seuralaisen kanssa. Ei ikinä tullut tuollaisia em. ongelmia. Enempi loppuillasta alkaa riidat työnjohdon ja työntekijöiden kanssa. Pääasiassa ollut mukavia juhlia.
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
missään. sitähän just tarkotin, että miksei niitä vois ottaa?
vänksy kirjoitti:
missään. sitähän just tarkotin, että miksei niitä vois ottaa?
Pitäisikö puoliso ottaa aina muutenkin mukaan kaikkiin, vaikkapa harrastuspiirin, kemuihin? Pitääkö ylipäätään puolison kanssa elää jossain symbioosissa? Ja minä sentään aina haluan ottaa Rouva Ratikan mukaani, kun se vain tilanteeseen sopii. Mutta kohtuus kaikessa ja firman pikkujoulut ovat yksi sellainen.
Ja jos kyse on vain pettämisen pelosta, niin täytyy olla todellinen typerys, jos ainoa tilaisuus vieraissa virkistäytymiseen on firman pikkujoulut.- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Pitäisikö puoliso ottaa aina muutenkin mukaan kaikkiin, vaikkapa harrastuspiirin, kemuihin? Pitääkö ylipäätään puolison kanssa elää jossain symbioosissa? Ja minä sentään aina haluan ottaa Rouva Ratikan mukaani, kun se vain tilanteeseen sopii. Mutta kohtuus kaikessa ja firman pikkujoulut ovat yksi sellainen.
Ja jos kyse on vain pettämisen pelosta, niin täytyy olla todellinen typerys, jos ainoa tilaisuus vieraissa virkistäytymiseen on firman pikkujoulut.niin mun on pakko sanoa, että raijaisin poikkiksen messiin, ihan jo siksi, että työkaverini näkisivät miten upea mies minulla on!
Ja tietenkin haluaisin nähdä muiden puoliskot, tirkistelijä kun luonteeltani olen. - harvia rules
Ratikkakuski kirjoitti:
... sellasissa pikkujouluissa joihin sai ottaa puolison mukaan. Ja en edes ollut se puoliso, lähdin ihan kaverina mukaan kun pyydettiin. Ja hauskaa oli kaikilla. =)
- vänksy
KoppavaHoro kirjoitti:
niin mun on pakko sanoa, että raijaisin poikkiksen messiin, ihan jo siksi, että työkaverini näkisivät miten upea mies minulla on!
Ja tietenkin haluaisin nähdä muiden puoliskot, tirkistelijä kun luonteeltani olen.että mulla ois jotain mieluista seuraa siellä. En työkavereideni kanssa ole meinaan koskaan ollut mitenkään läheinen, että mielummin sitten vaikka omien kavereideni kanssa pikkujoulut, kuin työkavereiden..
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Ja jos kyse on vain pettämisen pelosta, niin täytyy olla todellinen typerys, jos ainoa tilaisuus vieraissa virkistäytymiseen on firman pikkujoulut.eikä tarvi olla 24h/vrk yhdessä mutta vuodessa on yli 360 päivää jolloin voi olla menossa ilman puolisoa, niin miksi just pikkujoulupäivänä tarvis olla erossa? Saman voi siis kysyä näinpäin.
vänksy kirjoitti:
eikä tarvi olla 24h/vrk yhdessä mutta vuodessa on yli 360 päivää jolloin voi olla menossa ilman puolisoa, niin miksi just pikkujoulupäivänä tarvis olla erossa? Saman voi siis kysyä näinpäin.
Minä vain olen tottunut ottamaan vaimoni mukaan silloin, kun muutkin niin tekevät. Minä en halua olla se epäsovinnainen vastarannan kiiski, jonka käytöstä muut ihmettelevät jos nyt eivät naamakkain, niin ainakin selän takana.
Hassu tuo sinun käännöksesi. Aivan kun puolison kanssa ei elettäisi arkea, mutta vietäisiin näytille työpaikalle, vaikkei kukaan muu niin tekisikään. Eikö siinä sinusta todellakaan ole mitään erikoista? Ja lopuksi: Minulla on ainakin erikseen työpaikan pikkujoulut (menen yksin), seuran pikkujoulut (menen yksin) ja ystäväpiirin pikkujoulut, johon tietysti menemme yhdessä.- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä vain olen tottunut ottamaan vaimoni mukaan silloin, kun muutkin niin tekevät. Minä en halua olla se epäsovinnainen vastarannan kiiski, jonka käytöstä muut ihmettelevät jos nyt eivät naamakkain, niin ainakin selän takana.
Hassu tuo sinun käännöksesi. Aivan kun puolison kanssa ei elettäisi arkea, mutta vietäisiin näytille työpaikalle, vaikkei kukaan muu niin tekisikään. Eikö siinä sinusta todellakaan ole mitään erikoista? Ja lopuksi: Minulla on ainakin erikseen työpaikan pikkujoulut (menen yksin), seuran pikkujoulut (menen yksin) ja ystäväpiirin pikkujoulut, johon tietysti menemme yhdessä.Mä en oo koskaan ollut yksissäkään pikkujouluissa, mut jos menisin niin mieluiten sit tosiaan kaveriporukalla ja niin että mun mies on mukana. Tai se vois mennä poikien kanssa sit keskenään, jos haluis, tai omien työkavereidensa kanssa. Ei haittais mua.
- syömisiin
"juhlista" kaukana niin ei tarvitse katua mitään myöhemmin. Monethan vaan menee sinne "syömään" - niinpä. Syöminen loppuu sitten 04:00 tienoilla. Puoliso ei saa olla näissä "syömisissä" tietenkään mukana. Koko "syominen" vesittyisi muuten kokonaan.
- KoppavaHoro
mulla ei varsinaisesti ole noin huonoja kokemuksia. Pyrin välttämään jäykistelypippaloita ja taksijonoja, joten pikkujoulut ovat jääneet viime vuosina väliin.
Asiakkaan kemuihin olen menossa poikaporukassa (tiimini muut jäsenet kun ovat miehiä), ja siten saan todennäköisesti olla rauhassa.- jouluntonttu
ei työpaikalla ainakaan ole vietetty "jäykistelypikkujouluja", tänäkään vuonna.
Jäykistelyn aika oli vasta pikkutunneilla, työkaverin lakanoiden välissä =)
- Meille vai teille?
Ihan sama onko mies vain nainen. Pikkujoulut ovat vain tekosyy dokaamiseen ja käytöstapojen unohtamiseen. Kukaan ei juovu ilman, etteikö se vaikuttaisi käyttäytymiseen. Suomessa pidetään "hauskaa" vaikka väkisin :D Mukaan vaan, käytöstavat roskikseen ja flirtti ja sormikopelo tilalle XD Kaikkihan haluavat olla "vähän tuhmia" pikkujoulujen aikaan, ainakin suomessa. Samassa työpaikassa olevia sitten vähän hävetään jonkun aikaa, mutta se kuuluu "tähän juttuun", niin kuin kuuluu sekin, että jonotetaan taksia monen sadan metrin jonossa tuntikaupalla. Ikään kuin paikallisjunalla ei pääsisi kotiin. Hauskaa pikkujoulua :D muistakaa sekoilla kunnolla, oksentaa, räyhätä, flirtata, naida, mitä vaan. Olkaa sitten sekvin päin ujoja, arkoja ja häpeilkää mitä teitte. Suomessa kuuluu mennä ääripäästä toiseen ja ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
- KoppavaHoro
mulla lähtee viimeinen klo 2:36. Tämä siis viikonlopulla.
Ja meidän kemut on viikolla, joten taksi on ainoa vaihtoehto. Joskaan viikolla ei toivottavasti ole samanlaisia jonoja!
- Abazi929
Kaikkihan tuon pikkujoulukuvion tietää, maan tapa.
Toisilleen todellisuudessa tuntemattomat ihmiset ottaa alkoholia pään täyteen ja siitä alkaa kollektiivinen sekoilusessio, kaikki on sallittua. Tietenkään pikkujouluista ei sen suuremmin haloota nostella jälkeenpäin, ehkä vähän saatetaan nolostella jos nyt tuli esim. pomoa/pomon vaimoa paneskeltua tai vastaavaa !
Kyseessä on Suomeen muovautunut tapakulttuuri jossa aikuisväestö voi palata kiimaisten teinien tasolle seurauksista välittämättä, seuraavana päivänä kaikki on unohdettu...darra tosin hiukan kestää.
Olennaista onkin se pieni käytännön yksityiskohta. Koska kaikki tässä valtakunnassa asian tietävät, miksi näihin pikkujoulu-bileisiin menee ihmisiä jotka eivät tätä tapaa voi ymmärtää/sietää ?
Onhan olemassa tietysti pakkopulla-pikkujouluja eli niitä umpitylsiä kokoontumisia joita pikkujouluiksi joku haluaa kutsua, todellisuudessa niistä luurangonjäykistä ajantappo-pippaloista suurin osa haluaa mahdollisimman nopeasti pois koska niitä samoja naamoja näkee siinä samassa mielialassa päivästä toiseen eikä niitä todellakaan enää vapaa-ajallaan jaksa katsoa, ainakaan selvinpäin.
Pointti on että sitä saa mitä tilaa. Mikäli ei miellytä vaihtoehto a tai b, jätä väliin koko pikkujoulut.- UkkomiesHki
Enpä muista ikinä osuneeni tuommoisiin pikkujouluihin, en totta vieköön! Vaikka olen parissa ministeriössä, muutamassa suuressa firmassa, ja muutamassa tasokkaassa firmassa töissä ollut. Sekä ollut ihan rahaan työpaikoissa - pienissä tosin. Aina sitä lukee vaan juttuja lehdistä ja netistä.
Missä tuommoisia juhlia vietetään? Markkinointifirmoissako? - vänksy
ollut työpaikan pikkujouluissa johtuen siitä että niissä paikoissa, joissa olen töissä ollut, ei ole sellaisia järjestetty. Huvittavaa ois kyllä ajatuskin niistä - meinaan ovat olleet 20-30 vuotta mua vanhempia järjestään kaikki, että olis ehkä mulla ollut sillä hiukan orpo olo :D
- odotan kauhulla
odotan kauhulla tämän vuoden pikkujouluja. Ei vielä ole tapahtunut mitään erikoisempaa, vaikka tossa viikonloppuna olikin n. 300 hengen pukkujoulut ja tällä porukalla oli hauskaa eivätkä juoneet heti alkuillasta päätä täyteen. Viime vuodesta muistan muutaman isomman naisporukan, jotka kännäsivät oikein kunnolla. Olen siis tarjoilijana eräässä Helsinkiläisessä yrityksessä ja saan todellakin nähdä ja kokea kaikenlaista. Eräskin naisporukka, joka koostuin lastentarhan työntekijöistä, oli todella rasittava. Muutamilla niistä naisista oli pohjia jo entuudestaan ja alkoi sitten neuvomaan miten niitä hommia oikein hoidetaan. Ei mitään käytöstapaoja ja hyvä ettei päälle tullut. Ihmettelen sitä ettei kukaan muu porukasta pistänyt häntä ruotiin. Hyvin agressiivisti käyttäytymista ja sai yhden tarjoilijankin itkemään.
Olisi hyvä, jos tollasisissa tapauksissa voisi heittää pihalle, mut kun ei Suomessa. Jos mennään haukkumaan henkilökuntaa hänen työmaallaan ja mennään henkilökohtaisuuksiin, niin ulos samantien. Nyt, jos tulee samanlaisia tapauksia, niin lentää kuin leppäkeihäs. Mistä johtuu yleensäkin naisten agressiivisuus? Sitä ihmettelen vielä, että tollasessa ammatissa oleva ja ei minkäälaista kärsivällisyyttä ja itsensä hallintaa. En veisi lapsia heidän paikkaansa.- exbaarimest
kuinka tavikset muuttuu vipeix ku pääsee käskemään tarjoilijaa. Uhkaa potkuilla ja itketyttää as palvelijaa.
Sikamaista ja noloa.
Muka sallittua!!!!!
Pokelle vain tietoa sioista ja ulos heti ni kyl ainakin hävettää seur kerran duunis. - käytöstavat kunniaan
exbaarimest kirjoitti:
kuinka tavikset muuttuu vipeix ku pääsee käskemään tarjoilijaa. Uhkaa potkuilla ja itketyttää as palvelijaa.
Sikamaista ja noloa.
Muka sallittua!!!!!
Pokelle vain tietoa sioista ja ulos heti ni kyl ainakin hävettää seur kerran duunis.Kyllä on ravintolan esimiehissä vikaa, jos henkilökunnan pitää sietää haistatteluja ilman että saa heittää pihalle.
- jokainen tavallaan
On siis se aika vuodesta kun naisilla ei ole mitään riisuttavaa..anteeksi, päälle pantavaa. Jotkut hakevat riisuttavansa..eikun päälle pantavat isommasta kaupungista, kun kotipuolen kaupoissa ei mitään ole.
Kyllä noita intohimoisesti pikkujouluja viettäviä naisia piisaa, sormuksella tai ilman. Itse en jaksa sitä suhinaa ja kuhinaa seurata, käyn yleensä syömässä ja otan sen "pakko glögin" ja lähden kotiin. Onneksi voi pitää hauskaa myös oman perheen ja kavereiden kanssa ilman hippamekkoa:) Minun käy niin kovin sääliksi kaikkia himokkaita pikkurouvia ja puutteessaeläviä ukkomiehiä, joiden ainoa vuosittainen tilaisuus saada seksiä on pikkujoulut...
Ja aloittajalle tiedoksi: Suomessa naisten ahdistelu on kovin maltillista moneen muuhun maahan verrattuna. Että tämä vain tiedoksesi, kun kerran haluat maailmankansalaisena esiintyä.- vesuvius
Tuohan on se perinteinen tapa Suomessa viettää pikkujouluja; pettää puolisoaan työnantajan kustannuksella ja peräti kehotuksella! Työnantajan etu jos työntekijä ei mieti muuta kuin työpaikkaansa...En ymmärrä moisia tilaisuuksia joihin ei ole lupa ottaa puolisoaan mukaan! Kaikki päivät vietetään työpaikalla ja juhlat myös...
- Timbe1
Niin perusjuntti suomi juttu :)
Eli ei sillä ajankohdalla, ei sillä juhlan merkityksellä, ei niin millään ole merkitystä suomalaisella.... PAITSI kunhan saa olla kännissä (juhla=tekosyy,,, vielä kaiken lisäksi suomalaisille hyväksyttävää, kunhan jokin syy :D)nooh kyl nää ihmiset tietää, jokaisel oma tapansa.
En sano että kaikki olisi tuollaisia, mutta jos vaikka tälläinen ehdotus. Jos olet täysin eri mieltä asiasta niin tarkkaileppas piruuttas, edes tunnin verran juhlaväkeä mitä he touhuavat. Tee siitä ne omat johtopäätökset ja ala sitten vasta itse vetää sitä hermostoa tuhoavaa myrkkyä, niin saattaa näkyä se oikea tarkoitus näille suomalaisen juhlille. On niissä jonkin verran yhdessä olon pointtiakin, mutta kyllä aivan liian usein, aivan liian usealle se alkoholi on juhlan aihe. - Iced Earth
Sillä onhan pikkujoulut se ainoa kerta vuodessa, kun voi vapaasti aukoa päätä esimiehille ja panna hyvännäkösiä työtovereita, seuraavana aamuna kaikki on perinteisen suomalaisen puhdistautumis rituaalin jäljiltä unohdettu. ^^
Jotenkin tulee mieleen, että liittyykö pikkujouluihin joku pettämisen perinne juuri tuossa valloittamisen, tai itsetunnon kohotuksen mielessä... työkeskeisessä yhteiskunnassa vain työpaikan tarjoamilla illanvietoilla on mahdollista päästä luistamaan suhteesta.
- maninmoon.
ensinnäkin sulla tuntuu olevan paskaa seuraa kun vievät tollasiin paikkoihin mis et viihdy.omien kavereiden kaa kyl keskustellaan mihin mennään et kaikil on kivaa.just sellasii naisii joista en itse pidä varattuja ja haetaan väkisellä huomioo vitun säälittävää.Toiseksi kaikki miehet eivät hakeudu heti naisten seuraan jos ne iltaasa istuvat,esim en itse koskaan mene toisten pöytään ketään häiritsee kautta ruikuttaa tai kerjäämään tai mitään vastaavaa odotan kiltisti sen katse kontaktin jos haluun naista ja sit ehkä sanon jotain jos siltä näyttää tai päinvastoin ja olenhan vielä hyvinhyvin komea tapaus vaik itse sanonkin.
- maninmoon
Mitä vittua aina kaikki naiset kitisee just tosta samasta virrestä et parempi ku mee pikkujouluihin ettei tuu hairahduksia????
eikö teillä ihmiset ole sen vertaa selkärankaa että pystytte menee juhlimaan ja pitää ne haarat kiinni, onpa kyl tosi vaikeeta.Sori en yleistä kaikkia mut monella näyttää näin olevan.vitun kuvottavaa jos omalle kohalle tollanen nainen osusi hävetkää- saratoga91
ei kai siihe n pikkujouluja tarvita jos pettää haluaa??
Siis jos asiat on kunnossa kotona, niin silloin ei kyllä mitään hairahduksia käy. Ja en kyllä ymmärrä ettei sen pelossa uskalla ihmsiten ilmoille..
- <3 <3
ja kun joulu on Jeesuksen syntymäjuhla niin pikkujoulut on kyl kaukana Jeesuksen juhlimisesta!
- ...
Olen liian monta kertaa kokenut tuon "mitäs täällä sitten teet jos et seuraa halua" -kommentin.
Voisiko siis jokainen vihdoin ymmärtää sen että baarissa voi aikaa viettää nainenkin ihan yksin ilman että miesseuraa etsii. Toki keskustelut voivat olla mukavia, mutta sellainen itsestäänselvä olettamus seuranhausta voitaisiin unohtaa.- vänksy
Mä kun mene baariin, menen ensisijaisesti juomaan pääni täyteen ja toissijaisesti pitämään hauskaa kavereiden kanssa. En etsimään mitään miesseuraa. Baari on huonoin vaihtoehto siihen. Sieltä ei saa kuin surkeita kännipanoja, joista tuskin kukaan kostuu yhtään mitään.
Mutta tosiaan miehet tuntuu olettavan automaattisesti, et jokainen nainen on siellä valittavissa kuin jostain lihatiskiltä :/ Sellainen mies, jonka hhuomaan omaavan ton asenteen, on automaattisesti turn off. Sellaisen kanssa voin alkaa juttelemaan, joka näyttää siltä että sekin olis mielummin jossain muualla, kuin siellä kyseisessä paikassa. - minä minä
vänksy kirjoitti:
Mä kun mene baariin, menen ensisijaisesti juomaan pääni täyteen ja toissijaisesti pitämään hauskaa kavereiden kanssa. En etsimään mitään miesseuraa. Baari on huonoin vaihtoehto siihen. Sieltä ei saa kuin surkeita kännipanoja, joista tuskin kukaan kostuu yhtään mitään.
Mutta tosiaan miehet tuntuu olettavan automaattisesti, et jokainen nainen on siellä valittavissa kuin jostain lihatiskiltä :/ Sellainen mies, jonka hhuomaan omaavan ton asenteen, on automaattisesti turn off. Sellaisen kanssa voin alkaa juttelemaan, joka näyttää siltä että sekin olis mielummin jossain muualla, kuin siellä kyseisessä paikassa.Miehet läestyy, ei se käy. Yää, miks miehet ei lähesty, ei se käy. Yää... miksei miehet tajuu, että millaisia niiden pitää olla, jotta saavat lähestyä juuri minua? Minä minä minä...
Löysätkää pipojanne. Ei oo pakko mennä kenenkään kanssa sänkyyn. - ...
vänksy kirjoitti:
Mutta tosiaan miehet tuntuu olettavan automaattisesti, et jokainen nainen on siellä valittavissa kuin jostain lihatiskiltä :/ Sellainen mies, jonka hhuomaan omaavan ton asenteen, on automaattisesti turn off. Sellaisen kanssa voin alkaa juttelemaan, joka näyttää siltä että sekin olis mielummin jossain muualla, kuin siellä kyseisessä paikassa.Ei se pääntäyttäminenkään viinalla ole kaikkien päämäärä. Rentoutuminen ja rauhassa oleminenkin liittyy baareiluun. Jotenkin tuntuu että se on sallittua vain miehille.
- vänksy
minä minä kirjoitti:
Miehet läestyy, ei se käy. Yää, miks miehet ei lähesty, ei se käy. Yää... miksei miehet tajuu, että millaisia niiden pitää olla, jotta saavat lähestyä juuri minua? Minä minä minä...
Löysätkää pipojanne. Ei oo pakko mennä kenenkään kanssa sänkyyn.kun pyrkii minimoimaan noi baarikäynnit tai sit menee miespuolisten kavereiden kanssa tai kaverin miehen seurassa tms, niin saa olla rauhassa.
- ...
minä minä kirjoitti:
Miehet läestyy, ei se käy. Yää, miks miehet ei lähesty, ei se käy. Yää... miksei miehet tajuu, että millaisia niiden pitää olla, jotta saavat lähestyä juuri minua? Minä minä minä...
Löysätkää pipojanne. Ei oo pakko mennä kenenkään kanssa sänkyyn.Sen voisi jokainen mies ymmärtää. Eikä sanoa:"Mitäs sä täällä sitten teet?"
- minä minä
vänksy kirjoitti:
kun pyrkii minimoimaan noi baarikäynnit tai sit menee miespuolisten kavereiden kanssa tai kaverin miehen seurassa tms, niin saa olla rauhassa.
mitä tehdä, kun mulla on pipo kireellä, eikä muut tajuu, ketkä heistä kelpaa mulle sanomaan yhtään mitään? Tulis ihan hirvee masis, jos joku sanois mulle jotain, joka näyttäis siltä että se on vaikka tyytyväinen, mut mä olisin niinku et mäpä en ookaa ja sit silti sanois mulle jotai! Miksei ilmiset tajuu olla kyllästyneitä sillon ku mä haluun niitten olevan ja vaik ilosii vain sillon ku se sopii mulle? Mä en siis tajuu. Ihmisten pitää alkaa olla niinku mä haluun niitten olevan ja niistä on parempi alkaa tuntua siltä, miltä mä haluun niistä milloinkin tuntuvan!
- TIETÄJÄ^^^^
ITSELLÄNI EI KÄVISI MIELESSÄKÄÄN MENNÄ FIRMAN PIKKUJOULUIHIN.(ellei olisi sellaiset mis ei tarjottais alkoholia ja sais olla puoliso mukana) NIIN NIIN MAAILMAN SAIRAINTA HOMMAA. SINNE MENNÄÄN ILMAN PUOLISOA TÄLLÄTTYNÄ HUORAAMAAN. EN YMMÄRRÄ MIKSI NIIN MONI IHMINEN ON NIIN YKSIN KERTAISEN TYHMÄ ÄÄLIÖ PASKA JOKA EI KUNNIOITA PUOLISOAAN SEN VERTAA. EIKÄ TAJUA SITÄ ETTÄ SE EI TODELLAKAAN OLE VARATTUJEN PAIKKA. ANTAA VAPAIDEN HILLUA SIEL RAUHASSA. VARATUILLA EI LUULIS OLEVAN MITÄÄN ASIAA MENNÄ RYYPPÄÄN JA HUORAILEEN PIKKUJOULUIHIN.... OMPA MUKAVA PETTÄÄ OMAA KULTAA JA VIELÄ KAIKEN LISÄKSI VÄHÄ ENNEN JOULUA.......KYLLÄ SE ON NIIN ETTÄ JOS OIKEEST RAKASTAA JA KUNNIOITTAA OMAA PUOLISOAAN NIIN EI EDES TARVI MIETTII TOMMOSTA ET MENIS.
IHMINEN JOKA PETTÄÄ SAA KÄRSIÄ KOKO LOPPUELÄMÄN, ON SE AIKA HEIKOSTI ASIAT JOS EI VOI ENÄÄN EES ITSEENSÄ LUOTTAA, JA TIETÄÄ ET PUOLISO...... EI ENÄÄ KAIPAA EES SAMALLE PAIKKAKUNNLLE... - ...
minä minä kirjoitti:
mitä tehdä, kun mulla on pipo kireellä, eikä muut tajuu, ketkä heistä kelpaa mulle sanomaan yhtään mitään? Tulis ihan hirvee masis, jos joku sanois mulle jotain, joka näyttäis siltä että se on vaikka tyytyväinen, mut mä olisin niinku et mäpä en ookaa ja sit silti sanois mulle jotai! Miksei ilmiset tajuu olla kyllästyneitä sillon ku mä haluun niitten olevan ja vaik ilosii vain sillon ku se sopii mulle? Mä en siis tajuu. Ihmisten pitää alkaa olla niinku mä haluun niitten olevan ja niistä on parempi alkaa tuntua siltä, miltä mä haluun niistä milloinkin tuntuvan!
Mikä sua riivaa?
Jokainen saa käydä baarissa ihan itsekseen olemassa, kunhan osaa käyttäytyä. Eikö niin? - minä minä
minä minä kirjoitti:
mä tosi harvoin käyn baaris tai missää, mut sillon ku mä meen sinne, ihmisten on syytä olla semmoisis tunnelmissa kuin mä niitten haluun olevan ja niitten pitää näyttää siltä, miltä mä haluun niitten näyttävän ja niitten pitää puhua toisilleen vaan jos mä haluun niitten puhuvan! Muulloin saavat olla miten lystäävät, mut jos mä tuun paikalle, niitten on syytä olla just niinku silleen, ku mä haluun.
- minä minä
... kirjoitti:
Mikä sua riivaa?
Jokainen saa käydä baarissa ihan itsekseen olemassa, kunhan osaa käyttäytyä. Eikö niin?et mulle saa puhuu vaikka vaan kyllästyneen näköset ihmiset, mä oletan et ne tajuu sen ja näyttää siltä kans. Se on just sitä käyttäytymistä, mitä mä vaadin muilta.
- shhhhhhh
TIETÄJÄ^^^^ kirjoitti:
ITSELLÄNI EI KÄVISI MIELESSÄKÄÄN MENNÄ FIRMAN PIKKUJOULUIHIN.(ellei olisi sellaiset mis ei tarjottais alkoholia ja sais olla puoliso mukana) NIIN NIIN MAAILMAN SAIRAINTA HOMMAA. SINNE MENNÄÄN ILMAN PUOLISOA TÄLLÄTTYNÄ HUORAAMAAN. EN YMMÄRRÄ MIKSI NIIN MONI IHMINEN ON NIIN YKSIN KERTAISEN TYHMÄ ÄÄLIÖ PASKA JOKA EI KUNNIOITA PUOLISOAAN SEN VERTAA. EIKÄ TAJUA SITÄ ETTÄ SE EI TODELLAKAAN OLE VARATTUJEN PAIKKA. ANTAA VAPAIDEN HILLUA SIEL RAUHASSA. VARATUILLA EI LUULIS OLEVAN MITÄÄN ASIAA MENNÄ RYYPPÄÄN JA HUORAILEEN PIKKUJOULUIHIN.... OMPA MUKAVA PETTÄÄ OMAA KULTAA JA VIELÄ KAIKEN LISÄKSI VÄHÄ ENNEN JOULUA.......KYLLÄ SE ON NIIN ETTÄ JOS OIKEEST RAKASTAA JA KUNNIOITTAA OMAA PUOLISOAAN NIIN EI EDES TARVI MIETTII TOMMOSTA ET MENIS.
IHMINEN JOKA PETTÄÄ SAA KÄRSIÄ KOKO LOPPUELÄMÄN, ON SE AIKA HEIKOSTI ASIAT JOS EI VOI ENÄÄN EES ITSEENSÄ LUOTTAA, JA TIETÄÄ ET PUOLISO...... EI ENÄÄ KAIPAA EES SAMALLE PAIKKAKUNNLLE...älä huuda, pää halkiaa
- ...
minä minä kirjoitti:
et mulle saa puhuu vaikka vaan kyllästyneen näköset ihmiset, mä oletan et ne tajuu sen ja näyttää siltä kans. Se on just sitä käyttäytymistä, mitä mä vaadin muilta.
Puhuminen on ihan hyvä asia, mutta jos toinen osapuoli ei halua puhua tai kuunnella, sekin pitää ymmärtää. Ei sitä pidä ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.
- minä minä
... kirjoitti:
Puhuminen on ihan hyvä asia, mutta jos toinen osapuoli ei halua puhua tai kuunnella, sekin pitää ymmärtää. Ei sitä pidä ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.
mitä joku "toinen osapuoli" haluaa? Daaaa??? Mä on ok ihmisten kans sillon ku ne on niinku MÄ haluun. Ei oo niiltä tosiaa paljo vaadittu. Oon aina saanu kaiken mitä oon halunnu, enkä aio lopettaa sitä nyt.
- ...
minä minä kirjoitti:
mitä joku "toinen osapuoli" haluaa? Daaaa??? Mä on ok ihmisten kans sillon ku ne on niinku MÄ haluun. Ei oo niiltä tosiaa paljo vaadittu. Oon aina saanu kaiken mitä oon halunnu, enkä aio lopettaa sitä nyt.
Mitä sä täällä sitten teet?
- minä minä
... kirjoitti:
Mitä sä täällä sitten teet?
että MÄ halusin sun kysyvän noin? En halunnu, joten kysy jatkossa jotain sellaista, mihin mä haluun vastata.
- ...
minä minä kirjoitti:
että MÄ halusin sun kysyvän noin? En halunnu, joten kysy jatkossa jotain sellaista, mihin mä haluun vastata.
Käytsä usein täällä?
- minä minä
... kirjoitti:
Käytsä usein täällä?
välinpitämättömän näköisenä?
- ...
minä minä kirjoitti:
välinpitämättömän näköisenä?
Vähän taisin hymyillä.
- minä minä
... kirjoitti:
Vähän taisin hymyillä.
No minäpä halusin nyt kysmyksen välinpitämättömällä ja tylsistyneellä asenteella kirjoitettuna. En siis vastaa tuohon!
- ...
minä minä kirjoitti:
No minäpä halusin nyt kysmyksen välinpitämättömällä ja tylsistyneellä asenteella kirjoitettuna. En siis vastaa tuohon!
En olisi enää jaksanutkaan jatkaa.
- minä minä
... kirjoitti:
En olisi enää jaksanutkaan jatkaa.
ihmisestä, jolle en vastaisi mitään. Jos menen baariin, niin toivon, että just sunkaltaiset ihmiset osaa häipyä sielötä heti pilaamasta mun näkymiä! Valitettavasti te vaan ette tajuu aina ottaa mun mielipidettä huomioon ja totella mua!
- parisuhteenepäyhtälö
TIETÄJÄ^^^^ kirjoitti:
IHMINEN JOKA PETTÄÄ SAA KÄRSIÄ KOKO LOPPUELÄMÄN, ON SE AIKA HEIKOSTI ASIAT JOS EI VOI ENÄÄN EES ITSEENSÄ LUOTTAA, JA TIETÄÄ ET PUOLISO...... EI ENÄÄ KAIPAA EES SAMALLE PAIKKAKUNNLLE...Sinkku tai "varattu", samoja ihmisiä: varatut ovat olleet sinkkuja ja päinvastoin. Epäluonnollista olettaa/vaatia/toivoa, että varattu toimisi jotenkin vähemmän holtittomasti kuin vapaa. Holtillinen tai holtiton voi olla yhtä lailla "vapaa" kuin "varattu".
Jokainen toimikoon oman luontonsa mukaan, toki asiaa turhia salailematta niin kavereiltaan kuin muilta kumppaneiltaankaan.
- Renkaaton
Jos ei halua tanssimaan niin on fiksuinta sanoa ettei osaa tai on jo liian väsynyt, silloin ei turhaa ärsytystä aiheuta. Flirttailu kuuluu hauskanpitoon ja se keillä se sitten johtaakin pettämiseenkin asti niin eipä ole minun murheeni. Kannattaisi jättää koko pikkujoulut väliin jos ei niitä tietyllä huumorilla osaa ottaa eikä osaa omasta kullasta irrottautua edes kerran vuodessa. Rengastetuille salaista seuraa hakevalle on turvallisempaa iskeä rengastettuja niin ei tule ongelmia. Ota renkaat pois niin saat olla rauhassa. :D
En tiedä mikä näitä nykyihmisiä(Babylonilaiset) vaivaa, mutta tuntuu, että he ovat hulluja.
Käytöstavat, toisten huomioonottaminen,omanarvontunto jne, ovat unohdettuja hyveitä.
Ollaan tilanteessa "MULLE KAIKKI HETI" kuin kasvatusta vaille olevat pikkulapset.
Oikein pelottaa liikkua ihmisten keskellä kun ei ikinä tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
En nykyään käy baareissa enkä ravintoloissa saati tanssipaikoissa. Syy on selvä ja se on se
kun aikuiset käyttäytyvät kuin lapset. ei kiinnosta pätkääkään olla mukana "leikissä".
Elämme ihmeellistä aikaa.Vilkaisin, siis todella vilkaisin BB-talon jonkun jakson, ja täytyy todeta, että
kyseiset ihmiset olivat lapsellisia ja sivistymättömiä.EI KIITOS.- vsbfdb
ne teidän pikkujoulut oikein ovat? Missä te niitä juhlitte? Mä en oo ikinä ollut sellaisissa pikkujouluissa, niin kiinnostaa.
- shöphö
vsbfdb kirjoitti:
ne teidän pikkujoulut oikein ovat? Missä te niitä juhlitte? Mä en oo ikinä ollut sellaisissa pikkujouluissa, niin kiinnostaa.
Jos kumppanin ja sinun välillä tärkein asia,eli rehellisyys on kunnossa, niin antaa palaa. Tiedät sitte heti onko miehesi lykkinyt sitä nuorta apulaista! :) Flirtti on ihan ok,mutta jos sulla on huono itsetunto niin tottakai se kirpaisee jos miehesi antaa huomiota nuorelle kauniille naiselle!
- YETSKA
autokorjaamojen ja rengasliikkeiden pikkujouluissa työkaverit nauraa sille, joka ei yritä iskeä naista illan aikana. Olipa rengastettu tai ei. :) Näin se vaan on.
- mk
Kun ei ole sinkkuna elänyt ja nuorena ei ole harrastanut irtosuhteita niin varattujen pitää pukkujouluissa päästä veiraisiin kun ei ole puolisoaa valinnut oikein ja saa liian vähän seksiä kotona niin pitää pikkujouluissa erehtyä ja yrittää valloittaa kolleekoita. Itse aikoinaa sanoin työkavereille kun pidettiin pikkujouluja laivalla että miksei oteta vaomoja mikaan niin kaverit sanoivat että hulluko olet niin sanoin että ettekö uskalla ryypätä jos vaimo on mukana mutta kun laiva irtosi satamasta niin muut unohtivet että olivat naimisissa. Ja nykyjään on kaikki sukupuolitaudit ja muut niin kun elää parisuhteessa niin pitää olla myös uskollinen ja jos seksiä ei saa kotona niin pitää vaihtaa sellainen puoliso jolta saa.
- Suomen ope
Hylätty...4 ja pitkä miinus.
- parisuhteenepäyhtälö
että suuri osa naisista haluaa selvästi mieluiten panna niitä erittäin maskuliinisia miehiä, vaikka ei niiden kanssa voisi kuvitellakaan ikinä seurustelevansa. Toki hyvässä seurustelusuhteessa sellaisen vähemmän maskuliinisen miehen kanssa nautitaan sitten sellaisesta erilaisesta läheisyysseksistä. Miksi kieltää näitä naisen luonnollisia haluja. Ja miehet taas... sen kaikki tietävät. Pikkujoulut ovat yksi luonteva tilaisuus kunkin toteuttaa luontoaan. Pikkujouluissa on tosian vielä usein omana mausteenaan tämä "varattujen" keskinäinen kipinöinti, mikä kieltämättä ei ole aivan linjassa noiden luontevimpien halujen kanssa.
- sapelihammas
krapula on vasta onneksi seuraavana päivänä :)
- monte34
sen suurempaa lahjaa en pysty antamaan, aamen
- Terveet kädet
Minusta on ihan yleisesti todella ärsyttävää, miten paljon seksistä jauhetaan kaiken maailman roskalehdissä ja millainen numero siitä muutenkin tehdään kaikessa populäärikulttuurissa.
Omien kokemusteni perusteella seksiä ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole tarjolla kuin joku promille siitä määrästä, mitä puheiden perusteella luulisi. Voi tietty olla että olen vaan niin vastenmielinen ( 30-v mies) ettei mua naiset Helsingissä tule lähestymään (ite en jaksa vaivautua), mutta kyllä mullakin on aika hyvin vientiä riittänyt muualla Suomessa.
Kun toimittaja-pässit ja muut jauhaa seksistä jatkuvasti niin Pekka Pulliainen ja Taija Tavis ajattelee, että kai nyt heidänkin pitää sitä seksiä ainakin pikkujouluna saada, kun kerran kaikki muutkin aina ja koko ajan.. Jos vaikka on parisuhteessakin, niin kai se ruoho aina vihreämpää on "jossain muualla". Tästä kai koko souvi johtuu, porukka luulee että he ovat jotenkin riittämättömiä koska eivät harrasta seksiä/seksuaalissävyistä kanssakäymistä niin paljon kuin kirjoittamaton ohjesääntö määrää. Niin pikkujouluaikaan sitten yritetään ottaa kiinni kaikki vuoden aikana panematta jääneet panot.
Jos porukka ottais järjen käteensä niin vois vaikka miettiä, että miten on mahdollista, että kansa joka lööppien ja juttujen ja tv:n mukaan nai jatkuvasti kuin kanit, on väkiluvultaan vain viisimiljoonainen ja kovaa vauhtia eläköitymässä (vaikka ehkäisyäkään ei useinkaan jakseta käyttää). Kyllä niitä lapsiakin enempi syntyisi jos sitä seksiä niin paljon olisi kuin mitä siitä puhutaan.
Suomalaiset eivät vain ole eläväistä eikä seksuaalissuuntautunutta kansaa, eikä täällä oikeasti harrasteta paljon seksiä. Ja monet -ainakin miehet -etsivät seksiä lähinnä vain, koska kokevat jotain sosiaalista painetta siihen. Helsinkiläisiä naisia ei koko seksi yleensä suuremmin kiinnosta ja flirttiäkin pelätään kuin ruttoa.
Nimim. Terveet kädet kunniaan.- JepJepJepJep!!!
Täsmälleen näin.
Koko seksistä on mennyt mielenkiinto kun siitä koko ajan jauhetaan. Sen olisi tarkoitus olla vähän salaperäistä, mystistä, kiellettyä ja harvinaista. Kun sitä koko ajan näytetään kaikkialla niin koko homma on vain äärimmäisen tylsää. Jotta äärimmäisen tylsän saisi melenkiintoisemmaksi on koko ajan vaan keksittävä pervompaa ja pervompaa. Kohta varmaan naidaan kanaloisssa jo kanoja, olisko se tarpeeks exstriimiä?
Noi seksitutkimukset on aivan idioottimaisia. Niiden perusteella porukat nai kuin kanit 24h vuorokaudessa. Totuus on kyl aika paljon karumpi, normaalia ehkä kerran-pari kuussa pidempään seurustelleilla pareilla. Kiimaiset kaikille jakavat teinihorot on asia erikseen. Samoin nymfomaanit. Ja lapsia epätoivoisesti yrittävät (kamalaa touhua, pakkoseksiä).
Joku sinkku saa hyvässä lykyssä kerran vuoteen muuta kuin huoraa.
Että se siitä.
- Aatueeeeioieoi
Nolla ja en ole lukenut kuin alun.....
- tyhmyyden huippu
Mihin noita pikkujouluja tarvitaan?
Voin varmuudella sanoa, että menis monella firmalla paljon paremmin jos noi jätettäis pitämättä. Siellä vaan aikaansaadaan kaikkea tyhmää mikä hankaloittaa sekä seuraavan vuoden työelämää että ihmisten siiviilielämää.
Olisi varmaan parempiakin tapoja juhlistaa tulevaa joulua.
Itse osallistuin nuorempana, nyt oon jättänyt pari kertaa väliin. Ja kumpaisellakin kerralla olen ollut tosi tyytyväinen etten lähtenyt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333373Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382653Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302485Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631192376Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .322150- 1151800
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741458Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141452Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121341- 661198