Hiukan kokemuksia aggregaateista. 2 vuotta sitten hankin Kipor 2000 salkkumallisen aggregaatin, syksyllä se sitten simahti, syttyi palamaan. Sitten tein toisen virheen, ostin Solifer 2000 salkkumallin. Solifer on täysin kelvoton. Yritin sitä käynnistää, ei lähtenyt käyntiin, irroitin sytytystulpan, kipinää ei tullut ollenkaan. Soitin maahantuojalle ja kysyin ohjeita. Sieltä sanottiin, että ota paneeli auki ja irroita oranssin värinen johto liitoksesta, se on öljyvahdin johto, sillä öljyvahti on jumissa ja estää käynnistymisen. Tein näin annetun ohjeen mukaan, samalla huomasin, että tasavirtaliittimestä lähtevä johto oli toisesta päästä irti. Kone ei käynnistynyt öljyvahdin johdon irroitamisesta huolimatta. Soitin taas maahantuojalle , että kipinää ei tule tulpalle ja kerroin siitä irtonaisesta johdosta. Maahantuoja sanoi, että tasavirtaliittimen johto on irroitettu heidän toimesta, koska sillä ei voi ladata vajaata akkua (laukaisee automaattisulakkeen). Hän kehoitti viemään laitteen valtuutettuun huoltoon. Kone kävi huollossa, vika oli ollut huonossa johtoliitoksessa. sitten kone käynnistyi ja kävi noin 2 tuntia ja sammui. Kipinä katosi jälleen. Otin yhteyttä myyjä liikkeeseen ja purin kaupan..Näitten Kiinalaisen vehkeiden kanssa on turha leikkiä. Kyllä laatuun kannattaa panostaa. Esim. Hondan koneita saa hyvillä alennuksilla Koneliike Oleniukselta Helsingistä.
SOLIFER aggregaatti?
16
8096
Vastaukset
- kaipaatko sähköä
Minä myöskin ostin kyseisen tehtaan valmistaman max 2Kwh jatkuva 1,6Kwh laitteen mallinimenä Superior IG 2000.Ostin syksyllä ja toistaiseksi pelittänyt hyvin.Öljyt kun laitoin sisään muutaman käynnistys yrityksen jälkeen käy hyvin.Mitä tarkoittaa se digitaalinen?minulla ei ole harmainta aavistustakaan.12v siitä pitäisi saada ulos suoraan sisäänrakennetun inventterin kautta.Toivottavasti pelittää useita vuosia.hinta ei ollut paha 299e sama kuin sillä Solifer merkkisellä.
- S.A.M.
No mulla tuo Kipor on hyvin antanut virtaa. Itse en juurikaan leirintäalueita käytä, joten kone on ollut oikeasti käytössä. Kolmas vuosi menossa...
- EX
S.A.M. kirjoitti:
No mulla tuo Kipor on hyvin antanut virtaa. Itse en juurikaan leirintäalueita käytä, joten kone on ollut oikeasti käytössä. Kolmas vuosi menossa...
Kipor on erilainen kone kuin Solifer. Varmaankin eri tehtaassa valmistettu. Kipor on kopioitu Honda.
- :-))))
Sinulla on vain ollut huonoa hiihtokenkää. Minulla on vastaava keksintö ja toimii hyvin!
- ,,,,,,
Kyllä kannattaa siirtyä heti kunnon kalustoon, kiinalaisista aloitin minäkin,nyt Hondan dikitaali pörisee, Vantaan Siemen ja Kone myy nyt niitä hintaan 999 euroa, kenties suomen halvin hinta.
- Reimo
,,,,,, kirjoitti:
Kyllä kannattaa siirtyä heti kunnon kalustoon, kiinalaisista aloitin minäkin,nyt Hondan dikitaali pörisee, Vantaan Siemen ja Kone myy nyt niitä hintaan 999 euroa, kenties suomen halvin hinta.
kauppiailtakin tuota samaa EU 20i Hondaa.
http://reimonew.ms-visucom.de/fin/91303-honda_eu_20i_generaattori/ - karvanaamarit
Reimo kirjoitti:
kauppiailtakin tuota samaa EU 20i Hondaa.
http://reimonew.ms-visucom.de/fin/91303-honda_eu_20i_generaattori/näyttää olevan hinta 1,859,00 eeroa.. Tuolla Reimolla varmaan sama kampe...
- sepe666
Mikäli omistat ko. laitteen niin tarkista kaikki bensaletkut. Minulla oli niin hapertuneita että vuosivat reilusti. Onneksi ei syttynyt palamaan.
- EXX
Tarkastin polttoaine letkut. Ovat hapertuneet. Mistä saa uusia?.
- vikana
teidän agrekaatteja. Kun hankkii jotain niin sitä pitää myös käyttääkin. Viides vuosi menossa Kiporilla ja toimii kuin ompelukone, vähin äänin ja virta tuottaen.
- lamina
kun ostaisi kerralla kunnollisen ja unohtaisi nuo Kiinan ihmeet.
Siis jos jollekin tuli yllätyksenä, niin kaikki nuo Soliferin oheisromppeet ovat aitoja kiinalaisia.- Lapin mies
Kipor 1000 pelitti vuoden verran,nyt ei anna ulos 230v ja 12v'kin vain kolmasosan eli n.2ampeeria!Oisko invertteri mennyt!?Käytetty lähinnä akkujen lataukseen.
- Palstavahti Joksu
Jos kolmosella puhaltaa niin sähköä kuluu Rumatikillä .Se on on se Reino se on Reino
- Joksu neuvoo
Rumatikillä voi hyvin pyörittää polkupyörän dynamoa. Kyllä virta riittää.
- jäminki
Joksu neuvoo kirjoitti:
Rumatikillä voi hyvin pyörittää polkupyörän dynamoa. Kyllä virta riittää.
Porukalla puurot ja vellit sekaisin. Invertteri muuttaa tasavirtaa vaihtovirraksi. Ei toisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844