Pysähtyminen suojatien päälle

yhgfhgfchgc

muutaman kerran kaupungissa on käynyt niin että olen ajanut ja katsonut että oikealta ei tule ketään, no sitten sieltä onkin joku tullut ja olen pysähtynyt, mutta suojatien päälle

jos inssissä käy näin, niin mitä tehdä? pakittaa/ajaa suojatien yli että siitä pääsee kulkemaan?

4

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lanseri

      Joskus on ihan pakkokin mennä suojatien päälle nähdäkseen riittävän pitkälle. Tietenkään ei saada tarpeettomasti estää jalankulkijoita.Monissa risteyksissä on tilaa hyvin suojatien etupuolellakin ja jalankulkijat pystyy ylittämään tien ajoneuvosi takaa.Ethän sinä tuntitolkulla odota suojatien päällä? Älä kuitenkaan missään nimessä lähde peruuttamaan ko. tilanteessa ..

      • sekä,että

        sinun tulee väistää suojatietä ylittävää tai sitä aikovaa jalankulkijaa. Jos ketään ei näy, voit ajaa suojatien päällee odottamaan tilaisuuttaa päästä (esim. kolmion takaa) risteävälle tielle. Jos sitten odotellessä, jalankulkja sattuu paikalle eikä pääse heti suojatien yli, niin saa jäädä odottanaan vuoroaan. Sinua ajaessa suojatielle siinä ei ollut ketää ja nyt on sinun vuoro päästä siitä yli. Ei missään nimessä peruutella.
        Vaan sinä menet ensin ja sitten jalankulkija, koska päästit jo kaikki mahdolliset suojatietä ylittävät.


      • ii6uj5

        Näitä tapoja on liikaa joita omaksutaan omaan ajamiseen kuten että aina jäädään sitten suojatien päälle ja kyllä siellä joku kerta sitten olisi tulossa kevyttäliikennettä mutta joutuvat odottamaan tai kiertämään ja vain tämän tapa-autoilijan takia joka on ostanut kai tontin suojatien päältä.


      • ii6uj5 kirjoitti:

        Näitä tapoja on liikaa joita omaksutaan omaan ajamiseen kuten että aina jäädään sitten suojatien päälle ja kyllä siellä joku kerta sitten olisi tulossa kevyttäliikennettä mutta joutuvat odottamaan tai kiertämään ja vain tämän tapa-autoilijan takia joka on ostanut kai tontin suojatien päältä.

        Ei siinä mitään jos joskus joutuu ajamaan suojatien päälle, ongelmana vain tuntuu kovin monella olevan KOLMIO tai STOP merkki eli yleensä ne on laitettu ennen suojatietä risteyksissä, jolloin se ei tarkoita sitä että ajetaan tuhatta ja sataa ja pysähdytään tasan suojatienpäälle juurikin risteykseen. Hidastaminen alkaa siis niin että hidastat hyvissä ajoin ennen suojatietä et vasta risteykseen. Ja jos stop niin se usein voi olla suojatietä ennen.

        Itse usein pyöräillyt ja näitä autoilijoita on oikeasti uskomattoman paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe