karhun tappamia ihmisiä

nallekin tappoi

Karhu ei ole yhtä vaarallinen kuin susi. Löysin vain 4 karhun tappamaa ihmistä. Ehkä en osannut panna oikeita hakusanoja. ( Kuolinsyyt kirjattiin aiemmin ruotsiksi.)

16

1625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

      Selvennys. Tämä ei ollut suunnattu kynttilämielenosoitusta vastaan, vaan kyseessä oli ajallinen yhteensattuma.

      • yhdeksäntoista

        Karhu tappoi kyllä karjaa ja perhe saattoi menehtyä nälkään.


      • lisätään tätäkin
        yhdeksäntoista kirjoitti:

        Karhu tappoi kyllä karjaa ja perhe saattoi menehtyä nälkään.

        Hei, raatelema-haulla löytyy lisää karhun tappamia. ja myös lisää suden raatelemia.


      • suuri ero
        lisätään tätäkin kirjoitti:

        Hei, raatelema-haulla löytyy lisää karhun tappamia. ja myös lisää suden raatelemia.

        Mistähän johtuu että susi tappoi niin paljon useammin kuin karhu?


      • -Methusalem-
        suuri ero kirjoitti:

        Mistähän johtuu että susi tappoi niin paljon useammin kuin karhu?

        Ei paljon useammin. Kadonneet merkittiin kyllä usein susien viemäksi, mutta harva tietää mitä niille todellisuudessa tapahtui. Putosi jäihin? Eksyi ja nääntyi johonkin? Karkasi muualle? En tiedä että onko sanonta "mennä hukkaan" peräisin tuosta. Niin minulle on väitetty, mutta epäilen ettei pidä paikkaansa.


      • suuri ero
        -Methusalem- kirjoitti:

        Ei paljon useammin. Kadonneet merkittiin kyllä usein susien viemäksi, mutta harva tietää mitä niille todellisuudessa tapahtui. Putosi jäihin? Eksyi ja nääntyi johonkin? Karkasi muualle? En tiedä että onko sanonta "mennä hukkaan" peräisin tuosta. Niin minulle on väitetty, mutta epäilen ettei pidä paikkaansa.

        Kyllä tuo tuli itsellenikin mieleen, mutta ei varmaan päde niissä lukuisissa tapauksissa, joissa on merkitty nimenomaan suden purema taikka suden raatelema.
        Ruumis on ollut tallella ja kyllä sen ajan ihminen tunsi eri pedot.
        Kyllä myös vesistöihin hukkuneet kirjattiin erikseen (ja niitä oli paljon)

        Näiti onnettomuuksia tapahtui tietenkin myös petoeläinjahdissa, ja silminnäkijöitä oli.
        Mikähän olisi hakusana, joka antaisi enemmän karhunraatelemia?


      • Karhu/ susi/ peto
        suuri ero kirjoitti:

        Kyllä tuo tuli itsellenikin mieleen, mutta ei varmaan päde niissä lukuisissa tapauksissa, joissa on merkitty nimenomaan suden purema taikka suden raatelema.
        Ruumis on ollut tallella ja kyllä sen ajan ihminen tunsi eri pedot.
        Kyllä myös vesistöihin hukkuneet kirjattiin erikseen (ja niitä oli paljon)

        Näiti onnettomuuksia tapahtui tietenkin myös petoeläinjahdissa, ja silminnäkijöitä oli.
        Mikähän olisi hakusana, joka antaisi enemmän karhunraatelemia?

        Karhu harvoin törmää ihmiseen niin, että se kokee ihmisen uhaksi. ( hyökkää)
        Ennenaikaan ihminen on voinut kuolla metsään sienestäessään ja susi tai karhu on käynyt "haaskalla".
        Nykyään nämä eksyneet löydetään aika pian - elävän tai kuolleena.
        Peto ei ole ehtinyt onneksi paikalle...

        Onko kukaan Googlettanut ihmisen tappamat tai liikenneuhrit ????


      • luonnon palstalla
        Karhu/ susi/ peto kirjoitti:

        Karhu harvoin törmää ihmiseen niin, että se kokee ihmisen uhaksi. ( hyökkää)
        Ennenaikaan ihminen on voinut kuolla metsään sienestäessään ja susi tai karhu on käynyt "haaskalla".
        Nykyään nämä eksyneet löydetään aika pian - elävän tai kuolleena.
        Peto ei ole ehtinyt onneksi paikalle...

        Onko kukaan Googlettanut ihmisen tappamat tai liikenneuhrit ????

        Liikenneuhrit ei kuulu tällä palstalle paitsi jos onnettomuudessa on toisena osapuolena jokin eläin, kuten hirvi.

        Liikenneuhreja voi käsitellä muilla palstoilla, tärkeä asia se on meille kaikille.


      • arvuuttelua
        luonnon palstalla kirjoitti:

        Liikenneuhrit ei kuulu tällä palstalle paitsi jos onnettomuudessa on toisena osapuolena jokin eläin, kuten hirvi.

        Liikenneuhreja voi käsitellä muilla palstoilla, tärkeä asia se on meille kaikille.

        Susi tappoi sata kertaa enemmän ihmisiä kuin karhu.

        Voisiko syy olla se että sudet elivät laumoissa ja karhut eivät.
        Ihminen ei pystynyt taistelemaan laumaa vastaan samalla tavalla kuin yhtä petoa vastaan.


      • arvuuttelua
        arvuuttelua kirjoitti:

        Susi tappoi sata kertaa enemmän ihmisiä kuin karhu.

        Voisiko syy olla se että sudet elivät laumoissa ja karhut eivät.
        Ihminen ei pystynyt taistelemaan laumaa vastaan samalla tavalla kuin yhtä petoa vastaan.

        Ero voi olla siinä, että kun karhu tappoi vaikkapa lapsen niin karhu kätki ja hävitti sen niin totaalisesti, ettei löydetty mitään merkittävää haudattujen luetteloon. Nämä luettelothan, joita hiskissä on jonkin verran, ovat siis haudattujen luetteloita. Ei silloin pidetty erikseen kirjaa kuolleista. Pappi sai palkan hautaamisesta ja merkitsi sen jälkeen tiedot luetteloon.


      • mjymjymjy
        arvuuttelua kirjoitti:

        Ero voi olla siinä, että kun karhu tappoi vaikkapa lapsen niin karhu kätki ja hävitti sen niin totaalisesti, ettei löydetty mitään merkittävää haudattujen luetteloon. Nämä luettelothan, joita hiskissä on jonkin verran, ovat siis haudattujen luetteloita. Ei silloin pidetty erikseen kirjaa kuolleista. Pappi sai palkan hautaamisesta ja merkitsi sen jälkeen tiedot luetteloon.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8680406


      • eläinten puolella
        mjymjymjy kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8680406

        halua kuulla ihmisten itse tappamia ihmisiä, turha eläimiä on syytellä. " susi tappoi, karhu raateli, ilves hyppäsi niskään, orava nakersi takinhihan pilalle...plaa plaa..."


      • Anonyymi
        lisätään tätäkin kirjoitti:

        Hei, raatelema-haulla löytyy lisää karhun tappamia. ja myös lisää suden raatelemia.

        mikä vuosi oli kyseessä kun perhe kuoli nälkään


      • Anonyymi
        eläinten puolella kirjoitti:

        halua kuulla ihmisten itse tappamia ihmisiä, turha eläimiä on syytellä. " susi tappoi, karhu raateli, ilves hyppäsi niskään, orava nakersi takinhihan pilalle...plaa plaa..."

        uskomatonta on ihmisen viha vai pelko eläimiä kohtaan.plaa plaa. älkää kiusatko niitä.


    • Anonyymi

      taas tapettiin karhu, eikö ne luupäät osaa ampua edes kunnolla. peräkammarin poika otitko opiksi.

    • Anonyymi

      Tuskin karhu hyökkää syyttä ihmisen kimppuun. Eri asia, jos ihminen jahtaa aseen kanssa karhuemoa, tai muuten, niin karhu puolustautuu, kuten kai jokainen meistäkin tekisi? Kiva jos allekirjoitat tämän, vaikka se ei suoraan karhuihin liitykään, vaan tärkeään valtakunnallisesti tärkeään kaupunkipuistoalueeseen, ja siten myös luonnonvaraisiin eläimiin:
      https://www.adressit.com/hangon_casinopuiston_sailyttaminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe