Galivaren tekstit

OikeaKaista

Mistä Raamatun teksteistä haluaisit saada opetusta kuulla jouluseurojen aikana?

OikeaKaista

13

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu

      Siihen taas ei voi muut ulkopuoliset vaikuttaa kuin Jeesus , mutta oikein kun yrittävät ,
      ehkä se onnistuu.

      • OikeaKaista

        Mitä on luettu ja mitä selitetty...?


    • väkeä

      keskimäärin kokoontuu Gällivaren jouluseuroihin? Pidetäänkö siellä (Ruotsissa rekisteröidyn yhdistyksen) vuosikokous?

      kyselee lestadiolaisuuden historiasta ja nykyisyydestä kiinnostunut

      • bobitza

        Minä ainakin rukoilen että Kristuksen Rakkaus saisi vaikuttaa meidän sanankuulijoiden-kuin myös palvelijoiden sydämissä ,että Taivaan Isä antaisi Pyhän Hengen tuulten puhaltaa meidän kaikkien päällä.Tärkeää olisi myös synnin oikeudenmukainen(Raamatun) tunteminen.Meille on annettu 10 käskyä sekä Jeesuksen Rakkaus- ja lähetyskäsky.Niihin kaikkiin sisältyy kaikki syntisyytemme.Kun oikein ymmärretään,olemme itsessämme niin syvältä syntisiä ettemme paljoakaan sitä tajua.Armon Sana vie lähemmäksi Kristusta,laki kauemmaksi.Näin olen ymmärtänyt.lämmöllä peppiina,tässä on meille kaikille rukouksen paikka.


      • teutus
        bobitza kirjoitti:

        Minä ainakin rukoilen että Kristuksen Rakkaus saisi vaikuttaa meidän sanankuulijoiden-kuin myös palvelijoiden sydämissä ,että Taivaan Isä antaisi Pyhän Hengen tuulten puhaltaa meidän kaikkien päällä.Tärkeää olisi myös synnin oikeudenmukainen(Raamatun) tunteminen.Meille on annettu 10 käskyä sekä Jeesuksen Rakkaus- ja lähetyskäsky.Niihin kaikkiin sisältyy kaikki syntisyytemme.Kun oikein ymmärretään,olemme itsessämme niin syvältä syntisiä ettemme paljoakaan sitä tajua.Armon Sana vie lähemmäksi Kristusta,laki kauemmaksi.Näin olen ymmärtänyt.lämmöllä peppiina,tässä on meille kaikille rukouksen paikka.

        Jos ei oikein puhuta , parempi kun ei sitten mitään.


      • teu

        Sinne saapuu n.1221 henkilöä siitä nyt on aikaa kun olin siellä -82 jotta en todella tiedä ,
        mutta jonkin verran kuitenkin kun kannatti rakentaa uusi Rukoushuone , vaikka Hallista.
        Aivan liikaa sinne pakkaudutaan , sana ei ole arvokkaanpaa kuin täällä , eikä se sen
        paremmin käy pyhiinvalluksestakaan , ennen ruksa oli Laestaadiuksentiellä ja se oli nostalkinen
        Rukoushuone .


      • teu
        bobitza kirjoitti:

        Minä ainakin rukoilen että Kristuksen Rakkaus saisi vaikuttaa meidän sanankuulijoiden-kuin myös palvelijoiden sydämissä ,että Taivaan Isä antaisi Pyhän Hengen tuulten puhaltaa meidän kaikkien päällä.Tärkeää olisi myös synnin oikeudenmukainen(Raamatun) tunteminen.Meille on annettu 10 käskyä sekä Jeesuksen Rakkaus- ja lähetyskäsky.Niihin kaikkiin sisältyy kaikki syntisyytemme.Kun oikein ymmärretään,olemme itsessämme niin syvältä syntisiä ettemme paljoakaan sitä tajua.Armon Sana vie lähemmäksi Kristusta,laki kauemmaksi.Näin olen ymmärtänyt.lämmöllä peppiina,tässä on meille kaikille rukouksen paikka.

        Rukoiltu jo 20 vuotta , ja sen veekeenpää ei ole tapahtunut , tarkoita sitä että kaipa se on itsekin taas alistuttava siihen , nöyryydellä ja pitkämielisyydellä . mutta turhautuminen on jo lähellä .


    • 1. Kor 12 olisi mieluinen, kun kukaan ei ole koskaan minun korvvien kuullen selittänyt siis seuroissa.

      Eräs stadilainen saarnaaja sanoi kerran: Meitä syytetään, että aina saarnataan samoista teksteistä, mutta Paavalin tekstit ovat niin samanlaisia, ettei kaikkia ole tarpeen lukea. Vapaa muistelu, sanoissa voi olla eroa, mutta ajatus oli tämä.

      • OikeaKaista

        Mielenkiintoista olisi saada kuulla selitystä Jaakobin 5:n luvun sisällöstä.


      • teuta
        OikeaKaista kirjoitti:

        Mielenkiintoista olisi saada kuulla selitystä Jaakobin 5:n luvun sisällöstä.

        että ne pitis jotenkin noudattaa joulun aiheita, tai ainakin ne vois kohdistua Jeesuksen elämään 12v. -
        30 v. jaksoon, jotka on pois Raamatusta .


      • teuta

        siksi että mulle alkaa riittää tuo yhden suunta .!

        Toi teksti , sinä voit lukea tekstiä omasta raamatusta ja ja minä kirjoitan mitä selitys raamatussa mainitaan .
        12.4-31 : pelastavan , pyhittävän ja hyviä hedelmiä vaikuttavan tynsä ks.Joh. 16:7-15 Room. 8:1-16, 26-27.
        lisäksi Pyhä Henki antaa Kristuksen seurakuntaruumiin Jäsenille ( jotka kaikki ovat "HENGESSÄ KASTETTUJA "
        jae 13. ) sen rakentumiseksi erityisiä armolahjoja eli HENKILAHJOJA perustava armolahja , on iankaikkinen elämä Kristuksessa Room. 6:23. ;12:6-8. 1 Kor. 12:8-10, 28-30. Luetellut armo- eli henkilahjat voidaan jakaa kahteen pääryhmään : I HENGEN PYHITTÄMÄT JA KÄYTTÄMÄT . II IHMELAHJAT JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA
        HENKILÖN LUONTAISIIN KYKYIHIN .

        I HENGEN PYHITTÄMÄT JA KÄYTTÄMÄT LUONNONLAHJAT jaetaan 8 ala otsakkeeseen:
        1. Sananpalvelu tai muu seurakunta virka
        2. opettaminen
        3. kehottaminen
        4. antaminen
        5. johtaminen
        6. laupeuden harjoittaminen
        7. viisauden sanat
        8. tiedon sanat.

        II IHMELAHJAT , JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA HENKILÖN LUONTAISIIN KYKYIHIN .
        1. profetoiminen
        2. ihmeitä tekevä usko
        3. terveeksitekeminen
        4. voimallisten tekojen suorittaminen
        5. henkien arvosteleminen (joka on sidottu Raamatun tuntemiseen)
        6. kielilläpuhuminen
        7. kielten selittäminen

        Pyhä Henki joka näitä lahjoja jakaa "kullekin erikseen niinkuin tahtoo". Kuten ei ole profetoiminen tai opettaminen tai terveeksitekemisen lahjaa . niin kaikilla ei myöskään ole kielilläpuhumisen lahjaa .--
        kristittyjä kehoitetaankin kuitenkin tavoittelemaan ja rukoilemaan armolahjoja , erityisesti arvokkainpia
        1 Kor. 14:1 Seurakuntaruumis ja sen jäsenet , 1 Kor. 12:12-17. ; Room. 12:4-6.

        Tämän enempää ei irtoa


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        siksi että mulle alkaa riittää tuo yhden suunta .!

        Toi teksti , sinä voit lukea tekstiä omasta raamatusta ja ja minä kirjoitan mitä selitys raamatussa mainitaan .
        12.4-31 : pelastavan , pyhittävän ja hyviä hedelmiä vaikuttavan tynsä ks.Joh. 16:7-15 Room. 8:1-16, 26-27.
        lisäksi Pyhä Henki antaa Kristuksen seurakuntaruumiin Jäsenille ( jotka kaikki ovat "HENGESSÄ KASTETTUJA "
        jae 13. ) sen rakentumiseksi erityisiä armolahjoja eli HENKILAHJOJA perustava armolahja , on iankaikkinen elämä Kristuksessa Room. 6:23. ;12:6-8. 1 Kor. 12:8-10, 28-30. Luetellut armo- eli henkilahjat voidaan jakaa kahteen pääryhmään : I HENGEN PYHITTÄMÄT JA KÄYTTÄMÄT . II IHMELAHJAT JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA
        HENKILÖN LUONTAISIIN KYKYIHIN .

        I HENGEN PYHITTÄMÄT JA KÄYTTÄMÄT LUONNONLAHJAT jaetaan 8 ala otsakkeeseen:
        1. Sananpalvelu tai muu seurakunta virka
        2. opettaminen
        3. kehottaminen
        4. antaminen
        5. johtaminen
        6. laupeuden harjoittaminen
        7. viisauden sanat
        8. tiedon sanat.

        II IHMELAHJAT , JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA HENKILÖN LUONTAISIIN KYKYIHIN .
        1. profetoiminen
        2. ihmeitä tekevä usko
        3. terveeksitekeminen
        4. voimallisten tekojen suorittaminen
        5. henkien arvosteleminen (joka on sidottu Raamatun tuntemiseen)
        6. kielilläpuhuminen
        7. kielten selittäminen

        Pyhä Henki joka näitä lahjoja jakaa "kullekin erikseen niinkuin tahtoo". Kuten ei ole profetoiminen tai opettaminen tai terveeksitekemisen lahjaa . niin kaikilla ei myöskään ole kielilläpuhumisen lahjaa .--
        kristittyjä kehoitetaankin kuitenkin tavoittelemaan ja rukoilemaan armolahjoja , erityisesti arvokkainpia
        1 Kor. 14:1 Seurakuntaruumis ja sen jäsenet , 1 Kor. 12:12-17. ; Room. 12:4-6.

        Tämän enempää ei irtoa

        tossa yläpuolella on postia


      • teuta kirjoitti:

        tossa yläpuolella on postia

        Niissä olisi tutkimisen aihetta ja mikä olisi parasta, jos ne löytyisivät ja toimisivat.
        Jotain olen nähnyt ja kuullut ja myös itse kokenut. Isämme on rikas, jos vain otamme vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1957
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      107
      1731
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      115
      1217
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      984
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      133
      920
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      86
      865
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      731
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      36
      685
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      683
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      663
    Aihe