Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nuori, 16v, turhautunut ja peloissaan

miimaiselfandai

Kaipaan nytten oikeita neuvoja kiitos.

Eli olen 16 vuotta opiskelen ammattikoulussa ensimmäistä vuotta jaan kaupunki uutisia veljeni kanssa joten rahaakin kierrääntyy ajan myötä ja sitä tulee tuhlattua mm. kebabiin limuun ym.

En harrasta mitään, olen kokeillut mm. softaustana, judoa, kendoa, uintia, pyöräilyä mutta mikään ei lähtenyt alkua pitemmälle paitsi softaus, ja sekin lysähti siihen kun nuoremmat oman ikäiset ja vanhemmat alkoi olemaan aina vain kusipäisempiä ketään ei kiinnostanu muu kuin varusteet aitous ja aseiden tehot.

Seurustelen mutta mulla on vähän kavereita oikeastaan tyttöystävän lisäksi en liiku kuin yhen kaverin kanssa, about 3-5 kertaa kuukaudessa, ja kyllä tykkään olla tyttöystäväni seurassa.

Olen käynyt nuorisopsykologilla ja lapputestien mukaan (ei virallisesti) mulla on keskitason masennus, tulevaisuus pelottaa todella vahvasti enkä tiedä mitä tehdä? Jokin harrastus? Jotain mitä tehdä ettei rahat kuluis vaan sapuskaan ?

tulevaisuus pelottaa olen jo nytten 100kiloinen ja voin sanoa ei ole lihasta, väitetään etten ole läski mutta ylipainoa löytyy aika vahvasti... Haluan pois tästä jatkuvasta ahdistuksesta !

Kiitos.

15

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miimaiselfandai

      En juo paitsi juhlissa lasi kuoharia tms, enkä myöskään polta säännöllisesti vain satunnaisesti kun saan jostain tupakkia oon huomannu että se rauhoittaa fiilistä ei oo enään NIIN ahistunu, mutta kuten iästä saattaa arvata jos porukat tietäisi ei hyvä olis....

      • usko pois!

        juhlit vaan lisää, niin ne toisetkin tekee ja arvioisin et kuitenki n.82,3% tulee ihan fiksuja nuoria aikuisia.. :D


      • siinä se!
        usko pois! kirjoitti:

        juhlit vaan lisää, niin ne toisetkin tekee ja arvioisin et kuitenki n.82,3% tulee ihan fiksuja nuoria aikuisia.. :D

        siinä juhlies saat uusia kavereita joita sitten moikkailet missä vaan meetkin ja olo ei oo yhtään niin yksinäinen. Tosin muistat nyt varoituksen sanan: ensivaikutelman voi antaa vaan kerran ja fiksuista ihmisistä pidetään ;)


    • jemiwa

      Kannattaa aloittaa jokin oma juttu eli harrastus. Siitä on aina apua. Hienoa, että olet jaksanut kokeilla noin montaa lajia. Itse kokeilin jalkapalloa, jääkiekkoa ja sählyä ennenkuin löysin oman harrastuksen. Liityin vuonna 2004 paikallisen VPK:n nuoriso-osastoon ja nyt olen siirtynyt miehistöosastoon ja saanut käydä keikoilla. Huomasin, että minuun vaikuttaa positiivisesti harrastus, jossa saa tehdä oikeasti tärkeitä asioita ja auttaa ihmisiä. Eivätkä veparit ole mitään amatöörejä, meillä on joka viikko harjoitukset ja kunnosta pidetään yhdessä huolta. Ja isommatkin tyypit pärjää, koska tässä tarvitaan voimaa. Liityin myös palokunnan kilpailujoukkoeeseen ja kesällä olimme Tsekeissä kisoissa. Ihan pirun kivaa!!!

    • Ilpo*

      Ostin kerran kirjan "1001 buddhalaisen viisauden helmeä", maksoi 9 euroa. Siitä olen aina saanut sisäisen rauhan jos olen jostain kohtaa aukaissut. Suosittelen. Pidän sitä hyvin arvokkaana.

    • Tulevaisuusjatoivo

      Voin kokemuksesta sanoa että anna elämäsi Jeesukselle. Hän antaa sinulle tulevaisuuden ja toivon ja iankaikkisen elämän. Lue raamattua, aloita vaikka Johanneksen evankeliumista ja käy kristillisten seurakuntien tilaisuuksissa ( mm. vapaaseurakunta, helluntai srk., luterilainen srk. city srk),niissä on paljon nuorille tarkoitettuja tilaisuuksia. Sieltä saat myös ystäviä. Maailma tarjoaa vain hetkellisiä nautintoja, mutta usko Jeesukseen antaa jokapäivä elämisen arvoisen elämän. Ihmisiin petymme joskus, mutta Jeesukseen emme ikinä. Elämässä on myös vastoinkäymisiä, mutta silloinkin voimme kertoa Jumalalle asiamme ja huolemme rukouksessa. Muistan rukouksessa sinua.

    • --

      Jos et saa selville, se johtuu vain iästäsi. Onko sinulla joku sukulainen, joka painostaa tai tuottaa pahaa mieltä? Vai kärsitkö jostain tunteiden ilmaisun vaikeudesta?
      Nuorena on vaikea kuunnella valmiiksi pureskeltuja neuvoja ainakaan ihmisiltä, joiden omatkaan asiat eivät ole hyvin.
      Olen 51-vuotias nainen, kun olin nuori, odotin että saisin apua ja puolustettaisiin. Ihmiset ymmärsivät hätätilanteen, mutta vain kenkkuilivat.
      Jos sinulla on joku vaikea ihminen lähipiirissä, josta olet riippuvainen, ponnista kaikki voimasi päästäksesi hänestä. Varsinkin vanhemmat naiset ovat usein mustasukkaisia, ja peittävät sen hyvin.
      Pelon tunne ei ole harmitonta, jos se menee överiksi, se pilaa elämän.

    • -white nigger-

      mina olla laski enenn minulla on huono suominkieli muta ei tämä haita.... minä painoin ennen sataviisikummentakilua muta nutmina ma olen 60 kiluinen kaksukummenta vuatias uhmunen katsu tama viteo juutuubesta http://www.youtube.com/watch?v=wap2se3tIME

    • -white nigger-

      huva julu

    • -white nigger-
    • Ei maksa mitään.

      Nastaa, että sulla on kiva tyttöystävä. Juttele tyttöystäväsi kanssa rohkeasti Jeesuksesta, uskoisin että hänkin haluaa puhua, ehkä ei vaan kehtaa. Rukoile apua, ihan mihin tahansa ongelmaasi ja kiitä rukouksen jälkeen ja saat mitä pyydät. Mua auttoi TV7, joka näkyy myös netissä ja sit aloin lukea Raamattua salaa. Enää mun ei tartte salailla ja olen saanut kaikki jutut kuntoon. Olen myös laihtunut. Kärsin monista asioista, mutta niillä ei ole enää vaikutusta minuun. Jeesus auttaa sinua. Älä pelkää, hän haluaa sulle hyvää.

    • apuun

      Huomaan viestistäsi että paino häiritsee sinua.

      neuvoisin kokeilemaan perinteistä keinoa masennukseen..
      revi itsesi lenkille,tai tee esim vatsoja kotona.

      itse aloitin vain viidellä vatsalihas liikkeellä ja lisäsin sitämukaa kun lihakset vahvistuivat.

      se lisää itsetuntoa ja sitäkautta helpottaa ahdistusta ja kavereitakin voisi tulla enemmän kun omaa hyvän itsetunnon.

      etsi itsellesi hyvä motivaatio jolla saat revittyä itsesi liikkeelle vähintään 5x viikossa.
      esim jos sua on kiusattu niin ajattele niitä kiusaajia ja muuta viha ja kiukku energiaksi.
      myöhemmin motivoi se kun näkee peilistä tuloksia.
      suosittelen ettet käy parina ekana kuukautena lainkaan vaa-alla sillä se heittelee niin siinä vaiheessa paljon että turhaan vain masentuisi siitä voisit ostaa wiccyä limun sijaan ja kokeilla syödä terveellisemmin ei kuitenkaan mitään porkkana linjaa. jo rasvan ja sokerin saanti vaikuttaa mielialaan.

    • kebaash

      Jos softaus kiinnosti mutta haluat jotain hieman aikuisempaa suosittelen paintballia eli värikuulapeliä. Vei minut totaalisesti mukanaan lähemmäs kymmenen vuotta sitten.. :) www.paintball.fi sieltä pääsee alkuun.

      • Jeesus

        älä poika hyvä ainakaan jeesukseen ala.
        mä en oikeasti usko että joku kuollut legenda voi kauheasti auttaa sun tämän hetkistä tilannettasi.

        totta on että uskonto on heikkoja varten, niitä varten jotka eivät pärjää ilman sitä illuusiota että aina on joku joka pitää huolta ja rakastaa.
        tämä ei ole totta, aina ei välttämättä ole sitä joka huolehtii ja rakastaa, mutta tämäkään ei tarkioita että asiat olisi näin huonosti lopullisesti.

        jeesukset ja muut elämää vaikeuttavat uskonnot tekee sinusta vain putkinäköisemmän ja todellisuuden kieltäjän, älä lähde näiden mukaan.
        lähde mielummin omaan kelkkaasi, usko itseesi, tee mitä haluat tehdä tai aina olisit halunnut tehdä, irtaannu elämästäsi edes hetkeksi, tee jotain mitä et yleensä tee. näe kavereitasi ja ulkoile.

        älä ota elämää liian vakavasti, äläkä taivu normeihin. asiat mitä pitää tehdä ja mitä ei saa tehdä on jonkun asettamia sääntöjä, taivuta sääntöjä riko niitä, ei ole oikeaa eikä väärää on vain sinä ja sinun ympärilläsi elämä. tee mitä tahdot mutta älä satuta muita.

        helpoin tapa aloittaa on esimerksi että kun menet kauppaan mene kotiin eri reittiä mitä tulit ja olet tottunut kulkemaan, mene kahvilaan jossa et ole koskaan ollut ja tilaa jotain mitä et ole koskaan juonut, kun lähdet kahvilasta lähde vasemmalle kävele suoraan niin kauan että sinua kävelee joku vastaan ja käänny sitten seuraavasta vasemmalle, sieltä tulee vastaan jotain tai sitten ei, jos ei ja haluat mennä kotiin mene taas sellaista reittiä mitä et ole koskaan kulkenut.


      • sepponen92
        Jeesus kirjoitti:

        älä poika hyvä ainakaan jeesukseen ala.
        mä en oikeasti usko että joku kuollut legenda voi kauheasti auttaa sun tämän hetkistä tilannettasi.

        totta on että uskonto on heikkoja varten, niitä varten jotka eivät pärjää ilman sitä illuusiota että aina on joku joka pitää huolta ja rakastaa.
        tämä ei ole totta, aina ei välttämättä ole sitä joka huolehtii ja rakastaa, mutta tämäkään ei tarkioita että asiat olisi näin huonosti lopullisesti.

        jeesukset ja muut elämää vaikeuttavat uskonnot tekee sinusta vain putkinäköisemmän ja todellisuuden kieltäjän, älä lähde näiden mukaan.
        lähde mielummin omaan kelkkaasi, usko itseesi, tee mitä haluat tehdä tai aina olisit halunnut tehdä, irtaannu elämästäsi edes hetkeksi, tee jotain mitä et yleensä tee. näe kavereitasi ja ulkoile.

        älä ota elämää liian vakavasti, äläkä taivu normeihin. asiat mitä pitää tehdä ja mitä ei saa tehdä on jonkun asettamia sääntöjä, taivuta sääntöjä riko niitä, ei ole oikeaa eikä väärää on vain sinä ja sinun ympärilläsi elämä. tee mitä tahdot mutta älä satuta muita.

        helpoin tapa aloittaa on esimerksi että kun menet kauppaan mene kotiin eri reittiä mitä tulit ja olet tottunut kulkemaan, mene kahvilaan jossa et ole koskaan ollut ja tilaa jotain mitä et ole koskaan juonut, kun lähdet kahvilasta lähde vasemmalle kävele suoraan niin kauan että sinua kävelee joku vastaan ja käänny sitten seuraavasta vasemmalle, sieltä tulee vastaan jotain tai sitten ei, jos ei ja haluat mennä kotiin mene taas sellaista reittiä mitä et ole koskaan kulkenut.

        http://www.youtube.com/watch?v=eQsyBjgftEU

        eli kokeile vaikka matkailua, nämäkin pojat tekee niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe