mies osti playstationin

ei ymmärrä

Mies osti sit mitään keskustelematta pleikka 3:n. Viimeset pari viikkoo pelannu sitä ihan liikaa. Monesti jää pelaamaan kun ite meen jo nukkumaan. Ennen menty sänkyyn aina samaan aikaan. En tajua miten kolmekymppinen jaksaa muutenkaan jotain pelejä, eikö noi oo lapsille? Miten saan pelaamisen loppumaan tai vähenemään? Meinaa ostaa uusia pelejäkin vaikka maksavat 70 euroa!!?

344

15500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tane oikealta

      Ajanvietettä. Jotkut ryyppää rahansa karaokebaarissa, jotkut maalaa posliinia ja kolmannet hankkii kesämökin riesakseen. Aika harmitontahan tuo on.

      "eikö noi oo lapsille?"...no meikäläisen eläkkeellä oleva äitikin pelaa tietokoneella....heh...

      • nwo.

      • whatever_

        Ja kolmannet hommaavat rattopojan kyllästyttyään heteroseksiin.


      • ELÄKELÄINEN NAINEN

        OLEN KUULKAA 60 W JA ELÄKKEELLÄ. PÄIVÄT PELAAN KONEELLA. KIVA PELATA. OLEN NAINEN.


      • ÄLY HOI

        KYLLÄ OLETTE LAPSELLISTA PORUKKAA. MITEN TE PYSTYTTE LAPSIA KASVATTAMAAN KUN ITSE OLETTE IHAN SAMANLAISIA.


      • *****************
        ÄLY HOI kirjoitti:

        KYLLÄ OLETTE LAPSELLISTA PORUKKAA. MITEN TE PYSTYTTE LAPSIA KASVATTAMAAN KUN ITSE OLETTE IHAN SAMANLAISIA.

        miten nii lapsellista???

        tiesitkö että paras aikuinen ja lasten kasvattaja on aikuinen joka osaa olla LAPSI sillon kun sitä vaaditaan!!???

        ei tiukkikset ole mitään aikuisia... vaan hölmöjä jotka eivät uskalla tuoda julki sisäistä lastaan... joka kuitenkin meillä kaikilla on!!!


      • Uno on numero yksi
        ÄLY HOI kirjoitti:

        KYLLÄ OLETTE LAPSELLISTA PORUKKAA. MITEN TE PYSTYTTE LAPSIA KASVATTAMAAN KUN ITSE OLETTE IHAN SAMANLAISIA.

        Sinuun on iskostunut vääristynyt asenne. Pelaaminen on kehittävää. Pelurit pärjäävät elämässä huomattavasti pelikieltäytyjiä paremmin.
        Pelata voi ammattimaisesti tai harrateena. Pelaaminen on terve harrastus.


      • 17v nörttipoju:)))
        ELÄKELÄINEN NAINEN kirjoitti:

        OLEN KUULKAA 60 W JA ELÄKKEELLÄ. PÄIVÄT PELAAN KONEELLA. KIVA PELATA. OLEN NAINEN.

        Moi 60 v nainen!

        Olet aivan paras! :) Aikuinen nainen joka tykkää peleistä on tosi siisti tyyppi! :)))))))


      • Anonyymi
        nwo. kirjoitti:

        Vie se piikille niin loppuu pleikka pelleilyt:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8680897

        Tähän viestiin liittyy kaksi persreikäkyrpänaamaa: moderaattori, joka poisti linkatun viestiketjun ja Nwo-runkkarinaama-persreikäidiootti.

        PlayStation masterrace ja pelimaailman kuningas. Pc perseestä ja Xbottipaskaa ei katella.


    • voi vittu!

      On sullaki murheet.
      Anna pelata jos haluaa. Kitisevä akka.

      • aves

        Anna pelikonsoli vaikka naapurille...Hölmö


      • jammppa
        aves kirjoitti:

        Anna pelikonsoli vaikka naapurille...Hölmö

        Tuohan on tyhmin juttu mitä voi tehä. Mieshän vaa suttuis ja siitä tulis luutavasti iso riita. Paras tapa on yrittää kaupitella miehelle kanssa pelejä joita voisit itsekkin pelata. Voit myös yrittää kaupitella wii:tä miehelles. Siinä olis paljo pelejä mikkä vois sopii sulle ja sun miehelles ajanvietoks.


      • aves
        jammppa kirjoitti:

        Tuohan on tyhmin juttu mitä voi tehä. Mieshän vaa suttuis ja siitä tulis luutavasti iso riita. Paras tapa on yrittää kaupitella miehelle kanssa pelejä joita voisit itsekkin pelata. Voit myös yrittää kaupitella wii:tä miehelles. Siinä olis paljo pelejä mikkä vois sopii sulle ja sun miehelles ajanvietoks.

        NO kun näitä hölmöjä ehdotuksia olen tässä miettinyt....anna äijän pelata ja osta itselle vaikka kunnon "mulkku" ja käske äijän ostaa pattereita...EIKÖ SE SIITÄ KOHTA PELAAMINEN LOPU


      • Patterimulkku
        aves kirjoitti:

        NO kun näitä hölmöjä ehdotuksia olen tässä miettinyt....anna äijän pelata ja osta itselle vaikka kunnon "mulkku" ja käske äijän ostaa pattereita...EIKÖ SE SIITÄ KOHTA PELAAMINEN LOPU

        Jos vaikka akka koittaisi houkutella äijänsä sänkyyn vähän "puuhailemaan".

        Useimmiten tuollainen pelaaminen voi olla oire siitä ettei nukuta ja akkaa ei huvita muut sänkyaktiviteetit.

        Pidä ukkosi tyytyväisenä ja se tulee sänkyyn kanssasi.


      • kn
        Patterimulkku kirjoitti:

        Jos vaikka akka koittaisi houkutella äijänsä sänkyyn vähän "puuhailemaan".

        Useimmiten tuollainen pelaaminen voi olla oire siitä ettei nukuta ja akkaa ei huvita muut sänkyaktiviteetit.

        Pidä ukkosi tyytyväisenä ja se tulee sänkyyn kanssasi.

        hommaa hieromasauva


      • ejfiqo

    • Vanha Pelaaja

      Ärsyttää tommonen "jotain pelejä" -asenne joka on juuttunut johonkin 80-luvulle.

      Voisin kysyä, että miten aikuiset jaksaa "jotain salkkareita", nehän on mummoille..

      Monet pelit on kielletty alle 18-vuotiailta. Toi sun logiikkasi on kuin sanoisi, että kaikki elokuvat ja kirjat ovat lapsille, koska paljon elokuvia tuotetaan lapsille.

      Taidat olla vähän ahdasmielinen, kun et ymmärrä, että aikuisetkin pelaavat pelejä. Katsopa TV:stä naisten tennistä... moniko pelaaja on lapsi. Entä kaupassa Ray-automaattien hakkaajat?

      Videopelaajien keski-ikä on siinä 25v.

      Et varmana nostaisi meteliä, jos mies jäisi lukemaan kirjaa, mutta kun viihteeksi valitaan jotain interaktiivisempaa, niin se on heti paha. Ettekö voisi vähentää esim TV:n katselua ja olla sen ajan yhdessä?

      • ei ymmärrä

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!


      • slkdfjsldkfj
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Sun miehen tapauksessa on menty ihan yli, muttei se tuollaista yleensä ole. Mun kaveripiirissä melkein jokaisella (ainakin miehellä) on joku pelikone, ja ihan tavallista elämää vietetään.

        Mun mielestä pelejä voi verrata elokuvien katseluun, paitsi leffojen katselu on vielä paljon passiivisempaa. Kyllä niissäkin on se omasta elämästä irrottautumisen pointti, ja niissäkin on väkivaltaa jne.


      • ei ymmärrä
        slkdfjsldkfj kirjoitti:

        Sun miehen tapauksessa on menty ihan yli, muttei se tuollaista yleensä ole. Mun kaveripiirissä melkein jokaisella (ainakin miehellä) on joku pelikone, ja ihan tavallista elämää vietetään.

        Mun mielestä pelejä voi verrata elokuvien katseluun, paitsi leffojen katselu on vielä paljon passiivisempaa. Kyllä niissäkin on se omasta elämästä irrottautumisen pointti, ja niissäkin on väkivaltaa jne.

        Annoinkin esimerkin, kuinka voi käydä. Mekin elimme monta vuotta suht koht normaalia elämää niin, että pelaamista oli vain tunti-pari päivässä. Nyt on toisin. Elokuvissa ei asetuta kenenkään asemaan vaan katsellaan vain. Toisaalta elokuvista voi myös oppia paljon, varsinkin, jos elokuva pohjautuu faktaan.


      • nuori mami
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Joo kyllä tuollaista on monessa suhteessa ja perheessä..
        Onko se normia jos koneella istuu 9 h vuorokaudessa... Meillä on lapsia ja ukko vaan pelaa..
        Ja lapset on vielä pieniä,mutta ei apua näy.


      • jannis 1
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Lähtekää jonnekin muualle. Vaikka risteilylle. Siellä miehesi huomaa, että sinäkin oot olemassa. Tärkeintä on lähteä pois kotiympyröistä. Tällainen tilapäinen maisemanvaihdos saa usein ihmiset huomaamaan toisensa ja rakkaus kukoistaa. Älä jää sivustaseuraajaksi. Tee aloite.


      • pellepeluri
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Eikö hän nuku koskaan kun aina vaan pelaa???? Mitenkäs töisä käynti,vai onko työtön jos kerkiää aina pelata.Eiköhän kohta kyllästy ainakin uusimpaan peliin kun aikansa pelaa.Eikös se kuitenkin ole hyvä että mies on kotona eikä kaljabaarissa.


      • PÄHPÄH

        Sellanen maksaa 300e monille vanhemma ostavat niitä ku ne haluu mutt ei mulle


      • fwefwfwergethry
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Annoinkin esimerkin, kuinka voi käydä. Mekin elimme monta vuotta suht koht normaalia elämää niin, että pelaamista oli vain tunti-pari päivässä. Nyt on toisin. Elokuvissa ei asetuta kenenkään asemaan vaan katsellaan vain. Toisaalta elokuvista voi myös oppia paljon, varsinkin, jos elokuva pohjautuu faktaan.

        no jos leffoista oppii, niin kyllä peleistäkin


      • Soutaja Superman
        jannis 1 kirjoitti:

        Lähtekää jonnekin muualle. Vaikka risteilylle. Siellä miehesi huomaa, että sinäkin oot olemassa. Tärkeintä on lähteä pois kotiympyröistä. Tällainen tilapäinen maisemanvaihdos saa usein ihmiset huomaamaan toisensa ja rakkaus kukoistaa. Älä jää sivustaseuraajaksi. Tee aloite.

        Risteilyllä rouva huomaa että mies on ensimmäisenä pelikoneiden kimpussa ja pelaa koko risteilyn. Taitaa rouvalle tulla yksinäinen risteily. Tai sitten mies ottaa oman pelikoneen mukaansa.


      • Risto Realisti

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.


      • Jg
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        "Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma."

        No mikäs tapahtuma se sitten on kun muiden pelaajien kanssa keskustelee netissä...mielestäni sosiaalinen!!! Mikäs sen mukavampaa kuin pelailla kaveriporukan kanssa yhdessä myös silloin, kun kaikki eivät pääse kokoontumaan samaan paikkaan.

        Ja samalla tavalla se on hetkellistä identiteetin vaihtamista kun ihminen syventyy tosissaan esim. lukemaan kirjaa...

        Ja pelit kehittää ajattelua ihan samalla lailla...


      • PS2
        PÄHPÄH kirjoitti:

        Sellanen maksaa 300e monille vanhemma ostavat niitä ku ne haluu mutt ei mulle

        mullekka kukaa mitään ostanu ku olin nuori, vasta ku oon ruvennu tienaamaan omaa rahaa niin on saanu itte ostaa.


      • ei ymmärrä kirjoitti:

        Annoinkin esimerkin, kuinka voi käydä. Mekin elimme monta vuotta suht koht normaalia elämää niin, että pelaamista oli vain tunti-pari päivässä. Nyt on toisin. Elokuvissa ei asetuta kenenkään asemaan vaan katsellaan vain. Toisaalta elokuvista voi myös oppia paljon, varsinkin, jos elokuva pohjautuu faktaan.

        Monet pelit voivat perustua faktoihin. Suurin osa niistä on kylläkin puolifiktiivisiä siinä mielessä, että niihin asetetaan fiktiivinen henkilö. Esim. sotapeleissä, eritoten Toiseen Maailmansotaan perustuvissa peleissä saattaa olla esimerkiksi Winston Churchillin, Stalinin ja Hitlerin puheita. Mikäs sen parempaa, kuin ottaa askel historiaan toisena henkilönä ja oppia. Itsekkin yläasteella sain englannista ja historiasta kympin hakattuani sotapelejä ja avautui monta eri ajattelutapaa, kiitos näiden kolmen herran.

        Toki se sinun miehesi on outo tapaus.

        Kysymyksen esittäisin.
        Selittääkö hän sinulle pelien ideat ja mitä viime pelikerralla tapahtui ?

        P.S Verkossa pelattavat pelit ovat sosiaalista toimintaa.


      • nykyaikanakaan
        Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        Minä ainakin teen ruokaa, leivon, siivoan, tiskaan, pesen pyykkiä, vaikka olen mies.
        Lisäksi teen töitä metsässä eli kaadan puita ja harvennan taimikkoa.
        Kovin moni ei nykyajan kevyeen elämään tottunut viitsisi tehdä raskasta metsätyötä, jossa
        ei pärjää huonolla kunnolla, eikä hikoontumatta.
        Ei taatusti palele vaikka pakkasta olisi -20, koska kun rehkii metsätöissä, niin työ tuottaa lämpöä.


      • JJ
        Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        höpö höpö


      • .
        Bloodlust kirjoitti:

        Monet pelit voivat perustua faktoihin. Suurin osa niistä on kylläkin puolifiktiivisiä siinä mielessä, että niihin asetetaan fiktiivinen henkilö. Esim. sotapeleissä, eritoten Toiseen Maailmansotaan perustuvissa peleissä saattaa olla esimerkiksi Winston Churchillin, Stalinin ja Hitlerin puheita. Mikäs sen parempaa, kuin ottaa askel historiaan toisena henkilönä ja oppia. Itsekkin yläasteella sain englannista ja historiasta kympin hakattuani sotapelejä ja avautui monta eri ajattelutapaa, kiitos näiden kolmen herran.

        Toki se sinun miehesi on outo tapaus.

        Kysymyksen esittäisin.
        Selittääkö hän sinulle pelien ideat ja mitä viime pelikerralla tapahtui ?

        P.S Verkossa pelattavat pelit ovat sosiaalista toimintaa.

        Itsekkin olen saanut enkusta parempia arvosanoja kun olen pelannut englanninkielisiä pelejä ja tahkonut sotapelejä jossa mielenkiinto herää sanoihin joita itse olen kuullut.. niinpä olen ottanut selvää näistä sanoista joten pakkohan siinä on sanavaraston kehittyä..?


      • adex
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Ei viel kannata harkita lähe sit vast ku se seksikään ei enää auta.


      • ...............
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        mutta pelaaminen ja tietokoneella istuminen kehittää ajattelua vielä enemmän kuin kirjat. Internet on rajaton tiedon lähde jossa jokaisen referenssin voi tarkistaa välittömästä. Pelit taas kehittävät keskittymistä ja vapauttavat stressiä, ja olen kuullut että raskasta henkistä työtä tekevät toimistoihmiset, professorit ja psykiatrit usein pelaavat pelejä päivän päätteeksi. Hikikomeroituneet nörtit ovat asia erikseen tietenkin, mutta he ovat monesti henkisesti ja älyllisesti paljon edellä muita, osaavat kieliä ja ovat matemaattisesti ja taiteellisestikkin varsin lahjakkaita, vaikka sosiaalisesti ja fyysisesti ehkä osa kärsiikin.


      • Milazi
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Juu kyllä se sun ukkos on ihan sellanen ääriesimerkki! Kuitenkin ketjun aloittajan mies taasen pelannut vasta pari viikkoa joten ei kannata vielä huolestua ellei se ala menemään tuohon!


      • velli housu seon
        Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        ei sotaa käydä nykyään äijää vastaan ja vanhanenhan ois siit vastuus eix se oo päällysmiäs


      • ei ymmärrä
        . kirjoitti:

        Itsekkin olen saanut enkusta parempia arvosanoja kun olen pelannut englanninkielisiä pelejä ja tahkonut sotapelejä jossa mielenkiinto herää sanoihin joita itse olen kuullut.. niinpä olen ottanut selvää näistä sanoista joten pakkohan siinä on sanavaraston kehittyä..?

        Minun miehelläni pelit ovat myös parantaneet englanninkielen sanastoa. Tosin sanasto on kovin yksipuolista peleihin liittyvää. Silti hän ei osaa juuri puhua englantia, vaikka sanastoa tietääkin. Hän tietääkseni pelaa jotakin Diabloa vai mikähän se nyt oli (?). Ja olisikohan yksi ollu Halo?

        Sen verran hän on selittänyt pelien sisältöä, että tarkoitus on tyrmätä vastapuolen joukkoja niin, että päästään tiettyyn pisteeseen ja päästään uusiin paikkoihin. Minun mielestäni kuulostaa lähinnä pikkupoikien leikeiltä. Miksei mieheni saman tien ota leikkiasetta käteen ja ala äännellä "pum pum pum pam"? Vaikuttaa jotenkin niin lapselliselta. Ja sitten kun hän selittää illalla ennen nukkumaan menoa kuinka hän sai tyrmättyä jonkun superpahiksen ja pääsi uudelle tasolle. Hassua!

        Ainakin omilta lapsiltani pidän visusti nämä pelit piilossa, koska mielestäni ne voivat olla varsinkin lapsille hyvin haitallista materiaalia. Ja ammattini puolesta tiedän, kuinka pelit ovat vaikuttaneet myös vanhempiin miehiin ja pariskuntiin aika lailla.

        Kaikki on varmasti hyvin niin kauan, kun pelaamiseen ei synny riippuvuutta.


      • sHITSNOOPER
        nuori mami kirjoitti:

        Joo kyllä tuollaista on monessa suhteessa ja perheessä..
        Onko se normia jos koneella istuu 9 h vuorokaudessa... Meillä on lapsia ja ukko vaan pelaa..
        Ja lapset on vielä pieniä,mutta ei apua näy.

        ei ole kyllä minusta normaalia tommonen, pitäs ottaa enemmän vastuuta, ja varsinkin kun on pieniä lapsia!


      • hushpuppies
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Niin , on tietty ero pakkomielteen ja harrastuksen valissa.


      • Puoliammattilainen
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Minun miehelläni pelit ovat myös parantaneet englanninkielen sanastoa. Tosin sanasto on kovin yksipuolista peleihin liittyvää. Silti hän ei osaa juuri puhua englantia, vaikka sanastoa tietääkin. Hän tietääkseni pelaa jotakin Diabloa vai mikähän se nyt oli (?). Ja olisikohan yksi ollu Halo?

        Sen verran hän on selittänyt pelien sisältöä, että tarkoitus on tyrmätä vastapuolen joukkoja niin, että päästään tiettyyn pisteeseen ja päästään uusiin paikkoihin. Minun mielestäni kuulostaa lähinnä pikkupoikien leikeiltä. Miksei mieheni saman tien ota leikkiasetta käteen ja ala äännellä "pum pum pum pam"? Vaikuttaa jotenkin niin lapselliselta. Ja sitten kun hän selittää illalla ennen nukkumaan menoa kuinka hän sai tyrmättyä jonkun superpahiksen ja pääsi uudelle tasolle. Hassua!

        Ainakin omilta lapsiltani pidän visusti nämä pelit piilossa, koska mielestäni ne voivat olla varsinkin lapsille hyvin haitallista materiaalia. Ja ammattini puolesta tiedän, kuinka pelit ovat vaikuttaneet myös vanhempiin miehiin ja pariskuntiin aika lailla.

        Kaikki on varmasti hyvin niin kauan, kun pelaamiseen ei synny riippuvuutta.

        Suljeppa lapsesi varmuuden vuoksi kellariin ja älä vain päästä ihmisten ilmoille.

        Kyllä lapsien pitää saada pelata kunhan vain muistaa luoda selvät säännöt joita noudattaa.


      • Risto Realisti
        nykyaikanakaan kirjoitti:

        Minä ainakin teen ruokaa, leivon, siivoan, tiskaan, pesen pyykkiä, vaikka olen mies.
        Lisäksi teen töitä metsässä eli kaadan puita ja harvennan taimikkoa.
        Kovin moni ei nykyajan kevyeen elämään tottunut viitsisi tehdä raskasta metsätyötä, jossa
        ei pärjää huonolla kunnolla, eikä hikoontumatta.
        Ei taatusti palele vaikka pakkasta olisi -20, koska kun rehkii metsätöissä, niin työ tuottaa lämpöä.

        Oletkin mies etkä pelikonsolipojukka.


      • Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        Joo-o toi sun sota käsitys on kyl pikkasen vähä väärä. Nykyään ei pistetä mitään miehiä vallihautaan kököttään kivääri kädes vaan joku toinen painaa nappulaa ja ilmaiskut.. Joten mietis nyt vähän mitä puhut. Toiseks en uskoisi että Suomi joutuu sotaan. Kolmanneksi niistä vätyksistä on hyötyä kun osa peleistä kehittää sinun älyä sotatoimiin jo valmiiksi.


      • divemaster
        Kranu kirjoitti:

        Joo-o toi sun sota käsitys on kyl pikkasen vähä väärä. Nykyään ei pistetä mitään miehiä vallihautaan kököttään kivääri kädes vaan joku toinen painaa nappulaa ja ilmaiskut.. Joten mietis nyt vähän mitä puhut. Toiseks en uskoisi että Suomi joutuu sotaan. Kolmanneksi niistä vätyksistä on hyötyä kun osa peleistä kehittää sinun älyä sotatoimiin jo valmiiksi.

        hukkuu, se on vettä täynnä.


      • SuomiSotilas
        Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        Hetkonen =) Jos suomi joutuis sotaan ja mmmm mmm ja mm!! Olis konsoleita tai ei, niin silti Suomi olis viikossa vihollisen hallussa! Pelit on ihan yhtälailla viihdettä kun leffat, sarjat, kirjat, penkkiurheilu yms. Vai väitätkö ettet ikinä viihdytä itseäsi, enkä ny tarkota sitten mitään käsitöitä, tiätkös?


      • Shroomario
        . kirjoitti:

        Itsekkin olen saanut enkusta parempia arvosanoja kun olen pelannut englanninkielisiä pelejä ja tahkonut sotapelejä jossa mielenkiinto herää sanoihin joita itse olen kuullut.. niinpä olen ottanut selvää näistä sanoista joten pakkohan siinä on sanavaraston kehittyä..?

        Huvittavaa, että opin lapsena tietokonepelistä englanninkieltä (Leisure Suit Larry in the Land of Lounge Lizards). Sanakirjan kanssa pelasin, koska peli oli tekstikomennoilla toimiva, esim. "open the door", "pick up remote control" ym...... Pelihän on huumorilla varustettu pikkutuhma seikkailu :DD

        Mutta asiaan, kun pelaaminen menee yli, se alkaa vaikuttamaan yleisesti. Jos ketjun aloittaja pystyy, niin hommaa mies vaikka pienelle reissulle, unohtuu pelit hetkeksi. Ehkä mies taas huomaa ja ymmärtää sen jälkeen?


      • Shroomario
        Shroomario kirjoitti:

        Huvittavaa, että opin lapsena tietokonepelistä englanninkieltä (Leisure Suit Larry in the Land of Lounge Lizards). Sanakirjan kanssa pelasin, koska peli oli tekstikomennoilla toimiva, esim. "open the door", "pick up remote control" ym...... Pelihän on huumorilla varustettu pikkutuhma seikkailu :DD

        Mutta asiaan, kun pelaaminen menee yli, se alkaa vaikuttamaan yleisesti. Jos ketjun aloittaja pystyy, niin hommaa mies vaikka pienelle reissulle, unohtuu pelit hetkeksi. Ehkä mies taas huomaa ja ymmärtää sen jälkeen?

        Lapsille pitäisi olla jälleen myös point & click -seikkailupelejä, joissa on kunnon juoni ja erittäin hyvää huumoria (kuten Secret of Monkey Island, Zak McKracken ym...), ne ovat oikeasti kehittäviä hyvässä hengessä tehdyillä ideoillaan.

        En silti sano, etteikö sotapelien välittämät tilanteet loisi adrenaliinipiikkiä tai roolipelien moraalisesti hankalat tehtävät opettaisi jotain pelaajasta itsestään.

        Eihän siinä kylääkään kunto ihmisellä kasva, hyvä fyysinen kunto ja kuntoilu yleensä parantaa mielialaa ja saa esim. ulos lähtemisen enemmän oma-aloitteiseksi.

        Sosiaaliset tapahtumat voisi olla myös peli-iltoja (vaikka Wii:n parissa), jos on mahdollista. Mies voi irtautua ns. peliputkesta samalla.


      • no joo
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        "Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä! "

        Parempi näin kuin ampua muutama tunti oikeasti useita. =P


      • =)
        Soutaja Superman kirjoitti:

        Risteilyllä rouva huomaa että mies on ensimmäisenä pelikoneiden kimpussa ja pelaa koko risteilyn. Taitaa rouvalle tulla yksinäinen risteily. Tai sitten mies ottaa oman pelikoneen mukaansa.

        ...lautallahan on hyteissä (ainakin aaaosassa) pelikonsoli jollen väärin muista.


      • ettäSilläLailla
        Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        ...oli lehdessä juttu että esim. Britannia värvää tietokone pelaajia taisteluhelikopterien lentäjiksi. Kyseessä on netinvälityksellä pelattavat sotapelit jossa informaatiota tulee headsetistä samaan tahtiin ellei enemmänkin kuin oikeissakin tilanteissa. Tämän on todettu olevan hyväksi taisteluhelikopterilentäjille kun ovat tottuneet vastaanottamaan informaatio tulvaa ja keskittymään samalla 110% esim. kopterin ohjaamiseen.


      • 20e/v
        Bloodlust kirjoitti:

        Monet pelit voivat perustua faktoihin. Suurin osa niistä on kylläkin puolifiktiivisiä siinä mielessä, että niihin asetetaan fiktiivinen henkilö. Esim. sotapeleissä, eritoten Toiseen Maailmansotaan perustuvissa peleissä saattaa olla esimerkiksi Winston Churchillin, Stalinin ja Hitlerin puheita. Mikäs sen parempaa, kuin ottaa askel historiaan toisena henkilönä ja oppia. Itsekkin yläasteella sain englannista ja historiasta kympin hakattuani sotapelejä ja avautui monta eri ajattelutapaa, kiitos näiden kolmen herran.

        Toki se sinun miehesi on outo tapaus.

        Kysymyksen esittäisin.
        Selittääkö hän sinulle pelien ideat ja mitä viime pelikerralla tapahtui ?

        P.S Verkossa pelattavat pelit ovat sosiaalista toimintaa.

        Niin ketäpä moskiitot kiinnostavat kun voi nähdä sudenkorennon.


      • PS3
        PS2 kirjoitti:

        mullekka kukaa mitään ostanu ku olin nuori, vasta ku oon ruvennu tienaamaan omaa rahaa niin on saanu itte ostaa.

        mua surettaa olis halunu pelata pleikaa


      • Pelaaminen on kivaa!
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Täällä ilmeisesti kommentoivat ne, jotka itse ovat hurahtaneet peleihin.

        Meillä mies on myös armoton pelaaja, tosin pelaa tietokoneella ja se kyllä oikeasti raastaa suhdetta todella paljon. Tilanne on ajautunut siihen, että mies on täysin passiivinen, kylästä pitää lähteä kotiin, jotta pääsee pelaamaan, kaikki vapaa-aika kuluu koneen ääressä, eikä häneen edes saa kontaktia. Kyseessä on hieman eri asia kun vaikkapa Salattujen elämien katselu puolisen tuntia päivässä. Olen jo alkanut miettiä, että lähdenkö lätkimään, kun ainoa keino millä saan miehen koneestaa irti, on seksi. Ja sen jälkeen saman tien taas koneelle. Ei se aluksi tällaista ollut, mutta pelien maailma on pikkuhiljaa vetänyt hänet kokonaan mukaansa.

        Mielestäni kuitenkaan liikuntaa, kuten tennistä, josta edellinen puhui, ei todellakaan voi verrata pleikkari- tai tietokonepelien pelaamiseen. Ihminen on luotu liikkumaan ja sitä voi tehdä vaikkapa tenniksen muodossa. Virtuaalipelejä pelatessa sitä taas istuu nököttää paikoillaan ja kaljamaha sen kun vain kasvaa. Liikuntaharrastus voi olla myös hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma. Mikäs sen mukavampaa olisi, kun pelailla yhdessä kumppanin kanssa vaikkapa sulkapalloa?

        Kirjojen lukeminen taas kehittää ajattelua: tekee avarakatseisemmaksi, tuo esiin uusia näkökulmia ja lisää tiedon määrää. Sitäkään ei voi verrata suoraa virtuaalipeleihin.

        En sinänsä ole vastaan pelaamista, mutta muutakin pitäisi pystyä tekemään. Virtuaalipelaaminenhan on vähän niinkuin hetkellinen identiteetin vaihtaminen. Saat muutaman tunnin ampua vastustajia silti tappamatta oikeasti ketään. Kuinka mukavaa ajanvietettä!

        Alkuun tahtoisin huomauttaa, että ihmistä ei ole luotu mihinkään. Meidät on evoluutio kehittänyt roikkumaan puista ja kävelemään rystysiin tukien, ei juoksemaan, hölkkäämään tahi hiihtämään. Seuraava kehitysvaihe on vielä kesken. Juokseminen on itse asiassa epäluonnollista ihmiselle nykyrakenteella. Kysypä vaikka joltain liikuntalääkäriltä.

        Ja muuten.. Wiillä ainakin olen saanut kuntoni kohoamaan. Ei sitä virtuaalitennistä tarvitse sohvalta läiskiä. Ihan työterveydessä ihmettelivät, että oikeastiko pelaamalla olen näin hyvään kuosiin päässyt. kun ilmoitin, että ainoa oikea liikunta mitä harrastan, on hyötyliikunta. Kokeilepa itsekin Sports Resortilla vaikka melomista, niin varmasti tunnet seuraavana päivänä tehneesi jotain.

        Nyt alkuperäiselle:

        Meillä on tietokonetta ja konsolia joka lähtöön. Joskus isäntä pelaa myöhään yöhön, joskus tule ihmisten aikaan sänkyyn. Hän myös lähtee kävelylle kun pyydetään ja muihin harrastuksiin viikkoaikataulun mukaan. Joskus pitää puhua selälle, mutta enpä minäkään aina jaksa keskittyä muuhun kuin omaan tekemiseeni. Olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta, mieheni on 32 -vuotias. Ei tulisi mieleenikään mennä sanomaan hänelle, että olet jo liian vanha pelaamaan. Itse asiassa odotan innolla, pelaammeko vielä vanhainkodissakin, jos järki sallii... Ei se, että on 30 vuotta lasissa tarkoita sitä, että pitää pistää puku päälle, salkku kainaloon, tehdä lapsia ja unohtaa kaikki hauskuus elämästä!

        En minäkään ymmärrä mikä niin monella naisella on pelaamista vastaan. Kaikuvatko korvissa vielä pelisukupolven alkupäivien kukkahattutätien varoitukset? Pelaaminen on parhaimmillaan keino irtautua työhuolista, rentoutua ja jopa purkaa paineita.

        Liikaa pelaaminen ja sosiaalisesta elämästä syrjäytyminen on vakava asia ja siihen on syytä suhtautua samoin kuin alkoholiin. Jos alkuperäisen kirjoittajan mies oikeasti pelaa niin paljon, että häntä ei saa edes ruuanlaittoon ilman ahdistusta pelikoneesta eroamisesta, silloin on syytä ottaa kone seinästä ja keskustella vakavasti. Mutta kolme viikkoa on vielä uutuuden viehätystä! En missään tapauksessa halua arvostella alkuperäistä kirjoittajaa, mutta mietin, onko kyse vain siitä, että miehen huomio on välillä toisaallakin. Eikö kirjoittaja soisi miehelleen uusia iloja?

        Kymmenen vuotta on tietysti myös lyhyt aika, mutta voinen kehaista parisuhteeni sen verran pitkäksi nykystandardeilla, että voin neuvoa muita, etenkin kun sen kymmenen vuotta olen viettänyt aktiivisen pelaajan kanssa: Odota vielä toiset kolme viikkoa. Uutuudenviehätys karisee myös aikuisilta! Ennen pitkää hän palaa takaisin rutiineihisi ainakin osittain. Itse asiassa tällainen muutaman viikon huomiottomuus voi olla naiselle myös hyvä muistutus, että ei ole maailman napa ja että se mies ei olekaan mikään itsestäänselvyys. On hyvä tajuta, että muiden ihmisten ei tarvitse tanssia naisen pillin mukaan.

        Tarjoan myös toisen neuvon, joka voi tuntua pähkähullulta, mutta mitä jos osallistuisit? Ota se toinen ohjain kätöseen ja pelaa co-opina sotapeliä tai ajele formulalla pitkin seiniä. Ei ole väliä kuinka huonosti pelaat tai että nappeja et muista. Moni mies on itse asiassa tyytyväinen jos voi opettaa naiselleen jotain. Tietääpä miehesi, että ainakin yrität osallistua etkä ole äiti, joka komentaa nukkumaan. Jos pelaaminen ei sitkeän yrittämisen jälkeen maita, opettele käyttämään "vapaa-aikasi" vaikka pitsinnypläykseen. Esimerkiksi keski-suomessa pitsinnypläystä opettaa mies, siinäpä sukupuolirooleista irtautumista kerrakseen!


      • ei ymmärrä kirjoitti:

        Minun miehelläni pelit ovat myös parantaneet englanninkielen sanastoa. Tosin sanasto on kovin yksipuolista peleihin liittyvää. Silti hän ei osaa juuri puhua englantia, vaikka sanastoa tietääkin. Hän tietääkseni pelaa jotakin Diabloa vai mikähän se nyt oli (?). Ja olisikohan yksi ollu Halo?

        Sen verran hän on selittänyt pelien sisältöä, että tarkoitus on tyrmätä vastapuolen joukkoja niin, että päästään tiettyyn pisteeseen ja päästään uusiin paikkoihin. Minun mielestäni kuulostaa lähinnä pikkupoikien leikeiltä. Miksei mieheni saman tien ota leikkiasetta käteen ja ala äännellä "pum pum pum pam"? Vaikuttaa jotenkin niin lapselliselta. Ja sitten kun hän selittää illalla ennen nukkumaan menoa kuinka hän sai tyrmättyä jonkun superpahiksen ja pääsi uudelle tasolle. Hassua!

        Ainakin omilta lapsiltani pidän visusti nämä pelit piilossa, koska mielestäni ne voivat olla varsinkin lapsille hyvin haitallista materiaalia. Ja ammattini puolesta tiedän, kuinka pelit ovat vaikuttaneet myös vanhempiin miehiin ja pariskuntiin aika lailla.

        Kaikki on varmasti hyvin niin kauan, kun pelaamiseen ei synny riippuvuutta.

        Leikkiaseisiin sen verran, että siinä kohtaa suosittelisin paintballia tai airsoftia. Mukavaa puuhaa molemmat. Pääsee liikkumaan ja räpsyttämään replika-aseella toisia. Itse olen hyvän peruskuntoni hommannut metsissä juosten. Tosin rikoin jalkani siinä puuhassa. Pitkä tarina.

        Ootas vaan ku se alkaa puhumaan alituisesti mitä tasossa / sessiolla tapahtui.
        Huolestua kannattaa vasta sitten kun miehesi suusta pääsee "BOOM! Headshot!" Sitten äkkiä mies lääkäriin ja lasten kanssa pillit pussiin ja pois.


      • Captain Jack
        Risto Realisti kirjoitti:

        Tuommoisten vätökkäiden varaan jos Suomi joutuisi sotatilanteessa niin vihollinen valtaisi maan viikossa.
        Eihän tuommoinen pelihimo ole aikamiehen hommaa mutta näitä samanlaisia on nykyisistä suomalaisista "miehistä" iso osa.

        Taitaa Risto Realistin Realistinen sodankuva jäänyt sinne 60-luvulle. Nykyään painetaan nappia ja bumbum, Suomi vallattu viikossa. Oh Cat Dammit! XD


    • n20...

      Ihan normaalina harrastuksena minä sen otan. Sulostahan se on kun sellasia välillä pelailee. Kunhan minuakin huomioi ja kyllä huomioi. Eilen katsoin kun pelas NHL 10:llä jotain nettimatsia. Enemmänkin avomies kyselee, että pelaako liikaa kun entinen ei antanut pelata (juuri) ollenkaan. Oli ihan puulla päähän lyöty kun sanoin, että voin katsoo jääkiekkookin ihan mielellään. Ja yleensä pelaa silloin kun mullakin on jotain puuhaa kuten koulujuttuja, kotitöitä, luen kirjaa tai jotain. Eri asia on tietysti sitten kun meillä on max viiden vuoden päästä lapsia. Tarkoittaen, ettei tee kotitöitä, huolehdi lapsista ja vietä aikaa minun ja lasten kanssa. Kunhan lapsia huomioi, pelaa vaikka niiden kanssa jotain lasten peliä(tai sellaista mitä nekin saa pelata).

    • pleikkarin vaimo

      Pleikkaa pelaavat paljon just jo vähän aikuisemmat ihmiset. Ihan ok harrastus, mutta tietysti kannattaa pitää varansa, että mies ei jämähdä kokonaan koneen äärelle. Eli jos alkaa olla säännöllisesti niin, että ette mee yhdessä nukkumaan ja esimerkiksi seksi jää harrastamatta pelaamisen takia... Silloin ollaan jo huolestuttavalla puolella. Alkuinnostus on eri asia, hauskaahan se pelaaminen on, ja koukuttavaa.

    • exviihtyjä

      Täällä on näitä "mikäs siinä mättää"-vastauksia, jotka tavallaan heijastavat sitä mikä on vikana nykyihmisissä. Ei jatkuva itsensä viihteelle alistaminen tee kenestäkään yhtään mielenkiintoisempaa tyyppiä. Ongelma on siinä, että monien mielestä on tosiaan ok pelata ja/tai tuijottaa televisiota päivittäin tuntikaupalla. Helvetin tylsää se on parisuhdemielessä, varsinkin jos toinen osapuoli olisi kiinnostunut tekemään muutakin kuin täyttämään vapaa-aikansa syötetyllä viihteellä. Parisuhteen alussa on näytelty maailman kiinnostavimpien, aikaansaavimpien ja ulospäinsuuntautuneimpien tyyppien roolit, mutta kun hieman aikaa on kulunut arki alkaa ja ruvetaan luottamaan siihen, ettei tarvi enää yrittää. Ihmiset passivoituvat viihdyttämään itseään, naisten kohdalla aika kuluu tv:n äärellä ja miehet puolestaan pelaavat tai surffaavat netissä "tekemässä jotain tärkeää". Sitten ihmetellään miksei seksi suju kun ei olla kiinnostavia eikä kiinnostuneita toisesta.

      Jotain viihdettä on hyvä olla ja miksei tv/pelaaminen/netti voi olla täyttää sitä rakoa. Liika on kuitenkin liikaa. Kysy mieheltä, käyttäytyykö hän tosiaan mielestään järkevästi. Hänellä voi tietysti olla mukana alkuinnostustakin, mutta peleihin koukuttuu kyllä helposti. Rajoituksia pitäisi olla, mutta hänen tosin pitäisi tajuta itsekin, mikä on järkevää ja mikä ei. Näin se ei kuitenkaan aina mene. Kerro alkuun miehellesi että pitäisit siitä, että hän käyttäytyisi kuin oikea mies. Jos pelaaminen ei rauhoitu, voit sanoa ettet rupea tuollaista touhua katselemaan.

      • Vanha Pelaaja

        Jos harrastuksille on aikaa, niin sitä voi käyttää kuten haluaa.

        Ei pelata tarvitse joka päivä. Se tahtoo olla niin, että alkuinnostuksessa aikaa helpommin menee tuntikaupalla. Jos oikeaa elämää on, niin ennen pitkää pitkät pelisessiot alkavat kjuitenkin ahdistaa.

        ymmärrän kyllä sen, että Playstation 3 on aika iso hankinta kotiin, ja jos ollaan naimisissa, niin ymmärrän marmatuksen sen hankkimisesta ilman keskustelua. Jos taas pari ei ole naimisissa, on ihan turhaa valittaa :D. Kun ei kerta olla lähimpiä omaisia ja samaa taloutta niin ei sitten kanssa käytännössäkään sitä olla :D.

        Kuka muuten muistaa, että Playstation 3 toimii myös ohjelmia tallentavana digiboksina, DVD/CD/- ja BluRay-soittimena, nettisurffailussa jne?? Nämä yhteen laskettuna se on varsin edullinen vaihtoehto. Siitähän on muutakin hyötyä kuin vain pelit


      • nuori mami
        Vanha Pelaaja kirjoitti:

        Jos harrastuksille on aikaa, niin sitä voi käyttää kuten haluaa.

        Ei pelata tarvitse joka päivä. Se tahtoo olla niin, että alkuinnostuksessa aikaa helpommin menee tuntikaupalla. Jos oikeaa elämää on, niin ennen pitkää pitkät pelisessiot alkavat kjuitenkin ahdistaa.

        ymmärrän kyllä sen, että Playstation 3 on aika iso hankinta kotiin, ja jos ollaan naimisissa, niin ymmärrän marmatuksen sen hankkimisesta ilman keskustelua. Jos taas pari ei ole naimisissa, on ihan turhaa valittaa :D. Kun ei kerta olla lähimpiä omaisia ja samaa taloutta niin ei sitten kanssa käytännössäkään sitä olla :D.

        Kuka muuten muistaa, että Playstation 3 toimii myös ohjelmia tallentavana digiboksina, DVD/CD/- ja BluRay-soittimena, nettisurffailussa jne?? Nämä yhteen laskettuna se on varsin edullinen vaihtoehto. Siitähän on muutakin hyötyä kuin vain pelit

        ..ja jos harrastukset olis molemmin puolisia.. Haluaisin tosiaan vapaa aikaa ja omaa aikaa mutta hädin tuskin saan meikata rauhassa. Jos lapsi itkee ja ukko on koneella niin peli on näyttänyt olevan tärkeämpää. Mun se pitää nousta joka kerta..


      • dfdsgfasdgsfg
        Vanha Pelaaja kirjoitti:

        Jos harrastuksille on aikaa, niin sitä voi käyttää kuten haluaa.

        Ei pelata tarvitse joka päivä. Se tahtoo olla niin, että alkuinnostuksessa aikaa helpommin menee tuntikaupalla. Jos oikeaa elämää on, niin ennen pitkää pitkät pelisessiot alkavat kjuitenkin ahdistaa.

        ymmärrän kyllä sen, että Playstation 3 on aika iso hankinta kotiin, ja jos ollaan naimisissa, niin ymmärrän marmatuksen sen hankkimisesta ilman keskustelua. Jos taas pari ei ole naimisissa, on ihan turhaa valittaa :D. Kun ei kerta olla lähimpiä omaisia ja samaa taloutta niin ei sitten kanssa käytännössäkään sitä olla :D.

        Kuka muuten muistaa, että Playstation 3 toimii myös ohjelmia tallentavana digiboksina, DVD/CD/- ja BluRay-soittimena, nettisurffailussa jne?? Nämä yhteen laskettuna se on varsin edullinen vaihtoehto. Siitähän on muutakin hyötyä kuin vain pelit

        ei kyllä toimi tallentavana digiboksina


      • Vanha pelaaja
        dfdsgfasdgsfg kirjoitti:

        ei kyllä toimi tallentavana digiboksina

        Ps3:ssa on kovalevy, jolle voi tallentaa. Lisälaitteen kun ostaa ja ohjekirjan lukee, niin onnistuu...


    • ei ymmärrä

      Ette oikein tajua. Teidän mielestä siis playstation ja pelaaminen on tärkeämpää kuin yhdessä olo? Omia harrastuksia saa toki olla, mutta pelaaminen on tullut uutena kaiken lisäksi. Ja siten se vie aikaa yhdessäolosta. Leffojen katselukin on paljon parempaa koska sitä voi tehdä sylikkäin, ja sen jälkeen/aikana vaihtaa kokemuksia leffasta.

      Kun ollaan yhdessä kotona, niin pitäisi tehdä kotitöitä, tai sitten viettää laatuaikaa yhdessä (keskustella, helliä, halia, harrastaa seksiä, tehdä ruokaa, katsella leffaa, syödä romanttisesti jne.) Jos toinen pelaa, niin se on pois kaikesta/jostain noista.

      Toki itsenäisesti luetaan lehtiä, kirjoja, käytetään tietokonetta molemmat, mutta kun toi playstation on tullut kaiken päälle, niin se on sit tietty pois yhteisestä ajasta tai kotitöistä.

      Jos mies haluaa pelata, niin sitten sen pitäis jättää tietsikan käyttö ja lehtien luku.

      • exviihtyjä

        sikäli, ettei viihde saa mennä parisuhteen ja yhdessä olon edelle. Kaiken kotiajan viettäminen yhdessä pelottava ajatus, mutta sohvaantuminen television tai pelikoneen ääreen on perseestä. Suositukseni on että myykää televisio ja pleikkari, niin ei mene aikaa turhaan hömppään. Elokuvat katsotte teatterissa, se on ihan helkkarin hauskaa töllön tuijottamiseen verrattuna.


      • asdasdADA
        exviihtyjä kirjoitti:

        sikäli, ettei viihde saa mennä parisuhteen ja yhdessä olon edelle. Kaiken kotiajan viettäminen yhdessä pelottava ajatus, mutta sohvaantuminen television tai pelikoneen ääreen on perseestä. Suositukseni on että myykää televisio ja pleikkari, niin ei mene aikaa turhaan hömppään. Elokuvat katsotte teatterissa, se on ihan helkkarin hauskaa töllön tuijottamiseen verrattuna.

        Mitä sit teet himassa? Luet kirjoja kynttilän valossa?

        Aika usein tulee oltua loppuilta himassa (missä muuallakaan) ?

        Leffassa käynti on helvetin kallista. Matkat, leffaliput, syömiset jne.

        Telkusta tulee pääasiassa ihan tuubaa. Silti porukka kattoo sitä kun ei muutakaan tuu. Onneksi on nykyään digiboxit ja pleikat, niin voi käyttää median kuluttamiseen kuuluvan ajan just semmoseen mistä ite tykkää.

        Onko jossain tieteellistä tutkimusta, että kirjojen luku ois jotenkin kehittävämpää / rentouttavampaa?


      • pelaava äiti

        yhdessä pelaamista?

        Sen sijaan, että olet kieltämässä mieheltä pelaamisen, voisit edes kokeilla itsekin pelata. Se on todella hauska harrastus ihan koko perheellekin, ja on paljon pelejä, joita voi pelata yhdessä.

        Meillä pelataan pelejä yhdessä ja erikseen. Perheessämme on useita tietokoneita ja pari konsolia. Sen lisäksi luemme kirjoja päivittäin ja elokuviakin katsellaan. Lapsilta sujuu englanti ongelmitta pitkälti pelien ansiosta, ja kaikki pärjäävät koulussa (vanhimmat yliopistossa ja lukiossa).

        En ymmärrä, miksi yksi viihteen muoto olisi jotenkin perustellumpi kieltää kuin joku toinen.

        Ai niin, olen siis nainen. Ja perheemme neljästä lapsesta 3 on tyttöjä.


      • slkdfjsldkfj

        Kaikki omat harrastukset vie aikaa yhdessäololta. Ei se pelaaminen ole sen kummempaa kuin kirjan lukeminen. Ja jos se on sen nyt vasta ostanut, niin vielä on uutuudenviehätystä. Ja totta kai siihen pitää uusia pelejä hommata, muuten tulisi yhdelle pelille aika kallis hinta.

        Kannattaa muuten itsekin kokeilla! Mä olen kolmekymppinen nainen ja pelailen Xboxilla tosi mielelläni silloin tällöin. Jos jonkun pelin aloitan niin kyllä sitä tulee illassa muutama tuntia helposti pelattua, sitten voi taas olla muutaman kuukaudenkin tauko.

        Mun mielestä kotona saa tehdä omia juttuja, ei kaiken tekemisen tarvi olla yhteistä. En jaksaisi sellaista hellitään ja halitaan kaiket illat -meininkiä yhtään, vaikka nainen olenkin.


      • kauppa50

        nettiin.Toi kai jo vaikuttaa parisuhteeseen.Hakisit jotain apua,näihin keskustelupalstoihin voi jäädä koukkuun.


      • just joo
        pelaava äiti kirjoitti:

        yhdessä pelaamista?

        Sen sijaan, että olet kieltämässä mieheltä pelaamisen, voisit edes kokeilla itsekin pelata. Se on todella hauska harrastus ihan koko perheellekin, ja on paljon pelejä, joita voi pelata yhdessä.

        Meillä pelataan pelejä yhdessä ja erikseen. Perheessämme on useita tietokoneita ja pari konsolia. Sen lisäksi luemme kirjoja päivittäin ja elokuviakin katsellaan. Lapsilta sujuu englanti ongelmitta pitkälti pelien ansiosta, ja kaikki pärjäävät koulussa (vanhimmat yliopistossa ja lukiossa).

        En ymmärrä, miksi yksi viihteen muoto olisi jotenkin perustellumpi kieltää kuin joku toinen.

        Ai niin, olen siis nainen. Ja perheemme neljästä lapsesta 3 on tyttöjä.

        Tahtoo olla vain niin että mitä naiset haluaa tehdä kotona on ainut oikea tapa.Jospa tässäkin on kyse määräilyn halusta,mikä tekee just päinvastaisen vaikutuksen.Elikkä mies haluaa sulkea korvansa ja keskittyä peliin ettei tarvitse kuulla naputusta.Ap:lle, pelatkaa yhdessä tai keksi itsellesi jotain muuta tekemistä siinä ohella niin kyllä se siitä hyvin menee.


      • fdsgdfhbgfn

        miksi se leffojen katselu nyt on niin paljon parempaa kuin pelaaminen?!?!? muijat vaan aina kitisee pelaamisesta koska se vaatii taitoa jota heillä ei ole. eli miehen pitää pelata yksin (kyllä pelejä voi pelata myös 2 ihmistä)..


      • Joo-o. Sulla taitaa olla jotain vastaan noita pelikoneita kun noin puhelet. Okei ei kaikki aika sais mennä sen ääressä mutta sulla näyttää olevan se että sä haluat tossuttaa ihmisen ihan sun vallan alle, että sinä määräät miten hommat menee.

        Ensinnäkin miehet purkaa sillä stressiä ja saa siitä hupia.

        Toinen se ajankuluessa menee ohitte

        Kolmas pimeää aikaa. Ei minua kauheammin huvita mennä tuonne pimeeseen riehumaan hytisemään sinne naiseni kanssa. okei syömässä ja elokuvissa voi käydä , mutta käytkö joka päivä? Tulisi aika kalliiksi käydä joka päivä jossain.

        Ja voithan sinäkin nauttia jotenkin sillä sinun omalla ajallasi kun miehesi pelaa. Ja toi että ne on lapsille? Hmm alunperin pelejä ei tehty lapsille vaan aikuisille jotenka mietin vain että puhutko asiasta niin puuta pähkään että et ole ottanut mistään selvää??

        Miehet tekevät yleensä pelaamista tylsyyden takia koska eivät ne aina halua sitä samaa rutiinia jaahas tänään on 15.25 elokuvan katselu naisen kanssa sen jälkeen 17.00 ruoka ja sen jälkeen 17.30 tiskaamme. 18.00 luemme lehtiä ja halimme yhdessä jee jee ? Tuollaista joka päivä? Ei oikeasti herää pikkaisen????


      • jimakku
        just joo kirjoitti:

        Tahtoo olla vain niin että mitä naiset haluaa tehdä kotona on ainut oikea tapa.Jospa tässäkin on kyse määräilyn halusta,mikä tekee just päinvastaisen vaikutuksen.Elikkä mies haluaa sulkea korvansa ja keskittyä peliin ettei tarvitse kuulla naputusta.Ap:lle, pelatkaa yhdessä tai keksi itsellesi jotain muuta tekemistä siinä ohella niin kyllä se siitä hyvin menee.

        kokeile pelata simssiä.. aivan tajuttoman hyvä peli.. saa koota unelmamiehen ja unelmaperheen ja määrätä kaikesta. varmasti niin koukuttava peli että hyvä että jos jaksat töissä käydä!! mieskin onnellisempi kun et nalkuta vaan elät.


    • Monissa peleissä on ne ikärajatki k-18! Ja ihan syystäkin...

      Pelaaminen sopii aikuiselle siinä missä teinillekkin. Kunhan priorisoi..

      Ja tietty miehes teki väärin kun osti ko pelikoneen keskustelematta asiasta sun kanssa. Odota, että se uutuuden viehätys vähenee ja keskustele asiasta RAUHALLISESTI miehesi kanssa.

      • Hehehhohhoo

        Pelaako suuri TheOne pleikkaria?!


      • Hehehhohhoo kirjoitti:

        Pelaako suuri TheOne pleikkaria?!

        ...joskus harvoin tulee pelattua!

        Nykyään ei vaan enää oikein kerkee... =/ ..edellisestä kerrasta taitaaki olla jo reilu vuosi aikaa!! =O

        Pitäneekin kattoa jos kerkeis ens vkonloppuna kaivamaan pleikka kakkosen pois naftaliinista...


      • perfectttt
        TheOne kirjoitti:

        ...joskus harvoin tulee pelattua!

        Nykyään ei vaan enää oikein kerkee... =/ ..edellisestä kerrasta taitaaki olla jo reilu vuosi aikaa!! =O

        Pitäneekin kattoa jos kerkeis ens vkonloppuna kaivamaan pleikka kakkosen pois naftaliinista...

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot


      • perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        TV:tä ei meillä välttämättä edes avata moneen päivään. Ja liikun jo työnikin puolesta ammattimaisesti. Ja ulkoiltua tulee päivittäin väkisinkin koirien kanssa.

        Mä rupeen ottaan sulta (tai keneltäkään kaltaiseltasi) elämäntapaohjeita sitten ku säkin liikut 30-40h/viikko kovalla teholla ja tuloshakuisesti ja olet edes puolet yhtä hyvässä kunnossa kuin mitä mä olen! X)

        Ja mitä seksiin tulee, ni ei sitä paljoa tätä 1-3x/vrk enempää edes ehtis...ja tässä sentään pitkä suhde menossa ja lapsiakin on.

        Ja silloin harvoin kuin meillä pelataan, ni siihen osallistuu yleensä KOKO PERHE!

        Oletko kuullut sanontaa: "älä opeta isääs paneen!" mietippä sitä...

        Huvittava vajakki olet! X)


      • ihan pakko
        perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        käydä joka päivä kaupassa? Loppuu rahat.


      • välihuom.
        perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        että tuolla elämäntavalla ei ainakaan aivot rasittuisi.

        Mutta sopisi tosi hyvin sellaiselle, jolla ei ole tarvetta tai kapasiteettia aivojaan käyttää :)


      • mies on mies!
        välihuom. kirjoitti:

        että tuolla elämäntavalla ei ainakaan aivot rasittuisi.

        Mutta sopisi tosi hyvin sellaiselle, jolla ei ole tarvetta tai kapasiteettia aivojaan käyttää :)

        Annahan ukkos pelata! Ennen ei ollu mahollisuutta kaikkeen kivaan,mitä nykyään on ja jos se sunki ukkos on jääny nuorena paitsi semmosesta!
        Totuttele vaan ittes siihen,ettei ne ukot siitä kuhertelusta kauheesti suhteen jatkuessa välitä,paitsi jos se johtaa seksiin,sekin on luonnon laki! Lisääntymäähän ne on tarkotettu..Sitä romantiikkahöpötystä opi etsimään ite kirjoista ja leffoista,elä ukkoos ylenmäärin semmosella häiritte.
        Oo kiitollinen,jos se kotona viihtyy..moni lähtee kylille baariin,kun se eukko muuttuu määräileväksi kotihirmuksi..älä tee sitä virhettä!
        Miehet nyt vaan on miehiä ja naiset naisia..anna sen olla mies,et sä naisen kans haluis elää.. ja usko mua,oon kohta 30 ollu miehen kans aviksessa..


      • välihuom.
        mies on mies! kirjoitti:

        Annahan ukkos pelata! Ennen ei ollu mahollisuutta kaikkeen kivaan,mitä nykyään on ja jos se sunki ukkos on jääny nuorena paitsi semmosesta!
        Totuttele vaan ittes siihen,ettei ne ukot siitä kuhertelusta kauheesti suhteen jatkuessa välitä,paitsi jos se johtaa seksiin,sekin on luonnon laki! Lisääntymäähän ne on tarkotettu..Sitä romantiikkahöpötystä opi etsimään ite kirjoista ja leffoista,elä ukkoos ylenmäärin semmosella häiritte.
        Oo kiitollinen,jos se kotona viihtyy..moni lähtee kylille baariin,kun se eukko muuttuu määräileväksi kotihirmuksi..älä tee sitä virhettä!
        Miehet nyt vaan on miehiä ja naiset naisia..anna sen olla mies,et sä naisen kans haluis elää.. ja usko mua,oon kohta 30 ollu miehen kans aviksessa..

        innoissasi tullut kiinnitäneeksi huomiota, että minun kommenttini koski kyllä tuota "urheillaan ja pussaillaan" elämäntapa -kirjoitusta.

        Vinkki: keskustelu sujuu vähemmillä väärinkäsityksillä (ja niitähän on kylliksi muutenkin), jos sihtaa vähän tarkemmin ennen kuin touhutippa nenänpäässä kynä sauhuten kirjoittaa.


      • kaikenlaisia..
        välihuom. kirjoitti:

        innoissasi tullut kiinnitäneeksi huomiota, että minun kommenttini koski kyllä tuota "urheillaan ja pussaillaan" elämäntapa -kirjoitusta.

        Vinkki: keskustelu sujuu vähemmillä väärinkäsityksillä (ja niitähän on kylliksi muutenkin), jos sihtaa vähän tarkemmin ennen kuin touhutippa nenänpäässä kynä sauhuten kirjoittaa.

        Taidat itse nyt tehdä itsestäsi turhan tärkeän,ei täällä sun kommenttis kiinnosta! Alkuperänen on se joka kiinnostaa,mee sä tuijottaan sitä typerää naamaas peiliin ja anna ihmisten puhuu täällä aiheeseen liittyvää,sun juttus on perseestä, tyhjäpää! Ihme,jos tommosen ukko ei oo jo lähteny? tuommonen ällö"minäminäminä" Pöljä oot.Kyllä elämä opettaa..


      • välihuom.
        kaikenlaisia.. kirjoitti:

        Taidat itse nyt tehdä itsestäsi turhan tärkeän,ei täällä sun kommenttis kiinnosta! Alkuperänen on se joka kiinnostaa,mee sä tuijottaan sitä typerää naamaas peiliin ja anna ihmisten puhuu täällä aiheeseen liittyvää,sun juttus on perseestä, tyhjäpää! Ihme,jos tommosen ukko ei oo jo lähteny? tuommonen ällö"minäminäminä" Pöljä oot.Kyllä elämä opettaa..

        on kuule sellainen, että jos haluat alkuperäistä kommentoida niin ikään kuin kommentoit sitä alkuperäistä. Ei ole vaikeaa, yritä edes.


      • OSCCCSDSD
        TheOne kirjoitti:

        TV:tä ei meillä välttämättä edes avata moneen päivään. Ja liikun jo työnikin puolesta ammattimaisesti. Ja ulkoiltua tulee päivittäin väkisinkin koirien kanssa.

        Mä rupeen ottaan sulta (tai keneltäkään kaltaiseltasi) elämäntapaohjeita sitten ku säkin liikut 30-40h/viikko kovalla teholla ja tuloshakuisesti ja olet edes puolet yhtä hyvässä kunnossa kuin mitä mä olen! X)

        Ja mitä seksiin tulee, ni ei sitä paljoa tätä 1-3x/vrk enempää edes ehtis...ja tässä sentään pitkä suhde menossa ja lapsiakin on.

        Ja silloin harvoin kuin meillä pelataan, ni siihen osallistuu yleensä KOKO PERHE!

        Oletko kuullut sanontaa: "älä opeta isääs paneen!" mietippä sitä...

        Huvittava vajakki olet! X)

        Keskivertoperheessähän tää menee niin että koko porukka on kukin omien televisioidensa ja tietskareidensa ja pelikoneidensa ääressä huutaen toisilleen, että sun vuoro viedä koirat ulos ja vanhemmat harrastavat seksiä 1-3x/vuosi.

        Theone voi tehdä poikkeuksen perfectttin oletukseen. Perfecttt ei ole vajukki, sillä hänen olettamuksensa on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Vajukkeja ovat vain ne, joiden elintapa lähenee perfectttin olettamusta.


      • välihuom.
        OSCCCSDSD kirjoitti:

        Keskivertoperheessähän tää menee niin että koko porukka on kukin omien televisioidensa ja tietskareidensa ja pelikoneidensa ääressä huutaen toisilleen, että sun vuoro viedä koirat ulos ja vanhemmat harrastavat seksiä 1-3x/vuosi.

        Theone voi tehdä poikkeuksen perfectttin oletukseen. Perfecttt ei ole vajukki, sillä hänen olettamuksensa on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Vajukkeja ovat vain ne, joiden elintapa lähenee perfectttin olettamusta.

        keskivertoperhettä ihan virallisesti? Onko sinulla jokin tutkinto ihan, joka tekee sinusta pätevän tietämään, miten keskivertoperhe elää?

        Vai voisiko olla, että kirjoitat ihan vain omasta elämästäsi ja omista käsityksistäsi. Ihan niin kuin kaikki muutkin.

        On muutama tunnusmerkki siitä, että joku yrittää tehdä omasta mielipiteestään tai ennakkoluulostaan Yleisesti Tunnetun Tosiasian perustelematta sitä edes.

        Yksi on se, että vain väittää edustavansa kaikkien mielipidettä, enemmistöä tai keskivertoa. Toinen on se, että päättää kirjoituksensa toteamukseen: "niin se vain on."


      • voi ahdistus
        perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        Tuollaiseen jokapäiväiseen halitteluun ja yhdessä oloonhan kyllästyy helvetin nopeasti..... kai nyt pariskunnalla saa ihan omiakin harrastuksia olla, ei niitä kaikkea tarvitse yhdessä tehä.....


      • slkdfjlsdkfj
        ihan pakko kirjoitti:

        käydä joka päivä kaupassa? Loppuu rahat.

        On. Se lukee aikaulussa.


      • ewrgetrhyejtuk
        perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        hahahhhahahah "-> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä" toi oli lemppari kohta sai nauraa oikeen räkäsesti :D


      • Korni Kalle
        perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        Loistava kannanotto, eihän tuosta unohtunut kuin hyvänyön suukko ja iltarukous, muistokirjoituksessa sitten lukee: Hän eli oikein.


      • JJ
        perfectttt kirjoitti:

        hehehee mikä nörtti

        kannattais mielummin ulkoilla, urheilla ja olla luonnossa

        terveys säilyy paremmin, ja unikin tulee helpommin

        yleensä seksikin maistuu paremmin kun on ulkoillu tai urheillu

        ja ruokakin maistuu paremmalta

        suosittelen seuraavaa rytmiä arkeen:

        -> herätys
        -> pieni aamujumppa
        -> suihku
        -> terveellinen marjaisa kuitupitoinen sokeriton aamupala
        -> kunnon suudelmat ja suudelmat
        -> hyväpalkkaista kiinnostavaa haastavaa hauskaa stressitöntä työtä ilman ylitöitä
        -> kotiin
        -> kauppaan yhdessä kävellen
        -> osta terveellistä ruokaa (täysjyvää,hedelmiä,vihanneksia,papuja,kalaa jne.)
        -> yhdessä ulos lenkille tai muuta urheilemaan
        -> kotiin tekemään yhdessä hyvää terveellistä ruokaa
        -> syökää hyvin ja hitaasti seurustellen
        -> ruokalepo sylikkäin
        -> ihanaa hellää kiihkeää rakkautta täynnä olevaa seksiä
        -> hieman romaanin lukemista sängyssä kunnes alkaa nukuttaa
        -> kunnon 8h unet

        Ja tietty vkl / lomalla voi enempi ulkoilla, retkeillä, matkustella

        Toki saahan sen illan menemään telkkua tai pleikkaa tuijottaenkin. terveys ja parisuhde vaan pilalle. hoohoo urpot

        No jos haluaa tylsän ja yksipuolisen elämän viettää niin toki tuo semmosille toimii.
        Tuossahan on jo teidän parisuhteen loppuelämä kangistettu tuohon samaan kaavaan.
        Sama lista löytynee jääkaapin ovesta, josta aina kellon kanssa mennään katsomaan, olisiko nyt se "kauppaan yhdessä kävellen"-kohta...


      • KUKKUUU!!
        välihuom. kirjoitti:

        on kuule sellainen, että jos haluat alkuperäistä kommentoida niin ikään kuin kommentoit sitä alkuperäistä. Ei ole vaikeaa, yritä edes.

        Sulla taitaa siis olla oikee ongelma ihan ittes kans.Kuule siis jos haluut täällä kommentoida kommentoi kuule siis ittees ja ota ensin selvää onko sulla kuule ees ylipäätään mitään ymmärrettävää sanomista kuule siis kellekkään.siis kuule:KUULUUKO! onko ketään kuule siis kuule kotona,pöljä!


    • kirahvikarahvi

      Anna pelata, kyllä se alkuinto siitä kohta rauhottuu.....
      Meilläkin miehellä ikää 31 ja toisinaan pelailee ps3:lla, pienempi murhe se on kuin istuisi kapakassa kaikki illat.
      Meillä vain sovittu, että mies pelaa pääosin silloin kun en ole paikalla (on pieni asunto niin jaksa kuunnella sitä peleistä lähtevää mekkalaa). Muuten se on mulle ihan se ja sama, itse tykkään lukea kirjoja yms. eikä hänkään siitä kitise.
      En ymmärrä noita pelikonsoleita yms. mutta ei mieskään kaikkia mun kotkotuksia =D

    • veli-Ville69

      Ite oon jo melkein 50 ja Liberty City kiinnostaa kovasti, siellä saa vaikuttaa OMIIN asioihinsa, TOISIN KUIN REAALIMAAILMASSA.
      Mut parempi Leikkari kuin kaikenmaailman pokerit ja ravipelit, siinä mielessä joku 70 eken ps- peli ei ole mitään.
      Uskon,että leikkari on aiheuttanut avioerojakin.
      Sähä voit ehottaa Sing Starin hankkimista,ni sä joudut osallistumaan leikkiin itsekin.

      Se on koukuttava juttu,mut ei suinkaan pahimmasta päästä, tosin tyttöystävä on raivona.Höh!
      Ett et ole yksin :)

      Ehdota huijauskoodeja,ni se näkee ett sä oot kiinnostunut sen touhuista,kandee.

    • K6 K13 K15 K18

      Miten muuten selittäisit K18 ikärajat sun muut?

      Ilmeisesti miehesi vain asettaa pleikkarin sun edelle, aika järjettömältä kuulostaa joten ehkä ongelma on kokonaan sinussa? ;)
      Tuo sun touhu kuulostaa siltä kuin yrittäisit saada omaa poikaasi vähentämään pelaamista, eiköhän 30v jätkä tiiä ihan ite mitä se tykkää tehdä.

      Harrastukset & ajanvietteet kullakin...

    • raven-79

      Anta pelata, kyllä siihe kyllästyy.

      Ja ne pelit on nuon kalliita.. minen tiä ku viimetteen ostanu pelin kaupasta -.80 luvulla commorode 64.seen..

    • jj

      Jotkut menee sekaisin alkoholista
      Jotkut menee sekaisin jostain muusta
      Beibe,menen sekaisin sinusta....

    • nintendo

      On sulla aivan mieletön ongelma, mutta onneksi saat täältä vinkkejä. Mitä olisit sanonut, jos miehesi olisi tuonut vieraan naisen kotiinne ja "pelannut koko illan" ,minun mielestä sitten olisi ongelma. Osta toinen ohjain ja mene mukaan pelamaan. Ethän ole mustis, vaikuttaa siltä, "ennen mentiin samaan aikaan sänkyyn", jos miehesi on halunnut muutakin kuin nukkua, vaikka pelata sinua, joten osti pleikan mitä näpelöidä. Sano miehellesi että sinustakin löytyy erinlaisia toimintoja , kun löytää vain oikeat pisteet, älä pingota suotta yhden pleikkarin takia , huumori peliin ja sänkyyn peuhaamaan

    • MR

      HOMMATKAA TWISTER PELI JA PELATKAA SITÄ ALASTI. JOS SEN JÄLKEEN KONSOLIPELIN ÄÄREEN PITÄÄ PÄÄSTÄ EIKÄ PUOLISON KANSSA PEUHAAMAAN NIIN HOMMA EI OO HALLINNASSA.

    • GameOn!

      tiesit miehesi pelitavoista ennen kuin päätit mennä naimisiin. Nyt sitten valitat siitä. Elämä on valintoja ja pelaaminen on yksi niistä, itsellä on ollut suhteita joissa pelaamista ei ole ymmärretty ja nyt olen kihloissa ihmisen kanssa joka itsekkin pelaa ja pelaamme yhdessä ja olemme yhdessä pelaamattakin. Se hyvä ja onnellinen suhde perustuu siihen että ottaa itselleen sopivan ihmisen. Taisi olla kiire vain perhettä perustamaan ja mies tuntui ihanalle kun ei juossut baareissa koko aika?

    • apus apus

      ehdota miehellesi jotain sopivaa hoitoa,tai pistä pelistä johdot poikki

    • Uroskarju

      Jos miehellä ei ole kotona muuta viihdettä "vaimo".Niin seksikäs pukeutuminen ja muutenkin lähestyminen miestä kohtaan voisi auttaa,mutta jos olet ylipainoinen michelin ukkoa muistuttava,niin en kyllä ihmettele jos mies viihtyy pelin äärellä))

      • se.

        menee. Puolisosi on fyysisesti aikuinen,mutta henkisesti vielä täysin lapsi,siksi hän tykkää pelata pelejä.
        Aikuistuminen vie joskus aikaa ja toiset eivät aikuistu koskaan. Tämä on nykyajan trendi,niin miehillä kuin naisillakin.Ei haluta vanheta.


      • mustavalkolasit
        se. kirjoitti:

        menee. Puolisosi on fyysisesti aikuinen,mutta henkisesti vielä täysin lapsi,siksi hän tykkää pelata pelejä.
        Aikuistuminen vie joskus aikaa ja toiset eivät aikuistu koskaan. Tämä on nykyajan trendi,niin miehillä kuin naisillakin.Ei haluta vanheta.

        Missäs on määritelty aikuisuuden oikeat normit, joita noudattamalla ihminen on oikeasti aikuinen?

        Katsantokantasi on kyllä melkoisen mustavalkoinen, jos sinusta pelien pelaaminen tekee aikuisesta miehestä sinusta keskenkasvuisen lapsen! Yhtälailla voitaisiin sanoa, että Sinkkuelämä- sarjaa TV:stä tuijottavia naisia voitaisiin sanoa ikuisiksi teineiksi ja tuollaiset sarjat tuhoavat avio/avoliittoja.

        Käsittääkseni ihmisestä tekee keskenkasvuisen lähinnä empatiakyvyttömyys ja vastuuntunnottomuus.


    • emilia_77

      jätä sellanen mies... jos ei muut asiat kiinnosta enää kuin pelaaminen. onhan oikea elämä tärkeämpää.

      • mjj222

        Täällä myös yksi, jonka mies pelaa. Suhteen alussa mies sanoi, että hänen eksä valitti paljon hänen pelaamisesta ja se vitutti häntä. Vuodet ovat kuluneet yhdessä. Välillä pelaa pleikkaa, välillä tietokonetta. Välillä tunnin, välillä menee pitkä ajanjakso, jolloin pelaa koko päivän (yleensä näin). Joskus asia ketuttaa itseäni, mutta en aio olla nalkuttava osapuoli. Eikä se nyt niin paljoa haittaa. Alussa tosin luulin, että kyllä se pelaaminen siitä vähenee, mutta väärässä olin.

        Tosin ensimmäinen paha juttu tilanteessa on, jos hän pelaa päivät pitkät, minä keksin vastaavasti omaa tekemistä, mies päättää lopettaa pelaamisen ja haluaa tehdä jotakin. Eli hänen ehdoilla pitäisi tehdä sitä mitä hän haluaa ja milloin hänelle sopii, jolloin minun pitäisi lopettaa omat tekemiseni. Enkä voi sanoa että välillä tuntuu, vaan asia on, että minulle pääsääntöisesti jää arjenaskareiden hoitaminen pelaamisen vuoksi, joka on toinen paha juttu.

        Mielestäni, jos vastaavassa tilanteessa oleva päättää ottaa ja lähteä suhteesta sen vuoksi, että miehen elämässä ei ole muuta kuin pelaamista, ei ainakaan voi syyttää itseä lähtemisestä. Suhde kuitenkin täytyy perustua mm. toisen huomioimiseen. Yleensä erotilanteessa on taustalla muutakin kuin pelkkää pelaamista. No, ei eksytä nyt aiheesta, mutta ymmärrän kyllä. Pitää tosin muistaa, että arki ei ole kokoajan yhteenkietoitumista (sekin ärsyttää pikkihiljaa), vaan toisessa suhteessa tod.näk. pelaaminen on vain jotain muuta yhtä paljon aikaa vievää tekemistä kuin sitä pelaamista. Kummallakin pitää olla tilaa ja omia harrastuksia, mutta tottakai yhteistäkin pitää olla. Kohtuus täytyy muistaa kaikessa.


    • isopoikako

      Että 30kymppinen,pelaa lasten pelejä,jo on aikoihin eletty,en ole koskaan pelannut,miltäköhön se tuntuisi heittäytyä lapseksi jälleen...

      • Mies 38v, Ulvila

        Olen 38 ja pelannut koko elämäni vaihtelevalla innolla. Nyt jos koskaan kannattaa kokeilla, koska pelit ovat niin hienoja ja laadukkaita, että kokemus muistuttaa enemmän toista todellisuutta, kuin peliä. Hanki XBOX360 ja siihen Grand theft auto 4 - episodes from liberty city. Ja vaikka vielä Call of Duty world at war. Pääset näillä jo virtuaaliseen ja toimivaan "New yorkiin" ihmisineen, autoineen, poliiseineen, helikoptereineen, kauppoineen, aseineen jne. seikkailemaan ja tekemään periaatteessa aivan mitä huvittaa, sekä toisella pelillä sotilaaksi kokemaan toisen maailmansodan ratkaisutaistelut ympäri maailman eri osapuolien sotilaina. Näitä itse olen viime kuukaudet "pelannut", aivan loistavia virtuaalikokemuksia! Millään maailman rahoilla, et voi kokea todellisuudessa tälläistä. Itse saan kaiken irti kokemuksesta 42" teräväpiirto TV:n avulla, huoneen ollessa pimennettynä ja katsellen tuota konsolin antamaa FULL HD kuvaa n. metrin päästä mukavasta nojatuolista, unohtamatta Dolby surround ääniä kotiteatterista. P.S. Viime kuukausina olen alkanut pelaamaan netin kautta XBOX Livessä, kun kytkin konsolin nettiin kiinni. Se antaa paljon lisää kokemukseen! Voi esim. pelata toisia pelaajia vastaan ja myös heidän kanssaan, pelityypistä riippuen, esim sotia voi toisia vastaan, joukkueina, yhteisen päämäärän saavuttamiseksi jne...


    • PS2 ja PS3 Mies

      Ikävää, jos Sexinne on Kärsinny.

      Ostakaa SingStar ja Mikit hinta 25 - 50 €uroo, niin Pääsette Koko perhe Mukaan, :)

      Sano Ukolles, että Arvostaa Parisuhdettanne. SEXI ja HELLYYS tärkeä Parisuuhteessa.

      Pelit maksaa 25 -> 50 € ja Alle 40 € saa Hyviä Pelei. :D

      • mietinpä vain...

        Saattaa se seksikin kalliiksi tulla ☺


    • 30 itsekin

      siinä vaan on viellä uutuuden viähätystä, se kone unohtuu kyllä jossain vaiheessa. itse ostin pleikan noin vuosi takaperin ja pelasin sillä noin kuukauden 24/7, sen jälkeen kone on ollut huomattavasti vähemmällä käytöllä. ja eiköhän se kuitenkin oo parempi sulle että äijäs ostaa pelejä ku kantaa rahansa kippolaan tai huoriin.

    • ....

      No mikä tuossa sitten on..??
      Opettele itsekin pelaamaan, voit yllättyä kuinka mukavaa ja koukuttavaa se on.
      Eksäni pelasi lähes aina jotain, joko tietokoneella tai pleikkarilla tai muilla pelikonsoleilla.
      Oli vain mukava katsoa joko vierestä tai osallistua pelaamiseen.
      Voi ku oiskin vielä mies vieressä ja sais katsella toisen pelaamista.. :P
      Voittehan te sopia päiviä jolloin teette jotain muuta, mutta ymmärrän hyvin mikä noissa peleissä viehättää..

    • sari 66

      kyllä ne jaksaa mulla on neljäkympinen mies kyllä se pelaa jos jää kokkuun . meilä on lapsiakin jos kun ne olivat pieneppiä niiten piti olla hiljaa kun isi pelassi ..se loppuu kun se ite tajuu menetävänsä jotain tärkeää ..tuo taittaa olla sitä ensi huumaa .

    • Asia

      Jos suhteesi on karikolla Jonkun pelikonsolin takia. Kannattaa varmaan harkita suhteen olemassaoloa uudestaan.

    • junddi

      osta korsetti, verkkosukat ja kori kaljaa....muuten ei äijä näppejään koneesta irrota :)

      • Peli-ilo

        Joo....puhut asiaa....itse lopetan myös iltasin nettipokan pelaamisen heti kun muijani tekee KO Toimenpiteet....,pelaaminen on nykyään ainut 'huvi' ....kun en jumalauta rupea 'vonkaamaankaan'....yhdeksltä jo kuuluu tasanen kuorsaus makkarista...joten mitäs teet....kyllä muunkinlainen 'pelaaminen' siis olis kivaa.


      • beweb
        Peli-ilo kirjoitti:

        Joo....puhut asiaa....itse lopetan myös iltasin nettipokan pelaamisen heti kun muijani tekee KO Toimenpiteet....,pelaaminen on nykyään ainut 'huvi' ....kun en jumalauta rupea 'vonkaamaankaan'....yhdeksltä jo kuuluu tasanen kuorsaus makkarista...joten mitäs teet....kyllä muunkinlainen 'pelaaminen' siis olis kivaa.

        Sama vika täälläkin. Pitäisikö sitä perkele vieköön muka tulla samaan aikaan sänkyyn kun toinen aikoo pelkästään kuorsata.

        Joku valitti että pitäisi tehdä asioita yhdessä, mutta ei se ole mitään yhdessä tekemistä että tehdään niinkuin nainen haluaa, eli mennään vain nukkumaan. Se on naisen vika jos on niin tylsä että pelikone alkaa tuntumaan mielenkiintoisemmalta ja tämä on totuus.


      • mies..
        beweb kirjoitti:

        Sama vika täälläkin. Pitäisikö sitä perkele vieköön muka tulla samaan aikaan sänkyyn kun toinen aikoo pelkästään kuorsata.

        Joku valitti että pitäisi tehdä asioita yhdessä, mutta ei se ole mitään yhdessä tekemistä että tehdään niinkuin nainen haluaa, eli mennään vain nukkumaan. Se on naisen vika jos on niin tylsä että pelikone alkaa tuntumaan mielenkiintoisemmalta ja tämä on totuus.

        Itse tarvitsen unta 1-2 tuntia vähemmän kuin vaimo, mutta nukkumaan pitäisi tulla just samaan aikaan. Ja pelkästään nukkumaan! Mitä helvetin järkeä minun on tulla samaan aikaan kuuntelemaan toisen kuorsausta, kun joudun pyörimään sängyssä vähintään sen tunnin!


    • kaiken nähnyt

      ..pysyypähän poissa muusta pahanteosta mitä ukot yleensä harrastaa, mm. vieraissa käymisestä, ryyppäämisestä, eukon hakkaamisesta ym. Jotkin ukot tuhlaa suurempia summia ilotyttöihin ja viinaan..

    • myypyy

      Eikö sun murheet oot jo aika pieniä? Eikö oo parempi, että pelaa kotona ku juoksee baareissa ryyppäämässä ja kävis vieraissa yms pientä "ajanvietettä". Omakin mies pelailee välillä useita tunteja putkeen, mutta mitä sitten? Siihenkö sen elämän pitää mennä, ettei saa tehä yhtään mitään omaa? Eiköhän sitä yhteistä aikaa kuitenki, kaiken kaikkiaan ole enemmän ku sitä peliaikaa. Voi olla melko varma, että rakkaus kukoistaa kun meet mäkättämään pelaamisesta tai kieltämään sen. Ite olen ihan tyytyväinen, että mies pelaa kotona, tietää missä se on. Ja jos se tulee siitä yhtään elämässään onnelliseks, niin siitä vaan. Isompiakin murheita vois olla. Akoilla taitaa olla verissä vaan joka asiasta valittaminen, pitää niitä vaikeuksia keksiä ihan mistä vaan. Relaa vähän, niin omakin elämä muuttuu aurinkoisemmaksi. Niin, ja aikuiset noita pelejäkin tekee, eikä noi pelit mitä meillä rätkitään, ole kyllä lapsille.. Jonkinlaista terapiaa sekin, raskaalle työlle vastapainoa. Huolestu sitten kun valvoo useita päiviä putkeen, puhumatta mitään. 70e vois mennä vaikka ray:n peleihin tai sinne tiskin taakse. Ite en peleistä välitä yhtään, en siis ole niitä koskaan pelannutkaan. Mutta pientä suvaitsevaisuutta kiitos. Osta itsellesi samaan aikaan sillä 70 eurolla piristystä, aina kun tulee uus peli kotiin. Mukavia joulunpyhiä teille! :)

    • Ultimate1337

      Pelaaminen on vasta alkua!

    • Mardee76

      Anna ukon pelata! Ite aina seukanuu ukon kans jolla kaikki pelit ja vehkeet...ite olen astunu aina syrjään, ku ukolla uus peli ja poikien peluut alkaa. Ollu et jaaha vko täs ainaki menee ja tehny omia juttuja. Se mitää vakavaa oo..Kait sullaki omia juttuja on?? Ja aina itekki olen pelaillu iha miehenki iloks, voi sitä ukon riemua, ku pyytää ettö opetappa muaki:)

    • Mersukuski

      Joo, sun miehellä ei ole sitten muuta tekemistä. Ukkoparallasi on surkku eukko. Katsopa peilistä mitä sieltä näkyy illalla. Kärttyisä akka naama rasvassa ja peiteltynä kurkun viipaleilla, jalassa eri paria olevat pitkät villasukat, papiljotit päässä, karvat ajamatta naamasta, päällä joku pitkä mummovainaan säkkimäinen kaapu, eukolla risat Reinot väärissä jaloissa, tiskit laittamatta keittiössä, pyykkejä pitkin huushollia, saavillinen puolimätiä tatteja kuivumassa saunan lauteilla, ruoaksi ollut vanhaa maksalaatikko ilman puolukkahilloa, koti siivoamatta, eukolla ollut vapaata ja silti roskat viemättä, eukon naama jauhaa koko ajan samaa laulua roskiksesta, tiskistä ja pölystä ja pitäisi saada isompi asunto. Eukko valittaa kukahan maksaa reippaan tonnin laskun Tupperware-kutsuilla ostetuista eri värisisistä muoviämpäreistä. Hampaat pesemättä, eukko haisee dödön ja hien sekoitukselta ja jos mies tulee lähelle niin karkoitus seurauksena. Miestä vain moititaan, ja asetetaan hänelle käytännössä mahdottomia vaatimuksia. Edellä ollut saa kunnon miehenkin vain sulkemaan surkean akan pois silmistään ja mielestään. Sehän on selvä, että pleikkari voittaa tylsän, kylmänja laiskan akan seuran. Pleikkari voi olla hetken pakoa kurjuudesta ympärillä, tarkoitan kurjuudella surkeata akkaa.

      Ole kiinnostava. Kysy saatko kokeilla samaa peliä? Kokeile, ja älä jää viereen mäkättämään. Laita suihkunraikkaana seksikästä päälle, laita koti kuntoon, valmistele kivaa iltapalaa, mene viereen seuraamaan pelaamista lämpöisenä ja suloisena, ja aiheuta positiivista ja eroottista häiriötä keskittymiselle. Sinut huomataan ja kannetaan makuuhuoneeseen...........Pleikkari on tosi helppo voittaa.

      Sulla on muuten hyvä ukko, jos se ei ole antanut sulle jo kenkää. Jos tulet mustasukkaiseksi Pleikkarille niin voi olla, että valkoiset hanget kutsuvat sinua pikapuoliin. Turpa kiinni, hyväksy pelaaminen.

      • nowen

        luulet olevan miehessä, joka istuu illat pitkät sohvalla pelailemassa; maha kasvaa ja lihakset surkastuvat. Vaimo tekee kotityöt, hoitaa lapset, ulkoilee, harrastaa - ei sitä todellakaan kiinnosta tollanen kotisohvasurkimus.... Suihkunraikkaana seksikästä päälle, just joo. Jos mies olisi kiinnostava, niin sitten kyllä, mutta eihän tommosessa miehessä ole enää mitään kiinnostavaa.


    • Toinen Pöljä

      Olen nyt noin 40 kymppinen mies ja entinen himo pelaaja. Pääsin kuitenkin niin sanottuun "normaali" elämän rytmiin tossa 28 vuotiaana kun ensimmäiset lapset syntyi. Ensimmäisen työpaikkani saatua pelasin myös rahapelejä joka johti hyvin äkkiä siihen että kuukauden tienestit oli pelattu muutamassa päivässä. Saatoin pelata useita päiviä putkeen konsoli ja pc pelejä. Pelaamista verrataan alkoholin käyttöön ja molempiin saa nykyään apua. Toisilla alku innostus kestää pidempään kuin muilla, jos se kestää kuitenkin vuosia, tai kaikki muu jää hoitamatta, esim henkilökohtainen hygienia tai jos oma (pelaajan) terveys kärsii, saattaa kyseessä olla oikeasti ongelma. En välttämättä olisi vielä huolissani muutaman viikon tai kuukauden pelaamisesta, mutta jos tilanne on sama 5 vuoden päästä kun lapset täyttävät 3v, eikä miehesi vieläkään tee pelaamista työkseen eli ansaitse siitä rahaa, niin saattaahan siinä olla pinna kireällä. Minulta meni 3 parsuhdetta karille pelaamisen takia, ennen kuin opin läksyni. Monilla kirjoittajilla täällä on hyviäkin neuvoja, poimi niistä mieleisesi ja kokeile.

    • käki....

      voi hyvä luoja, maailmassa on suurempiakin murheita... ota sakset ja vedä piuhat poikki.... vai tuleeko ero

      • ...

        ...katkoa piuhoja, ne irtoo ihan hyvin ehjänä...


    • oikea nainen arvoons

      Minakin kaipaisin vaikka pelikortteja.Voisi pelata pasianssia,kun muija pukee paalleen kauhean yo puvun,jota sexy killeriksi kutsun.Mene,siina sitten samaan aikaan sankyyn.Feminismi on tehnyt suomalaisista naisista kaikista vasemmistoliittolaisten tai vihreiden nakoisia.Kotona oleminen on yhta karsimysta,kun nailla viherpiipertajilla ei ole juuria jarkea.Vaimoni seurasi taman yhden kahjon perassa ja pisti rintaansa pinssin,missa luki,etta vittu haise hyvalle.Poisti sen kylla,kun hankin itselleni pinssin,missa luki,niin sillikin.Joululahjaksi toivoisin oikean naisen nakoisen naisen ja tapaisen.Meidan perheesta on feminismi loppy ny.

      • Ihanaa vapautta

        istuu illat pitkät sen tietsikkansa ääressä ja surffailee ties missä. Aluksi se turhautti mutta sitten päätin tosiaan hankia oman elämän. Kuntoilen, lenkkeilen ja pidän huolta itsestäni. Minulla on nyt kodin ulkopuolisia harrastuksia ja ystäviä. Ukkoni ei pääse moittimaan ulkonäköäni, koska se on huomattavasti kohentunut. En enää kiehnää hänen vieressään hellyyttä anellen eikä hän minua muuten huomaakaan. Muut huomaavat. Olen tavannut komean, urheilullisen ja fiksun miehen harrastusten piiristä, mutta ystävyytemme ei ole ainakaan vielä eroottisella tasolla. Ukko-kulta toivottavasti viihtyy hyvin koneensa ääressä. Parransänki kasvaa, hiki haisee ja kaljamaha roikkuu. Antaa hänen toteuttaa itseään. Minä voin viedä roskapussin ulos kun muutenkin olen lähdössä. Joku päivä lähden hiljaa ja lopullisesti. Ukko tuskin huomaa ennen kuin jääkaappi on tyhjä.


      • oikeesti kiinnostaa.

        Ihan tästä sivusta vain..Mihin Ä-kirjaimesi ovat jääneet? Poistiko vaimosi nekin näppäimistöstä vai veikö ne lähtiessään jonkun viherpiipertäjän mukaan?


    • Itse oon melkeen 50v ja pelaan .mMitennii lapsille?
      Ei mun kumppani valita.
      Toisekseen kunnon peli hakkaa kyl leffanki.
      Hyvää Jouluu vaan!!!:)
      Jyrki

    • Pleikkarimies

      No eikö miehesi saisi pelata ? Itse olen 30-vuotias ja omistan Pleikkarin, se ei ole kaikki kaikessa minulle mutta harrastus muiden joukossa.
      Ja mikä siinä on nyt pahaa ? Eikö miehellä saa olla harrastuksia ? Toki liika on liikaa mutta kuitenkin. Ja miksi et itse menisi kaveriksi ? Tunnen miehiä jotka pelaa esim.Pleikkaria vaimonsa kanssa, onhan sekin yhteistä tekemistä, hauskaa ja jopa romanttista =) Ja K18 pelit ei todellakaan ole lapsille, taidat olla vähän vanhan aikainen. En itse miehenä ole ikinä törmännyt moiseen ongelmaan naisten kanssa. Olisiko parempi jos miehesi harrastaisi kaljoittelua tai vieraita naisia ?

    • jöses

      jos tää helpottaa .kokeileppa pelata itse ..ei tiedä vaikka innostutte ja pelaisitte kimpassa pianaikaa.löytyy hyviä pelejä kimppa pelaamiseen.tunnnen pariskunnan jossa oli sama ongelma jos sitä ongelmaksi voi sanoa.niiden parisuhde parani huomattavasti .eli siitä oli enemmän hyötyä kun haittaa.

    • Itsekin mies

      No anna sen olla, kyllä se parin viikon päästä lopettaa. Olen itsekin mies ja joskus ostanut jonkin pelin.

      • Game not over

        asioiden unohtamista edes hetkeksi! Se on mielenkiintoinen rinnakkaistodellisuus joka vie ajatukset pois tästä laman ja ainaisen pennin venyttämisen maailmasta! Se on hauskanpitoa ystävien kesken! Sitä harrastavat myös naiset, niin ja niitä hyviäkin pelejä saa n. 40,-...pariskunnille sanoisin, että valitkaa yhteinen mielenkiintoinen peli ja pelatkaa sitä yhdessä! Sotapelit eivät todellakaan ole muksuille, ne ovat aikuisille ja nuorille, jotka ymmärtävät niiden päälle! Naisille sanoisin, että pelaaminen ei miesten maailmassa naista korvaa...olette edelleen meille "äijille" tärkein asia elämässä, vaikka pelaammekin konsolilla!


    • Huuhaa63

      No anna pojan pelata kyllä se sinullekki vielä antaa.

    • awrfsda

      Se ei varmaan haittaisi, jos hän lukisi kirjaa. Mitä se sinua haittaa, vaikka hän pelaa, kun nukut? Ois se voinut ostaa korin viinaakin.

      • Kake38

        Itse olen 38v äijä, ja pelaan pleikkaa. Välillä otan parin viikon ns. kuurin, ja pelaan duunin jälkeen 4-6 tuntia, aika menee ettei huomaa.
        Sitten kyllästyn siihen, ja taukoa tulee muutama viikko tai kuukausi pari. Sitten saa taas kipinän pelaamiseen.
        Ei muija ole ihmeemmin kitissyt pelaamisestani. Erinomainen ajantappo keino, ainakin mulla.


    • finland

      Lähtekää viikoksi reissuun ja miehesi unohtaa että ylipäätään omistaa tuon playstation 3:n. Anna hänelle muuta ajateltavaa, esimerkiksi kylpylä viikonloppu tms.? YRITÄ EDES!

    • asdasdasdsdasdasdasd

      "eikö noi oo lapsille" voi helevetti.. tervetuloa 2000-luvulle

    • Mies 38v Ulvila

      Ei nuo monetkaan lapsille ole. Monet pelit ovat esim K-18 ikärajalla ja suunnattu aikuisille. Itse olen 38v ja pelannut koko ikäni. Kyllä ne pelit vaan on kivoja! Saa vauhtia ja vaarallisia tilanteita tylsään arkeen helposti ja turvallisesti. Ole tyytyväinen, ettei miehesi ole keksinyt sitä tyypillistä suomalaisten miesten (ja naistenkin) ajanviettoa, eli kaljapubissa notkumista, tai kaljan kittaamista kotona salaa, mitä oma isäni harrasti 30 vuoden ajan äitini kanssa naimisissa ollessaan. P.S. Pelaa sinäkin! esim. vaimoni pelaa tietokoneella Sims-pelejä, settlers-peliä, nettipelejä ja facebook-pelejä nyt ainakin.

    • naiiiinen29

      Meillä myös on pleikka3 ja ollaan 29-vuotiaita kumpikin. Pelejä meillä on vain 3 kpl: trivial pursuit (mun) ja nhl09 sekä need for speed joku (miehen). Mies pelaa lähinnä viikonloppuisin (la ja su), tunnin taikka pari, mutta kysyy aina sopiiko että hän pelaa hetken ja minä tee sillä välin jotain muuta (yleensä samassa huoneessa). Sitten kun on pelannut tovin, pelataan yhdessä sitä mun trivialia. Niin, ettei tää pelaaminen ole koskaan miltään tärkeämmältä pois.

      En minä tuolalista katselisi, että toinen jää iltaisin pelaamaan, kun menen nukkumaan. Mielestäni tuo, että sitä pitää pelata niin, että se jo häiritsee muutakin elämää (kuten parisuhdetta) kertoo eräänlaisesta koukkuuntumisesta.

      Pelikonsolit ovat ihan jees aikuisille ja lapsille, mutta kohtuudella!!! Se voi olla hauskaa ajanvietettä yksin kaksin tai isommassakin porukassa, mutta ehdottomasti niin, että se ei aiheuta ongelmia millekään elämän osa-alueelle!

      Meillä on tietokoneiden suhten ihan sama juttu. Ollaan tosi harvoin koneella sillon, kun ollaan yhtä aikaa kotona. Sillä ei ole väliä mitä kumpikin ekee toisen poissaollessa, mutta yhteistä aikaamme emme halua uhrata viihde-elektroniikalle. Jos täytyy illalla jotain tietokoneella tehdä, niin me kysytään toisiltamme onko se ok. Eikä mitään koneelle jämähtämistä tapahdu ikinä!

    • hyvin hoituu...

      muuta ei tartte. Tarvittaessa hoito uusitaan, jos raahaa uuden koneen.....

      Muista ihmetellä suureen ääneen.

    • PSP:hen kyllästynyt

      Aivan varmasti miehes pelaa jetken ku on kerran justiin hankittu mutta kyllästyykin siihen yhtä nopeasti. Ei se enää kauan jaksa pelailla. Mäkin ostin viime kesänä PSP:n ja pelasin sitä ehkä 3 viikkoo ja sit tuli ehdoton stoppi. Kone on tälläkin hetkellä myynnissä käyttämättömänä! Joten älä huoli.

      • Sehän on vanha totuus, tissit ja lelujunat kuuluu lapsille, mutta miehet niillä pelaa. heh


      • Wii!!!!

        Osta Wii niin voit pitää hauskaa kapulan kanssa...


    • P

      Noh... ite olen nelikymppinen (nuorekas) äijä ja meille ostettiin Wii. Kyllä sitä on perheen parissa pelattu ihan mukavasti. Aina kun hankkii uuden pelin, niin kyllähän sitä tulee pelailtua.
      Paras oli kun ostin itelleni G Force pelin. Jumaliste se on koukuttava "seikkailu". Parhaimmillaan pelasin monta päivää putkeen, kuusi tuntia päivässä! :) Tais siinä kuukauden päivät mennä kun mä jo pelasin sen läpi. Seuraavaksi koitetaan vaikeammalla tasolla.
      Toisaalta sitten taas löytyy hyllystä pelejä, joita olen vasta kerran kokeillut. Ostin jostain marketin alennuskorista. Kaipa niitäkin tulee jossain vaiheessa pelattua enemmän, kunhan vähän innostuu...

      Anna ukkos vaan pelata. Kyllä niihin peleihinkin kyllästyy ajan mittaan. Paitsi tietty silloin kun ostaa taas uuden pelin... :)

    • oot tietämätön

      Kai ymmärrät että videopelejen pelaajien keski ikä liikkuu 30-35:issä tällä hetkellä?

      suurin osa peleistä ei edes ole suuniteltu lapsille ja niissä on K-18 merkintä.

      En menisi miestäsi syyttämään sen ostamisesta tai pelaamisesta, mut silti luulenpa et on vaan uutuuden viehätys meneillään tällä hetkellä hänellä.

      saatatpi olla muutenki vaa Trolli

    • :)

      Luulen, että tuo on alkuhuumaa sen pelin kans että pitää koko ajan pelata. Kyllä se siitä laantuu, eikä tuo vähä aika haittaa,olkoon mies vaikka 60. Raha-asioista kannattaa jutella, koska kallista hommaahan se on ja jos niitä uusia pelejä alkaa ostelemaan holtittomasti ja koko ajan niin kyllä siinä kodin talousasiat menee kohta miinukselle. Yrittäkää hioa kompromisseja. Tuo on sitä alkuhuumaa mutta jos se alkaa pitemmän päälle normaali elämää haittaamaan ja asioita jää tekemättä pelaamisen takia asiasta kannattaa vakavasti keskustella. Mutta nyt ei mitään hätää, anna miehes pelata aivan rauhassa; parempi pelaaminen ko joku ryypiskely.

    • PS2

      kun ostin itselleni pleikka 2 niin aluuksi pelasin paljon, kaiken vapaa-aikani ja ostin uusia pelejä mutta sitte vähitellen loppui pelaaminen ja nyt en ole pelannu pariin vuoteen ollenkaan, olin silloin 27v. Ei kai aikuunen mies tartte lupaa tuollaasihin pikku ostoksihin mutta, ainahan on kohteliasta kuitenki vähä jotaki mainaasta. on paljon pelejä joita en suosittelisi lapsille!

    • Ymmärrystä

      Anna sen pelata jos se auttaa sitä pitämään ilon elämässä. Jos se edelleen kohtelee sinua kunnolla ja huomioi sinua, sinä et menetä mitään jos miehesi pelaa. Se on semmonen ohimenevä vaihe, eli kun miehesi kyllästyy peliin hän lopettaa pelaamisen.

      Ja muuten, varmasti vaatteostoksesi maksaa samanverran kuin pelit. :D

    • Sasha^^

      Nyt ihan oikeesti ! Onko normaalia että mies ostaa jtn pelikonsolia ? Ei todellakaan !
      Ratkaisuna on se että jätä se "mies" ! Tulkoot järkiinsä vähän ajan päästä

      - > Pleikka hänet ruokkii, kasvattaa jne.

    • ha

      Ehkä miehesi on kyllästynyt sinun nalkuttamiseen ja kai hänelläkin on oikeus jotain tehdä.

    • joojooniinii

      Miehiä kiinnostaa nuo pleikka pelit kun niissä voi käydä kattoo strippareita, käydä maksullisissa, ryöstää pankkeja, ajaa poliiseja karkuun yms. mitä ei normaalit ihmiset tee oikeassa elämässä. Sairasta!

    • seonjustse

      No jokainen käyttää aikansa niin kuin haluaa. Voisin tässä samalla ihmetellä miten akat jaksaa jauhaa paskaa tuntikausia koiristaan ja lapsistaan.

      • zipzapzup

        Arvovalintahan tuo on. Ei naisten shoppailusta taida täällä kovin moni mies valittaa, vaikka taitaa siihen monella naisella mennä kohtuuttomasti aikaa. Itse, kun menen kauppaa niin se on suit sait sukkelaan, mutta auta armias jos on naisia matkassa niin kauppamatkaan käytetty aika moninkertaistuu tuosta vaan. Se on todella turhaa ajankäyttöä se.

        Toinen verratava ilmiö on tv, jota keskimäärin kuitenkin katsellaan 2-3h päivässä, mutta eipä siitä kukaan marise ei sekään mitään koko perheen toimintaa ole.

        Itse koettaisin pelata miehen mukana niin saisi kuvaa siitä millaista se touhu on. Varsinkin Wii -pelikonsoli tarjoaa varmasti sopivia pelejä myös naisille ja yhteiseen tekemiseen. Tottakai kaikella on rajansa ja on varmasti tilanteita, joissa liika pelaaminen aidosti rasittaa ihmissuhteita.


    • Jokke Gont

      Ei ne kaikki pelit oo lapsille. Kyllä itekin pelaan aika paljon viime viikko olin kokonaan pelaamatta.
      Kaiken järjen mukaan kiinostus pitäisi laantua. poikkeuksia lukuun ottammatta. Pelit ei tee hyvää kaikkille jos se rupeaa halitssee elämää ja unet jää väliin. En kyllä ikinä oo ostanu 70€ pelejä saan niitä halvemalla tutultani. Ja aina kun tulee erittäin hyvä peli nii siihen voi jäädä jumiin 2päiväksi tai jopa 3kuukaudeksi. mutta terve järki pelamiseen. kyllä te ehditte pelata huomennakin että ajoissa vaimon/nais ystävän viereen nukkumaan... :-) Turha tehdä suurta numeroa pelaamisesta. Me miehet ollaan poikia.. ;-)
      Vaikka mittari näyttää jo 30vuotta mulla vasta 28 mut kuitenkin. Voimia....

    • Entinen miäs

      Nosta konsoli pihalle jatkojohdon päähän,niin ongelma ratkeaa !

    • 360

      Heh. ite pelaan myös kun pipoo. Ei se sitä saatana lopeta! koukuttavaa hommaa!!

    • että miehesi

      rassaa ennemmin konsolia, kuin sinua, missäköhän vika? Pitäisikö sinun tehdä jo jotain?

    • loop

      meillä asia ratkaistiin että sain oman pelikoneen tänä vuonna synttärilahjaksi, näin ei tule riitaa kumpi saa pelata.. =) minun mieskin jo yli 30v. että ei se ikää katso kuka pelaa, parempi toikin kuin yltiöpäinen ryyppääminen. ja niitä pelejä saa halvemmallakin divareista, ei aina tartte maksaa sitä 70€.

    • normimies

      Anna pelata... Turhaa valittamista tollanen. Kiva joskus omistautua jollekkin asialle. Tuskin sinäkään nalkuttaisit jos se olis ostanut jonkun hyvän kirjan ja jäänyt siihen hetkeksi koukkuun. Kyllä se innostus siihen loppuu kohta... Joten ole aikuinen nainen äläkä yritä edes estää sitä jos toisella on kivaa.

    • miehesi x

      ja ole hiljaa :)

    • Orpoee92

      Miehes osti teille "tietokoneen" kotiin ja ämmä vielä jaksaa valittaa siitä..

    • Tinke88

      Mee itekki pelaamaa...

      • Voin kertoo että se into laantuu parin kuukauden perästä. Nim; on toi kone tossa hyllyllä


      • sakke.kl
        Spederik kirjoitti:

        Voin kertoo että se into laantuu parin kuukauden perästä. Nim; on toi kone tossa hyllyllä

        jos ei muu kiinnosta parisuhteessa,kuin pelaaminen ja jotta muija tekee safkat ja siivoo niin ei tule suhde kestään.Sano suoraan jotta joku raja.Löytyy nitä tosimiehiäkin vaikka harvemmin ne jotka liikkuu luonnossa,kuntoilee ja pitää muijan tyytyväisenä muutenkin kuin punkassa.Vanhassa vara parempi eli vaihda vanhempaan herrasmieheen.


    • jokke Gont

      Xbox on parempi ainakin liven kanssa... Ei muuta kuin pelamaan Kaikki!!!! Naiset myös..

    • ToimiiToimiiToimii

      Laita jotain kivaa päälle ja eikun musiikkia soimaan ja siihen miehen ja television väliin pyörittämään lantiota ja siitä pikkuhiljaa alas kontalleen ja kohti miehen syliä, niin eiköhän unohdu konsolit vähäksi aikaa, kun ovat kuitenkin vain ajanvietettä paremman puutteessa...
      ps muista tonttulakki ;)

    • uoyrouyruo

      Ei muuta kun naisellisia keinoja käyttöön. Miehesi saa ilmeisesti liian vähän Sinulta huomioo ja seksiä. Päästä sisäinen naarastiikerisi irti niin pleikkari unohtuu nopsaan. Samalla parisuhde paranee ja kummankin puoliskon henkinen hyvinvointi kasvaa.

    • dfasdfasdfasfa

      Meillä kävi näin myös, kyselin sitten mieheltä mitä pelejä siellä on. Pelasin ite crashiä samaan tahtiin kun mies. Pikkuhiljaa se siitä se uutuuden viehtäys lähtee :)

      Miehet on miehiä, ja sitä paitsi. Naisenakin voin sanoa, että ne pelit viihdyttää muitakin kun lapsia. Mukaansa tempaavia :)

    • SONY PS3

      itse olen 32v ja löytyy ps3,ps2,xbox,xbo 360,wii ja tietty se tärkein perhe 2v,3v lapset eikä ole pahemmin naiseni kieltänyt pelaamista...muutaman kerran on tullut hakemaan nukkumaan sohvalta sänkyyn mut voisin tietty olla joku "alkoholisti tjn" ja juoda pään täyteen ja kännipäissäni hakata naiseni ja mennä paikalliseen, -no meitä on monee junaan,vaikka osa jää asemal- ...ja pieni vinkki huutiksest saa noit pelei paljon halvemmal kuin kaupast ;) p.s.hyvää joulua silti.... :)

    • ...

      Miksi aina kysytään typeriä neuvoja, huhhuh. Mikset jätä pelaamaan ja häivy jonnekin muualle asumaan, kai se joskus kyselee perään. Jätä se omanikäisilleen, olet kumminkin joku nuori nainen. Kai se aikuisena jo osaa päättää pelaako vai ei ja kuinka kauan.. jos siitä on haittaa muille niin voi voi jos ei huomaa itse. Puhuminen jos ei auta niin mikä sitten.

      Ja että jonkun pitäisi tulla sänkyyn sun kanssa samaan aikaan, voi hyvänen aika. Tosilla ei ole ikinä parisuhdetta, menevät aina yksin nukkumaan.

    • järkimies30

      Onpas naurettava ketju. Vai että miehesi osti pelikoneen, big deal. Uutuuden viehätys aiheuttaa helposti sitä että tulee pelattua enemmän heti alkumetreillä mitä myöhemmin. Kuitenkin naurettavaa että kommentoit peleistä että ne on suunnattu lapsille, kun 80% suosituimmista peleistä taitaa nykypäivänä olla k-18 luokiteltuja ja niitä pelaavien keski-ikä siinä 25 vuoden paikkeilla. Samoin jokainen idiootti joka täällä hokee pelaamisen olevan epäsosiaalista toimintaa ei tiedä mistä puhuu.

      En myöskään ymmärrä miten pelaaminen tarkoittaa sitä että muuhun elämään ei riittäisi aikaa? Itseäni kutsuisin aktiiviseksi pelaajaksi ja kyllä aika riittää kaikkeen muuhunkin, niin perhe-elämään kuin urheiluunkin. Veikkaan että tältäkin palstalta löytyy aikamoinen määrä pullahiiriä jotka mussuttaa sitä sipsipussia perjantai-leffan parissa ja valittaa täällä miten pelit vievät kaiken "yhteisen" ajan. Kuuluuko yhteiseen aikaan myös BBn seuraaminen? Aika moni teistäkin haaskaa aikaansa moisen "viihteen" parissa, joten turha pillittää pelaamisesta.

    • fdjdoijv

      tuo on kuule aika harmitonta ajan viettoa, voisi miltei puhua vaikka harrastuksesta. Totta kai konsoli on kallis, ja pelit paikoitellenb todella kalliita, mutta voithan ehdottaa miehellesi että katsoo vaikka huuto.net:istä pelejä. Sieltä saa suhteellisen kohtalaiseen hintaan käytettyjä pelejä, jotkut jopa uudenveroisessa kunnossa. Ja ei kaikki pelit lapsille ole, esim. Call Of Duty, GTA, Condemned, Mortal Combat jne. Peleissä on ikärajat ja vain tietyt pelit soveltuvat lapsille. Itse et tunnu välittävän juuri yhtään pelaamisesta, vievätkö pelit sitten miehen huomiota pois sinusta? Vai miksi noin huolissaan? Voithan itsekin alkaa jonkun mukavan harrastuksen? Ja onko se niin justiinsa vaikka menee eri aikaan nukkumaan? Mieti nyt itse ensin päässäsi, et mikä tuossa on nyt niin iso ongelma. Pelit ovat sitä paitsi hyvä tapa paeta todellisuutta.

    • harrastaa

      Ei siinä ole mitään ihmettelemistä.
      Minä olen kohta 40 v ja pelaan pelikonsolilla erilaisia pelejä.
      No ei ole ihme, että nykyajan pelit kiinnostaa aikuisiakin, koska pelit
      on kehittyneet huimasti ja ovat laadukaita.
      Peleissä voi tehdä asioita, joita ei todellisessa elämässä olisi sallittua.

      Ostin pelikonsolin noin 6 vuotta sitten ja alussa pelasin monta tuntia illassa, mutta
      nyt on mennyt pari vuotta, etten ole pelanut lainkaan.
      Ehkä muutaman tunnin kuukaudessa, koska muitakin harrastuksia olen harrastanut.
      Harrastuksiahan täytyy olla elämässä, ne ovat vastapainoa arkiaskareille.
      Muita harrastuksia ovat öljyvärimaalaus, piirtäminen ja rc-lennokit, veneet, laivat ja kulkuneuvot.

      • Hörp hörp

        Hae miehellesi koppa kaljaa pelikaveriksi :)


    • Quunsillalla

      Miehesi lienee nuori aikuinen. Minun mieheni noihin aikoihin harrasti useampaa lajia ja myös aika usein juomista. Nyt 20 vuotta myöhemmin hänen ainoa harrastuksensa lienee juominen... Kaikki on niin suhteellista, niin on pahoinvointi parisuhteessakin.
      Tiedän,, oma valinta, lopultakin. Sekin vielä...

    • Toivo Muna

      Annat sille enemmän pillua niin pelit lakkaa kiinnostamasta.

    • Strang3r

      Ei se haittaa jos se pelaa jonku tunnin päiväs mut jos se pelaa pitempää nii heivaat sen pleikkarin mäkeen! Tietääpähän ostaneensa 300 euron arvosen pelikoneen turhaan. Jos ostaa uuen heivaa seki. Jos se siitä sulle räyhää nii vue se terapiaan!

    • pel4ilij4

      Pelaajien keski-ikä Euroopassa on n. 28 vuotta, eli aivan täysin lasten jutusta ei voida puhua.
      Siis pelaajien ikäjakauma voi olla hyvinkin ikävuosien 6-45 välilillä ja nykyään jopa vanhempiakin.
      Tämä keski-ikäisten pelaaminen juontaa 80-luvun alkupuolelle, jolloin julkaistiin useita suuren suosion saavuttaneita pelituotteita.

      Näkisin, että nyky-yhteiskunnassa pelikonsolit näyttelevät suurta roolia osana kodin viihde-elektroniikkaa,
      lisäksi pelivalikoima on monipuolistunut 2000-luvulla, etenkin viimeisen viiden vuoden aikana, langattoman tiedonsiirron kehittymisen vuoksi. Nykyään on siis paljon pelejä, jotka sopivat myös naisille ja perheen yhteiseen ajanviettoon.

      Kaikesta edellisestä huolimatta näen, että pelaamisellakin on tietyt järkevät rajat. Tosin fakta on myös, että on paljon nuorempaa pelaajasukupolvea, jotka mm. Euroopassa tienaavat elantonsa pelaamalla. Näissä tapauksissa pelaajat ovat kuitenkin käyttäneet pelaamiseen vuorokausitasolla hurjia tunteja saavuttaakseen tämän tason. Tässä ei ole eroa tullakseen ammattilaismuusikoksi tai ammattijalkapalloilijaksi. Ollakseen jossakin todella hyvä on tehtävä paljon töitä/harjoittelua sen eteen.

      Vaikka online pelaamisesta voikin saada suhteellisen paljon kontakteja, ei virtuaalikontaktit tule koskaan korvaamaan täysin oikean sosiaalisen kontatkin merkitystä. Tiedän muutamia tapauksia (kaveripiiristä ja entisiä kavereita), missä henkilö on passivoitunut sosiaalisesti kaveripiiristään ja sosiaaliselta toiminnaltaan. Näkisin, että tyytynyt ns. neljän seinän sisällä elämiseen, mutta toki osa-aikaisesti kiinni työelämässä. Sen olen todennut, että heidän tulevaisuuden haaveet ja kunnianhimo puuttuu eikä tiettyä oman elämänsä kehittäminen monellakaan tasolla ole havaittavissa .

      Keskustelun aloittajan tapauksessa tilanne on kuitenkin hieman toisenlainen. Kyseinen pelaaja on perheellinen henkilö ja hänen tulisi ymmärtää vastuunsa ja asemansa perheessä, sekä parisuhteessa. Pelaamisen loppettaminen ei välttämättä ole kaikkia tyydyttävä ratkaisu, vaan vähentäminen voisi olla lähempänä ideaaliratkaisua. Mikäli pelikonsoli on uusi ja nähtävästi innostus sihen on suuri, ei se tee tilannetta helpoksi. Lähinnä miehesi olisi hyvä saada ymmärtämään, kuinka tilanne vaikuttaa perhe-elämäänne. Kuinka jo pelkästään lapsien olemassa olo tuo vastuun myös kotiaskareihin. Tämä korostaa myös "lasten ulkopuolisen ajan" merkitystä parisuhteelle.

      Ihmisillä on hyvä olla harrastuksia, mutta itse näen liikuntaharrastukset kaikista tehokkaimpana monipuolisuudellaan ja sosiaalisten kontaktien kannalta. Ensinnäkin liikunnan muodossa harrastus
      pitää kehon kunnossa. Vaikka niin ikävältä se saattaa joidenkin korvaan kuulostaakin, ei pelaamista
      voi edes sosiaalisiin kontakteihin vedoten pitää kaiken kattavana harrastuksena. Tiedän niin monia tapauksia, missä henkilö osaa ilmaista itseään räiskyvästi näppäimistön avulla, mutta oikeissa sosiaalisissa tilanteissa verbaalinen ilmaiseminen ja kontakti ihmisiin on ns. lapsen kengissä.

      Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, kirjoittaja voisi siis kertoa miehelleen, kuinka tämä hieman yli mennyt pelaaminen vaikuttaa parisuhteeseen, arkiaskareiden hoitoon ja mahdollisesti työelämään. Pelaaja ei tätä välttämättä itse tiedosta, ainakaan vielä. Mikäli mies ei ymmärrä asemaansa ja vastuutaan perheessä, ei hän ole ollut kypsä perheen pääksi. Pelaaminen sinällään ei mielestäni osoita epäkypsyyttä, mutta se, ettei tiedosta tilanteessa pelaamisen mahdollisia haittoja on asialle koitettava tehdä jotain. Voit tehdä aloitteen, toisiaan johonkin irtiottoon ns. kotiarjesta. Ei tarvitse välttämättä maksaa maltaita jos talous ei sitä salli.

    • Morjens..mikä ettei,antaa pelata vaan.itsekkin ostin kyseisen koneen muutema kuukausi sitten ja pelannut aika ajoin sillä.
      Olen vasta 47 vuotta ja ei ikä pelaamista katso ei.jotkut tekee ihan muuta ja ikävämpääkin harrastusta.
      minullakin on jo vuosia pelaamisesta pleikkari 1 ja kakkonen ja nyt kolmonen.
      MUtta toivottavasti hän pitää sinuakin hyvänä paljon ja ottaa muutenkin sinut huomioon.
      Kyllä peli himot aikanaan vähenee usko vaan,itse pelaa mielelläni ajopelejä ja niitä onkin mulla myytävänä mutta pc persioita.
      Katso mikko.fi ja sieltä pelit ja pc pelit siellä on reiska62 myymässä pelejä C").
      Ei mitään hätää sulla!!

    • Voi voi

      Älä nyt parissa viikossa hermostu ;-)
      Vuosi kun eletään, niin palaa takaisin palstalle ja kerro
      mikäs on silloin tilanne :-(
      Pelaaminen lisääntyy, hommat siis melkein kaikki jää
      tekemettä, tai ainakin puolitiehen, nukkuminen jää
      vieläkin vähemmälle ja jos on lapsia, niin niille jää vähemmän
      aikaa. Siis en kadehdi sinua laisinkaan,
      mutta toivon, että kohtuus pysyisi, mutta kun ei.

    • pelata

      Anna hänen irtautua hetkeksi oikeasta maailmasta ja sujahtaa maailmaan, jossa voi tehdä lähes mitä vain. Anna hänen ajaa poliisia karkuun 300km/h, anna hänen tappaa kadulla käveleviä mummoja haulikolla, anna hänen tehdä niitä asioita, jotka eivät ikinä tulisi mieleenkään oikeassa maailmassa.

      Ja pelit eivät todellakaan ole lapsille, sillä pelaajien keskimääräinen ikä on noin 25 vuotta.

    • yleistäminen = BAD

      Peleihin jää koukkuun, etenkin jos kyseiset pelit ovat suosittuja pelaajien keskuudessa

      Koukutukseen vaikuttaa saavutuksen tunne, anna kun arvaan, miehesi osti Call Of Duty Modern Warfare 2:n?

      Kyseisen pelin nettipelissä hyvin pärjäämällä avaa lukittuja aseita sun muuta..

      Ja etenkin räiskintäpelit eivät edes sovellu lapsille..tuolla yleistyksellä osoitit juuri tyhmyytesi, elämme räiskintäpelien aikaa, ja lapset kiroilevat & käyttävät väkivaltaa paljon enemmän

      Mitä tapahtui Raymanille, Spyrolle, Crashille?? jne.

    • samuli39

      annapas miehelle vähän pillua. siksi hän sen koneen on ostanut koska ei sinulta mitään viihdykettä saa. ota edes suihin jos pillua pihtaat.

    • mk

      Että noi pleikkari pelit on lapsille tarkoitettu ja 30 miehen kuuluu kuluttaa aikaa sekstailemalla naisensa kanssa eikä pelata jotain turhanpäivaisiä peljä. Se on siinä jos mies pelaa töiden jälkeen 8 tuntia pleikkaria niin kyllä siitä saa sanoa kun pitäisi se seksikin parisuhteessa hoitaa ja niin edelleen. Vaikka tietokonetta käytän niin en ole koskaan kinnostunut pelaamaan sillä pelejä vaan surffailen netissä ontan kantaa keskusteluihin mutta vain silloin tällöin.

    • Moi!!

      " eikö noi oo lapsille? " Ei ole vain lapsille. Ei pelaaminen ikää katso. Tarviihan sitä jokainen omaa aikaakin mutta ei pelaaminen suhdetta saa sotkea myöskään ja kyllä miehesi vielä vähentää pelaamistaan jossakin vaiheessa ja jos ei vähennä niin sanot siitä hänelle. Ei kannata ostaa pelejä suomesta koska ne maksaa täällä liikaa. Jos pelejä haluaa ostaa niin www.play.com on oikea paikka. Sieltä saa halvalla/ halvemmalla ja ilman postikuluja suoraan postiluukusta sisään. Pitää vaan rekata ittensä kyseiselle sivulle ja kortilla hoitaa maksamisen. Tutustukaa kaikki tähän play.com sivustoon jotka pelejä aikovat ostaa!! Saa tuolta play.com:sta kaikkea muutakin ostettua!!

      • Muahahahahaha

        vieny kaikki testit!


    • opettele sinäkin!

      Et oo tainnu itte vielä selvittää kuinka pleikka toimii? Perehdyppä tarkoin käyttöohjeeseen tai kysy mieheltäsi neuvoa. ehkäpä opit vielä pelaamaan!
      Parempi varmaan kannaltasi toi pleikka, kuin että miehesi lähtisi joka ilta baariin?

    • pelaajan vaimo

      Ostimme mieheni kanssa yhdessä nintendo wiin. Ja kyllä, olemme molemmat kolmekymppisiä. Mieheni jää monesti pelaamaan kun itse menen nukkumaan, mutta entä sitten? Minulla on aikainen herätys ja hänellä ei. Olen jo niin iso tyttö, että osaan nukahtaa yksinkin.
      Onhan se täysin ymmärrettävää että alkuinnostuksessa täytyy pelata enemmän. Eiköhän se siitä tasaannu.

      • ..kysyjän oma henkilökohtainen "pelikonsoli" miehen silmissä vanhentunut? Jospa kokeilisit päivittää siihen jotain uusia pelejä..


      • ukkeli xx
        siilisimo kirjoitti:

        ..kysyjän oma henkilökohtainen "pelikonsoli" miehen silmissä vanhentunut? Jospa kokeilisit päivittää siihen jotain uusia pelejä..

        on vintti pimee.......mitä kauheeta siinä nyt on jos ukkos haluu pelailla???taitaa syy olla muijassa??Olet ilmeisesti kitisevä ja natiseva eukko.............oisko parempi jos äijäs menee joka ilta kavereiden luo pelaamaan ja juomaan???


    • theboogeyman

      okkei... itse ymmärrän pelaamisen päälle ja olen mies ja ylpeä yhden lapsen isä...

      asiaan... minulla on aivan mahtava vaimoke mut ainut ja suurin vika on että hänen kaikki aikansa menee pelaten tietokone pelejä... asia on pahentunut vuoden aikana niin pahaksi että kun lähden töihin ja vaimokkeen pitäisi olla vahtimassa poikaamme. mutta kun lähden töihin niin avoni hartautuu tietokoneelle eikä näe tai kuule mitään ennen kuin päättää mennään nukkumaan. huom lähden töihin 6 aamulla ja olen puol kolmeen töissä jonka jälkeen rupeen hoitamaan poikaamme kun tiedän mitä tapahtuu jos avolle sanoo jotain kun hän istuu koneella... poikamme on kolmen vanha ja erittäin vilkas, pelkään että jonain päivänä saan töihin kohtalokkaan puhelun... että kyllä nämä naisetkin osaa olla vastuuttomia ja pelatakkin osaa yötä myöten...

      • kimbe 66

        Meillä homma pelaa ja pelataan kumpikin niin eukko kuin minäkin (ollaan hiukan alle ja toinen päälle 40 v) niin tietokoneella kuin ps3. Mikään muukaan sos puolen alue kärsi ja kivaa on :))


    • no jaa-a

      Jos pelaa niin pelaa! Kyllä konet aikuiset pelaavat! Ja kun kerran monet pelit on kielletty alle 18v. niin eiköhän aikuisten juuri niitä kuulu pelatakkin? Ja jos pelaaminen ja pelien ostelu menee ihan holtittomaksi ota konsoli pois tai ala sinäkin pelaamaan jolloin hän tajuaa mitä itse tekee!

    • Santeri7777

      Taas kerran narsisti vinkuu miksi minä en saa kaikkea huomiota ja ikuisesti.
      Tyypilliseen narsistin tapaan mies ei saa tehdä mitään itselleen sopivaa, kaikki aika pitää käyttää prinsessan viihdyttämiseen.
      Miehellähän ei tietenkään saa olla harrastuksia tai ystäviä jotka voisivat olla uhkana "hänen suuruutensa" palvonnalle ja ikuiselle huomionhakuisuudelle, mieshän on syntynyt palvomaan "hänen suuruuttaa".

      Miten mies voi olla niin sika että ei aina ja ikuisesti palvo, käyttää aikansa muuhun...todella törkeä mies.
      Nyt uhkaat kaikella mahdollisella mitä ikinä keksit että lelu lentää nurkkaan ja palvonta jatkuu 24/7, ethän voi muuten elää.
      Äitisi jo kotona opetti että miehen ainoa tehtävä on palvoa naista ja käyttää kaiken aikansa sinun oikkujesi tyydyttämiseksi, vaihdat sitten seuraavaan kun tarve vaatii...esim. edellinen ei oikein sovi uuden asunnon tapettien kanssa sävy sävyyn, vaihdat siis vaalean tummaan mieheen...ja ongelma poistettu, sitä palvelijaa (miestä) on sitten hyvä näyttää muille pissis-kavereille siinä iltaa istuessa.

      • Äijäksi

        Asiallista puhetta!! Jo on kumma jos ei aikuinen mies saa pelata noita "lapsellisia" pelejä jos haluaa.. On teilläki murheet.. Ja joku huutelee et nykymiehet on vätyksiä niin saa kattoo aikalailla peilii et miksköhän näin on.. Miettikää ny hetki enne ku alatte tänne itkee tollasista sairaan lapsellisista asioista.. Itellä kokemusta sen verran et tuli joskus itekki pelattua yömyöhään vanhaa X-boxia eikä muija ollu moksiskaan.. Kyllä se into siitä parin kk sisää laantu..
        Että anna miehes pelata ja pidä naamas kii ja mee yksin nukkuu kyl se sieltä perästä tulee!! Aina vaan ämmät jaksaa kitistä ja valittaa ihan turhasta!!


    • löp

      sitähän varten se kone on ostettu et sillä pelataan!!!! meillä kans on pleikka 3 ja mies tykkää kovasti pelata, mut ostin sit itelleni buzzin ja sitä sit yhessä pelataan.
      yksikseen pelaa jääkiekkoo ja sitä en voi sietää! äänikin siitä saa hermostumaan!
      mut voin kertoo et kyllä se alku huuman jälkeen tasaantuu :) ja osta itelles niitä pelejä siihen kans niin huomaat ettei ne oo lapsille tarkotettuja :D
      ja varmasti parempi vaihtoehto kun lähikuppilassa bilistä pelaamassa!

    • life is life

      anna ihmeessä miehesi pelata, ei se sitä loppuelämäänsä tee, jossain välis iskee tylsistyminen, kuten itselläni myös....pitäähän sitä välillä saada olla uudestaan "pikkupoika" ja jotkut vielä vanhemmat ihmiset tekeevät tuoda työkseen......

    • Ruik ruik

      Naiset eivät aina ymmärrä - mene itsekin pelaamaan mukaan!

    • MayBelenne

      Miunkin mies osti pleikkarin tuossa loppukesästä.

      Aluks olin sitä vastaan, sanoin että ja tään katon allehan sitä ei tule.

      Hö, nö miks ei...? Tajusin sitte itekkii...

      Ja niin ilmaantu pleikka meidänki katon alle, ollaan vajaa kolmekymppinen nuoripari, ei lapsia. Koira meillä kyllä on.

      Pleikkarista ei ole ollu mitään haittaa, koska mieheni osaa säännöstellä ihan oma-aloitteisesti sitä pelaamistaan.

      Kyllähän hänellä joskus vapaa-ajallaan voi hurahtaa se kolme-neljä tuntia siinä koneen ääressä, jos ei ole muuta tekemistä kuin notkua vain.

      Ja sehän on hyvä! Tiedämpähän että se oma kulta tuossa omalla sohvalla istuu ohjainta naputtamassa, eikä notku jonkun lähibaarin hämärässä nurkassa käpälöimässä vieraita akkoja :D

      Meillä menee joskus useampikin päivä, ettei pleikkaria nykäise kukaan. Viikkokin.

      Ja taas kun tulee sellainen olo että ei ole kerrassaan MITTÄÄN tekemistä, isäntä istahtaa pleikkarin ääreen, ja minä ite joko luen, laitan ruokaa, surffaan netissä tai rötkötän viereisellä sohvalla seuraamassa peliä, joka muistuttaa aika paljon jotain jännityselokuvaa :)

      Hei haloo.

      Mutta täytyy myöntää, että EN kyllä itekkään kahtelis nurkissani sellasta miestä, jonka jokapäivästä elämää alkaa sotkea ainainen pleikan tahi tietokonepelien peluu...!

      Se nimittäin kertoo järjen köyhyydestä...!!!

      Kerran tiällä nimittäin ku vaan eletään... :(

    • PUUTELIAS

      että siellä sängyssä ei tapahdu muuta kuin nukutaan? Itse jään myös mielellään tekemään jotain mielenkiintoisempaa kun avovaimo menee nukkumaan. Syy: Seksielämän loppuminen :)

    • ......

      no on sinullakin huolenaiheet :) anna pojan pelata...

      • oi voi...

        tuollaisia pelejä itselleen osta vaan poikaset..... kuten miehesikin.. kolmekyppinen mutta ihan pikku poikanen... tuon ikäisellä luulisi olevan jo muut intressit kuin pleikkarit ja muut kakrujen lelut...voi tuota lapsellisuutta.


    • eikkuli

      vie miehelles peitto ja tyyny pelin luo ja et tee ruokaa sille, laitat vaa itelles (ja muulle perheelle).
      kyl siperia opettaa :)

    • Peikko2009

      Meillä sama juttu. Ennestään löytyy pleikka 3 & Wii. Ne on ok, sillä tykkään toisinaan pelata itsekkin..singstar, buzz ja wii fit. Keskiviikkona sitten tietämättäni ilmeistyi myös Xbox ja nyt sitten ei ole mitään muuta elämää. Hiukankin kun menee eteen vääränä hetkenä, niin heti saa huudon siitäkin. Tekis mieli heittää koko härveli nevadaan....perkele!

    • Poskihoito

      Vaikka se mies siinä pelailee niin rupia antaan poski hoitoa nii eiköhän ne pelit jää toiseksi :D

    • Ramboo

      Näytä tissit, niin mies alkaa pelaamaan sinulla.
      Pelaamista pitää aina olla:-)

      • mustis pelille...

        Jaa-a silloin kun mun mies jää koukkuun peliin, ne se ei tosiaan tee mitään muuta (töiden jälkeen). Ihan sama vaikka kuinka olisin alasti sen edessä. Enintään se ottaa pikaiset ja jatkaa pelaamista! Ja sit on ihan väsynyt kun menee pelin takia liian myöhään nukkumaan jne. Ihmeellistä touhua. Onneks noi addiktiot kestää yleensä vaan pari viikkoa putkeen, ettei ihan hermo ehdi mennä! Toki voin hakea seuraa muualta, mutta en mä jotenkin usko, että se edistäis meidän parisuhdetta myöskään. Rupeen viihtymään vielä liiankin hyvin ilman häntä! On kai siinä vaiheessa ihan hyvä todeta, että en mä tällaista arkea halua parisuhtees kovin pitkään. Jos hän sit haluaa, niin sitä voi sit miettiä, miten pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Mulla on vaan tapana tehdä jotain asioiden eteen...
        Joo, tietty voi olla pahempaakin, mut hei en mä kyllä sellaisessakaan suhteessa olis!


    • hohhohhohohohohoho

      "eikö noi oo lapsille?"

      Vain lapsenmielinen ajattelee noin. Saa vain ihmetellä että mistä olet ylipäätään saanut tuollaista päähäsi.. -.-

      • !tiedän!

        Anna pelata vaan. Itselläkin on ps3 ja aluksi olin tietenkin aivan hulluna siihen , ja oli pakko päästä pelaamaan. Mutta nyt kun on kulunut 3kk ei vois vähempää kiinnostaa joku ps. Anna sen pelata pelit tylsiksi joita ei jaksa enään pelata!


    • The_Evil_Of_Silence

      Olen itsekin aika videopeli-friikki (PC ja konsolit), mutta tällä hetkellä en ole pelannut PS3:sta pitkään aikaan, kenties ei ole tällä hetkellä mitään keksittävää samoille peleille. Olen kuitenkin hulluna The Sims-peleihin aika paljon, plus parodisia Lego-hahmoja, kuten Indiana Jones ja Batman. Vanhanaikaiset emulaattorit pelit tietokoneella (kuten SNES ja Sega) olen yhä hulluna niihin! Voin katsella niitä YouTubessa. ;D

    • Miehelläni on kolme tietokonetta ja xbox joita se hakkaa koko ajan. Niiden äärestä hän poistuu vain töihin, syödäkseen ja sillon kun haluaa seksiä. Kotityöt kärsii ja oloni on yksinäisempi kuin koskaan. Edes sinkkuaikana en kokenut koskaan olevani näin yksin kuin nyt olen. Riesakseni olen saanut kolmekymppisen sohvaperunan.
      Paljon olen motkottanut hänelle mutta mitään ei tapahdu. Luulenpa että vuoden vaihteessa hommaan tulee lopullinen piste. Olen todennut ansaitsevani parempaa eikä minun tarvitse sietää moista laiskuutta ja yksinäisyyttä.
      Vinkki siis sinullekin eli jos ei tilanteeseen tule muutosta, ota hatkat. Ansaitset paljon parempaa. Miehillä on sitte oma äitinsä johon tyytyä kun kaikki ei olekaan enää valmiina nenän edessä naisensa toimesta. Oppikoot tulemaan omillaan toimeen.

    • xbox

      hakkaa vaikka pesismailalla paskaks.
      sillä se loppuu.

      • theboogeyman

        joo mutta miten naiselta saa tämän vaivan pois??? kun ei tunnu muu enää kiinnostavan kun pc ruutu... vaikka pitäs olla muutakin elämää...


    • jijiji

      yksinkertaisin mahdollinen ratkaisu: jos konsoli ärsyttää todella, heitä se ikkunasta pihalle tai autotallin seinään

    • synkkä tuumailija

      Pelaaminen on yksi keino monien joukossa selvitä tylsästä arjesta. Toiset saattaa jäädä siihen koukkuun ja sillon onkin homamt solmussa.
      Ite en pelaa mutta olen peliallu vuosia sitte, meni monta tuntia päivässä ja yössä kuvaruutua tuijottaen.

      Hommaisin itson telkun ja ps3:en kasan pelejä jos olis rahulia. JA ehkäpä jonain päivänä on.

      Naiset tykkää leikkiä kotia, miehet elelee virtuaalimaailmassa.

      tämän takia en sekaannu naisiin, haluan elää elämäni kuten itse haluan.

    • Järki käteen

      Ilmoittaudu dr. philin ohjelmaan, se neuvoo samalla, kuinka ei liho liikaa, saa muksut kasvatettua jne...

    • -Liinu-

      Meillä pelaavat pelejä molemmat aikuiset ja ikää on molemmilla YLI kolmekymmentä. Ai kauheeta!!!!!!! Nyt ollaankin friikkejä ihan!!!! Mitähän ihmiset meistä ajattelee???????!!!!!!!!!!!!! Voi vitsi kun unohtu et aikuisten harrastuksiin kuuluu vaan lukeminen, virkkaaminen, politiikasta keskusteleminen, golf, viinin maisteleminen ym. Jösses, herää. Jos tossa on pahin murheesi elämässä ni kiitä onnees.

    • Jos elopainosi

      on yli 60 kiloa niin syytä rasvaperse itseäs.

    • hushpuppies

      Jos nyt kuitenkin antaisit miehesi pelata, ja jos juuri on ostanut konsolin niin aivan normaalia pelata koko ajan. se on aina parempi kuin baarissa istuminen, muista se, ajan kans loppuu. koita nyt vaan jaksaa. maailman viattomampia harrastuksia.

      • lp

        kyllä lapsettaa parempi potkia äijä ulos jos ei osaa muuta tehdä,,tai olla hiljaa


    • out there

      Ala itsekin pelata, se on kivaa!

      t. pelaileva nainen, 27v. ;)

    • pc pelaaja

      On täällä taas tyhmät aiheet, että akka tulee tänne kitisemään kun oma ukko pelaa pleikkaa.

    • andreino

      sido se aasi kiini pylvääseen ja lähde miehen mukaan

    • ongelmat...

      Raahaatko miestäsi väkisin omiin harrastuksiisi? Parisuhteessa tehdään kompromisseja...Ei muuta kuin ohjain kouraan ja pelaamaan! Voit vaikka yllättyä, miten hauskaa se on! Ja ei ne pelit lapsille ole, tiedän monia viisikymppisiäkin, jotka pelaa konsoleilla. Ja jos miehesi pelaa verkossa, niin se on jopa sosiaalista toimintaa. Itse tykkään pelata ihan ihmispelaajia vastaan, koska siinä saa samalla jutella ihan niitä näitä. Ja meitä naispelaajiakin on ihan yllättävän paljon, tervetuloa joukkoon vaan! :)

    • liipasi

      anna äijän pelata..eikö sulla muuta tekemistä ole kuin vahtia äijäs joka liikettä...voiko se käydä vessassa yksin??

    • T3emu

      Aika ala-arvoista kommentointia täällä. Pitääkö aina käyttäytyä kuin 7-vuotias kakara. Jokatapauksessa. Jos miehesi on vain sen pleikan lumoissa kun se kerran on uusi konsoli. Kyllähän se pelaaminen varmaan vähän rauhoittuu ajan mittaan. Jos pelaa joku päivä 2-4 tuntia niin ei se minusta silloin kovin paljon ole. Peleissä usein aika vierähtää. Tietysti jos pitkään jatkuu joka päivä yli 4 tuntii ja kaikki muu on pelaamisen ulkopuolella niin ehkä silloin voisin olla huolestunut. En ole siis mikään asiantuntija, mutta tämä on minun näkemykseni.

      • NYT PELAAN TAAS!

        JA MIKÄ PARASTA, NYT EI TARVI ENÄÄ BYLSII AKKAA OLLENKAAN,KUN NÄÄ PELIT ON PAAALJON PAREMPAA AJANVIETETTÄ!!! JA KAIKKI ON TYYTYVÄISIÄ!!


      • lololpoppooo
        NYT PELAAN TAAS! kirjoitti:

        JA MIKÄ PARASTA, NYT EI TARVI ENÄÄ BYLSII AKKAA OLLENKAAN,KUN NÄÄ PELIT ON PAAALJON PAREMPAA AJANVIETETTÄ!!! JA KAIKKI ON TYYTYVÄISIÄ!!

        No eikös niitä pelikonsoleita osteta just sen takia että niillä pelataan.. hölömö.. eikä jätetä nurkkaan pölyttymään ja jospa vaikka itekkii menisit mukkaan pellaamaan.


      • Pois häiritsemästä!
        lololpoppooo kirjoitti:

        No eikös niitä pelikonsoleita osteta just sen takia että niillä pelataan.. hölömö.. eikä jätetä nurkkaan pölyttymään ja jospa vaikka itekkii menisit mukkaan pellaamaan.

        Ja mikä parasta! Nyt ei tarvi sitä römpsääkään pihdata,kun ei tässä pelaamisen lumossa mitään seksii jaksa aatella! Meehän ostaan nyt se koppa kaljaa ja osta itellekki jotakin..hus hus!


    • Gyntter

      Heitä helvetin kuuseen se helvetin kone,
      ja potku persuksille, ja sano äijälle että
      jos peli tärkeempi saa mennä perässä ja
      melekosta ryydloikkaa kanssa...
      Mikä perkeleen mies pelaa tollasta paskaa
      ja vielä tossa iässä, aikuistu!!!

      • Älä häirihe!

        Kuules Gyntteri! Käy sä hakeen vaan se mun eukko tuosta häirittemästä ja vie se vaikka jalkahoitoon tai silleen..MÄ HALUUN NYT PELATA PER!!!!!!


      • Röyh!
        Älä häirihe! kirjoitti:

        Kuules Gyntteri! Käy sä hakeen vaan se mun eukko tuosta häirittemästä ja vie se vaikka jalkahoitoon tai silleen..MÄ HALUUN NYT PELATA PER!!!!!!

        ...Tuokaa tullessa sitä kaljaa..


    • idkfa

      Kannattaa miettiä, miksi konsoli ja peli on kiinnostavampi seura kuin vaimo. Onkohan yhteinen elämä muuten kunnossa? Pidät näköjään ton pleikkarin ja pelamisen kaikkien pahojen syynä, vaan saattaa olla että ne ovat pelkästään oireita jostain, eli seuraus eikä syy. No, tsemppia suhteen korjamiseen. Jeesusteippi pitää vaikka mitä kasassa :)

      • reinoo

        Faktahan nyt o että kyllä joka äijäl yleensä on jonkinnäkösiä leluja oli ne sit pelikonsoleita , autoi , tietokonei ym ym ym .... se että mitä ihmiset sitten käyttää aikaa leluihinsa o iha jokasen oma asia...


    • Kullaseipä

      Nykyajan pelit on niin muuttunu että esim livessä pelailu vastaa esim sinun facebook käyntejä. Itse en pelaa, pelaisin jos olisi ja ikää on 34v... Kiinnostaa autopelit :D Kuullostaahan toi lapselliselle mutta ne pelit on niin realistisia ja oikeasti toimivia että mielenkiinto on aina miesten juttuja! Osta sing star ja valtaa pelisohva... Jäät koukkuun, miehesi kanssa, kumpi laulaa paremmin?

    • m

      vaiha ukkoa.

      • Heteka

        Taitaa olla aika tylsä nainen - minulla oli nainen, joka meni nukkumaan niin aikaisin, että seksielämä jäi. Toinen nainen meni nukkumaan vasta aamuyöllä 3-4 aikaan pc:n äärestä ja jäi se seksielämä sitten vähiin silleenkin. Näin sitä sitten on valtoimenaan eronneita naisia, eihän ole mieltä elää puutteessa ja kylmässä ilmapiirissä ja kuunnella vielä nalkutusta. Elättääkin pitäis vielä näitä!


      • HUHHUH!
        Heteka kirjoitti:

        Taitaa olla aika tylsä nainen - minulla oli nainen, joka meni nukkumaan niin aikaisin, että seksielämä jäi. Toinen nainen meni nukkumaan vasta aamuyöllä 3-4 aikaan pc:n äärestä ja jäi se seksielämä sitten vähiin silleenkin. Näin sitä sitten on valtoimenaan eronneita naisia, eihän ole mieltä elää puutteessa ja kylmässä ilmapiirissä ja kuunnella vielä nalkutusta. Elättääkin pitäis vielä näitä!

        hmm. Olisitko ollut huono naimaan? Olivat naisesi vain niin hienotunteisia,etteivät kertoneet suoraan?
        huh huh!


      • Huuh!
        HUHHUH! kirjoitti:

        hmm. Olisitko ollut huono naimaan? Olivat naisesi vain niin hienotunteisia,etteivät kertoneet suoraan?
        huh huh!

        Eronneittenkin valtava vaihtuvaisuus taitaa johtua tarjoamastasi huonosta seksistä?


      • No huhhuh!
        Huuh! kirjoitti:

        Eronneittenkin valtava vaihtuvaisuus taitaa johtua tarjoamastasi huonosta seksistä?

        Ja koko lauman vielä elätät?


      • oletko tyhmä?
        No huhhuh! kirjoitti:

        Ja koko lauman vielä elätät?

        Äijää viedään ku pässiä narussa!


      • johannes1965@suomi24
        HUHHUH! kirjoitti:

        hmm. Olisitko ollut huono naimaan? Olivat naisesi vain niin hienotunteisia,etteivät kertoneet suoraan?
        huh huh!

        eihän rakastuneet ole huonoja naimaan. Perusasia.


    • tsuubiduu

      Meillä ukko on koukussa nettipeleihin ja nimenomaan pelaajien välisiin "keskusteluihin". Alussa näin vahingossa yhden tuollaisen keskustelun ja hämmästyin miten henkeviä mieheni jaaritteli tuntemattoman typykän kanssa (onhan siellä privaattiviestitkin mahdollisia). Ukko hiilestyi aivan suunnattomasti ja vahtii nyt konettaan haukan lailla. Vähän ihmetyttää mutta on kai vaan ymmärrettävä. Onpahan senkin ajan vonkaamatta kapakoissa. On oltava tyytyväinen, että on kotosalla eikä vieraissa vällyissä (muuta kuin virtuaalisesti)..

      • kyntäjä.. 69

        Oootko koska viimeksi antanut ukolles pillua..?? vai onko sulla näitä ihme tekosyitä sillä saralla...?? jos ukko ostikin ihan vaan vittuuntuneena sen koneen.. kun ei saa pillua ni onpahan jotain tekemistä..!! te akat aina syytätte pelejä... yx pikku neuvo.. kattokaa peiliin akat.. mitä näkyy...?? näkyykö iso valas.. vaikka ennen olikin hyvä kroppanen..?? hmm... ja nyt niitä valituksia.......


      • Nukke Doll
        kyntäjä.. 69 kirjoitti:

        Oootko koska viimeksi antanut ukolles pillua..?? vai onko sulla näitä ihme tekosyitä sillä saralla...?? jos ukko ostikin ihan vaan vittuuntuneena sen koneen.. kun ei saa pillua ni onpahan jotain tekemistä..!! te akat aina syytätte pelejä... yx pikku neuvo.. kattokaa peiliin akat.. mitä näkyy...?? näkyykö iso valas.. vaikka ennen olikin hyvä kroppanen..?? hmm... ja nyt niitä valituksia.......

        Aina ennen pelikoneen aukaisemista otan ensin siltä suihin..Pelikoneen lämmetessä annan panna perseeseen,siis sinne kakkoseen..Peliä vaihtaessa se nai mua lähetyssaarnaaja-asennossa tunnin verran..sit teen sille alasti ruuan jonka se nauttii koneen ääressä. Illalla sit nuolen sen pallit ja työnnän sormen perseeseen,siitähän te tykkäätte ja yritän saada sitä sänkyyn naimaan koneen äärestä.. Vyötärönympärykseni on 70 cm. Mitä teen?


    • Johannes1965@suomi24

      Onko teiillä mukuloita?

      • Yhyyyy!!

        Joo..! 13sta.


    • helppoa

      Ota selville mistä pelissä on kysymys, opettele itse, tule paremmaksi kuin miehesi, ja kohta mielenkiinto siirtyy muualle. =)

    • Mukaan vaan

      Pelaaminen kuulemmahyväksi ,varsinkin työpäivän päälle, auttaa kiristäviin hermoihin laukaisevasti.
      Harmiton huvi, ostakaa yhteisiä peliä, joita sinäkin voisit hänen kanssaan pelata..

    • jeppu7

      Ei todellakaan ole lapsille jos pelin ikäraja on kielletty alle 18vee,.
      Ratkaisu ongelmaasi on että haet toisen ohjaimen kaupasta ja istut miehesi viereen pelaamaan yhdessä :-)

      • 300 pulloa

        hyvää konjakkia ja viskiä. Miehes unohtaa pelit heti kun alkoholisoituu. Kyllä työnsä menettäny mies kännissä on aina parempi, kun pleikkarin pelaaja.


      • HÖPÖN
        300 pulloa kirjoitti:

        hyvää konjakkia ja viskiä. Miehes unohtaa pelit heti kun alkoholisoituu. Kyllä työnsä menettäny mies kännissä on aina parempi, kun pleikkarin pelaaja.

        Voi, voi aina naiset valittaa jostain. Olis kerrankin hiljaa...

        Jos mies nyt vähän pelaa niin se hänelle sallittakoon. Lohduttaudu sillä ajatuksella, että ei hän enää sitte vanhana patuna enää pelaa.

        Hanki oma elämä ja harrastus tai kavereita. Vietä aikasi niissä ja anna miehellesi omaakin aikaa.

        Elämä on kivaa, jos se on muutakin kun vain kainalossa kiehnaamista.


      • Riittää kiitos!!
        HÖPÖN kirjoitti:

        Voi, voi aina naiset valittaa jostain. Olis kerrankin hiljaa...

        Jos mies nyt vähän pelaa niin se hänelle sallittakoon. Lohduttaudu sillä ajatuksella, että ei hän enää sitte vanhana patuna enää pelaa.

        Hanki oma elämä ja harrastus tai kavereita. Vietä aikasi niissä ja anna miehellesi omaakin aikaa.

        Elämä on kivaa, jos se on muutakin kun vain kainalossa kiehnaamista.

        Joo! Mä lähdinkin tästä yhen Gyntterin matkaan, ku ukko käski painuu vaikka jalkahoitoon..
        Mennään tästä ny sitte naimaan,ku oma ukko ei oo sitäkän velvollisuutta ehtiny hoitaa tuolta pelaamiseltaan..Joo..jospa se siitä..Saatiin me hyvii vinkkei tuolta yheltä kyntäjältäki ja kokeillaan niitäki..pitää ny mennä, ku sille ukollekki pitää vielä sitä kaljaa hakee!
        Kiitoksia ny vaan kaikille neuvoista..lähen tästä niitä ny kokeileen. Se on morjens!!


    • -karvapää-

      olen ihmetellyt. miten ihmeessä nykymiehet on niin lapsellisia että leikkivät mokomila kapineilla?

    • Hatsy

      Ota konsoli ja heitä partsilta pihalle tai hakkaa kirveellä palasiks.

      • se on loppu ny!

        Kerroin just tuolla,että oon ratkassu ongelman,en ole enää täällä lukemassa,pitää mennä..Gyntterillä seisoo jo...moi moi!


    • Kannattaisiko pikemminkin miettiä, oletko kenties itse tehnyt tai jättänyt tekemättä jotain ???

      Ukkosi selvästi hakee "jotain tekemistä", ja jos ei yhdessä tekeminen kiinnosta tai ole muuten mahdollista mieltymysten ollessa törmäyskurssilla niin onko jotenkin ihmeellistä että mielenkiinto siirtyy muualle.

      Sen sijaan, että yrität väkisin saada toisen mukautumaan tahtoosi, voisit ehkä hiukan myös antaa myönnytyksia muiden ajatuksille siitä mikä on kiinnostavaa ja mikä ei.

      Löysää nutturaasi ja osta muutamaa numeroa isompi pipo ettei kiristä nuppia.

      • Onko ketään kotona?

        Luuletteko kaalipäät, että jaksaa nuo teidän känniset vittuilut enää enempää kiinnostaa..Etkö huomannut niiltä silmien päällä roikkuvilta läskiluomiltas,että palsta meni jo kii! HALOOOO! Puoti on suljettu,mee muualle valittaan,pöljä!


      • Onko ketään kotona? kirjoitti:

        Luuletteko kaalipäät, että jaksaa nuo teidän känniset vittuilut enää enempää kiinnostaa..Etkö huomannut niiltä silmien päällä roikkuvilta läskiluomiltas,että palsta meni jo kii! HALOOOO! Puoti on suljettu,mee muualle valittaan,pöljä!

        saa vetää v**un päähänsä.

        Vai kännisten v-tuilua, kuules apina, en ole alkoholipitoisia juomia nautiskellut viimeiseen viiteentoista vuoteen. Sitä ennen joskus, ja todellakin harvoin seuran sosiaalisen "painostuksen" seurauksena.

        Itselläsi taitaa roikkua läskiä silmillä, ja todennäköisesti myös vartalosi on vararenkaiden ympäröimä.

        Jaa että palsta meni kiinni ? ? ?

        Jos näin on, niin miksiköhän sitten sinunkin kaltaiset seläntakaa huutelijat onnistuvat kommentoida kiinni mennyttä palstakirjoitusta ?

        Suosittelisin sinullekkin nautintoaineeksi pelkkää puhdasta vettä sen sijaan että selkeästi olet nyttenkin vetässyt jotain hallusinaatioita aiheuttavia mömmöjä naamaasi.


      • hehhehhehhheee!
        pikinyrkki kirjoitti:

        saa vetää v**un päähänsä.

        Vai kännisten v-tuilua, kuules apina, en ole alkoholipitoisia juomia nautiskellut viimeiseen viiteentoista vuoteen. Sitä ennen joskus, ja todellakin harvoin seuran sosiaalisen "painostuksen" seurauksena.

        Itselläsi taitaa roikkua läskiä silmillä, ja todennäköisesti myös vartalosi on vararenkaiden ympäröimä.

        Jaa että palsta meni kiinni ? ? ?

        Jos näin on, niin miksiköhän sitten sinunkin kaltaiset seläntakaa huutelijat onnistuvat kommentoida kiinni mennyttä palstakirjoitusta ?

        Suosittelisin sinullekkin nautintoaineeksi pelkkää puhdasta vettä sen sijaan että selkeästi olet nyttenkin vetässyt jotain hallusinaatioita aiheuttavia mömmöjä naamaasi.

        Sait kuitenkin viestin! Hehheh! Runkuti runkuti..


    • ISOMPIA MURHEITA

      SUURESTA OSASTA PELEISSÄ ON IKÄRAJAT 18!
      KAIKESTA TE JAKSATTAKI KITISTÄ! OLKAA ONNELLISIA ETTEI TEILLÄ OO TUON ISOMPIA MURHEEN AIHEITA!
      EI AINAKAA RAHASTA LUULIS OLEVA MURESTA KU ON PYSTYTTY OSTAA HELEVETIN KALLIS PS 3
      ONNEA ELÄMÄLLENNE!

    • Pelaava aikuinen

      Suomen perustuslain mukaan miehelläsi on täysi oikeus pelata silloin kun hän haluaa. Se on yksilönvapautta, eikä sinulla ole mitään oikeutta häntä tästä syyttää. Kestä se tai koeta neuvotella molempia osapuolia miellyttävä sopimus.

      Miksi hänen yleensäkään olisi pitänyt keskustella asiasta kanssasi etukäteen? Tuskin hän lupaasi tarvitsee pleikkarin ostamiseen. En minäkään kysele keneltäkään lupaa, jos ostan itselleni jotain harrastusvälineitä tai muuta. Se on täysin henkilökohtainen asia, mihin rahani laitan ja sama oikeus on miehelläsikin.

    • Entinen pelimies

      ...pillua! Niin ahkeraan ettei pleikalle pääse.

    • ...hilijjaa.

      • sattuu saatanasti

        kulli jäi jumiin tiskikoneeseen paljon maksaa uusi tiskikone?


    • jaskapaska1211511

      anna ukolles '' piirakkaa '' ainaki vähenee se pelaamine ku on urheilullisempaa tekemistä ku vempata ohjainta olohuoneessa. eli anna kossille kunnon hoito ni jo vai peli konneet unohtuu :)

    • .............

      Miksi sellaisen hankinnasta pitäisi keskustella, jos on kerran itsellään varaa ja intoa ostaa sellainen? Itse ostin miehelleni (27v) sellaisen synttärilahjaksi vuosi sitten. Kyllä niitä pelaa ihan kaiken ikäiset enkä usko, et sä oot mkn määrittelemään sitä, mikä on liikaa pelaamista ellei mee ihan yli.. Eikö kolmekymppiset osaa mennä itse nukkumaan? Mielestäni tuo sun puhees on lapsellista.. Anna miehes elää omaa elämäänsä ja anna hänellä olla omia juttuja, kokeilepa jos itse kiinnostuisit jostain pelistä ja saisitte sitä kautta yhteisen harrastuksen tuosta, kuten meillä on käynyt, vaikken ennen miestä oo noista ollutkaan kiinnostunut. Nyt ko miehelläni on oma juttunsa, niin mä saan tehdä omia juttujani (itse vietän aikaa talleilla) hyvillä mielin.

    • jbgoode

      määrittele liikaa? sulle liikaa voi olla 2tuntia päivässä ja jollekin toiselle 10tuntia päivässä. Sitä paitsi taitaa olla vaan alun innostusta mistä ei kannata murehtia. omasta mielestäni vähän niinko suhteen alku. hetken roikutaan toisissa kii ja ei millään voida olla erossa ja pikku hiljaa rauhottuu ja asettuu arkisemmaks. eli sama juttu minun mielestä tuossa pelaamisessakin, että alkuun haluis vaan koko ajan pelailla ja sitten pikku hiljaa se hiippuu ja rauhottuu. tosin tämähän on vain minun mielipide asiasta.

    • Hapa*

      Aika monet on kyllä ihan aikuisille tarkoitettuja. Verta, väkivaltaa, kiroilua, urheilua... Kyllä miehet tykkää, olivat sitten minkäikäisiä tahansa. Niin ja jos on kerran mennyt kalliin konsolin ostamaan, niin täytyy sitä sitten pelatakin sen edestä. uudet pelit toki maksavat maltaita, mutta jos jaksaa odotella muutaman viikon, niin voi saada jo reippaasti alle kolmenkympin.

      • Mievaan..

        Itse päälle kolmekymppisenä perheellisenä miehenä voin sanoa että on tuo pelaaminen noista mahdollisista paheista kyllä pienimmästä päästä. Emäntä aluksi oli vastaan mutta tarkemmin mietittyään hyväksynyt asian hyvin. Olen kotona melkein kokoajan vapaa-ajalla ja autan kotitöissä, lastenhoidossa, ruoanlaitossa ym asioissa. Katselemme yhdessä leffoja eikä ole tarvinnut kummankaan turvautua sooloseksiin.
        Pelistä olen itse saanut hyvän kielipään, paljon ulkolaisia "chatti tuttuja", TODELLA hyvän tavan irrottautua työarjesta ja eipä tuo kovin kallis harrastuskaan ole. Lisäksi ulkoilen suhtpaljon lapsien kanssa ja lenkkeilen kovemmalla tempolla yksin joten kaljamahakaan ei kasva..


    • pelejä rakastava

      meillä on miehellä kaksi pleikkaa... kakonen ja kolmonen... ja sit viä mies osti nintendo wii:n... joten??? en näe ongelmasi ydintä nyt mitenkään...

      miksi miehesi ei saisi alkuinnostuksessaan pelata?? mikä siinä on niin väärin...??? meillä minä naisena pyydän että ostetaan pelejä joita voidaan kahdestaan pelata ja pitää yhdessä hauskaa... ja mikä parasta.. näin saan vietettyy aikaa paljon enemmän kultani kanssa.. :)

      aloittajakin voisi ite kokeilla tuota että pelaisi miehensä kanssa... se on yllättävän mukavaa ja rentouttavaa!!!!

    • lerssiotsa

      Joulun kunniaksi runsaasti " piirakkaa/ torttua, mikäli poju sen päälle mitään ymmärtää.

    • pikkupoikapelaaja

      No työkaveri pelaa nhl-peliä ennen töihin menoa aamulla, päivällä töiden jälkeen ja illalla ennen nukkumaan menoa. Käy kattomassa kaikki jääkiekko matsit hallilla mitä on. Töissä kattoo päivät nhl-lätkää. Vain ja ainoastaan lätkä lätkä lätkä lätkä. Vaimo ja 2 lasta varmaan tosi iloisia iskän pikku harrastuksesta. Ukot on noiden pleikkojen kanssa ikuisia pikkulapsia! Kertoo henkisestä kasvusta tosi paljon, jos vain pelaa päivät pitkät jotain lätkää tai potkupallopeliä.

    • YETSKA

      Empiirisen havainnoinnin myötä olen todennut, että pleikkaa yms. pelaavat miehet ovat yleensä parisuhteen omaavia. Itse en pelaa pleikkaa yms., eikä niihin ole mitään mielenkiintoa. En myöskään ole parisuhteessa :( Olen todennut, että tämä pelaamattomuus on juuri se tekijä, joka on ilmeisesti syypää parisuhteettomuuteeni :( Pleikkaa pelaamattomat miehet eivät ole naisten mielestä kiinnostavia :(

    • pappa neuvoo

      aika hyvä provo toi aloitus (kuin suoraan Anna-Leena Härkösen kirjasta ei kiitos). on saanu komentoijat kehiin. no sorrutaan mukaan. Ensiksikin aloitavale naisele: on ihan omaa saamatomuutasi / osaamatomuutasi josko et saa sitä pojan loppia sänkyyn kanssasi. käytä naiselisia avujasi houkutelemaan. jos et osaa niin kysy neuvoa äiteeltäs.
      toisekseen ei ne pelikoneet pelkästän lapsile ole. mullaki (oon yli 50vee) niitä kohtuu kokoelma amigasta nintendoon ja segaan mut ei kinosta pelata enää kovin usein vaikei vaimoo joka kieltäs / houkutelis. anna siis pelaa kunnes uutuuden viehätys katoo.

      aloitajan "miehele": Älä jatkuvasti pelaa ja pilaa liitoasi. Liittone kaipaa hoivaamista ja huoltamista kuten mikä muu asia tahansa. huomioi vaimosi kun sinula viä selanen on. ei tää yksin olo o herkua vaik ois kuin pal pelikoneita. Tehkää yhdesä' (vaik sit pelakkaakin). elämäsä pitää olla muutaki ku pelkät pelit ja työ. älä o enää pennun huima vaan ajatele joskus aivoilas (kai sul sellaset viä on?) ja muitaki ko ittees.

    • kyllätäti

      anna lapsen leikkiä....

    • apus apus

      hieromasauvoja,joten eiköhän vaihdeta kumppaneita,kun molemmilla on omat lelunsa.

      • pappa neuvoo

        ajatelitkos nyty ihan tarkaan mitä kirjutit? josko sinä ja tuo alottava nainen vaihdatte kumpaneita, niin sinä saat itelles sen pleikarila pelaavan pojan koltiaisen ja aloitava nainen saa sinun vaimosi. ja sen lisäksi että tulee homopari sekä lepsopari niin teilä kummalaki on edeleenki kumpani jollon tarve leikiä koneitensa kans


    • Game Designer

      Mikset hyvä ihminen osta omaa ohjainta ja mene pelaamaan messiin? :) Mikä sen parempaa, kuin jakaa tämä miehellesi selvästi tärkeä kokemus?

      Henk.koht en vain ymmärrä niitä, jotka whineevät muiden pelaamisesta. On tosiaan huonompiakin tapoja kuluttaa aikaa, ja itselle pelaaminen on aina ollut muiden kanssa jaettava hetki, paljon enemmän kuin TV:n tai elokuvien katsominen. Mikään ole hauskempaa kuin kutsua kaverit poikaystävineen kylään, jokainen tuo jonkun pelin ja ohjaimensa, ja sitten pelaillaan yhdessä ja kirotaan saatanasti, kun vastapuoli voittaa jossain, oli kyseessä sitten "sotapeli", tennis tai jonkun party-pelin maton kiskontapeli!

      Olen siis nainen, ja teen töitä pelialalla. Parhaimmat naisystäväni pelaavat myös.
      Kiinnostaa vain, että mistä naisille on jäänyt pelien kammoksuminen, kun facebookissa voi kuluttaa tunteja, eli kyse ei ole tekniikan pelosta, ja jotain "hedelmiä riviin" ja matopeliä peliä tahkotaan kellon ympäri, eli eräänlaista kilpailuviettiäkin on.
      Ja tosiaan, kuten joku sainoikin, pelaajien keski-ikä on 25 vuotta. Peli voi olla "suunnattu" lapsille, mutta kyllä siitä saa nauttia minkä ikäiset vain :)

    • Ukko 28

      Sinäkö osaat sanoa miehesi puolesta mikä on liikaa. Itse jään ehkä parina iltana viikossa pelailemaan, kun muut menee nukkuun ( vaimo ja lapset ). Kun ostan joka vuonna uuden nhl pelin, niin silloin pelaan paljon muutaman viikon. Joskus jos kotona ei huvita mikään, vtuttaa tai muuten haluaa vaan rentoutua ja olla ajattelematta mitään,niin saatan olla sohvalle koko päivän ja pelata. En suosittele puuttumaan toisen harrastukseen, jos ei pelaaminen mene sairauteen asti, esim: joka päivä kymmentä tuntia ja kaikki muu jää tekemättä. Suotta olet MUSTASUKKAINEN Ps3:selle......terv.m 28

      • luuserimikäluuseri

        vituttaa niin sä istut sohvalle pelaamaan päiväksi? Kun et halua ajatella mitään. Samalla sun vaimo ajattelee lapsia joita kuitenkin täytyy ajatella 24/7. Hyvä etä olet isiksi ryhtynyt, kyllä taas kasvatetaan täyspäisiä lapsia kun isikin osaa vitutuksessaan istua sohvalle ja pelata. Varmaan sanot puolustukseksi ettetpä ainakaan hakkaa tai mee dokaamaan. Aikuistu jo sinäkin.


    • niin

      Voi vittu haloo!! Ehkä sun seura ei enään mielytä...

    • Siitäs sait!

      Siitäs sait, saatanan tyhmä nainen!

      Ala valittamaan vasta sitten kun sulla on oikeasti ongelma!

      Jos pleikkari on kiinnostavampi, niin silloin SINUSSA on ongelma, eli olet tylsä paska.

      Tee itestäs mielenkiintoinen ja ala jakamaan niin kyllä pleikkarit unohtuu!

      • pelurivanhus

        Hommaa rakastaja. Kai sullakin saa olla huvisi.

        Eikä se pleikkari mitään vain teineille suunnattua toimintaa ole. Ite olen lähes nelikymppinen ja tunti pari päivässä hurahtaa joko pleikalla tai koneella erilaisten pelien ääressä. Vaimokaan ei valita, pysynpähän kuulemma poissa pahanteosta.


      • voipoijjat

        on varmaan vain pleikkari eikä naista


    • Pelaajan ex-vaimo

      Minulla OLI mies, joka pelasi, pelasi ja pelasi ja silloin kun ei pelannut, oli tietokoneella. Mies koneineen sai lähtöä ja oli meillä toki muitakin ongelmia. Yritä puhua miehellesi. Yritä keksiä itsellesikin jotain kivaa tekemistä, käsitöitä, lenkkeilyä, ystävien tapaamista jne.

      Kaikesta huolimatta iloista joulunodotusta sinulle.

    • huonoja kokemuksia

      Mieheni 32v. osti puolitoista vuotta sitten Playstation 3. Peliin meni tuntikausia joka päivä, työ harrastukset, yhteinen arki ja yöunet kärsivät. Arkielämän pyöritys jäi kokonaan minun, vaimon, harteille, sillä mies ei koskaan "ehtinyt" mitään.

      Jossain vaiheessa mies itsekin tajusi, että elämä on yhtä pelaamista ja selkäkin alkoi kipeytyä, pelatessa ei edes huomaa istuvansa huonossa asennossa. Hänen kirjoituspöytänsä on yhtä kaaosta, samoin vaatekaapin sisältö ja muut henkilökohtaiset tavarat. Tavaraa ja roinaa alkoi kerääntyä nurkkiin, lehtipinot kasvoivat, vain siksi ettei miehellä ollut koskaan aikaa karsia tavaroitaan roskikseen.

      Aluksi naputin pelaamisesta ja siitä ettei mies enää osallistunut arkirutiineihin, mutta hyvin nopeasti lopetin, sillä totesin sen kaikuvan kuuroille korville. Jos minulla siis ei ollut aikaa huoltaa itseäni, kotiani ja miestäni, niin sai kelvata pakastepizza ja annoin pyykkivuoren kasvaa. En aikonut heittätyä playstationin vuoksi kotiorjaksi.

      Viime viikolla mies päättä riuhtaista itsensä playstationista irti, se kapistus pääsi uuteen kotiin ja olemme nyt se 200 euroa rikkaampia. Mieskin alkaa herätä horroksesta reaalielämään ja alkaa pikkuhiljaa järjestellä käsiin räjähtänyttä sotkuaan. Vieroitusoireita lievittääkseen hän katsoo nyt telkkaria, mutta se on jotenkin pienempi paha, sillä siinä sivussa hän harrastaa jo muutakin, kuten työtilansa raivaamista.

      Ei kaikilla vältämättä mene liiallisuuksiin, mutta hyssyttelijöille sanoisin, että mieheni itse allekirjoittaa ylläkuvatun varoittavan esimerkin.

    • PS-Erotuomari

      että jotkut jyystää muijaansa ja jotkut pleikkarii. Hävisit pleikkarille -- missä vika?

      • hermafrodite

        Onko nykyajan ihmisillä näin isot ongelmat? hhahah ja huhhuh


    • Kyllästysneuvoja

      Että jos mies on levoton ja pelailee se on aktiviteetti jonkun toisen aktiviteetin puuttuessa. Eli jos et jaksa aina olla alla pyydä olla välillä päällä ja jos et jaksa olla kumpaakaan niin tarjoa suihinottoa tai käteenvetoa. jotkut naiset ei tykkää kun väkisin olla alla mutta sehän jotuu siittä ettei seksissä oo muutenkaan kait sitten paukkuja. Ehkä olisi parempi ymmärtää että on monta tapaa sekstailla kuin sama tylsä nylsiminen. Totuus on ettei kovinkaan moni nainen saa orgasmia mutta monesti syynä on juuri naisen omatkin halut osallistua, tai sitten ei. Mutta ehkä pieni vapautuminen olisi paikallaan ja vähän kirjavampi seksinantamismahdollisuus. Onhan naisia jotka vanhana ei enää pysty kun paikat ei kestä(limakalvot) ja mies on samassa tilanteessa kuin 20:senä. Mikä neuvoksi? Kannattaa joko hyväksyä syrjähypyt tai sitten pelaaminen, viimekädessä monenlainen seksi, niin suu kuin käsi. Ne kestää vanhanakin. Miehelle vain yksinkertaisesti on todella nöyryyttävää vetää käteen...

    • sammy96

      ääh.... se kyllästyy kyllä, niin mäkin & mun kaverit & niiden kaverit jne.

      sanot sille vaan että rahaa vois käyttää muuhunkin kuin peleihin, ja että eihän se voi loppuelämäänsä pleikkaria pelata....

    • VAINPOIKIA

      tyhmiä, sen huomaa tätä ketjua lukiessa. Seksiasentoja pitäisi muuttaa että mies jättäisi pleikkarin. Tässä se on miehen sielunelämä levällään, pelikkari ja seksi. Onnea vain heteronaisille miehen etsimimisessä, taitaa olla vain poikasia nykyään.

    • player?

      Pujahda likkojen kanssa baariin pelaamaan silmäpelejä... tai aloita joku harrastus, jossa on ohjaajana upea uros. Huomaat pian kuinka tylsä miehesi on etkä sure lainkaa hänen pleikkaritouhujaan - päin vastoin olet hyvilläsi ettei se tonttu ole vieressäsi kuorsaamassa ja haisemassa. :D XD
      Hyvät joulut sulle kuitenkin!

      • Marja22¤¤¤¤

        OTA VASARA JA PAMAUTA PELIKONSOLI TUHANNENPILLUNPÄREIKSI!!!! Niin loppuu tyhyjän värkkäys!


    • juu

      ..uutuuden viehätys jossain vaiheessa katoaa kun vain maltat odottaa.

    • Totuutta etsivä

      Kuinka suhtaudut mieheesi seksielämän puolella? Jos se menee niin, että "päätä särkee" melkein aina kun toinen haluaisi viettää helilä hetkiä kanssasi, niin pelaamisen kautta sinun syrjäyttäminen ja loukkaaminenkin on miehelläsi luonnollinen reaktio. Toki yksi vaihtoehto voisi myös olla hakea vierasta.

      Mutta jos itse otat toisen huomioon ja olet aktiivinen ja halukas kammarissa, ja toinen aina vain haluaa pelata, niin silloin ukkosi on todella itsekäs, seksuaalisesti passiivi, ja myös täysin eri aaltopituudella kanssasi. Tässä tapauksessa tulevaisuus ei näytä hyvältä ja aivan hyvin olisit oikeutettu hakemaan sellaista seuraa, joka ottaa sinut huomioon. Ja tuskin silloin sinun itseäsi kuitenkaan tarvitsisi syyttää tapahtuneesta.

      Elämä on valintoja. Jos mies valitsee mielummin pelit kuin hyvän parisuhteen, niin mitä teet? Ei sinun velvollisuus ainakaan ole valita epätydyttävää elämää. Se on suurta tuhlausta kun kuitenkin vain niin pienen hetken täällä ollaan. Anna toisen pelata jos se on sille tärkein asia, ja etsi itsellesi muualta se mitä tarvitset.

    • kaksin yksinäinen

      konemaailmaan kadottaneiden naisten maailmaan. Mehän voitaisiin perustaa oma yhdistys - pelileskit tai jotain muuta vastaavaa....

    • liukumiisa

      jota isäntä pelaa,välillä enemmän,välillä vähemmän =)
      Mä en jaksa valittaa sen pelaamisesta,hoitaa kuitenkin työt,kotityöt,lapsemme yms ns normiasiat.Seksikin luistaa pelaamisesta huolimatta.
      Kyllä oon välillä mielissäni kun saan ite puuhata mitä lystää ilman että toinen luuhaa perseen takana koko ajan :D
      Meillä kaikki sujuu vaikka taloudessa onkin 2 telkkaria,pelikonsoli,tietokone....Ittestähän se on kiinni miten sen elämänsä järkkää ja mistä jaksaa stressata =)
      Kehittele sääkin itelles jotain muuta ajanvietettä kun se mies...Ei se parisuhde ole sitä että 24/7 luuhataan toisessa kiinni..Hampaatkin varmaan pesette samaan aikaan,kellon tarkasti joka ilta??
      Hauskaa joulua vaan kaikille =)

    • joillakin ei o ees chattiinkään energiaa ..vaikka kuin haluis mennä treenaa jotain laji joku aivo pesee ja tekee kamalan olon .. mikä siis minulle neuvoksi koska pahan olon tekijät ovat oma sukuni ja vanhempani . en tajuu kuin telepattisuudest joka ei tosiaankaa anna rahaa elää j oll joka luokitellaa skitsoksi vaiks se onki jotaki muuta .. syö pilleri oksenna pari päivää ja nuku viikko sellaisella toiminnalla ei tosiaankaa tuutoimeen .. tiiäsit kuka su ukkos aivopesee pelaamaan kuten itseni tekeen jotain ylinopeus sakkoja vaikka hluan olla tarka kaikesta mitä teen . kuolemaakaan ei oo hauaski herää ja sit on nälisää ja kippeenä .. mikä siis neuvoksi en tiiä .. en tajuu .. elämää

    • lare78

      Kyllä te pelien puolestapuhujat olette ihme nörttejä Onneksi meitä tosimiehiäkin vielä on, jotka nostelee painoja salilla, remppaa kämppää, ja moottoreita. Ihan sama, mitä te kynäniskat selitätte pelien hyödyllisyydestä ja muusta pskanjauhannasta. Jos iso mies pelaa, ei kyllä ole munia. En silti vielä olisi kauhean huolissani, saattaa se peli-innostus mennä ohikin, niinkuin yleensä tapahtuu. Eri asia on tuo yhden kirjoitus pelkästä pelaamisesta.Jätä heti se kaljamahainen, laardikasa, ja ota joku tosiäijä, jota ei kiinnosta ammuskella virtuaaliukkoja näytöllä, vaan joka toivoo salaa oikeaa sotaa, jotta pääsee ampumaan oikeita vihollisia. hahaahaaa. Ja tämä on muuten Provo.

      • muna hilkka ja susi

        Pillu peli kaikista paras.


    • kyllä on siullakin ongelmat,jos ei mies käy samaan aikaan nukkumaan..ja mitä noihin peleihin tulee,niin niitä on nykyään melkein jokaisella ikään katsomatta!!ne on kato lapsille ja lapsenmielisille..;)itekki yli 3kymmentä,omistan pleikan ja pelailen silloin kuin siltä tuntuu,meillä mammakin pelaa,joten eikun vaan siekin meet miehesi kanssa pelaamaan:)

    • Meillä kotona on jos jonkinnäköistä konetta ja taas tulee uusi jouluksi ja koko perhe pelaa.
      Meillä kuluu miehen kanssa illat rattoisasti autopelejä pelatessa.

    • räplääjä

      hei jos se räplää sitä pleikkaa niin laita mulle spostia niin voidaan me keksiä jtn tekemistä vällyjen välissä :)

    • Geekygirl

      Pleikka 3:lle ja muilleki konsoleille on nykyää myös tytöille suunnattuja pelejä. En jaksanu lueskella ketjun viestejä enkä tiiä onko tätä ehdotettu mut jos ukkos pelaa UFFää tai muuta tappelurähinää ni kaikki pelit ei suinkaan oo sellasia. Hanki itelles vaikka Final Fantasy ja kokeile, saatat yllättyä. Itse pelannut koko ikäni, se menee harrastuksesta kuhan muistaa liikkuakin silloin tällöin... Sitäpaitsi jos löydätte pelin joka molempia kiinnostaa, niin siitä saa loistavan yhteisen "jutun" ja puheenaiheen! (Jotkut miehet innostuu pelaavista naisista ja itselle ollut helppo löytää koska vain seuraa tän aiheen kautta :) nainen 23v.

    • &&

      Vie mies(Mies?)lastentarhaan, tai psykiatrille, ei miehet pelaa millään pelikonsoleilla, lapset vain!

    • MarriedWomannnn

      Meillä meni niin päin että se olin minä joka osti miehelle pleikkarin. :) Olin huomannut, että aina jos käytiin jossain vieralla, joilla oli pelikonsoli, hän oli ns. heti sen kimpussa. Pelaaminen on ollut kuitenkin puhtaasti ajanvietettä. Olisikohan noin kuukauden ajan kun hän pelasi sitä joka ilta (ja yö), kunnes kyllästyi. Sen jälkeen pelaaminen on ollut satunnaisempaa.

      Loppujen lopuksi pelaaminen on harrastus siinä missä muutkin harrastukset: urheilu, ratsastaminen, postimerkkien keräily jne. Kaikkiin menee rahaa. Suo miehellesi harrastamisen ilo ja anna hänen ostaa yksi uusi peli lisää. Ovathan ne kalliita, mutta voitte vaikka sopia, ettette osta aivan heti toista peliä. Ja harrastaminenhan ei katso ikää. Mieti nyt vaikka aikuisia naisia, jotka sisustelevat nukketaloja, tai miehiä, jotka kkoavat sotalaivojen tai -lentokoneiden pienoismalleja.

      Pointti oli se, että anna hänen nyt pelata niin paljon kuin vain jaksaa. Kyllä siihen ennemmin tai myöhemmin kyllästyy ainakin jossain määrin. :)

    • aissa

      et ilmeisesti ymmärrä et kaikenikäiset voivat pelata. miehesi on uuden villityksen koukussa joka yleensä laatuu aikanaan. siinä anna pelata ja nauttia kun on vielä nuori =) eikä tuollaisesta yleensä erikseen keskustella tarvitse, hänen pörssistäänhän se pois on, ei sinun. ja no eikä tuollaisestä ruukata missään palstoilla alkaa kirjoittelemaan.

    • spojoing

      ei mieleesi ole tullut että ehkä miehesi haluaa jotain mielenkiintoisempaa ajan vietettä kuin noin naiivin naisen ..."mitään keskustelematta" hahahaa..luulen et vaihtaa naista kohta puoliin,jos ei toiseen ni ainakin hyviin peleihin..

    • JA

      Pitäisikö sinun kenties miettiä omaa asennettasi? Tunnut olevan kovin kontrollitarpeinen nainen. Miehesi ei saisi ilmeisesti tehdä mitään hankintoja keskustelematta siitä ensin kanssasi. Nukkumaankin pitäisi mennä aina samaan aikaan kanssasi. Ja ties mitä muutakin vielä, sellaista mitä viestissäsi ei tullut ilmi. Ei ihmekään että miehesi haluaa paeta jonkun itselleen mielekkään harrastuksen pariin, oli se sitten pleikkari tai mikä vain, pääasia että pääsee eroon sinusta edes vähäksi aikaa.

    • En ymmärrä uusavuton

      Mitä teet noin lapsellisella miehellä? Olisi aika vaihtaa lapsi mieheen!

    • pleikka3

      anna sille pillua joskus niin vähenee pelaaminen

    • vaimo saa vapaalla

      joulun kun menemme kotia ja (anoppilaan)

    • 1995öpöppöpö

      aika lapsellista kommaa kyl...

      ei se ukkos kauaa jaksa, siihen pelaamiseen kyllästyy oikeesti ajan kans :D alle kuukausi!

    • Hurraa....

      Koska suomalaiset miehet ovat tuollaista paskahoususakkia jotka pelailevat vain pelejä niin naapurimaissa on asia huomattu.
      Siksipä ruotsalaiset lupasivatkin puolustaa maatamme kriisitilanteissa kun huomasivat että suomalaisista miehistä ei enää ole muuta kuin pelailemaan ja housut kintuissa kävelemään.
      Naurettavaa sikäli että Ruotsin armeija lienee maailman saamattominta sakkia mutta katsovat nykyisin olevan jopa suomalaisia parempia. Syy on just näiden paskat housuissa kävelevien pleikkarisällien syytä.
      Vätyksiä te olette.

    • naikkonen83

      meillä tuo meni ajallaan ohi...meil istui kans lomat pelaamas ja näin mutta pyysin päästä mukaan peliin niin jo loppui jossain vaihees innostus....ja sekin aika mikä yhes pelattiin niin oli aika hauskaa ja terapeuttistakin kun sai ukkoa singolla jysäyttää ihan luvan kanssa...;)

    • ö

      ei syytä huoleen kyseessähän on yksittäistapaus!
      voisit tietysti antaa ukkos pannakin joskus?

    • nhl10

      Nälkä lähtee syömällä ja akka juo.. eiku pleikkarilla

      • miehellesi

        satoja pulloja viinaa, niin rupee pelit unohtuu alkoholismin myötä. Saattaa kyllä työpaikkakin lähtee ryyppäämisen takia alta, mut ei sillä väliä kun pleikkari on jääny.


    • mystiiiikkaaaa

      osta joku peli ITSELLESI siihen pleikkaan ja ala pelata (tai ainakin leiki pelaavasi tosi tärkeän näköisenä).. jos ukko alkaa väittämään että laite on vain hänelle ja hänen, piilota pleikkari häneltä tai sabotoi laite niin ettei se jostain kumman syystä enää toimi. ps. älä jää kiinni tästä ;)

    • NOSTRA

      Taitaa olla kirjoitus virhe tossa sun meilissä,sanoit että mies osti playsatationin,ei miehet tollasia lasten leluja ostele itselleen,vaihda peli poika mieheen.Mies 42.v

    • VINKKI!!

      Ota mieheltäs suihin, kyllä silloin loppuu pelaaminen

    • pelittää

      Ymmärrän että et ymmärrä, mutta mies ymmärtää.
      Ymmärrätkö?

    • 3+3

      Miehen ikään ehtinyt ja nyt vasta hommasi muka pleikkarin, en usko ikinä. Aloitus on selvä provo.

    • homma..

      On ne lapsille. En käsitä miten aikuiset ihmiset jaksavat nypertää tunteja jonkun typerän pelikoneen ääressä. Suorastaan noloa! Menisivät lenkille ja hankkisivat kunnon harrastuksia, jos on noin paljon luppoaikaa. Eli ihan aiheesta nuriset!

      • TOSIAIKUINEN

        En käsitä miten aikuisten ihmisten huusholleissa TV huutaa koko illan! Hhuhhuh.. Passiivista töllöttämistä eikä edes itse tehdä mitään interaktiivisesti kuten peleissä tehdään.

        Ja mitäs nämä harrastukset ovat? Sählyä, jalkkista, lätkää, ristisanatehtäviä, sudokuja... siis nehän ovat leikkejä, joissa on säännöt (hetkinen... pelit... videopelit. onko tässä yhteys? ) !! lasten puuhaa kaikki tyynni!! Ehei! Aikuisten viihde on vain ryyppäämistä, keskustelua tai päämäärätöntä juoksemista. Kaikkea mahdollisimman tylsää. Aikuinen ei viihdytä itseään sääntöjä sisältävillä peleillä tai leikeillä!

        Ja muuten kirjojakaan eivät tosi-aikuiset lue. Romaanithan ovat SATUJA.. siis lapsille!


    • Mies isolla M:llä

      Jos miestä kiinnostaa enemmän joku helvetin pelikone kuin oma nainen, on jossakin pahasti vikaa. Minä heittäisin sellaiset pelikoneet avantoon ja räpläisin ennemmin mukavaa naista. Tilanteesi on valitettavasti nykyään aika yleistä. Sitä saa mitä tilaa, laita poika vaihtoon ja ota Mies tilalle.

    • pelirunkku

      Täällä ei nyt näytetä ollenkaan käsittävän sitä, että pelaaminen on täsmälleen samanlaista nykyajan ajanvietettä kuin vaikkapa television katsominen. Tai pelaaminen on oikeastaan parempaa sillä se ei ole yhtä passiivista kuin kauniiden ja rohkeiden, tunteiden ja tuhnauksien tai salkkareiden tuijottaminen. Tai netissä roikkuminen. Tietynlaisissa peleissähän luodaan tarinaa, kun taas kaunarit ja salkkarit ja muu aivoton paska pakkosyötetään tuubilla alas.

      Pelaaminen tosiaan on hyvä keino irrottautua hetkeksi arjen vaatimuksista ja tuulettaa päätään.

      Olivatko ne miehet silloin oikein niitä tosi aikuisia miehiä, kun ei ollut radiota, televisiota, tietokoneita, jäähalleja, biljardisaleja... tai helvetti vaikka kirjoja. Sekö se on miehisyyden ja aikuisuuden mitta miten umpimielinen, laumasieluinen tai mielikuvitukseton on, ettei osaa eikä pysty käyttämään aikaansa muuhun kuin arjen pyörittämiseen? Kyllä elämään on pakko mahtua muutakin kuin tiskivuorot ja tyttöystävän kuva siitä millaista elämän pitäisi olla. Pelottaahan se varmaan, jos säikähtää, että olenko minä nyt ainoa lapsista ja arjesta huolehtiva aikuinen tässä taloudessa. Mutta kyllä se siitä helpottaa, kun tytöt vähän siitä kasvaa ja huomaa, että se pesän rakentaminen ja äitiys nyt vain hallitsevat niin perkeleesti tietyssä ikävaiheessa nuorten naistyttösten mieliä, että ei oikein mutta elämässä huomatakaan. Ne on ne uudet asiat niin jänniä.

      Jos ne kaikki miehet rassaisivat vain niitä moottoreita, niin tässä maassa ei enää olisi oikein minkäänlaista teollisuutta ja hyvinvointia. Maailma muuttuu ja moottoripyörät ja pelikonsolit sen mukana. Tosiasia on nyt vain se, ettei niitä konsoli ja tietokonepelejä pelaa vain pikkulapset. Jos se sitten menee yli, niin se on sama juttu kuin alkoholismi, kontrollifriikkiys tai jokin muu sairaus. Mikä tahansa voi mennä yli.

      Sehän se on oikein kypsyyden merkki, että kodin pikku prinsessa säätää ja määrää mikä on aikuista ja miehistä. Voi jeesus.

      • pelirunkkuja säälivä

        selität, mutta fakta on, että nuo pelit ovat lasten touhuja. Ihmetellä täytyy, jos aikuisilla mieheillä on aikaa pelailla mokomia pelejä. Oikeessa oot, kun toteat.....Voi jeesus.


      • mustavalkolasit
        pelirunkkuja säälivä kirjoitti:

        selität, mutta fakta on, että nuo pelit ovat lasten touhuja. Ihmetellä täytyy, jos aikuisilla mieheillä on aikaa pelailla mokomia pelejä. Oikeessa oot, kun toteat.....Voi jeesus.

        No selitäpä sitten sinä kun niin fiksuna tiedät, että mihin aikuisen miehen pitäisi vapaa-aikaansa käyttää, että hän olisi AIKUINEN ja vielä MIES?


      • lasiton
        mustavalkolasit kirjoitti:

        No selitäpä sitten sinä kun niin fiksuna tiedät, että mihin aikuisen miehen pitäisi vapaa-aikaansa käyttää, että hän olisi AIKUINEN ja vielä MIES?

        legoilla leikkimiseen, hiekkakakkujen tekemiseen, ritsoilla ammuskeluun, katulamppujen kivittämiseen, pleikkaripeleihin, polkupyörän rärpättimien tekoon.... ehkä paremmin sopivaa on perheeseen panostaminen monin tavoin...tai itsensä kehittämiseen..tai kuntoiluun..tai sosiaalisen verkoston luontiin ja ylläpitoon... onhan noita, jos haluaa ikäänsä korreloivaa tekemistä


      • slkdfjlskdfj
        lasiton kirjoitti:

        legoilla leikkimiseen, hiekkakakkujen tekemiseen, ritsoilla ammuskeluun, katulamppujen kivittämiseen, pleikkaripeleihin, polkupyörän rärpättimien tekoon.... ehkä paremmin sopivaa on perheeseen panostaminen monin tavoin...tai itsensä kehittämiseen..tai kuntoiluun..tai sosiaalisen verkoston luontiin ja ylläpitoon... onhan noita, jos haluaa ikäänsä korreloivaa tekemistä

        Siis kaikki viihde on pahasta? Oi, miten hauskaa elämää. Yhtään ei saa relata vaan koko ajan pitää kehittää itseään ja elinympäristöään. Lääkärikin varmaan sanoisi että burnout tulee, relaa joskus.


      • mustavalkolasit
        lasiton kirjoitti:

        legoilla leikkimiseen, hiekkakakkujen tekemiseen, ritsoilla ammuskeluun, katulamppujen kivittämiseen, pleikkaripeleihin, polkupyörän rärpättimien tekoon.... ehkä paremmin sopivaa on perheeseen panostaminen monin tavoin...tai itsensä kehittämiseen..tai kuntoiluun..tai sosiaalisen verkoston luontiin ja ylläpitoon... onhan noita, jos haluaa ikäänsä korreloivaa tekemistä

        Katsotko televisiosta itse viihdettä, elokuvia tai jotain penkkiurheilua? Jos näin teet, niin et kyllä tee yhtään sen aikuisempaa tai sivistävämpää, kuin joku pelaava mies.


      • Yks vaan....
        mustavalkolasit kirjoitti:

        Katsotko televisiosta itse viihdettä, elokuvia tai jotain penkkiurheilua? Jos näin teet, niin et kyllä tee yhtään sen aikuisempaa tai sivistävämpää, kuin joku pelaava mies.

        On se varmaan niin että ei niitä kunnon miehiä taida nykyään löytyä kovin paljoo. Täysin kakaroiden touhua toi pelaaminen. Lopettakaa se pelaaminen ja kasvakaa aikuisiksi. Jos kuluttaa ajan pelaamalla kaiket illat niin on turha valittaa jos naista ei kiinnosta seksi.
        HANKKIKAA ELÄMÄ!!!!


      • MJJ2009
        Yks vaan.... kirjoitti:

        On se varmaan niin että ei niitä kunnon miehiä taida nykyään löytyä kovin paljoo. Täysin kakaroiden touhua toi pelaaminen. Lopettakaa se pelaaminen ja kasvakaa aikuisiksi. Jos kuluttaa ajan pelaamalla kaiket illat niin on turha valittaa jos naista ei kiinnosta seksi.
        HANKKIKAA ELÄMÄ!!!!

        mun miehni aon alusta asti, siiis yli 8 v pelannu ja pelannu ja ollut koneella. Lasi on hankittu siinä välissä. Ei ole miehestä kauheasti perheen ylläåpitäjäksi muuten kuin taloudellisessa mielessä. Mitään ei ole lapselle opettanut vaan joko löhöö sohovalla kattomassa töllöö tai tietsikalla. Nää on niitä 70-lukulaisia...


      • Vanha Pelaaja
        lasiton kirjoitti:

        legoilla leikkimiseen, hiekkakakkujen tekemiseen, ritsoilla ammuskeluun, katulamppujen kivittämiseen, pleikkaripeleihin, polkupyörän rärpättimien tekoon.... ehkä paremmin sopivaa on perheeseen panostaminen monin tavoin...tai itsensä kehittämiseen..tai kuntoiluun..tai sosiaalisen verkoston luontiin ja ylläpitoon... onhan noita, jos haluaa ikäänsä korreloivaa tekemistä

        Pelaaminen ei ole sen kummemmin lasten touhua kuin vaikkapa lukeminen tai television katselu. Mikäli syyllistyt tv-hömppään, olet tekopyhä paska! Käsilaukkujen tai kenkien kerääminen ei sekään käy kuntoilusta, joten katse peiliin! Tupperware-kutsut ja marttakerhon kaakattajaiset eivät nekään kaloreita polta!.

        Pelaaminen on muuten nykyään sosiaalista.

        Kasva ite!


    • looosers

      te otatte miehen kuin sian säkissä jos on taipumusta pelaamiseen niin ilmiselvä nörtti. Seksin loppu on taattu niissä suhteissa kun miestä joutuu aina odottamaan kun ei vain voi lopettaa. Tekisivät mielummin jotai muuta mielenkiintoista josta syntyis jotain mut siks pelaaminen onki luusereiden hommaa. Se ei kehitä juuri mitään arvostamiani piirteitä...

    • Kannattasko katsoa..

      ..peiliin taas kerran. Jos pleikkari on kiinnostavampi kuin sinä, niin missä vika?

    • jätäse!!

      Sinuna jättäisin ko. miehen.

      • onnekkuudellaan

        Täällä yks !
        asumme asumuserossa ja näemme vain viikonloppuisin, mutta viikot hän pelaa heti töistä päästyään klo 23:00-05:00 ja varmasti pitempäänkin. Eilen (tiistaina) kävimme elokuvissa ja hän oli suoraan sanottuna järkyttävä näky kauhean kalpea, silmän ympärykset oli tosi tummat ja turvonneet. Tosi sairaan näkönen, eikä auttanu yhtään, että hänellä on mustatukka. Valvomisestahan tuo johtuu.
        Pelaamisen takija hän ei saa herättyä joka aamu kouluun vaan herää suoraan töihin johon lähtee 3-4:n aikaan.
        Päivinä jollojn ei ole töitä hän istuu boxin edessä koko ajan.
        Tämän ei pitäis häiritä mua koska asumme erillämme, mut olin aika järkyttynyt kun hän suuttui kun ehdotin, että yrittäis mennä ihmisten aikaa nukkuu, et heräis kouluu ja jaksas muutenki.
        Hän on nykyään äreä ja väsynyt kokoajan, mutta ei vain tajua rajoittaa omaa pelaamistaan, joka selvästi menee jo elämää haittaavasti yli !

        Viikonloput kun olen siellä hän yleensä istuu koneella "pitää päivitellä" ja on tosi tympeää kun voisi olla viettämässä ihanaa iltaa esim kavereiden kanssa. Mut joka kerta uskon sen "en pelaa ku tuut" :/


      • miax
        onnekkuudellaan kirjoitti:

        Täällä yks !
        asumme asumuserossa ja näemme vain viikonloppuisin, mutta viikot hän pelaa heti töistä päästyään klo 23:00-05:00 ja varmasti pitempäänkin. Eilen (tiistaina) kävimme elokuvissa ja hän oli suoraan sanottuna järkyttävä näky kauhean kalpea, silmän ympärykset oli tosi tummat ja turvonneet. Tosi sairaan näkönen, eikä auttanu yhtään, että hänellä on mustatukka. Valvomisestahan tuo johtuu.
        Pelaamisen takija hän ei saa herättyä joka aamu kouluun vaan herää suoraan töihin johon lähtee 3-4:n aikaan.
        Päivinä jollojn ei ole töitä hän istuu boxin edessä koko ajan.
        Tämän ei pitäis häiritä mua koska asumme erillämme, mut olin aika järkyttynyt kun hän suuttui kun ehdotin, että yrittäis mennä ihmisten aikaa nukkuu, et heräis kouluu ja jaksas muutenki.
        Hän on nykyään äreä ja väsynyt kokoajan, mutta ei vain tajua rajoittaa omaa pelaamistaan, joka selvästi menee jo elämää haittaavasti yli !

        Viikonloput kun olen siellä hän yleensä istuu koneella "pitää päivitellä" ja on tosi tympeää kun voisi olla viettämässä ihanaa iltaa esim kavereiden kanssa. Mut joka kerta uskon sen "en pelaa ku tuut" :/

        Pelikoneet ovat minulle sen verran turn off etten nykyään edes aloita seurustelua sellaisen miehen kanssa, jolta löytyy joku konsoli tai joka pelaa esim. verkkopelejä.

        Muutaman kerran olen tällaiseen mieheen haksahtanut ja se on ollut pelkkää ajanhaaskausta. "Treffeillä" tai kun siis menen miehen luo niin äijä istuu koko illan takomassa pelikonetta eikä mitään voi puhua ettei keskittyminen mene pilalle. Välillä vaan huudetaan että voi ny saatananvittu kun käy huonosti ja sitten ollaankin kiukkuisia loppuilta. On uskomattoman tylsää istua siinä sohvannurkassa esim. 4-6h liikahtamatta ja puhumatta. Joskus olen ottanut piruuttani kirjan mukaan ja koittanut lukea sitä miehen pelatessa - tästä on tietysti vedetty hirveät raivarit. Samoin siitä jos olen vastannut miehen lähentely-yrityksiin että "emmä nyt, mä luen vielä pari lukua". Miehet eivät itse siis ole lainkaan kestäneet sitä että tulevat torjutuksi harrastuksen vuoksi, vaikka itse tekevät jatkuvasti samaa.

        Haluan elämältäni vähän jotain muuta kuin sitä tuntikausia sohvannurkassa istumista ja sen hetken odottelua jolloin mies haluaa parin minuutin pikapanon (jonka jälkeen syöksyy taas naputtamaan pleikkaria.), joten pelaavat miehet ovat ehdoton ei.


    • pinatubo

      Nousi ihan niskavillat pystyyn viestistäsi.

      Minun ja avokkini 13-vuotinen parisuhde oikeasti kaatui puolessa vuodessa play stationiin. Toki muita ongelmia oli kerääntynyt taustalle, mutta pleikkari oli viimeinen naula arkussa.

      Viimeinen puolivuotta suhteessamme kun meni niin, että mies kirjaimellisesti vain pelasi, kävi töissä, söi ja pelasi. pelasi ennen töitä, pelasi tultuaan töistä, pelasi ennen ruokaa, sen jälkeen yms... Black-sotapeli kävi kuumana siinä vimpaimessa.

      Edes roskapussia ei saanut vietyä päivän aikana ulos pelailultaan. Ja kun asiasta yritti puhua, vastaus oli, että hän on aikuinen ja tekee tasan sitä mitä haluaa. Itse olin päivät töissä ja illat koulussa, viikonloppuisin tein opinnäytetyötä.

      Eli tarviiko edes miettiä mun reaktiota kun mies ilmaisi eräs kerta että voisimme alkaa puhua perheenlisäyksestä. Näin kaksi kuritonta pentua, toisen paskavaipoissaan ja toisen isomman pleikkarin edessä ja päätin ettei ikinä. ei tän miehen kanssa. Ei miehen joka ei ota vastuuta normaalielämän velvollisuuksista ku pelaaminen on tärkeämpää.

      En halua pelotella mutta OLE tarkkana. Jos puolisos addiktoituu pelaamiseen eikä suhteenne ole muutoinkaan kunnossa niin voi käydä hassusti. Pleikkarista kun voi tulla tärkeämpi kuin kenestäkään elävästä ihmisestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe