Onko kellää koskaan käynyt näin? Palautuksia piti tulla, mutta eipä niitä koskaan kuulunut ja tarkemmin lappuja katsellen oli siinä tilinumerona ihan jonkun muun tili kuin omani joka ei edes muistuta omaa tilinumeroani... (ihmettelen vain kun tilinumero on ilmoitettu viime vuoden joulukuussa palautuksien jälkeen ja en mielestäni näin ole toiminut ja miksi ihmeessä olisin laittanut ihan jonkun muun numeron siihen kuin omani ja kun ei tämä lapussa oleva numero muistuta edes kenenkään tutun tai yrityksien kelle laskuja makselen....)
Saankohan koskaan palautuksiani vai teinkö nytten hyväntekeväisyyttä?
Pankille soitettu, verottajalle soitettu ja ainakaan tänään en ole viisastunut.
Veronpalautukset maksettu tuntemattoman tilille!
15
1587
Vastaukset
- m
kyllä sinä olet sen itse ilmoittanut ja kirjallisesti/netissä, ei niitä muuten verokaavakkeeseen tule.
oliko se varmaan väärä, ettei ollut jokin vanha numerosi, jonka olet ilmoittanut vuosia takaperin, jota et enää muista.
jos yleensä on mennyt väärille tileille, selvitys aina kestää eikä uutta rahaa voi laittaa sinun tilillesi,
tuo summa on ensin saatava takaisin,
jos vaikka tuo johon rahat olisi mennyt olisikin kaverisi tili ja teillä on yhteistoimintaa.- sapettaa
Ko tilinumero on ilmoitettu paperilla viime joulukuussa kuulemma eli aivan hyvin mahdollista, että virhe on sielä päässä tapahtunut menny paperit sekaisin tai jotain... Toki on mahdollista , että moka on oma, mutta kun ko tilinumero ei ole kenenkään tutun/laskujen saajista, tiliotteissakaan ei ole ollut vihjeitä, normaalia kaupassa käyntiä ja laskujen maksua. Ihmetyttää miksi itse olisi laitettu ko numero kun ei muistuta mitään tilinumeroa joka meillä on ollut saatavilla... huokaus...
Luulisin kyllä, että rahat paluatuu aikanaan, mutta se koska tämä aika koittaa on varmasti hamassa tulevaisuudessa.
Pankki vierittää vastuun verotoimistoon ja toistepäin... Kirjallista valitusta tekemään ja sitten kantelut ym ovat mahdollisia. Nytten työn alla saada paperi käsiin jolla numero on ilmoitettu...
Onkos kellään kokemusta, että olisi omalle tilille tullut jostain rahaa tai itse maksanut väärälle tilille, mitenkä on asioiden kanssa käynyt? - 6+14
sapettaa kirjoitti:
Ko tilinumero on ilmoitettu paperilla viime joulukuussa kuulemma eli aivan hyvin mahdollista, että virhe on sielä päässä tapahtunut menny paperit sekaisin tai jotain... Toki on mahdollista , että moka on oma, mutta kun ko tilinumero ei ole kenenkään tutun/laskujen saajista, tiliotteissakaan ei ole ollut vihjeitä, normaalia kaupassa käyntiä ja laskujen maksua. Ihmetyttää miksi itse olisi laitettu ko numero kun ei muistuta mitään tilinumeroa joka meillä on ollut saatavilla... huokaus...
Luulisin kyllä, että rahat paluatuu aikanaan, mutta se koska tämä aika koittaa on varmasti hamassa tulevaisuudessa.
Pankki vierittää vastuun verotoimistoon ja toistepäin... Kirjallista valitusta tekemään ja sitten kantelut ym ovat mahdollisia. Nytten työn alla saada paperi käsiin jolla numero on ilmoitettu...
Onkos kellään kokemusta, että olisi omalle tilille tullut jostain rahaa tai itse maksanut väärälle tilille, mitenkä on asioiden kanssa käynyt?Eihän tuossa pankin vikaa voi olla, koska tilinumero ilmoitetaan verotoimistolle ja pankki siirtää veronpalautuksen verotoimiston ilmoittamalle tilille.
Ei muuta kuin verottajaan yhteys ja kertoa, että tilinumeroa ei ole oikea. Eiköhän se siitä lähde purkautumaan.
- Veromies
Tilinumero, jolle veronpalautus maksetaan, on ollut valmiina keväällä saamassasi esitäytetyssä veroilmoituksessa.
Jos et sitä siihen ole korjannut, sinun katsotaan ilmoittaneen pankkiyhteystietosi veroilmoitukseesi valmiiksi merkityn mukaisesti.- sapettaa
Pankissa ei ole vika. Kysymys onkin onko itse pistetty väärä tilinumero vai onko joku verotoimistossa vahingossa laittanut eri henkilön tilinumeron meidän tilinumeroksi (mennyt paperit sekaisin)... Näinkin on voinut käydä tai sitten yhä oma moka, mutta ihmetyttää numeron ilmoitus ajankohta etenkin kun ei viime vuonna ollut tulossa edes palautuksia.
Ikävä kyllä on oma moka kun ei ole tullut tarkastettua tilinumeroa verotodistuksesta, mutta eipä ollut tullut mielenkään, että moinen olisi väärin verotoimistoon ilmoitettu... Nytten tarviikin saada arkistojen kätköistä tämä paperi millä on tilinumero ilmoitettu, mutta vaikka kävisi ilmi, että kyseessä on itse virheellisesti laitteu tilinumero ja asiasta on ilmoitettu verotoimistoon ja pankillekkin niin luulisi, että arvoisa veromies voisi ottaa yhteyttä rahojen saajaan kertoa, että tälläinen erehdys on päässyt käymään ja vaatia rahoja takaisin. Tietysti ikävää jos näin kävisi ja henkilö olisi jo ne tuhlannut, mutta periihän se verotoimisto mätkyjäkin takaisin niin miksi ei sitten voisi tälläistä hoitaa.... Tavallaanhan jos ko henkilö käyttää rahoja ja tietää etteivät kuuluisi hänelle niin sehän jossain määrin täyttää kavalluksen merkit...
Ihmetyttää kun verotoimistossa ei ole edes kyseiselle tilinumerolle omistajaa. Sitä ovat itsekkin ihmetelleet... Pankissakin hiukan muuttui ääni ihmetteleväksi kun tuli näkyviin tilin omistajan tiedot (meille ei tietenkään ole tietoja kerrottu, joten pankki ei ole rikkonut salassapito velvollisuuksiaan) Sen verran itse tiedämme, että tili on avattu itiksessä... - Heleppova
sapettaa kirjoitti:
Pankissa ei ole vika. Kysymys onkin onko itse pistetty väärä tilinumero vai onko joku verotoimistossa vahingossa laittanut eri henkilön tilinumeron meidän tilinumeroksi (mennyt paperit sekaisin)... Näinkin on voinut käydä tai sitten yhä oma moka, mutta ihmetyttää numeron ilmoitus ajankohta etenkin kun ei viime vuonna ollut tulossa edes palautuksia.
Ikävä kyllä on oma moka kun ei ole tullut tarkastettua tilinumeroa verotodistuksesta, mutta eipä ollut tullut mielenkään, että moinen olisi väärin verotoimistoon ilmoitettu... Nytten tarviikin saada arkistojen kätköistä tämä paperi millä on tilinumero ilmoitettu, mutta vaikka kävisi ilmi, että kyseessä on itse virheellisesti laitteu tilinumero ja asiasta on ilmoitettu verotoimistoon ja pankillekkin niin luulisi, että arvoisa veromies voisi ottaa yhteyttä rahojen saajaan kertoa, että tälläinen erehdys on päässyt käymään ja vaatia rahoja takaisin. Tietysti ikävää jos näin kävisi ja henkilö olisi jo ne tuhlannut, mutta periihän se verotoimisto mätkyjäkin takaisin niin miksi ei sitten voisi tälläistä hoitaa.... Tavallaanhan jos ko henkilö käyttää rahoja ja tietää etteivät kuuluisi hänelle niin sehän jossain määrin täyttää kavalluksen merkit...
Ihmetyttää kun verotoimistossa ei ole edes kyseiselle tilinumerolle omistajaa. Sitä ovat itsekkin ihmetelleet... Pankissakin hiukan muuttui ääni ihmetteleväksi kun tuli näkyviin tilin omistajan tiedot (meille ei tietenkään ole tietoja kerrottu, joten pankki ei ole rikkonut salassapito velvollisuuksiaan) Sen verran itse tiedämme, että tili on avattu itiksessä...1. joku on saanut sun henkilötiedot (sotu nimi) jostain käsiinsä
2. Sitten täyttänyt ja postittanut tämän: http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2158;27298
3. Luottanut siihen, ettet kuitenkaan niin tarkkaan tarkista veroehdotus/-ilmoitus lomakkeen tietoja
4. Kuitannut nyt omaan taskuunsa sinun veronpalautukset.
Helppoa näytää olevan. - sapettaa
Heleppova kirjoitti:
1. joku on saanut sun henkilötiedot (sotu nimi) jostain käsiinsä
2. Sitten täyttänyt ja postittanut tämän: http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2158;27298
3. Luottanut siihen, ettet kuitenkaan niin tarkkaan tarkista veroehdotus/-ilmoitus lomakkeen tietoja
4. Kuitannut nyt omaan taskuunsa sinun veronpalautukset.
Helppoa näytää olevan.Ei tuokaa ole pois suljettu. Onhan tuossa ideaa, eihän siinä mitään menetä jos itsekkin lähtisi moista yrittämään. Jos kiinni jäisi niin tiedä sitten mitä siitä seuraisi =D
- hatutus
Täällä sama juttu!! Rahat meni jonkun muun tilille vaikka omailmoitus tilinumerosta on oikein!!Ei auta kuin odotella sanottiin kun verottajalta asiaa kyselin.Alkaa kyllä sapettaa pikkuhiljaa!
- sapettaa
Onko oikeesti käynyt noin vai onko yrityksenä lohduttaa tai pottuilla...?
Asia on edennyt sen verran, että ovat pankille pistäneet ilmoituksen rahojen takaisin perinnästä, mutta mukavasti tuo lakko kolkuttelee ja kun aikaa kulunut niin mahdollista, että rahat on jo tuhlattu...
Toivotaan parasta hatutukselle ja meille :)
- Näin on käynyt...
Kymenlaakson poliisi tutkii petossarjaa, jossa useiden ihmisten veronpalautukset on ohjattu väärille tileille.
Poliisin mukaan kyse on huomattavasta summasta ja uhreja on eri puolilla maata.
Petoksesta epäiltynä on vangittu yksi henkilö ja kaksi muuta on pidätetty. Poliisi etsii edelleen useita muita epäiltyjä.- ei palautusta
ihmettelinkin mistä tulla tupashti taas euroja tilille, tarpeeseen tulivat, käynkin tässä heti alkossa noutamassa kunnon prosentit. Älä vaan muuta tilnumeroa nyt jos vaikka ensi vuonnakin saisin hiukan olvirahaa.
- sapettaa
ei palautusta kirjoitti:
ihmettelinkin mistä tulla tupashti taas euroja tilille, tarpeeseen tulivat, käynkin tässä heti alkossa noutamassa kunnon prosentit. Älä vaan muuta tilnumeroa nyt jos vaikka ensi vuonnakin saisin hiukan olvirahaa.
ei palautusta: annahan tilinumerosi julki niin voidaan kaikki porukalla ohjata tulevat palautukset sinulle, jotta saat ostaa Olvia oikein koppa kaupalla. Itse tuhlaisin muiden/omat rahani Karhuun...
Joo elikkäs näin on tosiaan oikeasti päässyt käymään ja ilmeiseti aika monelle... Ilmankos pankin täti meni oudon kuuluiseksi viikko sitten soitettaessa ja katsoessaan ko tilin tietoja... Eli taidetaan olla rikoksen uhreja eikä oman mokan tehneitä....
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121110765063_uu.shtml
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Huijarit ohjanneet veronpalautuksia väärille tileille/1135251413146
Taitaapi vaan rahat olla jo käytetty...
- Poliisille
Juuri tänään oli lehdessä juttua siitä että eräs kopla oli onnistunut tekemään tietokanta murron ja ohjanneet monet veronpalautukset omille tileilleen. Tekotapaa ei poliisi vielä paljasta.
- Yllättynyt
Vanha ketju, mutta ajankohtainen asia. Minulla oli täysin tuntematon tilinumero verotuspäätöksessä, joten ilmeisesti joku on päässyt tietojani sörkkimään. Olkaahan ihmiset tarkkoja niiden lappujen kanssa!
- 15151
Onneksi olen aina maksun puolella niin ei ole tällaisia ongelmia.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835