- Meidän tarvitsee osata ja palvella ruotsinkielisiä ruotsiksi ?
- Ruotsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ?
- Onhan meillä pakkomatematiikkakin ?
- Ruotsi on kaunis kieli ?
- Ruotsalaiset ovat kauniimpia mitä suomalaiset ?
-Suomalaiset ovat tyhmiä juntteja ?
Suomessa ei tarvita rajoituksia kun osaa ruotsia
1
347
Vastaukset
- teuvorusina
- Meidän tarvitsee osata ja palvella ruotsinkielisiä ruotsiksi ?
Kyllä. Ruotsin kielisten on hyvä saada palvelua kuntien/valtioitten virastoissa myös omalla äidinkielellään, niinkuin tottakai suomenkielistenkin. Ahvenanmaalla olisi suomalaistenkin saatava palvelua suomeksi.
- Ruotsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ?
Millä tavalla? Se ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi opetella ruotsinkieltä.
- Onhan meillä pakkomatematiikkakin ?
Matematiikka sattuu olemaan huomattavasti tarpeellisempi. Sitä tarvitaan päivittäin. Esim. Itse en ole ruotsiakieltä tarvinnut käyttää ollenkaan. No, enhän minä oikeastaan osaa kunnolla ruotsia. Minulla oli 5 yläasteen päättötodistuksessa ruotsi. :) Eipä oikein kiinnostanut koko kieli.
- Ruotsi on kaunis kieli ?
On yhtä kaunis kuin muutkin kielet, sitä en kiellä, mutta tuo on silti huono argumentti sille että suomenkielisten pitäisi opetella pakolla ruotsin kieltä.
- Ruotsalaiset ovat kauniimpia mitä suomalaiset ?
Ja mitenkä tämä liittyy nyt kielipolitiikkaan? Onko sinulla jonkinlaisia perusteluita väitteellesi?
-Suomalaiset ovat tyhmiä juntteja ?
Perustele väite.
Kuten näimme, pakkoruotsille ei löydy oikeasti kunnon perustelua, miksi sitä pitäisi kaikkien suomenkielisten opetella. Joten muutetaan ruotsi valinnaiseksi, opetelkoon ne jotka sitä haluavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882