- Meidän tarvitsee osata ja palvella ruotsinkielisiä ruotsiksi ?
- Ruotsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ?
- Onhan meillä pakkomatematiikkakin ?
- Ruotsi on kaunis kieli ?
- Ruotsalaiset ovat kauniimpia mitä suomalaiset ?
-Suomalaiset ovat tyhmiä juntteja ?
Suomessa ei tarvita rajoituksia kun osaa ruotsia
1
375
Vastaukset
- teuvorusina
- Meidän tarvitsee osata ja palvella ruotsinkielisiä ruotsiksi ?
Kyllä. Ruotsin kielisten on hyvä saada palvelua kuntien/valtioitten virastoissa myös omalla äidinkielellään, niinkuin tottakai suomenkielistenkin. Ahvenanmaalla olisi suomalaistenkin saatava palvelua suomeksi.
- Ruotsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ?
Millä tavalla? Se ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi opetella ruotsinkieltä.
- Onhan meillä pakkomatematiikkakin ?
Matematiikka sattuu olemaan huomattavasti tarpeellisempi. Sitä tarvitaan päivittäin. Esim. Itse en ole ruotsiakieltä tarvinnut käyttää ollenkaan. No, enhän minä oikeastaan osaa kunnolla ruotsia. Minulla oli 5 yläasteen päättötodistuksessa ruotsi. :) Eipä oikein kiinnostanut koko kieli.
- Ruotsi on kaunis kieli ?
On yhtä kaunis kuin muutkin kielet, sitä en kiellä, mutta tuo on silti huono argumentti sille että suomenkielisten pitäisi opetella pakolla ruotsin kieltä.
- Ruotsalaiset ovat kauniimpia mitä suomalaiset ?
Ja mitenkä tämä liittyy nyt kielipolitiikkaan? Onko sinulla jonkinlaisia perusteluita väitteellesi?
-Suomalaiset ovat tyhmiä juntteja ?
Perustele väite.
Kuten näimme, pakkoruotsille ei löydy oikeasti kunnon perustelua, miksi sitä pitäisi kaikkien suomenkielisten opetella. Joten muutetaan ruotsi valinnaiseksi, opetelkoon ne jotka sitä haluavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 106931
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33683