Suprium nimistä masennuslääkettä ja onko ollut haittavaikutuksia pitempään syötynä, mulle tuntuisi auttavan ja piristävän fyysisesti ja henkisesti, mutta kun se on kuitenkin antipsykoosilääke niin olen pelokas niitä käyttämään kun näistä neuroleptien haitoista puhutaan niin paljon. Olen saanut sitä ahdistukseen ja masennukseen 50mg päivässä, mitkään muut masennuslääkkeet eivät ole sopineet.
käyttääkö
24
2636
Vastaukset
- hei.......
Onko tämä todella niin harvinainen lääke , ettei kukaan sitä käytä. Lääkäri kyllä sanoi, että sitä harvemmin kirjoitetaan, olisin vaan halunnut tietää millaisia kokemuksia muilla on. Psykiatri sanoi, että Ranskassa tätä lääkettä käytetään erittäin paljon.
- ei ole
kokemusta suprium lääkkeestä, mutta katselin noita hintoja niin tuo on halpa lääke, verrattuna näihin serogueliin, zyprexaan, ym. ja tottakai lääkärit aina kalliimmasta päästä kirjoittaa, siksi sitä harvemmin kirjoitetaan.
- Nannaihaa
ei ole kirjoitti:
kokemusta suprium lääkkeestä, mutta katselin noita hintoja niin tuo on halpa lääke, verrattuna näihin serogueliin, zyprexaan, ym. ja tottakai lääkärit aina kalliimmasta päästä kirjoittaa, siksi sitä harvemmin kirjoitetaan.
Minä olen juuri aloittanut ks. lääkkeen. Katso linkki: viimeinen viesti on minun.
http://www.hoitonetti.fi/hoidot/suprium/ - Nannaihaa
Nannaihaa kirjoitti:
Minä olen juuri aloittanut ks. lääkkeen. Katso linkki: viimeinen viesti on minun.
http://www.hoitonetti.fi/hoidot/suprium/udella että mitä muita lääkkeitä sinulla on kokeiltu, ja saitko niistä haittavaukustuksia vai eivätkö muuten auttaneet?
- masennuslääkkeillä
Nannaihaa kirjoitti:
udella että mitä muita lääkkeitä sinulla on kokeiltu, ja saitko niistä haittavaukustuksia vai eivätkö muuten auttaneet?
on omat haittavaikutuksensa, minä olen käynyt lähes kaikki läpi ja ne on loppuneet haitta vaikutuksiin, nyt ennen supriumia oli efe joka vei yöunet, etten unilääkkeelläkään nukkunut, on ollut ssri lääkkeet jotka aiheutti valtavaa ahdistusta, mirtasapiini ei mitään vaikutusta, muuta kun lihominen, triptyl aiheutti rytmihäiriötä, nyt tämä suprium tuntuu sopivan, auttaa masennukseen, ei sivuoireita muuta kun ehkä lievää vapinaa, mutta kun on muutenkin kamala jännittäjä ja vapissut ja panikoinut koko elämän ajan, niin väliäkö sillä. Vapinaa nuo aiheutti muutkin masislääkkeet.
- Vapinat
masennuslääkkeillä kirjoitti:
on omat haittavaikutuksensa, minä olen käynyt lähes kaikki läpi ja ne on loppuneet haitta vaikutuksiin, nyt ennen supriumia oli efe joka vei yöunet, etten unilääkkeelläkään nukkunut, on ollut ssri lääkkeet jotka aiheutti valtavaa ahdistusta, mirtasapiini ei mitään vaikutusta, muuta kun lihominen, triptyl aiheutti rytmihäiriötä, nyt tämä suprium tuntuu sopivan, auttaa masennukseen, ei sivuoireita muuta kun ehkä lievää vapinaa, mutta kun on muutenkin kamala jännittäjä ja vapissut ja panikoinut koko elämän ajan, niin väliäkö sillä. Vapinaa nuo aiheutti muutkin masislääkkeet.
voivat olla merkki tardiivi dyskinesiasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Tardive_dyskinesia
Vaivalla on taipumus pahentua ajan kuluessa.
- Se että
jollekin muulle ei ole tullut haittavaikutuksia lääkkeestä ei tarkoita että niitä ei voisi tulla sinulle.
Mitä pidempään lääkettä käyttää, sitä todennäköisemmin saa pahoja haittavaikutuksia. Jotkut ovat saaneet haittavaikutuksia ihan lyhyelläkin käytöllä.
http://www.antipsychiatry.org/jenelle.htm
Sinun kannattaa etsiä ongelmiisi oikea ratkaisu eikä yrittää peittää niitä vaarallisilla kemikaaleilla.- Nannaihaa
kyllä minua pelottaa ihan mahdottomasti nuo neuroleptien haitat. Toisaalta tämä suprium tuntuu muuten paremmalta kuin muut kokeilemani lääkkeet..mutta en todella halua saada mitään tardiivia dyskinesiaa!!!!
Ja joku tuossa kommentoi että kannattaa etsiä ongelmiinsa ratkaisu, eikä syödä lääkkeitä. Kuuleppas, eiköhän jokainen yritä parhaansa mukaan etsiä apua/käydä terapiassa...Mutta joskus tilanne on vaan sellainen, että lääkkeitä tarvitaan. - Nannaihaa
Nannaihaa kirjoitti:
kyllä minua pelottaa ihan mahdottomasti nuo neuroleptien haitat. Toisaalta tämä suprium tuntuu muuten paremmalta kuin muut kokeilemani lääkkeet..mutta en todella halua saada mitään tardiivia dyskinesiaa!!!!
Ja joku tuossa kommentoi että kannattaa etsiä ongelmiinsa ratkaisu, eikä syödä lääkkeitä. Kuuleppas, eiköhän jokainen yritä parhaansa mukaan etsiä apua/käydä terapiassa...Mutta joskus tilanne on vaan sellainen, että lääkkeitä tarvitaan.oletko muuten kokeillut cipralexia?? Monethan on saanut siitä avun, vaikkei vanhemmat ssri lääkkeet ole sopineet.
- Jos kertoisit
Nannaihaa kirjoitti:
Ja joku tuossa kommentoi että kannattaa etsiä ongelmiinsa ratkaisu, eikä syödä lääkkeitä. Kuuleppas, eiköhän jokainen yritä parhaansa mukaan etsiä apua/käydä terapiassa...Mutta joskus tilanne on vaan sellainen, että lääkkeitä tarvitaan.mitä ongelmasi ovat, niin täällä voitaisiin yrittää etsiä niihin ratkaisu.
- Cipralexilla,
Nannaihaa kirjoitti:
oletko muuten kokeillut cipralexia?? Monethan on saanut siitä avun, vaikkei vanhemmat ssri lääkkeet ole sopineet.
muilla SSRI-lääkkeillä ja neurolepteillä voi tuhoutua seksuaalisuus pysyvästi.:
http://en.wikipedia.org/wiki/PSSD
http://www.youtube.com/watch?v=9-6pmsVOe3g
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4596719
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2565813 - että nuo
Jos kertoisit kirjoitti:
mitä ongelmasi ovat, niin täällä voitaisiin yrittää etsiä niihin ratkaisu.
neuroleptit esim. suprium voivat aiheuttaa Tartiivi dyskinesiaa, minä nimenomaan kysyin psykiatrilta kun aloitin tuon lääkityksen, sitä voiko näin käydä, hän sanoi, että noin pienellä annoksella kun 50mg ei ole haittaa, pitäisi olla 300mg päivä ainakin jos jotain tulee. Sitten soitin vielä jonnekin mielenterveysneuvontaan, niin sieltä sanottiin samoin, että ei vaaraa, pitäisi olla suuria annoksia ja kymmeniä vuosia käyttänyt että olis dyskinesian vaara. Miksi siis luopuisin hyvästä lääkkeestä, joka auttaa masennukseen, kun muut lääkkeet ei käyneet.
- Nyt psykiatri
että nuo kirjoitti:
neuroleptit esim. suprium voivat aiheuttaa Tartiivi dyskinesiaa, minä nimenomaan kysyin psykiatrilta kun aloitin tuon lääkityksen, sitä voiko näin käydä, hän sanoi, että noin pienellä annoksella kun 50mg ei ole haittaa, pitäisi olla 300mg päivä ainakin jos jotain tulee. Sitten soitin vielä jonnekin mielenterveysneuvontaan, niin sieltä sanottiin samoin, että ei vaaraa, pitäisi olla suuria annoksia ja kymmeniä vuosia käyttänyt että olis dyskinesian vaara. Miksi siis luopuisin hyvästä lääkkeestä, joka auttaa masennukseen, kun muut lääkkeet ei käyneet.
ja mielenterveystoimiston väki on vähätellyt haittavaikutuksia. Heidän ammattinsa perustuu lääkkeiden syöttämiselle ja tottakai he vähättelevät haittavaikutuksia.
- kuitenkin
Nyt psykiatri kirjoitti:
ja mielenterveystoimiston väki on vähätellyt haittavaikutuksia. Heidän ammattinsa perustuu lääkkeiden syöttämiselle ja tottakai he vähättelevät haittavaikutuksia.
on vanhempi lääke, että kyllä olis vedetty markkinoilta jos siitä jotakin pahempia seurauksia olisi tullut, vuosien saatossa olis kyllä huomattu, ranskassa käytetään hyvin paljon. Mutta nämä uudemmat seroguelit ja zyprexat ym. niitä en huolisi, koska niiden pitkäaikaisvaikutusta ei ole pystytty toteamaan, ne voi olla lääketeollisuuden kiemuroita kun hinta on huimaavan kallis.
- Höpö,
kuitenkin kirjoitti:
on vanhempi lääke, että kyllä olis vedetty markkinoilta jos siitä jotakin pahempia seurauksia olisi tullut, vuosien saatossa olis kyllä huomattu, ranskassa käytetään hyvin paljon. Mutta nämä uudemmat seroguelit ja zyprexat ym. niitä en huolisi, koska niiden pitkäaikaisvaikutusta ei ole pystytty toteamaan, ne voi olla lääketeollisuuden kiemuroita kun hinta on huimaavan kallis.
höpö!
Paljon pahempiakin myrkkyjä pakkosyötetään ihmisille, esimerkiksi Serenasea. Raha ratkaisee, ei ihmisten terveys.
Kysyppä muuten hampurilaisravintolasta, että onko ranskanperunat myrkyllisiä. Vastaavat varmaan, että niitä voi syödä huoletta. Kysyppä sitten ravintoasiantuntijalta samaa, niin saat vastaukseksi, että ranskanperunat ovat täyttä myrkkyä ja niitä pitäisi välttää kuin ruttoa.
- ...........
Jos lääke tehoaa, mitä sitä kaiken maailman haittoja ajattelemaan! Eivät kaikki saa mitään pahoja raportoituja haittaoireita lääkkeistä ja jotkut tuntuvat taas saavan niitä pelkän pakkausselosteen luettuaan syömättä ainuttakaan pilleriä - se haitta näissä uusissa sepustuksissa on.
- tohtoor
Heittäkää ne masennuslääkket mäkeen, ei se masennus niillä lähde, sekoittavat vain aivokemiaa entisestään. (tulee sivuoireita yms paskaa ja menee rahaa)
Voi niillä toki olla jokin placebo-efekti(lumeilmiö, ihminen uskoo, että lääke auttaa ja siten se tehoaa), vähä sama juttu ku jeesuksessa yms.
1. Mieti miksi olet masentunut?
2. Mieti mitä voit tehdä ongelman korjaamiseksi, ei mitä voit tehdä oireiden lievittämiseksi
3. Jos et osaa ajatella maalaisjärjellä, niin muutama neuvo mitä voisit kokeilla; urheile, harrasta, matkustele, säästä(rahaa, luontoa), yritä hankkia kaveri/tai seksisuhteita, lue kirjoja, nauti luonnosta, auta vanhuksia yms tms.- tässä........
kyllä vanhuksia autella eikä urheilla kun on niin fyysisesti sairas, että tarvitsee itsekin apua, kivut masentaa ja pelkästään särkylääke ei auta siksi tarvitsen myös masennuslääkettä kohottamaan mielialaa, ettei kivut niin pahalle tunnu.
- Mikä_
tässä........ kirjoitti:
kyllä vanhuksia autella eikä urheilla kun on niin fyysisesti sairas, että tarvitsee itsekin apua, kivut masentaa ja pelkästään särkylääke ei auta siksi tarvitsen myös masennuslääkettä kohottamaan mielialaa, ettei kivut niin pahalle tunnu.
sairaus sinulla on, mitä hoitokeinoa käytät ja olet käyttänyt?
- Anonyymi
Typerus, ei masentunut ihminen pysty mihinkään noista, pitää olla terve, sitten pystyy. Jos ei ole masennusta kokenut, pitäköön turpansa kiinni. Masennus lamaa ihmisen.
- M73
Käyttääkö kukaan Supriumia iltaisin ? Olisi tarkoitus aloittaa tänään 50 mg.
- Kokemusta on
Pienannosneuroleptejä on turha pelätä. Jostakin syystä esim. Flanxolin ( 0,5 ja 1 mg) pakkaukseen on laitettu ohje, jossa luetellaan kaikki mahdolliset sivuvaikutukset, joita on saatu skitsofrenian hoidossa yli 100 mg päiväannoksilla. Lääkäreiden Therapia Fennicassa on mm. maininta, että alle 3 mg päiväannoksilla sivuoireet ovat harvinaisia ja lieviä. Jotkut herkemmät potilaat voivat saada jo pienestäkin annoksesta akatisiaa eli jäsenlevottomuutta, jota voidaan puolestaan torjua parkinsonismilääkkeillä. Toinen hyvä pienannosneurolepti on Suprium. Näitä aineita ei paljon markkinoida, koska ne ovat nykyään niin halpoja, että niiden kauppaamisella ei rikastu.
- Anonyymi
Nykyisin ei anneta iso annoksia neuroleptejä, ei edes niitä pienannosneuroleptejä. Ne suuret annokset ovat siellä pakkausselosteessa ja Pharmaca Fennicassa siksi että ne olivat ennen käytössä, mutta nykyään tiedetään että oikein suuret annokset eivät ole tehokkaampia, vaan ne lisäävät vain haittoja (tietyn pisteen jälkeen).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin ei anneta iso annoksia neuroleptejä, ei edes niitä pienannosneuroleptejä. Ne suuret annokset ovat siellä pakkausselosteessa ja Pharmaca Fennicassa siksi että ne olivat ennen käytössä, mutta nykyään tiedetään että oikein suuret annokset eivät ole tehokkaampia, vaan ne lisäävät vain haittoja (tietyn pisteen jälkeen).
Skitsofrenian hoidossa nykyään käytetään Fluanxolia esim. 4-6 mg ja esim. Peratsinia 8-12mg. Supriumia voidaan käyttää joskus vain 200-300mg annoksella skitsofreniankin hoidossa (mutta joskus Supriumin annostus on isompi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei924132Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071852- 1291227
- 1011143
- 751023
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate171921- 42856
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57821Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61790