Vetoomus hallitukselle

sähköteknisesti

Laaja järjestörintama vaatii hallitukselta toimia saada halvempaa sähköä Suomeen.Toivotaan sähköntuotannon lisäämistä.Nyt ollaan liikaa tuontisähkön varassa.Uusien ydinvoimaloiden lukumäärään eivät ottaneet kantaa.Mukana on 18 vaikutusvaltaista järjestöä.Äsken tv-uutisissa kerrottiin asiasta.

18

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähköinssi

      MTK-itkee lisäydinvoimaa. Eikö possut kasva ilman sitä? On siistinpää levitellä lietteet pelloille haisemaan ja saatuttamaan, kuin panna ne reaktoriin tuottamaan luomukaasua/energiaa. MTK-laisetkin jo TVO:n pyörityksessä. Paljonkohan sieltä saadaan avustuksia tuulivoiman vastaiseen vyörytykseen. Tanskassa ja Hollannissa farmarit tienaa suuret rahat tuulivoimaloilla (energiana ja voimalatontin vuokrina). Ilmeisesti se olisi kauhuskenaario suomalaisille voimayhtiöille.

      Rajala ja kumppanit pitäisi taluttaa EU-oikeuden eteen uusiutuvan energian torpedoimisesta Suomessa.
      Mitähän Omakotiliittokin luulee hyötyvänsä Ydinvoimasta. Ydinvoiman vienti varmistaa vain sen, että hinta nousee Suomessa Keski-Euroopan tasolle ja suoran sähkölämmityksen taloonsa valinneet ovat jatkossa "kusessa".

      • ydi £$

        asujat ovat todella kiinnostuneita ostamansa sähkön hinnasta ja sen edullisuudesta.Siksi heitä edustava liitto on mukana ydinvoimavetoomuksessa.Aivan luonnollista.


      • klapisäästäjä
        ydi £$ kirjoitti:

        asujat ovat todella kiinnostuneita ostamansa sähkön hinnasta ja sen edullisuudesta.Siksi heitä edustava liitto on mukana ydinvoimavetoomuksessa.Aivan luonnollista.

        Asuvana en kannata ydinvoimaa. Poltan klapia takassa ja ilmalämpöpumppu työntää miellyttävää lämpöä olohuoneeseen. Sähköä säästyy vaikka millä mitalla - patterien termostaatit säädetty 18:aan asteeseen.
        Ovat vain varalla. Tilastoja olen pitänyt sähkön kulutuksesta jo 20 vuotta. Nyt näyttää hyvältä. En huuda ydinvoimaa - säästölinja kaikkialle turhaan kulutukseen.


      • huijaustako?
        klapisäästäjä kirjoitti:

        Asuvana en kannata ydinvoimaa. Poltan klapia takassa ja ilmalämpöpumppu työntää miellyttävää lämpöä olohuoneeseen. Sähköä säästyy vaikka millä mitalla - patterien termostaatit säädetty 18:aan asteeseen.
        Ovat vain varalla. Tilastoja olen pitänyt sähkön kulutuksesta jo 20 vuotta. Nyt näyttää hyvältä. En huuda ydinvoimaa - säästölinja kaikkialle turhaan kulutukseen.

        roskapuun keruun metsästä.Ilmastomuutos kärsii jos puu otetaan metsästä.Tää yieto vaihtuu koko ajan,tiedä näistä.


    • Boy Cott

      MTK boikottiin Keskon ja S-Marketin lisäksi. Ne ruuat on kuitenkin ydinjätteillä terästettyä kohta niinkuin Ranskassakin.

      Tanskalaiset joulukinkut nam nam :)

      • Minäkin ostan tanskalaista sikaa jouluksi. Ruotsissakin niitä sikoja kidutetaan.

        En tiedä onko ydinvoimalla mitään osuutta siihen, että puolustuskyvyttömiä sikoja saa kiusata. Samaan ikuisen talouskasvun välttämättömyyteen, jota meille on opetettu jo lapsesta alkaen tuputettu, kumpikin perustuu.


      • ydinvoimaa
        Vastaaja kirjoitti:

        Minäkin ostan tanskalaista sikaa jouluksi. Ruotsissakin niitä sikoja kidutetaan.

        En tiedä onko ydinvoimalla mitään osuutta siihen, että puolustuskyvyttömiä sikoja saa kiusata. Samaan ikuisen talouskasvun välttämättömyyteen, jota meille on opetettu jo lapsesta alkaen tuputettu, kumpikin perustuu.

        Vastaaja sen todisti: Suomessa on ydinvoimaa ja sikoja rääkätään, Ruotsissa on ydinvoimaa ja sikoja rääkätään, Tanskassa ei ole ydinvoimaa ja sikoja ei rääkätä.

        Todistat väkevästi, veliseni.


    • jäsenmäärä

      on melkoinen,joten suuri tuki lisäydinvoimalle tuli tuolla vaatimuksella.Liettuan tie ei ole meidän tiemme.

      • Tri Kylmävirtanen

        Pulskat, konjakkia juovat ja sikareita polttavat liittojohtajat haluavat lisää ydinvoimaa. He esittävät asian järjestön kantana, vaikka hädintuskin edes 20% jäsenistöstä kannattaa asiaa. Näinhän se on aina mennyt ja tulee aina menemään.


      • ulkonäöllä
        Tri Kylmävirtanen kirjoitti:

        Pulskat, konjakkia juovat ja sikareita polttavat liittojohtajat haluavat lisää ydinvoimaa. He esittävät asian järjestön kantana, vaikka hädintuskin edes 20% jäsenistöstä kannattaa asiaa. Näinhän se on aina mennyt ja tulee aina menemään.

        on päätöksenteon kanssa.80 % kannattaa ydinvoimaa.Katsoin samaa tutkimusta kuin sinä.


      • esittämään

        kahdelle uudelle lupaa rakentaa lisäydinvoimaa.Sopuratkaisu kepun ja kokoomuksen vaihtoehdoille.


      • sähköteknisesti
        esittämään kirjoitti:

        kahdelle uudelle lupaa rakentaa lisäydinvoimaa.Sopuratkaisu kepun ja kokoomuksen vaihtoehdoille.

        sähkönkulutus jälleen kasvussa.Asiasta oli eilen tv-uutisissa ja kulutus muutenkin nousussa.Luvat kolmelle reilusti,mutta rakentaminen porrastaen,jotta tasainen työllisyys rakentamisessa hyödynnetään.


    • sähköteknisesti

      kertoi pääministerin haastattelutunnilla,että hallitus pyrkii saamaan asian eduskuntaan vielä kevään aikana.Näkyy 90-luvun vastustajakin huomanneen vihdoin energiapulan,kun pakkasilla jäätiin tuontisähkön armoille.

    • näin se menee

      enemmistö kannattaa lisärakentamista.Kuinka monta rakennetaan on lähiaikoina tehtävän koplauksen asia.Jotain tulee voimaloiden kylkiäisinä mukaan päätökseen.

      • sähköteknisesti

        asiasta tullut ja hommat jatkuu.Kansan ääni pakkasten keskellä on kuulunut ja hallituksen esitys tulee Vanhasen lausunnon mukaan kuukauden sisällä ja eduskunnan päätös juhannuksen tienoilla hyvässä lykyssä.


    • ydi665544

      vetoavat Loviisan hankkeen puolesta.Kyseessä alueen elinkeinon ja työllistämisen vaikutukset.Vetoajina Uudenmaan,Itä-Uudenmaan ja Kymen maakuntajohtajat.

    • Faktaan luottava

      hallituksen energiaratkaisun.YLE kertoi uutisissa,että yli puolet Suomalaisista kannattaa ratkaisua eli se on kansan tahdon mukainen.

      • Reiska Retee

        vaan eikä mitään jarrutusta enään.Kansa on sanansa sanonut ja sitä pitää noudattaa.Viheruskovaisille teltat Kainuun ja Lapin korpiin,eikä taatusti sähkölinjoja sinne.Olkoot siellä muutaman vuoden niin oppivat nykyaikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe