Miksi on niin vaikea löytää hyvä hoitaja!!

Niiin kypsä

Kylläpä kummastelen, kun ei ihmisille kelpaa ilmainen ratsastus.. Edes tallitöitä ei vaadita tekemään. Halukkaita kyllä on, mutta missä on vastuu hevosesta?? Samana päivänä ilmoitellaan, ettei päästäkään tai jos mennään ni hoidetaan hevonen ja liikutus hutiloiden. Mielestäni en edes vaadi mitään erikoista tai supertarkkaa toimintaa..
Itsekin kun olen hoitajana toiminut, niin kyllä sitä on viimassa ja tuiskussa tallille menty, hommat hoidettu ja vieläpä mielellään!!

28

1669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen22v

      Missä päin olisi ilmaista ratsastusta? :) Millaisia hevosia? Olisin kiinnostunut, asun Hämeessä.

    • Aleeec

      Nykyään se netti houkuttelee enemmän kuin mukava eläimen kanssa yhdessäolo..

      • -veine

        Raha sitä mualimmaa pyörittää. En minä ainakaan enää tässä iässä missään ilmaiseksi kävisi, ja sama se alkaa olla kaikilla teini-iän ohittaneilla, tahapula ja paljo kaikkea muuta tekemistä. Sitten taas ne 10-15v eivät välttämättä ole taitavia/vastuuntuntoisia, vaan juurikin jätetään hoito puolitiehen eikä muisteta ilmoittaa jos ei päästäkään tulemaan.
        Varminta on maksaa pieni vaivanpalkka ja pyytää siihen päälle vaikka sen karsinansiivouksen, 2-6€ aina kerralta jollekki pikkutytöllekki. Silloin ainakin luulisi saavan niitä reiluja ja vastuuntuntoisia hoitajia joilla ei aikaa mene tietokoneisiin tai kylällä luuhaamiseen. Minuakaan ei enää kiinnosta ratsastaa vaikka aivan ilmaiseksi saisin tunnin joka viikko. Ei vain jaksa, meiluummin ottaisin sen rahana 15€, enempi sille 15€ on käyttöä, menetystähän se vain on olla illat ilmasena työvoimana jonku toisen tallilla...


    • Niiiin kypsä

      Kaipa se sitten on tuo raha. Ihmettelen kyllä, kun mun hoitaja aikoina asia oli toisinpäin. Itse maksettiin, jos halusi ratsastaa. Ja nyt pitäisi maksaa, että joku "viitsisi" käydä liikuttamassa.
      No, ehkä se on vaan parempi luottaa vaan itseensä, tuleepa ainakin hommat hoidettua =)

      • -veine

        "No, ehkä se on vaan parempi luottaa vaan itseensä, tuleepa ainakin hommat hoidettua =)"
        Tämän olen todennut itsekin, "laita muut asialle ja tee itse perässä", hommat hoidettu niin huonosti että olisi ollut parempi hoitaa ne itse.

        Olen käynyt tallilla hoitamassa 2x vko 10 vuoden ajan, silloin palkaksi sai ratsastuksen silloin kun oli ollut tarpeeksi luotettava ja hoitanut hommansa kunnolla, eli noin 2 viikon välein. Nyt, tuon oman hoitoajan jälkeen oltuani n. 3v samalla tallilla töissä, on pistänyt silmään tuo nuorten muuttuminen. Ei tulla enää aamun sarastaessa tekemään hommia ja hoitamaan hevosia, vaan tullaan "sitte joskus" istumaan taukotilaan ja juttelemaan kaikkea jaskaa toisten selän takana ym. eikä tehdä hommia vaikka pyydetään kymmenesti, hyvä jos uhkailemallakaan nostavat takapuoltaan penkistä, käydään nurkan takana polttelemaan tupakkia ja häivytään tallilta ilmoittamatta kenellekkään. Ei tuollaista tapahtunut kun minä hoitamassa kävin...


    • suff-

      Mä ja mun kaveri, ollaan 13-vuotiaita, niin käydään joka sunnuntai hoitamassa kahta hevosta kaksin. Hommat tulee hoidettua kunnolla, kun alussa sai apua (ja vieläkin saa apua, jos tarvitsee). Me laitetaan kaikki ruuat, vedet, siivotaan karsinat (ja siellä ei tehdä patjaa, joten menee vielä kauemmin aikaa, mutta se on kivaa), lakaistaan käytävä, siivotaan tarhaa, harjataan hevoset, siistitään varuste huone, loimitetaan hevoset tarivttaessa, ym. Siis tehdään kaikki tallityöt ja se on meistä kivaa. Sitten saadaan käydä ratsastamassa. Me kyllä käydään siellä säällä kuin säällä. : /

    • Coldblooded Bastard

      Mie asun jyväskykässä ja oisin valmis tekemää melki mitävaa jotta saisin ees hoitaa hevosta. Voisin käyttää aikani täysin hevosten hyväksi ^^. Olen ratsastanut 2 vuotta ja jukurikaan ei ole minulle ongelma ^^ Voisitko laittaa vastausta sähköpostiini : [email protected] Kiitos jo ny ^^

      • Minä :)

        Olen harrastanut ratsastusta 10- vuotta. Alaskin on tultu monet kerrat, mutta en ole lannistunu. Jos se olisi Tampereella/ Ylöjärvellä niin voisin mieluusti tulla.

        Jos joku muu tarvitsee "ilmaista ratsastusta/ hoitamista" niin täällä olisi yksi innokas tyttö! :)


    • tällänen perus

      hei. luin ton sinu öö... no asiasi:) olen kanssasi täysin samaa mieltä, minä taas vaan en löydä itselleni hoitohevosta/ponia =( siksi aattelinkin kysyä että tarvitsetko vielä osaavaa ja luotettavaa ja vastuuntuntoista hoitajaa. hirveän kauans en pääse lähtemään, mutta jos sattusitte olemaan lähistöllä =))

    • On kyllä.

      Missä päin toi olis? Ite oon ettiny vaikka kuinka kauan Kiimingistä hoitohevosta, ja olisin valmis käymään mahd. tiistaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. Aikaempikin hoitohevonen löytyy, mutta se jouduttiin lopettamaan. Tallihommat sujuu jo hyvin, ratsastusta olen harrastanut n. vuoden. Mutta on se talleilla minustakin kumma, kun ei saa tallihommia tehdä, vaan jos kyytiä odottelee, niin satulahuoneessa/muualla pitäisi istua, kun ei hevosia saisi häiritä, eikä karsinoitakaan siivota, saati sitten ruokkia hevosia.

    • 19v vastuulla

      Olen 19-vuotias ja ollaan kaverin kanssa etsitty hoitohevosta Kotkasta. Ei löydy millään, mieluiten just ilmaiseksi käytäis ratsastamassa tai sitten pientä korvausta vastaan. Ilkeetä kun ei hevosta löydy vaikka intoa olisi :/

      • murunen1

        hei.näin sun viestin täällä ja pakko kommentoida.minä olen ja etsiskelly jotain tallia missä vois käydä hoitelees mut ku ei oikein löydy:( jokos teitä on onnistannu?olen ja kotkasta...k


    • leoska

      Vieläkö etsit hoitajaa? Missä päin kyseinen hevonen olisi???

      Olisin halukas hoitamaan ja liikuttamaan hevosta. Koko ikäni olen hevosten kanssa touhunnut ja 2 vuotiaasta asti ratsastanut. Olen 13 vuotias tyttö ja täytänpian 14. Asun itse Lappeenrannassa. Sähköpostiin voi vastata.
      sähköposti osoite: [email protected]

    • temmememe

      itse hoitelisin mieluusti hevosia vaikka joka päivä ihan lannan luonnista ratsastukseen ja intoa riittää hoitoon ihan yhtä paljon kuin ratsastukseen, mutta ei voi kun en ole ratsastanut vuottakaan ja 12vuotiaaseen on hankala luottaa. ja jos joku opettaisi minulle hoitoa ilman ratsastustunteja niin kyllä kelpaisi. Harmi että en pääse kuin max. kerran viikossa tallille, ja ratsastustunti silloin. ei pääse oikein oppimaan hoitoa.

    • Nassikka :D

      Olen 12 vuotias, mutta käyn 2 x viikossa vuokraamassa russia (: Se on vähän jääräpäinen, mutta ei voi mitään xDD Tarkotus ois ehkä jossain vaiheessa puoliylläpito, se jää nähtäväksi. Haaveilen omaa ponia, aikaa riittää siihen hyvin, ja vaihtaisin nämä kaikki koneella-olo tunnit tallille !

    • -

      missä päin tää heppa/hepat asustelee ? =)

    • :)

      Kyllä niitä hoitajia alko löytymään :)

    • Sanii <33

      Mutta on se talleilla minustakin kumma, kun ei saa tallihommia tehdä, vaan jos kyytiä odottelee, niin satulahuoneessa/muualla pitäisi istua, kun ei hevosia saisi häiritä, eikä karsinoitakaan siivota, saati sitten ruokkia hevosia.

      TÄH?! Mä saan harjailla hevosia, putsailla karsinoita, mä saan tehdä kaikkea normaalia hevosten kanssa, eikä se ikinä valita jos mä vaik kuvaan niit hevosia ?! Eilenkin loimitin n. 10 hevosta ja taluttelin niit edes takas :) Putsasin karsinan ja vein vesiä, heitin loimia roskiin (ihan luvalla) ja kattelin hevosia :D Se oli ihanaa ♥

    • Ihan samaa olen itsekin ihmetellyt jo PITKÄÄN!! Olen muutaman vuoden etsiskellyt hevosilleni vastuuntuntoisia liikuttajia ja/tai hoitajia, mutta kun ei löydy, niin ei löydy. :O
      Kolmisenkymmentä vuotta sitten kun itse aloitin hevosharrastuksen oli kunnia-asia päästä hoitajaksi ja vielä suurempi kunnia oli jos joskus (harvoin!) pääsi jollain hevosella ratsastamaan. Hevoset hoidettiin hyvin ja ajan kanssa, rakkaudella. Mikä on nykynuorille tärkeää?? Ei ainakaan hevoset.

      Itsekin pientä tallityötä vastaan tai vaikka viikonloppulomitusta korvaamaan antaisin ratsastaa hevosillani, mutta ei ole halukkaita tulijoita. :/

      • "etsii hoitsua"

        missäpäin asustelet akuliina-75 (:?


      • "etsii hoitsua" kirjoitti:

        missäpäin asustelet akuliina-75 (:?

        Mikkeli-Lappeenranta-välillä, E-Karjalassa.


      • "etsii hoitsua"
        akuliina-75 kirjoitti:

        Mikkeli-Lappeenranta-välillä, E-Karjalassa.

        höh melko kaukana itse olen oulusta..


      • Chenn
        akuliina-75 kirjoitti:

        Mikkeli-Lappeenranta-välillä, E-Karjalassa.

        kuinka pitkä matka lappeenrannan keskustasta? Vaataatko s-postilla/ [email protected] /(:


    • ihme ihminen

      Minulla on ainakin ihan eri tilanne. En löydä mistään hoitsua. On niitä ollut ja mennyt ,mutta kun viimeisin myytin ,ei ole heppoja löytynyt. Vaikeinta on se ,että asun senverran pohjoisessa ,niin täällä on muutenkin aika vähän talleja. Tallilla jolla itse ratsastan ,niin kaikilla hevosilla on hyvät ja vastuuntuntoiset hoitajat.

    • Väsynytheppatyttö

      Ongelman olen huomannut että pikemminkin niin päin että hoitajan pitäisi melkein itse maksaa hevosenhoitamisesta.
      Minä lähtisin vaikka heti hoitamaan jos joku tarjoaisi.
      Koko ajan ilmoituksia olen nettiin laittanut, ilmoituksissa olen maininnut että palkkaa en tarvihe.
      Aina olen työni kunnialla hoitanut.
      Itse en nykyisin käy missään asunnon ulkopuolella, juopottelu ja kylillä riehuminen ei yksinkertaisesti ole ikinä ollut mun juttu.
      Jotenki vaan pistää vihaks että ilmaiseksi olen valmis tekemään, kokemusta on hevosista ja niiden hoidosta kuitenkin 10vuoden ajalta ja tiedostan varsin hyvin mitä se työ on, aina vaan luullaan että jos on alle 18-vuotias niin on hevosenkipeä pikkulikka joka tekee mitä huvittaa ja eikä ota huomioon hevosten tarpeita vaan tulee tallilla vain jos saa ratsastaa..

    • Hoitohevosen etsintä

      Missäspäin tämä olisi?(: Itse olen todella kiinnostunut hevosen hoitamisesta ja voisin käydä kesällä hoitamassa ja ihan kunnolla jos vain olisi hevone(: Ja vieläkös hoitajaa etsiskelet?(:

      • Katja

        Jos kiinostaa vielä ota yhteyttä s-postilla [email protected]
        Asun lappeenrannassa olen 13 ja olen harrastanut ratsastusta vuoden ja parikuukautta


    • Mar.Lii

      Saako vielä käydä ratsastamassa? Missä päin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe