Oletko nähnyt Jeesuksen?

?????????????????

Oletko omilla aisteillasi kokenut näkeväsi Jeesuksen? Onko sinulla jotain todisteita Jeesuksen olemassa olosta vai uskotko vain sitä mitä painetussa sanassa kerrotaan?

51

2830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on Herra

      sitten.
      Olin tilanteessa jossa olin lannistunut,uupunut ja väsynyt.En ollut sairaslomalla masentuneisuuden vuoksi,mutta olin jo pitkään ollut erityisten ongelmien takia väsynyt.En tiennyt jaksanko vai en.
      Menin makuuhuoneseen.Vaimoni vielä touhusi keittiössä.Kilisteli tiskejä.Meni petiin.Suljin silmäni.Avasin ne pian uudestaan ja säikähdin.
      Makuuhuoneemme ovella/eteisessä istui,ikäänkuin kuninkaan tuolilla valkoinen hahmo.Hän oli pitkässä viitassa.Hänen hiuksensa oli pitkät,valkoiset.Vartalon rajat olivat epäselvät,mutta silmät olivat selvästi nähtävissä ja katse oli terävä ja tarkkaileva.Päässään Hänellä oli kruunu joka kimalteli vihreitä ja punaisia värejä.
      Hänen kummallakin puolella oli kaksi pienempää olentoa,jotka olivat siivillään peittäneet vartalonsa.Kasvoja ei näkynyt.
      Kun katselin hetken tuota ilmestystä,aluksi pelokkaana,rauhoituin ja tunsin sisälläni levon,aivankuin tuo valtaistuimella istuva olisi sanonut minulle:"Ole rauhassa".
      Kun tunnen aika-ajoin samankaltaista toivottomuutta kun silloin,muistelen tuota tapahtumaa ja saan siitä uutta voimaa.

      • Maruanne*

        Sinulla oli ihmeellinen Jeesus-ilmestys. Se on harvinaista, mutta ei mahdotonta. Isä Jumala ei voi ilmestyä, mutta Jeesus voi:

        3 Ja kun hän (Saulus -> Paavali) oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        (Ap.t. 9:3-5.)


      • ?????????????????

        Luulin ensin, että kukaan ei vastaa.

        Mistä voisi tietää, että Jeesus todella on olemassa, jos tämä ei kuitenkaan ilmesty kysyjälle tai anna muutakaan todistusta itsestään.


      • Jeesus on Herra
        ????????????????? kirjoitti:

        Luulin ensin, että kukaan ei vastaa.

        Mistä voisi tietää, että Jeesus todella on olemassa, jos tämä ei kuitenkaan ilmesty kysyjälle tai anna muutakaan todistusta itsestään.

        RUKOILE!!
        Samoin kun Herra on näyttäytynyt minulle on Hän myös varoittanut minua.
        Kerron toisen kokemuksen.
        Kävelin usein järven rannalla,niinkuin vieläkin ja minulla on suosikkipaikka jossa keskittyneesti rukoilen.
        Kerran rukoilin :"näytä Herra minulle että alkaisi olla jo helpompaa aikaa elämässäni".Mitä sain vastaukseksi?
        Järven toisella puolelle tuli noin 20 metriä korkea tulen lieska.Keltainen joka ei savunut.
        Taas kauhistuin,mutta Herra sanoi minulle selvästi:"tämä merkitsee sinulle vahvoja koettelemuksia.Ilman koettelemuksi sinä et puhdistu.Kultakin on puhdasta vasta sitten kun se poltetaan tulessa".
        Paria päivää myöhemmin kaaduin liukkaalla.Olin tajuttomana hetken,lyödessäni pääni.Verta vuotavana kävelin kotiin ja jouduin sairaalaan.".

        Mitä enemmän rukoilet,sitä enemmän saat vastauksia,niin varoituksia kuin turvaakin.
        No,olen minä siunauksiakin saanut.


      • Anonyymi
        Maruanne* kirjoitti:

        Sinulla oli ihmeellinen Jeesus-ilmestys. Se on harvinaista, mutta ei mahdotonta. Isä Jumala ei voi ilmestyä, mutta Jeesus voi:

        3 Ja kun hän (Saulus -> Paavali) oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        (Ap.t. 9:3-5.)

        Minä olen Jeesuksen oma jota sinä vainoat .


      • Anonyymi
        Maruanne* kirjoitti:

        Sinulla oli ihmeellinen Jeesus-ilmestys. Se on harvinaista, mutta ei mahdotonta. Isä Jumala ei voi ilmestyä, mutta Jeesus voi:

        3 Ja kun hän (Saulus -> Paavali) oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        (Ap.t. 9:3-5.)

        Joo kun se tuli huoneeseen kirkkaudessa ja kuului ääni minä se olen älä pelkää.


    • Maruanne*

      18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
      19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [33:19,: 34:5 Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.] [Room. 9:15]
      20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon." [1. Moos. 32:31 ]
      21 Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo.
      22 Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
      23 Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."
      (2. Moos. 33:18-25.)

      • Anonyymi

        Voi Mooses joko taas rikkonut koko lain . Synnin orjat .


    • Maruanne*

      Hän asuu henkensä kautta sydämessäni silloin kun rukoilin, kun tutkin Jumalan Sanaa, kun ajattelen Häntä. Pyhä Henkin muistuttaa minulle mieleen Raamatun kohtia, samoin Hän muistuttaa mieleeni asioita, antaa viisautta, varoittaa ja lohduttaa.

      Pyhä Hengen kautta Jeesus on täällä keskellämme, jos niin haluamme. Mutta Hän ei tule väkisin. Kuitenkin, jos toivotamme Hänet tervetulleeksi, jos toivotamme Jeesuksen Pyhän Hengen kautta tervetulleeksi tänä iltana ja tänä joulunaikana, saamme sydämeemme oikean joulun. Sellaisen joulun, joka ei ole riippuvainen olosuhteista, ei korkeammasta palkasta, tai edes työpaikasta, ei terveydestä tai sairaudesta. Sitä joulua ei voi ostaa eikä myydä kenellekään toiselle. Se on saatavissa vain Jeesuksen kautta, sillä Hän on se Ovi siihen rauhaan. Eikä se Jeesuksen antama Rauha tarvitse mitään seremonioita, vaikka saa siinä seremonioitakin olla. Jeesuksen antama rauha on sinun ja Jeesuksen välinen asia. Jos annat itsesi, elämäsi Jeesukselle ehdoitta, silloin Jeesus antaa sen Rauhan. Ei sellaista, jonka maailma antaa, vaan toisenlaisen Rauhan, mielenrauhan. Se on se paras joululahja, minkä voit saada.

      Tässä olen Jeesus, täysin keskeneräinen, langennut, syntinen. Puhdista ja paranna. Tule sydämeeni ja anna minulle Sinun Rauhasi. Sinä olet Rauhanruhtinas, annat Toivoa toivottomuuteen ja Valoa sinne missä on pimeyttä. Haluamme kuulua Sinulle. Tänä jouluna. Tule asumaan kodeissamme. Tule asumaan sydämissämme. Jeesuksen nimessä. Aamen.

      • ?????????????????14

        Vai onko se oman mielen suggestiota vaan se rauha?


      • Dijou
        ?????????????????14 kirjoitti:

        Vai onko se oman mielen suggestiota vaan se rauha?

        Kun Jeesus antaa meille oman rauhansa, se on Jumalan rauhaa joka "on kaikkea ymmärrystä ylempi".
        Omatekoiset rauhamme tulevat hetkeksi ja katoavat seuraavan ahdistuksen aikana. Niitä rakentelemme itse milloin milläkin asialla, musiikilla, rahalla, tavaralla tai ihmisillä. Voimme meditoida tai mennä hiljaisuuden retriittiin tai pyhiinvaellusretkelle - yhtä tyhjän kanssa! Jokin myrskynpuuska vie kohta "rauhasi" mennessään.
        Mutta tämä rauha kestää ahdistuksenkin läpi. Se on enemmän kuin mikään tunnetila ja todellakin järjelle käsittämätön, syvä sisäinen sydämessä asuva rauha joka vahvistuu Jumalan Sanasta, Jeesuksen lupauksista. Hänen ajattelemisensakin vahvistaa rauhaa. Hän sanoo: "Oppikaa minusta, minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä, niin te löydätte levon sielullenne."
        Kun luen Raamattua mukaan tulee myös hiljainen, syvä ilo: minulla on rauha Jumalan kanssa, Jeesuksen tähden, ei itseni tähden. Olen usein ihmetellyt sitä miten se kestää. Tämä rauha on luja kallio, Kristus itse, jossa saan levätä omia pelkojani tai maailman tuomia aaltoja ja tuulia kohtaamassa. Joku niistä voi toki kaataa minut kumoon, tai viedä jotain minulle arvokasta mennessään. Mutta tätä rauhaa Hänen kanssaan ei mikään ota pois. Se on lahja Häneltä, iankaikkisten käsivarsien ojentama lahja.


      • teinihihhuli123
        ?????????????????14 kirjoitti:

        Vai onko se oman mielen suggestiota vaan se rauha?

        oon paljon pyöriny helluntai/vapaaseurakunta piireissä. kerronpa tähän väliin mun kokemuksii. oon 17 vuotias tyttö. ja niinku monet tietää, "hellari" piireis uskotaan siihen et Pyhä Henki vaikuttaa maan päällä edelleen. ja se muuten on totta! asioita joita oon ite NÄHNY/KOKENU:
        oon nähny ilmestyksen, jossa oli enkeleitä
        oon nähny ku ihmisiä paranee sillee "naps" vaan sairauksista (ja nyt kaikki alkaa kertoo miten monel eri taval sen voi feikata joten kerrompa viel vikaks et.....)
        oon ite parantunu sairaudest ku mun puolest on rukoiltu
        Jumala on puhunu mulle eri tavoin
        puhun "kielillä"
        Joten mulla ei oo mitään syytä olla uskomatta Jumalan olemassa oloo. Joskus tällasii ihmeellisii asioit tapahtuu ja joskus on piiitkään nii etten tunne mitään konkreettista. Joskus on vaikeeta, mut rukoilu auttaa mua :) kandee rukoilla näit asioit Jumalalta ja opetella tuntee hänt :) ja lukee raamattuu säännöllisesti (pidempää ku 2 viikkoo) ni voin luvata et alkaa tajuu asioit (alottakaa please uudest testamentist) toivottavast jonku usko vahvistu!"


    • *****

      vaikka sitä rukoilisikin. Pyhä Henki on Jeesuksen edustaja nyt täällä maan päällä. Enkelinäkyjä voi joku nähdä, mutta enkelit eivät ole sama kuin Jumala. Ei uskoa voi perustaa näkyihin ja ilmestyksiin, koska lopun aikana Paholainen tulee esiintymään valkeuden enkelinä. Uskon täytyy perustua Jumalan Sanaan, se on ainoa kalliopohja.

      • Jeesus on Herra

        En erityisesti ole pyytänyt Herran ilmestymistä,mutta kun nyt vain näin on tapahtunut,niin minkäs sille voi.Pyhä Henki puhuu sanan kautta.Mutta joillakin meillä on erityisen ankara tausta ja siitä selviäminenkin on jo Herran ihme.Ilman uskoa ja Herran tukea en minäkään olisi elossa.
        Eipä siitä enmpää.
        Ylistys ja kunnia Vapahtajallemme,Korkeimman Pojalle.


      • Anonyymi

        Pyhän hengen pössyttelystä voi yhä saada sakot. Ei ole laillistettu käyttöäkään ainakaan vielä.


    • Autuas Jeesuksessa

      Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      Jos meillä on epäuskoa, saamme ja kannattaa rukoilla uskoa ja lukea Evankeliumia, kannattaa myös anoa viisautta ja ymmärrystä Jeesuksen nimessä, ja tietysti myös Elävää Vettä, jota Jeesus tässä tarjoaa kaikille Ilmestyskirjan lopussa. Lisäksi Jeesus on luvannut Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat, se on Jumalan Valtakunnan etsimistä ja hänen vanhurskautensa tulee myös Henkensä opettamana Raamatun kirjoituksien kautta.

      • Anonyymi

        AUTUAS ONNELLINEN SE JOKA EI NÄE . JA SILTI SIITÄ HUOLIMATTA ETTEI NÄE USKOO . AUTUAS JA ONNELLINEN . NÄKEMÄTTÄ USKOO . NÄKEMÄTTÄ USKOO . Näkyihinsä vajonneista .....


    • St.Michel 53

      Voisin kertoa tässä ilmestyksestä jonka sain viisitoistavuotiaana. En ollut uskova tyttö eikä meidän ratsastus porukastamme muitakaan vielä silloin. Oli lämmin aurinkoinen kesäpäivä. Nojailimme ratsastustallin ulkoseinään ja otimme aurinkoa ja juttelimme mitä nyt maailman nuoret jutteli vuonna -71. Lähdin käymään tallissa sisällä vessassa. Kun astuin tallin ovesta takaisin ulos, seisahduin niille sijoilleni. Koin valtavan voiman tulevan ylhäältä päälleni. Se oli suuri rakkauden aalto. Toinen aalto tuli perään ja se oli valtava, yliymmärryksen käyvä rauha. Ne olivat aivan konkreettisia tuntemuksia. Tajusin heti että Jeesus oli tullut tähän nyt. Ihmeellistä, sillä en ollut mikään partiotyttö tavoiltani, enkä ajatellut uskon asioita. Mutta niin vain sain todeta, että Jeesus siinä oli. Katsoin avoimin silmin kaikkea ympärilläni. Taivas oli sininen niinkuin oli ollut äskenkin. Kaikki oli ennallaan, mutta tähän oli tullut Jeesus. En pelännyt yhtään. Mieleeni tuli että voisin nyt lähteä tästä taivaaseen. Jeesuksen läsnäolo oli koko ajan selvästi koettavissa. Olin täysin valveilla. Kävelin sitten nurkan taakse missä kaverit olivat. Kun näin heidät siinä istumassa maassa kuten lähtiessäni, se rakkaus mikä oli koko ajan päälläni aivan kuin tulvi heitä kohti. Huomasin rakastavani heitä aivan mielettömästi.( Muuten kyllä ei ollut mitään rakkauksia meillä keskenämme vaan aivan tavallista olemista harrastuksen parissa.) Asia oli niin ihmeellinen, että sanoin heille että olin nähnyt Jeesuksen. ( En luonnollisilla silmilläni enkä muuten hengellisilläkään, koska en ollut vielä uskossa). No, eihän he mitään tajunneet asiasta tietenkään. Menin sitten tallin takapuolelle yksin istumaan ruohikolle seinän viereen ja ihmettelemään mitä minulle nyt tapahtuu. Jeesuksen läsnäolo oli koko ajan ympärilläni. Minua alkoi itkettämään. En osannut edes rukoilla mitään. Kohta nostaessani katseeni, huomasin ruohon aivan kimmeltävän kirkkautta ympärilläni samalla tavoin kuin auringonkilo järvellä häikäisee silmiä kesällä. Vasemmalla puolellani oli pätkä orapihlaja-aitaa ja senkin ympärillä oli sama hohde. Siis missä oli elävää kasvua se häikäisi kirkasta valoa pinnaltaan. Tämä kesti ehkä kymmenisen minuuttiä vielä ja sitten Jeesus poistui.
      Tulin uskoon kuusi vuotta myöhemmin. Muistin aina että Jeesus on olemassa. Mutta en ollut missään yhteydessä Häneen, en tuntenut Raamattua. Kuitenkin kun tuli minun toinen etsikkoaikani myöhemmin, otin Hänet vastaan eräässä teltta kokouksessa Vapahtajakseni. Tottakai tiesin että Hän on olemassa, mutta nyt minulle neuvottiin miten saan yhteyden Häneen. Syntisen rukouksen kautta. Tästä on aikaa nyt n. 33 vuotta. Kerran vielä samanlainen aalto(se oli valtava yliluonnollinen ilo) peittosi minut kotikaupunkini kadulla, sitä edelsi evankeliointi eräille henkilöille. En myöhemmin enää koskaan ole saanut kokea moista. Mutta muuten kyllä on tullut selviä Hengen sanomia asioihini ja johdatusta muutenkin. Teen kutsumuksenani katulähetystyötä. Siunausta kaikille.

      • Kristiina*

        Olin itse jo silloin uskossa. Olin käymässä lapsuuskodissani ja sisareni kertoi minulle, että hän on tullut uskoon. Voitte arvata, miten onnelliseksi tulin! Kun lähdin siitä tyttäreni kanssa autolla kotiin, oli kesä ja kokemukseni oli vähän samanlainen kuin sinulla. Aivan kuin koko luonto olisi säteillyt. Se oli ihmeellistä. Taivas oli kirkkaampi ja ruoho vihreämpää. En ole koskaan ennen nähnyt auringon niin säteilevän, se oli aivan taivaallista! Olin todella onnellinen ja aivan kuin Paratiisissa. Siinä hetkessä oli enkeleitä ja Pyhä Henki mukana, ei sellaista voi muuten kokea. En ole sitä ennen, enkä sen jälkeen sellaista kokenut. Siitä on nyt noin ehkä 15 vuotta aikaa.


    • ****

      Eräänä kesäaamuna heräsin. Huone oli aivan täynnä valoa ja minulla oli valtava rauha sydämessä. Aloin rukoilemaan, rukoilin ja kiitin Jumalaa. Ajattelin, että huoneessa on enkeli. Minulle tuli liikutuksen kyyneleet silmiin, hetki oli ainutlaatuinen. En nähnyt enkeliä, mutta tunsin hänen läsnäolon.

      Kun nousin ylös, soi puhelin ja sain kuulla, että lähiomaiseni oli kuollut. Toisinsanoen enkeli tuli vahvistamaan minua ennen tuota surusanomaa.

    • ****

      Lapseni oli pieni ja hän teki jotain, mistä suutuin. Tartuin häneen kiinni ja koska hänellä oli kädessä jugurttipurkki ja se levisi lattialle hän kaatui siihen ja löi takaraivonsa siihen. Rupesin syyttämään tuosta itseäni ja ajattelin, että tätä ei Jumala anna minulle anteeksi. Itkin kovaa aivan toivottomana ja rukoilin ja pyysin anteeksi sitä, että olin suuttunut lapselleni, ja sitten tapahtui tuo asia.

      Yhtäkkiä kesken tuon itkun ja epätoivon tuli mieleeni Jeesuksen sanat, ne tulivat minun sisältä, mutta eivät kuitenkaan olleet tavallaan minun ajatuksiani, aivan kuin ne olisi sanottu minulle: "Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri sinun edestäsi annettu". Nuo sanat olivat niin selvät ja niitä seurasi sellainen taivaallinen rauha, että siihen loppui toivottomuuteni, itkuni ja huokailuni. Rupesin vaan kiittämään Jumalaa ja otin lapseni syliini ja pyydin anteeksi häneltä. Pyhä Henki toi nuo sanat mieleeni, ne eivät olleet minun.

    • A.T.eisti

      Itse olen nähnyt kaksikin Jeesusta samaan aikaan Espanjassa. Toinen oli systerin mies ja toinen sen kaveri.
      Enkeleitä en ole nähnyt, mutta Joutsenia useasti mökin rannassa ja kerran Ahvenanmaalla.

      • Ateismi

        on Jumalan pilkkaamista, ei muuta. Ihminen, joka ei usko, ei tarvitse mitään aatetta epäuskolleen..


      • Syntimmehyvittäjä
        Ateismi kirjoitti:

        on Jumalan pilkkaamista, ei muuta. Ihminen, joka ei usko, ei tarvitse mitään aatetta epäuskolleen..

        tulin uskoon vasta tämän vuoden aikana, kun kävin rippikoulun. Jumala on tuntunut liian suopealta ja hyvältä minua kohtaan, ja olen siitä ollut usein allapäin. Siis siitä että voin hyvin, ja ystäväni ja perheeni on turvassa onnellisina!
        Kuitenkin, viimeisenä iltana, ennenkuin tulin uskoon, rukoilin Jumalalta, että hän antaisi minulle sammuttamattoman uskon :) olihan aika tyhmää rukoilla uskoa, kun jo rukoillessaan tietenkin uskoi? :)

        mutta siis nyt ennen pääsiäistä luihn kaikki tekstit raamatusta, jotka liittyivät Jeesuksen kuolemaan. Oli ilta, ja olin hirveän, siis todella ahdistunut ajatuksesta, että Jeesus oli kuollut. No sitten kyyneliini minä nukahdin, ja näin hyvin ihanaa unta;
        unessa minulla oli hyvä olo, sellainen hyvä olo, mitä ei voitu selittää.. Kaikki oli kirkasta,ja olin keväisissä tunnelmissa kävelemässä seurakuntatalolle. Sitten Mies käveli vieressäni. Hänen vaatteisiin en kiinnittänyt paljoa huomiota, mutta suuri hyvyys ja levollinen olo ympäröi häntä. Vaikka hän näytti kuolevaiselta, hänen silmistään kipinöi valoa, ja minulla oli tunne, että tuo mies rakasti minua enemmän, kuin kukaan.
        Sitten me kävelimme hiljaisuudessa, ja ennen sisälle menoa, minä purskahdin itkuun. Itkin Jeesuksen eteen polvistuen, ja jo tietäen syyni itkuun, Jeesus sanoi minulle:
        "Älä itke, minun kuolemani on ilon asia! MInä kuolen, ja otan kaikkien synnit! Minähän pääsen takaisin Jumalan Valtakuntaan, mutta sinä jäät tänne, ja päivänä, jona sinä tulet mukaani, minä olen sinua hakemassa! Älä siis itke kuolemaani, minun ristiinaulitsemiseni antaa sinulle oikeuden olla ihminen" Jotain tohon suuntaan, enhän mä sitä muista, mutta sen jälkeen heräsin.
        Herätessäni minulla oli kyyneleitä silmissäni, mutta pyyhin ne pois katsoen kattoa ja miettien, että oliko unessani tosiaan ollut Jeesus. Mutta tunne oli sellainen, tapahtumat sellaisia, että normaalilta unelta ne eivät tuntuneet.. Pitkänä perjantaina, enkä koko Pääsiaisenä itkenyt Jeesuksen kuoleman tähden, vaan vietin sen kiitosjuhlana Hänelle.


      • Anonyymi

        Espanjassa Jesus kadulla .


    • ja sielunvihollisen

      Ennen minä näin Jeesuksen monesti. En ollut uskossa. Jeesus tuli aina ja ilmestyi. Se oli pelottavaa, koska ymmärsin, että se merkitsee tuomioita. (tosin silloin en ymmärtänyt sitä, että se sitä merkitsi) Ja heräsin aina unestani valtavan kovan pelon tähden, kun Jeesus ilmestyi kirkkaudessaan. Nyt en näe Jeesusta ja olen uskossa Häneen. Vaikka tahtoisin, että elämäni kuuluisi Hänelle.

    • mutta uskon

      sydämessäni sekä sanaansa että Pyhän Hengen vaikutuksen olen saanut kokea ja myös opetustaan, niinkuin sen ymmärrän, samoin armolahjojaan. Tiedän myös että tulen näkemään Herran, kuten me muutkin sillä kaikki olemme istumensa edessä, ja toivottavasti uskollisina palvelijoina Herran Jeesuksen rakkaudessa ja armossa ja totuudessa, sillä siihen kutsuu kaikkia ilosanoman kautta, minkä antoi Raamatun pyhissä kirjoituksissa ja itsekin opetti "autuaat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe", toki enkeleitä voidaan myös nähdä, sillä ovat sanansaattajia ihmisten ja Herran välillä ja Ilmestyskirjan Johanneksellekin antoi enkelinsä välityksellä vaikka näkikin Herran valtaistuimen ja pyhän Uhrikaritsan, samoin Jeesuksen ilmestyksessä, minkä Isä antoi Pojan ja edelleen enkelin kautta. Myös Paavali temmattiin taivaaseen, vaikka ei tiennyt tapahtuiko lihassa vai hengessä, ainakin ylösnousemusruumiissa. Herra tahtoo voidella sydämen silmät ymmärrykseen ja viisauteen, neuvoon ja voimaan, tietoon ja Herran pelkoon, ja tämän kaiken tekee Henkensä välityksellä enkeleiden välityksellä, sillä omilllaan sellaiset ovat turvana ja tukena, kiitos Isälle Jeesuksen nimessä, että armonsa kasvattaa meitä kaikessa hengellisessä hyvässä, siis anovia ja valtakuntaansa ja vanhurskauttaan etsiviä, sillä usko ja toivo ja rakkaus ei ole jokaisen, vaikka Isä tahtookin jokaisen kuvakseen luomansa ihmisen pelastaa ja yhteyteensä halajaa parannuksessa ja pyhityksessä.

    • *****

      Kannattaa uskoa Painettuun Sanaan, eli Jumalan Sanaan Raamattuun. Se on ehdottomasti luotettavampaa kuin näyt, ilmestykset ja unet, sekä kaikenlaiset tunteet ja tuntemukset ynnä muut kokemukset.

      Ei tarvita mitään erikoiskokemuksia, näkyjä ei parannusihmeitä, kuolleista herättämisiä tai muitakaan ihmeitä. Jumalan Sana seisoo vahvana silloinkin, kun kaikki muu kaatuu, silloinkin kun ei yhtään tunnu siltä, että Jumala olisi lähellä, koska usko ei perustu tunteeseen vaan Jumalan Sanaan. Tunteet ovat uskon mauste, mutta niihin ei voi luottaa. Ei myöskään ihmeisiin voi luottaa, koska lopun aikana Paholainenkin saa aikaan ihmeitä: Ilm. 13:13 "Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden."

      • Hp

        On Turhaa selittää, etteikö Jumala muka tekisi ihmeitä?! Ei tässä tarvita uskonnollisuutta tai muutakaan. Kun Jumala tekee jotain, siinä on rauha! Ei paholainen saa aikaan rauhaa! Jumalan ihmeet ovat todellisia ja niitä tapahtuisi entistä enemmän, jos ihmiset vain etsisivät Jumalaa. Ei tietenkään tule uskoaan perustaa ihmeisiin vaan Raamattuun, mutta senkin kautta näitä ihmeitä mitä ihmisille on tapahtunut tulee koetella!

        Kun minulla kerran oli todella vaikea elämäntilanne, enkä tiennyt jaksanko enää yhtään enempää, Jeesus tuli uneeni. Hän oli valon ympäröimänä, kirkkauden ympäröimänä avo-sylin vastassa. Hän ilmestyi taivaasta ja sanoi minulle suoraan; Henry olet aina tervettullut takaisin. Tämä oli täysin varmasti Jeesuksen ilmestys minulle! Heräsin itkien ja vain Jumalaa kiittäen tästä ''herätyksestä'', jonka hän teki minulle. Elämän ongelmat eivät ole siitä loppuneet, mutta herra on aina tässä ja nyt, aamen.


      • Anonyymi

        Eikö voi ihan uskoa ettei sitä tarvi väkisin puristaa itsestään ?? Siinä on rauha . ✝️✝️✝️että vaan uskoo ja elää armosta .


    • Ymmärrätkö jos kerron, joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. Matt .10:40
      tarkoitta meidän lähimäistä,tämä on hengelliseti katsottava, silmillä sitä ei voi nähdä vielä.
      Painettu sana synnytää uskon,sen kautta jeesus on meissä sisäisesti henkensä kautta,hän valvoo vain uskovissa jota ovat uudestisyntyneitä heissä näkyy jeesusken rakkaus heidän läpi.
      He heijastavat sitä maailmaa johon olemme pyrkimässä jeesuksekautta.
      Nimi kristitys tietävät,mutta kieltävät sen voiman.

    • Jonne & Jeesus

      Joo se oli eilen mun makkaris ja sit me mentii pelaa kiekon pajatsoo ku sil on ikää ja se tykitti löysää käisiä sillee et valu poskille ja repesin. sit se meni sen mutsin luo otti sen escortin ja mentii riftaa soramonttuu ja sit vedettii iha hirveet ES pärinät ja päristiin koko yö ja mentii haukkuu jonnei. lopult mä sammuin ja ku heräsin Jesse oli piirtäny mun naamaa peniksiä ja se repes. halusin lyödä sitä mut oli nii kauhee es darra ja sit se heitti mut himaa.

    • En ole vaan olen

      saanut lukea kuinka vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Tietenkään tämä ei tee varmaan mahdottomaksi Jumalan suoda jollekin ihmiselle mahdollisuutta nähdä Jeesusta tempaamalla tämän kolmanteen taivaaseen valtaistuimensa tykö, näin uskon, mutta varmasti on harvinaista, mutta silti mahdollista. Minulle riittää että saan nähdä Herran ja toivon myös kuulevani hyvät sanat: "mene Herrasi iloon, sillä vähässä olet sinä ollut uskollinen". Herran tuomiot ovat vanhurskaat ja kaiken toivoni tahdon armoonsa asettaa.

    • yksinäinenlehäm

      Kyllä......O_O

    • JSK2016

      Uskon Jumalan Sanaan joka on Raamatussa. Usko Jeesukseen ei ole samanlaista tietämistä kuin maailman eri asiita tiedetään, usko on nimenomaan uskomista ja luottamista Häneen. Uskoa ja Jeesuksen voimaa ei voi ottaa pöydälle ja mittailla ja analysoida sitä kuten jotain tutkimuskohdetta. Usko Jeesukseen on lämmin tunne sydämessä, rauha joka kestää, turva jossa pitäytyä tässä ajassa ja maailmassa, armo johon kääntyä koska vain, voima jonka nimenomaan Jumala on antanut sydämeen.

      Pyydä uskoa ja pelastusta Jumalalta, niin sinun ei tarvitse enää epäillä eikä kysellä todisteiden perään. Hän voi pelastaa sinut Poikansa Jeesuksen kautta. Rukoile pelastusta ja armoa itsellesi. Niin minäkin teen.

      Mitä Jeesuksen näkemiseen tulee, minulle ja kaikille muillekin riittää tämä tieto:

      2 Pietarin 3:10 Raamattu 1933/38 (R1933)
      Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

      Ilmestys 1:7 Raamattu 1933/38 (R1933)
      Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

      1 Tessalonikalaisille 4:16-17 Raamattu 1933/38 (R1933)
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      Luukkaan 21:34-36 Raamattu 1933/38 (R1933)
      Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

      Johanneksen 14:1-3 Raamattu 1933/38 (R1933)
      "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

    • JSK2016

      "Mene Herrasi iloon, sillä vähässä olet sinä ollut uskollinen"

      Kiitos Herralle, että saan uskoa Häneen ja palvella siellä minne Hän avaa ovet. Menköön minun tavoitteeni ja toiveeni miten vain, haluan luottaa Herraan joka näkee minua kauemmas kaiken ja jolla on minuakin varten omat suunnitelmansa. Joskus on mennyt omat isotkin suunnitelmat mönkään, mutta voi että sitä siunausta jonka Herra on sitten osoittanut ja antanut sen jälkeen, Hän todellakin tietää mitä tarvitsen ja tietää rukoukseni ennalta.

      Ihanaa kun minun ei tarvitse kiivetä mitään uskomisen portaita pitkin, saan vain uskoa ja luottaa Jeesukseen ja pyrkiä toimimaan myös lähimmäiseni hyväksi. Jeesus on koko tieni taivaaseen saakka, mahtavaa kun saan kääntyä Hänen puoleensa ja vaikka lihassani mokaisin, niin aina saan palata Hänen luokseen armoon ja sovitukseen, Hän jo odottaa minua ennalta.

    • Hei!
      Iloitsen että löysin kauan etsimäni keskustelupalstan. Haluan jakaa kokemukseni. Siitä on aikaa jo mutta muistan kuin olisin nyt herännyt kokemaan saman.
      Oli yö 7.5.1978 kun näin Jeesuksen.
      Tässä näyssä olin kotini rappusilla kun näin kirkkaan valon taivaalla ja tajusin että Jeesus tuli.
      Ihmettelin miksi minua ei temmata ylös. Samassa kuulin äänen "Kepa tule tänne". Ääni kuului naapurista ja ääni oli Marjan ääni. Menin sinne. Heidän pihassa oli laudoilla rajattu alue pituutta enempi kuin leveyttä. Rajatun alueen vasemmassa reunassa oli joukko ihmisiä joilla oli pitkät valkoiset puvut. Jeesus oli siinä keskellä ja ajattelin Hänen tulleen jakamaan valkoisia pukuja. Näin ja tunnistin henkilön joka oli rajojen ulkopuolella ja kysyin Jeesukselta missä tämän puku on? Jeesus sanoi " Ei lähtenyt tosissaan". Tämä hlö oli uskossa silloin. Kysyin missäs minun puku oon? Hän vastasi "Sinun pitää tehdä tätä työtä. De aika jonka olit välillä maailmassa on pidentänyt ditä etten ssaanut pukua. Sanoin, entäs jos minä lähden miten saan sen puvun? Jeesus sanoi "Minä pidän vartavasten sinun pukuasi käsivarsillani ja se puku pysyy sileänä ja on minulle sopivan kokoinen. Ihmeellistä, sanon tässä vaiheessa...
      Jatkuu! Läksin juosten ja heti näin pellolla ihmisiä joilla oli pitkät puvut tosin vinoraitaiset mustaa ja vaaleaa tasaraitaiset puvut, pitkähihaiset ja maahan adti helmat. Pelto täynnä ihmisiä toisiinsa nojaten, kasvot doikeat ei muuta kuin soikeat kasvot ilman silmiä, suuta..mutta silti ilmeet oli toivottomat. Jeesudsoli siinä lähelläni ja kysyin missä näitten puvut on. Ovathan nää käyneet kokouksissakin. Hän sanoi "Niin ovat mutta eivät ole ottaneet minua vastaan".

    • Anonyymi

      Jeesus Kristus ei ole vielä tullut vastaan mutta rukouksiin on vastattu.

    • Anonyymi

      Kovin usein painettuna ja oikeaan paikkaan niin, se ratkaisee siunauksen tai kirouksen. Yksi menestyy, toinen menehtyy.
      Elämä On.

    • Anonyymi

      Minä näin ihan äsken, kun Jeesus sotki sähköavusteisella pyörällä ylämäkeen tuosta ikkunan alta. Ainakin se näytti Jeesukselta. Olenkohan ihan terve?

    • Anonyymi

      Jatkuu!
      Jeesus oli kirkkaus. Juoksin kotiini jossa äitini oli keittiössä ja veljeni näin nukkumassa toisessa huoneessa. Jeesus istui siinä tuvan penkillä. Hän oli kirkkaus, pitkä puku päällän ja Hän hymyili. Tajusin että Hän iloitsee minusta kun kerroin Hänestä. Näin koin sen siinä. Sanoin, "Nyt lähtekää, Jeesus on tullut varttavasten meille". Äitini sanoi, kuka tähän taloon jää jatkamaan jos hän lähtee. Läksin pois ja juoksin naapuriin. Mentiin niiten metsään kun oli ns vaivanaika. Näin kun ihmisiä tuli rinnettä alas ja tunnistin erään hlö:n. Sanoin hänelle että et voi enää tulla, mutta jos et ota pedonmerkkiä niin voit pelastua. Hän sanoi ettei ota sitä merkkiä. Näky loppui siihen.

      • Oma kommenttini.
        Anteeksi kirjoitusvirheet s/d.
        Toivon sinulle joka luet tämän kertomani usko Jeesukseen ottaen Hänet vastaan. Joka päivä tämä kokemus mielessäni.
        Tänään on 10.11.2020

        Siunausta jokaiselle!


      • Mikä merkki sinulle on Pedon merkki?


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mikä merkki sinulle on Pedon merkki?

        Hei!
        Googleta, selviää paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Googleta, selviää paremmin.

        https://www.facebook.com/teuvo.suni/

        Lue sieltä helmikuusta 2018 lähtien kaikki kirjoitukset niin uskoisin sinun selviävän Saatanan vihan viinin juopumuksestasi.

        "Nuokin ovat viinistä humaltuneita, horjahtelevat väkevien juomien huumaamina: pappi ja profeetta juovat ja horjuvat, viini on vienyt heidät mukaansa.
        He horjuvat juopuneina, hoippuvat näkyjä nähdessään ja kompastuvat oikeutta jakaessaan."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mikä merkki sinulle on Pedon merkki?

        Se ku on otsassa hindu...ne ku kieltää Jeesuksen se on niillä niin mitä niistä välittää .


    • Anonyymi

      Minä olen nähnyt Jeesuksen. Seisoi takanani, kun menin aamulla keittiöön juomaan vettä.1.4.2013.

    • Toisessa tulemisessa kaikki näkevä,kuninkaan toiset riemuisevat toisille se kauhun paikka,meille jotka olemmen hänen omiaa on riemun päivä sillä tämän ajan vaikeudet päättyvä siihen. Alkaa ikiuinen elämä Jeesuksen seurassa.

    • Anonyymi

      Mä oon nähny kerran jeesuksen . en tiedä miks mä näin sen vaan ..no se oli mun kokemus . vaikee Raamattua on uskoa. oon mä nähny Lemmynkin...

    • Anonyymi

      Jaahas, valeprofeetta on kirjoitellut tännekin. Älkää sitä uskoko, se valehtelee.

    • Jeesuksen tulee näkemää kaikki hänen toisessa tulemisessaan. Ei mikään salaisuus ole.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe