Maailmassa ja maailmasta
29
724
Vastaukset
- Golem
http://www.kosmas.fi/PDF-files-veljeston paasivu/Finn_Ort_Probl_2009_Autumn.pdf
- Fjodor D.
Jos nämä olisivat hiljaa, kivetkin huutaisivat
- ,m,m,m
Erinomaista! Kiitos tekijöille!
- sillätuomiollamillä
lienee toivottaa joulumieltä kaikille Kirkkomme/ maailman heteronormatiivisuudesta poikkeaville ihmisille?
rakkauden täyteistä Kristuksen syntymäjuhlaa myös sinulle! - pakkanen paukkuu
sillätuomiollamillä kirjoitti:
lienee toivottaa joulumieltä kaikille Kirkkomme/ maailman heteronormatiivisuudesta poikkeaville ihmisille?
rakkauden täyteistä Kristuksen syntymäjuhlaa myös sinulle!Joulumieltä kaikille! Myös Sinulle! Tällä asialla tuskin on mitään tekemistä joulumielen kanssa. Meitä ortodokseja ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sateenkaariväki tekee keskenään. Miksi heidän on pakolla tunkeuduttava juhliin, joihin eivät ole saaneet kutsua?
- kerrankin jotain
Hyvä Kosmas Aitolialaisen veljestö!!! Se kuka tästä raportista älähtää on ilmeisesti sitten saanut kalikasta onnistuneen osuman.......
- Hävetkää jo!
pakkanen paukkuu kirjoitti:
Joulumieltä kaikille! Myös Sinulle! Tällä asialla tuskin on mitään tekemistä joulumielen kanssa. Meitä ortodokseja ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sateenkaariväki tekee keskenään. Miksi heidän on pakolla tunkeuduttava juhliin, joihin eivät ole saaneet kutsua?
Eivät kaikki ortodoksit ole homokammoisia, ainoastaan pieni mutta räävittömän äänekäs joukko jaksaa täällä uhota asiasta, josta 99,99% ortodokseista ei välitä riehua, koska ihmisiä me kaikki olemme, kukin omanlaisensa Luojan luoma.
- Kerhotäti
kerrankin jotain kirjoitti:
Hyvä Kosmas Aitolialaisen veljestö!!! Se kuka tästä raportista älähtää on ilmeisesti sitten saanut kalikasta onnistuneen osuman.......
ja se tulle nyt tässä. AKSIOS !
Milloin tämä raportti saadaan suomen kielellä ja sitä päästään levittämään seurakuntalaisille ja keskustelemaan ongelmasta tiistaiseuroissa ja muissa kerhoissa? - Golem
Hävetkää jo! kirjoitti:
Eivät kaikki ortodoksit ole homokammoisia, ainoastaan pieni mutta räävittömän äänekäs joukko jaksaa täällä uhota asiasta, josta 99,99% ortodokseista ei välitä riehua, koska ihmisiä me kaikki olemme, kukin omanlaisensa Luojan luoma.
Sateenkaariväki ja muutama yhteyspappi mesoavat sen vuoksi, että kanoneja ei ole virallisesti hylätty.
Kourallinen, joita ortodoksisen uskon perusteet kiinnostavat, tekee tyhmiä kysymyksiä tällä(kin) palstalla ja saa hävyttömiä vastauksia.
99% ortodoksisen kirkon jäsenistä ei ole kiinnostunut koko kysymyksestä.
99% homoista ja lesboista elää hiljaa itsekseen, eikä kiinnitä sen kummempaa huomiota olemukseensa. - T. Ollo
Kerhotäti kirjoitti:
ja se tulle nyt tässä. AKSIOS !
Milloin tämä raportti saadaan suomen kielellä ja sitä päästään levittämään seurakuntalaisille ja keskustelemaan ongelmasta tiistaiseuroissa ja muissa kerhoissa?osoitteessa www.kosmas.fi asiaa myös suomeksi tästäkin aiheesta. Katso "Ajankohtaista keskustelua"!!
- Kerhotäti
T. Ollo kirjoitti:
osoitteessa www.kosmas.fi asiaa myös suomeksi tästäkin aiheesta. Katso "Ajankohtaista keskustelua"!!
Tuo englannin kielinen esitys on sellainen kompakti paketti joka ehdottomasti pitää saada suomeksi. Järvenpään häpeällisistä tapahtumista ei taida muualla olla tarkkaa esitystä ja jo siksi tämä on saatava kaiken kansan luettavaksi.
- jassoojaaha
Golem kirjoitti:
Sateenkaariväki ja muutama yhteyspappi mesoavat sen vuoksi, että kanoneja ei ole virallisesti hylätty.
Kourallinen, joita ortodoksisen uskon perusteet kiinnostavat, tekee tyhmiä kysymyksiä tällä(kin) palstalla ja saa hävyttömiä vastauksia.
99% ortodoksisen kirkon jäsenistä ei ole kiinnostunut koko kysymyksestä.
99% homoista ja lesboista elää hiljaa itsekseen, eikä kiinnitä sen kummempaa huomiota olemukseensa.Mihinkähän porukkaan hän mahtaa kuulua...
- laupiassamarialainen
Kerhotäti kirjoitti:
Tuo englannin kielinen esitys on sellainen kompakti paketti joka ehdottomasti pitää saada suomeksi. Järvenpään häpeällisistä tapahtumista ei taida muualla olla tarkkaa esitystä ja jo siksi tämä on saatava kaiken kansan luettavaksi.
jonka yhteys vapaamuurareihin on edelleen ilmeinen... Oletteko ajatelleet, että kannanottonne alkaa kuulostaa jo inkvisitiolta! Jos ortodoksinen usko ja inhimillisyys on tällaista, joka tuomitsee kuulematta, en tahdo olla kirkon jäsen!
- Golem
jassoojaaha kirjoitti:
Mihinkähän porukkaan hän mahtaa kuulua...
Kerro äkkiä, niin lähden seuraavana sunnuntaina kuuntelemaan hänen opetuspuheitaan.
- Golem
laupiassamarialainen kirjoitti:
jonka yhteys vapaamuurareihin on edelleen ilmeinen... Oletteko ajatelleet, että kannanottonne alkaa kuulostaa jo inkvisitiolta! Jos ortodoksinen usko ja inhimillisyys on tällaista, joka tuomitsee kuulematta, en tahdo olla kirkon jäsen!
Mene sitten tuonne isompaan kansankirkkoon
- Matako
Golem kirjoitti:
Mene sitten tuonne isompaan kansankirkkoon
Kenenhän ja minkälaisia tarkoitusperiä palvelee se että teksti on englanninikielinen?
- Aito-lainen
Matako kirjoitti:
Kenenhän ja minkälaisia tarkoitusperiä palvelee se että teksti on englanninikielinen?
kovasti ihmettelen, että mikä on se ydin ja kipupiste kun joku tai jotkut jaksavat keskittää koko elämänsä ja energiansa normista poikkeavan seksuaalisen suuntautumisen omaavien ihmisten ajojahtiin. Luulisi Kristuksen lapsilla olevan työsarkaa aivan muualla.
- Juudas Iskariot
Matako kirjoitti:
Kenenhän ja minkälaisia tarkoitusperiä palvelee se että teksti on englanninikielinen?
Kun selaat aloitussivua tarpeeksi alas, niin löydät pdf -tiedostoina kopiot lähes kaikista suomenkielisistäö artikkeleista.
- Juudas Iskariot
Aito-lainen kirjoitti:
kovasti ihmettelen, että mikä on se ydin ja kipupiste kun joku tai jotkut jaksavat keskittää koko elämänsä ja energiansa normista poikkeavan seksuaalisen suuntautumisen omaavien ihmisten ajojahtiin. Luulisi Kristuksen lapsilla olevan työsarkaa aivan muualla.
Yhtä hyvin voidaan ihmetellä, kuinka niin monella riittää energiaa tunkea palstoille ortodoksisuudelle vieraita opetuksia kuin käärmettä pyssyyn.
Käytännön ortodokseille ei kanoneilla ole suurtakaan merkitystä. Kun perusortodoksille tulee ongelmia, niin hän menee rippi-isänsä luokse ja kysyy. Pappien asian on tuntea ortodoksisen opin perusteet.
Sen sijaa ongelmia voi tulla siitä, jos muutamat papit julistavat jo netissä, että he eivät aio enää kunnioittaa kiekon opin perustana olevia kanoneja. - googlettaja
Matako kirjoitti:
Kenenhän ja minkälaisia tarkoitusperiä palvelee se että teksti on englanninikielinen?
Tämä Suomen epävakaa tilanne puhuttaa koko maailman ortodokseja. Tilanne on tarkkailun alla ja toivovat ympäri maailmaa, että Suomen tilanne saadaan järjestykseen ja huonot papit kuriin.
- Suomi taas kartalla
googlettaja kirjoitti:
Tämä Suomen epävakaa tilanne puhuttaa koko maailman ortodokseja. Tilanne on tarkkailun alla ja toivovat ympäri maailmaa, että Suomen tilanne saadaan järjestykseen ja huonot papit kuriin.
Vai että oikein koko maailman ortodokseja puhuttaa?
Luulisi uutisten perusteella Venäjällä, Kreikassa, Bulgariassa, Romaniassa, Serbiassa - ja mitä niitä onkaan - olevan kädet täynnä omien ongelmiensa kanssa. Mutta pikku mellakat ja ihmisoikeuksien räikeä polkeminen jäävät toki kakkoseksi, kun on näin tärkeitä kysymyksiä täällä uppiniskaisessa Suomessa. Niitä kelpaa pohdiskella, mitäpä noista muutamasta miljoonasta katulapsesta, köyhtyvästä väestä ja muusta pienestä.
Pääasia että ollaan tekopyhiä kaikkiin suuntiin. Yäk. - orto-doksi
Suomi taas kartalla kirjoitti:
Vai että oikein koko maailman ortodokseja puhuttaa?
Luulisi uutisten perusteella Venäjällä, Kreikassa, Bulgariassa, Romaniassa, Serbiassa - ja mitä niitä onkaan - olevan kädet täynnä omien ongelmiensa kanssa. Mutta pikku mellakat ja ihmisoikeuksien räikeä polkeminen jäävät toki kakkoseksi, kun on näin tärkeitä kysymyksiä täällä uppiniskaisessa Suomessa. Niitä kelpaa pohdiskella, mitäpä noista muutamasta miljoonasta katulapsesta, köyhtyvästä väestä ja muusta pienestä.
Pääasia että ollaan tekopyhiä kaikkiin suuntiin. Yäk.Katulapset ja köyhät eivät ole hyökänneet oppejamme vastaan ja eivät näin ollen ole tämän asian kanssa verrannollisia. Se ei ole millään tavalla köyhiltä ja muilta vähäosaisilta pois, jos haluamme perinteidemme ja oikean uskon säilyvän.
- Suomi kartalla
orto-doksi kirjoitti:
Katulapset ja köyhät eivät ole hyökänneet oppejamme vastaan ja eivät näin ollen ole tämän asian kanssa verrannollisia. Se ei ole millään tavalla köyhiltä ja muilta vähäosaisilta pois, jos haluamme perinteidemme ja oikean uskon säilyvän.
No justiinsa.
Perinteet ja oikea usko ovat dynaamisia käsitteitä, ne elävät ajassa. Jokainen sukupolvi soveltaa omalla tavallaan, halusit tai et.
Kukahan joulunaikaan liittyvä se totesikaan, että mitä teemme pienille ja avuttomille, teemme Hänelle? Kyllä se on valinta, mihin energia käytetään. Tämä jatkuva ylimielinen tärkeily ei ainakaan johda kuin pakoon kirkosta. Ehkäpä tämä kuristajajengi sitä haluaakin? Jännä nähdä mistä sitten keksitään kyykyttämisen aiheet. - Dibs
Suomi kartalla kirjoitti:
No justiinsa.
Perinteet ja oikea usko ovat dynaamisia käsitteitä, ne elävät ajassa. Jokainen sukupolvi soveltaa omalla tavallaan, halusit tai et.
Kukahan joulunaikaan liittyvä se totesikaan, että mitä teemme pienille ja avuttomille, teemme Hänelle? Kyllä se on valinta, mihin energia käytetään. Tämä jatkuva ylimielinen tärkeily ei ainakaan johda kuin pakoon kirkosta. Ehkäpä tämä kuristajajengi sitä haluaakin? Jännä nähdä mistä sitten keksitään kyykyttämisen aiheet.auttaa esim katulapsia ym "pieniä ja avuttomia", niin me muutkin teemme, mutta emme toitota siitä torvea edellämme. Ortodoksisuuteen ei kuulu omien hyvien töiden mainostaminen tai niistä puhuminen.
Kirkkomme opetuksen kyseenalaistaminen on vakava vaara. Se ei liity mitenkään diakoniatyöhön tai muuhun avustamistoimintaan. - autatko homoa
Dibs kirjoitti:
auttaa esim katulapsia ym "pieniä ja avuttomia", niin me muutkin teemme, mutta emme toitota siitä torvea edellämme. Ortodoksisuuteen ei kuulu omien hyvien töiden mainostaminen tai niistä puhuminen.
Kirkkomme opetuksen kyseenalaistaminen on vakava vaara. Se ei liity mitenkään diakoniatyöhön tai muuhun avustamistoimintaan.on pohja nykymaailmassa tehtävälle diakoniatyölle.
siis opista diakoniaan eikä päin vastoin,jos kerran ort. pohjalta tehdään.
kaikensorttinen sosiaalityö on kuitenkin luonteeltaan vuorovaikutuksellista: näissä ympuröissä ei kanoneita lukutikun kanssa tihrustella.
olkaamme ihmisiksi. - Dibs
autatko homoa kirjoitti:
on pohja nykymaailmassa tehtävälle diakoniatyölle.
siis opista diakoniaan eikä päin vastoin,jos kerran ort. pohjalta tehdään.
kaikensorttinen sosiaalityö on kuitenkin luonteeltaan vuorovaikutuksellista: näissä ympuröissä ei kanoneita lukutikun kanssa tihrustella.
olkaamme ihmisiksi.Kaikilla meillä on kiusauksemme. Kaikki me olemme ihmisiä Miksi homoja pitäisi kohdella jotenkin muuten kuin muita ihmisiä? Miksi heidän pitäisi pitää omia sateenkaarimessujaan tai rekisteröityä yhdistyksiksi? Miksi he olisivat jotenkin vähäosaisia tai sorrettuja? Kirkko vaatii kaikilta ihmisiltä samoja asioita. Olkaamme ortodoksi kristittyjä!
- ööööööööööö
Suomi taas kartalla kirjoitti:
Vai että oikein koko maailman ortodokseja puhuttaa?
Luulisi uutisten perusteella Venäjällä, Kreikassa, Bulgariassa, Romaniassa, Serbiassa - ja mitä niitä onkaan - olevan kädet täynnä omien ongelmiensa kanssa. Mutta pikku mellakat ja ihmisoikeuksien räikeä polkeminen jäävät toki kakkoseksi, kun on näin tärkeitä kysymyksiä täällä uppiniskaisessa Suomessa. Niitä kelpaa pohdiskella, mitäpä noista muutamasta miljoonasta katulapsesta, köyhtyvästä väestä ja muusta pienestä.
Pääasia että ollaan tekopyhiä kaikkiin suuntiin. Yäk.Oletko itse auttanut Suomen kärsiviä possuja sikaloissa, joissa on törkeitä eläinsuojelurikoksia tehty? Eikö se olisi tärkeämpää työtä kuin vouhottaa ortodoksisen opin modernisoimisesta homomyönteiseksi?
- arkadian ulla
ööööööööööö kirjoitti:
Oletko itse auttanut Suomen kärsiviä possuja sikaloissa, joissa on törkeitä eläinsuojelurikoksia tehty? Eikö se olisi tärkeämpää työtä kuin vouhottaa ortodoksisen opin modernisoimisesta homomyönteiseksi?
juhlii tänään Pekka Töpöhännän: tunnethan tuon hännättömän kissan, jota Monni ja vasallinsa Pilli ja Pulla vainosivat, 70-v synttäreitä.
pahoillani, että kisuille sika maistuu.
eläinten oikeudet on asia sinänsä, jutellaan siitä toisen kerran. - Koiramainen
arkadian ulla kirjoitti:
juhlii tänään Pekka Töpöhännän: tunnethan tuon hännättömän kissan, jota Monni ja vasallinsa Pilli ja Pulla vainosivat, 70-v synttäreitä.
pahoillani, että kisuille sika maistuu.
eläinten oikeudet on asia sinänsä, jutellaan siitä toisen kerran.Jos et ole huomannut, on tämä ORTODOKSISUUS- palsta! Tarkoitus lienee keskustella uskonnollisista asioista, ei karjataloudesta, ne palstat ovat muualla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481