3 todistajaa

Lalli II

Alla on keskustelu, jossa ketju on mennyt pitkäksi. Mutta pysytään nyt aiheessa ja mietitään yhdessä alla olevia jakeita. Ne on lainattu 1776 käännöksestä 1.Joh 5

7. Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8. Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Mitä ajatuksia kellekin tulee: Henki, vesi ja veri ?

55

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norppa vastaa

      Siinä on sama asia sanottu kahdella tavalla. Mitä on taivaassa ja miten ne asiat vaikuttavat maanpäällä.
      Ne kolme ovat: Laki, Kristuksen ansio ja Henki todistaa näistä kummastakin.

      • teuta

        Minusta ne on , Isä poika ja Pyhä Henki .


      • Sarpatin leski

        Pyhä Henki todistaa ihmisen omassatunnossa:
        Jumalan sanan lupaukset todistavat; Sanassa ja sakramenteissa
        Vesi todistaa kasteessa, koska se on Kristuksen käsky ja siinä on lupaus.

        Ilman sanaa ja sakramentteja ei voi olla mitään todellista uskoa.
        Lain todistus taas on jokaisessa ihmisessä ilman sanaakin.


      • norppa vastaa
        Sarpatin leski kirjoitti:

        Pyhä Henki todistaa ihmisen omassatunnossa:
        Jumalan sanan lupaukset todistavat; Sanassa ja sakramenteissa
        Vesi todistaa kasteessa, koska se on Kristuksen käsky ja siinä on lupaus.

        Ilman sanaa ja sakramentteja ei voi olla mitään todellista uskoa.
        Lain todistus taas on jokaisessa ihmisessä ilman sanaakin.

        Alussa oli Sana.
        Tarvitaanko Sanan rinnalle jotakin, eikö Sana, joka on Jumala, joka merkitsee armoa ja totuutta, riitä????


      • teuta
        norppa vastaa kirjoitti:

        Alussa oli Sana.
        Tarvitaanko Sanan rinnalle jotakin, eikö Sana, joka on Jumala, joka merkitsee armoa ja totuutta, riitä????

        Aloittajan sanat Raamatun sanat . Voidaan nyt lukea vielä jae 6. " Hän on se , joka on tullut veden ja veren kautta , Jeesus krisus -- ja Henki on se, joka todistaa , sillä Henki on totuus."

        Kun apostoli tässä todistaa , että Jeesus Kristus on se, joka on tullut tykömme "vedenja veren kautta;"tahtoo
        hän sillä huomauttaa meille ensiksi , että sen pyhän kasteen vesi , jonka olemme saaneet , ei suinkaan ollut
        mikään tyhjä , sisälllyksinen vesipeso , vaan armorikas elämän vesi ja uuden syntymisen peso Pyhässä
        Hengessä , missä edestämme kuollut ja ylösnousemus Herra itse tuli tykömme , pesten meidät kaikkisovittavan verensä voimalla puhtaiksi synneistämme, ja ottaen meidät Pyhän Hengen uudistuksen kautta vanhurskauttavaan elämäyhteyteensä .

        Sitä lähinnä apostoli epäilemättä tahtoo mainituilla sanoilla todistaa , että Jeesus itse tulee tykömme mitä
        läheisimmällä tavalla meidän ruuaksemme ja juomaksemme toisessa Sakrsmentissa , missä Hän näkyväisen
        leivän ja viinin mukana totisesti antaa. Meille ruumimme syötäväksi ja verensä juotavaksi . Tässä Hän varsinaisesti tulee tykömme veren kautta , kuin apostoli lausuu. Sillä missä Hän antaa meille ruumiinsa ja verensä , siinä Hän antaa meille itsensä ,l niin että me myös tulemme " Hänen ruumiinsa jäseneiksi, Hänen
        lihaksensa ja luuksensa " ,Ef. 5:30 .

        Samoin myös osallisiksi Hänen Hengestään , koskapa me siinä olemme, kuten apostoli todistaa 1 Kor. 12:13
        " saaneet juoda samaa Henkeä " , ja " Herran on Henki " 2 Kor. 3:17vielä Johannes sanoo: "Ja Henki on se ,
        joka todistaa , sillä Henki on totuus." Tässä puhutaan selvästi PYHÄN HENGEN todistuksesta , jonka todistus
        on tosi sanan korkeimmassa merkityksessä . Sillä tämä Henki ei valehtele milloinkaan ., koskapa hän on itse
        totuus ja siksi kutsutaankin " totuuden Hengeksi, joka lähtee Isän tyköä." Kenestä hän sitten todistaa ?
        Jeesus vastaa : " Hän on todistava minusta " ,Joh 15:26.

        Mutta miten sitten tapahtuu tämä Pyhä Hengen todistus Jeesuksesta? Hurmahenget uneksivat sen tapahtuvan välittömästi , luullen oman turhamaisen sydämensä tuntemisia ja kiihtyneen mielensä kuvitteluja Pyhän
        Hengen todistukseksi , ja joutuvat yhdestä mielettomyydestä toiseen . Vaan ettei totuuden Henki näin
        välittömästi vaikuta , sitä opettaa Herra meille lisätessään: " Ja tekin todistatte " -- siis evankeliumin sanan ja saarnan kautta,-- ja tämä todistus on meidän otettava vastaan uskolla , joka onkin alkuisin saman
        sanan voimasta .


      • menevät ylpeänäohi
        norppa vastaa kirjoitti:

        Alussa oli Sana.
        Tarvitaanko Sanan rinnalle jotakin, eikö Sana, joka on Jumala, joka merkitsee armoa ja totuutta, riitä????

        Ei tarvitse sellainen, joka syö omasta repustaan.

        Vanha Simeon temppelin ovella ei mennyt sanomaan, että sana riittää. Hän iloitsi ja kiitti Herraa näkemästään.
        Hengessään nöyrä kristitty tuntee samoin, onhan sakramentti sana näkyvässä muodossa. Hänen uskonsa vahvistuu siitä.


      • norppa vastaa
        teuta kirjoitti:

        Aloittajan sanat Raamatun sanat . Voidaan nyt lukea vielä jae 6. " Hän on se , joka on tullut veden ja veren kautta , Jeesus krisus -- ja Henki on se, joka todistaa , sillä Henki on totuus."

        Kun apostoli tässä todistaa , että Jeesus Kristus on se, joka on tullut tykömme "vedenja veren kautta;"tahtoo
        hän sillä huomauttaa meille ensiksi , että sen pyhän kasteen vesi , jonka olemme saaneet , ei suinkaan ollut
        mikään tyhjä , sisälllyksinen vesipeso , vaan armorikas elämän vesi ja uuden syntymisen peso Pyhässä
        Hengessä , missä edestämme kuollut ja ylösnousemus Herra itse tuli tykömme , pesten meidät kaikkisovittavan verensä voimalla puhtaiksi synneistämme, ja ottaen meidät Pyhän Hengen uudistuksen kautta vanhurskauttavaan elämäyhteyteensä .

        Sitä lähinnä apostoli epäilemättä tahtoo mainituilla sanoilla todistaa , että Jeesus itse tulee tykömme mitä
        läheisimmällä tavalla meidän ruuaksemme ja juomaksemme toisessa Sakrsmentissa , missä Hän näkyväisen
        leivän ja viinin mukana totisesti antaa. Meille ruumimme syötäväksi ja verensä juotavaksi . Tässä Hän varsinaisesti tulee tykömme veren kautta , kuin apostoli lausuu. Sillä missä Hän antaa meille ruumiinsa ja verensä , siinä Hän antaa meille itsensä ,l niin että me myös tulemme " Hänen ruumiinsa jäseneiksi, Hänen
        lihaksensa ja luuksensa " ,Ef. 5:30 .

        Samoin myös osallisiksi Hänen Hengestään , koskapa me siinä olemme, kuten apostoli todistaa 1 Kor. 12:13
        " saaneet juoda samaa Henkeä " , ja " Herran on Henki " 2 Kor. 3:17vielä Johannes sanoo: "Ja Henki on se ,
        joka todistaa , sillä Henki on totuus." Tässä puhutaan selvästi PYHÄN HENGEN todistuksesta , jonka todistus
        on tosi sanan korkeimmassa merkityksessä . Sillä tämä Henki ei valehtele milloinkaan ., koskapa hän on itse
        totuus ja siksi kutsutaankin " totuuden Hengeksi, joka lähtee Isän tyköä." Kenestä hän sitten todistaa ?
        Jeesus vastaa : " Hän on todistava minusta " ,Joh 15:26.

        Mutta miten sitten tapahtuu tämä Pyhä Hengen todistus Jeesuksesta? Hurmahenget uneksivat sen tapahtuvan välittömästi , luullen oman turhamaisen sydämensä tuntemisia ja kiihtyneen mielensä kuvitteluja Pyhän
        Hengen todistukseksi , ja joutuvat yhdestä mielettomyydestä toiseen . Vaan ettei totuuden Henki näin
        välittömästi vaikuta , sitä opettaa Herra meille lisätessään: " Ja tekin todistatte " -- siis evankeliumin sanan ja saarnan kautta,-- ja tämä todistus on meidän otettava vastaan uskolla , joka onkin alkuisin saman
        sanan voimasta .

        Ei sitten ole tainnut Jeesuksen sanat avautua?
        Hän sanoi: En minä tullut lakia päästämään vaan täyttämään. Siinä todistavat vesi ja veri, kun Jeesus täytti lain ja maksoi syntivelan a
        ja tästä kaikesta todistaa Pyhä Henki.


      • teu
        norppa vastaa kirjoitti:

        Ei sitten ole tainnut Jeesuksen sanat avautua?
        Hän sanoi: En minä tullut lakia päästämään vaan täyttämään. Siinä todistavat vesi ja veri, kun Jeesus täytti lain ja maksoi syntivelan a
        ja tästä kaikesta todistaa Pyhä Henki.

        Vaan tämä rovsti oli pysynyt pelkästään siinä, Muttasivusi alussa meidän kysymystä . siksi
        kysyinkin että onhan kaikka lekenut jakeet 7,8 , minusta olet oivalanut aivan mukiin menvästi
        tämän asian tosta nyt on puhuttu kyllä aika paljon . joten se siitä .


      • yx ihmettelevä
        Sarpatin leski kirjoitti:

        Pyhä Henki todistaa ihmisen omassatunnossa:
        Jumalan sanan lupaukset todistavat; Sanassa ja sakramenteissa
        Vesi todistaa kasteessa, koska se on Kristuksen käsky ja siinä on lupaus.

        Ilman sanaa ja sakramentteja ei voi olla mitään todellista uskoa.
        Lain todistus taas on jokaisessa ihmisessä ilman sanaakin.

        Laista sen verran että laki osoittaa meidät kaikki syntisiksi, pois Herrasta poikenneiksi. Uskossa olevalla henkilöllä on ristiriita lihan tahdon ja Jumalan tahdon (= laki) välillä. Joka ei tiedosta ristiriitaa oman tahtonsa ja Jumalan tahdon välillä, hän nukkuu synnin unessa, eikä hän tunne PYHÄÄ Jumalaa.

        1. Joh. 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        1. Joh. 5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman;
        ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, *** meidän uskomme. ***

        1. Joh. 5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

        1. Joh. 5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus,
        - ei ainoastaan vedessä,
        - vaan vedessä ja veressä;
        - ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

        1. Joh. 5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        1. Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

        1. Joh. 5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        _________________________________________________
        *) 1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän,
        - ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

        1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Iankaikkinen elämämme on siis KRISTUKSESSA JEESUKSESSA. Ei itse meissämme (ole iankaikkista elämää), se on Jumalan Kristuksessa Jeesuksessa meille antama lahja. Vain täydellisesti pyhä kelpaa Jumnalalle, ihmisten oma vanhurskaus on vain SAASTAINEN VAATE. Kunpa veli vihne tämän tajuaisi, silloin loppuisi tuo vuosia kestänyt leuhkiminen omilla teoillaan ja Jumalan kiitos ARMOSTA tulisi tilalle.


      • tiedoksi
        teuta kirjoitti:

        Minusta ne on , Isä poika ja Pyhä Henki .

        Veri on Kristuksen maahan vuotanut sovintoveri ja vesi on kasteen vesi johon Isä Poika ja Pyhä Henki on inkarnoitunut (Jumalvesi sanoo Luther).


      • yx ihmettelevä
        norppa vastaa kirjoitti:

        Alussa oli Sana.
        Tarvitaanko Sanan rinnalle jotakin, eikö Sana, joka on Jumala, joka merkitsee armoa ja totuutta, riitä????

        ... vedessä ja veressä ja Henki on tapahtuman todistajana. Miksi et voi uskoa sillät avalla kun Raamattu sanoo?
        Kuka hyötyy Herran SUORAN TIEN tien (joka on JEESUS KRISTUS) mutkaiseksi rakentamisesta? Piru tietenkin!
        IHMISOPIT ON KAVALIA EKSYTTÄJIÄ. Katoppa kun liha ei halua mennä taivaan portista ilman kunniaa, siksi ihminen keksii kiertoteitä omista tekemisistään, joista ei hyödy itse, eikä kukaan muukaan iankaikkisuusasiassa.


      • Sanatekeekaiken
        norppa vastaa kirjoitti:

        Ei sitten ole tainnut Jeesuksen sanat avautua?
        Hän sanoi: En minä tullut lakia päästämään vaan täyttämään. Siinä todistavat vesi ja veri, kun Jeesus täytti lain ja maksoi syntivelan a
        ja tästä kaikesta todistaa Pyhä Henki.

        Sana, sana ja sakramentit on se, joka todistaa ja ilmoittaa.
        Siksi sanaa käsketään saarnaamaan maailman ääriin saakka.

        Jeesus tarjotaan uskottavaksi vain sanan ja sakramenttien kautta.
        Kukaan ei voi saada uskoa ilman ulkonaista sanaa.

        "Vaikka Kristus ristiinnaulittaisiin sata kertaa, ei siitä olisi minulle mitään hyötyä, ellei sana sitä minulle ilmoittaisi".

        ----
        4. EVANKELIUMI
        Otamme nyt uudestaan puheeksi evankeliumin, joka antaa neuvon ja avun syntiä vastaan monella eri tavalla, sillä Jumala on armossaan tuhlailevan rikas: Ensiksikin evankeliumi vaikuttaa suullisena sanana, kun koko maailmaan julistetaan syntien anteeksiantamus; tämä on evankeliumin varsinainen virka. Toiseksi se vaikuttaa kasteena. Kolmanneksi pyhänä alttarin sakramenttina. Neljänneksi avainten valtana sekä myös veljien keskinäisessä keskustelussa ja rohkaisussa: "Missä kaksi on kokoontunut..." (Matt. 18:20). (Schmalkaldenin opinkohdat


      • teuta
        Sanatekeekaiken kirjoitti:

        Sana, sana ja sakramentit on se, joka todistaa ja ilmoittaa.
        Siksi sanaa käsketään saarnaamaan maailman ääriin saakka.

        Jeesus tarjotaan uskottavaksi vain sanan ja sakramenttien kautta.
        Kukaan ei voi saada uskoa ilman ulkonaista sanaa.

        "Vaikka Kristus ristiinnaulittaisiin sata kertaa, ei siitä olisi minulle mitään hyötyä, ellei sana sitä minulle ilmoittaisi".

        ----
        4. EVANKELIUMI
        Otamme nyt uudestaan puheeksi evankeliumin, joka antaa neuvon ja avun syntiä vastaan monella eri tavalla, sillä Jumala on armossaan tuhlailevan rikas: Ensiksikin evankeliumi vaikuttaa suullisena sanana, kun koko maailmaan julistetaan syntien anteeksiantamus; tämä on evankeliumin varsinainen virka. Toiseksi se vaikuttaa kasteena. Kolmanneksi pyhänä alttarin sakramenttina. Neljänneksi avainten valtana sekä myös veljien keskinäisessä keskustelussa ja rohkaisussa: "Missä kaksi on kokoontunut..." (Matt. 18:20). (Schmalkaldenin opinkohdat

        Selitys:Se että Kristus on Jumalan oikealla puolella taivaassa , ei merkitse määrätyssä raloitetussa paikassa olemista , sillä Jumalan oikea puoli/käsi on Hänen kaikkialla läsnä olevaa ja toimivaa kaikkivaltansa . Kristus
        on enkelivaltojen "hallituksen ja vallan ja voiman ja Herruuden " yläpuolella , ja " Hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut" ,1 Piet. 3:22. Hän on samalla SEURAKUNNAN PÄÄ ,ja seurakunta on Hänen
        ruumiinsa ,jossa Häneen uskovat ovat jäseniä, Room. 12:4 ; 1Kor. 12:12-27.


      • tiedetään kyllä
        teuta kirjoitti:

        Selitys:Se että Kristus on Jumalan oikealla puolella taivaassa , ei merkitse määrätyssä raloitetussa paikassa olemista , sillä Jumalan oikea puoli/käsi on Hänen kaikkialla läsnä olevaa ja toimivaa kaikkivaltansa . Kristus
        on enkelivaltojen "hallituksen ja vallan ja voiman ja Herruuden " yläpuolella , ja " Hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut" ,1 Piet. 3:22. Hän on samalla SEURAKUNNAN PÄÄ ,ja seurakunta on Hänen
        ruumiinsa ,jossa Häneen uskovat ovat jäseniä, Room. 12:4 ; 1Kor. 12:12-27.

        Miten se liittyy aiheeseen? Mihin sinun tekstisi on selitys? Ei mihinkään, uskoisin.


      • yhteys Luojaan
        norppa vastaa kirjoitti:

        Ei sitten ole tainnut Jeesuksen sanat avautua?
        Hän sanoi: En minä tullut lakia päästämään vaan täyttämään. Siinä todistavat vesi ja veri, kun Jeesus täytti lain ja maksoi syntivelan a
        ja tästä kaikesta todistaa Pyhä Henki.

        Mitä se tarkoittaa?

        Se tarkoittaa sitä että laki käskyineen pysyy voimassa siihen asti, kunnes kaikki katoaa.

        Lailla on tulevaisten tavarain varjo, lukee lizeliuksen suomentamassa bibliassa vuodelta 1776. Jotta varjo syntyisi tarvitaan myös valo, ja materia josta syntyy tuo varjo. Varjo tukee vastakkaiselle puolelle, jos valo loistaa edestä päin, niin silloin vajo seuraa takana. Raamatussa on erittäin viisaita kuvauksia, suoraan luonnosta otettuja.

        Olen miettinyt mistä kristittyjen kiistat perimältään syntyvät. Hakematta tulee mieleen Raamatun sana joka kehoittaa välttämään kiistelyjä laista. Lailla ymmärretään omien tekojen kautta syntyvää arvoa. Jos totellaan lain kieltoja ja käskyjä siitä palkitaan, mikäli lakia ei totella niin siitä seuraa seuraa lain määräämä rangaistus. Jumalan laissa on määräys, jonka mukaan yhdenkin käskyn rikkomisesta seuraa AINA kuolemanrangaistus.

        Moni kristitty raukka ajattelee että kun minä pyrin täyttämään lain vaatmuksia ja osan niistä täytänkin, ainakin joinain päivinä, niin Jumala #unohtaa" loput ja minä pelastun, olihan minulla kuitenkin halu täyttää Jumalan antamia käskyjä ja kieltoja. Valitettavasti näin ei ole asian laita, jo tulitikun varastamisesta seuraa kadotus. Tai lähimmäisensä hylkäämisestä ja auttamatta jättämisestä. On selvää että jos apua ei tule ihmisen ulkopuolelta, ja nimenomaan lahjana, koska emme kykene ansaitsemaan, niin kadotus on varma nakki, parhaimmallekin ihmiselle.

        Synti on ihmisessä ASUVA JUMALAN TAHDON VASTAINEN VOIMA. Synnistä johtuen teemme tekoja jotka ovat syntiä. Teot itsessään eivät ole synti. Vaikka ihminen ei tekisi mitään, niin sekin on syntiä ja kadotuksen paikka on tienattu. Tähän kysymykseen on vain yksi OIKEA vastaus, se on yksi ainoa sana, nimisana substantiivi JEESUS. Hänessä on iankaikkinen elämä ja hän antaa sen jokaiselle lahhaksi joka uskoo häneen ja kastetaan hänen kuolemaansa, kuolemaan pois synnistä. Joka on kasteessa Kristuksen kuolemaan kastettu hänellä on elämän lupaus, joka on kuolleista ylösnouseminen ja iankaikkinen elämä Jumalan valtakunnassa.
        _______________________
        Niin ne kristittyjen väliset kiistat, josta alettiin? Ne tulevat AINA siitä, kuka on mielestään paras kristitty Jumalan sanan ymmärtämisessä ja lain täyttämisessä. Edellisessä tutkistelemuksessa kävi jo hyvin ilmi kuinka hullusta puuhasta on lopulta kysymys. Ihmiset tappelevat verissä päin tavarasta jota kenelläkään heistä ei ole.

        Jumala on RAKKAUS. Jospa usdkossaan heikko ja hiipuva ihminen saisi voimaa katsomaan itsensä ja tekojensa sijasta Kristukseen, niin syntyisi tuo yhteys jota Kristus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee: Että he yhtä olisivat. Yhteys ei synny tekemisten kautta, ei kiltteyden kautta, ei tuhmuuden kautta, ei tottelemisen kauytta, vaan Jumalan armon ja rakkauden kautta Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Rauha teille
        tiedetään kyllä kirjoitti:

        Miten se liittyy aiheeseen? Mihin sinun tekstisi on selitys? Ei mihinkään, uskoisin.

        Hän saa siitä (kopioijan) työstä itselleen tyydytystä ja työn iloa. Jumalan sanaahan se kuitenkin on, vaikka ei nyt tähän puheena olevaan asiaan mitenkään liitykkään.

        Kun ihmisellä on asiayhteyksien hahmottamisessa vaikeuksi, niin siitä syntyy monenlaista hämminkiä. Jotenkin tähän on vaan opittava suhtautumaan. Yksi on tietenkin tuo omaisen toisaalla esittämä toive, jättää nämä jutut omaan arvoonsa.


      • teuta
        tiedetään kyllä kirjoitti:

        Miten se liittyy aiheeseen? Mihin sinun tekstisi on selitys? Ei mihinkään, uskoisin.

        Kaikki tekevät sentään itse karsinnat , tee sinäkin.


      • bobitza
        yhteys Luojaan kirjoitti:

        Mitä se tarkoittaa?

        Se tarkoittaa sitä että laki käskyineen pysyy voimassa siihen asti, kunnes kaikki katoaa.

        Lailla on tulevaisten tavarain varjo, lukee lizeliuksen suomentamassa bibliassa vuodelta 1776. Jotta varjo syntyisi tarvitaan myös valo, ja materia josta syntyy tuo varjo. Varjo tukee vastakkaiselle puolelle, jos valo loistaa edestä päin, niin silloin vajo seuraa takana. Raamatussa on erittäin viisaita kuvauksia, suoraan luonnosta otettuja.

        Olen miettinyt mistä kristittyjen kiistat perimältään syntyvät. Hakematta tulee mieleen Raamatun sana joka kehoittaa välttämään kiistelyjä laista. Lailla ymmärretään omien tekojen kautta syntyvää arvoa. Jos totellaan lain kieltoja ja käskyjä siitä palkitaan, mikäli lakia ei totella niin siitä seuraa seuraa lain määräämä rangaistus. Jumalan laissa on määräys, jonka mukaan yhdenkin käskyn rikkomisesta seuraa AINA kuolemanrangaistus.

        Moni kristitty raukka ajattelee että kun minä pyrin täyttämään lain vaatmuksia ja osan niistä täytänkin, ainakin joinain päivinä, niin Jumala #unohtaa" loput ja minä pelastun, olihan minulla kuitenkin halu täyttää Jumalan antamia käskyjä ja kieltoja. Valitettavasti näin ei ole asian laita, jo tulitikun varastamisesta seuraa kadotus. Tai lähimmäisensä hylkäämisestä ja auttamatta jättämisestä. On selvää että jos apua ei tule ihmisen ulkopuolelta, ja nimenomaan lahjana, koska emme kykene ansaitsemaan, niin kadotus on varma nakki, parhaimmallekin ihmiselle.

        Synti on ihmisessä ASUVA JUMALAN TAHDON VASTAINEN VOIMA. Synnistä johtuen teemme tekoja jotka ovat syntiä. Teot itsessään eivät ole synti. Vaikka ihminen ei tekisi mitään, niin sekin on syntiä ja kadotuksen paikka on tienattu. Tähän kysymykseen on vain yksi OIKEA vastaus, se on yksi ainoa sana, nimisana substantiivi JEESUS. Hänessä on iankaikkinen elämä ja hän antaa sen jokaiselle lahhaksi joka uskoo häneen ja kastetaan hänen kuolemaansa, kuolemaan pois synnistä. Joka on kasteessa Kristuksen kuolemaan kastettu hänellä on elämän lupaus, joka on kuolleista ylösnouseminen ja iankaikkinen elämä Jumalan valtakunnassa.
        _______________________
        Niin ne kristittyjen väliset kiistat, josta alettiin? Ne tulevat AINA siitä, kuka on mielestään paras kristitty Jumalan sanan ymmärtämisessä ja lain täyttämisessä. Edellisessä tutkistelemuksessa kävi jo hyvin ilmi kuinka hullusta puuhasta on lopulta kysymys. Ihmiset tappelevat verissä päin tavarasta jota kenelläkään heistä ei ole.

        Jumala on RAKKAUS. Jospa usdkossaan heikko ja hiipuva ihminen saisi voimaa katsomaan itsensä ja tekojensa sijasta Kristukseen, niin syntyisi tuo yhteys jota Kristus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee: Että he yhtä olisivat. Yhteys ei synny tekemisten kautta, ei kiltteyden kautta, ei tuhmuuden kautta, ei tottelemisen kauytta, vaan Jumalan armon ja rakkauden kautta Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kiitos Taivaan Isälle näin raamatullisesti kirkkaasta kirjoituksesta.Yhdyn täysillä samaan Sanaan.lämmöllä peppiina,AMEN,HALLELUJA!


      • bobitza
        teuta kirjoitti:

        Kaikki tekevät sentään itse karsinnat , tee sinäkin.

        Kiitos Taivaan Isille raikkaasta ja puhtaasta Jumalan Sanasta,AMEN,HALLELUJA!LÄMPÖÄ EDELLEEN,peppiina


      • bobitza
        Rauha teille kirjoitti:

        Hän saa siitä (kopioijan) työstä itselleen tyydytystä ja työn iloa. Jumalan sanaahan se kuitenkin on, vaikka ei nyt tähän puheena olevaan asiaan mitenkään liitykkään.

        Kun ihmisellä on asiayhteyksien hahmottamisessa vaikeuksi, niin siitä syntyy monenlaista hämminkiä. Jotenkin tähän on vaan opittava suhtautumaan. Yksi on tietenkin tuo omaisen toisaalla esittämä toive, jättää nämä jutut omaan arvoonsa.

        hämminkiä?Jos Sana on oikeaa,vaikka Raamatusta otettua,kysyisinkin,mitä hämminkiä se tuottaa ja kenelle,minulle varsinkin tänään ,lohdutusta,Tiedätkö,Pyhä Henki on lohduttajamme,rakkautta ,Kristuksen Rakkautta,meille kaikille rukoilen,ystävyydellä peppiina


      • bobitza

        Kristuksen ansioon kuuluu myös Kaste eli vesi,siis olet ihan oikeassa.lämmöllä peppiina


      • teuta
        bobitza kirjoitti:

        Kristuksen ansioon kuuluu myös Kaste eli vesi,siis olet ihan oikeassa.lämmöllä peppiina

        usko lapsikasteeseen (tämä muitista ) voin olla väärässä , ja hän korjaa sen kyllä.


      • bobitza
        bobitza kirjoitti:

        Kristuksen ansioon kuuluu myös Kaste eli vesi,siis olet ihan oikeassa.lämmöllä peppiina

        Kun me tulemme siihen ikään että tunnistamme jo oman syntisyytemme ,katumuksen hengessä,riennämme kiiruiten Ristin juurelle ja uskossa laskemme taakkamme Hänelle joka puolestamme kärsi,syytömänä,meidän syntiemme vuoksi ja Joka lakkaamati rukoilee puolestamme.Sen jälkeen,vaikkei ihan hetikään,saamme uuden Kasteen,se on Pyhän Hengen kaste tulessa ja hengessä.lämpöä sinulle ja Kristuksen Rakkautta toivottaa peppiina,ps.jos ei ole lapsena kastettu,kuuluu siihen tietenkin vesikaste mukaan.


      • totuus vapauttaa
        bobitza kirjoitti:

        hämminkiä?Jos Sana on oikeaa,vaikka Raamatusta otettua,kysyisinkin,mitä hämminkiä se tuottaa ja kenelle,minulle varsinkin tänään ,lohdutusta,Tiedätkö,Pyhä Henki on lohduttajamme,rakkautta ,Kristuksen Rakkautta,meille kaikille rukoilen,ystävyydellä peppiina

        Tuo mitä sanoit Jumalan sanasta on totta. Nyt oli kysymys eri asiasta.


      • hämmästys valtaa
        bobitza kirjoitti:

        Kiitos Taivaan Isille raikkaasta ja puhtaasta Jumalan Sanasta,AMEN,HALLELUJA!LÄMPÖÄ EDELLEEN,peppiina

        Onpa aikoihin eletty?!


      • varohan hieman
        bobitza kirjoitti:

        Kun me tulemme siihen ikään että tunnistamme jo oman syntisyytemme ,katumuksen hengessä,riennämme kiiruiten Ristin juurelle ja uskossa laskemme taakkamme Hänelle joka puolestamme kärsi,syytömänä,meidän syntiemme vuoksi ja Joka lakkaamati rukoilee puolestamme.Sen jälkeen,vaikkei ihan hetikään,saamme uuden Kasteen,se on Pyhän Hengen kaste tulessa ja hengessä.lämpöä sinulle ja Kristuksen Rakkautta toivottaa peppiina,ps.jos ei ole lapsena kastettu,kuuluu siihen tietenkin vesikaste mukaan.

        Mistä syystä sinä tarjoat nyt jo kahta (siis toista) kastetta?


      • norppa vastaa
        varohan hieman kirjoitti:

        Mistä syystä sinä tarjoat nyt jo kahta (siis toista) kastetta?

        Kun rajaat kasteen yhteen, niin kumman niistä itsellesi valitset?
        Kasteen vedellä vai Hengellä?


      • norppa vastaa
        teuta kirjoitti:

        usko lapsikasteeseen (tämä muitista ) voin olla väärässä , ja hän korjaa sen kyllä.

        Kun pidetään kaste Jeesuksen opetuksen mukaisessa arvossa, niin se on raamatullista ja oikein.
        Kastaminen on siis opetuslapseksi kutsumista. Siitä alkaa Kristuksen oppiminen ja siinä käydään Hänen kanssaan Ketsemane ja Golgata läpi. Saadaan myös maistaa ylösnousemusvoimaa ja saadaan Pyhän Hengen täyteys.


      • Yksi kaste
        norppa vastaa kirjoitti:

        Kun rajaat kasteen yhteen, niin kumman niistä itsellesi valitset?
        Kasteen vedellä vai Hengellä?

        Minut on kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Toisen kasteen pidän syntinä, koska kasteessa ihminen puetaan Kristuksen vanhurskaudella, eikä kahta Kristusta ole olemassa.


      • kastettu uskossa
        norppa vastaa kirjoitti:

        Kun pidetään kaste Jeesuksen opetuksen mukaisessa arvossa, niin se on raamatullista ja oikein.
        Kastaminen on siis opetuslapseksi kutsumista. Siitä alkaa Kristuksen oppiminen ja siinä käydään Hänen kanssaan Ketsemane ja Golgata läpi. Saadaan myös maistaa ylösnousemusvoimaa ja saadaan Pyhän Hengen täyteys.

        Raamattu kehoittaa täyttymään Pyhällä Hengellä, siinä yhteydessä ei ole kasteesta kysymys, on vain yksi kaste.
        Kahta kastetta ei Raamattu tunne uudessa liitossa, jonka Jumala teki poikansa Jeesuksen Kristuksen kanssa.


      • teuta
        Yksi kaste kirjoitti:

        Minut on kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Toisen kasteen pidän syntinä, koska kasteessa ihminen puetaan Kristuksen vanhurskaudella, eikä kahta Kristusta ole olemassa.

        Mutta minun kasteen uudistus on tehty , konfirmaatiossa . Ja ainakin -6o se oli rankasti näin
        En millään voi ottaa muita ajatuksia vastaan . Hyväkyksyn lapisi kasteen täysin , eli hän joka
        siitä kiukuttelee on toisenlaisessa ymmärryksessä .


      • teuta
        bobitza kirjoitti:

        Kun me tulemme siihen ikään että tunnistamme jo oman syntisyytemme ,katumuksen hengessä,riennämme kiiruiten Ristin juurelle ja uskossa laskemme taakkamme Hänelle joka puolestamme kärsi,syytömänä,meidän syntiemme vuoksi ja Joka lakkaamati rukoilee puolestamme.Sen jälkeen,vaikkei ihan hetikään,saamme uuden Kasteen,se on Pyhän Hengen kaste tulessa ja hengessä.lämpöä sinulle ja Kristuksen Rakkautta toivottaa peppiina,ps.jos ei ole lapsena kastettu,kuuluu siihen tietenkin vesikaste mukaan.

        Kirja jossa noin sanotaan , on tietenkin joku muu kuin Raamattu , ja pitäisi mietti mitä voi kopioda
        olen kohta saanut oman kirj, tänne .suuren riidan kanssa . Harkitse !


      • teuta
        Yksi kaste kirjoitti:

        Minut on kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Toisen kasteen pidän syntinä, koska kasteessa ihminen puetaan Kristuksen vanhurskaudella, eikä kahta Kristusta ole olemassa.

        Paavali vaati kaikkien uudelleen kasteen , jotka oli saaneet Johanneksen kasteen ja opetuslasten kasteen,
        onko tässä sellainen pulma , jota pitää vielä ruotia voi olla .
        Jos ajatellaan nykyaikaa lapsi joka on saanut kasteen (uskovainen lapsi ) kun hänelle tulee usko omakohtaiseksi esim. n. 15-16 v. iässä ja tekee parannuksen , minkä hän silloin saa?.


      • 1xUskova
        norppa vastaa kirjoitti:

        Kun rajaat kasteen yhteen, niin kumman niistä itsellesi valitset?
        Kasteen vedellä vai Hengellä?

        Jeesus ei sano: menkää.... älkääkä kastako vedellä vaan henkikasteella.
        Jeesus käskee kastamaan vedellä, sillä siellä missä on kastevesi, on Pyhä Henkikin.

        Tietysti vain niille, jotka tällaisen Jeesuksen sanoja yksinkertaisuudessaan uskovat.
        Muut saavat syödä omasta laukustaan.


      • 1xUskova
        norppa vastaa kirjoitti:

        Kun pidetään kaste Jeesuksen opetuksen mukaisessa arvossa, niin se on raamatullista ja oikein.
        Kastaminen on siis opetuslapseksi kutsumista. Siitä alkaa Kristuksen oppiminen ja siinä käydään Hänen kanssaan Ketsemane ja Golgata läpi. Saadaan myös maistaa ylösnousemusvoimaa ja saadaan Pyhän Hengen täyteys.

        Kaste on apostolien opetuksen mukaan uudensyntymisen peso. Siinä synnit pestään pois.
        Siinä solmitaan armoliitto Jumalan kanssa.
        Tällainen usko koskee vain yksinkertaisia. Muut saavat syödä omasta laukustaan.


      • norppa vastaa
        1xUskova kirjoitti:

        Jeesus ei sano: menkää.... älkääkä kastako vedellä vaan henkikasteella.
        Jeesus käskee kastamaan vedellä, sillä siellä missä on kastevesi, on Pyhä Henkikin.

        Tietysti vain niille, jotka tällaisen Jeesuksen sanoja yksinkertaisuudessaan uskovat.
        Muut saavat syödä omasta laukustaan.

        Jos sanaa lukisimme, löytäisimme helposti 4-5 tapaa miten Pyhä Henki on tullut.
        Löytäisimme Paavalin läsnäollessa toiseen kertaan vedellä kastamista Efesossa eikä sittenkään tullut Pyhä Henki vaan vasta kättenpäällepanolla.

        Jumala on armorikas eikä vaadi meidän olevan yhtä pitkiä ja samannäköisiä ja samanlaisissa vaatteissa kuin kiinalaisessa kunniakomppaniassa.


      • teu
        1xUskova kirjoitti:

        Kaste on apostolien opetuksen mukaan uudensyntymisen peso. Siinä synnit pestään pois.
        Siinä solmitaan armoliitto Jumalan kanssa.
        Tällainen usko koskee vain yksinkertaisia. Muut saavat syödä omasta laukustaan.

        Voi koettaa muita sanoja , oletko sinä tietäjä , jos olet , olet väärällä pastalla.


      • norppa vastaa
        1xUskova kirjoitti:

        Kaste on apostolien opetuksen mukaan uudensyntymisen peso. Siinä synnit pestään pois.
        Siinä solmitaan armoliitto Jumalan kanssa.
        Tällainen usko koskee vain yksinkertaisia. Muut saavat syödä omasta laukustaan.

        Uskollisuus sanalle, ei ehkä pakollista, mutta suotavaa kristityiksi itseään tituleeraavien parissa.

        Jos nyt tarkastelisimme tuota tapahtumasarjaa, johon aina vedotaan, niin tilanne oli seuraava:
        Apostolit julistivat evankeliumia ja ihmiset saivat pistoksen sisimpäänsä ja tulivat kyselemään miten ihminen voi pelastua.

        Apostolit sanoivat: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ananias sanoi Saulukselle, kun oli rukoiltu ja silmät olivat avautuneet: Anna kastaa itsesi, että syntisi pestään pois...
        Vapaasti muistellen, mutta raamatun henkeä noudattaen.

        Kun Pietari sitten jälkeenpäin muistuttaa kasteesta, hän tarkoittaa koko tapahtumaa, sillä eihän silloin kastettu katumattomia.


      • teuta
        hämmästys valtaa kirjoitti:

        Onpa aikoihin eletty?!

        Vaan oli lukenut jostain tioisesta ketjusta .Ja kiitti sitä .


      • Yksinkertainenveli
        norppa vastaa kirjoitti:

        Uskollisuus sanalle, ei ehkä pakollista, mutta suotavaa kristityiksi itseään tituleeraavien parissa.

        Jos nyt tarkastelisimme tuota tapahtumasarjaa, johon aina vedotaan, niin tilanne oli seuraava:
        Apostolit julistivat evankeliumia ja ihmiset saivat pistoksen sisimpäänsä ja tulivat kyselemään miten ihminen voi pelastua.

        Apostolit sanoivat: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ananias sanoi Saulukselle, kun oli rukoiltu ja silmät olivat avautuneet: Anna kastaa itsesi, että syntisi pestään pois...
        Vapaasti muistellen, mutta raamatun henkeä noudattaen.

        Kun Pietari sitten jälkeenpäin muistuttaa kasteesta, hän tarkoittaa koko tapahtumaa, sillä eihän silloin kastettu katumattomia.

        Paavali kertoo kuitenkin tulleensa jo Kristuksen toimesta uskoon ja opetetuksi ennen taamista Ananiaan kanssa.

        Jumalan sanan totuudellisuus ei riipu siitä, uskooko ihminen sen vai ei. Se on objektiivinen totuus ihmisen uskosta riippumatta.
        Siksi usko ei ratkaise kasteen armoliiton pätevyyttä. Sen ratkaiseen Jumalan lupaus.
        Sen vuoksi jokainen voi luottaa uskossa tehtyyn kasteeseensa ja uskoa sen perusteella olevansa Jumalan lapsi. Uskohan ei voi perustua muuhun kuin siihen armolupaukseen jonka Jumala ilmoittaa Kristuksessa.
        Armon saamisen edellytys ei ole katumus/parannus, vaan luottamus Jumalan sanaan = Usko Kristukseen.
        Jumala ei anna anteeksi parannuksen tekemisen takia, vaan rakkautensa takia. Hän on rakastanut jo ennen ihmisen syntymistä.
        Varsinaisesti parannus on Jumalan armotyö ihmisessä. Siinäkin on yhtenä osana usko.
        Parannuksessa on kaksi osaa: katumus ja usko.

        Aivan samalla tavalla luonnollisesti sairas ihminen menee lääkäriin tietoisena siitä, että tämä lääkäri kykenee auttamaan. Hän siis uskoo tähän lääkärin kykyyn. Hän ei mene esimerkiksi
        poppamiehelle.
        Niin katuvakin mielessään kääntyy Jumalan puoleen uskossa. Hän voi ja haluaa minua auttaa, koska sanoo niin ja tuli tänne ihmisenä kerran meitä auttamaan.




        Pietarilla ei ollut Helluntaina yhtään kristittyjen vanhempien lasta, vaan lähetystyö lähti alusta. Nyt kirkon vakiinnuttua on tilanne toinen.
        Uskon ei pidä kohdistua menetelmän matkimiseen vaan siihen mitä jumlansanassa on luvattu armosta.


      • kaalitunnel
        Sarpatin leski kirjoitti:

        Pyhä Henki todistaa ihmisen omassatunnossa:
        Jumalan sanan lupaukset todistavat; Sanassa ja sakramenteissa
        Vesi todistaa kasteessa, koska se on Kristuksen käsky ja siinä on lupaus.

        Ilman sanaa ja sakramentteja ei voi olla mitään todellista uskoa.
        Lain todistus taas on jokaisessa ihmisessä ilman sanaakin.

        Kiitos, kunnia ja ylistys olkoon ristiin naulitun Herramme ja Kuninkaamme Jeesuksen!


      • 1xUskova
        norppa vastaa kirjoitti:

        Jos sanaa lukisimme, löytäisimme helposti 4-5 tapaa miten Pyhä Henki on tullut.
        Löytäisimme Paavalin läsnäollessa toiseen kertaan vedellä kastamista Efesossa eikä sittenkään tullut Pyhä Henki vaan vasta kättenpäällepanolla.

        Jumala on armorikas eikä vaadi meidän olevan yhtä pitkiä ja samannäköisiä ja samanlaisissa vaatteissa kuin kiinalaisessa kunniakomppaniassa.

        Vähän harhaanjohtavaa puhua Paavalista uudelleenkastajana.
        Ei tuolla tavalla saisi mennä sekoittamaan Johanneksen kastetta ja kasteen sakramenttia.


      • 1xUskova
        norppa vastaa kirjoitti:

        Kun rajaat kasteen yhteen, niin kumman niistä itsellesi valitset?
        Kasteen vedellä vai Hengellä?

        Jos uskoo Jeesukseen, valitsee tietysti kasteen Hänen käskynsä mukaisesti. Siinä on vesi ja sana.
        Koska kasteen sakramentissa on henkikin.


      • 1xUskova kirjoitti:

        Vähän harhaanjohtavaa puhua Paavalista uudelleenkastajana.
        Ei tuolla tavalla saisi mennä sekoittamaan Johanneksen kastetta ja kasteen sakramenttia.

        Pitäisi ottaa huomioon myöskin se, että sana sakramentti on myöhempien aikojen pyhien antama nimitys.

        Silloin vai kastettiin vedellä.


      • 21212121
        vihne kirjoitti:

        Pitäisi ottaa huomioon myöskin se, että sana sakramentti on myöhempien aikojen pyhien antama nimitys.

        Silloin vai kastettiin vedellä.

        Sakramentin merkityshän ei ole kiinni siitä milloin se sanana on ensi kerran mainittu.
        Sem merkitys on kiinni Jumalan sanasta. Joka sen sanan uskoo, se myös sen omistaa.
        Alusta alkaen on kastettu vedellä ja sanalla. Ei niitä ole erotettu, kuten ei ehtoollisessakaan. Vasta uudestikastajat ovat alkaneet tässä asiassa erottamaan kasteesta sanan, kuten tekevät ehtoollisessakin.


      • teuta
        tiedetään kyllä kirjoitti:

        Miten se liittyy aiheeseen? Mihin sinun tekstisi on selitys? Ei mihinkään, uskoisin.

        Tähän saakka olet lukenut vain otsakkeet , niistä ei voi tehdä ymmärrettäviä viestejä.
        Minun kirjoittamia on lainattukin , tiedän muuallekin . olkoon kopioita/tai ei .


      • Hyvät ihmiset!
        vihne kirjoitti:

        Pitäisi ottaa huomioon myöskin se, että sana sakramentti on myöhempien aikojen pyhien antama nimitys.

        Silloin vai kastettiin vedellä.

        Kasteen sakramentti on eri asia kuin Johanneksen kaste.
        Ihmettelen, että niitä täällä toisiinsa surutta sekoitetaan. Ei Jeesus käskenyt
        kastamaan Johanneksen kasteella.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Pitäisi ottaa huomioon myöskin se, että sana sakramentti on myöhempien aikojen pyhien antama nimitys.

        Silloin vai kastettiin vedellä.

        Eikö riitä, että pikkulasten kaste alkoi, 50 jKR Siis 1959 vuotta sitten .
        Se kaste oli kyllä Apostolinen ja pyhähenki oli liikkunut vahvasti jo 17 vuotta.


      • monta on juttua
        teu kirjoitti:

        Voi koettaa muita sanoja , oletko sinä tietäjä , jos olet , olet väärällä pastalla.

        Sinä iankaikkinen asian vierestä jauhaja ja kaiken väärin käsittävä sekasotkija,
        etkös sinä ole koskaan väärällä palstalla? Tuo laukkuvertaus on aivan napakymppi.
        Liraus se piti sun tonkin tolpan juurelle heittää!


      • teuta
        Hyvät ihmiset! kirjoitti:

        Kasteen sakramentti on eri asia kuin Johanneksen kaste.
        Ihmettelen, että niitä täällä toisiinsa surutta sekoitetaan. Ei Jeesus käskenyt
        kastamaan Johanneksen kasteella.

        Mutta taisi Jumala käskeä .!


      • Hyvät ihmiset! kirjoitti:

        Kasteen sakramentti on eri asia kuin Johanneksen kaste.
        Ihmettelen, että niitä täällä toisiinsa surutta sekoitetaan. Ei Jeesus käskenyt
        kastamaan Johanneksen kasteella.

        Joh 3:26. Opetuslapset menivät Johanneksen luo ja sanoivat: "Rabbi, nyt on ruvennut kastamaan myös se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolen ja josta annoit hyvän todistuksen. Kaikki menevät hänen luokseen."

        Mikä tämä kaste sitten oli?


      • teuta kirjoitti:

        Eikö riitä, että pikkulasten kaste alkoi, 50 jKR Siis 1959 vuotta sitten .
        Se kaste oli kyllä Apostolinen ja pyhähenki oli liikkunut vahvasti jo 17 vuotta.

        Niin tuota sanaa, sakramentti, et taida raamatusta löytää. Tämä sana on myöhempien pyhien kehittämä.


      • teuta
        totuus vapauttaa kirjoitti:

        Tuo mitä sanoit Jumalan sanasta on totta. Nyt oli kysymys eri asiasta.

        Pitäisi joskus antaa arvo sille kelle se kuuluu , sinä juonit vain tämän asian poistoa,


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Joh 3:26. Opetuslapset menivät Johanneksen luo ja sanoivat: "Rabbi, nyt on ruvennut kastamaan myös se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolen ja josta annoit hyvän todistuksen. Kaikki menevät hänen luokseen."

        Mikä tämä kaste sitten oli?

        Siinä olen koettanut ottaa huomioon myös tämän , katso se voi kannattaa


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Joh 3:26. Opetuslapset menivät Johanneksen luo ja sanoivat: "Rabbi, nyt on ruvennut kastamaan myös se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolen ja josta annoit hyvän todistuksen. Kaikki menevät hänen luokseen."

        Mikä tämä kaste sitten oli?

        Tosin Hän ei kastanut , opetuslapset kasoivat. Kaste oli upotus kaste !

        Väittävät että aposrolit ja etenkin Paavali , vaativat Johanneksen kasteen
        uusimista syytä ei ole kerrottu , mutta se kaste ei ilmeisesti tehty Jeesuksen Kristuksen nimeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1977
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      108
      1764
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      115
      1247
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1004
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      134
      947
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      87
      892
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      741
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      38
      728
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      693
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      673
    Aihe