Huolestuttaa ja pahasti..
Mitä voisivat olla pienet suussa oleva patit? Ne ovat olleet jo jonkin aikaa, eivätkä ne mitenkään häiritse (esim. kutise, koske tms) mutta pahasti mietityttää että mikä voisi olla vikana... ?
Apua: Oudot patit suussa!
10
26728
Vastaukset
- sama
Mulla on kans ollu niitä samanlaisia patteja suussa jo kauan aikaa.Ei kai ne mitään vaarallisia ole ku ne aina välillä häipyy pois.Ei ne ainakaan syöpää ole ku muuten mä olisin jo kuollu ajat sitten.Parempaa vastausta en osaa antaa.
- Violet
Toisinaan virukset aiheuttavat patteja esim. valkoisia nystyjä, hengitystietulehdusten aikana/jälkeen.
Kielen takaosassa on patteja normaalistikin, makunystyröitä.
Välttämättä ei ole vikaa, mutta mielenrauhasi vuoksi käväse lääkärissä. - Meri
Minullakin on suussa mystinen patti.
Se on ollut siellä vuoden, eikä kukaan tiedä, mikä se on. Kerran olin jo pääsemäisilläni leikkaukseen, mutta leikkaava lääkäri ei uskaltanutkaan poistaa sitä, vaan passitti minut uusintatutkimuksiin ja nyt odotan taas uutta aikaa leikkaukseen.
Eilen patti päätti taas tulehtua. Nyt sitten istun jääpala poskella ja toivon että tulehdus rauhoittuisi itsekseen ettei tarvitsisi taas syödä antiniootteja.
Minulla on siis noin pavun kokoinen patti suoraan poskiontelon alla hammasrivin yläpuolella noin kuudennen hampaan kohdalla. Sen tuntee myös ulkoapäin kun painaa poskiontelon alla olevaa kohtaa. Patti elää omaa elämäänsä.
Se turpoilee ajoittain, ajoittain se on rauhallinen. Mitkään määrätyt antibiootit eivät ole sitä poistaneet.
Se voi olla kysta tai sitten ei. Tai se on sittenkin mätäpaise. Tai se voi olla kudoskasvain. Hammaslääkäreista yksikään, tai yleislääkäreistä kukaan ei lähtenyt edes arvailemaan mikä se voisi olla...
Korvasuunenäkurkkuspesialistikaan ei osannut sanoa, joten nyt odottelen sitä suukirurgin vastaanottoa. Olisihan se kiva saada pois!- Meri
Heips!
Oma pattini on nyt turvottanut koko posken. Olo on kuin suu olisi kokonaan puudutettu. Näyttää samalta kuin olisin ollut viisaudenhampaan poistoleikkauksessa. Olenkin menossa päivystykseen.
Mene lääkäriin sen patin kanssa. Suussa kun on patti, sitä kokoajan kokeilee kielellä ja se saattaa tulehtua jo siitä! - Ann@
Meri kirjoitti:
Heips!
Oma pattini on nyt turvottanut koko posken. Olo on kuin suu olisi kokonaan puudutettu. Näyttää samalta kuin olisin ollut viisaudenhampaan poistoleikkauksessa. Olenkin menossa päivystykseen.
Mene lääkäriin sen patin kanssa. Suussa kun on patti, sitä kokoajan kokeilee kielellä ja se saattaa tulehtua jo siitä!Hei!
Ja kiitos viesteistä! Mietin vaan, ku siellä ei ole yhtä noin iso pattia, vaan monta pientä.. mutta tosiaankin, tiedä sitten mikä on, kun eivät sen kummemin ole häirinneet..
Mutta kiitos avusta! Lääkärille siis.. - mige4
Ann@ kirjoitti:
Hei!
Ja kiitos viesteistä! Mietin vaan, ku siellä ei ole yhtä noin iso pattia, vaan monta pientä.. mutta tosiaankin, tiedä sitten mikä on, kun eivät sen kummemin ole häirinneet..
Mutta kiitos avusta! Lääkärille siis..Todennäköisesti olet vastauksen saanut tähän. Mutta kyseessä on mitä todennäköisimmin "proppu" elikkä katoppas vaikka youtubesta haulla "tonsil stones". Vaarattomia kuonapalloja. Irtoaa ja kun hajotat niin haisee pahalle.
- joku vaan
mige4 kirjoitti:
Todennäköisesti olet vastauksen saanut tähän. Mutta kyseessä on mitä todennäköisimmin "proppu" elikkä katoppas vaikka youtubesta haulla "tonsil stones". Vaarattomia kuonapalloja. Irtoaa ja kun hajotat niin haisee pahalle.
Mikä toi tonsil stones on? kun mulla on posken kohdalla ja ala hampaiden vieressä joku valkoinen paise.
voisiko se olla tonsil stones? kun jos sitä rasittaa, niin se on vähän kipee ja painaa hammasta. - mige4
joku vaan kirjoitti:
Mikä toi tonsil stones on? kun mulla on posken kohdalla ja ala hampaiden vieressä joku valkoinen paise.
voisiko se olla tonsil stones? kun jos sitä rasittaa, niin se on vähän kipee ja painaa hammasta.Afta. Suu on täynnä kaikkia jännijä patteja =) mulla flunssan aikana turpos hirvee patti tuonne nielun suunnalle ja siihen tuli jotain valkosia "viivoja". Lääkäri sanoi että normaalia
- mige4
mige4 kirjoitti:
Afta. Suu on täynnä kaikkia jännijä patteja =) mulla flunssan aikana turpos hirvee patti tuonne nielun suunnalle ja siihen tuli jotain valkosia "viivoja". Lääkäri sanoi että normaalia
ja proput tulevat yleensä nielurisojen suunnalle.
- hdz
Jos on nuollu pillua niin voi tulla patteja
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862