TEUVO

Nyt sinun läheiseesi liittyvälle tarinalle on tilausta vl-palstalla. Toivon että minuun liittyvät henkilökohtaiset kaunat eivät ole esteenä osallisumisellesi. Lisäksi en tarvitse huomautuksia "etteivät paukkuni riitä" -tyyliin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8696662/thread

44

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytiin jo lähes neljä vuotta sitten, ja kiivas keskustelu olikin, joka päättyi seriffin poistoihin.

Minulla ei ole sen porttolauman joukoissa enää mitään tekemistä. Matkamuistoina kolme matkalippua helvettiin.

• Tuohon keskusteluun osallistumalla kuitenkin tekisit oikeasti hvyää työtä Jumalan asialle. Alunperinkinhän sinut kutsuttiin tuon "porttolauman" valoksi.

Muista alkuperäistä kutsumustasi,

• Siellä on jo täysin eri ihmiset, jotka eivät tiedä mitään asiastasi ja vierailuistasi neljä vuotta sitten.
        Toistathan täälläkin asiaasi.

Täällä et enää kenekään silmiä aukaise, mutta vl-ihmisiä on paljon täydellisessä pimeydessä.
        Lisäksi asiat täällä ovat saaneet aivan väärät painotukset. Meininki täällä ei ole Jumalalle kunniaksi.

• Devoit kirjoitti:

Tuohon keskusteluun osallistumalla kuitenkin tekisit oikeasti hvyää työtä Jumalan asialle. Alunperinkinhän sinut kutsuttiin tuon "porttolauman" valoksi.

Muista alkuperäistä kutsumustasi,

"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.
        Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee vähemmällä kuin se kaupunki."

Ja olisi kyllä Totuuden Hengen mukaista jos se ihminen, jolle todella se alkuperäinen kutsu tuli, tulisi valoon, ja kertoisi kaiken sellaisena kuin se totuudessa oli.

Kyllä sinulla itselläsi on monin verroin enemmän todisteita siitä, miten tuo portto lapsiaan itsemurhiin ajaa. Mutta onko rohkeutta?

• Devoit kirjoitti:

Siellä on jo täysin eri ihmiset, jotka eivät tiedä mitään asiastasi ja vierailuistasi neljä vuotta sitten.
        Toistathan täälläkin asiaasi.

Täällä et enää kenekään silmiä aukaise, mutta vl-ihmisiä on paljon täydellisessä pimeydessä.
        Lisäksi asiat täällä ovat saaneet aivan väärät painotukset. Meininki täällä ei ole Jumalalle kunniaksi.

ja kunioita jumalaasi siellä.

• Palstalainen.

Vai olet sinä itsekin niitä saanut? No se ei ole ihme, sillä olet niitä niin hanakasti muillekin jaellut.

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.

Ja olisi kyllä Totuuden Hengen mukaista jos se ihminen, jolle todella se alkuperäinen kutsu tuli, tulisi valoon, ja kertoisi kaiken sellaisena kuin se totuudessa oli.

Kyllä sinulla itselläsi on monin verroin enemmän todisteita siitä, miten tuo portto lapsiaan itsemurhiin ajaa. Mutta onko rohkeutta?

itsemurhiin ajaa? Tämä on yleinen keskustelufoorumi. Ja jos tuollaisia täällä heitellään, niin kannattaisi miettiä, mitä se tarkoittaa yleisellä tasolla. En ymmärrä teidän keskusteluanne (eikä ole tarpeenkaan), mutta jos julkisesti käydään sananvaihtoa, niin on syytä tulla myös väliin. Mistä on kysymys? Onko tänne syytä mitään "porttolaumoja" tuoda. Raamatussa puhutaan "portosta", muttei nimetä ketään erityisesti.

Minusta tämä ei ole mikään henkilökohtaisten kutsumusten keskusteluyhteisö. Voihan jokainen laittaa puheenvuoronsa aluksi kutsumuksensa, mutta sitten olisi jo tuotava asiaa yleiseen keskusteluun. Raamatussakin puhutaan "ämmäin taruista"! Siltä vaikuttaa.

• Palstalainen. kirjoitti:

Vai olet sinä itsekin niitä saanut? No se ei ole ihme, sillä olet niitä niin hanakasti muillekin jaellut.

kun Totuuden Henki paljastaa, että ne ovat myyty porttojen rahanhimon tähden väärään junaan.

Mutta harvassa ovat ne, jotka enää pystyvät noista junista pois hyppäämään.

• Ved.2 kirjoitti:

itsemurhiin ajaa? Tämä on yleinen keskustelufoorumi. Ja jos tuollaisia täällä heitellään, niin kannattaisi miettiä, mitä se tarkoittaa yleisellä tasolla. En ymmärrä teidän keskusteluanne (eikä ole tarpeenkaan), mutta jos julkisesti käydään sananvaihtoa, niin on syytä tulla myös väliin. Mistä on kysymys? Onko tänne syytä mitään "porttolaumoja" tuoda. Raamatussa puhutaan "portosta", muttei nimetä ketään erityisesti.

Minusta tämä ei ole mikään henkilökohtaisten kutsumusten keskusteluyhteisö. Voihan jokainen laittaa puheenvuoronsa aluksi kutsumuksensa, mutta sitten olisi jo tuotava asiaa yleiseen keskusteluun. Raamatussakin puhutaan "ämmäin taruista"! Siltä vaikuttaa.

opetuslapsi Juudaksen tuohon samaan anteeksiantamattomaan tekoon?

Raamattupalsta on nimen omaan henkilökohtaisten kokemusten kertomispaikka, tämänkin Jeesuksen ilmoituksen mukaan:

"Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältä kuullut.

"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, jas minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

Tämän käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne."

Niin paljon aikoinani sinuakin rakastin, että avoimesti kerroin kaiken, mitä Pyhä Henki kerrottavaksi antoi. Eikä se ollut Totuuden Hengestä lähtöisin, kun Saatanalta sait "pelivara-opin", jonka mukaan kaikkiin oppeihin on jätettävä pelivara, niin kuin poillisi ja tiehallinto kehoittavat jättämään talvella kelivaraa.

Ja sinä onneton mies erehdyit jättämään pelivaran myöskin totuuteen.

• Luuk. 6:37 Älkääk
        TeuvoSuni kirjoitti:

kun Totuuden Henki paljastaa, että ne ovat myyty porttojen rahanhimon tähden väärään junaan.

Mutta harvassa ovat ne, jotka enää pystyvät noista junista pois hyppäämään.

Luuk. 6:37

Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

• Luuk. 6:37 Älkääk kirjoitti:

Luuk. 6:37

Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

ja palaa takaisin vasta sitten kun ymmärrät kenelle Jeesus nuo sanat sanoi, jotka sinä nyt tekopyhänä raamattulausekotelostasi tänne kiikutit.

Sillä Totuuden kertominen ei ole tuomitsemista muille kuin ainoastaan Saatanan valheen hengen varassa eläville.

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

opetuslapsi Juudaksen tuohon samaan anteeksiantamattomaan tekoon?

Raamattupalsta on nimen omaan henkilökohtaisten kokemusten kertomispaikka, tämänkin Jeesuksen ilmoituksen mukaan:

"Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältä kuullut.

"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, jas minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

Tämän käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne."

Niin paljon aikoinani sinuakin rakastin, että avoimesti kerroin kaiken, mitä Pyhä Henki kerrottavaksi antoi. Eikä se ollut Totuuden Hengestä lähtöisin, kun Saatanalta sait "pelivara-opin", jonka mukaan kaikkiin oppeihin on jätettävä pelivara, niin kuin poillisi ja tiehallinto kehoittavat jättämään talvella kelivaraa.

Ja sinä onneton mies erehdyit jättämään pelivaran myöskin totuuteen.

tämän käskyn Minä annan teille! Tämähän on juuri se pääkäsky jota vihaat. Et ole oikea henkilö puhumaan edes rakkaudesta.

Ja mikä on hedelmäsi? Kuinka monta sielua olet tuonut Herralle? En ole havainnut muutakuin tuhoa ja tuhkaa. Todista jokin hedelmä, minkä olet saanut totuudessasi tuoda pelastettuina Jumalalle. Laitappa esille, niin voidaan sitten ihmetellä ja kiitellä.

Vl-kehitysvammaisuuteen viitaten, niin tapasin 70-80 luvulla uskovia, jotka rukoilivat syntyvän lapsensa puolesta, että se olisi "vain" Jumalan kuva. He saivat kehitysvammaisen lapsen, joka ei kyennyt liikkumaan eikä puhumaan. Tämä puhutteli heitä ja läheisiä, että tällainenko se sitten on? On kuollut jo. Mutta pohdiskelu jatkuu, mitä Jumala tällä halusi sanoa?! Tällaisistako totuuksista haluatte keskustella?

Arvomaailma heijastaa Teuvollakin seuraavasta: Sodoman synti; leivän yltäkylläisyys, huoleton lepo, mutta köyhää ja kurjaa hän ei kädestä tarttunut. Joillakin on suuret omakotitalot uima-altaineen, Saimaan kesämökkeineen, hulppeine puutarhoineen, mutta ketään lähimmäistään en Teuvoa ole koskaan auttavan nähnyt tai kuullut. Kun en ole edes ketään kuullut pelastuneen noine totuuksineen. Tämä vain esimerkkinä totuusjolistajista sun muista eksyttäjistä. Joillakin on paksut kulumattomat lompakot ja ainainen saatanointi toisia kohtaan. Mutta köyhää ja kurjaa he eivät konkreettisesti ja sydämestään koskaan auta. He ovat oikeasti paatuneita, mistä muita syyttävät projisoiden oman pahuutensa. Se on pahempaa kuin narsismi. Se on sielunvihollisen työtä. He vihaavat omaa perhekuntalaisiaankin, vaikka siellä olisi kuinka suurista vaikeuksista kärsiviä. Kyllä on valheella paksut lihan varret!

• Ved.2 kirjoitti:

tämän käskyn Minä annan teille! Tämähän on juuri se pääkäsky jota vihaat. Et ole oikea henkilö puhumaan edes rakkaudesta.

Ja mikä on hedelmäsi? Kuinka monta sielua olet tuonut Herralle? En ole havainnut muutakuin tuhoa ja tuhkaa. Todista jokin hedelmä, minkä olet saanut totuudessasi tuoda pelastettuina Jumalalle. Laitappa esille, niin voidaan sitten ihmetellä ja kiitellä.

Vl-kehitysvammaisuuteen viitaten, niin tapasin 70-80 luvulla uskovia, jotka rukoilivat syntyvän lapsensa puolesta, että se olisi "vain" Jumalan kuva. He saivat kehitysvammaisen lapsen, joka ei kyennyt liikkumaan eikä puhumaan. Tämä puhutteli heitä ja läheisiä, että tällainenko se sitten on? On kuollut jo. Mutta pohdiskelu jatkuu, mitä Jumala tällä halusi sanoa?! Tällaisistako totuuksista haluatte keskustella?

Arvomaailma heijastaa Teuvollakin seuraavasta: Sodoman synti; leivän yltäkylläisyys, huoleton lepo, mutta köyhää ja kurjaa hän ei kädestä tarttunut. Joillakin on suuret omakotitalot uima-altaineen, Saimaan kesämökkeineen, hulppeine puutarhoineen, mutta ketään lähimmäistään en Teuvoa ole koskaan auttavan nähnyt tai kuullut. Kun en ole edes ketään kuullut pelastuneen noine totuuksineen. Tämä vain esimerkkinä totuusjolistajista sun muista eksyttäjistä. Joillakin on paksut kulumattomat lompakot ja ainainen saatanointi toisia kohtaan. Mutta köyhää ja kurjaa he eivät konkreettisesti ja sydämestään koskaan auta. He ovat oikeasti paatuneita, mistä muita syyttävät projisoiden oman pahuutensa. Se on pahempaa kuin narsismi. Se on sielunvihollisen työtä. He vihaavat omaa perhekuntalaisiaankin, vaikka siellä olisi kuinka suurista vaikeuksista kärsiviä. Kyllä on valheella paksut lihan varret!

tälläkin palstalla ystäviä saisi, olisi Kristus tästä ajasta antanut valheellisen tiedon:

"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille tiedoksi, ja sitten tulee loppu."

Huomaa TIEDOKSI ei enää PELASTUKSEKSI.

Jos kaikki viimeisen vuoden tekoni ja lahjani tänne sinunkin riepoteltavaksi toisin, olisin saanut niistä palkan Saatanalta enkä Jumalalta:

"Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltaviksi, muuten ette saa palkkaanne taivaalliselta Isältänne.

Kun siis autat köyhiä, älä toitata siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.

Kun annat almun. älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myöskin sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

• epafroditus
        TeuvoSuni kirjoitti:

ja palaa takaisin vasta sitten kun ymmärrät kenelle Jeesus nuo sanat sanoi, jotka sinä nyt tekopyhänä raamattulausekotelostasi tänne kiikutit.

Sillä Totuuden kertominen ei ole tuomitsemista muille kuin ainoastaan Saatanan valheen hengen varassa eläville.

10 ihmistä, joilla on Pyhä Henki!

Tai, jos et tunne kymmentä niin sitten 9!

Jos et pysty yhdeksää mainitsemaan, niin kirjoita 8 nimeä!

jos se tuottaa vaikeuksia, kirjoita 7, 6, 5, 4, 3, tai 2 tai yksi sinun lisäksesi.

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

tälläkin palstalla ystäviä saisi, olisi Kristus tästä ajasta antanut valheellisen tiedon:

"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille tiedoksi, ja sitten tulee loppu."

Huomaa TIEDOKSI ei enää PELASTUKSEKSI.

Jos kaikki viimeisen vuoden tekoni ja lahjani tänne sinunkin riepoteltavaksi toisin, olisin saanut niistä palkan Saatanalta enkä Jumalalta:

"Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltaviksi, muuten ette saa palkkaanne taivaalliselta Isältänne.

Kun siis autat köyhiä, älä toitata siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.

Kun annat almun. älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myöskin sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

ei ole mistä ei pitäisi toitottaa. Mutta missä on todistuksesi? Ei kait keltään voi odottaa luottamusta, jos ei ole näyttöjä Jumalan palvelemisessa. Kun sinun oikeakaan käsi ei oikein tiedä eikä todista, mitä on lähimmäisen hyväksi tehty. Todistettavasti sinulla on vain almut oman Punaisen kirjan rahoittamiseksi. mutta se onkin sinun omasi, itsestä lähtöisin oleva. Mutta köyhää ja kurjaa et ole auttanut. Ja oman perhekuntasi mielenkin olet pahoittanut. "Joka ei huolehdi omasta perhekunnastaan on uskotontakin pahempi." Sinut saa kiinni niin monesta antikristillisesta menettelystä, että sinäkin väsyt loppujen lopuksi. Voin esittää niitä loputtomiin sinun loppuelämäsi, jos se on tarpeen. Vaikket itse niitä hyväksy, mutta palstalaiset sen havaitsevat. Koskapa sinun olisi pystyttävä todistamaan lukijoille, että totuus olisikin sinussa. Varastossa on aineistoa. Tee parannus, kun suonia vielä on jäjellä?

Sinustakin on näytetty totuudet ja näytöt. Älä sodi tutkainta vastaan.

• Ved.2 kirjoitti:

ei ole mistä ei pitäisi toitottaa. Mutta missä on todistuksesi? Ei kait keltään voi odottaa luottamusta, jos ei ole näyttöjä Jumalan palvelemisessa. Kun sinun oikeakaan käsi ei oikein tiedä eikä todista, mitä on lähimmäisen hyväksi tehty. Todistettavasti sinulla on vain almut oman Punaisen kirjan rahoittamiseksi. mutta se onkin sinun omasi, itsestä lähtöisin oleva. Mutta köyhää ja kurjaa et ole auttanut. Ja oman perhekuntasi mielenkin olet pahoittanut. "Joka ei huolehdi omasta perhekunnastaan on uskotontakin pahempi." Sinut saa kiinni niin monesta antikristillisesta menettelystä, että sinäkin väsyt loppujen lopuksi. Voin esittää niitä loputtomiin sinun loppuelämäsi, jos se on tarpeen. Vaikket itse niitä hyväksy, mutta palstalaiset sen havaitsevat. Koskapa sinun olisi pystyttävä todistamaan lukijoille, että totuus olisikin sinussa. Varastossa on aineistoa. Tee parannus, kun suonia vielä on jäjellä?

Sinustakin on näytetty totuudet ja näytöt. Älä sodi tutkainta vastaan.

parannuksen tekisin tulisin pian kaltaiseksesi siivosyntiseksi, omilla teoillaan kerskaajaksi.

• epafroditus kirjoitti:

10 ihmistä, joilla on Pyhä Henki!

Tai, jos et tunne kymmentä niin sitten 9!

Jos et pysty yhdeksää mainitsemaan, niin kirjoita 8 nimeä!

jos se tuottaa vaikeuksia, kirjoita 7, 6, 5, 4, 3, tai 2 tai yksi sinun lisäksesi.

etten nimeltä tunne ketään, joka olisi Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut.

Hänen opetuslapsiaan kyllä nimeltä tunnen, enkä heitä käy tänne tuomaan. Joskin heistäkin on monta väärämielisten tahdon mukaisesti jo totuuden tien jättänyt, ja nyt huutavat herjauksiaan samasta riettauden virrasta heidän kanssaan.

Paavali vielä sai joitakin työtovereikseen, mutta lähes 2000 vuotta myöhemmin ei sekään enää onnistu.

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

parannuksen tekisin tulisin pian kaltaiseksesi siivosyntiseksi, omilla teoillaan kerskaajaksi.

tässä oli kysymys. "Myy kaikki omaisuutesi, niin sitten todistuksellasi on voima." Näyttöjä kaivataan. Et elä väitteittesi mukaisesti. Usko ja teot . Myy omaisuutesi ja anna köyhille. Näin Totuuden kirja opettaa. Ei näytä olevan kanttia. Olet valheenpuhuja, kun et elä totuuden kirjan mukaisesti.

Sen jälkeen voit tuoda jotain näytille, kun itse elät totuuden mukaisesti. Ei taida kantti kestää. Et voi väistää totuutta.

• Ved.2 kirjoitti:

tässä oli kysymys. "Myy kaikki omaisuutesi, niin sitten todistuksellasi on voima." Näyttöjä kaivataan. Et elä väitteittesi mukaisesti. Usko ja teot . Myy omaisuutesi ja anna köyhille. Näin Totuuden kirja opettaa. Ei näytä olevan kanttia. Olet valheenpuhuja, kun et elä totuuden kirjan mukaisesti.

Sen jälkeen voit tuoda jotain näytille, kun itse elät totuuden mukaisesti. Ei taida kantti kestää. Et voi väistää totuutta.

sitä, mitä kaltaisesi kirjanoppineet pitävät oikeana tekona.

Vaikka kuvittelin, että kun itse olen omilla rahoilla tämän kodin ja pihan rakentanut, jota sinä nyt kateuden hengessä jatkuvasti herjaat, niin kyllä Jumala minut palautti maan pinnalle, kun tätä hänelle vastalahjana tarjosin, etei olisi tarvinnut inhottavaa syntiä paljastaa:

"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois."

Miten katkera sinä olet kateudesta Jobille, joka hänkin kovan kurituksen jälkeen pääsi totuuteen?

"Niin Herra siunasi Jobin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli siunannut sen alkuajat.
        Hänellä oli nyt lampaita ja vuohia neljätoistatuhatta, kuusituhatta kamelia, tuhat kyntöparia härkiä,
        ja tuhat aasintamaa.

Hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemina,
        toiselle Kesia jua komannelle Keren-Puk.

Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin
        perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.

Job eli näiden tapahtumien jälkeen vielä sataneljäkymmentä vuotta. Hän sai nähdä lapsiaan
        ja lastensa lapsia aina neljänteen polveen saakka, ja hän kuoli korkeassa iässä ja elämästä
        kyllänsä saaneena."

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

sitä, mitä kaltaisesi kirjanoppineet pitävät oikeana tekona.

Vaikka kuvittelin, että kun itse olen omilla rahoilla tämän kodin ja pihan rakentanut, jota sinä nyt kateuden hengessä jatkuvasti herjaat, niin kyllä Jumala minut palautti maan pinnalle, kun tätä hänelle vastalahjana tarjosin, etei olisi tarvinnut inhottavaa syntiä paljastaa:

"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois."

Miten katkera sinä olet kateudesta Jobille, joka hänkin kovan kurituksen jälkeen pääsi totuuteen?

"Niin Herra siunasi Jobin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli siunannut sen alkuajat.
        Hänellä oli nyt lampaita ja vuohia neljätoistatuhatta, kuusituhatta kamelia, tuhat kyntöparia härkiä,
        ja tuhat aasintamaa.

Hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemina,
        toiselle Kesia jua komannelle Keren-Puk.

Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin
        perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.

Job eli näiden tapahtumien jälkeen vielä sataneljäkymmentä vuotta. Hän sai nähdä lapsiaan
        ja lastensa lapsia aina neljänteen polveen saakka, ja hän kuoli korkeassa iässä ja elämästä
        kyllänsä saaneena."

se kuuluu eri kontekstiin." Myy omaisuutesi, niin sinulla on aarre taivaassa!" Sinulla vaan ei ole kanttia elää sanan mukaan. Olet sanan pantti. Todistat jotain muuta, minkä mukaan et kuitenkaan itse kykene elämään. Mutta muilta olet kyllä vaatimassa jos mitäkin. Snulla vaan ei ole todisteita sanan mukaan elämisessä. Sitä totuutta olisin ollut vailla.

Kannattais myydä se hulppea omaisuus ensin ja sitten tulla kertomaan, miten on edetty totuuden suhteen. Sinä vaan valehtelet kauttaaltaan. Olisi mielenkiintoista kommentoida ajatuksiasi, mutta kun kiroilet ja valehtelet alinomaan. Usean todistajan kirjoittamana olet valehdellut ja panetellut lähimmäisiäsi ja perhekkuntalaisiasi. Mitä sinussa on itse asiassa jäjelllä kristillisyydessä, Raamatun totuudessa? Ei oikein minun henkilökohtaisella parhaalla tahdolla löydy yhtään mitään. Olen parhaani yrittänyt, mutta tulos on nolla. Ihmisenä olen sinusta välittänyt, mutta todistus sinun uskonelämästä on järkyttävä. En haluaisi kohtalosi näin käyvän. Olen surullinen.

• Ved.2 kirjoitti:

se kuuluu eri kontekstiin." Myy omaisuutesi, niin sinulla on aarre taivaassa!" Sinulla vaan ei ole kanttia elää sanan mukaan. Olet sanan pantti. Todistat jotain muuta, minkä mukaan et kuitenkaan itse kykene elämään. Mutta muilta olet kyllä vaatimassa jos mitäkin. Snulla vaan ei ole todisteita sanan mukaan elämisessä. Sitä totuutta olisin ollut vailla.

Kannattais myydä se hulppea omaisuus ensin ja sitten tulla kertomaan, miten on edetty totuuden suhteen. Sinä vaan valehtelet kauttaaltaan. Olisi mielenkiintoista kommentoida ajatuksiasi, mutta kun kiroilet ja valehtelet alinomaan. Usean todistajan kirjoittamana olet valehdellut ja panetellut lähimmäisiäsi ja perhekkuntalaisiasi. Mitä sinussa on itse asiassa jäjelllä kristillisyydessä, Raamatun totuudessa? Ei oikein minun henkilökohtaisella parhaalla tahdolla löydy yhtään mitään. Olen parhaani yrittänyt, mutta tulos on nolla. Ihmisenä olen sinusta välittänyt, mutta todistus sinun uskonelämästä on järkyttävä. En haluaisi kohtalosi näin käyvän. Olen surullinen.

paljon Vanhan liiton asioista, tämänkin:

"Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
        Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

Sellaista kristillisyyttä, jolla Saatana on kaltaisesi ihmiset tekopyhittänyt, sitä sinun turhaa yrittää minusta metsästää. Joten viisaasti tekisit jos poistuisit kintereiltäni erään toisen tekopyhitetyn tavoin.

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.

Sellaista kristillisyyttä, jolla Saatana on kaltaisesi ihmiset tekopyhittänyt, sitä sinun turhaa yrittää minusta metsästää. Joten viisaasti tekisit jos poistuisit kintereiltäni erään toisen tekopyhitetyn tavoin.

Olet itse itsesi tekopyhittäjä. Niinkuin näkyni sen todistikin. Siinä se sinun eksymyksesi olikin. Pyydät vain, niinkuin riivattu Jeesuksen edessä: "Älä tule minua ennen aikaani vaivaamaan."

• 2+13
        TeuvoSuni kirjoitti:

Hänen opetuslapsiaan kyllä nimeltä tunnen, enkä heitä käy tänne tuomaan. Joskin heistäkin on monta väärämielisten tahdon mukaisesti jo totuuden tien jättänyt, ja nyt huutavat herjauksiaan samasta riettauden virrasta heidän kanssaan.

Paavali vielä sai joitakin työtovereikseen, mutta lähes 2000 vuotta myöhemmin ei sekään enää onnistu.

Mahtaa olla yksinäinen fiilis ihmisten keskellä:(

• Ved.2 kirjoitti:

Olet itse itsesi tekopyhittäjä. Niinkuin näkyni sen todistikin. Siinä se sinun eksymyksesi olikin. Pyydät vain, niinkuin riivattu Jeesuksen edessä: "Älä tule minua ennen aikaani vaivaamaan."

vaikka et ymmärtänyt.

Puolustaja ei ole kintereilläni vaan asustaa sydämessäni, joten minun ei tarvitse Raamatusta lukea, mitä hän käski 2000 vuotta sitten ihmisten tehdä, kuten kaltaisesi tekopyhät tekevät, vaan hän jatkuvasti Henkensä kautta sanelee tehtäväni, tämänkin kirjoitukseni.

• 2+13 kirjoitti:

Mahtaa olla yksinäinen fiilis ihmisten keskellä:(

kun eivät pysty ymmärtämään, ettei Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut koskaan ole yksin:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

Kouluttihan Jumala minua jo ennen Jeesuksen opetuslapseksi ottamistakin, kun aviottomana syntynyttä piti 40 vuotta ihmisten keskellä yksinäisyydessä.

Melko yksin on Jeesuskin, kun tänne takaisin palaa:

"Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"

Uskovia kyllä löytyy pilvin pimein, mutta hänen tarkoittamaa uskoa totuuteen ei taida paljon olla, kuten tämäkin keskustelupalsta sen osoittaa.

• Ved.2
        TeuvoSuni kirjoitti:

vaikka et ymmärtänyt.

Puolustaja ei ole kintereilläni vaan asustaa sydämessäni, joten minun ei tarvitse Raamatusta lukea, mitä hän käski 2000 vuotta sitten ihmisten tehdä, kuten kaltaisesi tekopyhät tekevät, vaan hän jatkuvasti Henkensä kautta sanelee tehtäväni, tämänkin kirjoitukseni.

joten Raamattuakaan ei sinun tarvinne lukea. Siellähän voisi vaikka totuus tulla vastaan. Varmaan automaatikirjoituksella henkesi sinulle saneleekin, niinkuin aikoinaan. Silloin kirjoituskone ihan itsekseen kirjoittikin puolestasi. Miten on tietokoneen laita? Kirjoittaako henki sinnekin ihan automaattisesti?

Etkö itse huomaa eksytystä ja sen kavalia juonia, miten se saa valtaansa? Etkö muista, että niitä henkiä piti koetella?

• Ved.2 kirjoitti:

joten Raamattuakaan ei sinun tarvinne lukea. Siellähän voisi vaikka totuus tulla vastaan. Varmaan automaatikirjoituksella henkesi sinulle saneleekin, niinkuin aikoinaan. Silloin kirjoituskone ihan itsekseen kirjoittikin puolestasi. Miten on tietokoneen laita? Kirjoittaako henki sinnekin ihan automaattisesti?

Etkö itse huomaa eksytystä ja sen kavalia juonia, miten se saa valtaansa? Etkö muista, että niitä henkiä piti koetella?

asuvat sydämessäni:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun isäni rakastaa häntä ja me tulemme hänen luokseen, ja jäämme asumaan hänen luokseen."

Ja tuosta tapahtumasta tulee puolentoista kuukauden kuluttua kuluneeksi 22 vuotta.

Sinun tehtävänäsi on ottaa selville minussa asuva henki. Voisit kokeilla edelläsi kulkeen muhoslaisen, alkuperäisen Raimon, palstalle perinnöksi jättämää rukousta:

"Jeesuksen Kristuksen hengessä sanon sinulle: Onko henki, joka kirjoitutit Teuvon Sunin kautta tuon profetian, Jeesuksen veri, pyhä ja synneistä vapauttava Jumalan Pojan veri."

Hän ei vastausta saanut, ja joutui poistumaan anteeksipyydellen palstalta. Mutta eihän kukaan estä sinua kokeilemasta.

• Nimeltä mainittuina
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kai uskot Raamatun ilmoitukseen

• Nimeltä mainittuina kirjoitti:

Kai uskot Raamatun ilmoitukseen

ja siksi minua täällä vastustetaankin. Sanon nimeltä heti, kun sellaisen ihmisen tapaan. Ja jos sellainen palstalle tulee, hän uskaltaa tulla myös itse omalla nimellään.

Äläkä unohda sitä, että Jeesuksella oli myös salaisia opetuslapsia:

"Hän oli Jeesuksen opetuslapsi, joskin salaa, sillä hän pelkäsi juutalaisia."

• Ved.2 kirjoitti:

Silloin kun Teuvo toimi valheenpaljastajan v-lestadiolaisen liikkeeen sisällä, homma toimi ja sitä seurasi siunaus, mutta näköjään on paljon mukavampaa kirota täällä Kristuksen omat, kuin puhua pimeydessä eläville Kristuksen rakkaudesta.

• D kirjautumatta
        Devoit kirjoitti:

Silloin kun Teuvo toimi valheenpaljastajan v-lestadiolaisen liikkeeen sisällä, homma toimi ja sitä seurasi siunaus, mutta näköjään on paljon mukavampaa kirota täällä Kristuksen omat, kuin puhua pimeydessä eläville Kristuksen rakkaudesta.

Teuvo ei ole ollut vanhoillislestadiolainen, joten hän ei sanatarkasti ole ollut siellä "sisällä". Se traaginen tarina, jota peräänkuulutin, tekee Teuvosta mielestäni oikeutetun käsittelemään vl-asiaakin "sisäpiiriläisenä".

• jme.
        Ved.2 kirjoitti:

Henki kopioi TS,n aivoihin/ muistiin Raamatun, hänen itsensä kertomaa,
        kolme kertaa luin Raamatun läpi.

• jme.
        D kirjautumatta kirjoitti:

Teuvo ei ole ollut vanhoillislestadiolainen, joten hän ei sanatarkasti ole ollut siellä "sisällä". Se traaginen tarina, jota peräänkuulutin, tekee Teuvosta mielestäni oikeutetun käsittelemään vl-asiaakin "sisäpiiriläisenä".

Ulkopuolelta on hyvä kivittää.

• peukku.
        TeuvoSuni kirjoitti:

ja siksi minua täällä vastustetaankin. Sanon nimeltä heti, kun sellaisen ihmisen tapaan. Ja jos sellainen palstalle tulee, hän uskaltaa tulla myös itse omalla nimellään.

Äläkä unohda sitä, että Jeesuksella oli myös salaisia opetuslapsia:

"Hän oli Jeesuksen opetuslapsi, joskin salaa, sillä hän pelkäsi juutalaisia."

Aborttejakin tehdään, ennen salaa, nykyään salaamatta.

• Tebukatraassa
        D kirjautumatta kirjoitti:

voisitko selventää vähän, kun kerran asian otit puheeksi? mitä tapahtui TS:n ja Vanhoillislaestadiolaisuuden suhteissa?

• jatkuu.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos Henkesi olisi Jumalalta, kukko suuri surkea, satu olisi päättynyt jo. TS.

• jaa..
        TeuvoSuni kirjoitti:

VT, sopii sinulle, jos sitä minä noteeraan, niin eipäs sovikkaan, vaan se on vanhan liiton jne...

• Tebukatraassa kirjoitti:

voisitko selventää vähän, kun kerran asian otit puheeksi? mitä tapahtui TS:n ja Vanhoillislaestadiolaisuuden suhteissa?

kunnes sen tarinan sisäpiiriläinen tulee tällä palstalla valkeuteen ja paljastaa, miksi Jumalan piti valita ulkopuolinen sen lahkon valheita paljastamaan.

Nyt on Pyhä Henki valmistanut sille - kenties viimeisen mahdollisuuden - tulla rehellisesti valkeuteen.

Se on pitkä tarina, ja täyden selvyyden saat, jos tilaat maksutta sähköpostini kautta siitä kertovan kirjan.

• peukku. kirjoitti:

Aborttejakin tehdään, ennen salaa, nykyään salaamatta.

väärälle osastolle, jos sellaista toimitusta itsellesi kaipaat.

• 17+8
        TeuvoSuni kirjoitti:

kunnes sen tarinan sisäpiiriläinen tulee tällä palstalla valkeuteen ja paljastaa, miksi Jumalan piti valita ulkopuolinen sen lahkon valheita paljastamaan.

Nyt on Pyhä Henki valmistanut sille - kenties viimeisen mahdollisuuden - tulla rehellisesti valkeuteen.

Se on pitkä tarina, ja täyden selvyyden saat, jos tilaat maksutta sähköpostini kautta siitä kertovan kirjan.

vai jotakin toista palstan sisäpiiriläistä vai kenties jotakuta aivan ulkopuolista?

Vihjaileva tyyli on jotenkin tympeää ja tuo tunkkaisen tunnun koko keskusteluun.
        Vai oko mielestäsi tai mielestänne teidän, jotka tähän keskusteluun olette osallisia, tarkoitus se, että henkilökohtaiset asiat tuodaan kaiken kansan revitettäväksi?

• 17+8 kirjoitti:

vai jotakin toista palstan sisäpiiriläistä vai kenties jotakuta aivan ulkopuolista?

Vihjaileva tyyli on jotenkin tympeää ja tuo tunkkaisen tunnun koko keskusteluun.
        Vai oko mielestäsi tai mielestänne teidän, jotka tähän keskusteluun olette osallisia, tarkoitus se, että henkilökohtaiset asiat tuodaan kaiken kansan revitettäväksi?

Kristuksen antama totuus porttolahkojen valheiden paljastamiseksi, ei ole kenenkään ihmisen henkilökohtainen asia.

Saatana valheen henki kätkee ne vakan alle - ei Kristuksen Totuuden Henki.

• Mitä tarkoitat?
        Devoit kirjoitti:

Oliko hänellä silloin sama lyömähenki kuin täällä? Ei sellaisesta koidu siunausta kellekään.

• Kysyväinen
        Mitä tarkoitat? kirjoitti:

Oliko hänellä silloin sama lyömähenki kuin täällä? Ei sellaisesta koidu siunausta kellekään.

Mitä tarkoitit Devoit?

Vieläkö muistat 7 vuoden takaisia tapahtumia?

• Vapaakuvaus

Kahlil Gibranin ajatuksia:

Ymmärtävä ystävä on sinulle enemmän sukua kuin oma veljesi, sillä jopa omat sukulaisesi eivät ehkä tiedä sinun todellista arvoasi.

Ystäväni, sinä olet hyvä ja varovainen ja viisas; ei, sinä olet täydellinen -ja minä, myös, puhun sinun seurassasi viisaasti ja varovasti. Ja kuitenkin olen hullu.

Surullinen sielu rauhoittuu, kun se löytää kaltaisensa. Ne yhtyvät liikuttuneina kuin muukalainen tavatessaan toisen muukalaisen vieraassa maassa. Sydämet, joita suru yhdistää, eivät eroa onnen hurmassa.

Sillä rakkaus on ainoa omaisuuteni, eikä kukaan voi sitä minulta riistää.

Suru yhdisti sielumme niin, että kumpikin näki toisen kasvoista mitä sydän tunsi ja kuuli salatun äänen.

Jokaisen talven sydämessä on väräjävä kevät, ja jokaisen yön hunnun takana on hymyilevä aamunkoitto.

Jonakin päivänä olen puu, ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni, ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.

Ihmisten joukossa tahtoisin mielummin olla se, jolla on unelmia ja halu täyttää ne, kuin suurin ihminen ilman unelmia ja toiveita.

Älä kutsu ketään teidän joukossanne tyhmäksi, sillä me totisesti emme ole viisaita emmekä tyhmiä. Olemme vihreitä lehtiä elämän puussa ja elämä itse on suurempi kaikkea viisautta ja varmasti kaiken tyhmyyden yläpuolella.

Jokainen siemen on kaipausta.

Sydän ymmärtää, mitä kieli ei koskaan ilmaise ja mitä korvat eivät voi kuulla.

Salaisimmat kyyneleemme eivät koskaan etsi silmiä.

Todella hyvä on se, joka ei karta niitä, joita pidetään pahoina." "Rakkaus on kuin lintu, joka toivoo tulevansa vangituksi, muttei haavoitetuksi.

Tuuli voi puhaltaa ja tyyntyä, meri voi aaltoilla ja asettua, mutta elämän sydän on rauhallinen ja hiljainen maailma, ja tähti, joka siinä loistaa on ikuisesti kiinteä.

Ja minä sanon teille, että elämä on tosiaan pimeyttä, ellei ole kutsumusta. Ja kutsumus on sokea, Ellei ole tietoa. Ja kaikki tieto on turhaa, ellei ole rakkautta. Ja kun te teette työtä rakkaudella, Sidotte itsenne sekä omaan itseenne että toisiin ihmisiin ja Jumalaan.

Kun olin tietämätön rakkaudesta minulla oli tapana laulaa siitä lauluja. Mutta kun opin tuntemaan rakkauden, sanat suussani olivat vain pelkkä hengähdys ja ääni rinnassani muuttui syväksi hiljaisuudeksi.

Katsokaa puroa ja kuunnelkaa sen laulua. Ikuisesti se etsii merta, ja vaikka se ikuisesti etsii, se ei väsy laulamaan salaperäistä ja heleää lauluaan vuorokaudet umpeensa.

Pimeys voi kätkeä katseelta puut ja kukat, mutta se ei voi piilottaa rakkautta sielulta.

Muistaminen on eräänlaista kohtaamista. Unohtaminen on eräänlaista vapautta.

Rakastakaa toinen toistanne, mutta älkää tehkö rakkautta kahleeksi. Antakaa sen mieluummin olla liikkuvana merenä sielujenne rantojen välillä. Täyttäkää toistenne pikarit, mutta älkää juoko samasta pikarista. Antakaa toisillenne omasta leivästänne, mutta älkää syökö samasta leivästä. Laulakaa ja tanssikaa ja olkaa iloisia yhdessä, mutta antaa toinen toisenne olla yksinään. Samoin kuin luutun kielet ovat erillisiä vaikkakin sama sävel saa ne värisemään.

Tiesikö Gibran minusta, kirjoittaessaan tämän?:

Ihmiset tarvitsevat eläessään
      kaksi sydäntä:
      Pienen, joka on täynnä
      syvää hellyyttä,
      ja toisen joka on terästä.

.............

Nimimerkki "Iso Runotyttö" riimitteli minusta näin 1.10.-09:

Arkiston aarteita
      jyrkkiä kaarteita
      Devoit vain kaivaa
      mieltäkö painaa?

Mitä jos hetkeksi
      pieneksi retkeksi
      loikkaisit uudelle
      kymmen vuodelle?

Paljonko päivässä
      valon häivässä
      aikaasi tuohon kuluu
      kaupungissa nimeltä Ouluu?

Katkeruus suuri
      varmaankin juuri
      innoittaa tuohon:
      "vl-t suohon".

Aloitus jos on sivulla kaksi
      uusia aloituksia
      tehtailee Devoit
      kahta kauhiammasti.

Niissä ei yleensä
      päätä ei häntää
      niitä jokunen
      kommentoimaan säntää.

Suomi on vapaa maa
      ja täällä saa harrastaa
      mitä haluaa, mutta:

Ystävän neuvon näin lopuksi annan
      ja osanottoni elämäntuskaasi kannan.
      Unohda joskus netti vähäksi aikaa
      ehkä pian riemu raikaa.
      Katkeruus ei kaivellen poistu
      ja nämä neuvot ei toistu.
      Ota siis näistä vaari
      ja näe taivaalla sateenkaari.

Suosikkibändit/artistit: Venäläinen kansanmusiikki ;)
      Linkit: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000038041753, http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm, http://hakomaja.net/, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000042706939, http://www.google.com/search?hl=fi&q=youtube russian folk songs&lr=&aq=9&oq=youtube russian

Kotimaa: ---
      Koulutus: ---
      Ammatti: Muu
      Siviilisääty: Lapset: ---

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe