yötä vaunussa...

Lauri49..

Oon tuota aatellu vaunun ostoa kun ei ole ennen ollu semmosta. Niin mitenkä on jotta missä kaikkialla siinä saa yöpyä?
Kun eihän leirintäalueita ihan joka paikassa ole. Saako levähdyspaikoilla, torin kulmassa , tai ihan kadun varressa viettää yötä. Mitäs tähän laki sanoo, kertokaahan kokeneet karavaanarit.

6

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haihui

Kysy ihan vapaasi, mitä haluat kysyä. Me vastaamme mitä vastaamme, miten vastaamme. Kyllä se siitä.

• Jos et perusta leiriä niin aika monessa paikassa voi olla yötä, minä tosin matkailen m-autolla mutta olen yöpynyt leirintäalueiden lisäksi hautuumaiden ja kirkkojen parkkipaikoilla niillä kun naapurit ovat yleensä hiljaisia. Sen lisäksi nykyään monella huoltoasemalla on jopa sähköpaikkoja, kansallispuistojen parkeissa, sopivilla levähdyspaikoilla, yleensä haen paikan jossa kuvittelen olevan rauhallista.

• Vaunuilija

taas olen yöpynyt kaupunkien keskustoissakin m-autossa. Pidät vain huolen ettei esim. vedet valu kadulle, jätesäiliö vaunussa auttaa.

• lyhytaikaisesti

useissa paikoissa leirintäalueen ulkopuolellakin saa yöpyä missä se ei merkillä ole kiellettyä. Kuitenkin ehtona on, että nimenomaan tällöin ei saa leiriytyä eli levittää markiiseja, nostaa ulos mitään kalusteita autosta /vaunusta, eikä tietenkään laskea vesiä ulos jne. Tuollainen on yleensä tarkoitettu myös lyhytaikaiseksi. Kannattaa siis käyttää tervettä harkintaa.

• vaanari-

Poliisi on tuttu vieras. Usein tulee sossuvirkailijan kanssa. Me juomme aina kausipaikoilla, kunnes maksut on pystyssä. Talvisin pääsee myös putkaan, kun vaunu on jäässä.

• Naapurin Einari

Mutta maksaahan se juominenkin, ainakin jos käyttää Alkon tuotteita. Pääseeköhän sinne putkaan ilman päihtymystilaa, puhalluttaako ne aina?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      95
      4097
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      43
      4077
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      124
      3627
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2854
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    6. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2162
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2068
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1719
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      69
      1304
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1145
    Aihe