VANHAT IHMISET SYÖVÄTKAIKKI PERUNALAATIKOT!

raivostuttavaa!

Olen nuori perheenäiti, ja kyllä harmittaa kun joulumyyjäisissä vanhat ihmiset vievät nenän alta kaikki perunalaatikot! He kyllä osaavat tehdä niitä itsekin ja heillä on aikaa niiden paistamiseen. Olen tosi pettynyt myyjäisten suhteen. Taidanpa lopettaa niissä käymisen, ja vain ahneiden vanhusten takia!
Kyllä osaavatkin vanhat ihmiset olla ahneita!

91

1524

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullista joulua!

Täällä meilläpäin on vanhoilla ihmisillä myyjäisissä sama tapa! Luuhaavat myyntikojujen ympärillä koko päivän ja ostavat kaikki hyvät jouluruuat itselleen. Ei jää muille perunalaatikkoa, ei niin ensimmäistäkään rasiaa.
      Röyhkeys huipussaan! Kyllä siinä meiltä nuoremmilta joulumieli katoaa ihan varmasti.

• joulumieltä sullekin

Eikö nuoren äidin päässä ole muuta kuin lapset! Ei vanhat jaksa! Ymmärrän sen itsekin kantapään kautta. Sinä et ilmeisesti ehdi niitä laatikoita rustaamaan.
        Netissä on hyvät ohjeet jaksaville ihmisille, sieltä minäkin niitä tarkistelen.

Älä hyvä ihminen syyllistä muita, koeta jotakin muuta ratkaisua! Tilaa ne laatikot ja kakut jostakin , vaikka ammattikoululta tai pistä ilmoitus kaupan ilmoitustaululle, ilmaislehteen tai jonnekin.

• pettynyt nuori äiti
        joulumieltä sullekin kirjoitti:

Eikö nuoren äidin päässä ole muuta kuin lapset! Ei vanhat jaksa! Ymmärrän sen itsekin kantapään kautta. Sinä et ilmeisesti ehdi niitä laatikoita rustaamaan.
        Netissä on hyvät ohjeet jaksaville ihmisille, sieltä minäkin niitä tarkistelen.

Älä hyvä ihminen syyllistä muita, koeta jotakin muuta ratkaisua! Tilaa ne laatikot ja kakut jostakin , vaikka ammattikoululta tai pistä ilmoitus kaupan ilmoitustaululle, ilmaislehteen tai jonnekin.

Kyllä se on niiden ahneiden vanhojen ihmisten vika, kun adventtinakin jäätiin ilman perunalaatikkoa. Joulumyyjäisissä oli tosi monta myyntikojua mutta kun kysyin perunalaatikkoa, myyjät vain puisteli päätään ja sanoi, että vanhat ihmiset oli jo ostaneet ne kaikki.
        Arvatkaapa joulutunnelmaa perheemme ruokapöydässä! Lapset eivät voineet laulaa Hoosiannaa ja mieheni oli todella pahalla päällä. Sanoi minullekin rumia sanoja! Ja seuraavana yönä käänsi minulle selkänsä eikä yhtynyt minuun.
        Kaikki tämä vain ahneiden, perunalaatikoita hamstraavien vanhusten syytä!

• laatikkokalle

Se on nyt nuoren perheenäidin vaan syytä opetella tekemään itse laatikkonsa. Se on ihmeellistä kuinka aikaa löytyy aina kiinnostaville asioille, kuten harrastuksille.

• voi vittu teitä

vanhukset ahneita. Veivät jo perunat pellosta. Kukaan ei kerinnyt tekemään edes laatikkoa. On aikoihin eletty. HAHHAAAAA!

• yks lenita vaan
        voi vittu teitä kirjoitti:

vanhukset ahneita. Veivät jo perunat pellosta. Kukaan ei kerinnyt tekemään edes laatikkoa. On aikoihin eletty. HAHHAAAAA!

Poliisit pitää hälyttää tommosten vanhusten perään. Kyllä on tosi kamalaa tommonen kun perunat viedään suoraan maasta.

• Perheenjäsen

Kaikki aika menee siivotessa meidän muiden jälkiä.

• seksiorjana
        Perheenjäsen kirjoitti:

Kaikki aika menee siivotessa meidän muiden jälkiä.

Tai..mitä ??

• italian rouva

Antaa vanhusten syödä perunalaatikkoa. Se on yhtä vanhanaikaista kuin ne vanhukset itsekin. Meidän perheessä syödään aina jouluisin Joulu-Pizzaa.
      Päälle juomme aina punaviiniä.
      Tehkää tekin samoin.

• ..kk+kk=taivas

vanhuksiin. Jouluruokani on kinkku, imelletty perunalaatikko (jonka itse teen) ja tietysti Koskenkorva.

• kirjottaja karl

Meittin perhe ei syö mitän jouluruokaa.
        Meittin perheesä aikuiset juo whiskyä ja kakarat keskiolutta.
        Sillä konstila ollan pärjätty jo monta joulua.
        Meinatan pärjätä tästä etenkinpäin.

• korvalaanen
        ..kk+kk=taivas kirjoitti:

vanhuksiin. Jouluruokani on kinkku, imelletty perunalaatikko (jonka itse teen) ja tietysti Koskenkorva.

ei tarvitse onneksi juoda sitä myrkkyä ,enkä syö tympeää arkiruokaa sentään jouluna ,eli pernalootaa..kas kun ei makaroonilootaa !

• Anonyymi
        kirjottaja karl kirjoitti:

Meittin perhe ei syö mitän jouluruokaa.
        Meittin perheesä aikuiset juo whiskyä ja kakarat keskiolutta.
        Sillä konstila ollan pärjätty jo monta joulua.
        Meinatan pärjätä tästä etenkinpäin.

Ei meillä ole koskaan syöty jouluisilla ohjeilla valmistettuja laatikkoruokia.
        Meillä valmistetaan laatikkoruuat perinteisillä arkipäiväisillä ohjeilla ja ne saa kelvata myös joulupöytään. Ja onhan arkiset laatikkoruuat oikean ruuan makuisia.

• Anonyymi
        korvalaanen kirjoitti:

ei tarvitse onneksi juoda sitä myrkkyä ,enkä syö tympeää arkiruokaa sentään jouluna ,eli pernalootaa..kas kun ei makaroonilootaa !

Makea jouluinen makaronilaatikko syödään samaan tapaan kuin riisipuuro - sekahedelmäkeiton kanssa ja lisukkeeksi kermavaahtoa.

• MUNAVOI

EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI, SILLÄ KUN SEURAAN OMAN SUKUNI VANHUKSIA, LÖYTYVÄT NUO LAPSIPERHEILTÄ "RYÖSTÄMÄNSÄ" LAATIKOT JOULUN JÄLKEEN LÄHES KOSKEMATTOMINA HEIDÄN ROSKIKSISTAAN/PILAANTUNEINA JÄÄKAAPEISTAAN. VANHUKSET EIVÄT SYÖ JUURI MITÄÄN MUTTA OSTAVAT RUOKAA KUIN YHÄ OLISIVAT RUOKKIMASSA 8-HENKISTÄ PERHETTÄ. HÄVETKÄÄ KERSKAKULUTUSVANHUKSET!!!!

• lasten puolesta

Samaan aikaan lapset näkevät nälkää!

• 2+16
        lasten puolesta kirjoitti:

Suomen lapset ja nuoret ovat liian lihavia. Kohta ei tarvi edes skoottereita kun pääsevät pyörimällä lujempaa.

• olen NIIn erinomaine
        lasten puolesta kirjoitti:

jos ei viitsi niille edes jouluruokia laittaa??? Nämä vanhukset ovat työllään ja verorahoillaan hyvinvointi-Suomen rakentaneet! Tarkoitan nyt hyvinvointi-Suomella sitä ennen 90-lukua ollutta Suomea, sen jälkeen pullamössösukupolvi, joka kehtaa ruikuttaa ja syyllistää muita omasta tekemättömyydestään, ppääsi mm. politiikkaan, ja hyvinvointi-suomi ajettiin alas muutamassa vuodessa. Missähän on VIKA, jos ei edes simppeliä ruokaa osaa eikä "ehdi" laittaa...?

• Kaikille kieltoja

Vanhuksille pitää hommata lähestymiskielto! Eihän tommonen peli vetele!

• äiti huolestuu

Jos niin onnellisesti kävisi, että vanhat ihmiset kutsuisivat nuorempia sukulaisia kyläilemään jouluna (mikä tosin on epätodennäköistä, sillä ovat itsekkäitä ja ahneita piruja), kukaan vieraista ei voi nauttia perunalaatikkoa heidän pöydässään, sillä he koko ajan tupakoivat ja pilaavat sillä tavoin ilman.
      Lapsistammekin tulisi nikotinisteja!

• takapuolensa puhuu

Siellä haisee ihan kamalasti siellä vanhojen luona. Ensin polttavat tupakkaa ja sitten alkavat pieremään.
        Ja sitähän riittää - siis sitä pieremistä!

• Jämpti on niin

Ja mie tykkään kans, et meidän pitää hommata lähestymiskielto myös sotaveteraaneille!
      Oikeastaan vanhukset ja sotaveteraanit vois pysyä kotona näin joulunaikoina, ja kauppoihin meno heiltä on kiellettävä kokonaan. Ovat vain meidän tiellämme koko ajan.

• haju on kamala

Siis kun ne vanhat ihmiset ostaa joulumyyjäisistä kaikki perunalaatikot ja syövät ne mahaansa, sitten ne tulee kauppoihin ja ostoskeskuksiin toisten ihmisten tielle. Röyhtäilevät, pierevät ja haisevat.
        Ällöttävää!

• pike perheenäiti
        haju on kamala kirjoitti:

Siis kun ne vanhat ihmiset ostaa joulumyyjäisistä kaikki perunalaatikot ja syövät ne mahaansa, sitten ne tulee kauppoihin ja ostoskeskuksiin toisten ihmisten tielle. Röyhtäilevät, pierevät ja haisevat.
        Ällöttävää!

Meillä on täällä ostoskeskus ja ostoskeskuksen aulaan on asiakkaiden viihtyvyyttä ajatellen laitettu kauniita jukkapalmuja.
        Niin ettepä arvaa, mitä eräänä päivänä tapahtui! Yksi vanha äijä meni jukkapalmun luo, avasi housujensa sepaluksen ja kusi jukkapalmun päälle!
        Siellä oli lapsiakin jotka joutuivat todistamaan iljetystä!

• laatikko.

Menkää kaupaan ostaan eiks siellä oo ihan yllin kyllin. Ihme ketju tääkin. Kummaa valitusta.

• mai kää

Asiasta täällä kirjotetaan! Kaupan perunalaatikko ei ole kuin varjo oikeasta vanhalla reseptillä tehdystä "mummon karjalan-imelletystä", eikä sitä saa kuin myyjäisistä mihin mummot on sitä valmistaneet. Eli ne kyllä tietää reseptin ja niillä on aikaa. Käykööt mummot ja veteraanit kaupoissa sitten joulun jälkeen kun muilla ihmisillä menee aika töissä.

• Älykääpiöinen

Mitä könyät siellä myyjäisissä. Hae kuule ennen ruuhkaa laatikot ja rosollit lähikaupasta. Saarioisten äitien tekemänä kyllä löytyy. Älä unohda olutta isännälle. Suolasilli janottaa.
        Rauhaisaa Joulua!

• luulo ei oo tiedon v
        mai kää kirjoitti:

Asiasta täällä kirjotetaan! Kaupan perunalaatikko ei ole kuin varjo oikeasta vanhalla reseptillä tehdystä "mummon karjalan-imelletystä", eikä sitä saa kuin myyjäisistä mihin mummot on sitä valmistaneet. Eli ne kyllä tietää reseptin ja niillä on aikaa. Käykööt mummot ja veteraanit kaupoissa sitten joulun jälkeen kun muilla ihmisillä menee aika töissä.

perinneruoka. Ei siis karjalainen. "Karjalaiset mummot" ovat sen sitten ilmeisesti hämeessä oppineet evakkotaipaleen jälkeen tekemään.

• ->
        luulo ei oo tiedon v kirjoitti:

perinneruoka. Ei siis karjalainen. "Karjalaiset mummot" ovat sen sitten ilmeisesti hämeessä oppineet evakkotaipaleen jälkeen tekemään.

...siis valehtelevia ja omahyväisiäkin ovat!

• Sötnad potatislåda
        luulo ei oo tiedon v kirjoitti:

Imelletetty pottulaatikko on ruotsalainen keksintö kuten maksalaatikko, mutta maistuu paljon paremmalta kuin jälkimmäinen.

"Ruotsiin peruna saapui 1655, jolloin lääkäri ja luonnontieteilijä Olof Rudberg istutti perunaa Uppsalan kasvitieteelliseen puutarhaan. Jonas Alströmer puolestaan vakiinnutti englannin kielestä lainaamansa sanan potatis perunan nimeksi. Suomessa perunoita on nähty ainakin 1720-luvun lopulta [7], jolloin niitä tuli Inkooseen Fagervikin kartanoon saksalaisten peltiseppien mukana. Perunanviljelyä edisti erityisesti Asikkalan seurakunnan kappalainen Axel Laurell, joka kehui perunoita jokaisen saarnansa yhteydessä. Hän julkaisi myös opaskirjan perunan viljelystä vuonna 1773.[8] Peruna vei pian nauriin aseman suomalaisten tärkeimpänä viljelys- ja ruokajuureksena. Naurista on viljelty Suomessa jo esihistoriallisena aikana. Nykyisin peruna mielletään suomalaisten perinteiseksi perusravinnoksi." -Wikipedia-

• Yök!
        Älykääpiöinen kirjoitti:

Mitä könyät siellä myyjäisissä. Hae kuule ennen ruuhkaa laatikot ja rosollit lähikaupasta. Saarioisten äitien tekemänä kyllä löytyy. Älä unohda olutta isännälle. Suolasilli janottaa.
        Rauhaisaa Joulua!

Saarioisten tekemä ei ole hyvää.

• Joovain

Vanhuksille on heti määrättävä ulkonaliikkumiskielto! Ja pysyvä sellainen! He ovat vain tiellämme koko ajan

• Aimo-Kakka

Jo on aloittajalla maailmanloppu käsillä, kun elämän suurin murhe on loppunut Perunalaatikko!

Toisten ongelma on loppuvat työt, mutta perheenäitillä ei ole sitä ongelmaa kun tasaisesti tippuvien lapsien takia,ei tartte mennä töihin.

Voisi aloittaja mennä paasaamaan asiastaan mm. Japanin autotehtaille, jotta sinne saataisiin säälistä otettua töihin edes yksi automuotoilija!

• Pehmee Jänis

Vanhusten salaliitto on tosiasia. Joka päivä tukkivat kaupat rollaattoreidensa kanssa just ruokatunnin aikana. Etuilevat jonoissa. Tukkivat pankit kun pitää päästä jorisemaan muitten vanhusten kanssa. Ja jos jotain saa ilmaiseksi siellä on takuu varmasti lauma vanhuksia. Varokaa vanhusten salaliiton aiheuttamaa anarkiaa yhteiskunnassa, tämä ruoka hamstraus enteilee vähintään vallankumousta, seuratkaa vanhuksia!

• ;mummeli;;

Kulkaa ja se aika menee nopeasti. Ihmisen ikä on kuin unen näkö, sanoi mummovainaani. En sitä silloin ymärtänyt, mutta nyt sen ymmärrän.

Perunalaatikon teon animaatio-ohjelmaa odotellessa.....

• Kuiva Olli

"Kumpa nämä vanhuksetkin eivät olisi puolustaneet maatamme, niin asiat olisi paremmin", niinkö?

Olisi täälläkin halpoja autoja..korjaan Ladoja, eikä tarvitsisi h*mo-ruotsiakaan opiskella.

Silloin olisi tarjolla lähi-tavara-ladossa myynnissä myös hapankaalia, ja tod.näk. BoorisLoisen valmistamaan punaisen (RosaMunda)perunalaatikon loppumiseen olisi 42.3% pienempi.

• sieg heil kaikille!

Meidän perheessämme syödään joka viikko hapankaalia, mutta se ei ole mitään venäläistä ruokaa, se on saksalaista SAUERKRAUTtia! Joulunakin syödään sauerkrauttia, syökää tekin!

• Taivaannasta

Nehän on vaan markkinavoimat, jotka jylläävät ja jossa nopeus on valttia - sinä et ilmeisesti ole kovin nopea.Taitaapi olla aika hyväkuntoisia ja virkeitä vanhuksia, kun "luu jää nuoren käteen". Täytynee oikein hattua nostaa kerrankin puolensa pitäville vanhuksille. Vanhusten paikka ei ole enää kyökin puolella hikikarpaloita otsalta pyyhkien, vaan heidän osansa on mahdollisista varoistaan nautiskelu viimeisinä elinvuosinaan.

• Liisu 12v

Vanhukset ja veteraanit eivät ole ihquja. Aina ovat tuuppimassa, ja viemässä meiltä jopa tuolitki alta.

• simo 12 v.

iso lauma jotain vanhoja ihmisiä metelöi ja mellakoi torilla viime viikolla. eivät lopettaneet ennenkuin poliisi laski kyynelkaasua niiden nokan päälle ja käytti vesitykkejä.
        olivat kokoontuneet ostaan perunalaatikkoa!
        niin mun äiskä sanoi kun jäi ilman perunalaatikkoa.

• hohooo..
        simo 12 v. kirjoitti:

iso lauma jotain vanhoja ihmisiä metelöi ja mellakoi torilla viime viikolla. eivät lopettaneet ennenkuin poliisi laski kyynelkaasua niiden nokan päälle ja käytti vesitykkejä.
        olivat kokoontuneet ostaan perunalaatikkoa!
        niin mun äiskä sanoi kun jäi ilman perunalaatikkoa.

Hänkin on muuten joskus vanhus. Luuletko, että hänestäkin tulee perunalaatikkorohmu?

• Nelli 15 v.

Täällä meidän naapurissa on pari tosi vanhaa äijää. Semmosta puhutaan että ne on jotain sotaveteraaneja tai silleen. Ne aina huutelee mun perään ja ehdottelee kaikenlaista. Mä en ensin suostunu, mutta kun ne lupas maksaa 200 egee per äijä niin mä ajattelin että olishan se 400 egee ihan kiva raha ja niin mä sitten viime viikolla annoin niille molemmille. Siis ne pani mua kimpassa.
        Mut ei se ollu yhtään kivaa kun ne äijät koko ajan kuolas ja sit ne haisi paskalta ja sitäpaitsi mun pylly tuli kipeeks kun ne nussi mua kans perseeseen.
        Mutta se 400 egee on kyllä ihan kiva saada niin että kai mä joskus annan niille uudestaan, vaikka ei ne oo yhtään ihquja ne äijät.

• ohoh..
        Nelli 15 v. kirjoitti:

Täällä meidän naapurissa on pari tosi vanhaa äijää. Semmosta puhutaan että ne on jotain sotaveteraaneja tai silleen. Ne aina huutelee mun perään ja ehdottelee kaikenlaista. Mä en ensin suostunu, mutta kun ne lupas maksaa 200 egee per äijä niin mä ajattelin että olishan se 400 egee ihan kiva raha ja niin mä sitten viime viikolla annoin niille molemmille. Siis ne pani mua kimpassa.
        Mut ei se ollu yhtään kivaa kun ne äijät koko ajan kuolas ja sit ne haisi paskalta ja sitäpaitsi mun pylly tuli kipeeks kun ne nussi mua kans perseeseen.
        Mutta se 400 egee on kyllä ihan kiva saada niin että kai mä joskus annan niille uudestaan, vaikka ei ne oo yhtään ihquja ne äijät.

Pystyvät tunkemaan 15 v. anukseen. Heh, heh. Olet huono valehtelija.
        Arvaan, että olet 15 v. näppylänaamainen teinipoika, joka ei tiedä vielä seksistä mitään.
        Eilisessä tarinassasi oli yksi veteraani, nyt massapostauksissasi olikin kaksi.
        Ei taida päässäsi olla kaikki ruuvit kireällä.

• ei kai

Jos olette, niin ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää tässä ketjussa.
      Nuorella perheen äidillä ei ole älliä päässä sen vertaa, että menisi sinne myyjäisii riittävän ajoissa, niin ehtisi ostamaan niitä perunalaatikoita ennen kun ne ahneet hirviövanhukset ehtivät ne sieltä hamstraamaan.
      Kyllä nuori perheen äiti osaisi sen perunalaatikon typeryydestään huolimatta tehdä itsekin. Reseptejä löytyy.
      Monia ihmisryhmiä täällä mollataan ja nyt sitten vamhuksiakin.
      O tempora o mores.
      Googlatkaa, ellette ymmärrä umpitollot.

• lanttucucco

Joulumyyjäiset ovat niitä paikkoja missä myydään tuplahinnalla samanlaista sapuskaa kuin lähikaupassa tai marketissa. Kannattaa kiertää joulumyyjäiset kaukaa, niin samalla välttyy niissä pyöriviltä vanhuksilta jotka eivät ymmärrä rahan päälle mitään.

• myyjäiset pilalla

Joulumyyjäisissä on aina tosi harras ja hengellinen tunnelma. Tai siellä olisi, elleivät vanhat ihmiset siellä ryntäilisi ja tuuppisi muita asiakkaita hamstratessaan kaikki perunalaatikot.

• imelletty
        myyjäiset pilalla kirjoitti:

Joulumyyjäisissä on aina tosi harras ja hengellinen tunnelma. Tai siellä olisi, elleivät vanhat ihmiset siellä ryntäilisi ja tuuppisi muita asiakkaita hamstratessaan kaikki perunalaatikot.

Vähemmästäkin tulee tippa silmään kun kotona kertovat, että olisit saanut tappelematta myyjäisissä vanhojen kanssa kaksi perunalootaa samalla rahalla supermarketista.

• kehitystä taas

vanhusten vaippojen vaihtoon liikaa työaikaa ja vaipat itsessään maksaa jo maltaita. Ei kenenkään rahat riitä niihin ja kunnat köyhtyy. Onneksi tuli tää keksintö avuksi ja nyt vanhukset laitetaan nukkumaan muovilaatikkoon, josta on putki viemäriverkkoon. Ei tarvitse vaippoja laittaa ja aamulla vaan suihkutetaan laatikkoon vanhus. Samalla tulee pesukin niin siihenkään ei tarvitse enää hoitajaa. Nyt saadaan säästyneillä rahoilla rakentaa sompuille uimahalli. Hyvä hyvä.

• Helena23v
        myyjäiset pilalla kirjoitti:

Viime vuonna lähdin mieheni kanssa jouluksi Espanjaan vanhuksia pakoon, mutta siellähän niitä vasta olikin. Koko Joulu pilalla! Aamiaispöydässä ne olivat jo ennen meidän heräämistämme, ja tyhjensivät kananmunakulhot käsilaukkuihinsa. Nyt lähdemme jouluksi Pattajalle, koska vanhukset eivät kuulemma kestä sikäläistä kuumuutta ja elämänmenoa.

• höhhöijää

..laatikkokin, maksaa eri paljon kaupassa kuin teollinen eineslaatikko. Maussa on eroa.
        Aika monilla joulumarkkinoilla kojuvuokrakin maksaa, joten mummot varmistaa myyjälle vaivannäön.
        Kanta-asiakas saa aina tasa-arvoisempaa palvelua, jos et ole aikainen lintu, rahalla sit saa.

• Pehmee Jänis

Vanhukset ovat vallanneet eduskuntatalon käyttäen apunaan perunalaatikkoa, perunalaatikkopommeja on käytetty vartijoiden ja poliisien sokaisemiseen, perunaa silmissä on hankala taistella vastaan kommentoi eräs nimetön poliisilähde. Poliisit antautuivat ja vanhukset valtasivat eduskuntatalon, tiedossa rollaattorikaistat kävelykaduille. Eläköön vallankumous kuului eduskuntatalon käytävillä, Katainen värjäsi hiuksensa harmaaksi ja liittyi vanhuksiin. Väärennetyt henkilöllisyystodistukset tekivät kauppaansa eduskunnassa, Urpilainen on tätä nykyä 79v, henkilöllisyystodistuksen mukaan. Vanhanen on haudattu tuppeensahatun lautakasan alle joka löytyi eduskuntatalon kellarin kolmannesta siivouskomerosta. Nähtäväksi jää miten armeija reagoi tilanteeseen, vanhusten tiedottajan mukaan perunalaatikkoa löytyy lisää, ja martat valmistavat uutta jos tilanne vaatii. Lisää uutisia tilanteen edetessä.
      Eläköön geriatria!

• poikkeuksellista

Ulkonaliikkumiskielto ainakin olisi paikallaan tällaisessa pakkasessa!
        Mutta kuinkas sitten päästäisiin joulumyyjäisiin tappeleen vanhusten kanssa perunalaatikoiden omistusoikeudesta?
        Kyllä menee vaikeaksi!

• Pehmee Jänis
        poikkeuksellista kirjoitti:

Ulkonaliikkumiskielto ainakin olisi paikallaan tällaisessa pakkasessa!
        Mutta kuinkas sitten päästäisiin joulumyyjäisiin tappeleen vanhusten kanssa perunalaatikoiden omistusoikeudesta?
        Kyllä menee vaikeaksi!

Suomen puolustusvoimien munkkipojat ovat antautuneet, ahdettuaan itsensä täyteen imellettyä perunalaatikkoa, jota oli ihmeellisesti ilmestynyt tonnikaupalla varuskuntiin, puolustusvoimille ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin antautua vanhuksille, vanhukset ovat näin saaneet vallan Suomessa, ainoa joka vastustaa vielä on Tavja, joka huutelee vastalauseita lippis vinossa presidentinlinnan parvekkeelta ja heittelee vanhuksia kananmunilla, seuraamme tilanteen kehittymistä.

• JA HAUSKA!

Minäkään en osaisi tehä noin hienoa kirjotusta, vaikka oon julkassu kirjanki!

• magister...
        JA HAUSKA! kirjoitti:

Minäkään en osaisi tehä noin hienoa kirjotusta, vaikka oon julkassu kirjanki!

"Minäkään en osaisi tehä noin hienoa kirjotusta, vaikka oon julkassu kirjanki!"
        Niinpä niin. Et varmaan.

• Imellytetty

opettele tekemään itse perunalaatikko jos olet hidas!

• kikka perheenäiti

Ei me nuoret perheenäidit ehditä päivystää torilla eikä paistaa tuntitolkulla perunalaatikkoa. Meillä nykyajan äideillä on tosi paljon töitä, niinkun esim. surffata netissä. Ja lasten isällekin pitää aina välillä antaa kun se haluu että meillä olis enemmän lapsia.
        Niin että kyllä se olis parasta, jos kaikki vanhukset pistettäis joulun ajaksi lukkojen taakse. Silloin me nuoret perheenäidit voidaan rauhassa käydä joulumyyjäisissä.

• ........i...

mutta kaalilaatikko on JEEES!

• pro perunalaatikko

... siis oon kuullu puhuttavan semmostakin, että tommosten vanhojen ihmisten hommat, perunalaatikoiden hamstraus ja silleen niin vaikuttaa kans ilmastonmuutokseen.
      En mä niin tarkkaan tiedä että kuin mutta varmasti se jotenkin vaikuttaa!
      Ales ahneet vanhukset!

• alas trokarit!

Aina oon ihmetelly, miten paljon perunalaatikkoo niiden vanhojen kurttunaamojen pötsiin oikeen mahtuu. Mutta tosi se on, että paljon sinne täytyy mahtua.
      Aina on joulumyyjäisten pöydät tyhjinä kun vanhat hapannaamat trokaa perunalaatikot.
      Ovat tietysti tottuneet trokaamaan pula-aikana eivätkä tiedä, että pula-aika meni jo.

• €cumania

Mie olen kans tosissani pohtinu tuota, ja olen tullu siihen johtopäätökseen että kyllä perunalaatikoiden hamstraus vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen ja myöskin energiankulutukseen.
      Siihen pitää tulla loppu, ja vanhuksillemme on määrättävä ulkonaliikkumiskielto, ja jos jotenkin pääsevät luikahtamaan kuitenki ulos, niin poliisit voisivat tehdä ratsata rullattorit ja katsoa pysyisivätkö he siinä sallitussa laatikkomäärässä. Mielestäni saa semmoset 50 laatikkoa riittää per vanhus ja ostoskerta. Ei yhtään enempää.
      Tuostakin voitaisiin laatia EU direktiivi oikeastaan, ja siinä samalla voitaisiin päättää myös muutamasta sadasta lisämiljoonasta €urosta Afrikkaan. Tai laitetaan vaikka miljoonia, mitä sillä on väliä?
      JA kaikille Afrikkaan ilmastointilaitteet savimajoihin, ja myös jääkaapit.
      Aletaanko keräämään siihen projektiin rahaa nyt?
      Mehän voitaisiin lähettää vanhuksemme asentelemaan niitä sinne, ja samalla vältyttäisiin hamstraus ruuhkilta.
      Kyllä sotaveteraanitki voisivat osallistua sen verran talkoisiin, ovat syöneet niitä laatikoitaan jo niin kauan.
      Ja tupakanpoltto on laitettava myös verolle! Ja heti! Ja jokainen osallistuu siihen vaikka 3000€/vuosi!
      Kyllä jämpti on niin!

• nuori vielä

tuosta ei kokemusta, mutta oletko miettinyt millainen vanhus olet sitten itse kun ikää tulee riittävästi, eikä enää pysy puurokauha kädessä? Kunnioittakaa vanhuksia nuoret ja miettikää mitä he ovat tehneet teidänkin hyvän elämän eteen. En ole vanhus itsekään mutta osaan jo ajatella omaa vanhuuttani.

• nou vanhuus!

... sitä vaan, että meinaakkos lähtee joulumyyjäisiin trokaamaan kaikki perunalaatikot? Ootko senkin jo miettiny etukäteen?

• Vanhus8
        nou vanhuus! kirjoitti:

... sitä vaan, että meinaakkos lähtee joulumyyjäisiin trokaamaan kaikki perunalaatikot? Ootko senkin jo miettiny etukäteen?

Lukekaa päivän lehdet. Perunalaatikko on julistettu huumausaineeksi ja vedetty pois kauppojen hyllyiltä. Perunan kotikasvatus on kriminalisoitu ja niin'ikään perunan hallussapito , sillä sen katsotaan johtavan perunan kasvattamiseen ja perunalaatikon kotivalmistukseen. Aijemmin perunalaatikko oli harvojen mielestä parempaa kuin perinteinen läskisoosi, mutta nyt kriminalisoinnin jälkeen perunalaatikko on yht'äkkiä kohonnut nuorison hitti-ruoaksi. Rikostilastot ovat pääkaupunkiseudulla, etenkin Espoossa kolminkertaistuneet, sillä yksi T-luskallinen perunalaatikkoa riittää pidätykseen ja tuomioon. Pihtiputaan poliisi on tuhonnut vajaan hehtaarin kokoisen perunaviljelmän ja vanginnut perunanviljelijän, joka häpeämättömän julkisesti uhmasi esivaltaa viljelemällä tätä kiellettyä kasvia. Jotkut lääkärit ovat koettaneet tuoda raporteissaan esiin, että perunalaatikon terveyshaitat olisivat huomattavasti pienemmät kuin perinteisen läskisoosin, mutta heidät on vaiennettu "yllyttämisestä kiellettyyn aineeseen"-pykälän nojalla. Läskisoosia ollaan syöty Suomessa aina, eli sen haitat kyllä kestetään, per**le!, kerrotaan poliisista.

• vittumainenmies
        Vanhus8 kirjoitti:

Lukekaa päivän lehdet. Perunalaatikko on julistettu huumausaineeksi ja vedetty pois kauppojen hyllyiltä. Perunan kotikasvatus on kriminalisoitu ja niin'ikään perunan hallussapito , sillä sen katsotaan johtavan perunan kasvattamiseen ja perunalaatikon kotivalmistukseen. Aijemmin perunalaatikko oli harvojen mielestä parempaa kuin perinteinen läskisoosi, mutta nyt kriminalisoinnin jälkeen perunalaatikko on yht'äkkiä kohonnut nuorison hitti-ruoaksi. Rikostilastot ovat pääkaupunkiseudulla, etenkin Espoossa kolminkertaistuneet, sillä yksi T-luskallinen perunalaatikkoa riittää pidätykseen ja tuomioon. Pihtiputaan poliisi on tuhonnut vajaan hehtaarin kokoisen perunaviljelmän ja vanginnut perunanviljelijän, joka häpeämättömän julkisesti uhmasi esivaltaa viljelemällä tätä kiellettyä kasvia. Jotkut lääkärit ovat koettaneet tuoda raporteissaan esiin, että perunalaatikon terveyshaitat olisivat huomattavasti pienemmät kuin perinteisen läskisoosin, mutta heidät on vaiennettu "yllyttämisestä kiellettyyn aineeseen"-pykälän nojalla. Läskisoosia ollaan syöty Suomessa aina, eli sen haitat kyllä kestetään, per**le!, kerrotaan poliisista.

MYYJÄISIIN PITÄÄ EHDOTTOMASTI SAADA IKÄRAJAT !

• Joopajoo...
        nou vanhuus! kirjoitti:

Vanhukset siis ostavat, eivät trokaa, elleivät sitten hamstraa tuotteita niin paljon, että voivat "trokata" niitä esim. uusavuttomille nuorille perheen äideille.

• voi, voi

Miksi et mene sinne myyjäisiin riittävän ajoissa, niin ehdit ostaa sen v****n perunalaatikkosi ennenkuin ne kaameat ja ahneet vanhukset ehtivät rohmuta ne kaikki.
      Toinen vaihtoehto on, että opettelisit olemaan KUNNON perheen äiti ja tekisit sen perunalaatikon ja muutkin joulupöperöt itse.
      Ei siihen älyä tarvitse, kun tekee niinkuin reseptissä opastetaan.
      Olisi se perheellekin kivaa, kun saisivat syödä jouaterialla oman äiskän tekemiä pöperöitä.
      Itsetuntosikin siinä nousisi, eikä tarvitsisi täällä uikuttaa ja mollata vanhuksia.

• fammu.

eihän tollaset pimunlenkurat osaa edes perunoita kuoria.

• kunnon perheläinen

Ei nuorilla perheenäideillä ole aikaa päivystää joulumyyjäisissä eikä lukea keittokirjoja, sillä mieheni mielestä avioliitossa on kaikkein tärkeintä onnellinen siitinelo.
        Tämän johdosta mieheni aina kotona ollessaan rakastaa minua edestäpäin ja takaapäin - ja eikös se juuri ole sitä mitä kirkossa on papille luvattu tehdä. Siis että lits-läts vaan kun vagina litisee.
        Samaan aikaan kun me yhdymme ja noudatamme siis avioliiton Pyhää Sakramenttia, häijyt vanhat ihmiset ostaa joulumyyjäisistä kaikki pernalaatikot.
        Ne kun on niin vanhoja, ettei niillä enää ole lits-läts -hommia!

• ei hyvä!
        kunnon perheläinen kirjoitti:

Ei nuorilla perheenäideillä ole aikaa päivystää joulumyyjäisissä eikä lukea keittokirjoja, sillä mieheni mielestä avioliitossa on kaikkein tärkeintä onnellinen siitinelo.
        Tämän johdosta mieheni aina kotona ollessaan rakastaa minua edestäpäin ja takaapäin - ja eikös se juuri ole sitä mitä kirkossa on papille luvattu tehdä. Siis että lits-läts vaan kun vagina litisee.
        Samaan aikaan kun me yhdymme ja noudatamme siis avioliiton Pyhää Sakramenttia, häijyt vanhat ihmiset ostaa joulumyyjäisistä kaikki pernalaatikot.
        Ne kun on niin vanhoja, ettei niillä enää ole lits-läts -hommia!

Ei sitä meikätyttökään sinne myyjäisiin ehdi ennen kun vasta iltapäivällä. Siis kun pitää jakaa "tavaraa" perheenisälle, joka aina kotona hääräilee mulkku pystyssä.
        Ja sitten kun sinne myyjäisiin ennättää, kaikki perunalaatikot ovat jo menneet ja vanhat ahneet kurttunaamat vaan virnuilee!

• majsa makkara

osta ranskiksia ketsupilla, onhan se subjektiivinen oikeus? eduskuntatalolle!

• Liisa 13ja½ v.

vanhuksillahan voi olla salalokeroita rullaattoreissaan, ja sitte niihin hamstraavat perunalaatikoita pilvin pimein. On tämä maailma epäoikeudenmukainen. Meidän äiskäki sanoi että taidettiin jäädä ilman perunalaatikkoa tänäkin ja edellisinäkin jouluina..
      Kiitos vanhukset, minkäs meillen teitte!

• alakarttee kristmas

Opettele perkele itse tekemään jouluruokasi. Aikaa löytyy jos vain halua löytyy. Ne lapset voi olla apuna ja oppia samalla.
      Vittu että oletkin typerä kommentteinesi.

• just noin..

Vaimoni käy töissä, mutta silti vaan aikaa ja tahtoa löytyy jouluherkkujen valmistamiseen.
        Asenteesta se on kiinni.

• turha valehdella!
        just noin.. kirjoitti:

Vaimoni käy töissä, mutta silti vaan aikaa ja tahtoa löytyy jouluherkkujen valmistamiseen.
        Asenteesta se on kiinni.

Pöllö nimimerkki Just noin!
        Sun naapurit on kertoneet mulle, että sun muijas vaan lukee naistenlehtiä ja kattoo telkkaria ja piereskelee.
        Se ei anna sulle pillua eikä se tee mitään jouluherkkuja kenellekään, kaikkein vähiten sulle. Kato kun sen eukon asenne on semmonen!

• sivistynyt rouva

Hyi olkoon, millaisia sivistymättömiä yksilöitä täälläkin liikkuu intellektuelleja häiritsemässä!
        Meidän perheemme on sivistynyt perhe, asumme sitä paitsi kulttuurikodissa.
        En voi sietää vanhoja kurttunaamoja, jotka joulumyyjäisissä hamstraavat kaikki perunalaatikot enkä myöskään voi sietää tuollaisia epäkorrektisti käyttäytyviä yksilöitä.
        Olette raakalainen!

• nuori mutta ajattele
        turha valehdella! kirjoitti:

Sun naapurit on kertoneet mulle, että sun muijas vaan lukee naistenlehtiä ja kattoo telkkaria ja piereskelee.
        Se ei anna sulle pillua eikä se tee mitään jouluherkkuja kenellekään, kaikkein vähiten sulle. Kato kun sen eukon asenne on semmonen!

itse ei meinaa varmaan edes tulla vanhaksi,pitäisikö tehdä ilmoitus poliisille ikäsyrjinnästä

• just noin...
        turha valehdella! kirjoitti:

Heh, oletpas hassu vekkuli.
        Ehkäpä asut jossain takahikiällä, jossa naapurit tietävät asiasi paremmin kuin sinä.
        Helsinkiläisessä kerrostalossa naapurit ovat vain hyvän päivän tuttuja.

• laatikkoa?

Onko kaikki perunalaatikot jo hamstrattu?

• Kyylä Mummu

Tarviiko niitä kersoja hankkia niin paljon että ei pysty edes niille kokkaamaan. No ei tarvi.

• pottuilua

Kokitkaan eivät halua aina syödä omaa tekemäänsä ruokaa esim. perunalaatikkoa. Vaimoni on kokki ja hänestä jos kenestä on nautinto päästä syömään toisen tekemää ruokaa. Sitäpaitsi perunalaatikon tekeminen yhdelle ei ole sen helpompaa kuin useammallekaan.

• jomummeli
        pottuilua kirjoitti:

Kokitkaan eivät halua aina syödä omaa tekemäänsä ruokaa esim. perunalaatikkoa. Vaimoni on kokki ja hänestä jos kenestä on nautinto päästä syömään toisen tekemää ruokaa. Sitäpaitsi perunalaatikon tekeminen yhdelle ei ole sen helpompaa kuin useammallekaan.

Olette todella häpeämätön kansa te UUSAVUTTOMAT, ja lapsia väsäätte, vaikka ette hallitse ruoan valmistusta. Menkää opiskelemaan Marttoihin ja puhukaa sitten.
        Miten on nuoripolvi ottanut vanhukset hampaisiinsa, eikö teillä ole aikaa laittaa ruokaa perheellenne, kun istutte ja näpyttelette kaikkea halveksittavaa vanhuksista.

TOIVON, ET JOULU OIS JOKAISELLA. Myöskin väsyneillä ja teitä passaneilla vanhuksilla.

• sanottuna
        jomummeli kirjoitti:

Olette todella häpeämätön kansa te UUSAVUTTOMAT, ja lapsia väsäätte, vaikka ette hallitse ruoan valmistusta. Menkää opiskelemaan Marttoihin ja puhukaa sitten.
        Miten on nuoripolvi ottanut vanhukset hampaisiinsa, eikö teillä ole aikaa laittaa ruokaa perheellenne, kun istutte ja näpyttelette kaikkea halveksittavaa vanhuksista.

TOIVON, ET JOULU OIS JOKAISELLA. Myöskin väsyneillä ja teitä passaneilla vanhuksilla.

Positiivisesti kirjoitettuna: "Ai, kyllä oli hienoa kun vanhat rohmusivat perunalaatikot ja jäin ilman."

• jumjm

täytyy olla peukalo keskellä.. käm.. anteeksi persereikää jos ite et osaa laatikoita valmistaa, aikaa kyllä löytyy se on turha selitys... pullamössö porukkaa jos ei osaa muuta kuin valmista syödä, safkaa ehtii tehdä vaikka painaa 10 tuntista duunia, mikä on sinun selitys?

• hah hah

Nuorella perheen äidillä on kyllä avuttomuus huipussaan, kun ei tajua, tai jaksa mennä sinne myyjäisiin ennen kuin ne ahneet vanhushirviöt ehtivät hamstrata kaikki PERUNALAATIKOT, voihan vittu.
      Tyhmyys ei ole tauti, joten se ei lääkkeillä poistu, mutta pitää olla TODELLA tyhmä, jos ei osaa sitä saatanan PERUNALAATIKKOA itse valmistaa.
      Kyllä vanhusten kunnioittaminen kukoistaa. Osaatko edes hävetä? Et varmaankaan, koska olet typerä narttu.

• ...Leireille

Pullamössöäidit kärsivät nykyään motoristen taitojen vajavaisuudesta, syynä on nykyaikaiset viestintävälineet...TV,internetti,kännykät ja navigaattorit. Nämä kammottavat sielunvihollisen välineet surkastuttavat pikkuäitien hippokampuksen ja saavat nämät pullamössöäidit käyttäytymään supjektiivisesti ilman järkevää käytännön taitoa, jota tarvitaan aivan yksinkertaistenkin kodin töiden hoitoon.
        Kaikki käytännön tehtävät ovat koneistettu tai ne saa kaupasta tuhlaamalla. Ilmeisesti siittäminen on tänäpäivänä hankalaa hommaa ilman apuvälineitä ja aineita.

• jeeesss...
        ...Leireille kirjoitti:

Pullamössöäidit kärsivät nykyään motoristen taitojen vajavaisuudesta, syynä on nykyaikaiset viestintävälineet...TV,internetti,kännykät ja navigaattorit. Nämä kammottavat sielunvihollisen välineet surkastuttavat pikkuäitien hippokampuksen ja saavat nämät pullamössöäidit käyttäytymään supjektiivisesti ilman järkevää käytännön taitoa, jota tarvitaan aivan yksinkertaistenkin kodin töiden hoitoon.
        Kaikki käytännön tehtävät ovat koneistettu tai ne saa kaupasta tuhlaamalla. Ilmeisesti siittäminen on tänäpäivänä hankalaa hommaa ilman apuvälineitä ja aineita.

tämä "nuori perheen äiti" säälittävä esimerkki tuosta, mitä kirjoitit.
        Olisi se jouluaterialla varmaan hienoa, jos perhe saisi syödä oman äiskän tekemää pöperöä.
        Mutta jos ei äly riitä kuin vanhusten mollaamiseen, niin tuskinpa se riittää edes kamanmunien keittämiseen.

• kystä kyllä
        jeeesss... kirjoitti:

tämä "nuori perheen äiti" säälittävä esimerkki tuosta, mitä kirjoitit.
        Olisi se jouluaterialla varmaan hienoa, jos perhe saisi syödä oman äiskän tekemää pöperöä.
        Mutta jos ei äly riitä kuin vanhusten mollaamiseen, niin tuskinpa se riittää edes kamanmunien keittämiseen.

Mitä hienoa äiskän tekemässä pöperössä muka on? Paljon hienompaa olisi äiskänkin päästä joskus valmiiseen pöytään.

• hahahhaa
        kystä kyllä kirjoitti:

Mitä hienoa äiskän tekemässä pöperössä muka on? Paljon hienompaa olisi äiskänkin päästä joskus valmiiseen pöytään.

HARVOIN JOULUNA keskeneräistä pöytää käytetään !

• hnnh
        kystä kyllä kirjoitti:

seli, seli surkea elämäsi.

• peruna2

Että kehtaat, en voi mutta sanoa että vanhene nopeasti, sääliksi ei käy.

perunalaatikko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe