Miten käytännössä pukeudutaan Jumalan koko sota-asuun?
Rukoiletteko aamuisin tietyn rukouksen jolla puette tämän sota-asun päällenne vai miten siihen pukeudutaan?
Ef.6:11-18
"11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
Jumalan koko sota-asu
11
361
Vastaukset
- Sotilas-Messias
Luukas
22:36 Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan.opetuslapsilleen käytännön esimerkin, että miekka esineenä on pimeyden valtaan kuuluva. Miksi et maininnut saman asian toista puolta, että hän tarkoitti väkivallan miekan pysyvän tupessaan!
Matteus 26:
52 "Silloin Jeesus sanoi «: »Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat."
Joh. 18:
11 "Niin Jeesus sanoi Pietarille: »Pistä miekkasi tuppeen. Enkö minä joisi sitä maljaa, jonka Isä on minulle antanut?«"
Luukas 22:
53 "Minä olen joka päivä ollut teidän kanssanne pyhäkössä, ettekä ole ojentaneet käsiänne minua vastaan. Mutta - t ä m ä - o n - t e i d ä n - h e t k e n n e - j a - p i m e y d e n - v a l t a."
Jumalan miekka on - s a n a - , jonka kautta Jumala on kaikki luonut.
'
- -tomumaja-
En varmasti kerskaile, mutta rukoileminen on minulle muodostnut sellaiseksi voimaksi ja halu ruloilla, sekin on lahjaksi saatua armoa voima rukoilemiseen.
- hellari83
Niin se on.
Rukous ei luonnistu jos se ei lähde sydämestä.
Ja rukous ei lähde sydämestä jos sydän ei ole puhdas.
Ja se puhdistuu vain Jeesuksen veren kautta.
Kun kaikki nuo täyttyvät on ihminen valmis Jumalan käytettäväksi.
- SOTA-ASUSSA !
Jumalan koko sota-asuun pukeudutaan rukoillen (Ef. 6:18). Mutta miksi se sota-asu pitää riisua päältä? Nukutaanko me ilman sota-asua suojanamme? Ja sitten taas aamulla siihen uudelleen pukeudutaan. Eikö se ole aika hullua touhua.
Pukeudutaan Jumalan koko sota-asuun ja pidetään se yllämme päivät ja yöt. Hyvä siinä on nukkuakin. Ei tarvitse sitten joka aamu siihen pukeutua. Katsos, yölläkin voi tulla taistelu ja miten sitten puolustautua, jos sota-asu on riisuttu?
Mietippä tätä.- SOTA-ASUSSA !
mutta miksi se sota-asu pitää illalla riisua? Sodassa pidetään aseet aina mukana ja ollaan valmiit niitä käyttämään milloin tahansa. Vihollinen kun ei soitata torvea edellään koska hyökkää.
Kysymys kuuluukin, että miksi riisuudut sota-aseistasi yöksi? Etkö luota, että Herra pitää susta sitten huolta päivälläkin ilman sota-asua. - haarniska.
Muistan että Leo Meller kerran jossakin tilaisuudessa puhui tuosta asiasta ja just tätä hän myös ihmetteli että riisutaanko se sota-asu sitten yöksi pois? Harmi kun en muista enää mitä muuta hän tästä asiasta sanoi.
on Paavali lainannut lähes sellaisenaan Viisauden Kirjasta, joka ei kuulu vakiokalustona suomalaisiin raamattuihin, vaan on niin sanottuja "apokryfikirjoja".
'- hellari83
Joka päivä teen synnintunnustuksen. Ja joka kerta myös kun huomaan syntiä tehneeni. Tämä on kai sitä sota-asun puhtaana pitämistä.
Pyrin myös olemaan päivittäin rukouksessa (en suoranaisesti rukoile vaan olen rukouksen hengessä), sydämen hiljaisessa rukouksessa oman ja läheisteni sielun puolesta.
Laulan sydämen ylistystä kun siltä tuntuu että tekee mieli ylistää.
Pyrin olemaan maltillinen kanssaihmisiä kohtaan ja keskustelemaan heidän kanssaan rauhanomaisesti.
Haluan levittää ympärilleni rakkautta ja hyvyyttä.
Täytyy myöntää että miekka ei ole kovin hyvässä kunnossa, nyt olen enemmän keskittynyt sen kunnostamiseen ja kunnossa pitämiseen. - SaaraKirsikkainen
:) Tuossa jakeessa 18 on vastaus miten se sota asu puetaan:
Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
Jumalan läsnäolossa vietetty aika rukouksessa ja ylistyksessä antaa voiman! :) - body
Nuo sota-asut on juutalaista hapatusta ja paavalilaista idealismia..
Täällä ei mitään sota-asuja tarvita, vaan rauhan ja rakkauden tekoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275