Kummeksutko koskaan tonttujen nimikirjoa
että missä korissa kasvatetaan mikäkin noista
kun ei Tonttulassa ole yhtään tavallista Pirjoa
eikä muutenkaan nimet ihmisten kaavaa toista
Ja jos etunimi onkin kaltainen ihmisten oman
liikanimestä voi jo tontuksi tunnistaa varmaan
tonttuäiti kun saa pienokaisen oikein soman
hän takuulla antaa tuolle nimen hyvin armaan
Miskakin oli joskus tonttupienokainen söpö
äidin pikkuinen maitoparta - sanottiin tuosta
ei pöydänreunaan ylettynyt edes nenännöpö
kun piti maitokaapilla yhtenään hänen juosta
Siitä tuli tuo liikanimi "äitiparta" niin luulisin
vaikka kai toisenlaisiakin tarinoita siitä kulkee
mielelläni minä tarinoita toki niistäkin kuulisin
tokko nuo kuitenkaan tätä olettamusta sulkee
Miskalla on muuten tänään syntymäpäivä ja vaikka onkin mieleltään nuori
hän on jo iso tonttu kuitenkin ja ainakin melkein yhtä vanha kuin muori
- - -
♥ Paljon Onnea äitiparta ♥
Tinarinta, Miska Mikael "äitiparta"
20
886
Vastaukset
- mahdotonyhtalo
Tähän onnitteluun lähden mukaan. Ihmisen, joka kirjoittaa sellaisia runoja kuin äitiparta, täytyy olla ihmisenä mukava. Hyvää syntymäpäivää!
- Mysteriet
Nimesi on juuri kaiverrettu tinasta valmistettuun (tietenkin) onnittelukorttiin !!
Kiitos onnitteluista, Mys. Tätä minä vähän pelkäsinkin... vai että maitoparta. * Hymyilee *
Etunimi on Mika-Markku mutta pikkupoikana olin niin kiinnostunut pelikorteista että vanhempien mielestä nimeksi olisi pitänyt antaa Pasi-Anssi. Äitiparran nimihistoriasta: Joku sanoi - jostain kumman syystä mitä en ymmärrä - karvanaamaksi, mitä nimeä käytin chatissa (silloin vuosia vuosia sitten) ja nikki Karvanaama muuntui nikiksi helläkarvanen kun yritin mielestäni yhdellä riitaisalla palstalla rakentaa rauhaa sopuisin kirjoituksin, helläkarvasesta ei ollut pitkä matka nimimerkkiin Mamabeard, ja kun sivupersoonani, tämä marginaali-ilmiö, kielen ja tajuisuuden suhteita runoilemalla tarkasteleva itseironinen nettirunoilija kotiutui palstalle rakkausrunot ja nyttemmin runot, oli luonnollista suomentaa.
:d
Kiitos ihanasta runosta ja halauksia teille sinne maaseudun rauhaan! Kaikkia muita elukoita saa sitten syöttää mutta ei (kuulemma) rottia ja hiiriä. Niin minua ainakin opastettiin kun asuin vanhassa puutalossa lasten kanssa kun ne oli pieniä. Syötettiin meidän kotihiirille juustoa - öisin istuttiin sohvalla "hiirenhiljaa" ja katseltiin kun muksut (siis hiirimuksut) kirmaili olohuoneen lattialla täysikuun valoneliössä. Voi sitä hiirtenkakan siivoamista keittiön pöydältä aamuisin. Hymyilen haikeasti muistellessani. Lopetettiin juustokuuri kun ne alkoi hämmentävissä määrin lisääntyä ja tuppasivat sänkyyn.
Tänään olisi voinut mennä synttäripäivän kunniaksi mereen, mutta Kalloon on sen verran matkaa ja aikataulu ei anna myöten. Illalla seurakunnan joulujuhlan jälkeen pääsen onneksi kaverin kyydillä Laitakariin, meren rannalla sekin mutta voi olla että siellä on jo sen verran jäätä että ovat joutuneet tekemään avannon, olisi kivempi pulikoida avoimessa meressä. Kaupungin keskustan ja Kirjurinluodon välissä virtaava joki on valitettavasti jäässä, joten se täytyy tänä jouluna jättää väliin. Vuosi sitten siellä pystyi uimaan vielä joulupäivänä varsin hyvin:
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1261298668845_2_large.jpg
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1261298668845_1_large.jpg
KAUNISTA joulunaikaa ja VOIKAA HYVIN!- Mysteriet
Kamalan ihania kuvia !!
:O
Entinen äidinkielenopettajani (Asko Martinheimo - googlaas tää nimi) sanoi aina että kamalan ihanaa ei voi olla kuin tulipalo!
Hän ei ollut arvatenkaan nähnyt yhtään avantouimaria =)
Kiitos kiittämästä, Ääpee - ja ihanaa Joulunaikaa Sinulle!
Lämmin hali =) - Zakuskat
On ikään kuin myöhästynyt onnitteluni, tämä tässä.
En tiennytkään, että olet kaimani. Todella virkistävää - kuten kavalkaadisikin oli, niin kuvina kuin tekstinä, virkistävä.
Ensin luulin että olet Peli-Kaani, mutta kuten aina, haikara mikä haikara. Miten mulle tuli Buhara äkkisilteen mieleen? No, pitää kelata.
Mutta enyway, onnitteluni iästä ja taidosta, karismasta ja sielun kauneudesta. - Zakuskat
Zakuskat kirjoitti:
En tiennytkään, että olet kaimani. Todella virkistävää - kuten kavalkaadisikin oli, niin kuvina kuin tekstinä, virkistävä.
Ensin luulin että olet Peli-Kaani, mutta kuten aina, haikara mikä haikara. Miten mulle tuli Buhara äkkisilteen mieleen? No, pitää kelata.
Mutta enyway, onnitteluni iästä ja taidosta, karismasta ja sielun kauneudesta.Ja jälleen yhtä pitkä kuin ylimääräinen a.
Zakuskat kirjoitti:
Mutta enyway, onnitteluni iästä ja taidosta, karismasta ja sielun kauneudesta.karismasta ja kauneudesta (vaikka vain sielunkin) voidaan olla montaa mieltä;
netti on omalaatuisensa laatikko,
runonihan ovat 78% fiktiota ja tämä muu selittely 99,9% faktaa; mutta 99,9% faktaa on sittenkin vain 0,03% elämäni faktoista: totuudet osatotuuksia - mitä kuvia itsestäni laitan ja kerron sulkee ulkopuolelle tuhat sanomatta jäävää (arkisempaa) kuvaa ja kertomusta; jos jokainen dokumentti ja omaelämäkerta maailmassa on valikoiduista osatotuuksista muodostuva kokonaisuus, erityisellä tavalla näin on netissä koska se jäljittelee sosiaalista kanssakäymistä (puhu ja vastaa, kuuntele, reagoi hymiöin) luoden illuusion ihmisestä: 0,03 = 100;
ajattelepa tätäkin hetkeä;
henkilö joka sinulle puhuu on 0,03 prosentin perusteella muodostamasi mielikuva hänestä - kuka sitten on nuhainen, työpöydän äärellä kalsareissaan istuva vatsakas noin keski-ikäinen mies keskellä kirjapinoja yöllä klo 1:16 tarkastellen kuinka kirjaimet putoilevat näppäimistöltä ruudulle kas näin, zakuskat; ah, nyt hänkin (kalsareissaan istuva vatsakas noin keski-ikäinen mies keskellä kirjapinoja) on tullut osaksi 0,03% perusteella muodostuvaa mielikuvaa, siis minua (eksistentialistisesti määritellen: minua-sinulle erotuksena oliosta joka olen-itselleni),
jos tutustuisit minuun arkitodellisuudessa huomaisit että olen tuikitavallinen suomalainen mies minkä lisäksi fundamentalistikristitty, siis keskivertoa ahdasmielisempi, kaiken kaikkiaan erittäin vanhanaikainen ja kaavoihin kangistunut tyyppi - tulkintasi olisi mielestäni varsin ymmärrettävä - lisättynä annoksella narsismin, exhibitionismin (tarkistin sanan googlesta ja sain tietää että kyseessä on parafilioihin kuuluva seksuaaliongelma jonka sukulaisilmiöitä ovat mm. masokismi, voyeurismi, fetisismi ja frotteurismi eli kihnutushäiriö) ja ylemmyydentuntona ilmenevän alemmuudentunteen sekoitusta,
ahaa, kiitos analyysistä,
haen vielä kupin teetä, sitten - niisk - jatkan muutamalla sanalla,
mihin jäimme:
päivällä kävin Buffassa syömässä viehättävän luterilaisen naispastorin (taannoin ihastelimme erästä tekstiäsi, mikäli muistat) kanssa, myöhemmin illalla sain vieraaksi adventistiystävän, opillisten asioiden lisäksi keskustelimme arkisemmista seikoista kuten maailmanlopusta ja Venäjän kaasuputkihankkeesta, keskustelun ollessa alkutekijöissä hyvä ystäväni, joogakoulua pitävä M. L. käväisi tuomassa joulukortin ja halauksen; adventistiystävä lähti puolenyön aikoihin,
tee on hyvää,
iästä lienemme jokseenkin yhtä mieltä, 42 on 42 vaikka voissa paistaisi.
äitiparta 23. 12. 2009 klo 02:17:
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1261527956444_1_large.jpg
- - -
Kiitos sanoistasi, Zakuskat.
Sytämmestäni toivotan
ja nimeni korttiin valettavan
tottakai haluan siis minäkin.
Ja Mysille kiitos huomionosoituksesta, jonka olet
tänään ansainnut !- Mysteriet
Tottahan nimesi kaiverretaan !!
- Minanoita
Hienon runon olet taikonut äitiparralle, minäkin
haluan osallistua onnittelutalkoisiin:)))- Mysteriet
Nimesi on täten kaiverrettu onnittelijain korttiin !
- Miekko
Niin, olen joskus miettinytkin mistä nimimerkki tulee.. hmm.. jotenkin uskon enemmän tähän Mysterietin versioon kuin Äitiparran viralliseen selitykseen;)
En ole koskaan kadehtinut niitä joilla on synttärit lähellä joulua. Useinhan kaksi juhlaa on käytännön syistä yhdistetty yhdeksi, mutta en tunne ketään joka olisi saanut kaksin verroin lahjoja.
Mutta, hyvää syntymäpäivää näin tänäänkin!- Mysteriet
Joulumuorin sadut hakkaavat mennen tullen kaikki viralliset selitykset =)
Kiitos Miekko!
nimensä kirjoittaneille.
Sekä kaikille piikkipartaan myötämielisesti suhtautuville.
Kuin myös teille (tai jos eivät satu lukemaan: niille) jotka eivät jaksa olla yhtä myötämielisiä...
Hienoa kun olette!
- - -
Kyllä se niin on, Mys, että kylmäänkin voi jäädä koukkuun. Niin kuin kaikkeen mikä tuottaa mielihyvää, jotkut asiat vaan on terveellisempiä kuin toiset ja kun kaikki on kohdallaan, wau.
Sanoo partasetä.
Laitakari on sen verran rauhallinen poukama että meri oli jo tuhdisti jäässä, kestää pilkkijät ja luistelijat, avanto noin 7 x 10 metriä joten kelpaa siinä uida ympyrä. Avannon päätteeksi lumihankeen ja sitten kunnon löylytykset päälle. Yöllä uni maittoi tälle synttärisankarille.
Mutta menee se ilman saunaakin! Viime talvena koukutuin niin pahasti että kun oli työkiireitä ym. eikä ehtinyt avantoon ja teki mieli menin yhtenä päivänä töiden jälkeen Kirjurinluotoon ja kun joki oli jäässä otin pelkät lumikylvyt. Luulin paikkaa rauhalliseksi ja ajattelin että siinä saa piehtaroida ilkialasti häiritsemättä, saippuaakin oli mukana pesua varten, mutta eikös vaan joku hiippaillut pusikosta. Onneksi kyseessä oli tuttu kaveri. Joku vieras olisi voinut luulla että minulla heittää ja soittanut puupaa-auton.
Itsetehty avanto käsivarressa, lokakuu 2009.
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1257706081661_3_large.jpg
Tiedätkö mikä on kivempaa kuin avantouinti?
No se on tietysti aaltokylpy syysmyrskyisessä meressä.
Yhtään hyvää kuvaa ei ole tilanteesta mutta ehkä tämä antaa käsitystä harrastuksen nautinnollisuudesta ja sytyttää haluja. - Muista olla varovainen ja jos olet epävarma, jätä väliin! Ei hirvittävän extremeharrastus mutta vaatii omien rajojen tiedostamista.
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1225475717861_5_large.jpg
Istuin kallion kärjessä, luulin että pystyn puristamaan kivestä - suomen kieli on mikä on - että voin kohdata aallon pystypäin ja selkä suorassa mutta ilkikurinen heittikin minut kivikkoon. Pienten nirhaumien lisäksi suurempi vaara on että vetäytyvä aalto tempaa mukaansa, koska niin ei käynyt tälläkään kertaa haavat nuoltuani asetuin turvallisesti kallionkoloon kuten kuvasta näkyy, odottamaan seuraavaa aaltoa joka jäi sitten liiankin vaisuksi.
Jos lajia harrastetaan päiväaikaan on parempi pitää vaatteet yllä, ja muutenkin katsoa kohtalaisen vaaraton lätäkkö, koska saattaa olla rannalla käyskentelee satunnaisia kulkijoita ja kylpijä voi päätyä sanomalehteen:
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1220218126839_9_large.jpg
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1220218126839_3_large.jpg
Jos syysmyrskyistä merta ei ole saatavissa pitää tyytyä kalliokiipeilyyn, mikä saattaa parhaimmillaan olla yhtä hauskaa tai jopa hauskempaa kuin aaltokylpy, varsinkin jos saa itsensä ajettua kulmaan mistä ei pääse sivulle, ei ylös eikä alas; siinä pitää laittaa kännyt kiltisti ristiin, pyytää ylimääräistä taitoa ja kykyä. Monta ei ole ollut vaikeaa tilannetta mutta pari kolme kertaa olen ollut jumissa 15 - 20 min. ennen kuin uskalsin tehdä vähän vaativamman liikkeen että pääsin harppaamaan tai pusertumaan eteenpäin. Sen jälkeen (kas, en pudonnutkaan) on hyvä olo.
Tämä kivi oli erityisen helppo valloittaa. Vaativampi juttu oli laskeutua alas kiven luo ja kiipeäminen takaisin ylös rantatöyräälle mistä kuvat on otettu.
Anyway. ERITTÄIN HAUSKAA.
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1257773067724_2_large.jpg
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1256307316837_2_large.jpg
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1257772082665_5_large.jpg
Lähes yhtä kivaa on kosken-yli-juoksu.
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1223284761324_3_large.jpg
Onnellinen se ihminen joka saa asua tällaisen kosken äärellä. Ei ihme että runoja syntyy. Siis terveiseni Lindalle.
Lopuksi vielä tervehdyksenä lokakuisesta käsivarresta 2009. Tänne oli helppo kiivetä, en harrastanut mitään vaarallista vaan tulin sivukautta. Maisema oli upea. Ja kylvyssä piti käydä.
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1257775014943_1_large.jpg
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1257771452961_4_large.jpg
Aurinko laskee vaaran taa.
(Kielto ei tarkoita kylpemistä vaan todellakin kahlaamista kesäaikana jolloin virta on talvista voimakkaampi).
http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1257772082665_4_large.jpg
kiittää, kumartuu ja poistuu
-parta
♥- Mysteriet
Piti laittamani Sinulle kuvia urotöistä, joissa minä yleensä ylitän itseni :O
No - toisella kerralla sitten...
Voi hyvin Maitoparta =) Mysteriet kirjoitti:
Piti laittamani Sinulle kuvia urotöistä, joissa minä yleensä ylitän itseni :O
No - toisella kerralla sitten...
Voi hyvin Maitoparta =)Ääää... mä haluan niitä kuvia, kuvia tänne ja heti...
Ei vaiskaan. Nyt tai toisella kertaa tai miten haluat. Vapaus vallitkoon.
Kiitos.
* oho, mä tulin vielä käymään vaikka piti poistua *- Mysteriet
aitiparta kirjoitti:
Ääää... mä haluan niitä kuvia, kuvia tänne ja heti...
Kiitos.
* oho, mä tulin vielä käymään vaikka piti poistua *Kirjoitin joskus yllättäväni minäkin ja rikkovani rajoja (kuva esittää pullapitkoa)
sitten kirjoitin että jopa ylitän itseni silloin tällöin (kuva esittää täytekakkua)
hoidan myös villieläimiä (orava ja lauma tiaisia)
sekä vaarallisia kotieläimiä (lihava kissa)
Parta - jouduhan jo =) - mahdotonyhtalo
aitiparta kirjoitti:
Ääää... mä haluan niitä kuvia, kuvia tänne ja heti...
Kiitos.
* oho, mä tulin vielä käymään vaikka piti poistua *Luultavasti vietätkin aikaa näillä sivuilla?
http://www.eerala.com/weblog/ mahdotonyhtalo kirjoitti:
Luultavasti vietätkin aikaa näillä sivuilla?
http://www.eerala.com/weblog/mahdotonyhtälö. Osa kuvatuista paikoista on tuttuja mutta sivujen olemassaolosta en tiennyt. Erittäin hienoja kuvia ja kivasti toteutettu. Ehkä laitan suosikkilinkkeihini jossain vaiheessa.
-parta.
- onija
..sanonpa suoraan..käännäppä nurippäin
..minäki aika tonttulasta kotosin
Hyvää Joulua!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2181481- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41138Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171126Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32860
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38806Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii54805